פוסט מס' 199. ערוץ 1 מט ליפול. שידור הכדורגל אמש (22 באפריל 2013) של זכיית מכבי ת"א באליפות המדינה בכדורגל ע"י יורם ארבל ובוני גינזבורג מציל אותו רגע לפני הנפילה לתהום. פוסט מס' 199. כל הזכויות שמורות.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג נמצא עדיין בשלבי התפתחותו הטכנולוגית ועיצובו הגראפי .

הערה 2 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים . חל איסור מפורש להעתיק את הטקסטים והתמונות ואף לא לאגור אותם ואותן במאגרי מידע שונים לשימוש מכוון ו/או שימוש מזדמן מאוחר יותר. 

הערה 3 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי, ו/או למען רווח מסחרי ו/או לצורכי פרסום אישי. הפוסטים מתעדכנים מעת לעת.

—————————————————————————————————-

פוסט חדש מס' 199 : הועלה לאוויר בשעות הערב של יום שלישי – 23 באפריל 2013.

—————————————————————————————————-

ערוץ 1 מט ליפול. שידור הכדורגל אמש (יום שני – 22 באפריל 2013) של זכיית מכבי ת"א באליפות המדינה בכדורגל ע"י יורם ארבל ובוני גינזבורג, מציל אותו רגע לפני הנפילה לתהום. פוסט מס' 199. כל הזכויות שמורות.

הערה 4 : ירון לונדון ומוטי קירשנבאום ראיינו אתמול את הח"כ אַחְמֶד טִיבִּי אודות מקום הולדתו העיירה טייבה  וניהולה המוניציפלי הבעייתי והעלוב במשך שנים רבות . בעקבות הניהול הכושל של בני המקום את עירם מכל היבט של קריטריון ניהולי ומנהיגותי מקומי , וכדי לצאת מן המֵיצַר , הוקמה בהוראת הממשלה ב- 2005 וועדה קרואה . השלטון המקומי של הוועדה הקרואה בטייבה נמשך עד עצם היום הזה . אחמד טיבי איש משכיל ופוליטיקאי משופשף העלה בפני שני מראייניו מהטלוויזיה מערוץ 10 טענה מקוממת : "את העיירה טייבה צריך לנהל מישהו בעל מנטליות ערבית" . באמת אחמד טיבי…? מה אתה אומר…? לא שמעתי על כך שבארה"ב ממנים ראש עיר בשל מנטליות שחורה… ו/או היספנית… What ever …בארה"ב ממנים ראש עיר על פי תפישה דמוקרטית , כישרון ניהול , ומידות אישיות טובות . ירון לונדון ומוטי קירשנבאום לא קטעו משום מה את "האני מאמין המוניציפלי" המגוחך של אַחְמֶד טִיבִּי ולא נפלו מכיסאותיהם כשם שקרה לצורך העניין בשעה שהשר סִילְבָן שָלוֹם המגוחך התראיין לפני כמה חודשים באולפן שלהם , ננזף , והופל לקרשים ע"י תוקפנותו הפולנית המחוצפת של מוטי קירשנבאום . רעייתי ואנוכי תושבי תל אביב היום . אינני רוצה שאת העיר ינהל מישהו בעל מנטליות יהודית . אני רוצה שאת העיר שלי ינהל מישהו בעל מנטליות של יושרה , כישרון , ויכולת ביצועית ויכפה משמעת אזרחית על כל תושבי העיר .

הערה 5 : נחמד לראות כי עורך "הָאָרֶץ" מר אָלוּף בֵּן מחלק את עבודת הקריקטורה הפוליטית בעיתונו בין מר עמוס בידרמן לבין מר עֵרָן וולקובסקי . נכון יותר מעניק את ה – Space העיקרי לעמוס בידרמן שהוא סוּפֶּר מוכשר בתחום וכמה שיירים לערן וולקובסקי . החלוקה צודקת אולם בכך הוא מתעלל בפרהסיה בערן וולקובסקי שנופל בכמה דרגות מעמיתו . אין מנוס מהשוואה : עמוס בידרמן הוא עילוי בעוד ערן וולקובסקי הוא קריקטוריסט מהשורה, מי שנראה כעוד חובבן לעומת עמוס בידרמן . אולי אפשר לתת לערן וולקובסקי איזה ג'וב אחר בתחום הציור והאומנות בעיתון . להותיר את המצב כמות שהוא פירושו של דבר התעמרות בערן וולקובסקי מכוח ההשוואה . רמיסת כבודו מעל דפי העיתון .

הערה 6 : הריאיון הארוך שערכה העיתונאית גב' גילי איזיקוביץ' ב- 18 באפריל במוסף "גלריה" (של עיתון "הארץ") עם איש הטלוויזיה מר יעקב איילון היה עקר מפני שהשאלות החשובות לא נשאלו . יעקב איילון הוא מגיש חדשות ברמה בינלאומית של ממש . אזכור שמו של גדי סוקניק לידו – מגוחך . גדי סוקניק איננו מגיע לקרסוליים של יעקב איילון . טלוויזיה איננה מדע מדויק ולכן איש איננו יודע בדיוק מדוע צלחה דווקא דרכו המיוחדת והבולטת של וולטר קרונקייט כמגיש חדשות ברשת הטלוויזיה האמריקנית CBS לעומת מגישים אחרים ברשת (גם כן טובים) . איש איננו יודע מדוע צלחה דווקא דרכו המיוחדת והבולטת של חיים יבין בטלוויזיה הישראלית הציבורית ולמה האפיל (לחלוטין) במשך 40 (ארבעים) שנים על קרייני חדשות טובים אחרים שהגישו מעת לעת את "מבט" ברמתם של ירון לונדון , שמעון טסלר , אריה אורגד , דן שילון , טוביה סער , ויאיר אלוני . מוטי קירשנבאום עורך "מבט" הראשון אמר אז בקיץ 1968 בתום האודישנים לאיתור קרייני חדשות בצוות ההקמה של הטלוויזיה הישראלית הציבורית , ולאחר ה- Screen test שבו נטל חלק חיים יבין : "מצאנו את המגיש האולטימטיבי" . בימאי האודישנים של הימים הרחוקים ההם מר חגי מאוטנר אמר לי באחת משיחות התחקיר שלי עמו לפני כמה שנים כי גם דן שילון הצליח במבחני המסך בקיץ 1968 שנערכו באולפן היחיד של הטלוויזיה אז בקומה החמישית של הבניין בשכונת רוממה בירושלים . דן שילון אף הגיש את מהדורת "מבט" השנייה בהיסטוריה היכן שהוא בסוף יולי ו/או ראשית אוגוסט של 1968 . איש איננו יודע במדויק מדוע שדר ספורט אחד מצטייר לציבור כנבון ונעים לאוזן בעוד הקולגה שלו נחשב לפטפטן חסר תקנה . מדוע נחמיה בן אברהם וגדעון הוד שמו בצֵל את הקולגות שלהם ברדיו "קול ישראל" במשך שנים כה רבות . כיצד זה נסים קיוויתי , יורם ארבל , ומאיר איינשטיין עשו את אותו הדבר לחבריהם בטלוויזיה . כנ"ל כשמדובר ביעקב איילון . האיש ניחן בכריזמה טלוויזיונית בלתי נדלית בתחום ההגשה . היה צפוי לו עתיד מזהיר גם בתחום המורשת והזיכרון הקולקטיבי הציבורי . היות והוא עיתונאי מקצועני ומצפוני החליט (בצדק) לשים קץ למסע הייסורים המביך והמטורף שלו כמגיש מנותק שכפתה עליו המערכת שלו – ולפרוש . נגדעה כאן קריירה של איש טלוויזיה מזהיר ודגול משכמו ומעלה . אינני מאמין לדבריו כפי שמסר לגב' גילי איזיקוביץ' לאחר פרישתו כמגיש של מהדורת החדשות המרכזית בערוץ 10 , "אני לא טיפוס נוסטלגי באופי שלי , לא מתרפק על מה שהיה . זה ככה גם בהרבה דברים אחרים" . אחת להרבה שנים נולדים מגישי חדשות בטלוויזיה ברמתם הגבוהה של וולטר קורנקייט , חיים יבין , ויעקב איילון . דן ראת'ר השכיח לרגע את מראהו של וולטר קרונקייט אולם לא לנצח . תמר איש שלום משכיחה לרגע את מראהו של יעקב איילון . אם לא ישוב במהרה לעמדת ההגשה בערוץ טלוויזיה ארצי דמותו תאבד . "העולם הלילה" בערוץ 2 אותה מגיש כעת יעקב איילון איננה מהדורת חדשות ולא תחליף עבור מגיש טלוויזיה כל כך מוכשר ברמתו גם אם בשעה זאת הרייטינג נחמד כלפיו . מעניין יהיה לעקוב אחרי חוקי תעשיית הטלוויזיה וחוקי ההיצע והביקוש בכל הנוגע להתייחסותם ליעקב איילון . הוא באמת יחיד ומיוחד בתחומו (בשל כמה סיבות טלוויזיוניות) ששם בכיס הקטן את כל שורת מגישי החדשות בערוצי הטלוויזיה הארציים ובכבלים .

הערה 7 : סרטו הדוקומנטארי של מוטי קירשנבאום וציוותו (שלשום 21 באפריל 2013 בערוץ 10) אודות הכלבים הטלואים בסוונה האפריקנית היה נפלא. צריך להבין שלמתעד הדגול הזה ימלאו בספטמבר הקרוב 74 שנים. כישרונו לא אבד לו .

טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור . נטשתי בטריקת דלת . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

ערוץ 1 מט ליפול. שידור הכדורגל אמש (יום שני – 22 באפריל 2013) של זכיית מכבי ת"א באליפות המדינה בכדורגל ע"י יורם ארבל ובוני גינזבורג, מציל אותו רגע לפני הנפילה לתהום. פוסט מס' 199. כל הזכויות שמורות. 

שידורי הספורט הרלוואנטיים עולים כסף אך שווים זהב . זה ידוע . ערוץ 1 משלם 15.000000 (חמישה עשר מיליון) שקל העונה הזאת 2013 – 2012 עבור שידור ישיר של המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל בכל מחזור משחקים במשך 36 מחזורים . הרייטינג של הכדורגל בערוץ 1 איננו מי יודע מה אך הוא מאפשר לשידור הציבורי בכוחותיו הדלים האחרונים לצוף מעת לעת לרגע מעל המים בטרם הוא שוקע וצולל שוב . הררי מילים נכתבו בבלוג הזה אודות מידת כישרונו של ערוץ 1 לטפל באירועי הספורט בתחום אחריותו מאז אולימפיאדת לונדון 2012 מנקודות מבט של ההפקה , העריכה , הטקסט , והשידור . ערוץ 1 מסיים עונת שידורי ספורט רוויית עליות וירידות בה נשא יורם ארבל בעול השידור העיקרי , בוני גינזבורג בתחום ההובלה וההנחיה , ואמנון אוסמן בתחום הבימוי . הרחקת עמית הורסקי בשעתו מעמדת השידור המרכזית של ערוץ 1 והצבתו של יורם ארבל שם במקומו הייתה נדרשת והכרחית . ערוץ 1 דַל רייטינג וצפייה ניצב ערב רפורמה מורכבת ומסובכת מרחיקת לכת . נראה לאן יובילו אותו מנהיגיו המנכ"ל יוני בן מנחם , עוזרו הראשי זֶלִיג רָבִּינוֹבִיץ' , ויו"ר הוועד המנהל של רשות השידור ד"ר אמיר גילת והאם יש הצדקה בכלל לקיומו במתכונתו הנוכחית והרייטינג האפסי שהשידור הציבורי צובר . מדובר בנתונים מבישים . ערוץ 1 גולת הכותרת של השידור הציבורי שוכב חבול אנושות על ה- Canvas . ברור לעין כל כי מדינת ישראל כולה על רשויותיה המבצעות , המחוקקות , והמשפטיות לרבות ראש הממשלה בנימין "ביבי" האיש שמינה יחדיו עם שריו את יוני בן מנחם ואת אמיר גילת לתפקידם הרם – חוזים עתה בשקיעתו הקולוסלית הגלויה לעין השמש של השידור הציבורי ולא נוקפים אצבע . איש לא עושה דבר .

אמש (יום שני – 22 באפריל 2013) גָבָה ערוץ 1 רייטינג למכביר (יחסית למעמדו) בשעה שבמשך כשלוש שעות ורבע העביר בשידור ישיר מאצטדיון ר"ג את זכייתה של קבוצת מכבי ת"א באליפות המדינה בכדורגל ׁגברה בתוצאה 2 : 0 על קבוצת רמת השרון) . כמות עצומה של קהל ביציעי אצטדיון ר"ג כ- 35000 (שלושים וחמישה אלף) צופים יצרו אווירה ססגונית וצבעונית שסייעה למאמץ השידור הישיר . ערוץ 1 באמצעות ניידת "מזמור" של דָנִי לָנְקְרִי על תריסר מצלמותיה מפיק אמש שידור ישיר שאיננו נופל במאום מהפקות ערוץ 5 בכבלים . הוא כמובן לוקה לעומת ערוץ 5 ביחסי ציבור עילגים ושידורי Promo קלושים, אולם בשטח הוא איננו מחונן פחות מהכבלים. ברור שיש שם כפילות ומסורבלות וגם מעין עשיית "טובות" לרָז שֶכְנִיק וגב' שרון פרי . שניהם לא תרמו ולא הוסיפו מאום . שום מידע חדש . נוכחותו של אלון חזן אמש בפָּאנֶל באצטדיון ר"ג מספקת מה עוד שהוא דמות טלוויזיונית רהוטה , בעלת ידע , ומרשימה . כשם שנוכחותם של העיתונאים הוותיקים ובעלי הניסיון עמיר פלג , אבי רצון , ואָבִיעַד פוֹהוֹרִילֶס בתוכנית "בועטים" – מספקת . עודף פרסונות מפריע לציבור להזדהות עם התוכנית . במהלך השידור הישיר היו חסרים קטעי Video קצרים מהיסטוריית הכדורגל של מנג'ר מכבי ת"א ג'ורדי קרויף מי שהיה שחקן פעיל וידוע בשורות ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד , ומשהו מהיסטוריית האימון של אוסקר גארסייה במועדון ברצלונה . ברור שהייתה חסרה במהלך השידור הישיר הארוך כתבה ו/או התייחסות כלשהי אודות מידת כישרונם המשותף של הבעלים היהודי – קנדי מיטש גולדהאר , המנהלים ג'ורדי קרויף וג'ק אנגלידיס , והמאמן אוסקר גארסיה – להוביל את מכבי ת"א לפסגת הכדורגל הישראלי . נשאלת השאלה מה מבדל אותה ומהי מתצית יתרונה של קבוצת הניהול הזאת של מכבי ת"א על קבוצת הניהול של מר חיים רמון במועדון הפועל ת"א . מתבקשת גם השוואה עם קבוצת הניהול של יעקב שחר במכבי חיפה . האם הצלחתו של מיטש גולדהאר האיש הנושא באחריות הראשית במכבי ת"א היא תוצאה של קיום מסגרת עדיפה בגין בחירת עוזרים ראויה ו/או שמא זאת הצלחה מקרית . עדיין לא מאוחר לעשות על כך סרט ב- "מבט שני" . צריך להוסיף גם ש- שחקנים ישראליים כמו שֵרָן יֵינִי , ערן זהבי , אֵלִירָן עָטָר , דור מיכה ועוד כמה אחרים שמשרתים במכבי ת"א מחדדים את ההערכה הכללית למועדון ואת ההזדהות עם הקבוצה .

הפוסט הזה עוסק יותר מכל בנשירת הרייטינג המתמדת מקדקוד ערוץ 1 כמו נשירת שיער מראשם של אנשים קרחים כאילו מדובר בגזירת גורל . נשירת שיער אצל בני אדם היא תכונה תורשתית שלא ניתן לעצור ולהילחם בה . נשירת רייטינג טלוויזיוני איננה תכונה גנטית . השידור הציבורי נולד עם גנים טובים למרות מגבלותיו הפוליטיות . ה- DNA המקורי שלו טרם הושמד . עדיין ישנם בערוץ 1 אנשים טובים ורציניים וגם כמה תוכניות חשובות וטובות . אולם הוא איננו נצפה . מפות הרייטינג הנוראיות מאמש מראות כי ערוץ 1 שרוי בצרות צרורות . הוא מַט ליפול . אם אותם האנשים הטובים שנותרו עדיין בערוץ 1 לא יעשו מייד יד אחת כדי להציל את המצב הנואש התקרה תקרוס גם עליהם . משהו נורא קורה לשידור הטלוויזיוני הציבורי שמתמוטט , מתמוסס , וקורס לעיניי כל תושבי מדינת ישראל למרות שהוא נהנה מתשלום אגרה בסדר גודל של כמעט 1.000000000 (מיליארד) שקל ומכניס לכיסו עשרות מיליוני שקלים מחסויות . ניתוח שמונה מפות הרייטינג של וועדת המדרוג הארצית של יום השידורים מאתמול יום שני – 22 באפריל 2013 קובעות חד משמעית את העובדות הקשות והחמורות הבאות . ערוץ 2 וערוץ 10 הופכים את ערוץ 1 לצֵל חולף וקוברים אותו עמוק באדמה . ברור שארבע שנות האוֹפֶל 2005 – 2001 בתקופתם של רן גלינקא ויוסף בר-אל (רן גלינקא כיהן כמנכ"ל זמני של רשות השידור בין ספטמבר 2001 למארס 2002 . כהונתו לא הוארכה ע"י ראש הממשלה אריאל שרון . יוסף בר-אל כיהן כמנכ"ל רשות השידור מקיץ 2002 עד קיץ 2005 ואז הודח בבושת פנים ע"י ממשלת ישראל בראשות אריאל שרון וסגנו השר אהוד אולמרט) בעיקר בתקופת שִלטונו של יוסף בר-אל שינו סדרי עולם ופגעו פגיעה אנושה ב- DNA של השידור הציבורי וגרמו לו כנראה נזקים בלתי הפיכים . הנזק החמור ביותר נוגע לתחושת אמון הציבור בשידור הציבורי , תחושה שנפגעה ללא תקנה . הציבור איננו מאמין לערוץ 1 כפי שקובעות מפות הרייטינג של וועדת המדרוג המרכזית (ראה להלן) . שום השתלות לב , כבד , וכליות לא יועילו כאן . ערוץ 1 שוכב על ערש דווי כבר מינן . יש לנתק אותו ממכונת ההנשמה המלאכותית ומצינורות החמצן הפוליטיים שלו כדי להמיתו ולברוא אותו מחדש . להקימו לא כרובוט פוליטי אלא כרשת טלוויזיה כנה , אמיתית , עצמאית , ובעלת יושרה . כל אחד מקוראי הבלוג יכול לנתח ולהשתעשע עם העובדות האנושות והקטלניות הרשומות מטה כראות עיניו , ולהשוות את הנתונים עם אלה של ערוץ 2 וערוץ 10 . לדאבון לב עם עובדות מתמטיות אין מתווכחים . הרייטינג האומלל חושף את ערוץ 1 ורשות השידור כטרגדיה אחת גדולה ומתמשכת .

א. בין 06.00 ל- 08.45 צובר ערוץ 1 רייטינג של % 0.20

ב. בין 08.45 ל- 11.15 צובר ערוץ 1 רייטינג של % 0.13

ג. בין 11.15 ל- 13.45 צובר ערוץ 1 רייטינג של % 0.06 (שש מאיות של אחוז)

ד. בין 13.45 ל- 16.15 צובר ערוץ 1 רייטינג של % 0.22

ה. בין 16.15 ל- 18.45 צובר ערוץ 1 רייטינג של % 0.77

ו. בין 18.45 ל- 20.30 (כולל "מבט") צובר ערוץ 1 רייטינג של % 2.27

ז. בין 20.30 ל- 23.45 , בעת השידור הישיר של משחק הכדורגל בו זכתה מכבי ת"א באליפות המדינה לאחר ניצחונה 2 : 0 על קבוצת רמת השרון באצטדיון ר"ג לנוכח קהל עצום של 35000 (שלושים וחמישה אלף) צופים , צובר ערוץ 1 רייטינג ממוצע של % 8.26 .

ח. בין 23.45 ל- 02.00 שָב ערוץ 1 לסוּרוֹ . למרות שידורי הנוסטלגיה שלו הרייטינג שוב צונח מתחת לרף של % 1.0 . רוש ולענה .

טקסט מסמך (1) : יום שני – 22 באפריל 2013 . דו"ח רייטינג של וועדת המדרוג ברבעי שעות בין שש בבוקר לשמונה ארבעים וחמש בבוקר . (באדיבות וועדת המדרוג) .

טקסט מסמך (2) : יום שני – 22 באפריל 2013 . דו"ח רייטינג של וועדת המדרוג ברבעי שעות בין שמונה ארבעים וחמש בבוקר לאחת עשרה ורבע לפני הצהריים. (באדיבות וועדת המדרוג) .

טקסט מסמך (3) : יום שני – 22 באפריל 2013 . דו"ח רייטינג של וועדת המדרוג ברבעי שעות בין אחת עשרה ורבע לפני הצהריים לאחת ארבעים וחמש בצהריים. (באדיבות וועדת המדרוג) .

טקסט מסמך (4) : יום שני – 22 באפריל 2013 . דו"ח רייטינג של וועדת המדרוג ברבעי שעות בין אחת ארבעים וחמש בצהריים לארבע ורבע אחה"צ. (באדיבות וועדת המדרוג) .

טקסט מסמך (5) : יום שני – 22 באפריל 2013 . דו"ח רייטינג של וועדת המדרוג ברבעי שעות בין ארבע ורבע אחה"צ לשש וחצי בערב. (באדיבות וועדת המדרוג) .

טקסט מסמך (6) : יום שני – 22 באפריל 2013 . דו"ח רייטינג של וועדת המדרוג ברבעי שעות בין שש וחצי בערב לשמונה וחצי בערב (כולל "מבט" , ובין שמונה וחצי בערב מועד תחילת השידור הישיר של משחק הכדורגל מכבי ת"א – רמת השרון 2 : 0 שהקנה לה סופית את אליפות המדינה . הרייטינג של ערוץ 1 מתחיל לנסוק מעלה . (באדיבות וועדת המדרוג) .


טקסט מסמך (7) : יום שני – 22 באפריל 2013 . דו"ח רייטינג של וועדת המדרוג ברבעי שעות בין תשע בערב לבין אחת עשרה ארבעים וחמש בלילה . בשעה עשר ושלושים בערב משווה ערוץ 1 את תוצאות הרייטינג עם ערוץ 2 , ומביס לחלוטין את ערוץ 10 . (באדיבות וועדת המדרוג) .

טקסט מסמך (8) : יום שני – 22 באפריל 2013 . דו"ח רייטינג של וועדת המדרוג ברבעי שעות בין אחת עשרה ארבעים וחמש בלילה לשתיים לפנות בוקר . ערוץ 1 חוזר לסורו . (באדיבות וועדת המדרוג) .

סוף הפוסט מס' 199. הועלה לאוויר בשעות הלילה המאוחרות של יום רביעי – 4 בדצמבר 2013.


תגובות

פוסט מס' 199. ערוץ 1 מט ליפול. שידור הכדורגל אמש (22 באפריל 2013) של זכיית מכבי ת"א באליפות המדינה בכדורגל ע"י יורם ארבל ובוני גינזבורג מציל אותו רגע לפני הנפילה לתהום. פוסט מס' 199. כל הזכויות שמורות. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>