פוסט מס' 389. פִּנְחָס "פִּינִי" גֵרְשוֹן הוא פרשן כדורסל על תקן של רוֹאֶה, נָבִיא, ומִיסְיוֹנֵר שמטיל צל על השדר המוביל שלו בערוץ 10 יורם ארבל. מכבי ת"א ניצחה אֶמֶש (יום שישי- 16 במאי 2014) במילאנו את צסק"א מוסקבה ניצחון סנסציוני בחצי הגמר של ה- Final four האירופי בכדורסל בתוצאה, 67:68. גם ערוץ 10 ניצח מפני ששידר ישיר את אירוע ההפתעה המרעישה הזאת, הדביר את ערוץ 2, הביס את ערוץ 1, וצבר רייטינג ממוצע של % 13.0. ביקורת טלוויזיה. פוסט מס' 389. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר במוצ"ש – 17 במאי 2014.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים. 

הערה 2 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי ו/או פרסום אישי.

———————————————————————————————–

פוסט חדש מס' 389 : הועלה לאוויר בשעות הערב של מוצ"ש – 17 במאי 2014.

———————————————————————————————–

פוסט מס' 389. פִּנְחָס "פִּינִי" גֵרְשוֹן הוא פרשן כדורסל על תקן של רוֹאֶה, נָבִיא, ומִיסְיוֹנֵר שמטיל צל על השדר המוביל שלו בערוץ 10 יורם ארבל. מכבי ת"א ניצחה אֶמֶש (יום שישי- 16 במאי 2014) במילאנו את צסק"א מוסקבה ניצחון סנסציוני בחצי הגמר של ה- Final four האירופי בכדורסל בתוצאה, 67:68. גם ערוץ 10 ניצח מפני ששידר ישיר את אירוע ההפתעה המרעישה הזאת, הדביר את ערוץ 2, הביס את ערוץ 1, וצבר רייטינג ממוצע של % 13.0. ביקורת טלוויזיה. פוסט מס' 389. כל הזכויות שמורות.

טקסט תמונה : 2003 – 2002. אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. עזבתי בטריקת דלת בעקבות הצבתו המופרכת של יוסף בר-אל בפסגת השידור הציבורי של מדינת ישראל ו-מינויו לתפקיד מנכ"ל רשות השידור בקיץ 2002 ע"י ממשלת ישראל בראשותו של אריאל "אריק" שרון. ב- 2 במאי 2005 הדיחה ממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון את יוסף בר-אל מכהונתו הרמה כ- מנכ"ל רשות השידור. בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל ובפעם הראשונה בתולדות רשות השידור הודח וסולק מתפקידו הרָם מנכ"ל רשות שידור מכהן. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

1. הקדמה.

פרשן הכדורסל של ערוץ 10 פיני גרשון אמר אמש לשַדָּר המוביל שלו יורם ארבל בעמדת השידור במילאנו בעת בפסק הזמן 19.2 שניות לפני סיום המשחק , (צסק"א מוסקבה צעדה ביתרון בן ארבע נקודות 63:67, ובטרם שני הסלים המכריעים של שני הקלעים דיוויד בלו וטייריס רייס שהביאו לניצחון סנסציוני 67:68), כהאי לישנא : "המשחק תלוי בצסק"א מוסקבה ולא במכבי תל אביב". הדקה האחרונה הייתה רצופה תקלות בתוך הקבוצה הרוסית ושיאן איבוד כדור מטופש בלתי כפוי של וויקטור חריאפה (שחקן ששכרו 1.3 מיליון דולר לעונה) במחצית המגרש של מכבי ת"א 12 שניות לפני סיום המשחק. צסק"א מוסקבה הובילה 66:67. שחקני מכבי ת"א ניצלו היטב ברגעי הסיום על הפרקט את השגיאות המביכות של  שחקנים טובים מהם , ומאמן מכבי ת"א דֵיוִויד בְּלָאט הביס את אָטוֹרָה מֶסִינָה בגלל שגיאותיו של האחרון והחטיף לו מַט בשני המסעים האחרונים במשחק . קיים איזה סלוגן ש- "המזל הולך עם הטובים". זה לא עניין של מזל. אטורה מסינה הזיז את הכלים שלו על לוח השחמט בחוסר זהירות ונפגע . דֵיְוִויד בְּלָאט לא הפגין מולו עליונות מיוחדת כלשהי אלא דבק במשימת המשחק הרגילה שלו לאורך כל הדרך . הפעלה נבונה ומדויקת של הרצים והפרשים שלו על לוח השחמט (בהיעדר צריחים) דיוויד בְּלוּ , טייריס רָיְיס, ריק הִיקְמָן, ודֶוִוין סְמִית'. דיוויד בְּלָאט ניצח ועִמוֹ ערוץ 10 .

2. פִּנְחָס "פִּינִי" גֵרְשוֹן.

פרשן הכדורסל של ערוץ 10 מר פנחס "פיני" גרשון הגדיל אמש (יום שישי – 16 במאי 2014) לעשות בעת השידור הישיר של המשחק הסנסציוני מכבי ת"א – צסק"א מוסקבה 67:68 ממילאנו במסגרת חצי הגמר של ה- Final four האירופי בכדורסל. פיני גרשון הפך את עצמו לכירורג טלוויזיה, רואה, ונביא בעת ובעונה אחת ושם בצל את השדר המוביל שלו יורם ארבל . זה לא הספיק לו. בעת שיחת הסיכום בעמדת השידור ב- מִילָאנוֹ בתום האירוע המפתיע קטע לפתע את יורם ארבל והחל בנאום מיסיונרי בן כמה מילים לטובת מאות אלפי צופי טלוויזיה של ערוץ 10. הנה הטקסט שאמר כ- האי לישנא : "מי שלא מאמין באלוהים – שיתחיל להאמין עכשיו . מכבי ת"א לקחה את כל מה שנתן לה הקב"ה ביום שישי…וצסק"א מוסקבה אכלה אותה". אין לי שום מילה אחרת חוץ מלכנות אותו תועמלן ומשווק רעיון דתי. אך נעזוב זאת כעת את איש אמונו של הרב יעקב גלויברמן מפני שמדובר בפרשן טלוויזיה מוכשר. בתחום שלו הוא נֶכֶס טלוויזיוני. פיני גרשון אוכל, שותה, ישן, וחולם כדורסל. הוא איננו צריך להבין את המשחק שזורם בעורקיו . הוא קורא אותו עבורנו כמו רוֹאֶה ומנמק את דעתו באמצעות עובדות ומתמטיקה סטטיסטית. לפתע אנוכי חש כמו רבים אחרים בעת השידור הישיר כי אני זקוק לפיני גרשון . מעניין אותי להקשיב להערות שלו על תקן של נבואות אודות האירועים הצפויים בטרם התרחשותם. הוא מפרשן כנביא. הוא מפרשן קדימה ולא בדיעבד. הצפייה עמו אמש במשחק הסנסציוני בו גברה מכבי ת"א על צסק"א מוסקבה בשניות האחרונות 67:68 מסבה לי הבנת יתר וגם מחדדת את הסקרנות. מעניין שגם יורם ארבל זקוק לו. יורם ארבל גם לאחר 42 שנים של שידור כדורסל בטלוויזיה איננו בשל לקרוא באופן עצמאי את מפות קרבות הכדורסל. הוא זקוק לפיני גרשון. נכון שהוא נזהר מאוד בניסוחיו לאחר "נֵס מִילָאנוֹ" הראשון, אף על פי כן איננו מתקרב לרמת החזון והמהימנות של הפרשן שלו. זה לא אותו דבר. חמש שניות אחר תחילת הרבע הרביעי והאחרון (09:55 דקות) בשעה שצסק"א מוסקבה צועדת ביתרון נוח על מכבי ת"א 45:55, הוגה יורם ארבל רעיון שדומה לנעל ישנה, "10 נקודות זה אפשרי, גם הקהל מרגיש את זה…עשר נקודות, ראינו כבר דברים כאלה יותר מפעם אחת…". פיני גרשון אמר זאת מזמן לפניו . כעבור זמן קצר שוֹנֶה פיני גרשון את אותו הטקסט בשפת הרחוב שלו, "עשר נקודות הפרש…זה הרבה זמן…", ניסוח מסורבל אולם אני מבין למה מתכוון הפרשן (הוא מתכוון שנותרו כמעט 10 דקות לשנות את התוצאה). למרות הניסוח הדַל אני מאמין לפרשן יותר ממה שאני מאמין לשדר המוביל. פיני גרשון מטבל את הפרשנות שלו באותו הרגע במראות נוספים מהמגרש שיורם ארבל לא שם לב אליהם משום מה. קצב האירועים, שינוי ההרכבים וה- Match ups, ושימוש בכלים בהתמודדות – מהיר. פיני גרשון מבשר לצופיו כי אטורה מסינה החזיר למשחק את שני השחקנים המרכזיים שלו סאשה קאון (2.13 מ') ו- וויקטור חריאפה (2.03 מ'), ומצדיק את ההשערה עד כמה יורם ארבל תלוי בו, וגם אנחנו. פִּינִי גֵרְשוֹן הוא פרשן דומיננטי שמאפיל לא רק על יורם ארבל אלא גם על פרשן ערוץ 5 בכבלים גוּר שֶלֶף מי שיושב בעמדת השידור המקבילה ב- מִילָאנוֹ לצִדוֹ של נִיב רָסְקִין. החיץ ביניהם בלתי שָבִיר לעת עתה.

gershon 1

טקסט תמונה : יום שישי – 16 במאי 2014. היכל הכדורסל "מדיולנום" במילאנו מארח את טורניר ה- Final four האירופי בכדורסל. הפרשן פיני גרשון (מימין) והשדר יורם ארבל (משמאל) הם ככלות הכל צוות הטלוויזיה הטוב ביותר בארץ שעוסק בשידורי כדורסל ישירים. (צולם במצלמת Samsung ממסך ערוץ 10. באדיבות ערוץ 10).

ערוץ 10 מילא אמש (יום שישי – 16 במאי 2014) את תפקידו כראוי כלפי צופי הספורט שלו. הוא התייחס ברצינות לשליחותו הטלוויזיונית ו- ייחד שעה של Pre Game Show מ- 18.00 ועד לשריקת הפתיחה ב- 19.00 של מכבי ת"א – צסק"א מוסקבה. בשעה הזאת התבלט לא רק פיני גרשון אלא גם הכתב המשוטט הפעלתן של ערוץ 10 טַל שוֹרֵר. איש טלוויזיה צעיר, צנוע, ונעים הליכות שעושה ללא ליאות עבודה עיתונאית רצופה ו- רלוואנטית, ואף מופיע היטב בפני מצלמת הטלוויזיה . טל שורר הוא תוספת עיתונאית חשובה לחברת החדשות של ערוץ 10 ול- פנל העיתונאים המקצועיים שלה. (היה חייב לנהל ריאיון שנון וחד יותר ב- Pre Game Shaw עם יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי). אולם להיכן נעלם השַדָּר המוביל יורם ארבל ב- Pre Game Show הארוך הזה. מתברר כי מערכת ערוץ 10 מטילה דווקא על הפרשן פיני גרשון לערוך את הריאיון המרכזי עם מאמן מכבי ת"א דיוויד בלאט ב- Pre Game Show המדובר (ולא יורם ארבל) . השדר המוביל יורם ארבל שאמור להיות גם העיתונאי המוביל נדחק לשוליים והופך למעין קריין רצף של המדורה. שדר טריוויה כמו איזה שחקן פינג פונג שמעביר את המטוטלת מכאן לשָם . ביזיון. בלתי מתקבל על הדעת . בלתי מובן מדוע הוא יורם ארבל מסכים להתבזות ומוחל על כבודו. אין מצב כזה בשדה הטלוויזיה הבינלאומית בו השַדָּר הַמוֹבִיל של אירוע ענק כלשהו איננו משתתף בריאיון עם גיבור העלילה דיוויד בלאט מי שנחשב ע"י רבים בקרב ציבור אוהדי הכדורסל הישראלי "The Leader of the people" של קבוצת מכבי ת"א. לא ייתכן כי היה מצב בו שדרים מובילים בתחומם ברשתות הטלוויזיה האמריקנית כמו למשל הווארד קוסל, ג'ון מאדן, בוב קוסטאס, דיק סטוקטון, ברנט מאסברגר ואחרים היו מְנוּפִּים ומועפים מעמדת השידור שלהם ומותירים את מלאכת הראיונות לפרשנים שלהם. אין דבר כזה.

עמדתי על התופעה המגונה והמגוחכת הזאת כבר בעבר, ב- 28 באוקטובר 2008, בעת ששימשתי מבקר הטלוויזיה של העיתון "ישראל היום". נדהמתי לראות אז כי יורם ארבל הופך בקדנציה הראשונה שלו בערוץ 10 משַדָּר מוביל לקריין רֶצֶף של הפרשן שלו עוֹפֶר שֶלַח . הייתי המום משום שמעולם לא חוויתי מחזה טלוויזיוני שכזה בו הפרשן הופך לעיתונאי מוביל והשדר המוביל מוסט לשוליים. נתתי לכך ביטוי באותו הפוסט ההוא לפני שש שנים שכתבתי בעבור העיתון "ישראל היום".

yoash 1

טקסט מסמך : 28 באוקטובר 2008. לפני שש שנים. ביקורת טלוויזיה שלי בעיתון "ישראל היום". (באדיבות העיתון "ישראל היום").

היעלמותו של יורם ארבל מ- Frame הראיונות – מעלה מחשבות נוגות אודותיו. באופן אישי לא הייתי רוצה שהשדר המוביל הזה בכיר שדרני הספורט בארץ, ייעדר מעמדת הראיונות. הוא הופך לפתע בתוך מסכת השידור הישיר הארוכה ל- קריינצ'יק ועיתונאיצ'יק מהשורה, ורק ברגעי דרמה ל- שַדָּר טלוויזיה יוצא מהכלל. זה לא עובד ככה.

החלק הראשון של ההתמודדות  אמש (יום שישי – 16 במאי 2014) בין מכבי ת"א לצסק"א מוסקבה איננו מבשר טובות לצופי הטלוויזיה. מכבי ת"א מפגרת, הטלוויזיה הרוסית מפיקה שידור בינוני לחלוטין, לוח התוצאות של ערוץ 10 איננו מתעדכן כראוי, פיני גרשון טוען היכן שהוא ברבע 2 כש- צסק"א צועדת ביתרון 27:32 ,כי, "מכבי ת"א מוציאים אותו מהכלים…" בגלל הוצאת חוץ כושלת של טייריס רייס, אח"כ הוא כבר עורך את החשבונות המתמטיים שלו ומבשר לנו 1:40 דקה לפני תום הרבע השני כי צסק"א מחזיקה את מכבי ת"א ולא תיתן לה לעבור את מחסום 70 הנקודות במשחק (27:35 לזכות צסק"א 1:40 דקה לפני תום רבע 2), ואילו ערוץ 10 משגע את השֵכֶל ובכל הפסקה בת דקה , פסק זמן ו/או מעברים בין הרבעים מנצל את הזמן כדי להתפרנס, כאילו ה- Time Out איננו חלק אינטגרלי מהמשחק. בסוף המחצית הראשונה צועדת צסק"א ביתרון 38 : 30 ויורם ארבל מפנה את תשומת לִיבֵּנוּ לריאיון שעורך טַל שוֹרֵר עם דיוויד בלאט. איזה טל שורר ואיזה נעליים . את הריאיון מנהל איש ULEB אולם יורם ארבל לא מתנצל. במידה רבה הוא צודק. התנצלות בשידור ישיר מדגישה את הטעות ומציירת Underline מתחת לשגיאה.

מדובר באותן הדקות ההן במשחק כדורסל מגוחך בעל רמה חלשה של שתי הקבוצות , של צסק"א מוסקבה ושל מכבי ת"א כאחת. לא רק צפוי אלא גם נטול מתח. צסק"א מוסקבה מובילה ביתרון שנע סביב 10 נקודות. לא הרבה אך גם לא מעט. הטלוויזיה האיטלקית עושה כל מאמץ להפוך את המשחק למשמים. בימוי שבלוני ורוטיני חסר כל דמיון ויוזמה. מי שרואה את ההתמודדות ב- NBA בין אוקלהומה סיטי ל- ללוס אנג'לס קליפרס ואת כיסוי הטלוויזיה של רשתות ABC יחדיו עם ESPN ו- TNT מבין שמדובר באותם חוקי משחק אך לא במשחק עצמו. אטורה מסינה ודיוויד בלאט משחקים שחמט עמדתי, נטול קומבינציות שלא קורה בו כלום. רָדוּם. פיני גרשון ויורם ארבל חוזרים לעצמם ברבע ה- 3 והרבע הרביעי ברגעי המתח. זה בתחום הפרשנות והשני בתחום הדרמה .

רבע 3 , 1:22 דקה לסיום רבע 3 , יורם ארבל : "חוזרים לשחק ל- 1:22 דקה . הבור הוא של 13 נקודות פיני…זה לא בור מאוד מאוד עמוק…אבל כמו שמכבי ת"א נראית זה הולך להיות קשה…".

פיני גרשון בשפת הרחוב שלו : "זה לא בור…זה ג'וֹרָה…".

רבע 3 , 55.9 שניות לסיום, פיני גרשון : "צסק"א עשתה 15 נקודות הפרש בלעדי סאשה קאון ו- וויקטור חריאפה…".

רבע 3, שניות הסיום : טייריס רייס מצמצם בשתי קליעות עונשין ל- 42 : 55 , וריק היקמן מקטין בקליעת שלוש ל- 45 : 55 .

רבע 4, 9:55 דקות לסיום המשחק, יורם ארבל : "10 הפרש זה אפשרי גם הקהל מרגיש את זה…".

פיני גרשון : "אורה מסינה החזיר להרכב צסק"א את סאשה קאון ואת וויקטור חריאפה…"

רבע 4, 8:27 דקות לסיום המשחק, יורם ארבל : "עשר נקודות הפרש…ראינו כבר דברים כאלה יותר מפעם אחת…".

פיני גרשון בשפת הרחוב שלו : "10 נקודות הפרש…זה הרבה זמן…".

רבע 4 , 3:32 לסיום המשחק במצב של 62 : 57 לצסק"א , פיני גרשון : "אטורה מסינה מציב הרכב גרוע…ללא סאשה קאון וללא וויקטור חריאפה…למכבי ת"א יש אם כך סיכוי לחזור למשחק…".

רבע 4 , 48.9 שניות לסיום המשחק : שחקן צסק"א סוני ווימס מעלה את קבוצתו לארבע הפרש 65 : 61 לאחר קליעת עונשין אחת מוצלחת.

רבע 4 , 46.2 שניות לסיום המשחק , יורם ארבל : "השעון התחיל לרוץ קצת מאוחר…".

פיני גרשון מתקן אותו : "לא…לא…לא נגעו בכדור…".

יורם ארבל מתקן את פיני גרשון : "נגעו…נגעו…".

רבע 4, 42.2 שניות לסיום המשחק : דווין סמית' מצמצם את התוצאה ל- 63 : 65.

רבע 4, 19.2 לסיום המשחק : סוני ווימס קולע סל ומעלה את צסק"א ליתרון 67 : 63. פסק זמן .

פסק זמן, פיני גרשון : "מכבי ת"א צריכה סל מהיר בפחות מ- 5 שניות ועבירה חובה…לחפש את המחטיאים שם …יש לא מעט כאלה…יש להם % 60 מהקו…אפשר למצוא איזה פרייר שיחטיא…".

יורם ארבל : "המשחק הזה שהיה גמור ברבע ה- 3 מוכיח שוב שמשַחקים עד שנגמר…".

פיני גרשון : "המשחק תלוי ב- צסק"א ולא במכבי ת"א…".

חוזרים מפסק הזמן, 19.2 שניות לסיום המשחק : הכדור של מכבי ת"א . הטלוויזיה האיטלקית מראה את אטורה מסינה צועק "No foul" . (אפשר לקרוא בקלות את תנועת השפתיים שלו). 

רבע 4 , 13.5 שניות לסיום המשחק : דיוויד בלו קולע שלשה ומצמק ל- 66 : 67 לזכות צסק"א .פסק זמן.

פסק זמן, פיני גרשון : "עם המזל שיש למכבי ת"א העונה…הכל יכול לקרות…".

חוזרים מפסק הזמן . 12 שניות לסיום מאבד וויקטור חריאפה את הכדור במחצית המגרש של מכבי ת"א…דיוויד בלו העירני זריז מ- וויקטור חריאפה הגמלוני. הוא אוסף את הכדור לפניו ומוסר אותו במהירות לטייריס רייס. טייריס רייס מכדרר בהחלטיות עד לסל הרוסי וקולע את סל הניצחון 68 :67 לטובת מכבי ת"א. ב- 5 השניות שנותרו לסיום המשחק, צסק"א לא מצליחה לשנות את התוצאה ויורדת מופסדת.

הדרמטורג יורם ארבל (בקריטריון הזה אין לו מתחרים) איננו מזהה את קלעי הניצחון וקורא לטייריס רייס מי שחולל את המהפך האחרון ו- קולע את סל הניצחון המכריע לזכות מכבי ת"א 68 : 67 בשם דווין סמית'. מדהים מדוע השדר הוותיק אינו מזהה את קלעי הניצחון ומוסר לצופיו אינפורמציה שגויה ? כיצד אפשר להתבלבל בצורה מביכה שכזאת בעמדת השידור של ערוץ 10 במילאנו ? הרי טייריס רייס הנמוך חובש סֶרֶט לָבָן על ראשו ודווין סמית' הגבוה משחק בראש חשוף. יורם ארבל זועק למיקרופון של ערוץ 10 לאחר סל הניצחון של טייריס רייס : "מכבי ת"א מנצחת, מכבי ת"א מנצחת את צסק"א 68 : 67, הללויה…איזה ערב גדול…רבע רביעי מדהים…אחד הגדולים בהיסטוריה…". 

3. מנכ"ל ערוץ 10 רפי גינת ניצח.

השידור הישיר מ- מִילָאנוֹ נקטע באורח מלאכותי בשיא השמחה וההתלהבות ועבר לאולפן "שישי" בהנחיית גב' טלי מורנו ומר אלון בן דוד. טלי מורנו מבטיחה לצופיה כי מייד תחזור ליורם ארבל במילאנו, אולם לצופים של ערוץ 10 אוהדי מכבי ת"א אין סבלנות ולא רגע של פנאי ומנוח…יש להניח שהם נודדים בהמוניהם לערוץ 5 בכבלים, שם ממשיכים השדר נִיב רָסְקִין והפרשן שלו גוּר שֶלֶף את השידור הישיר מ- מִילָאנוֹ. מדובר אומנם בכדורסל אירופי ברמה נמוכה ובעיקר צפויה אולם רווי מתח הטלוויזיה היא Media שטחית שאוהבת לשדר דרמות, מתח, הפתעות, והתרגשויות ומתעניינת פחות בקולטורה, נימוסים, ציביליזציה, ובתרבות הספורט. מנכ"ל ערוץ 10 מר רפי גינת בעל ניסיון טלוויזיוני בן 40 (ארבעים) שנים מאז 1974, הימר נכון כשקשר חלק מגורלו הטלוויזיוני של ערוץ 10בעונת 2014 – 2013 עם גורלה של קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א. הבוקר הזה של יום ראשון – 18 במאי 2014 על הקפה הראשון של הבוקר ולאחר העִלְעוּל הראשון בדו"ח הרייטינג של וועדת המִדְרוּג, רשאי מר רָפִי גִינָת העורך הראשי של ערוץ 10 להיות גאה בעצמו. הוא ניצח אמש באופן בולט את ערוץ 2 והביס לחלוטין את ערוץ 1 ביום שישי – 16 במאי 2014 בשעות שבין 18.00 ל- 22.15.

להלן מפת המדרוג הטלוויזיונית של שלושת הערוצים הארציים בתאריך יום שישי – 16 במאי 2014 במגזר האוכלוסייה היהודית. 

ערוצים / שעות                    ערוץ 1                       ערוץ 2                      ערוץ 10

א. 18.15 – 18.00                 % 1.9                        % 4.6                       % 5.3

תחילת ה- Pre Game Show מ- מילאנו, לקראת השידור הישיר של המשחק מכבי ת"א – צסק"א מוסקבה במסגרת חצי הגמר של ה- Final four האירופי בכדורסל.  

ב. 18.30 – 18.15                  % 1.7                        % 5.4                       % 5.0 

ג. 18.45 – 18.30                  % 2.0                        % 4.8                       % 6.7

ד. 19.00 – 18.45                  % 2.5                        % 4.3                       % 7.8 

ה. 19.15 – 19.00                  % 1.7                        % 4.4                       % 11.1

תחילת השידור הישיר של המשחק הסנסציוני ממילאנו, מכבי ת"א מנצחת את הקבוצה הרוסית צסק"א מוסקבה בתוצאה המינימלית 68 : 67 ומעפילה למשחק הגמר.

ו. 19.30 – 19.15                  % 1.4                        % 4.2                       % 12.0

ז. 19.45 – 19.30                  % 0.9                        % 4.8                       % 13.3

ח. 20.00 – 19.45                  % 2.9                        % 5.7                       % 11.9

ט. 20.15 – 20.00                  % 5.2                        % 9.1                       % 9.8

תחילת ה- "יומן"             תחילת "אולפן שישי"

י. 20.30 – 20.15                   % 5.0                        % 10.1                     % 13.1 

יא. 20.45 – 20.30                 % 6.2                        % 9.7                       % 14.4

יב. 21.00 – 20.45                 % 4.8                        % 9.8                       % 17.5

יג. 21.15 – 21.00                  % 4.8                        % 9.4                       % 13.9

סיום השידור הישיר של הניצחון הסנסציוני של מכבי ת"א על צסק"א מוסקבה 68 : 67 ותחילת "שישי" עם טלי מורנו ואלון בן דוד 

יד. 21.30 – 21.15                  % 3.5                        % 11.3                     % 13.1

טו. 21.45 – 21.30                  % 1.8                       % 10.5                      % 12.7

טז. 22.00 – 21.45                  % 1.4                       % 11.3                      % 12.6

יז. 22.45 – 22.00                  % 1.2                        % 9.6                        % 10.7 

rating 1 16 5 2014

טקסט מסמך (1) : יום שישי – 16 במאי 2014. דו"ח וועדת המדרוג הארצית ברבעי שעות בין 18.00 ל- 20.45 במגזרי האוכלוסייה היהודית וכלל האוכלוסייה. ערוץ 10 מנצח את ערוץ 2 ומביס את ערוץ 1. (באדיבות וועדת המדרוג הארצית). 

rating 2 16 5 2014

טקסט מסמך (2) : יום שישי – 16 במאי 2014 . דו"ח וועדת המדרוג הארצית ברבעי שעות בין 20.30 ל- 23.15 במגזרי האוכלוסייה היהודית וכלל האוכלוסייה. ערוץ 10 ממשיך לנצח את ערוץ 2 ולהביס את ערוץ 1 עד 22.15. (באדיבות וועדת המדרוג הארצית).

ginat 1

טקסט תמונה : סתיו 1974. לפני 40 שנים. אגף מרכז ההדרכה של רשות השידור בבניין החוטים בירושלים. זהו הקורס הראשון של הכשרת כתבי ספורט בטלוויזיה הישראלית הציבורית. רפי גינת (מזוקן ובעל שיער ארוך, עומד ראשון מימין בשורה האמצעית) בראשית הקריירה הטלוויזיונית שלו. זיהוי הנוכחים בשורת היושבים הקדמית מימין לשמאל : העורך והמפיק אלכס גלעדי, מנהל חטיבת הספורט דן שילון, רחל שוורץ, הלשונאית רות אלמגור – רמון, מנהל מרכז ההדרכה מר דן עמית. זיהוי העומדים בשורה האמצעית מימין לשמאל : רפי גינת, חנן, מר ג'רי סטיבנסון (סגן מנהל מרכז ההדרכה), אבנר הדר (בעל זקן עבות), עמי ווייך. זיהוי העומדים בשורה האחורית מימין לשמאל : חיים הכט, יהודה סנפירי. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

4. סיום.

ערוץ 10 שגה למרות ניצחון הרייטינג , כשמיהר להעביר את השידור הישיר ממילאנו לאולפן "שישי" של אלון בן דוד וטלי מורנו, ולא ניצל את ההצלחה כדי להמשיך לשדר חדשות סופר חמות שעסקו בניצחון הדרמטי של מכבי ת"א על צסק"א מוסקבה 67:68 בלוויית שמחת 7000 (שבעת אלפים) אוהדים ישראליים שמילאו את היכל "מדיולנום" במילאנו . המעבר המובטח ליורם ארבל ופיני גרשון במילאנו הופרע ונבלם ע"י שידורן של 12 דקות פרסומות בערוץ 10. טעות בקבלת ההחלטות של מנהלי ערוץ 10. מי שרצה לראות חדשות יכול היה לעשות זאת בערוץ 2, ומי שרצה לראות את המשך חגיגת הניצחון הסנסציוני עבר לערוץ 5 בכבלים.

alon tali

טקסט תמונה : יום שישי – 16 במאי 2014 . מגישי "שישי" גב' טלי מורנו ומר אלון בן דוד ניצחו את ערוץ 2 והביסו את ערוץ 1. (צילום מסך ערוץ 1 במצלמת Samsung. באדיבות ערוץ 10).

סוף הפוסט מס' 389. הועלה לאוויר בשעות הערב של מוצ"ש – 17 במאי 2014.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


תגובות

פוסט מס' 389. פִּנְחָס "פִּינִי" גֵרְשוֹן הוא פרשן כדורסל על תקן של רוֹאֶה, נָבִיא, ומִיסְיוֹנֵר שמטיל צל על השדר המוביל שלו בערוץ 10 יורם ארבל. מכבי ת"א ניצחה אֶמֶש (יום שישי- 16 במאי 2014) במילאנו את צסק"א מוסקבה ניצחון סנסציוני בחצי הגמר של ה- Final four האירופי בכדורסל בתוצאה, 67:68. גם ערוץ 10 ניצח מפני ששידר ישיר את אירוע ההפתעה המרעישה הזאת, הדביר את ערוץ 2, הביס את ערוץ 1, וצבר רייטינג ממוצע של % 13.0. ביקורת טלוויזיה. פוסט מס' 389. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר במוצ"ש – 17 במאי 2014. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>