פוסט מס' 305. כן בא בחשבון. ככה מנהלים ריאיון במהדורת החדשות עם שר האוצר של מדינת ישראל. תמר איש שלום ראיינה ב- 21 באוקטובר 2013 בערוץ 10 בתבונה וביעילות את יאיר לפיד. פוסט מס' 305. כל הזכויות שמורות.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים . חל איסור מפורש להעתיק את הטקסטים והתמונות ואף לא לאגור אותן במאגרי מידע שונים לשימוש מכוון ו/או מזדמן מאוחר יותר . האינטרנט איננו מוסד תקשורת פרוץ גם לא אכסניית מידע שפתוחה למפרי חוק . גם עליו חלים זכויות יוצרים.

הערה 2 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי, ו/או למען רווח מסחרי, ו/או לצורכי פרסום אישי.

הערה 3 : רף הכניסות היומי לבלוג הזה שכתובתו yoashtvblog.co.il נע בין 100 ל- 300.

—————————————————————————————————–

פוסט חדש מס' 305 : הועלה לאוויר ב- 01.07 של יום שלישי – 22 באוקטובר 2013

—————————————————————————————————-

טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור . נטשתי בטריקת דלת . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

פוסט מס' 305. כן בא בחשבון. ככה מנהלים ריאיון במהדורת החדשות עם שר האוצר של מדינת ישראל. תמר איש שלום ראיינה ב- 21 באוקטובר 2013 בערוץ 10 בתבונה וביעילות את יאיר לפיד. פוסט מס' 305. כל הזכויות שמורות. 

הקדמה קצרה .

מגישת מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10 תָּמָר אִיש שָלוֹם מרשימה אותי . הערה מס' 3 בפוסט הקודם מס' 305 שהועלה לאוויר לפני כ- 24 שעות דן גם בריאיון הנוקב שערכה במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10 (בשמונה בערב ביום ראשון – 21 באוקטובר 2013) עם שר האוצר של מדינת ישראל מר יאיר לפיד. ייתכן כי הערה מס' 3 נבלעה בתוך הפוסט רחב הידיים שעסק בכללו בהפקת שידורי הטלוויזיה הישראלית הציבורית את מונדיאל הכדורגל של ספרד 1982. אי לכך החלטתי לערוך ולבודד את הערה מס' 3 מאתמול לכדי פוסט בפני עצמו והעומד ברשות עצמו, וכך להגיש אותו לקוראי הבלוג. גב' תָּמָר אִיש שָלוֹם ראיינה ביום ראשון – 21 באוקטובר 2013 בתבונה וביעילות את שר האוצר יאיר לפיד. כותרת הפוסט הזה מלמדת על ההערכה שאנוכי רוחש לגב' תמר איש שלום כעיתונאית, מראיינת, ומגישה ומנחה מהדורות חדשות, "כן בא בחשבון. ככה מנהלים ריאיון במהדורת החדשות עם שר האוצר של מדינת ישראל. תמר איש שלום ראיינה ב- 21 באוקטובר 2013 בערוץ 10 בתבונה וביעילות את יאיר לפיד. כל הזכויות שמורות". הטקסט הזה הוא אנטגוניסט לכותרת מ- 18 ביולי 2013 של פוסט קודם מלפני כשלושה חודשים שגם הוא עסק בריאיון שערכה תמר איש שלום עם שר האוצר יאיר לפיד. אולם אז לפני שלושה חודשים היא הייתה הרבה פחות טובה, לא חדה, ובלתי נחושה . מראיינים ו/או מראיינות טובים וטובות, מוכשרים לחקור ולשאול שאלות נוספות מתוך התשובות שהם מקבלים ואינן מניחות את דעתם, ואינם מסתפקים ומסתמכים רק על רשימת השאלות שהכינו לעצמם בעת התחקיר. לראיונות עיתונאיים בטלוויזיה, ברדיו, ובעיתונות עם ראשי המשק, האוצר, והמדינה יש חשיבות עליונה. ראיונות כאלה מחייבים את המראיינים להכין באופן מדוקדק ביותר את שיעורי הבית שלהם ולעמוד כחומה בְּצוּרָה מול המרואיינים שלהם ללא כחל ושרק . תָּמָר אִיש שָלוֹם איננה רק מגישת חדשות בטלוויזיה. בהיותה מראיינת ראשית של מנהיגי המדינה היא נושאת באחריות עצומה. עליה ועל המראיינים האחרים (גם ברדיו ובעיתונות הכתובה) לעמוד ערניים וזקופים על משמרת הדמוקרטיה ולתבוע מהמרואיינים שלהם בכל תנאי דו"ח כֵּנֶה אודות המצב. זאת אחת הסיבות בגללן ממנות רשתות הטלוויזיה צוות שידור המונה שניים – שלושה מראיינים מפני שלמראיין יחיד ו/או מראיינת יחידה עלול להיווצר קושי מול פוליטיקאים שמאומנים היטב בטשטוש עובדות והתחמקות עקבית מפני האֶמֶת. המגישה והעיתונאית תָּמָר אִיש שָלוֹם ניצבה לבדה מול שר האוצר יאיר לפיד ויכלה לו. אותי היא הרשימה. למען קוראי הבלוג אני מבודד את הערה מס' 3 בפוסט מס' 304 משלשום ומעלה אותה לאוויר כפוסט מס' 305 העומד ברשות עצמו.

הערה מס' 3 ב- פוסט מס' 305  

ראיתי אֶמֶש (יום ראשון – 20 באוקטובר 2013) את גב' תָּמָר איש שָלוֹם מגישת ערוץ 10 מביסה בפתח מהדורת החדשות המרכזית בשמונה בערב את שר האוצר מר יָאִיר לַפִּיד. ישב מולה מישהו שאמור להבין משהו ברזי תקשורת והופעה מול מצלמה אך שבר את כל הכללים . מול אשת טלוויזיה יפת תואר זקופת גו ובטוחה בעצמה , ומישירה מבט ישב שם בכיסא לידה יאיר לפיד מי שנושא במשרת שר האוצר בכתפיים מכונסות, גו שחוח, כפוף, מְפַלְבֵּל עיניים, חסר ביטחון, ונראה מתנדנד כעלה נידף בפניה. היכן יועצי התקשורת שלו של יאיר לפיד שאִפשרו לו הופעה כה עגומה בפרהסיה באולפן ערוץ 10 בנווה אילן אתמול בערב ? יאיר לפיד נראה עייף, יגע, ומותש עוד בטרם תחילת הריאיון הקשה. כלל ראשון של התייצבות בפני מצלמת הטלוויזיה של כל אישיות של כל אדם באשר הוא עוסק ראשית דבר בישיבה זקופה , מראה רענן, ומבט עיניים חודר וישיר של המשיב לשואל, כמובן לצד תבונה והיגיון. תָּמָר אִיש שָלוֹם הכינה הפעם הזאת היטב את שיעורי הבית שלה. השאלות ששאלה אמש את יאיר לפיד היו חדות וענייניות לאין ערוך מתשובותיו המגמגמות וההססניות. גם כשהילל את עצמו ודיבר אודות נאומו בפרלמנט ההונגרי וסיפר על השלט שהיה תלוי פעם בפתח הדלת של הפרלמנט האנטישמי "הכניסה לכלבים ויהודים אסורה" , נשמע לא משכנע. אין מדובר בשַר אוצר טיפש. מדובר בשר אוצר שהונה את בוחריו . והוא יודע שהוא רימה אותם . קונץ קטן ליטול את השררה ולומר אח"כ לא ידעתי כמה קשה לנַהֵל . אינני מדבר כבר על הדיקטטורה שהטיל על חברי סיעתו "יש עתיד" והעונש הפרלמנטרי המגוחך והבעייתי שיִידָה לעברה של חברת סיעתו הח"כ גב' עדי קול בגיבויו של יו"ר הסיעה הח"כ עופר שלח. מגוחך שחלק מהח"כים והח"כיות האחרים בסיעת "יש עתיד" מדברים בגנותו של "הדמוקרט הגדול של המפלגה" מאחורי גבו כעכברים נפחדים, וחוששים להתייצב לימינה של הח"כ הסוררת והמודחת שלא בצדק. סיעה של פחדנים ומדליפים. גב' תמר איש שלום יצאה אמש מנצחת ב- Knock out גם מפני שהתייצב מולה איש לא מהימן. היא הדפה בקלות את מר יאיר לפיד לקרשי זירת ערוץ 10. אפשר היה לשמוע את ה- Count down שמונים צופי הטלוויזיה של תמר איש שלום. הוא אומנם נעמד שוב על רגליו לאחר שתמה הספירה עד 10 אך היה "גְרוֹגִי" ועזב את האולפן נזוף וחבול. תָּמָר אִיש שָלוֹם עשתה בית ספר לשַר האוצר של מדינת ישראל. היא רהוטה ביותר, קלת ביטוי, יודעת לקטוע ולהתערב, מוכשרת להקשות ולשאול שאלות חדשות כשהתשובות של שר האוצר אינן מספקות אותה, ובעלת ביטחון שיודעת ללחוץ על הדוושה כשצריך. תָּמָר אִיש שָלוֹם הייתה אתמול במיטבה. אופטימלית מן ההיבט של עיתונאות עֵרנית. מגישת מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10 העמידה אותו בדרכי נועם במקום הראוי לו בשלב התחתון של הסולם. יאיר לפיד כשַר אוֹצָר התגלה אֶמֶש (יום ראשון – 21 באוקטובר 2013) כ- "Vulnerable" וגב' תמר איש שלום ניצלה זאת עד תום. למרות קֶצֶב הדיבור המסחרר שלה, היא שדרנית פנטסטית שאינה "מלפססת" מעולם, קולחת, וניחנה בדיקציה מושלמת. העיתונאות הברורה שהפגינה אתמול תָּמָר אִיש שָלוֹם במהלך הריאיון עם שר האוצר ראויה להערכה רבה. עיתונאות בלתי מתחסדת אולם גם לא תוקפנית יתר על המידה. חדה, ישירה, ומאוזנת.

סוף הפוסט מס' 305.


תגובות

פוסט מס' 305. כן בא בחשבון. ככה מנהלים ריאיון במהדורת החדשות עם שר האוצר של מדינת ישראל. תמר איש שלום ראיינה ב- 21 באוקטובר 2013 בערוץ 10 בתבונה וביעילות את יאיר לפיד. פוסט מס' 305. כל הזכויות שמורות. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>