פוסט מס' 256. אליפות העולם ה- 15 בשחייה – ברצלונה 2013 מול הביצוע הכושל וטרגדיית הרייטינג (רשימה מס' 6). פוסט מס' 256. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר בשבת – 3 באוגוסט 2013.כלליראשי

הערה 1. הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים מובהקות. האינטרנט איננו גוף תקשורת פרוץ ועל הגולשים בו חלה אחריות אישית. אין להעתיק ו/או לאגור ו/או לאכסן באופן פרטי ו/או במחסני מידע למיניהם את תכולת הבלוג לרבות הפוסטים , הטקסטים, התמונות, והמסמכים של . הזכויות שמורות לחוקר, כותב, המחבר, והמפיק יואש אלרואי.

הערה 2. הבלוג איננו מופק, נחקר, ונכתב למען מטרות רווח כספי, ו/או כדי להפיק רווח כלכלי, ו/או לצורך פרסום אישי.

——————————————————————————————————

פוסט מס' 256 : הועלה לאוויר בשעות אחה"צ המאוחרות של שבת – 3 באוגוסט 2013.

——————————————————————————————————

פוסט מס' 256. אליפות העולם ה- 15 בשחייה – ברצלונה 2013 מול הביצוע הכושל וטרגדיית הרייטינג של ערוץ 1 (רשימה מס' 6). פוסט מס' 256. כל הזכויות שמורות.  alroey yoashטקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי יואש אלרואי בתום 32 (שלושים ושתיים) שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1. נטשתי בטריקת דלת. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

הערה 3 : משחקי החוץ שקיימו אתמול קבוצות הכדורגל הישראליות בשלבים המוקדמים של גביעי אירופה וונטספליס ריגה – מכבי חיפה 0 : 0 , פנדורי – הפועל ת"א 1 : 1 , אשטוריל – הפועל ר"ג 0 : 0 , חשפו כדורגל סרק . משעמם , לא חשוב , ונטול קהל . תיאטרון עלוב . אנוכי מתעניין באופן מיוחד מה קורה עם מאמן הפועל ת"א רן בן שמעון הצעיר שמראהו הגופני השמן והמגושם איננו מהווה שום מודל לחיקוי ספורטיבי . כיצד זה מאמן מוכשר בעל כריזה אישית , מי שמטיף לכושר גופני ומדריך את שחקניו לתנועה שוטפת מהירה וקואורדינטיבית , ומבקש מהם להיות כמעט "פרפטואום מובילה" על כר הדשא – מרשה לעצמו לצבור משקל עודף וממדי גוף שהם אנטי תזה מוחלטת למונח ספורט . אולם לך תדע , כמו שאנשים רוחשים הערצה ליפי הגוף הם יודעים גם להעריך טקסט בעל חזון , מחשבה הגיונית , ומנהיגות ספורטיבית . אולי זה המקרה של רן בן שמעון . אישיותו ב- 2013 מעניינת אותי כפי שמצאתי עניין מוקדם הרבה יותר ולפני זמן רב במאמן הכדורגל הברזילאי וִויסֶנְטֶה פֵאוֹלָה (Vicente Feola) במונדיאל שוודיה 1958 הוביל המאמן וִויסֶנְטֶה פֵאוֹלָה את נבחרת ברזיל בכדורגל לזכייה ראשונה היסטורית בגביע העולם . וויסנטה פאולה נראה בכלל כמו פרופסור למדעי הרוח ו/או כלכלה באוניברסית ריו דה ז'אניירו , רחוק מדמות ספורטיבית ייצוגית , אבל הוא היה מאמן כדורגל מיטבי , והשחקנים שלו ובראשם גָארִינְצָ'ה , דִידִי , פֶּלֶה , בֶּלִינִי , גִילְמָאר ואחרים האמינו לכל מילה שלו וסמכו עליו . feola טקסט תמונה : מונדיאל שוודיה 1958. זהו וויסנטה פאולה (1975 – 1909) מאמן נבחרת ברזיל במונדיאל שוודיה 1958. הוא נראה יותר כפרופסור למדעי הרוח ו/או כלכלה באוניברסיטת ריו דה ז'אנירו אולם היה מנהיג כדורגל מן הדרגה העליונה ביותר . השחקנים שלו האמינו לו ובטחו בו . וויסנטה פאולה העניק חופש יצירה מוחלט לשחקניו ובראשם האשף ורב אומן בשליטה בכדור בימים ההם מנואל פרנצ'סקו דו סאנטוס – הלא הוא גארינצ'ה הבלתי נשכח . הידע הספורטיבי והסוציולוגי שלו , בזכותו שררה חֲבֵרוּת כנה ואמיצה בין כל השחקנים הייתה גם היא מרכיב חשוב בהצלחת הנבחרת הברזילאית בטורניר המונדיאל ההוא של 1978. הופעה חיצונית איננה חזות הכל , כך שלרן בן שמעון יש גם כן סיכויים . (באדיבות TV GLOBO . ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) . feola 1

טקסט תמונה :  29 ביוני 1958 . אצטדיון הכדורגל הלאומי בסטוקהולם בירת שוודיה . הסצנה הזאת התקיימה בחלוף 90 דקות של משחק הגמר של מונדיאל שוודיה 1958 בו הביסה ברזיל את נבחרת שוודיה המארחת בתוצאה 5 : 2 . צלם ברזילאי תיעד את תמונת הסיום ההיסטורית של המונדיאל ההוא והיא חרותה לנצח : ברזיל היא אלופת העולם בכדורגל . המאמן , המחנך , ומנהיג הכדורגל וויסנטה פאולה מקיים את הבטחתו וחובר לשחקניו . הוא ניצב לידם ראשון משמאל . כורע ראשון מימין עוזרו המאמן אמאראל .

זיהוי שורת עומדים משמאל לימין : המאמן וִויסֶנְטֶה פֵאוֹלָה , דְזָ'אלְמָה סָאנְטוֹס , זִיטוֹ , בֶּלִינִי (הכדורגלן היפה באליפות) , נִילְטוֹן סָאנְטוֹס , אורלאנדו , והשוער גִ'ילְמָאר .

זיהוי שורת כורעים משמאל לימין : גארינצ'ה , דִידִי , פֶּלֶה , וָואוָוה , זָאגָאלוֹ , ועוזר המאמן אָמָארָאל . (באדיבות TVGLOBO . ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

הערה 4 : מה הניע את כתב "ישראל היום" לענייני כדורסל מר אבי סגל להחניף אתמול בעיתונו למאמן מכבי ת"א בכדורסל דיוויד בלאט ולהגדיר אותו כ- "מאמן שיודע להתנהל מול התקשורת" . אבי סגל מספר במאמרו הילדותי והמשעמם כי דיוויד בלאט לקח קשה מאוד את אובדן האליפות למכבי חיפה ונכנס לבידוד . הוא החליט להתנתק מהתקשורת ולשתוק . I could not care less . את מי זה מעניין בדיוק . דיוויד בלאט הוא מאמן בינוני שבנה בעונה הקודמת קבוצה בינונית בצלמו ומשום מה נחשב ליקיר התקשורת שאבי סגל נמנה עליה . בכל ראיונות הטלוויזיה שקיים דיוויד בלאט בעונה החולפת בערוץ 10 ובערוץ 5 בכבלים הוא לא חשף עת עצמו כאישיות כדורסל מקורית בעלת חזון אורגינאלי שמעוררת הערצה ו/או התרפקות על הטקסטים שהגה וחזה. לא מצאתי בו שום גְדוּלָה ושום נְבוֹנוּת מיוחדת בעונה שהסתיימה . הוא איננו אישיות כדורסל יוצאת דופן. הנהגת מכבי ת"א מסתכנת בכך שהיא מותירה את הקבוצה בידיו לעוד עונה . מגוחך שהוא מסתובב שפוף בשכונה בגלל ההפסד למכבי חיפה. יש בארצנו הקטנה סיבות רציניות יותר שהופכות את כולנו לבלתי מרוצים, בהשוואה לסיבת התבוסה ההיא על הפרקט ברוממה – חיפה. בין עונת 1959 – 1958 לבין עונת 1966 – 1965 זכה רד אוורבך מאמן קבוצת הכדורסל של בוסטון סלטיקס בהישג סנסציוני ספורטיבי : שמונה אליפויות רצופות ב- NBA . בעונת 1967 – 1966 הוא הפסיד את האליפות די במפתיע לפילדלפיה  76' . למרות הכישלון הוא לא ניתק מגע מהתקשורת האמריקנית. הוא המשיך להתייחס באהדה לסביבתו והתכונן בדרכו שלו למשימה הבאה. רד אוורבך זכה עם בוסטון סלטיקס מחדש באליפויות ה- NBA גם עונת 1968 – 1967 ועונת 1969 – 1968.

הערה 5 : דן שילון הציג אמש (יום שישי – 2 באוגוסט 2013) בתוכנית ה"מעגל" בערוץ 2 את שחקן הכדורגל יוסי בניון כאיש אדיב, בעל משפחה אוהב ונאמן, ואב מסור לארבעת ילדיו. אני בטוח שזה נכון. אינני יודע מדוע אולם האסוציאציה שעלתה בראשי הייתה שונה מצילום ה- Close up הרגוע והשליו שחשפה אתמול המצלמה של דן שילון . באחד ממשחקי הכדורגל בהם התמודדה נבחרת ישראל באצטדיון ר"ג, הורה המאמן הלאומי דרור קשטן ליוסי בניון (שחקן וותיק בליגה האנגלית) לפנות את מקומו לשחקן אחר מפני שחשב שהוא חלש . יוסי בניון הכוֹעס והכעוּס חש נפגע, קילל בתמורה את המאמן, ונִיאֵץ אותו בלוויית תנועת יד מבטלת, בעת רדתו מהמגרש. הוא התנהג כפרחח ולא כאחרון האבירים כפי שהצטייר אמש באולפן. כשהוא לובש את המדים הלאומיים בא בטענה למאמנו כיצד הוא מעז ומה פתאום הוא מחליף אותו. מצלמת הטלוויזיה שניצבה על כר הדשא סמוך לספסל הישראלי תיעדה בתמונה וקול מי הוא באמת יוסי בניון ברגע של חֵימָה וחַרוֹן אף.

אליפות העולם ה- 15 בשחייה – ברצלונה 2013 מול הביצוע הכושל וטרגדיית הרייטינג של ערוץ 1 (רשימה מס' 6). פוסט מס' 256. כל הזכויות שמורות. 

הערה 6 : אינני יכול להסיר את עיניי מתחרויות השחייה המרתקות באליפות העולם ה- 15 המתקיימת כעת בברצלונה ועומדת להינעל ביום ראשון – 4 באוגוסט 2013 . אין דבר יפה יותר , אסתטי יותר , אטרקטיבי יותר , ומרהיב יותר בטלוויזיה מתחרויות א"ק ושחייה ברמה גבוהה . ה- התבוננות בשחייני עַל כמו האוסטרלי ג'יימס מאגנוסן (1.97 מ') , האמריקני ראיין לוֹכְטֶה (1.90 מ') , האמריקנית מיסי פראנקלין (1.86 מ') , האוסטרלית קייט קמפבל (Cate Campbell שגובהה 1.86 מ') ואחרים מסבה אושר . מה שחוללה שלשום מיסי פראנקלין כשחיינית נועלת ברביעייה האמריקנית במשחה השליחות 4 פעמים 200 מ' בסגנון חופשי הוא במובן מסוים לא רק פלא ספורטיבי אלא פלא אנושי המסמן את קצה גבול היכולת של השחיינית בבריכה. במילה אחת מדהים. מעוררת הערצה לא פחות הוא התנהגותה הספורטיבית בתום המשחה . התרבות בה חוננה ולאורה התחנכה מעוררת כבוד . למיסי פראנקלין נותר כוח בתום משחה דרמטי והפכפך בה הובילה את הנבחרת שלה לזכייה במדליית זהב , להודות ליריבותיה ולחבק אותן . מהות החינוך האמריקני . לראות אותה בתום המשחה למרות היותה אלופת עולם ומנצחת מתנהגת באיפוק ובצניעות כלפי המתחרות האחרות בבריכה גורם לי לקום מכורסתי ולהצדיע לה כמו שקדתי בזמנו בפני רוג'ר פדרר .

הערה 7 : בעימות המתמשך בין אירוע העל הנפלא אליפות העולם בשחייה ברצלונה 2013 לבין יכולת הכיסוי , העריכה , והשידור של ערוץ 1 – מובס השידור הציבורי לכל אורך הדרך . הפרשן ד"ר ברוך "בוקי" צ'יש מחפה במידה רבה על כישלון השידורים הישירים אך גם הוא מועד במקום שהוא לא אמור למעוד . משחה הגמר ל- 200 מ' בסגנון פרפר לגברים חשף שחיין על דרום אפריקני בשם צ'אד לה קלוס (Chad Le Clos). הוא איננו נמנה על הענקים. גובהו רק 1.86 מ' אולם מה שעושות ידיו ורגליו במים הוא כבר סיפור אחר לגמרי. שמונת שחייני הגמר קפצו למים ובוקי צ'יש נרתם לנושא הפרשנות : "מצד אחד אתה רוצה לנצח , מצד שני אתה חייב לשחות את המשחה שלך. אסור לך להיתפש לשחיינים אחרים שנמצאים סביבך ולנסות לרדוף ו/או לתת לאחרים לברוח. לכל שחיין האסטרטגיה שלו שהוא קבע יחד עם המאמן שלו לאחר שהם בחנו את היריבים שלהם. כל אחד צריך לשחות את המשחה שלו". צ'אד לה קלוס חושב אחרת מבוקי צ'יש . בחלקו האחרון של המשחה רואים באופן מפורש כי השחיין הדרום אפריקני המוכשר תוך כדי ביצוע התנועות הקואורדינטיביות המסובכות במשחה הקשה של הנפת הידיים וחבטת הרגליים בסגנון הדולפין, וכמובן שאיפת חמצן והסדרת הנשימה בדרך אל מדליית הזהב – דווקא מסתכל ימינה ושמאלה ("נתפש" בלשונו של הפרשן הישראלי לשחיינים המתחרים לידו), בוחן את מיקומם ביחס אליו , ומשקיע את אנרגיית השחייה שלו בהתאם, עד לנגיעה הבטוחה במשטח הלוח של OMEGA בדופן הבריכה . פנטסטי.

הערה 8 : הופעתה הבינונית למדי והפרדוקסלית של משלחת השחייה הישראלית בברצלונה 2013 (מפני שהיא מונה בשורותיה כמה שחיינים מוכשרים כמו גב' עמית עברי, גל נבו, יעקב טומרקין, יונתן קופלוב, גיא ברנע ועוד כמה) בראשות מאמנה עתיר הידע ליאוניד קאופמן – היא הוכחה נוספת היכן ממוקם עוד ענף ספורט ישראלי נושא תקוות בתחתית הגלובוס. לפרשן בוקי צ'יש הייתה הזדמנות להסביר את פשר כישלונם של שורת השחיינים והשחייניות הישראלים , ובעיקר את נפילתו של שחיין הגב יעקב תומרקין. אבל הוא בוחר להתחיל כלהלן, "לא ניכנס לזה…". רק אח"כ הוא נעתר ומספר את האפיזודה העצובה אודות אוניברסיטת USC בלוס אנג'לס שסירבה להעניק מילגה לשחיין הישראלי יעקב טומרקין , והדבר אולי שבר את לבו . במהלך הפרשנות במשחה הגב משיא בוקי צ'יש עצה ליעקב טומרקין, "אסור ליעקב טומרקין לתת לשחיינים האחרים לברוח…", אולם איננו מסביר לציבור צופי הטלוויזיה באיזה כלים על השחיין הישראלי להשתמש כדי באמת לו לאפשר למתחריו לברוח , ואשר באמת בורחים ממנו , ומותירים אותו הרחק מאחור. "אסור לו לתת לשחיינים האחרים לברוח", הוא משפט פרשנות כללי, סתמי, וחסר ערך. אולם הרבה יותר מגוחך הוא הצטרפותו הילדותית של השדר המוביל ליאן ווילדאו שמשתמש אין ספור בעת השידורים הישירים במילת האישור "OK" ושוב ושוב בסוג של פנייה לציבור (ואולי לקולגות שלו בערוץ 1) "חברים וחברות". חוזר על עצמו, מעיק, ו- מיותר.

הערה 9 : אינני יודע אם מנהל חטיבת הספורט מר מאיר בר ערך השתלמות מקצועית לשדר ליאן ווילדאו בטרם הטיל עליו את משימת השידור של ברצלונה 2013 , שגדולה עליו בכמה מידות טובות , כמו למשל בנושאים הבאים :

1. לימוד וצפייה בקלטות של שידורי השחייה של נסים קיוויתי באולימפיאדות מינכן 1972 , מונטריאול 1976 , מוסקבה , 1980 , לוס אנג'לס 1984 , ו- סיאול 1988 .

2. לימוד וצפייה בקלטות של שדרני שחייה וותיקים בינלאומיים ובעלי מוניטין מה- BBC והרשתות האמריקניות הגדולות  NBC , CBS , ו-  ABC (למשלBrent Musburger).

 3. חזרות שידור "יבש" על מודל באולפן של תחרויות שחייה .

4. לימוד והבנה של תפקיד הפרשן בשידור ישיר בטלוויזיה תוך כדי צפייה בקלטות ישנות . האזנה לפרשנות של יוסף "יוז'ו" טלקי , תוך לימוד וניתוח החומר עם ד"ר ברוך "בוקי" צ'יש . לימוד ושיתוף הפעולה ויחסי הכוחות בין שדר שמשדר ישיר Play by play את התרחשות העלילה לבין פרשן שתפקידו מה באמת מסתתר מאחורי המלל של השַדָּר 

5. לימוד ושינון התפתחות השחייה הבינלאומית מאז סגנונותיה השונים מאז ימי ג'וני ווייסמילר בשנות ה- 20 של המאה שעברה.

6. לימוד והבנה אלמנטארית של המכניקה והטכניקה של השחייה על סגנונותיה השונים .

ליאן ווילדאו הוא איש טלוויזיה צעיר שהוטל למערכה ונקלע למעמד הרם בעל כורחו , כנראה ללא כל אימון והכנה מוקדמים . הוא עושה המון שגיאות "באוויר" מפני שהוא חסר אוריינטציה כֵּנָה של שדר שחייה בקנה מידה בינלאומי ואפילו לא ארצי בטלוויזיה . סוף כל סוף הגיע מועד השידור הישיר של משחה הגמר המסקרן ל- 100 מ' בסגנון חופשי לגברים , מוקד האליפות , אולם ליאן ווילדאו נקט בלשון נון שלנטיות , "מקצה נוסף ב- 100 מ' גמר לגברים…" (הוא מערבב מונחים של מקצה ומשחה) . הפרשן בוקי צ'יש נזף בו : "על מה אתה  מדבר , איזה מקצה נוסף , זה המשחה החשוב והמרתק ביום הזה ובאליפות כולה" . ליאן ווילדאו מהנהן "OK" . את שלוש המדליות במשחה הדרמטי קוטפים כמובן שלושה ענקים : האוסטרלי ג'יימס מגנוסן (James Magnussen שמתנשא ל- 1.98 מ'  לוקח את מדליית הזהב בזמן של 47.71 שניות . האמריקני ג'יימס פייגן (James Feigen שגובהו 1.97 מ') נוטל את מדליית הכסף בזמן של 47.82 שניות . אמריקני נוסף נתן אדריאן (Nathan Adrian אלוף אולימפיאדת לונדון 2012 במקצוע הזה שגובהו 2.01 מ') אוסף את מדליית הארד בזמן של 47.84 שניות . הפרשן בוקי צ'יש נמנע מלהסביר לצופים שלו בצורה פופולארית  את היתרונות המכניים , המתמטיים – פיזיקליים , וה- הידרו – דינמיים שמפיקים ענקי הקומה המוכשרים האלה , לא מתייחס לכמות הזמן והאימונים שמשקיעים השחיינים האלה במהלך חייהם בבריכה , ואיננו מציין מה מבדיל בין מכונות השחייה האנושיות האלה לבין בני תמותה רגילים , ומדוע הם ניצבים בפסגת השחייה העולמית . החמצה . למרות המספר הגדול של בריכות השחייה בארץ והאקלים הנוח , אין הענף מגיע להישגים מפליגים בקנה מידה בינלאומי , ואף לא זוכה להבלטה שיטתית בטלוויזיה . שידורי ברצלונה הם הזדמנות לקָרֵב ילדים ובני נוער לענף אולימפי מרתק ונפלא בעל פוטנציאל בישראל שלעולם איננו ממש את עצמו עד תום . נדבך חשוב בשידורי הטלוויזיה הוא היכולת לנתח את הישגי השחיינים מנקודות מבט מדעיות אולם בוקי צ'יש מחמיץ את השעה . אליפות העולם ה- 15 בשחייה של ברצלונה 2013 היא הזדמנות חינוכית ניאותה כדי לספר לילדים כי כישרון והתלהבות אינם מספיקים כדי להגיע לפסגה . על מנת להעפיל לצמרת יש להתאמן , ולהתאמן , ושוב להתאמן בנוסף לכישרון הטבעי . כדורגלן העבר רב המוניטין של יוגוסלביה הגדולה בשנות ה- 40  ו-50 של המאה שעברה קבע כי כדי להיות אלוף דרוש שליש כישרון ושני שלישים של אימונים . הכנר היהודי האמריקני הנודע יָאשָה חֶפֶץ החרה – החזיק אחריו ואמר אף הוא כי ההצלחה מורכבת משליש כישרון ושני שלישים אימונים , עבודה קשה , ואין סוף חזרות  אלופי העולם והאלופים האולימפיים בשחייה וויתרו על אין סוף הנאות בילדותם , נערותם , ובחרותם ו- שרצו בבריכה כמו דגים .  בקיץ 1983 יצא לי לשוחח ארוכות בתל אביב עם גאון השחייה היהודי – אמריקני מרק ספיץ שהיה אורח משחקי כינוס הפועל (שנתיים אח"כ בקיץ 1985 הוא היה גם אורח משחקי המכבייה ה- 12 ונבחר לשאת את הלפיד באצטדיון ולהדליק את משואת המשחקים). מרק ספיץ היה מוכשר עד אין קֵץ בענף הספורט הזה שקרוי שחייה. אולם בכישרון אין די . מרק ספיץ ידע ואהב להתאמן . כנער יפה תואר ובעל מוניטין וויתר על הנאות ותענוגות שהחיים יכלו להציע לו . הוא דבק במשימה עד כלות אולם סבל כמו כל ספורטאי מכל מיני משברים נפשיים וספורטיביים. בעיקר לאחר משחקי אולימפיאדת מכסיקו 1968 בהיותו בן 18 שם עתיד היה לחולל (את מה שחולל ארבע שנים מאוחר במינכן 1972) אולם נחל כישלון קולוסאלי . הוא לא מימש את הפוטנציאל העצום שהיה טמון בו . הוא היה מיואש ומאוכזב מעצמו ועמד בפני פרישה כשהוא רק בן 18 . למזלו הטוב פגש את מאמן השחייה האמריקני הדגול של אוניברסיטת אינדיאנה ד"ר ג'יימס קאנסילמאן (Dr. James Counsilman). ג'יימס קאנסילמאן (2004 – 1920) לקח את הנער השבור מרק ספיץ תחת חסותו ובמשך ארבע שנים בנה אותו מחדש שלב אחר שלב והביא אותו לשיאו בגיל 22 . השאר כפי שאומרת הקלישאה היסטוריה . מרק ספיץ ואנוכי עשינו חשבון שבמהלך אימוני השחייה שלו מאז היה בן 5 עבר מרחק שהוא גדול יותר מ- 40000 (ארבעים אלף) ק"מ , מרחק השווה בהיקפו של כדור הארץ . ג'יימס קאנסילמאן היה לא רק דמות מקצועית בר סמכא בינלאומית בדרגה הגבוהה ביותר , אלא גם מחנך , מורה , ומלמד – אלא היה גם "נאה דורש – נאה מקיים" . ג'יימס קאנסילמאן חצה את תעלת לה מאנש בשחייה בהיותו בן 52 . הספר שכתב אודות מדע השחייה "THE SCIENCE of SWIMMING" ויצא לאור בארה"ב ב- 1968 זכה להצלחה מזהירה ומיועד גם ל- ליאן ווילדאו . קוראי הבלוג שמתעניינים בצד המדעי של השחייה ימצאו בספר המרתק הזה עניין רב . counsilman 1 טקסט תמונה (1) : שער הכריכה הקדמי של ספרו המרתק של מאמן השחייה האמריקני רב המוניטין ד"ק ג'יימס קאנסילמאן "THE SCIENCE of SWIMMING" . יצא לאור ב- 1968 . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .  counsilman 2 טקסט תמונה (2) : שער הכריכה האחורי של ספרו המרתק של מאמן השחייה האמריקני רב המוניטין ד"ק ג'יימס קאנסילמאן "THE SCIENCE of SWIMMING" . יצא לאור ב- 1968 . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) . 

הערה 10 : קו שידור ה- ISDN אמש (יום שישי – 2 באוגוסט 2013) בין ברצלונה לירושלים לא היה במיטבו . אולם עדיין אפשר היה להבחין כי ליאן ווילדאו סטה ממנהגו כשהוא מדקלם לפתע כמו במשנה סדורה את גובהם של השחיינים והשחייניות המתמודדים במשחים השונים , מבלי שהפרשן יתערב ויסביר את חשיבות קומתם בתחרויות השחייה , ואיזה עדיפות ויתרון הם מפיקים מכך . (גובהו של השחיין האמריקני מרק ספיץ מי שזכה בגיל 22 בשבע מדליות זהב באולימפיאדת מינכן 1972 , הוא 1.83 מ')

הערה 11 : השחיין האמריקני ראיין לוֹכְטֶה (Ryan Lochte) שהשדר ליאן וולידאו מתעקש לכנות אותו "לוֹכְטִי" הוא לבטח אחד מכוכבי אליפות העַל בברצלונה . איתרע מזלו של השחיין הנפלא בעל שיעור קומה . דווקא בעת רגע מכובד ביותר באליפות , טקס הענקת מדליית הזהב במשחה 200 מ' מעורב אישי לראיין לוכטה , אחד השחיינים הדגולים בהיסטוריה המודרנית של הענף – קטעו את השידור הישיר ועברו ל- "מבט" הקדוש שבמקרים רבים ביותר הוא סרח עודף של מהדורות החדשות שמפיקות חברות החדשות של ערוץ 2 (בראשות מר אבי ווייס ושרשרת מפיקים מעולים שעומדים לרשותו כ- גוסטב קולונסקי , יורם נידם , ועודד בינו) , וערוץ 10 (בראשות מר גולן יוכפז וסמנכ"ל התפעול שלו מר אמנון ברקאי) . מה קרה ? אי אפשר לכבד את המעמד ואת ראיין לוכטה ? בס"ה נדרש היה מערוץ 1 להישאר בבריכה עוד כשתיים – שלוש דקות בלבד , אולם ערוץ 1 שיש לו זכויות שידור בלעדיות של אליפות העולם בשחייה – ברצלונה 2013 , בחר להתנתק מהאירוע בצורה בוטה . שום ערוץ טלוויזיה רציני שמכבד את עצמו איננו נוהג בברוטאליות כזאת על המסך , ומבזה בצורה משפילה את את אחד מגיבורי מושא השידורים הישירים שלו , העונה לשם רָאיֶין לוֹכְטֶה .

הערה 12 : הביצוע הכושל וטרגדיית הרייטינג של ערוץ 1 בעת שידורי אליפות העולם בשחייה של ברצלונה 2013 – מקוממים מפני שאינם מחויבי המציאות . היו פעם בערוץ 1 ימים אחרים וכל בר בי רב יודע שאפשר לעשות את הדברים אחרת והרבה – הרבה (ועוד פעם הרבה) יותר טוב . מישהו שאני רוחש לו הערכה רבה אמר לי אמש כי הוא מתגעגע לשדר הוותיק משה גרטל . לא ערכתי סקר משלי אודות מעמדו של משה גרטל (בן 67 , יצא לפנסיה מרשות השידור לפני כחודשיים) בציבור , אולם סקר הרייטינג של וועד המדרוג הארצית קובע כי ערוץ 1 שטבע בבריכה בברצלונה הוא כישלון מהדהד . חטיבת הספורט שלו לא הצליחה לקרב את משלם האגרה לדופן הבריכה ב- "פלאו סנט ג'ורדי" . הביצוע הכושל שאיננו מחויב המציאות הוא בעוכריה . rating 1 30 7 2013 טקסט מסמך (1) : יום שלישי – 30 ביולי 2013 . מצגת המדרוג ברבעי שעות בין 16.00 ל- 18.44 . טרגדיית הרייטינג של ערוץ 1 ניכרת על כל צעד ושעל . בין 17.30 ל- 19.00 משדרים מר אורי לוי וגב' מירי אליקים Off tube מהמוניטור באופן בירושלים את תחרויות הקפיצות למים מגובה רב לגברים ונשים בלוויית הפרשנים נפתלי לוי וגב' ליאור בירקאן . הטיפול בחומר השידור המעניין והרייטינג האפסי לא מצדיק את ההשקעה משום היבט . (באדיבות וועדת המדרוג הארצית) . rating 2 30 7 2013 טקסט מסמך (2) : יום שלישי – 30 ביולי 2013 . מצגת המדרוג ברבעי שעות בין 18.44 ל- 21.14 . טרגדיית הרייטינג של ערוץ 1 ניכרת על כל צעד ושעל . בין 17.30 ל- 19.00 משדרים מר אורי לוי וגב' מירי אליקים את תחרויות הקפיצות למים מגובה רב לגברים ונשים בלוויית הפרשנים מנפתלי לוי וגב' ליאור בירקאן . בין 19.00 ל- 19.50 משדרים ישיר ליאן ווילדאו והפרשן ד"ר ברוך "בוקי" צ'יש את תחרויות השחייה של אליפות העולם ה- 15 ברצלונה 2013 מעמדת שידור שנרכשה ע"י רשות השידור בבריכת השחייה ב- "פלאו סנט ג'ורדי" . מפיק השידורים הישירים בברצלונה הוא מר יונתן קנלר וטכנאי הקול והתקשורת המצוין הוא המפקח רוני קלדרון . הטיפול הקלוקל בחומר השידור ע"י כלל המערכת והרייטינג האפסי, איננו  מצדיק את ההשקעה משום היבט. (באדיבות וועדת המדרוג הארצית).

אין לי צל של מושג מי הם הפרשן והשדר של ערוץ 1 המתוכננים להתייצב בעמדת השידור של אליפות העולם ה- 14 בא"ק במוסקבה שתחל בעוד שבוע (שבת – 10 באוגוסט 2013). אולם ברור שערוץ 1 איננו יכול ולא רשאי לבסס עוד את מעמדו בקרב הציבור על אורי לוי, מירי אליקים, ליאן ווילדאו, ועמית הורסקי. ערוץ 1 חייב בתגבורת. עוד לא מאוחר לאלף את יורם ארבל להיות גם שדר א"ק. על ערוץ 1 לא נגזרת מבחוץ שום כלייה. הוא גוזר זאת על עצמו במו ידיו הבלתי כישרוניות.

סוף הפוסט מס' 256. הועלה לאוויר בשעות אחה"צ המאוחרות של שבת – 3 באוגוסט 2013.                                         


תגובות

פוסט מס' 256. אליפות העולם ה- 15 בשחייה – ברצלונה 2013 מול הביצוע הכושל וטרגדיית הרייטינג (רשימה מס' 6). פוסט מס' 256. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר בשבת – 3 באוגוסט 2013. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>