פוסט מס' 253. אליפות העולם ה- 15 בשחייה – ברצלונה 2013 מול הביצוע הכושל וטרגדיית הרייטינג של ערוץ 1 (רשימה מס' 3). פוסט מס' 253. כל הזכויות שמורות.כלליראשי

הערה 1. הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים מובהקות. האינטרנט איננו גוף תקשורת פרוץ ועל הגולשים בו חלה אחריות אישית. אין להעתיק ו/או לאגור ו/או לאכסן באופן פרטי ו/או במחסני מידע למיניהם את תכולת הבלוג לרבות הפוסטים, הטקסטים, התמונות, והמסמכים שלו. הזכויות שמורות לחוקר, כותב, המחבר, והמפיק יואש אלרואי.

הערה 2. הבלוג איננו מופק, נחקר, ונכתב למען מטרות רווח כספי, ו/או כדי להפיק רווח כלכלי, ו/או לצורך פרסום אישי.

הערה 3 : הבלוג מוענק בחינם לקוראים.

——————————————————————————————

פוסט מס' 253 : הועלה לאוויר בשעות אחה"צ של יום ראשון – 28 ביולי 2013

——————————————————————————————

פוסט מס' 253. אליפות העולם בשחייה – ברצלונה 2013 מול הביצוע הכושל וטרגדיית הרייטינג של ערוץ 1 (רשימה מס' 3). פוסט מס' 253. כל הזכויות שמורות. alroey yoashטקסט תמונה : 2003 – 2002. אנוכי יואש אלרואי בתום 32 (שלושים ושתיים) שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1. נטשתי בטריקת דלת. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

הערה 3 : ביקורות טלוויזיה בעיתונות הן פרי רעיון אישי , התרשמות ודעה סובייקטיבית של כותביהם אולם אלפים אולי עשרות אלפים קוראים אותן כמשנה סדורה ומושפעים מהן בצדק או לא . אהוד "אודי" אשרי ז"ל (היה עיתונאי משכמו ומעלה שחונן בכישרון כתיבה) אמר לי פעם כי לאחר שמונה למבקר הטלוויזיה של עיתון "הארץ" הפך לעיתונאי מוכר ופופולארי במדינה כפי שלא היה מעולם כשסיקר נושאים רציניים יותר מהטלוויזיה . מבקרת הטלוויזיה הנוכחית של עיתון "הארץ" גב' מיה סלע מלגלגת בציניות אתמול (ביום שישי – 26 ביולי 2013) על "כלבוטק" תוכנית הצרכנות של רפי גינת ששודרה שלשום בערוץ 10, ודנה באיכות הטחינה שאוכלים אזרחי מדינת ישראל. "טחינה, טחינה תרדוף", היא מעניקה כותרת במרץ רב לטקסט הביקורת שלה. אולם המתמטיקה של הרייטינג מלגלגת דווקא על מיה סלע ומגינה ללא קושי על רפי גינת ועם עובדות אי אפשר להתווכח. "כלבוטק" צברה ביום חמישי בין 21.00 ל- 22.15 מדרוג רב. משהו סביב % 18.1 בממוצע באוכלוסייה היהודית, ו- % 15.6 בכלל האוכלוסייה. במונחי ערוץ 10 מדובר בפצצת רייטינג. הערה שלי : אינני צופה כלל ב- "כלבוטק" . תוכניות צרכנות, בישול, ואוכל – אינן מעניינות אותי. rat 2 טקסט מסמך : יום חמישי – 25 ביולי 2013. מפת המדרוג ברבעי שעות בין 20.30 ל- 23.14. תוכנית "כלבוטק" ניצבת בתווך ברובריקות הרייטינג של ערוץ 10 וגורפת מספרים מרשימים באוכלוסייה היהודית ובאוכלוסייה הכללית כאחת. נדמה כי מר רפי גינת בנוכחותו, בגופו, וקולו הרועם נושא לבדו בימי חמישי בעול הרייטינג של הערוץ שהוא גם המנכ"ל שלו. (באדיבות וועדת המדרוג הארצית). 

הערה 4 : מבקרת טלוויזיה נוספת של עיתון "הארץ" גב' ליאת אלקיים שוללת אתמול ב- "גלריה" (יום שישי – 26 ביולי 2013) את "המעגל" תוכניתו המחודשת והמתחדשת של דן שילון (ואת דן שילון בן ה- 73 עצמו) המשודרת בערבי שישי בערוץ 2 (אצל הזכיינית "רשת"). אולם מתברר כי הציבור קונה מחדש (בינתיים) את סחורת השידור שמציע לו דן שילון והרייטינג סביר לחלוטין לפי שעה. אמש (ערב שבת – 26 ביולי 2013) שודרה תוכנית "המעגל" בפעם השלישית במתכונתה הנוכחית. המדרוג  החמיא לשתי התוכניות הראשונות. מחר נדע אם המתמטיקה של הרייטינג לועגת לליאת אלקיים ו/או שמא ליוצרה ובעל הבית הישן – חדש שלה דן שילון. צריך לומר כי הזמן שחלף מאז עשור ה- 90 של המאה שעברה נגס ללא רחם במראהו הטלוויזיוני של דן שילון . נראה אם גם הקונספט של התוכנית הישנה – חדשה הזאת הוא עבד של מחוגי השעון ופגיע כמו המגיש שלו. הערה שלי : אינני צופה כלל ב- "מעגל". "המעגל" מעין סוג של תוכנית רכילות, לא תורם לי כל מידע חדש ו/או מעניין. כלום. אין לי שום סיבה לצפות בו משום שאינני מפיק כל תועלת מההתבוננות וההאזנה לו. . KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA טקסט מסמך : יום שישי – 26 ביולי 2013. מפת המדרוג בין 21.00 ל- 23.44. דן שילון ו- "המעגל" שלו בערוץ 2 מביסים במשבצת השידור שבין 21.30 ל- 23.00 את "מחר שבת" של יעקב כהן ושמואל ווילוז'ני בערוץ 1 ואת "שי בשישי" של שי שטרן בערוץ 10. (באדיבות וועדת המדרוג הארצית).   

הערה 5 : הריאיונות המגוחכים שערכו השבוע ברדיו גלי צה"ל גב' יעל דן ומר מולי שפירא (ביום שני – 22 ביולי 2013 וביום שישי – 26 ביולי 2013) עם מר אורי שנער לשעבר מנכ"ל קשת בערוץ 2 – שווים דיון מיוחד ונפרד. אורי שנער הוצב לתפקיד הרם במקומו של מקים "קשת" והמנכ"ל הראשון שלה מר אלכס גלעדי מהפיגורות המוכשרות שידעה תעשיית הטלוויזיה הישראלית (מאז היווסדה), אולם לאחר זמן הודח וסולק אותו אורי שנער בעצמו (בבושת פנים ובפרשה סבוכה) , ואת מקומו תפש המנכ"ל הנוכחי אביר ניר . השאלות ששאלו יעל דן ומולי שפירא את אורי שנער הנוגעות לאובדנו של ערוץ 1 הציבורי והאיום המוחשי אודות סגירתו הפוטנציאלית ע"י ממשלת ישראל בראשות מר בנימין נתניהו כבר בעתיד הקרוב , והבימה שהעניקו למתן תשובותיו (חלק מהן שחצניות, ארוגנטיות, ומתנשאות ללא בסיס מבלי ששני המראיינים חקרו אותו שתי וערב אודותיהן) כאילו מר אורי שנער מוכשר להציל ולהנהיג את השידור הציבורי מחדש – מעוררות תמיהה ותהייה בלשון המעטה.

היה זה אגב מנכ"ל "קשת" אורי שנער שהזמין את מר חיים יבין בקיץ 1997 (אז בן 65, היום בן 81 בעת כתיבת הפוסט הנוכחי) לעבוד אצלו בתחום התיעוד והדוקומנטציה הפוליטית. ב- 29 בספטמבר 1997 ערכה חטיבת החדשות של ערוץ 1בראשות מנהלה רפיק חלבי מסיבת פרידה המונית לחיים יבין ב- "גלריה הלבנה" בירושלים בהשתתפות מנכ"ל רשות השידור מוטי קירשנבאום ומנהל הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 יאיר שטרן. כל הנוכחים במסיבה הבינו שחיים יבין אחד מהאבות המייסדים של השידור הציבורי הולך בחלוף שנות דור לעשות לביתו . היה ברור שערוץ 1 הציבורי, הוותיק, והדלפון איננו יכול להתחרות בשכר שערוץ 2 המסחרי הצעיר והעשיר הרשה לעצמו להציע למגיש החדשות הנודע (למרות שמנכ"ל רשות השידור מוטי קירשנבאום שילם לו כבר בעת ההיא משכורת שנתית לא רעה בתפקיד מגיש ראשי של מהדורות "מבט" כ- 1.000000 (מיליון) שקל. באותה מסיבת פרידה (הוזמנתי אליה אך לא נטלתי בה חלק מנימוקיי שלי) נשא מוטי קירשנבאום טקסט קצר ואמר כהאי לישנא : "…חיים יבין תסתכל טוב טוב באנשים האלה סביבך מהם אתה נפרד היום . בערוץ 2 זה קהל אחר לגמרי, חיים תסתכל טוב…". חיים יבין היה מאוד נרגש ומתוח, אך שבע רצון מהכבוד והיוקרה שחלקו לו אנשי חטיבת החדשות. רבים מהם היו תלמידיו בעבר. הוא עוד הספיק לחבק בערב ההוא את יורשתו גב' גאולה אבן (אז בת 25) , הכריז עליה בפרהסיה לעיני המוני אנשים ב- "גלריה הלבנה" כעל המחליפה הרשמית שלו בכס "מבט", נטש את ערוץ 1, וחבר לאורי שנער בערוץ 2 בתרועות גיל.

טקסט תמונה :  יום שלישי בערב – 29 בספטמבר 1997. בית "הגלריה הלבנה" בירושלים . כתב ערוץ 1 בעת ההיא מר כרמל לוצאטי מנציח בסרט Video את פרידתו של חיים יבין מהטלוויזיה הציבורית מאז חבר אליה ב- 1968. מנכ"ל רשות השידור מוטי קירשנבאום בן 58 (משמאל) נפרד מחיים יבין בן 65. מוטי קירשנבאום בלשונו המיוחדת ברך וגם הזהיר את האיש המזוהה ביותר מכל דמות טלוויזיונית אחרת עם הטלוויזיה הישראלית הציבורית : "…חיים יבין תסתכל טוב באנשים האלה סביבך , בערוץ 2 זה קהל אחר לגמרי…". מוטי קירשנבאום היה בעניין הזה נביא. חיים יבין עזב את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 כשהוא חובש כתר מלכות. כעבור חודשים ספורים בלבד שב לפתע ללא כל הודעה מוקדמת מערוץ 2 לערוץ 1 חבול וללא הכתר. (מתוך סרט ה- Video המקורי. באדיבות ערוץ 1. ארכיון ואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

טקסט תמונה : גאולה אבן (בת 25) וחיים יבין (בן 65) בערבו של יום שלישי – 29 בספטמבר 1997 ב- "גלריה הלבנה" בירושלים במסיבת הפרידה מהמגיש המיתולוגי בדרכו לערוץ 2 המסחרי העשיר לאחר שירות בן 30 שנה בשידור הציבורי. התמונה דומה לפרידת אָב מבִּתּוֹ או בַּת מְאָבִיה. כל ניסוח טוב .(מתוך סרט ה- Video המקורי. באדיבות ערוץ 1. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

כעבור חודשים ספורים בלבד במחצית 1998 עזב חיים יבין (ו/או הועזב) את ערוץ 2 ושָב לפתע בקול ענות חלושה לערוץ 1 הציבורי. היו שמועות כי חיים יבין גורש מערוץ 2 המסחרי בחזרה לשורות ערוץ 1 הציבורי בשל נימוקים ייחודיים הנוגעים להבדלים הברורים בתעשיית הטלוויזיה בין השידור המסחרי לציבורי. את השידור המסחרי מאפיינת תאוות בצע לעומת השידור הציבורי שהוא סולידי. אך מה זה חשוב עכשיו. אורי שנער בעל מחשבות מסחריות שנועדו להַשְבִּיעַ את רעבונם של בעלי המניות שלו ניתק מגע חיים יבין. אנוכי זוכר היטב שבעת חתימת ההסכם של רשות השידור ביולי 1997 על חוזה זכויות השידורים עם מועדון הפאר של מכבי ת"א בכדורסל (במלון "הילטון" בתל אביב, סיפר לי מנכ"ל הרשות מר מרדכי "מוטי" קירשנבאום על כוונתו של חיים יבין לנטוש את השידור הציבורי ולחבור לערוץ 2. הוא מוטי קירשנבאום לא הביע כל צער ואמר לי כהאי לישנא בתגובה על נטישתו של חיים יבין בפתח היציאה מהדלת המסתובבת של המלון : "לא אלמן ישראל".

חיים יבין שחזר יש אומרים מוּבַס, חמד כמובן מחדש את כֵּס "מבט" עליו ישבה כבר בגאון גאולה אבן הצעירה המוכשרת, השנונה, והחריפה. זה לא עזר לה . מנכ"ל רשות השידור דאז אורי פורת ז"ל צעד שלוב זרוע עם חיים יבין. הוא הדיח אותה והושיב על הכס הקדוש את חיים יבין מחדש . חיים יבין שמבוגר מגאולה אבן בארבע עשרות של שנים לא עשה כל חשבון לגאולה אבן. הוא באמת התיישב ללא כל בושה על כס "מבט" ולא חש כל חרטה במעשהו כלפי יורשתו הצעירה. בשיחות התחקיר שניהלתי עמו במשך כמה שעות ב- 2006 במלון "דן אכדיה" בהרצליה אודות הקריירה המזהירה שלו בשידור הציבורי אף הרהיב עוז וסח לי בין השאר כלהלן, "…א'. זה נכון. אורי שנער אמר לי תכתוב בעצמך על ה- צ'ק את הסכום שאתה חושב שמגיע לך… ו- ב'. OK יואש אלרואי ואם זה היה להפך האם גאולה אבן הייתה מוותרת לי…?". נדהמתי מתשובתו הקטנונית והמגוחכת והשבתי לו בדרכי שלי, כלהלן : "…א. גאולה אבן לא הייתה עושה לך לעולם מה שאתה עשית לה. ב'. מה שעוללת לה קרוי בשפת התנ"ך מעשה נבלה. אין כאן שום טקסט תחליפי אחר…" . וכך גם נפרדנו. מאז לא שבנו לדבר עוד זה עם זה. אתה מבין לפתע שאולי הוא היה מגיש טלוויזיה גדול, אולם לצדו של התואר היה אדם קטן בעל אישיות מצומצמת. בקנה מידה של החיים, ברור שחיים יבין היה מאושיות השידור הציבורי לדורותיו, מגיש חדשות, קריין מחונן, וגם מתעד בעל זכויות. אולם משהתיישב מחדש בקיץ 1998 על כס מגיש "מבט" שהיה תפוש כבר ע"י גב' גאולה אבן ונישל אותה משם (בסיועו הפעיל והנמרץ של מנכ"ל הרשות אורי פורת ושתיקת הכבשים של מנהל החדשות רפיק חלבי ומנהל הטלוויזיה יאיר שטרן), הפך הדבר לכתם שחור בקריירה שלו. אדם קטן וחמדן. לא פחות. שובו המפתיע של חיים יבין לערוץ 1 ב- 1998 לאחר שהות קצרה בערוץ 2 הותיר כמה שאלות פתוחות : מה פתאום ומדוע החליט מנכ"ל "קשת" אורי שנער לסיים את "הרומן" עם חיים יבין לאחר תקופה כה קצרה ? האם בשל רייטינג דל ? האם בגין חוסר Match up בין הציפיות המוקדמות לבין התוכן לבין השכר הגבוה, לבין המִדְרוּג ? מדוע החליט אורי שנער ב- 1998 כי חיים יבין איננו מתאים לשידור המסחרי ? מגוחך, מוזר, ומביך כיצד זה יעל דן ומולי שפירא לא התעניינו ולא שאלו כל אחד בתורו את אורי שנער שמצטייר כגיבור גדול במתן עצות לשיפור השידור הציבורי, מדוע החליט להיפטר אז לאחר תקופה כה קצרה ב- 1998 (קצרה אפילו מתקופת ניסיון ו/או הסתגלות) מאייקון השידור הציבורי מר חיים יבין שחבר אליו לרגע קט שידור המסחרי ומייד הוגלה ממנו בחזרה לשידור הציבורי. גם מנהל החדשות רפיק חלבי ומנהל הטלוויזיה יאיר שטרן שמינו בספטמבר 1998 את גב' גאולה אבן פה אחד למגישה הראשית והבלעדית של מהדורות "מבט", יצאו חבולים מהאירוע, לאחר שמילאו פיהם מים ולא יצאו להגנתה של המודחת. יושרתם ומהימנותם – נפגעה ! הרכבת פסיפס של לוח שידורים טלוויזיוני אטרקטיבי (מגוון), מושך, ומרתק הוא מלאכת מחשבת מורכבת ומסובכת שנעשית בידי מומחים בעלי ניסיון עשיר. טיעוניו של אורי שנער כי השידור הציבורי הטלוויזיוני בארץ צריך ללמוד מה- BBC ו- Channel 4 הבריטיים הם לא רק אינם מדויקים אלא גם לא בדוקים. המוניטין של ה- BBC הולך לפניו מזה שנים רבות לא רק בתחום ההפקה והתוכן אלא גם בניהול. אולם מי שחושב שבלחיצת כפתור ניתן יהיה להתחפש ל- BBC וללבוש את המסיכה שלו כאילו מדובר בחג פורים ולהשיב לשידור הציבורי את הצופים שאבדו לו, לא מבין על מה הוא מדבר. השידור הציבורי הטלוויזיוני במדינת ישראל שקוע במשבר חסר תקדים בהיקפו. מכל היבט טלוויזיוני. כל הגורמים הרלוואנטיים יודעים כי רשות השידור תחת מנהיגותם של המנכ"ל יוני בן מנחם (+ עוזרו זליג רבינוביץ') ויו"ר הוועד המנהל של רשות השידור ד"ר אמיר גילת בגיבוי וועדות שונות של מליאת רשות השידור היא נמק (במתכונתה הנוכחית וניהולה הנוכחי) . בנוסף לניהול השערורייתי השוטף השקיעו "המומחים" שלה גם עשרות רבות של מיליוני שקלים בהפקות נפל חיצוניות שנעשו בידי אנשים לא מוכשרים והניבו בסופו של דבר רייטינג דל מאוד. על תפר הטרגדיה. (ראה גם מאמרם רחב היריעה של מר נתי טוקר ומר אמיר טייג ב- "TheMarker" מיום חמישי – 25 ביולי 2013).

פוסט מס' 253. אליפות העולם בשחייה – ברצלונה 2013 מול הביצוע הכושל וטרגדיית הרייטינג של ערוץ 1 (רשימה מס' 3). פוסט מס' 253. כל הזכויות שמורות.

הסתיים לו השבוע הראשון של אליפות העולם בשחייה – ברצלונה 2013. ההפקה הדלה, התייחסות אגבית , ושידורים שוליים וחלקיים של תחרויות הקפיצות למים, השחייה הצורנית, הכדור מים, והשחייה במים פתוחים – יחדיו עם סגירת אולפן הבית בירושלים והסתרת השדרנים והפרשנים / פרשניות מעין הצופים – הסבו לערוץ 1 נזק תדמיתי ומעשי עצום. הביצוע העיתונאי והרייטינג הפכו לטרגדיה. הפרשן נפתלי לוי ושתי הפרשניות ניקה בימבד וסווטלנה בלכר הצילו טיפ – טיפה את המצב העגום. הכיסוי העלוב של תחרויות אליפות העולם בשחייה של ברצלונה בחודש יולי של שנת 2013 ע"י ערוץ 1 מסמן את שקיעתו הסופית והמוחלטת בטרם יהפוך לז"ל. איזה שדרני ספורט יש שם…? התשובה : מר אורי לוי וגב' מירי אליקים, אלה שגורלם נגזר לשבט. האם השניים האלה אמורים להחזיק בכוחותיהם בלבד את אליפות העולם בשחייה…? ברור שלא. האם השדר הטירון ליאן ווילדאו חסר כל ניסיון בתחום מסוגל להתמודד בפעם הראשונה בחייו עם מסת שידורים ישירים ענקית של אירוע עַל בספורט הבינלאומי כמו אליפות עולם בשחייה, גם אם הוא יושב בעמדת שידור בבריכה בברצלונה…? ברור שלא. אני תמה כיצד הפרשן ד"ר ברוך "בוקי" צ'יש בן זוגו של משה גרטל באולימפיאדות ברצלונה 1992, אטלנטה 1996, סידני 2000, אתונה 2004, בייג'ינג 2008, ו- לונדון 2012 – נתן את הסכמתו לשמש פרשן של שדר טירון חסר כל ניסיון בתחום שכישלונו מובטח, במקום להציב אולטימטום להנהלת רשות השידור כלהלן : "…או משה גרטל או שאני מניח את המפתחות על השולחן. אני טס לברצלונה רק עם משה גרטל…". הסכמתו המביכה והתמוהה של בוקי צ'יש לשמש פרשן של ליאן ווילדאו בבריכה בברצלונה מזכירה את הנהונו של ד"ר גלעד וויינגרטן לשמש פרשן של אורי לוי, דני דבורין, ועמית הורסקי באליפויות העולם בא"ק בפאריס 2003, הלסינקי 2005, ו- אוסאקה 2007 . אנוכי צופה עוד כישלון בבריכה להנהגת ערוץ 1 ורשות השידור בבריכה בברצלונה . אי אפשר להפר חוק "הכלים השלובים" בעמדת השידור, בין אם מדובר בשידור Off tube מהמוניטור בירושלים ו/או שידור ישיר מעמדת שידור בשטח. ערוץ 1 נעדר שדרני ספורט אותנטיים בשלושת המקצועות האולימפיים המרכזיים : א"ק, שחייה, והתעמלות. אין להם שום שדר במקצוע ה- א"ק שמתקרב לקרסוליו של נסים קיווית ואפילו לא לברכיו של מאיר איינשטיין. אין להם שום שדר בשחייה שמתקרב אפילו במילימטרים לגדולת של נסים קיוויתי ואפילו לא לרמתו של משה גרטל. אין להם שום שדר במקצוע ההתעמלות שנמצא היכן שהוא בסמוך למר דני לבנשטיין הוותיק. הצבתה של גב' מירי נבו כשדרנית ההתעמלות של ערוץ 1 באולימפיאדת לונדון 2012 חשפה בעל כורחה את יתרונו העצום של דני לבנשטיין עליה, אולי גם מפני שהיא חלשה במיוחד. את אותו טקסט ההערכה ניתן לומר על שידורי "יומני המכבייה" ה- 19 בערוץ 1. כל מי שראה את יומן המכבייה ה- 19 משודר במתכונת כה דלה וחסרת כל ערך עיתונאי ב- 21.15 במסגרת "יומן" ביום שישי – 26 ביולי 2013, ע"י המגישה איילה חסון ועמית הורסקי – מבין כי ערוץ 1 גזר על עצמו כלייה. היא בוא תבוא. זה רק עניין של זמן מועט. אין מילים אחרות לתאר את העליבות ש- שורה בין ארבעת הכתלים של השידור הציבורי הקרוי ערוץ 1. rat 6 טקסט מסמך (1) : יום ראשון – 21 ביולי 2013 . מפת המדרוג ברבעי שעות  בין 18.30 ל- 21.15 על שני חלקיה בכלל האוכלוסייה והאוכלוסייה היהודית . על קורא הבלוג לשים לב לרייטינג של שידורי אליפות העולם בשחייה – ברצלונה 2013 ויומן המכבייה ה- 19 בשלושה זמנים : 19.50 – 18.30, 21.45 – 20.30, 22.00 – 21.45 . (באדיבות וועדת המדרוג הארצית). rat 7 טקסט מסמך (2) : יום ראשון – 21 ביולי 2013 . מפת המדרוג ברבעי שעות בין 19.00 ל- 21.45 . על קורא הבלוג לשים לב לרייטינג של שידורי אליפות העולם בשחייה – ברצלונה 2013 ויומן המכבייה ה- 19 בשלושה זמנים : 19.50 – 18.30 , 21.45 – 20.30 , 22.00 – 21.45 . (באדיבות וועדת המדרוג הארצית) rat 4a טקסט מסמך (3) : יום שני – 22 ביולי 2013 . מפת המדרוג ברבעי שעות בין 18.30 ל- 21.14 . על קורא הבלוג לשים לב לרייטינג של שידורי אליפות העולם בשחייה – ברצלונה 2013 ויומן המכבייה ה- 19 בשלושה זמנים : 19.50 – 18.30 , 21.15 – 20.30 , 21.30 – – 21.15 . (באדיבות וועדת המדרוג הארצית). rat 5 טקסט מסמך (4) : יום שני – 22 ביולי 2013. מפת המדרוג ברבעי שעות בין 20.30 ל- 23.14. על קורא הבלוג לשים לב לרייטינג של שידורי אליפות העולם בשחייה – ברצלונה 2013 ויומן המכבייה ה- 19 בשלושה זמנים : 19.50 – 18.30, 21.15 – 20.30 , 21.30 – 21.15. (באדיבות וועדת המדרוג הארצית). rat 4 טקסט מסמך (5) : יום שלישי – 23 ביולי 2013 . מפת המדרוג ברבעי שעות בין 20.30 ל- 23.14. על קורא הבלוג לשים לב לרייטינג של שידורי אליפות העולם בשחייה – ברצלונה 2013 ויומן המכבייה ה- 19 בזמן של 19.50 – 18.30. (באדיבות וועדת המדרוג הארצית). rat 3 טקסט מסמך (6) : יום רביעי – 24 ביולי 2013. מפת המדרוג ברבעי שעות בין 20.30 ל- 23.15. על קורא הבלוג לשים לב לרייטינג של שידורי אליפות העולם בשחייה – ברצלונה 2013 ויומן המכבייה ה- 19 בזמן של 21.30 – 20.30. (באדיבות וועדת המדרוג הארצית). rat 1 טקסט מסמך (7) : יום חמישי – 25 ביולי 2013. מפת המדרוג ברבעי שעות בין 18.30 ל- 21.14. על קורא הבלוג לשים לב לרייטינג של שידורי אליפות העולם בשחייה – ברצלונה 2013 ויומן המכבייה ה- 19 בזמנים כדלקמן : 19.50 – 18.30 , 21.30 – 20.30 , 21.45 – 21.30. .(באדיבות וועדת המדרוג הארצית). rat 2 טקסט מסמך (8) : יום חמישי – 25 ביולי 2013. מפת המדרוג ברבעי שעות בין 20.30 ל- 23.15. על קורא הבלוג לשים לב לרייטינג של שידורי אליפות העולם בשחייה – ברצלונה 2013 ויומן המכבייה ה- 19 בזמנים כדלקמן : 19.50 – 18.30 , 21.30 – 20.30 , 21.45 – 21.30. .(באדיבות וועדת המדרוג הארצית). KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA טקסט מסמך (9) : יום שישי – 26 ביולי 2013. מפת המדרוג ברבעי שעות בין 18.30 ל- 21.14. על קורא הבלוג לשים לב לזמן של 19.45 – 18.30 ו- 21.30 – 21.15 (במסגרת "יומן"). .(באדיבות וועדת המדרוג הארצית).  KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA טקסט מסמך (10) : יום שישי – 26 ביולי 2013 . מפת המדרוג בין 21.00 ל- 23.44.  על קורא הבלוג לשים לב לזמן של 19.45 – 18.30, ו- 21.30 – 21.15 (במסגרת "יומן"). (באדיבות וועדת המדרוג הארצית).  KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA טקסט מסמך (11) : שבת – 27 ביולי 2013. מפת המדרוג ברבעי שעות בין 18.30 ל- 22.15 . על קורא הבלוג לשים לב לרייטינג בזמן שבין 18.30 ל- 22.15 (גמר הקפיצות למים של הנשים ממקפצה שגובהה 3 מ' וגמר השחייה הצורנית הקבוצתית (Free combination final) של נבחרות הנשים כאשר כל נבחרת כוללת 10 שחייניות). השידורים הישירים הללו מבריכת השחייה בברצלונה החל מ- 20.00 הדיחו את התוכנית "רואים עולם" של יעקב אחימאיר. (באדיבות וועדת המדרוג הארצית). KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAטקסט מסמך (12) : שבת – 27 ביולי 2013 . מפת המדרוג ברבעי שעות בין 21.15  ל- 23.59. על קורא הבלוג לשים לב לרייטינג בזמן שבין 18.30 ל- 22.15 (גמר הקפיצות למים של הנשים ממקפצה שגובהה 3 מ' וגמר השחייה הצורנית הקבוצתית (Free combination final) של נבחרות הנשים כאשר כל נבחרת כוללת 10 שחייניות). השידור הישיר של האירוע האחרון של השחייה הצורנית באליפות העולם של ברצלונה 2013 שהחל ב- 20.00 הדיח מהלוח את התוכנית "רואים עולם" של יעקב אחימאיר .(באדיבות וועדת המדרוג הארצית).

סיכום קצרצר. 

השבוע הראשון של אליפות העולם בשחייה – ברצלונה 2013 (בין 20 ל- 27 ביולי 2013) חשף גיבורי ספורט חדשים בקפיצות למים לגברים ונשים (בראשם ללא כל ספק הספורטאים והספורטאיות הסיניים) ושחייה צורנית (בראשה ללא כל ספק הספורטאיות הרוסיות) . קופצים למים ברמתם של הסינים והסיניות הא צ'ונג, מינקסיה וו, יאג'יה סי, צ'ן רולין, הא זי, קיו בו כמו גם השחייניות הרוסיות בשחייה צורנית סווטלנה רומאשינה וסווטלנה קולסניצ'נקו – הם בלתי נשכחים. אפס קצהו של כלל הציבור הישראלי חזה בערוץ 1 בספורטאים וספורטאיות שניצבים בסמוך לפסגת היכולת האנושית בספורט בתחומים הנזכרים לעיל. הרייטינג של ערוץ 1 מעורר רחמים והוא בבחינת טרגדיה. אנוכי מלא הערכה לטלוויזיה הספרדית הציבורית TVE ו- 30 המצלמות שעומדות לרשותה עושה עבודה פנטסטית במלאכת הכיסוי. אי אפשר לסיים את הפוסט הזה בלי להעיר שוב כי ערוץ 1 למרות שהוא מחזיק בזכויות השידורים הבלעדיות של אליפות העולם בשחייה – ברצלונה 2013, הוא בחר ביודעין להתעלם לחלוטין מטורניר הכדור מים באליפות ומהתחרויות למשחים ארוכים במים פתוחים (Open water). כמו כן לא ניתן לסיים את כתיבת הפוסט ללא מילת תודה לפרשן הקפיצה למים נפתלי לוי ולשתי פרשניות השחייה הצורנית גב' סווטלנה בלכר וגב' ניקה בימבד שהסבירו, ניתחו והאירו לצופי הטלוויזיה המעטים שני ענפי ספורט כמעט עלומים במדינת ישראל.

סוף הפוסט מס' 253. כל הזכויות שמורות. 


תגובות

פוסט מס' 253. אליפות העולם ה- 15 בשחייה – ברצלונה 2013 מול הביצוע הכושל וטרגדיית הרייטינג של ערוץ 1 (רשימה מס' 3). פוסט מס' 253. כל הזכויות שמורות. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>