פוסט מס' 28. שידור מנוון. קיללת ה- Off tube. פוסט מס' 28. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ב- 3 בספטמבר 2013.כלליראשי

—————————————————————————————————–

פוסט מס' 28 : הועלה לאוויר ב- 3 בספטמבר 2013.

—————————————————————————————————–

הערה 1 : הבלוג נמצא עדיין בשלבי התפתחותו הטכנולוגית ועיצובו הגראפי.

הערה 2 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים . חל איסור מפורש להעתיק את הטקסטים והתמונות ואף לא לאגור אותם ואותן במאגרי מידע שונים לשימוש מכוון ו/או מזדמן מאוחר יותר.

הערה 3 : הבלוג איננו מופק , נכתב , ונערך למען מטרות רווח כספי , ו/או למען רווח מסחרי ו/או לצורכי פרסום אישי . הפוסטים מתעדכנים מעת לעת.

טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור . נטשתי בטריקת דלת . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

שידור טלוויזיה מְנוּוָן . מְאֵירָת ה- OFF TUBE וקיללתו. פוסט מס' 28. כל הזכויות שמורות. 

קריין "מבט" אמש של ערוץ 1 יעקב אחימאיר העביר בדרמטיות בסוף המהדורה את השידור הישיר לעברו של  משחק הכדורסל החשוב אֶסְטוֹנְיָה – ישראל , בטָאלִין , במסגרת מוקדמות אליפות אירופה בכדורסל . בטרם הכניסה לשידור הישיר נכנסו ל- "אוויר" שלושה תשדירי שירות : של "הלוֹטוֹ" , "עדכון הנוגע לניקוי מס הכנסה למשפחות שיש להם ילדים עד גיל 5" , ו- "מתחילים לחשוב ירוק" . לפתע מישהו בערוץ 1 לחץ על המָקָש ועל המסך נראה בהפתעה סיגנל הטלוויזיה האסטונית . ישראל מובילה נגד אסטוניה 30 : 19 כשחלפו להן כבר חמש עשרה דקות וחצי מתחילת המשחק . מונה הזמן מראה כי נותרו 30 : 4 דקות לסיום הרבע השני . ערוץ 1 נכנס למשחק באיחור עצום , ללא אולפן מוביל , וללא דברי הסבר למשלם האגרה (המממן של ערוץ 1) מדוע הוא מאחֵר כל כך . בינתיים עוד לא יודעים אם זה שידור Off tube מהמוניטור בירושלים ו/או אולי לשם שינוי שידור ישיר מהשטח מהאצטדיון בטָאלִין . רואים פתאום תמונת משחק מלווה ב- International sound (רעש קהל) ללא ברכת שלום של השַדָר עמית הורסקי לעברם של צופים שלוֹ . מישהו שָם שכח לסגור את המיקרופון לפרשן צבי שרף בטרם ההתחלה הרשמית של השידור הישיר . שומעים את הפרשן בעל הקול המונוטוני ממלמל מבלי שהוא יודע ששומעים אותו : "זה יכול להיות גם עבירה לא ספורטיבית…" . באמת צבי שרף…? מה אתה אומר…? ברור שזאת עבירה לא ספורטיבית , אבל עבירה לא ספורטיבית כלפי ציבור צופי הטלוויזיה .

ואז נכנס ל- "אוויר" עמית הורסקי . "ערב טוב גם לצופי הערוץ הראשון" , סח לנו ולא מתנצל ו/או לא מסביר מדוע השידור הישיר מתחיל באיחור כה רב . מתברר שהשַדָּר והפַּרְשָן של ערוץ 1 יושבים באולפן בירושלים ומתארים התמודדות שמתרחשת אלפי קילומטרים מהם . קיללת ה- Off tube עושה שַמוֹת בערוץ 1 ובעמית הורסקי והפרשן צבי שרף . אני כבר לא מדבר על הוויזואליה של האולפן . פַּרְטָאץ' . שיא הצחוק והטרגדיה הוא הריאיון הסלולארי שמנסה עמית הורסקי לקיים בתום המשחק מירושלים עם המאמן הלאומי המשגשג אריק שיבק הנמצא בטָאלִין . מתברר שאָרִיק שִיבֶּק מבין משהו בכדורסל למרות התחלה צולעת אבל הרִיאיון עִמוֹ קורס טכנולוגית בעודו באִבּוֹ . אָרִיק שִיבֶּק נעלם מהקו להפתעתו של שַּדָר ה- Off tube . הישג נאה לנבחרת ישראל אך כישלון טלוויזיוני מובהק של ערוץ 1 . שידור מְנוָּון שאיננו מספק את המינימום . לפחות כמה ריאיונות סיכום עם השחקנים הישראליים המצליחים עומרי כספי , ליאור אליהו , ויוגב אוחיון , ועם מאמנם בתום המשחק המוצלח . גם זה לא . מה שכן היה , הובא עדכון חדשותי וויזואלי של כמה קטעי משחקים בצמרת ה- Preimer League . חשוב לכשעצמו, אך לא זאת הייתה מטרת השידור הישיר. יוני קנלר חתום כעורך ומפיק של השידור אסטוניה – ישראל. באמת יוני…? מה בדיוק ערכת ומה בדיוק הפקת…? גב' לורה קורנפילד חתומה כעוזרתו של הבימאי . אמנון אוסמן חתום כבימאי המִשְדָר . באמת…? אמנון אוסמן מה היה שם בדיוק לבַיֵים…? ללחוץ על כמה מָקָשִים באולפן בעת שידור ה- Off tube האומלל ? לחיצה על מקשים שמחברים בין הסיגנל האסטוני לשַדָּר והפַּרְשָן באולפן – איננה מלאכת בימוי טלוויזיונית . לחלוטין לא .

ציבור משלמי האגרה איננו עֵר ולא מבין בדיוק את מה הוא צריך לתבוע מרשת הטלוויזיה שאותה הוא מְמַמֵן מכיסו , ומה מגיע לו . אנשי הטלוויזיה ובראשם העיתונאים מזלזלים בצופים שלהם ופוגעים ראשית דבר בעצמם משהם מסכינים לעבוד בתנאים כה מגוחכים . אם עמדת Off Tube הייתה טובה ושְמִישָה אֶמֶש , מדוע היא לא תהיה רלוואנטית כזאת מחר ? עמדת השידור באצטדיון היא לנֶצַח כלי נשקו של השַדָּר הניצב בשטח , בקו החזית הקדמי . עמדת ה- Off tube לעומת זאת היא מקום מפלט של אדם שמתחזה לעיתונאי . בין אם מדובר בעיתונאי המדיה האלקטרונית ו/או בעיתונאי העיתונות הכתובה . היינו אך .

כמה מילות הערכה לשַדָּר רדיו "קול ישראל" יוֹאָב אָבִיב ששידר ישיר אמש מהשטח בעמדת שידור באצטדיון בטַאלִין ולמנהל שלו דני דבורין ששלח אותו לשָם . שידור מהשטח הוא צורך טריביאלי של המדיה . אולם בתנאים הירודים שנוצרו ברשות השידור ובהם פועלים השדרים מגיע מעֵין צל"ש לעיתונאי חריג יואב אביב ודָנִי דְבוֹרִין .

ומה באשר לעיתונות הכתובה…??? מומחי הכדורסל של "הארץ" , "ידיעות אחרונות" , "מעריב" , ו- "ישראל היום" . בדיקה קצרה של העבודה העיתונאית שלהם מגלה עובדה מעניינת . הנה היא כלהלן : 1. כתב "הָאָרֶץ" אריה לבנת לא היה אמש באסטוניה . הוא העתיק את האינפורמציה שאתם קוראים הבוקר בעיתון שלו מרדיו "קול ישראל" ומהמסך של ערוץ 1. 2. פרשן "הָאָרֶץ" אביב לביא לא היה אמש באסטוניה . הוא העתיק את האינפורמציה שלו ממסך ערוץ 1 . 3. רפי נאה כתב "ידיעות אחרונות" לא היה נוכח אמש בטָאלִין . הוא העתיק את האינפורמציה שלו ממסך ערוץ 1 . 4. פרשן "ידיעות אחרונות" אריה מליניאק לא היה אמש בטָאלִין . נכון שהוא יודע לכתוב טוב מכולם וגם לנתח טוב מכולם , אך גם הוא מעתיק . 5. גם הקולגה של רפי נאה ואריה מליניאק , עידו אשד מעתיק . הוא לא היה אמש באסטוניה . 6. כתב "מעריב" גלעד צוויק לא היה אמש בטָאלִין . הוא העתיק את האינפורמציה שלו עבור קוראיו מרדיו "קול ישראל" ומהמוניטור של ערוץ 1 . 7. גם הפרשן של "מעריב" אודי הירש לא טס אתמול לטָאלִין . הוא עשה את מלאכת הפרשנות שלו בעודו מעתיק מרדיו"קול ישראל" ומהמוניטור של ערוץ 1 . 8. אבי סגל כתב העיתון "ישראל היום" העתיק את האינפורמציה שלו עבור קוראי החינמון מרדיו "קול ישראל" וממסך ערוץ 1. 9. כמוהו גם אלי סהר שלא טס לאסטוניה והעדיף לפרשן בתל אביב ולהטיף מוּסַר כשהוא מעתיק מרדיו "קול ישראל" וממסך ערוץ 1 . מה כל כך קשה להתייצב במוקד ההתרחשות ולהתנהג כעיתונאי אמיתי . 

חבורת פלאגיאטורים .

סוף הפוסט מס' 28. הועלה לאוויר ב- 3 בספטמבר 2013.


תגובות

פוסט מס' 28. שידור מנוון. קיללת ה- Off tube. פוסט מס' 28. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ב- 3 בספטמבר 2013. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>