האם ערוץ 10 מסוגל להשתקם בעקבות סדר היום החדש שקבע בליל שבת עם אולפן החדשות "שישי" ותוכנית הבידור "שי בשישי" ? פוסט מס' 226. כל הזכויות שמורות.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג נמצא עדיין בשלבי התפתחותו הטכנולוגית ועיצובו הגראפי.  התוכנה מורכבת מידי ורווייה אופציות יתר על המידה .

הערה 2 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים . חל איסור מפורש להעתיק את הטקסטים והתמונות ואף לא לאגור אותם ואותן במאגרי מידע שונים לשימוש מכוון ו/או מזדמן מאוחר יותר. לא במאגרי ידע פרטיים ו/או מסחריים . 

הערה 3 : הבלוג איננו מופק , נכתב , ונערך למען מטרות רווח כספי , ו/או למען רווח מסחרי ו/או לצורכי פרסום אישי . הפוסטים מתעדכנים מעת לעת.

———————————————————————————————————

פוסט חדש מס' 226 : הועלה לאוויר לפנות ערב של יום שני – 3 ביוני 2013

———————————————————————————————————

האם ערוץ 10 מסוגל להשתקם בעקבות סדר היום החדש שקבע בליל שבת עם אולפן החדשות "שִישִי" ותוכנית הבידור "שַי בְּשִישִי" ? פוסט מס' 226. כל הזכויות שמורות.

טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור . נטשתי בטריקת דלת . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

האם ערוץ 10 מסוגל להשתקם בעקבות סדר היום החדש שקבע בליל שבת עם אולפן החדשות "שִישִי" ותוכנית הבידור "שַי בְּשִישִי" ? פוסט מס' 226. כל הזכויות שמורות.

תעשיית הטלוויזיה איננה מדע מדויק . במידה רבה היא מתעתעת . ערוץ 10 השיק לפני זמן לא רב תשדיר פרומו שנועד לקדם סדר יום טלוויזיוני חדש בליל שבת . ה- Promo ההוא שיסודותיו גבלו בשיגעון גדלות נועד לספר לצופי הטלוויזיה במדינת ישראל כי חברת החדשות של ערוץ 10 בראשות מר גוֹלָן יוֹכְפָּז מתכננת למסד אולפן חדשות חדש בשם "שישי" אותו יובילו מר אַלוֹן בֵּן דָוִד וגב' טַלִי מוֹרֶנוֹ . "שישי" נועד להוות יריב שקול ולהתחרות בשוויון כוחות עם "אולפן שישי" של ערוץ 2 (בהגשת מר דני קושמרו ואנשי הפנל שלו רוני דניאל , אמנון אברמוביץ' ונחמיה שטרסלר ואורחים נוספים) , בטח להביס ללא תנאי את "יוֹמָן" של ערוץ 1 (בהגשת איילה חסון) . בפרומו המגלומני ההוא שהושקעו בו מחשבה וממון (נעשה בשחור / לבן) נראית טלי מורנו מפנה מבטה ונושאת פניה הַשָמַיְימָה אל העתיד בתקווה גדולה (הצילום נעשה ב- Super Slow Motion) , ממש כמו סְקָארְלֶט א'וֹהָרָה בסרט "חלף עם הרוח" . Promo קולנועי שכזה שמורכב מתצלומים מהסוג בהן המגישה הראשית הבלונדינית בעלת שיער פזור מסתכלת בהילוך איטי מאוד נוכח פני קו האופק נושא תוכן צילומי ומסר שיווקי חד משמעי : "מדינת ישראל אנחנו כאן ניצבים ליד ערוץ 2 ! כדאי לכם לצפות בנו !" . מֶסֶר ה- Promo מצניע לחלוטין את כישרונה וניסיונה העיתונאי של המגישה ו- מתבסס על הופעתה החיצונית האסתטית של טלי מורנו כאילו הייתה כוכבת קולנוע . ברור שה- Promo אפוף האמביציות איננו מסתמך על עברו של המגיש והעיתונאי המצוין אלון בן דוד וכמובן איננו חושף אותו בהילוך איטי . יתירה מזאת : אלון בן דוד וטלי מורנו נראים אומנם יחדיו בתחילת מִשְדָר ה- Promo אולם המצלמה ניתקת מהגבר ועוברת לצילומי האישה שהיא הרבה יותר פוטוגנית ממנו . היא מתרכזת בטלי מורנו לא רק באמצעות צילום SSM אלא גם ע"י קירוב העדשה אל פניה במצב של Extreme Close up . זהו חתיכת Promo בעל יומרות של סִינֶמָה שיוצר ציפיות רבות ואשר נעשה באישורם של מנהל חברת החדשות של ערוץ 10 ושל מנכ"ל ערוץ 10 מר רָפִי גִינַת .

אולם כגודל הציפיות כך גם גודל האכזבות . "שישי" איננו מצליח להתרומם בלילות שבת למרות ה- Promo המגלומני ומגרד לפי שעה רייטינג רדוד של כ- % 5.0 . "אולפן שישי" חזק ממנו פי שלושה ויותר . במונחים של רשתות טלוויזיה מסחריות מדובר בפער עצום . ברור שהכנסות ערוץ 2 מפרסומות מסחריות שמות בכיס הקטן את אלה של ערוץ 10 . חלף חודש מאז עלה "שישי" לאוויר אולם דני קושמרו יחדיו עם אנשיו מחזיקים את הצופים אצלם בבית . ביום שישי האחרון – 31 במאי 2013 צבר "אולפן שישי" % 16.0 לעומת % 5.0 של "שישי" , ו- % 4.8 של "יומן" . משהו בסיסי לאורך זמן פוגם בדימויו הציבורי של ערוץ 10 (ערוץ הבית שלי) . גם מר שי שטרן בתוכנית הבידור שלו בערוץ 10 "שי בשישי" בליל שבת מפסיד בגדול מול "אחד נגד מאה" בהנחיית מר אברי גלעד . שי שטרן צובר לפני שלושה ימים ביום שישי – 31 במאי 2013 % 5.8 . אברי גלעד מביס אותו בקלות ללא תנאי כבר שבוע רביעי עם % 19.6 . רפי גינת וגולן יוכפז הם עבדי מוֹלֶך הרייטינג (כמו כל מנהלי ומנהיגי הטלוויזיה באשר הם). בעלעלם בדפי המִדְרוּג אתמול מוקדם בבוקר של יום ראשון – 2 ביוני 2013 הם נראו מודאגים . סבר פניהם לא היה כ- תמול שלשום ואני אומר זאת על אחריותי . האם סדר היום הטלוויזיוני החדש שהרכיבו זה עתה בלילות שבת בערוץ 10 השתבש מוקדם מהצפוי ו/או שמא ערוץ 10 פשוט איננו מוכשר מכדי להשתקם מול ערוץ 2 גם אם למנכ"ל החדש שלו קוראים רפי גינת .

ערוץ 2 הוא מַעֲצֶמֶת רייטינג . אפילו התוכנית "כל בו טק" בהגשה ועריכתו האישית של רפי גינת שהייתה עתירת רייטינג בערוץ 2 (אצל הזכיינית "רשת") מפסידה אחוזים רבים מיוקרתה באכסניה החדשה ב- ערוץ 10 . "כל בו טק" למרות אין סוף משדרי Promo צברה בשידור האחרון שלה בערוץ 10 רק % 10.7 . רייטינג דליל מפתיע לרעה .

אלכס גלעדי מגדולי אנשי הטלוויזיה שצמחו בארץ (אם לא המוכשר והמוצלח ביניהם) העניק ריאיון מעניין בשבוע שעבר לגיליון "7 לילות" של "ידיעות אחרונות" . בריאיון הזה התייחס לתופעה דרמטית בתעשיית הטלוויזיה בארץ הנוגעת הצלחת הרייטינג ההיסטרית של ערוץ 2 שאיננה מתורגמת לרווחים כספיים . שווה לקרוא את הריאיון הזה עם אלכס גלעדי כפי שתמיד מעניין לשמוע את חוות דעתו הטלוויזיונית אודות התעשייה המקומית והבינלאומית אותה הוא משמיע מעת לעת בכל מיני פורומים . אלכס גלעדי הפתיע אותי בריאיון כשהוא מודיע לקוראים כי הוא צופה ב- "אח הגדול" תוכנית ריאליטי נושאת הדגל של ערוץ 2 וחברת "קשת" . "האח הגדול" היא מצבור רייטינג מדהים אולם יצירה טלוויזיונית ריקה מתוכן . הייתי סקרן כמו רבים אחרים וניסיתי בשעתו להתחבר לשיממון העלוב הזה . כשלתי . אינני רוצה להתנסח בהתנשאות . אני מדבר בשם עצמי ואומר את דעתי האישית בלבד על תוכנית הטלוויזיה הכי קלוקלת והכי נצפית במדינת ישראל . זה מעניין ומוזר שאלכס גלעדי בעל המוניטין מי שנודע כאיש רוח , חזון , וסֶפֶר – משחית את זמנו (לפי דעתי) וצופה בקביעות ב- "אח הגדול" . אנוכי מכיר את אלכס גלעדי היטב ולא אומר זאת בכְדִי . זה אותו אלכס גלעדי שקרא את כל כתבי נתן אלתרמן . כמה בארץ עשו זאת וכמה שמעו בכלל ויודעים מי היה נתן אלתרמן .

סוף הפוסט מס' 226.


תגובות

האם ערוץ 10 מסוגל להשתקם בעקבות סדר היום החדש שקבע בליל שבת עם אולפן החדשות "שישי" ותוכנית הבידור "שי בשישי" ? פוסט מס' 226. כל הזכויות שמורות. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>