פוסט מס' 248. לא בא בחשבון. ככה לא מנהלים ריאיון במהדורת חדשות עם שר האוצר של מדינת ישראל. תמר איש שלום מראיינת אמש 17 ביולי 2013 את יאיר לפיד בערוץ 10. פוסט מס' 248. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום חמישי – 18 ביולי 2013.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג נמצא עדיין בשלבי התפתחותו הטכנולוגית ועיצובו הגראפי.

הערה 2 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים . חל איסור מפורש להעתיק את הטקסטים והתמונות ואף לא לאגור אותן במאגרי מידע שונים לשימוש מכוון ו/או מזדמן מאוחר יותר.

הערה 3 : הבלוג איננו מופק , נכתב , ונערך למען מטרות רווח כספי , ו/או למען רווח מסחרי ו/או לצורכי פרסום אישי.

———————————————————————————————————-

פוסט חדש מס' 248 : הועלה לאוויר בערבו של יום חמישי – 18 ביולי 2013.

———————————————————————————————————- 

טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור . נטשתי בטריקת דלת . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

פוסט מס' 248. לא בא בחשבון. ככה לא מנהלים ריאיון במהדורת חדשות עם שר האוצר של מדינת ישראל. תמר איש שלום ראיינה אמש 17 ביולי 2013 את יאיר לפיד במהדורה המרכזית של ערוץ 10. פוסט מס' 248. כל הזכויות שמורות.

שר האוצר של מדינת ישראל מר יאיר לפיד ומי שמנהיג את המפלגה השנייה בגודלה במדינת ישראל "יש עתיד" בכנסת נקלע אמש לאולפן החדשות למהדורה המרכזית של ערוץ 10 עם המגישה גב' תמר איש שלום. צריך לומר בגלוי שהוא היה גדול עליה בכמה מספרים טלוויזיוניים . יתירה מזאת : הוא התחצף והתנהג אליה ביהירות מפני שלא הקשיב לטענות שלה וענה עליהן בטרם סיימה לשאול. מעולם לא ראיתי באולפן מרואיין כה שחצן וכה בוטה, שר בכיר ביותר בממשלה, ששיקר והוליך שולל את בוחריו ביודעין בכל מיני הבטחות סרק כלכליות ופוליטיות רק לפני זמן כה מועט. אף פעם לא נתקלתי בפיגורה פוליטית שכה לא מכבדת את המארחת שלו באולפן החדשות. עד כדי כך שהוא אפילו לא מאזין לה. גב' תמר איש שלום בעלת נוכחות טלוויזיונית מרשימה לא הייתה אתמול במיטבה. היא כבר לפתה את הדמגוג, אולם לפתע הניחה לטרפה, ועברה להתעסק ברכילות אודות ה- "לפידומטור" וגניבה ו/או לא גניבה של בקבוקון בושם מחנות בהונג – קונג ע"י נגיד בנק ישראל המיועד ד"ר יעקב פרנקל. יאיר לפיד מתנהג עד כה כמַטְעֶה וכדמגוג . כותב טורים שאת השירות הצבאי שלו העביר בעיתון "במחנה" , אדם שאין לו שמץ מושג בכלכלה ומנהיגות אמת. "ניצחונה של הדמגוגיה הוא קצר ימים אך ההרס שלה נצחי", כפי שאמר שארל פנאי .

כבן קיבוץ אפיקים הצבעתי כל חיי למפא"י ההיסטורית בראשות דוד בן גוריון ואח"כ בראשות לוי אשכול. בדצמבר 1973 שבתי מהחזית במלחמת יום הכיפורים ונתתי את קולי לר"צ בהנהגת שולמית אלוני. אח"כ חזרתי למפלגת העבודה. בבחירות האחרונות של 2013 נתתי את קולי ל- "מרצ" ולניצן הורוביץ ואבשלום "אבו" ווילן . לא היה שום סיכוי שאתמוך ביאיר לפיד ובמפלגה הקיקיונית שלו "יש עתיד". גורלה של "יש עתיד" נחרץ כמו "שינוי" ב- 2004. לא ייתכן כי אנשים שמעפילים לצמרת (כל צמרת) באמצעות מילות דמגוגיה, דברי אילוזיה, והפצת הבטחות שווא – ייוותרו שם ויחזיקו מעמד יותר מידי זמן מעבר להוויית השקרים שטוו. ברור שבוחרי "יש עתיד" חשים נבגדים ואומרים בפרהסיה כפי שאמר בזמנו אוידה, "אין סכין כה חדה וכה מורעלת וכה מכאיבה בחיתוך שלה כמו בגידה". גב' תמר איש שלום לא חייבת דָבָר לשר האוצר אלא לציבור הצופים שלה בלבד. חשבתי שהיא תאזור עוז ותיפרד מיאיר לפיד בזאת הלשון : "תראה אדוני שר האוצר מר יאיר לפיד, ווינסטון צ'רצ'יל התייחס פעם לשקרים והבטחות הֶבֶל (כמו שלך) ואמר ללא כחל ושרק, אנשים ניגפים לעיתים מפני האמת, אך הם חיש מהר מתרוממים וממהרים לדרכם כאילו דבר לא קרה". במקום זה היא עברה להתעסק עם ה- "לפידומטור" כאילו הצופים שלה אינם עדיין אזרחי המדינה אלא הם ילדים וטף בגן טרום חובה. גב' תמר איש שלום אִכזבה אותי אמש. תפקידה איננו להיות נחמדה על המסך אלא עיתונאית ששואבת מידע עבור צופיה.

ברור לכל בר בי רב כי ממשלת ישראל בראשות מר בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד יחדיו עם שר האוצר הקודם יובל שטייניץ היא ממשלה רעה . לא צריך לקרוא לשם כך כל בוקר את עיתון "הארץ". דו"ח מבקר המדינה של השופט בדימוס מר יוסף שפירא מאתמול (יום חמישי – 17 ביולי 2013) חושף כי כל מפעל ההתנחלויות (הנתמך ע"י ממשלת הימין בראשות ביבי נתניהו) הוא מעשה הפקר אחד גדול ונפשע הן מההיבט הפוליטי והן מההיבט הכלכלי, "מציאות של איש הישר בעיניו יעשה".

ועוד דבר. מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10 הציבה אתמול מראה (Mirror) ענקית כלפי האומה הישראלית ממנה נשקפים All the way מראות מאוד לא מלבבים , אולם המגישה גב' תמר איש שלום מוותרת על הקורקטיות ובוחרת להיפרד מהצופים שלה (וגם ממני) במין חיוך תמידי מלאכותי, מעוּשֶה מתקתק ללא כל סיבה, ועמו הצהרה "נתראה כאן מחר באותה שעה". אינני זוכר שמגישי חדשות בעלי מוניטין בעבר ובהווה כמו וולטר קרונקייט, ברברה וולטרס, הארי ריזונר, יעקב איילון, יונית לוי, חיים יבין, שמעון טסלר, שרי רז, יאיר אלוני, אורלי יניב, ירון לונדון, ואחרים נפרדו מקהלם כשחיוך נצח קבוע נפרס על פרצופם בעת הפרידה. מחייכים כשיש סיבה לחייך.

סוף הפוסט מס' 248. הועלה לאוויר בערבו של יום חמישי – 18 ביולי 2013.


תגובות

פוסט מס' 248. לא בא בחשבון. ככה לא מנהלים ריאיון במהדורת חדשות עם שר האוצר של מדינת ישראל. תמר איש שלום מראיינת אמש 17 ביולי 2013 את יאיר לפיד בערוץ 10. פוסט מס' 248. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום חמישי – 18 ביולי 2013. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>