פוסט מס'. 143. תמונה אחת שווה 1000 מילים (1). פוסט מס' 143. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר בערבו של יום חמישי – 24 בינואר 2013.כלליראשי

הערה 1 :  הבלוג נמצא עדיין בשלבי התפתחותו הטכנולוגית ועיצובו הגראפי .

הערה 2 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים.

הערה 3 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי, ו/או לטובת רווח מסחרי, ו/או לצורך פרסום אישי.

———————————————————————————————————

פוסט חדש מס' 143 : הועלה לאוויר בערבו של יום חמישי – 24 בינואר 2013.

———————————————————————————————————

פוסט מס' 143. תמונה אחת שווה 1000 מילים (1). פוסט מס' 143. כל הזכויות שמורות.

 

טקסט תמונה : 2003 – 2002. אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

טקסט תמונה : יום שלישי – 17 במאי 1977. אחת עשרה בלילה. חדר ה- Control של אולפן א' בבניין הטלוויזיה הישראלית הציבורית בשכונת רוממה בירושלים . הטלוויזיה משדרת ישיר מִשְדָר מיוחד במשך 12 שעות רצופות את הבחירות לכנסת ה- 9. זיהוי הנוכחים בתמונה משמאל לימין : הבימאי יוסי צמח , מנהל הבמה יוסף "פונצי" הדר (עומד מאחור מזוקן) , המפיק אלכס גלעדי (מרכיב Head set) , עוזרת ההפקה דָנָה, מנכ"ל רשות השידור יצחק לבני (לובש חולצת פסים לרוחב), ומנהל חטיבת החדשות דן שילון. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

טקסט תמונה : מחצית עשור ה- 80 של המאה שעברה . היכל הספורט ביד אליהו . אנוכי יחדיו עם מגישת תוכניות הספורט של הטלוויזיה הישראלית הציבורית גב' אורלי יניב . בשנים ההן היא הייתה עבורי האחת והיחידה . בלתי נשכחת . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

תמונה אחת שווה 1000 מילים (1). פוסט מס' 143. כל הזכויות שמורות.

הערה 4 : ערוץ הבית שלי ערוץ 10 סיפק שלשום ב- 22 בינואר 2013 את כל מאוויי הטלוויזיוניים בליל הבחירות הארוך לכנסת ה- 19 . לא זיפזפתי בין הערוצים . הסתפקתי בערוץ 10 . נשארתי נאמן לגב' תמר איש שלום . איזה יאיר לפיד ואיזה נעליים . תמר איש שלום היא הפתעת הבחירות והצלחתן ! למרות שהיה זה המסע הראשון שלה בשידור טלוויזיה ישיר כה ממושך , מורכב , ומסובך טכנולוגית ותכנית היא ניווטה אותה בלעדית (ללא פרטנר שותף) בהצלחה רבה. היא גילתה לאורך שעות שידור רבות ידע ובקיאות במתחולל בשטח ובאולפן. נכון שאלוהים חנן את גב' תמר איש שלום בקול נעים , דיקציית דיבור מושלמת (כמו גב' אורלי יניב בזמנו) , וקצב דיבור טלוויזיוני פנטסטי , בהיר , וברור , מבלי לבלוע מילים . אולם אלו הן תכונות טכניות – גנטיות . היתרון הגדול של תמר איש שלום הוא בנוכחות הטלוויזיונית התרבותית המרשימה שלה. היא יפת תואר אבל לא זה לֵב העניין. העניין הוא שהיא עירנית , מהירה , תוססת , יודעת לשאול , מפגינה סקרנות , מתעניינת , זריזה בהעברת מוקד ההתעניינות מזירה אחת לשנייה, ומתרגמת את המידע עבור צופיה במלל, בתנועת שפת הגוף, ובמבטים שלה. היא משדרת אמינות. בכך היא הופכת לאישיות טלוויזיונית מיטבית במלוא מובן המילה. לא ראיתי את תמר איש שלום בחיים שלי . לא שוחחתי עמה , ואינני יודע מי זאת . אולם היא אורחת נכבדה ורצויה בסלון הבית של רעייתי ושלי . ערוץ 10 עשה את עסקת חייו כשהושיב אותה אקסקלוסיבית על כס מגישת החדשות שלו במקום מיקי חיימוביץ' ויעקב איילון . מישהו שָם בערוץ 10 ראה את הנולד וידע שהיא טובה . אולם לא שיער עד כמה היא טובה. גב' תמר איש שלום היא אשת לפידות .

הערה 5 : תוכנית "המקור" ששודרה אמש בערוץ 10 הייתה לא חשובה ובלתי מועילה בניגוד גמור לעברה ולא הצדיקה את המוניטין שלה . מעולם לא פגשתי את הכתבת – בימאית גב' ענת גורן , לא ראיתי אותה , ולא שוחחתי עמה . אינני ידע מי היא אולם על מסך הטלוויזיה גב' ענת גורן משדרת היסטריה , צעקנות , כעס , תוקפנות , וחוסר סובלנות . ואין זאת הפעם הראשונה.  אולי היא נבונה אני לא מכיר אותה . אם היא נבונה – היא מתעקשת להסתיר זאת .

הערה 6 : עיתון "הארץ" עושה הבוקר הזה של יום חמישי – 24 בינואר בעמוד הראשון שלו שירות רע לשידור הציבורי, לערוץ 1 ולרדיו "קול ישראל" כאחד. יאיר לפיד ממש לא מעניין אותי בתמונה הזאת. המבט שלי מתמקד בשורת המיקרופונים. שם אנוכי מגלה כי המיקרופון של ערוץ 1 ו- רדיו "קול ישראל" נעדרים מה- Frame. ואין זאת הפעם הראשונה. מי שמתעסק בתקשורת המונים מבין כי השידור הציבורי פִישֵל. לא באשמתו אבל גם באשמתו. אולי הוא היה שָם אולם אם המיקרופון שלו איננו מופיע ב- Frame של הצלם תומר אפלבאום, משמע הוא לא היה שָם מנקודת מבטם של קוראי "הארץ". מי שמפיק את שידורי הטלוויזיה של ערוץ 1 צריך לדאוג ולוודא כל הזמן שהלוגו של ערוץ 1 יתנוסס בכל תמונה ובכל עיתון כמו אלה של ערוץ 10 וערוץ 2. עיתון הבית שלי "הארץ" (מהחשובים במדינה) ועורכו אָלוּף בֵּן, אולי מבלי משים, מבליטים את הפַשְלָה.

ראה "הארץ" מ- יום חמישי – 24 בינואר 2013 : עיתון "הארץ" עושה שירות רע לטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ולרדיו "קול ישראל". צילום הסטילס המצוין של הצלם תומר אפלבאום מתעד את גיבור העלילה שמתעד את עצמו בפני סוללת מיקרופונים. ערוצי הטלוויזיה הארציים 10 (הכתב ברוך קרא) ו – 2 נוכחים במקום בכל עוצמתם. המיקרופונים של השידור הציבורי המורכב מ- ערוץ 1 ורדיו "קול ישראל" נעדרים משום מה מה- Frame .  פרסום התמונה בעמוד השער הראשי של עיתון "הארץ" (מהחשובים בעיתוני המדינה) ע"י העורך אָלוּף בֵּן מדגיש אולי מבלי משים את חולשתו הפוטוגנית של השידור הציבורי. המיקופונים של ערוץ 2, ערוץ 10, ו- אתר וואלה הם הבולטים ביותר. מתברר שתודעת ויוקרת הטלוויזיה מותנית גם בכישרון צלמי הסטילס של העיתונות הכתובה להטמיע אותה בקרב הקוראים. זווית הראייה העיתונאית של הצלם חשובה כמו גם כישרון העורך להעניק לתמונה את המימד החדשותי – עיתונאי הרחב שלה. שורת המיקרופונים מעידה על חשיבותו ומידת הפופולריות של מושא הצילום של תומר אפלבאום. תמונה מצוינת. 

ראה "ידיעות אחרונות" מ- יום חמישי – 24 בינואר 2013 . העיתון "ידיעות אחרונות" לעומת זאת מיטיב עם ערוץ 1 הציבורי ומכליל אותו בין שלושת הגדולים. המיקרופון של רדיו "קול ישראל" נעדר משום מה מהתמונה. המיקרופונים של ערוץ 10, וואלה , ו- Ynet הם הבולטים ביותר. 

הערה 7 : ערוץ 5 בכבלים ממשיך לכפות על צופה הטלוויזיה בתוכניתו "שער לשבת" (באמצעות ההפקה של חברת "צ'ארלטון") כמויות פנטסטיות של פרסומות מסחריות ממגרשי הכדורגל בניגוד למותר ובניגוד לחוק , וללא התערבותה הנחוצה והנדרשת של נשיאת מועצת העיתונות כבוד השופטת גב' דליה דורנר . להלן ארבע תמונות מכוערות רוויות פרסומות בלתי שדירות שנלקחו מארבע זוויות צילום שונות של סיגנל הטלוויזיה באצטדיון העירוני של העיר אשדוד (מ. ס. אשדוד מנצחת את מכבי ת"א 1 : 0) שהופק ע"י חברת "צ'ארלטון" . התמונות מצביעות על עודף עצום של פרסומות מסחריות ומראות כי מושא השידור האמיתי , הלא הם שחקני שתי הקבוצות , נבלעים בתמונה המלוכלכת מיָם השלטים הפזורים ללא אבחנה בזירה נוכח עדשות המצלמות . (באדיבות ערוץ 5) .

טקסט תמונה : 19 בינואר 2013. אצטדיון הכדורגל של העיר אשדוד. קבוצת אשדוד (בפסים אדום – צהוב) מנצחת את מכבי ת"א בתוצאה 0:1. שוט של המצלמה האחורית בניידת. שחקני שתי הקבוצות נבלעים בים השלטים והבאנרים. תמונת טלוויזיה בלתי שדירה. (באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים).

טקסט תמונה : 19 בינואר 2013. אצטדיון הכדורגל של העיר אשדוד. קבוצת אשדוד מנצחת את מכבי ת"א בתוצאה 0:1. שוט של המצלמה המובילה בניידת. שחקני שתי הקבוצות נבלעים בים השלטים והבאנרים. תמונת טלוויזיה בלתי שדירה. (באדיבות ערוץ 5 בכבלים).

טקסט תמונה : 19 בינואר 2013. אצטדיון הכדורגל של העיר אשדוד. קבוצת אשדוד מנצחת את מכבי ת"א בתוצאה 0:1. שוט של מצלמת ה- 16 בניידת. שחקני שתי הקבוצות נבלעים בים השלטים והבאנרים. תמונת טלוויזיה בלתי שדירה. (באדיבות ערוץ 5 בכבלים).

טקסט תמונה : 19 בינואר 2013 . אצטדיון הכדורגל של העיר אשדוד. קבוצת אשדוד מנצחת את מכבי ת"א בתוצאה 0:1. שוט של המצלמה האחורית בניידת. שחקני שתי הקבוצות נבלעים בים השלטים והבאנרים. תמונת טלוויזיה בלתי שדירה. (באדיבות ערוץ 5 בכבלים).

סוף הפוסט מס' 143. הועלה לאוויר בערבו של יום חמישי – 24 בינואר 2013.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


תגובות

פוסט מס'. 143. תמונה אחת שווה 1000 מילים (1). פוסט מס' 143. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר בערבו של יום חמישי – 24 בינואר 2013. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>