פוסט מס' 76. מכבי ת"א – הפועל ירושלים 82:88 אמש 15 באוקטובר 2012. כיסוי טלוויזיה שאיננו מיטבי. אליה וקוץ בה. פוסט מס' 76. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ב- 16 באוקטובר 2012.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג נמצא עדיין בשלבי התפתחותו הטכנולוגית וראשית עיצובו.

הערה 2 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים.

הערה 3 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספיות ו/או לצורך פרסום אישי.

————————————————————————

פוסט מס' 76 : הועלה לאוויר ב- 16 באוקטובר 2012.

————————————————————————

טקסט תמונה : 14 בפברואר 1980. היכל הספורט ביד אליהו. גביע אירופה לאלופות בכדורסל. עמדת השידור של הטלוויזיה הישראלית הציבורית . מכבי ת"א מנצחת את בוסנה סאראייבו 69:84 . זיהוי הנוכחים התמונה מימין לשמאל : אריה שגיא, הפרשן אריה מליניאק (מוסתר) השדר יורם ארבל , עוזר השדר אמנון לנגזם, אורי לוי, ואנוכי עורך ומפיק את השידור הישיר, ומתדרך את הצוות שלי בטרם שריקת הפתיחה. מאחוריי שופט הכדורסל הישראלי מרדכי נהרי ואיש לא מזוהה. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

אליה וקוץ בה. 

השַדָּר ניב רסקין והפרשן עופר שלח ומצלמות הטלוויזיה שלהם בערוץ 10 וערוץ 5 בכבלים השתלטו זה מכבר על הכדורסל הישראלי ועל מכבי ת"א, וזה בסדר גמור. שניהם עושים עבודה עיתונאית טובה לאורך זמן אם כי הפרשן יכול להביע את רעיונותיו בקצרה יותר ולהסתפק בפחות מילים. אמש הם איישו את עמדת השידור בהיכל הספורט ביד אליהו ושידרו ישיר את המשחק המרכזי המסקרן של המחזור הראשון מכבי ת"א – הפועל ירושלים. לא ניתן ב- 2012 לכסות משחק כדורסל ע"י 5 מצלמות ולהסתפק ב- 2 מקורות של הילוכים חוזרים, ללא מצלמת SSM אחת לפחות. הצילום אמש היה עני בטכנולוגיה ודַל  ברמתו. הסטטיסטיקה של חברת שגב בסדר, אך מה עם ההתחברות לשעוני המשחק ? ה- Count down של השעון המרכזי וה – Count down של שעון ה- 24 שניות בעת הרצת הילוכים חוזרים ?

טקסט תמונה : 14 באוקטובר 2012. היכל הספורט ביד אליהו. השדר ניב רסקין (משמאל) והפרשן עופר שלח (מימין). שניהם לבטח צוות השידור הטלוויזיוני הטוב בארץ של משחקי הכדורסל. (באדיבות ערוץ 5 בכבלים).

על ניב רסקין ועופר שלח מוטלת החובה להורות לבימאי זיו רסקין ולעורך עופר גרוס, והאחראי על הסטטיסטיקה של חברת שגב לחבר לפחות את אחת המצלמות שהיא בבחינת Isolated Camera (בעלת מקור Replay עצמאי משלה) באורח קבע לשעון המרכזי של המשחק, כמו גם לשעון ה- 24 שניות. 1.35 דקה לסיום נוצר רגע של מחלוקת. שחקן הציר הגבוה של מכבי ת"א גיורגי שרמאדיני לוקח ריבאונד התקפה מזריקת החטאה של יוגב אוחיון ומטביע את הכדור בסל, אך מאוחר מידי, לאחר ששעון 24 השניות (הניצב על הסל של הפועל ירושלים) כבר מראה את הספרה 0. השופטים מאשרים את הסל הלא חוקי ויתרון מכבי ת"א צומח שלא בצדק לחמש הפרש 78:83. השידור הישיר נקטע דווקא ברגע המחלוקת הזה שטרם נבדק ונפתר לטובת שידורי Promo (אין דבר יותר מרגיז מזה). מששָב השידור הישיר ל- "אוויר" מבחין עופר שלח העירני ראשון כי הסִפְרָה 0 מופיעה בבירור על שעון ה- 24 שניות (מעל סל הפועל ירושלים) בטרם משחרר גיורגי שרמאדיני את הכדור. השופטים מקפחים אפוא לחלוטין את קבוצת הפועל ירושלים. עופר שלח מחווה את דעתו למיקרופון שלו : "לדעתי אין סל…לדעתי אין סל". הוא צודק לגמרי. ללא ספק. הבעיה הטכנית היחידה היא שהוא מנתח את המצב אומנם בסיוע 3 Replays (הראשון והשלישי מאותה זווית צילום), אך נעזר בשעון ה- 24 שניות של ההיכל / מזכירות המשחק (צופה הטלוויזיה איננו מורגל לצפות בשעוני ההיכל ולא מבין בתחילה מהיכן שואב עופר שלח את המידע שלו) ולא באמצעות השעונים שאמורים להיות מחוברים למערכת הסטטיסטיקה של חברת שגב, ומוצגים על מסך הטלוויזיה של כל צופה בסלון ביתו. חברת שגב חייבת להיות מחוברת לשעונים באמצעות המצלמה המובילה (האופציה הטובה ביותר) ו/או למצלמות אחרות בניידת. ההתחברות לשעוני המשחק (גם בעת הרצת ההילוכים החוזרים) היא פק"ל שאין לסטות ממנו. פספוס.

טקסט תמונה מס' 1 : 14 באוקטובר 2012. היכל הספורט ביד אליהו . 1.36 דקה לסיום המשחק בין מכבי ת"א לבין הפועל ירושלים. פרשן הכדורסל עופר שלח מבחין ראשון כי שחק מכבי ת"א גיורגי שרמאדיני עדיין מחזיק בכדור לאחר ששעון ה- 24 מורה כבר את הספרה 0. הסל שכבש והעלה את מכבי ת"א ליתרון 78:83 איננו חוקי. (באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים).

טקסט תמונה מס' 2 : 14 באוקטובר 2012. היכל הספורט ביד אליהו. שחק מכבי ת"א גיורגי שרמאדיני עדיין אוחז בכדור ומתקרב להטבעה לאחר ששעון ה- 24 כבר מורה את הספרה 0. הסל שקלע והעלה את מכבי ת"א ליתרון 78:83 איננו חוקי. (באדיבות ערוץ הספורט מס 55 בכבלים).

טקסט תמונה מס' 3 : 14 באוקטובר 2012 . היכל הספורט ביד אליהו. גיורגי שרמאדיני עדיין מחזיק בכדור ומקרב אותו לטבעת אולם איחר את המועד. שעון ה- 24 המותקן על סל הפועל ירושלים מורה כבר מזמן את הספרה 0. הסל שכבש והעלה את מכבי ת"א ליתרון תוצאה בת 76:83 איננו חוקי. (באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים).

טקסט תמונה מס' 4 : 14 באוקטובר 2012. היכל הספורט ביד אליהו. מדהים כי הפרשן עופר שלח מבחין במה שהשופטים לא רואים ומעלה את הרגע הזה השנוי במחלוקת לדיון. רואים בבירור כי שחקן מכבי ת"א גיורגי שרמאדיני עדיין מחזיק בכדור לאחר ששעון ה- 24 מורה כבר את הספרה 0. ברור לחלוטין שהסל הזה שהעלה את מכבי ת"א ליתרון 78:83 איננו חוקי. (באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים).

ניב רסקין ועופר שלח הם ברי מזל שרגע המחלוקת הזה לא התרחש בשניית הסיום של המשחק . צפיתי בהתמודדות בשלמותה אולם לא נהניתי מרמת ההפקה, הכיסוי, והצילום. אפשר לעשות את זה הרבה יותר טוב וזה גם לא כל כך קשה. המשחק הזה הזכיר לי נשכחות וגעגועים לטכנאים המצוינים מפעילי הסטטיסטיקה בטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 מוטי גיא, זיגי זיגל, פסיה לפלר, ארנון וועדיה, ומפקדיהם ישי פרנקל ואריה מולצ'ינובסקי. חבורה בלתי נשכחת עבורי ששירתה בנאמנות ובמקצועיות רבה את משלם האגרה.

סוף הפוסט מס' 76. הועלה לאוויר ב- 16 באוקטובר 2012.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


תגובות

פוסט מס' 76. מכבי ת"א – הפועל ירושלים 82:88 אמש 15 באוקטובר 2012. כיסוי טלוויזיה שאיננו מיטבי. אליה וקוץ בה. פוסט מס' 76. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ב- 16 באוקטובר 2012. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>