פוסט מס' 426. להעמיד דברים על דיוקם (3). פוסט מס' 426. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שישי – 22 באוגוסט 2014.כלליראשי

הערה 1 : המידע ב- בלוג על כל תכולת המחקר שלו לרבות הטקסט + התמונות והצילומים כפופים לזכויות יוצרים.

הערה 2 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי ו/או פרסום אישי אולם הוא כפוף באופן מפורש לזכויות יוצרים.

הערה 3 : הפוסטים שבים ומתעדכנים מעת לעת.

הערה 4 : הבלוג מוענק בחינם לקוראים.

————————————————————————————————

פוסט חדש מס' 426 : הועלה לאוויר ביום שישי – 22 באוגוסט 2014.

————————————————————————————————

פוסט מס' 426. להעמיד דברים על דיוקם (3). פוסט מס' 426. כל הזכויות שמורות.

טקסט תמונה :  2003 – 2002. אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. עזבתי בטריקת דלת בעקבות הצבתו המופרכת של יוסף בר-אל ב- מארס 2002 בפסגת השידור הציבורי של מדינת ישראל, ובחלוף שלושה חודשים מינוי הקבע שלו ב- 2 ביוני 2002 לתפקיד מנכ"ל רשות השידור בקיץ 2002 ע"י ממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון. שלוש שנים אח"כ ב- 2 במאי 2005 התעשתה אותה ממשלת ישראל בראשות אותו אריאל "אריק" שרון והדיחה לאלתר את אותו יוסף בר-אל מכהונתו הרמה כ- מנכ"ל רשות השידור. בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל ובפעם הראשונה בתולדות רשות השידור מודח ומסולק מנכ"ל רשות שידור מכהן. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

סקירה צבאית – מדינית של מלחמת "צוק איתן" מנקודת מבטי.

אין בידי כלים ומידע קונקרטי שָאוּב מתוך הקבינט הישראלי כדי לנתח באופן מתמטי ובצורה מדויקת את מהלכי המלחמה "צוק איתן" שמבצעים בעצה אחת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בוגי יעלון, רמטכ"ל צה"ל רב אלוף בני גנץ, והשר לעניינים אסטרטגיים יובל שטייניץ. ברור שמדינת ישראל החופשית והדמוקרטית מנהלת מלחמה נגד אויב מטורף, נחוש, ונִבְזִי שמקדש את מלחמת החורמה נגד אזרחי מדינת ישראל בדם אזרחיו שלו. הפוסט נכתב עכשיו (יום חמישי – 21 באוגוסט 2014) על רקע הודעה במהדורת החדשות של רדיו גלי צה"ל כי שר הביטחון בוגי יעלון הורה על גיוס של עוד רבבת חיילי מילואים. אני לא יָשֵן כבר חודש וחצי מרוב דאגה לנכדי הבכור שנוטל חלק במלחמת "צוק איתן" ודאגה רבתי לכל חיילי צה"ל. התייצבותה של מדינת ישראל החופשית נגד הדוקטרינה האנטישמית של החמאס הטוענת להַכְרָתָה ומחיקתה של מדינת ישראל מעל פני האדמה והשמדתה המוחלטת ביום הדין בכוח הנשק, דומה בעיניי להתייצבותם של שני המנהיגים הדמוקרטיים הדגולים של העולם החופשי ראש ממשלת אנגליה ווינסטון צ'רצ'יל ונשיא ארה"ב פרנקלין דילנו רוזוולט במלחמת העולם ה- 2 נגד הפיהרר הנאצי הטוטליטאר המגלומן המטורף רוצח ההמונים אדולף היטלר שביקש לשנות בכוח הזרוע את הסֵדֶר המדיני העולמי היָשָן, ואוֹי למי שיפריע לוֹ. העולם הדמוקרטי החופשי והאדיש השקיע מחשבה מועטת בשאיפות ההתפשטות המגלומניות בכוח של גרמניה הנאצית בראשות אדולף היטלר במחצית עשור ה- 30 של המאה הקודמת. חלק מהעולם החופשי הנאיבי הזה לא רק קפא על שמריו ולא העריך במועד את כוונות הזדון , אלא אף האמין ובטח ב- אדולף היטלר כאיש שלום, לבטח לאחר שהפיק באוגוסט 1936 לתפארת את אולימפיאדת ברלין והיה נאמן לעקרונות והאידיאלים האולימפיים. איזו נאיביות. איזו טרגדיה היסטורית מחשבתית וביצועית. בסקירה המדינית שהיא פרטית שלי אני מסתמך על לקחי ההיסטוריה שנכתבה ע"י ווינסטון צ'רצ'יל, פרנקלין דילנו רוזוולט, והארי טרומן (נשיא ארה"ב שירש את פרנקלין דילנו רוזוולט לאחר מותו באפריל 1945). ברור שהחמאס הנָאצִי של רצועת עזה איננו שווה כוח לגרמניה הנאצית אף על פי כן איסמאעיל האנייה הוא פושע מלחמה. הוא מצויד באותו מניפסט שקורא לרצח יהודים והשמדת מדינת ישראל ועקירתה מאדמתה, אך לטיב מזלה של מדינת ישראל הוא משולל ברגע זה יכולות צבאיות שאפיינו את הוורמאכט. אולם אין זה סוף פסוק. הצטיידות החמאס בנשק השמדה המוני מוברח הוא עניין של זמן בלבד. כשמישהו מצויד בנשק השמדה המוני, גרעיני ו/או כימי, אין זה משנה אם קוראים לו אדולף היטלר, הידקי טוג'ו, מחמוד אחמדיניג'אד, איסמעיל האנייה, ו/או מוחמד דף. לכולם יש את אותו הכוח ביד גם לתנועה שמייצגת אוכלוסייה ענייה בת 1.8 מיליון תושבים בלבד.

ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו וצבא ההגנה לישראל ניצבת ערב הכרעת החמאס הטרוריסטי ברצועת עזה בפני דילמה ובמצב צבאי ומדיני סבוך ומורכב הדומה למצב בפניו ניצבו מנהיגי העולם החופשי והדמוקרטים הדגולים ראש ממשלת אנגליה ווינסטון צ'רצ'יל ונשיא ארה"ב פרנקלין דילנו רוזוולט במלחמת העולם ה- 2 ערב הכרעת גרמניה הנאצית. ווינסטון צ'רציל, פרנקלין דילנו רוזוולט, והארי טרומן פתרו את הבעיה והצהירו כהאי לישנא : הטרור הגרמני והיפני ייענה בטרור והפציצו החל מ- 1943 מרכזי אוכלוסין אזרחיים (בנוסף להפצצת תשתיות ומטרות צבאיות) הארי טרומן הרחיק לכת והטיל שתי פצצות אטום ב- 6 וב- 8 באוגוסט 1945 על שתי ערים יפניות הירושימה ונאגאסאקי. זה היה מזמן. אולם כיצד אמורה מדינה חופשית ודמוקרטית קטנה כישראל להתמודד עכשיו נגד אויב טרוריסטי שמחופר ופועל מתוך האוכלוסייה האזרחית שלו ברצועת עזה על מנת להשמיד אוכלוסייה האזרחית אחרת זאת של מדינת ישראל . מנהיג החמאס הנאצי איסמאעיל האנייה כמו מנהיג גרמניה הנאצית אדולף היטלר מקדש את חזונו המטורף בדם האוכלוסייה האזרחית שלו . צריך להבין כי בראשית 1945 כאשר גרמניה כבר מנתה 8.000000 (שמונה מיליון) אבדות בנפש חיילים ואזרחים, ארבעה – חמישה חודשים לפני כניעתה, עדיין הבטיחו אדולף היטלר ושר התעמולה שלו יוזף גבלס לבני עמם ניצחון גורף במערכה. משהו בסגנון ההבטחה הצינית של דוברי החמאס עכשיו שמבשרים לאזרחי רצועת עזה כי או טו טו הם ייפגשו כל המוסלמים בשערי אל מסגד אקצה . איסמעיל האניה ואדולף היטלר העפילו לפסגת השלטון כאילו בבחירות חופשיות . החמאס היא תנועה פוליטית רודנית , דתית , ו- רדיקאלית שהשתלטה בכוח הנשק על רצועת עזה והדיחה בהפיכה צבאית ב- 2006 משם את יו"ר הרשות הפלסטינית החלש אבו מאזן ואת תומכיו מהפת"ח. החמאס הוא ארגון נאצי אנטישמי – טוטליטארי שהשתלט במהירות על מוסדות הפת"ח ברצועת עזה, הרג רבים מאנשיו, הקים לעצמו משטרה אזרחית, שירותי ביטחון, וצבא ובכך בעזרת הקלצ'ניקובים הוא שולט בקלות באוכלוסייה הענייה ומשליט עליה את מרותו וחזונו שבמידה רבה הוא אפוקליפטי. אללה אכבר. המנהיג הפוליטי הנוכחי של החמאס איסמאעיל האנייה ורמטכ"ל הצבא שלו מוחמד דף אימצו את הדוקטרינה המטורפת של מייסד תנועת החמאס אחמד יאסין הטוענת מאז 1988 כי מדינת ישראל יושבת על אדמת וואקף (הקדש) ערבית מוסלמית ועל כן יש להכריתה מהמפה המדינית הבינלאומית ולהשמידה בכוח הזרוע. מדובר בחזון מעוות וחולני, השקפת עולם רצחנית בלתי שפויה – על פיהם מחנך החמאס את הילדים והנוער שלו לשנאה קיצונית של מדינת ישראל . לא לימדו אותי כיצד משוחחים עם אויב שקורא להשמדתי. לא לימדו אותי שום תורה מדינית כי עלי כדמוקרט להתיר בניית נמלי ואוויר לאויב טרוריסטי שחותר בהתמדה להשמידני. ההיסטוריה הבינלאומית המזהירה שחרתה את שמם של ווינסטון צ'רצ'יל, פרנקלין דילנו רוזוולט, והארי טרומן באותיות של זהב לימדה אותי אין מנהלים שום שיח וסיג ולא מו"מ עם אויב טרוריסטי מִנוּבָז.

קנצלר גרמניה הנאצית אדולף היטלר קבע באמנה המדינית שלו ב- 1935 כי חוזה וורסאיי מבוטל וכי על מנת שהרייך ה- 3 בראשותו יתקיים 1000 (אֶלֶף) שנים, אזי יש לחולל שינויים דרמטיים ורדיקאליים בסדר הפוליטי הבינלאומי של העולם היָשָן. אם לא בדרכי שלום אזי באמצעות שימוש בנשק וגם במחיר השמדת מדינות ואוכלוסיות אזרחיות שלמות. ולכשיגיע יום הדין, על הרייך ה- 3 תהיה מוטלת החובה למחות גם את יהדות אירופה ואת כל העם היהודי מעל פני האדמה . אלה שיעמדו בדרכו לבנות סדר האירופי חדש כפי שהוא מתכנן – ייענשו בכל חומרת הדין. הארכי טרוריסט אדולף היטלר ביצע ב- 1938 את ה- "אָנְשְלוּס" המפורסם שלו, סיפוחה של אוסטריה דוברת השפה הגרמנית לגרמניה הנאצית באיומים כוח הנשק, אך מבלי לירות אפילו ירייה אחת. היעד הבא היה אימוץ גרמני בכוח של אזור הסודטים הצ'כוסבלובקי בתירוץ שמדובר בחבל ארץ גרמני שתושביו מדברים גרמנית ורצונם להתאחד עם המקור. עכשיו היה ברור שאדולף היטלר איננו רק מגלומן מטורף אפוקליפטי חסר מעצורים אלא מנהיג מדיני מחושב שמגבה את האמביציות המדיניות חסרות הגבולות שלו ביכולות צבאיות כבירות באוויר, בים, וביבשה, שטרם נראו כמותן עד אז בהיסטוריה האנושית. יסודותיה הרעועים של אירופה הישנה הזדעזעו. ראש ממשלת אנגליה נוויל צ'מברליין חש בספטמבר 1938 למינכן כדי להיפגש עם הארכי טרוריסט הנאצי אדולף היטלר על מנת לנהל עמו מו"מ ו- להציל את השלום באירופה בטרם קורס הקונטיננט תחת קלגסי הוורמאכט. נוויל צ'מברליין הפר את כלל המוּסָר הראשון כי אין מנהלים מו"מ ומדיניות פיוס עם טרוריסטים גם אם מדובר בראש מדינה שהוא בעצמו ה- ארכי טרוריסט ופושע המלחמה הגדול ביותר בהיסטוריה האנושית ובעל עוצמה צבאית ענקית כפי שהתברר מאוחר יותר. אדולף היטלר השאפתן והשקרן הבטיח בפגישה המדינית ההיא במינכן לנוויל צ'מברליין כי אין פניו מועדות למלחמה אלא לשלום. בסופו של דבר בניסיון למנוע עוד מלחמת עולם ניסחו מנהיגי המדינות הראשיות של אירופה גרמניה, אנגליה, צרפת, ואיטליה הסכם מדיני שלפיו יימסר חלק מצ'כוסלובקיה לידי אדולף היטלר. ווינסטון צ'רצ'יל הגה את אחד הסלוגנים ההיסטוריים המפורסמים שלו הנוגע לפגישה המבישה של נוויל צ'מברליין עם אדולף היטלר בספטמבר 1938 במינכן שהסתיים במכירת צ'כוסלובקיה. כך אמר : "היה על בריטניה של נוויל צ'מברליין לבחור בין מִלְחָמָה לחֶרְפָּה בטרם הפגישה עם אדולף היטלר. נוויל צ'מברליין בחר בחֶרְפָּה . עכשיו יקבל גם מִלְחָמָה". ואומנם כך היה.

טקסט תמונה : 30 בספטמבר 1938. נמל התעופה הבינלאומי של לונדון . ראש ממשלת אנגליה נוויל צ'מברליין ש- שב ממינכן מנפנף בפיסת הסכם השלום שחתם עם הקנצלר הנאצי המטורף הארכי טרוריסט אדולף היטלר, ומכריז קבל עם ועולם הכרזה שהתבררה כי אין לה שום אחיזה במציאות : "הצלתי את השלום בדורנו". רדיו ה- BBC ורשת הטלוויזיה של ה- BBC שהייתה בראשית דרכה בעת ההיא תיעדו את ההצהרה של נוויל צ'מברליין בשידורים ישירים לאומה הבריטית . התברר כי היה מדובר בשלום מדומה שדחה בכמה חודשים בלבד את פרוץ מלחמת העולם ה- 2. ב- 1 בספטמבר 1939 החלה גרמניה הנאצית במסע האכזרי לשינוי פניה של אירופה הישנה וכבשה בתוך חמישה שבועות את פולין. אירופה טבלה בבת אחת בנהרות של דם, סופות אש נוראיות, ותימרות עשן כבדות. במהלך מלחמת העולם ה- 2 בשנים 1945 – 1939 ניספו כ- 65.000000 (שישים וחמישה מיליון) אנשים, ביניהם 6.000000 (שישה מיליון) יהודים שהושמדו במחנות מוות באירופה ע"י ההנהגה הנאצית בהובלת הגסטאפו והוואפן SS וסיוע של משת"פים במדינות כבושות במהלכים מתוכננים היטב מראש . (סוכנויות) .

במלחמה הנוראית ביותר בהיסטוריה הגו שני מנהיגי העולם החופשי ווינסטון צ'רצ'יל ופרנקלין דילנו רוזוולט את הסלוגן ה- היסטורי רב משמעות : אם זה המצב והוורמאכט הגרמני מוחה בעזרת חיל האוויר שלו, בסיוע דיביזיות השריון, ובאמצעות ירי מטורף של אגדי הארטילריה, וכניסה רגלית של עוצבות חיילי חי"ר אוכלוסיות שלמות מעל פני האדמה, הרי ש- "הטרור של אדולף היטלר ייענה בטרור" בדרך להכנעתו הסופית והמוחלטת החד משמעית. "לעולם לא נערוך מו"מ עם הטרור הגרמני בראשות הארכי טרוריסט אדולף היטלר", הצהירו מנהיגי העולם החופשי ווינסטון צ'רצ'יל, פרנקלין דילנו רוזוולט, והארי טרומן. משמעות האמירה "טרור ייענה בטרור" מוסברת בפוסטים הקודמים. הַסְדָרָה מדינית ושיקום גרמניה יהיו אפשריים רק לאחר כניעת גרמניה ללא תנאי וניתוץ מוחלט של ההנהגה הנאצית . כאזרח פרטי כמותכם אין לי שום ניסיון כיצד מנהלים מו"מ עם אויב צבאי לבטח לא עם אויב טרוריסטי מְנוּבָז שחרת על דגלו לקטול אותי ואת משפחתי ביום הדין.  אני למד מה לעשות ו/או לא לעשות מדפי ההיסטוריה שהותירו מאחוריהם ווינסטון צ'רצ'יל, פרנקלין דילנו רוזוולט, והארי טרומן. בשעת מבחן כה מורכבת ומסובכת זאת אני בוטח בצוּר ישראל ומטיל את יהבי על ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון שלו בוגי יעלון ורמטכ"ל צה"ל בני גנץ.

באפריל 1945 מת פרנקלין דילנו רוזוולט ואת מקומו תפש הארי טרומן. נשיא ארה"ב הטרי הארי טרומן ניצב בפני בעיה דומה כיצד מכניעים את מדינת הטרור היפנית "ארץ השמש העולה" של הקיסר הירואיטו, אולם בפועל מנהל אותה המטכ"ל היפני רווי שאיפות מיליטריסטיות בראשות הרמטכ"ל הידקי טוג'ו . ארה"ב איבדה בשנים 1945 – 1944 במלחמה נגד יפן בסביבות כ- 40000 (ארבעים אלף) חיילי מארינס בכיבוש האיים הסמוכים ליפן ׁ(איבו ג'ימה , אוקינאווה וכו') , משם המריאו מפציצי ה- B 52 הכבדים שלה להפציץ מטרות צבאיות , תשתיות , ואוכלוסייה אזרחית ביפן. לא היה בכך די. הצבא היפני המאומן, הממושמע, והנחוש אולם מובס סירב להיכנע לצבא ארה"ב למרות שהיה ברור כי יפן כבר הפסידה במלחמה וכניעה ללא תנאי היא רק שאלה של זמן. השאיפות האימפריאליסטיות – מיליטאריסטיות המטורפות של המטכ"ל היפני קודשו בדם אזרחי יפן הצייתנים. הגנרלים היפניים קבעו שחייליהם אינם נכנעים לעולם. על החייל היפני הממושמע, הנחוש, והנאמן הוטל להקריב את חייו למען מדינתו. בעת הצורך החייל היפני יהפוך ל- "קאמיקאזה" ויתאבד אך לא ייכנע לאמריקנים. הכנעת יפן המוחלטת הייתה מותנית אפוא בכיבוש כל יפן ע"י צבא ארה"ב. המטכ"ל האמריקני העריך כי כיבוש יפן והכרעתה הסופית יארך לא רק שנים אלא יתבע אף כ- 2.000000 (שני מיליון) חיילים אמריקניים הרוגים. הארי טרומן הלך בעקבותיהם של ווינסטון צ'רצ'יל ופרנקלין דילנו רוזוולט וקבע כי גם הטרור היפני ייענה בטרור. ב- 26 ביולי 1945 קיבל נשיא ארה"ב הארי טרומן את "מתנה" לה המתין זמן רב מפרופסור אלברט איינשטיין ופרופסור רוברט אופנהיימר בדמותן של שתי פצצות אטום. הארי טרומן הגיש ליפן כתב אולטימטום ודרש ממנה עכשיו כניעה ללא תנאי בטרם ישתמש בנשק השמדה המוני שהוא מחזיק בידיו. המטכ"ל היפני לא האמין לו וסירב . סוף המחזה ידוע. חיל האוויר האמריקני הטיל ב- 6 וב- 8 באוגוסט 1945 שתי פצצות אטום על שתי ערים אזרחיות לחלוטין הירושימה ונאגאסאקי. 200000 (מאתיים אלף) אזרחים יפניים ביניהם המון ילדים, זקנים ונשים נהרגו בתוך שתי שניות. יפן נכנעה ללא תנאי. אני מציע לקוראי הבלוג הרבים לעיין (לא לרפרף) בטקסט אולטימטום הכניעה על סעיפיו השונים שהגה נשיא ארה"ב הארי טרומן בשעה שהוא מחזיק בידיו נשק להשמדה המונית, ואותו הגיש לקיסרות היפנית ב- 26 ביולי 1945.

surrender 1

טקסט מסמך : 26 ביולי 1945. נשיא ארה"ב הארי טרומן מציב בפני יפן אולטימטום – כניעה מיידית ללא תנאי. (עמוד מס' 1 מתוך 3). מקור : ששת הכרכים שכתב ווינסטון צ'רצ'יל אודות מלחמת העולם ה- 2 בהוצאת "עם ספר" בע"מ בשיתוף עם א. נאור בתל אביב ב- 1957.

surnder 2

טקסט מסמך : 26 ביולי 1945. נשיא ארה"ב הארי טרומן מציב בפני יפן אולטימטום – כניעה מיידית ללא תנאי. (עמוד מס' 2 מתוך 3). מקור : ששת הכרכים שכתב ווינסטון צ'רצ'יל אודות מלחמת העולם ה- 2 בהוצאת "עם ספר" בע"מ בשיתוף עם א. נאור בתל אביב ב- 1957.

surrender 3

טקסט מסמך : 26 ביולי 1945. נשיא ארה"ב הארי טרומן מציב בפני יפן אולטימטום – כניעה מיידית ללא תנאי . (עמוד מס' 3 מתוך 3). מקור : ששת הכרכים שכתב ווינסטון צ'רצ'יל אודות מלחמת העולם ה- 2 בהוצאת "עם ספר" בע"מ בשיתוף עם א. נאור בתל אביב ב- 1957.

על ביבי נתניהו נגזר במשמרת שלו להנהיג את מדינת ישראל בזהירות ובבטחה במזרח תיכון רצחני בו ארגוני טרור כמו החמאס, חיזבאללה, ודאעש משחקים תפקיד מרכזי. כמו מרבית אזרחי ישראל גם אנוכי ניצב בשעה זאת מאחורי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בוגי יעלון, והרמטכ"ל בני גנץ , תומך בהם וסומך עליהם.

זוטות. 

1. איכות שעון התוצאות ומדידת הזמן המוֹנְטֶנֶגְרִי בהיכל הכדורסל בעיר פודגוריצה, רמת המשחק אמש (יום רביעי – 20 באוגוסט 2014) בפודגוריצה בקדם אליפות אירופה 2015 בכדורסל בו ניצחה ישראל את מונטנגרו 80 : 65, וטיב השידור הישיר של הצמד הטלוויזיוני אורי לוי וגור שלף – פחות או יותר חופפים. השעון המונטנגרי הוא רווי תקלות ו- קלוקל. רמת ההתמודדות דומה למשחק מרכז טבלה בליגת העל הישראלית . צוות ערוץ 1 אורי לוי וגור שלף ממשיכים לדקלם. כרוניקה של רוטינה אפרוריות טלוויזיוניות ידועה מראש . על הפרקט מתחוללת דרמה בקנה מידה ישראלי אבל השַדָּר המוביל איננו מזיז את מחט ה- Sound בקונסולה. אני פטריוט של נבחרת ישראל בכדורסל ורוחש הערכה למאמן הלאומי החדש ארז אדלשטיין. מדובר במאמן כדורסל מוכשר, ישר, וצנוע שהוא גם מחנך. מאמן בעל שיטה סדורה, בעל הבנה עמוקה בתורת משחק הכדורסל, בעל ראייה לטוח ארוך, ובעל תחושת שליחות. אך מכאן להפליג בשבחים כה מרחיקי לכת כפי שמרעיפים גור שלף (אומר בתום השידור הישיר בערוץ 1, "משחק פשוט פנטסטי של נבחרת ישראל"…), אריה מליניאק ואלי ישראלי (בתוכנית "עושים ספורט" ברדיו גלי צה"ל (יום חמישי – 21 באוגוסט 2014 בין 12.00 ל- 14.00) על נבחרת ישראל קבוצת כדורסל פנטסטית בשל ניצחון החוץ על מונטנגרו – הדרך ארוכה ורחוקה. אלי ישראלי הוא המגוחך מכולם. הוא שואל בתוכנית בריאיון רדיו את גל מקל אם שלח כבר קלטת מהמשחק אֶמֶש לריק קרלייל הבוס שלו ב- NBA . אינני כופר בזכותו של אלי ישראלי להתעקש להיות כל פעם מחדש מגוחך. הידיים ידי ארז אדלשטיין אך נותרה לו עוד המון עבודה. קְדָם זה דבר אחד, ואליפות זה דבר שני. כפי שאמר לפני שנים רבות המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק : "עוֹד הדֶרֶך רָב עוד רַבָּה המִלְחָמָה" . ניצחונה של נבחרת ישראל אמש על מונטנגרו בהיכל הבית שלה ב- פודגוריצה הוא פורץ דרך בשלב המוקדם ובמידה רבה מהווה השתוממוּת וגם התפלאוּת. אולם צוות השידור של ערוץ 1 נותר שווה נפש. הוא משוחח בעמדת השידור בפודגוריצה בינו לבין עצמו שיחת רֵעִים משעממת על רקע התמונות המפתיעות. נכון, השדר המוביל אורי לוי מנסה להישמע דרמטי אבל קולו והאינטונציה שלו עושים בו שַמוֹת. גור שלף מנסה איך שהוא לאזן עם נתונים סטטיסטיים. נכון, גל מקל עשה טריפל – דאבל אבל נגד מי ? אף על פי כן מדובר בניצחון ישראלי לא צפוי שצריך להעריך. בתום ההישג בחצות הליל אני מצפה לראיונות סיכום קצרים עם האדריכל ארז אדלשטיין וגיבורי העלילה שלו. הניצחון הישראלי הוא בעל ערך ולכן שווה עריכת ראיונות וקבלת תגובות מידיות בשידור ישיר בערוץ 1 משהשחקנים הישראליים העולזים כמו גם עריכת בירור קצר עם שחקני הנבחרת הלאומית המונטונגרית שכשלה במבצרה נגד נבחרת ישראלית בינונית למדי , נבחרת שהאומה שלה שקועה במערכת דמים כבדה נגד החמאס העזתי . אולם איזה ראיונות ואיזה נעליים . אורי לוי ממהר משום מה להחזיר את השידור מפודגוריצה לגב' ליאת רגב אולפן בירושלים. הוא מגבב מין טקסט סיום דביק רווי געגועים ומשתפך : "…אני אורי לוי אומר לכם לילה נפלא מפודגוריצה…שיהיה רק שקט ורק טוב לתושבי הדרום…אנחנו אוהבים אתכם כל כך…שיהיה לכם שקט ורגוע…לילה טוב…". דווקא בעת פרידה אפשר היה להישמע מאופק וקורקטי יותר . מילא . נדמה לי שערוץ 1 היה אמש הנציג היחיד בפודגוריצה. העיתונות הישראלית הכתובה והאלקטרונית הפכה ברובה זה מכבר לעיתונות Off tube כך שבקטע הזה מגיעות לשידור הציבורי הטלוויזיוני מחמאות ! הרייטינג של ערוץ 1 בעת שידור ישיר של המשחק מונטנגרו – ישראל 65 : 80 בין 22.00 ל- 24.00 צבר רק % 3.48.

2. אפי טריגר העלה בשבוע שעבר ל- "אוויר" ברדיו גלי צה"ל את כדורגלן העבר המצטיין מרדכי שפיגלר מי ששיחק בשורות נבחרת ישראל וקבוצת מכבי נתניה וחוגג בימים אלה יום הולדת 70 . במקום להציג תיעוד אותנטי וציוני דרך חשובים בקריירה של מרדכי שפיגלר אחד השחקנים הפוריים בתולדות מדינת ישראל בעבור המאזינים הצעירים של גלי צה"ל, דור שלא ידע את יוסף , בוחר אפי טריגר לנהל מסע חנופה רדיופוני בקול ילדותי רווי התלוצצויות כאילו מדובר בגימיק . רגע ירוד של אפי טריגר ורדיו גלי צה"ל. לבסוף הוא מעלה מהאוב הקלטת רדיו ישנה ועתיקת יומין בה אומר שַדָּר אנונימי "כלשהו" על גבי פס הקול כי מרדכי שפיגלר כבש שער שיכול להיות גם שער בגמר . מדובר כמובן במונדיאל מכסיקו 1970. אילו אפי טריגר היה עיתונאי רציני ואחראי היה מקדים ומדווח לצופים בכמה משפטים אודות נבחרת ישראל בכדורגל שתחת שרביט האימון של עמנואל שפר ז"ל העפילה בפעם הראשונה והאחרונה עד כה למונדיאל כלשהו, זה של מכסיקו 1970. ואם היה לו טיפת כבוד של שדר רדיו מקצועי ומקצועני היה מספר למאזיניו בגאווה שהשַדָּר האנונימי הוא בעצם שַדָּר רדיו "קול ישראל" הבלתי נשכח נחמיה בן אברהם ז"ל. נחמיה בן אברהם תיעד בקולו הייחודי והמיתולוגי את רגע השיא ההוא של מרדכי שפיגלר ב- 7 ביוני 1970 במונדיאל מכסיקו 1970 באצטדיון "לואיס דוסאל" בעיר טולוקה הרחוקה, מבקיע בדקה ה- 56 של המשחק בבית המוקדם נגד נבחרת שוודיה, את שער השוויון 1 : 1. אפי טריגר תגיד מה כל כך קשה לספר למאזיניך כי פס הקול הרדיופוני ההיסטורי ההוא שייך לא רק למרדכי שפיגלר אלא הוא גם פרי יצירה נפלאה של השדר נחמיה בן אברהם…? האזנתי ברוב קֶשֶב לאותו רגע השיא במפגש אפי טריגר – מרדכי שפיגלר בו נשמע לפתע נחמיה בן אברהם מתעד בקולו הבּלְבָדִי את אותו הרגע ההוא, רגע של מַתָּת אֵל פעם בחיים בו כובש מרדכי שפיגלר שער במונדיאל מכסיקו 1970, אולם לא שמעתי את אִזְכּוּר שמו של נחמיה בן אברהם ז"ל . מוזר ומביך שאפי טריגר נמנע מלהעניק קרדיט מקדים בריש גלי לנחמיה בן אברהם ובעיקר לספר בקצרה את הסיפור הנושן לדור הצעיר. מדובר בשידור רשלני וגידם. האזנתי לשיחה הבלתי חשובה שהתפתחה ברדיו גלי צה"ל בין אפי טריגר לבין מושא השידור שלו מרדכי שפיגלר . גם פיו של מרדכי שפיגלר לא הפיק מרגליות. אם אפי טריגר הוא שַדָּר רדיו רשלן הייתה זאת חובתו של מרדכי שפיגלר להתערב ו- להעיר לו כי רגע התהילה ההוא איננו שייך רק לעצמו אלא גם לשַדָּר נחמיה בן אברהם ז"ל שתיאר והנציח אותו. רגע של החמצה.

israel football team 1970

טקסט תמונה : מונדיאל מכסיקו 1970. זוהי נבחרת ישראל בכדורגל תחת הדרכתו של מאמנה עמנואל שפר ז"ל . נבחרת ישראל הפסידה במשחק הראשון בבית המוקדם לאורוגוואי 0 : 2, סיימה בתיקו 1 : 1 את המשחק השני נגד שוודיה בבית המוקדם , וסיימה בתיקו 0 : 0 את המשחק השלישי נגד נבחרת איטליה . זיהוי הנוכחים בשורת העומדים מימין לשמאל : דני רום – שמילוביץ' (מכבי חיפה), צבי רוזן (מכבי ת"א), שמוליק רוזנטל (הפועל פ"ת), דוד פרימו (הפועל ת"א) , ישעיהו שווגר (מכבי חיפה), השוער יצחק וויסוקר (הפועל פ"ת). זיהו הנוכחים בשורת הכורעים מימין לשמאל : הקפטן מרדכי שפיגלר (מכבי נתניה), יהושע פייגנבוים (הפועל ת"א) , רחמים טלבי (מכבי ת"א), יצחק שום (הפועל כפר סבא), גיורא שפיגל (מכבי ת"א). באדיבות רוני דרור ארכיונאי של ארכיון התאחדות הכדורגל ובאדיבות TELEMEXICO 1970).

nehemiah

טקסט תמונה : זהו נחמיה בן אברהם ז"ל שדר רדיו "קול ישראל" רב המוניטין בעשורים ה- 40 , ה- 50 , ה- 60 , וה- 70 של המאה הקודמת. הוא היה האחד והיחיד במשך שנות דוֹר בימים ההם מ- 1947 עד 1977. התמונה באדיבות גב' תמר בן אברהם אלמנתו של נחמיה בן אברהם ז"ל, ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

3. האזנתי לריאיון שערך רזי ברקאי לא מזמן עם המתראיין הבלתי נלאה בעיצומה של מלחמת "צוק איתן" , יו"ר מועצת חבל אשכול חיים ילין. השיחה נסבה גם על בנו החייל של חיים ילין שנפצע במלחמת "צוק איתן" ואושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע. חיים ילין סיפר כי בנו מחלים מהפציעה ומתחיל כבר ללכת קמעא…רזי ברקאי עט על המציאה ועל פי מילות השיר המשיך טקסט קטוע , "פתאום קם אדם בבוקר ומתחיל ללכת…" . חיים ילין היסה אותו במהירות ותיקן : "לא רזי, פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש כי הוא עַם ומתחיל ללכת…".

4. משה גרטל בן 68 משדר ישיר Off tube מהאולפן בהרצליה עבור ערוץ 5 בכבלים (יחדיו עם הפרשן ד"ר ברוך צ'יש) את אליפות אירופה בשחייה 2014 הנערכת בברלין בהשתתפות משלחת גדולה של שחיינים ישראליים בהדרכת המאמן המצוין ליאוניד קאופמן. רמת השידור של השניים מגוחכת ואיננה שווה דיון . מדובר בשידור חובבני מראשיתו ועד סופו. משהו שהצפייה בו דומה להעברת זמן של שעת פנאי מיותרת. יש שם עֶרֶב רב של אי דיוקים, שיבוש חוזר ונשנה של שמות והגייה לא נכונה שלהם, זיהוי שגוי ולא תקין של סדר המסלולים בבריכה, הצגה לא ב- Sync של השחיינים והשחייניות בטרם הזינוק , זיהוי שגוי לעיתים של המנצחים והמנצחות , ומחסור זועק לשמיים הנוגע לאינפורמציה חשובה אודות הנתונים האישיים של השחיינים והשחייניות . מה כל כך קשה לספר למשל לצופי ערוץ 5 בכבלים שהשחיין הצרפתי פלורן מאנאדו (Florent Manadou) מתנשא לקומה של 1.99 מ', כפות ידיו כגודל כפות ידיו של שאקיל א'וניל , ומספר כף הרגל שלו 52. פלורן מאנאדו מצויד אם כך בסנפירים. אינני יודע מהו משקלו הסגולי של מסת גופו אולם בטוח שהיא נמוכה. הצִיפָה של פלורן מאנאדו על פני המים היא מושלמת. ברור שהשחיין הווירטואוז הזה איננו משקיע כלל כוח כדי לצוף. כל האנרגיה שמייצר גופו העצום והתמיר בתוך המים מיועד לתכלית אחת , גריפת המים והתקדמות לפנים. ל- פלורן מאנאדו יתרון עצום על יריביו עוד בטרם הזינוק. משה גרטל וברוך צ'יש מסתירים את האינפורמציה הרלוואנטית הזאת מציבור הצופים שלהם. ומה באשר לשחיינית השוודית שרה שיוסטרום (Sarah Sjostrom) שמיתמרת לגובה של 1.86 מ' ? רמת השידורים הישירים של משה גרטל וברוך צ'יש שמעתיקים את האינפורמציה מהמוניטור בהרצליה (במקום לשדר מהשטח ממוקד ההתרחשויות מעמדת שידור בבריכה בברלין) דומה לקוריוז . גם כמה פעמים אפשר לחזור על הסיפור שבריכת השחייה המאולתרת נבנתה בתוך וולודרום שהוא במקור מסלול מירוצים לרוכבי אופניים . אולם נניח לזאת כעת . תגיד לי מר משה גרטל ותאמר לי גם אתה ד"ר ברוך צ'יש : מתי כפיתי עליכם (ו/או על נסים קיוויתי ויוסף "יוז'ו" טלקי ז"ל לפניכם) אי פעם לשדר ישיר Off tube מהמוניטור של הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 בירושלים אליפויות אירופה בשחייה, ו/או אליפויות עולם בשחייה, ו/או תחרויות אולימפיות בשחייה…??? מעולם לא . אצלי בטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 שידרתם תמיד ישיר מעמדות שידור אותנטיות בבריכות השחייה השונות סביב הגלובוס . כיצד אתם מוחלים כל כך בקלות על כבודכם המקצועי ומסכימים להיות כלי שרת בדרגת גימיק אצל המעסיק שלכם…? מה כל כך קשה לכם לומר לתומר תורג'מן, "אם Off tube אז חפש את החברים שלך… אנחנו משדרים ישיר ממוקד התחרויות מעמדת שידור בבריכה בברלין ו/או לא משדרים בכלל…". שידור Off tube הוא חרבון עיתונאי. מְאֵירָה עיתונאית. מפלה עיתונאית. היי מר משה גרטל ומר ברוך צ'יש הרי אתם אמורים להיפגש מידי בוקר עם המַרְאָה בביתכם ולהתבונן בדיוקנכם…מעניין אותי מאוד לדעת מדוע אתם מוותרים בכזאת קלות על אישיותכם ועל כבודכם האישי והמקצועי. ערוץ 5 בכבלים איננו מפרסם סקרי צפייה. אין לי מושג כמה מאזרחי מדינת ישראל צופים בשידורים הישירים של אליפות אירופה הנוכחית בשחייה אותם מובילים משה גרטל וברוך צ'יש. אין לי גם שום מידע אודות שביעות רצון ו/או אי שביעות רצון של ציבור צופי הטלוויזיה מצוות השידור הנ"ל. בעיניי הוא איננו רציני, לא בקי דיו בחומר, ומעורר לא יותר משעשוע ולא פחות מתמיהה. שידור דיליטאנטי ושטחי.

5. עיתון "הָאָרֶץ" למרות קשיי ההישרדות שלו מקדיש מקום לאליפות אירופה בשחייה המתקיימת בברלין בהשתתפות משלחת שחיינים ושחייניות מישראל. הדיווח קצר מידי אולם אפשר להבין את מערכת העיתון בימים אלה שאינם כתיקונם. אי אפשר להבין מדוע "הארץ" מדפיס במדור הספורט שלו תמונה של נבחרת ישראל המצטיינת במשחה שליחים 4 פעמים 100 מ' בסגנון חופשי לגברים (נטלה חלק בתחרות הגמר) אולם המערכת מתעקשת להותיר את השחיינים הישראליים אנונימיים ובלתי מזוהים. לא בסדר.

ראה "הארץ" מ- 19 באוגוסט 2014 . אליפות אירופה בשחייה נערכת בברלין . רביעיית השליחים הישראלית לגברים במשחה 4 פעמים 100 מ' מסיימת במקום השישי בתחרות הגמר אולם מערכת "הארץ" איננה מתאמצת לזהות לקוראים שלה את גיבורי העלילה הישראליים שנותרים אנונימיים. 

סוף הפוסט מס' 426. הועלה לאוויר ביום שישי – 22 באוגוסט 2014.

 

 

 

 


תגובות

פוסט מס' 426. להעמיד דברים על דיוקם (3). פוסט מס' 426. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שישי – 22 באוגוסט 2014. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>