פוסט מס' 350. דו"חות הרייטינג ומפות המדרוג מעידים כי מועדון הכדורסל של מכבי ת"א נושא לבדו על גבו את משא ליגת העל ואת העניין בכדורסל הישראלי בכללו. עם עובדות אי אפשר להתווכח. פוסט מס' 350. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר בשעות הלילה של יום שלישי – 3 בפברואר 2014.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים . חל איסור מפורש להעתיק את הטקסטים והתמונות ואף לא לאגור אותן במאגרי מידע שונים לשימוש מכוון ו/או מזדמן מאוחר יותר. האינטרנט איננו מוסד תקשורת פרוץ וגם לא אכסניית מידע שפתוחה למפרי חוק. גם עליו חלים זכויות יוצרים .

הערה 2 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי, ו/או למען רווח מסחרי, ו/או לצורכי פרסום אישי.  

———————————————————————————–

פוסט חדש מס' 350 : הועלה לאוויר בשעות הלילה של יום שלישי – 3 בפברואר 2014.

———————————————————————————–

פוסט מס' 350. דו"חות הרייטינג ומפות המדרוג מעידים כי מועדון הכדורסל של מכבי ת"א נושא לבדו על גבו את משא ליגת העל ואת העניין בכדורסל הישראלי בכללו. עם עובדות אי אפשר להתווכח. פוסט מס' 350. כל הזכויות שמורות. 

טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. נטשתי בטריקת דלת. (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות).

הערה 3 : ראש הממשלה ושר הביטחון דוד בן גוריון הבלתי נשכח סיים את תפקידיו הציבוריים – ממלכתיים ב- 1963 והלך להתיישב בנגב בקיבוץ שדה בוקר . במעשה ההתנדבות ההירואי והמזהיר שלו היה גדול היהודים והישראליים אחרי משה רבנו מר דוד בן גוריון בן 77 לסמל , מופת , ודוגמא אישית לנוער הישראלי . "לכו בעקבותיי" ביקש , והיה הראשון שנאה דורש – נאה מקיים . ראש הממשלה ושר הביטחון אהוד ברק בן קיבוץ משמר השרון סיים את תפקידיו הציבוריים – ממלכתיים והלך לפתוח דלתות בישראל עבור הבנק השווייצרי "יוליוס בר" המתמחה בבנקאות פרטית לאנשים עשירים (ראה הפוסט של העיתונאית גב' סיוון איזסקו ב- "TheMarker" מוסף הכלכלה של עיתון "הארץ" מיום ראשון – 2 בפברואר 2014) .

הערה 4 : מר דוֹב גִילְהָר מנחה ומגיש חדשות ואקטואליה בערוץ 10 ניהל לפני כמה ימים (יום חמישי – 30 בינואר 2014) עימות טלוויזיוני בתוכנית "לילה כלכלי" בין אשת העסקים גב' ענבל אור בעלת "קבוצת ענבל אור" לבין העיתונאית גב' ליאת רון בנושא פרויקט "אור בבלי" . העימות בין השתיים הפך חיש מהר לוויכוח מכוער , צעקני , אמוציונלי , וסוער . רפש טלוויזיוני . מר דוב גילהר אומנם הפסיק את הביזיון אך עשה זאת מאוחר מידי .

הערה 5 : יורם ארבל ודני נוימן שידרו אמש ישיר מהאצטדיון בנתניה (יום ראשון – 2 בפברואר 2014) את המשחק המרכזי בליגת העל בני סכנין – מכבי ת"א 0 : 2  . השידור הישיר המשעמם הזה בין 20.45 ל- 23.00 צבר רייטינג ממוצע של % 6.95 . למרות מזג האוויר הנעים והאביבי ששרר אתמול בערב לאורך שפלת החוף דאג יורם ארבל לשבח את הפרשן שלו On air על שהביא שמיכה לעמדת השידור כדי להגן על שניהם מפני הקור ששורר באצטדיון . הוא ופרשנו שבו וחזרו ודיווחו לציבור על הקור הנורא ששניהם חווים בעמדת השידור. אנוכי צפיתי בשידור הישיר שלהם בביתי ברחוב אבן גבירול בתל אביב בחולצה קיצית כשכל חלונות הבית פתוחים לרווחה. יורם ארבל איננו עיתונאי ודני נוימן איננו פרשן אף על פי כן הם מנהלים ביניהם יחסים הרמוניים. אני אוהב את איכות קול הבריטון של יורם ארבל אבל אם הוא לא יפסיק להתפנק ולהתלונן על קשיי מזג האוויר בשידורים הישירים שלו , שלא יתפלא שייהפך למר פינוקי . אינני מתווכח עם השניים על תחושותיהם הגופניות קר ו/או חם אולם אם זה המצב מה כל כך מסובך להפקה של ערוץ 1 להביא רדיאטור חשמלי ו/או תנור חשמלי לעמדת השידור . חוץ מזה יש כמה דברים קשים יותר בחיינו מאשר לשַדֵר כדורגל באצטדיון בנתניה . תפסיק להיות קטנוני ולהתאונן בפרסיה . תפסיק לספר לציבור הטלוויזיה במזג אוויר קייצי ויבש כ- צְנִים עד כמה עמדת השידור שלך היא קרה וחסרת רחמים .

הערה 6 : גב' שרון פרי היא מגישה שעשתה כמה צעדים גדולים לפנים בתחום ההנחיה בשידורי הטלוויזיה . אינני יודע מדוע זקוקה שרון פרי למנחֶה נוסף לידה (מר אבי פירסט) בתוכנית "פסק זמן" המשודרת בערוץ 1 ב- 23.00 . מדובר בתוכנית סיכום מעין "Late Show" ספורטיבי בהנחיית השניים שמשודרת בתום שני השידורים הישירים של המרכזיים בליגות העל בכדורסל וכדורגל , הפועל ירושלים נגד נס ציונה (במסגרת מחזור מס' 17) 106 : 91 ובני סכנין מול מכבי תל אביב 0 : 2 (במסגרת המחזור ה- 20) . אחת עשרה בלילה איננה שעה כה מאוחרת אולם "פסק זמן" מאבדת גובה מייד מראשיתה . אינני מוצא טעם לעסוק בביקורת טלוויזיה הנוגעת ל-  "פסק זמן" שמקבלת את מטה השליחים של יורם ארבל ב- 23.00 ואשר נושא % 3.6 רייטינג . בין 23.00 ל- 23.15 פוחת הרייטינג ל- % 2.8 . בין 23.15 ל- 23.30 יורד המדרוג ל- % 2.2 . ב- 23.45 גוועת "פסק זמן" כשהיא נטולת חמצן ומצוידת ב- % 1.9 בלבד . חוסר העניין והרייטינג המתדרדר הם ביקורת טלוויזיה הנוקבת ביותר אודות "פסק זמן" .

הערה 7 : הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 היא פושטת רגל ומדוללת רייטינג זה מכבר . מדובר בתהליך פשיטת רגל ארוך ומעיק בן שנים שהחל בקיץ 2002 עם מינויו של יוסף בר-אל למנכ"ל רשות השידור ומתדרדר עד עצם היום הזה . עובדה שממשלת ישראל בראשות אריאל שרון שמינתה את יוסף בר-אל לתפקיד הרם ב- 2002 הבחינה בחוסר כישרונו והעיפה את המנכ"ל הכושל באמצע כהונתו בקיץ 2005 . במידה רבה זה היה מאוחר מידי מדהים להיווכח שהציבור שמממן את אותה הטלוויזיה הציבורית ומשלם לכִיסָה מידי שנה מַס אַגְרָה עצום בגובה של כ- 1.000000000 (מיליארד) שקל , מאס בה . אף על פי כן נהג ערוץ 1 בחוכמה משהחליט להפיק את "Sunday / Monday Night Basketball & Soccer" , המאפשר לו להחזיק את הראש מעל המים במשך כמה שעות שבועיות . תוכנית הספורט הזאת מתחברת לציבור אולם רווייה כל מיני חולשות . אחת מהן היא נחיתות ווֹקָאלִית ליד מיקרופון הכדורסל . השנייה באה לידי ביטוי כל פעם מחדש בקטיעת השידור הישיר של משחק הכדורסל שנעדר לחלוטין "Post Game Show" וחסר ראיונות סיכום . הפועל ירושלים עשתה בהיכל במלחה שלשום (2 בפברואר 2014) בי"ס לנֵס צִיוֹנָה , אולם לא שמענו כל הסבר מהמאמן המוביל בראד גרינברג וגם לא משני השחקנים הישראליים המובילים שלו ליאור אליהו ויותם הלפרין כיצד הם עושים זאת ומפיקים יתרון כה גדול 106 : 91 , לאחר שהובסו קודם לכן ב- 11 בנובמבר 2013 במשחק הראשון ע"י אותה קבוצת נס ציונה בביתה בתוצאה הסנסציונית 89 : 61 . שַדָּר הכדורסל אָץ בקולו הבכייני והיבבני וממהר להעביר באופן מאולץ ולא טבעי את השידור הישיר לשדר הכדורגל בעל קול הבריטון הממוקם באצטדיון בנתניה כאילו מי יודע מה מצפה לנו שם . ה- "Pre Game Show" של שידור משחק הכדורגל סכנין – מכבי ת"א איננו חשוב יותר מהחלק המסיים והמסכם של שידור משחק הכדורסל הפועל ירושלים – נס ציונה .

אם עוצמים את העיניים ומתעלמים לרגע מהמסך אפשר לחשוב שביום ראשון שלשום (2 בפברואר 2014) בשמונה וארבעים בערב היה מדובר בין מעבר מהאזנה לשיחת חולין בירושלים לבין הקשבה לאופרה בנתניה. מיקרופון הטלוויזיה הוא נכס רדיופוני עצום ושמור למתי מעט . אין מנוס מהשוואה . איכות הקול של יורם ארבל עושה שַמוֹת באורי לוי ומטילה בו דופי . הבריטון של יורם ארבל וכישרונו לשחק במיתרי קולו ולהפיק דרמה ספורטיבית משולים בעיניי כמו להאזין ל- יָשָה חֵפֶץ מנגן את הקונצרט לכינור של מנדלסון ו/או לחילופין לואי "סאצ'מו" ארמסטרונג מנגן בחצוצרה את "High Society" מחד , וגם מנגן את הקונצרט לחצוצרה של יוזף היידן מאידך . אם יורם ארבל היה בנוסף לקולו הנפלא גם עיתונאי סקרן חוץ מהיותו שדרן פרסומות משגשג , הבן אדם היה הופך לבן אלמוות וזיכרון עַד כמו הקולגות הבריטיים שלו מה- BBC השדרנים הבלתי נשכחים קנת' וולסטנהולם (Kenneth Wolstenholme) ודיוויד קולמאן (David Coleman) . אורי לוי חיוור מידי . קולו צפצפני וגבוה . הוא שידר אצלי כדורסל Play by Play בין תקופת הדמדומים של יורם ארבל והיעלמותו מהשידור הציבורי לבין זריחתו שם של מאיר איינשטיין שָם . זה התרחש לפני כמעט רבע מאה של שנים . מה שהיה אז טוב בכורח הנסיבות ההן איננו מתאים לחלוטין ל- 2014 . איכות קולית היא מצרך חיוני של כל שדרן טלוויזיה . לבטח של שדרני ספורט Play by play . שדרני טלוויזיה ורדיו בתחומי החדשות , האקטואליה , והספורט שמתמנים ע"י ההנהלות והבוסים שלהם ו- מצווים להעביר אינפורמציה לציבור באמצעות המיקרופון והמסך , מצוידים בפק"ל של קול רדיופוני ודיקציה . מדובר באקסיומה . עודד בן עמי , יעקב איילון , חיים יבין , אלימלך רם , אריה אורגד , יורם ארבל , גדעון הוד , משה טימור , יעקב אחימאיר , אלון בן דוד , ואחרים . בארה"ב היו אלה וולטר קרונקייט , תום ברוקואו , הארי ריזונר , ברנט מאסברגר , האווארד קוסל (למרות הטון המאנפף שלו במקצת) , ועוד . ישנם גם כמה יוצאים מהכלל . ירון לונדון ניחן בקול רדיופוני , מיתרי קול חזקים , ודיקציה מצוינת . הקולגה שלו מוטי קירשנבאום – לא . אבל מוטי קירשנבאום מחפה על חולשתו זאת בנבונות שהוא מקרין מהמסך . הצלחתו המטאורית של הזמר והמוסיקאי המוכשר אריק איינשטיין ז"ל לאורך כל כך הרבה שנים נבעה גם בגלל איכות קול יוצאת דופן . הבס – בריטון שלו היה מהמם . את אותם השבחים ניתן לומר על הזמר האמריקני אלביס פרסלי המנוח שמיתרי קולו הפיקו קול בריטון ייחודי יפהפה חזק וצלול . בנוגע לאישיותו הטלוויזיונית והרדיופונית רבת השנים של יורם ארבל קיים ארגומנט מעניין נוסף . שמתי לב לכך כבר לפני 42 שנים ב- 1972 כשהחל את הקריירה המזהירה שלו כשדר ספורט בטלוויזיה . הוא איננו בהכרח בר סמכא אולטימטיבי בתחום שידורי הספורט , יש מומחים גדולים ממנו , אולם קול הבריטון שלו והדיקציה הטובה מייצרים ומעניקים סמכות לטקסט שהוא מקריין ו/או מדקלם לצופים שלו . הוא שדרן טלוויזיה שניחן ב- אוטוריטה טבעית ללא כל מאמץ . למרות שהוא שַדָּר טלוויזיה שָבֵעַ ומדושן וגם לא כל כך צעיר ומדויק , עדיין קולו משליט מָרוּת . הציבור מאמין לו .

פוסט מס' 350. דו"חות הרייטינג ומפות המדרוג מעידים כי מועדון הכדורסל של מכבי ת"א נושא לבדו על גבו את משא ליגת העל ואת העניין בכדורסל הישראלי בכללו. עם עובדות אי אפשר להתווכח. פוסט מס' 350. כל הזכויות שמורות.

מכבי ת"א נושאת על גבה את התעניינות הציבור בכדורסל הישראלי . יעידו על כך מפות הרייטינג וטורי המדרוג . הצפייה במשחקיה של מכבי תל אביב בטלוויזיה היא צפייה "ארצית" בעוד הצפייה במשחקים אחרים בליגת העל בכדורסל היא ברמה של נאמני המועדון . מכבי ת"א נותרה מעניינת בגלל מורשתה והמוניטין הטלוויזיוני שלה בני עשרות שנים . היא מעניינת כשהיא מנצחת ועוד יותר כשהיא מפסידה . שידור ישיר של משחק כדורסל נס ציונה – מכבי ת"א ו/או מכבי אשדוד – מכבי ת"א מושך תשומת לב . אך את מי זה מעניין מפגש בין נס ציונה למכבי אשדוד ? ו/או גלבוע / גליל – מכבי חיפה ? שידורי הכדורסל שעוסקים במכבי ת"א בארץ וב- Euroleague ובפנים המיוסרות של שמעון מזרחי ופרצופו החתום של דיוויד פדרמן , מלקטים פי שלוש וארבע רייטינג יותר משידורי כדורסל אחרים . מה חשוב מי יעפיל למשחק הגמר על גביע המדינה בכדורסל , הפועל אילת , הפועל ת"א , ו/או מכבי ראשל"צ ? העיקר מי יפיל בדרך את מכבי ת"א אם בכלל . אין זה חשוב מי הן הקבוצות המנצחות בכל מחזור . העניין הקרדינאלי הוא האם מכבי ת"א הפסידה . למרות האמריקניזציה הבוטה שהשתלטה על הכדורסל הישראלי ואובדן העניין בה בשל מיעוט שחקנים ישראליים הרי כל הפסד של מכבי ת"א בליגת העל בכדורסל משיב אליה משהו מהסקרנות שאבדה .

הנה ה- השוואה בין כמות הרייטינג שצבר השידור הישיר בערוץ 10 ביום חמישי האחרון (30 בינואר 2014) , ריאל מדריד – מכבי ת"א 74 : 68 ב- Euroleague לבין משחק הצמרת בליגת העל ביום ראשון שלשום (2 בפברואר 2014) שהפיק ערוץ 1 בו גברה הפועל ירושלים על נס ציונה 106 : 91 .

rating 1 30 1 2014

טקסט מסמך : יום חמישי – 30 בינואר 2014 . טורי המדרוג ברבעי שעות בין 21.30 (תחילת השידור הישיר בערוץ 10 בהובלת יורם ארבל ופיני גרשון של המשחק ריאל מדריד – מכבי ת"א 74 : 68) לבין 23.44 (סיום השידור הישיר ריאל מדריד – מכבי ת"א 74 : 68) . ממוצע הרייטינג באוכלוסייה היהודית ניצב על % 13.33 , מלווה בשלושה שיאים של % 15.6 ב- 23.00 – 22.45 , % 16.4 ב- 23.14 – 23.15 , ו- % 16.00 ב- 23.30 – 23.15 . ערוץ 1 איננו מהווה כל יריב לערוץ 10 וערוץ 2 . הערה : במדידה ב- "כלל האוכלוסייה" כמות הרייטינג פחותה . (באדיבות וועדת המדרוג הארצית) .

rating 2 2 2 2014

טקסט מסמך : יום ראשון – 2 בפברואר 2014 . מפת הרייטינג ברבעי שעות בין 18.30 ל- 21.14 . ערוץ 1 משדר בין 18.30 ל- 20.40 את משחק הצמרת בליגת העל בכדורסל בין הפועל ירושלים לבין נס ציונה הסתיים בתוצאה 106 : 91 . הרייטינג הממוצע שלו נע סביב % 4.11 מלווה ב- Peak של % 6.60 (באוכלוסייה היהודית) שחלקו נובע גם מהצטרפות של קהל צופים נוסף המתעניין בשידור הישיר העוקב של משחק הכדורגל בני סכנין – מכבי ת"א . הערה : במדידה ב- מגזר "כלל האוכלוסייה" כמות הרייטינג פחותה. (באדיבות וועדת המדרוג הארצית).

דוגמאות הרייטינג הללו משתרעות לאורך כל העונה ומי שרוצה יכול לעיין במפות ולבדוק את אמיתותן . ליגת העל בכדורסל היא חסרת עניין ובמידה רבה מצג שווא למַעֵט הפסדיה של מכבי ת"א . מכבי ת"א היא לבטח הקבוצה הטובה בארץ וגם העשירה ביותר אך נותרה פגיעה . למרבה האירוניה פגיעותה ונקודות התורפה שלה מהווים מוקד עלייה לרגל וגם שמחה לאיד .

שני משחקי חצי הגמר במסגרת גביע המדינה בכדורסל שנערכו אמש בהיכל הספורט ביד אליהו והועברו בשידורים ישירים ע"י ערוץ 1 הציבורי , הפועל אילת – הפועל ת"א ( התוצאה : 82 : 73) ומכבי ת"א – מכבי ראשל"צ (התוצאה : 99 : 83) – הניבו חוסר עניין ארצי והיו ונטולי כל ממד תחרותי . שני משחקי חצי הגמר הללו היוו את ההוכחה הטובה ביותר כי הכדורסל הישראלי הוא במידה רבה מצג שווא . בבוקר המשחקים אני קורא הערכה מקצועית מגוחכת של מר אבי סגל פרשן הכדורסל של העיתון "ישראל היום" כלהלן : "ראשון לציון וג'ייק כהן ינסו להפתיע את מכבי תל אביב" . באמת אבי סגל …? מה אתה עושה צחוק…? כיצד שחקני ראשל"צ וג'ייק כהן הטירון והגמלוני (אפילו עם מאמנם החדש רב הניסיון ועדיין רווי שאיפות מר צבי שרף בן 62) יכולים להפתיע את מכבי ת"א…? איך…? באֵלוּ כלים…עם איזה נְשָקִים…? על מה אתה מדבר בדיוק אבי סגל…? הרי מדובר בפער עצום שלא ניתן לגישור .

avi segal 1

טקסט מסמך : יום שני – 3 בפברואר 2014 . "העיתון ישראל היום" . פרשן הכדורסל של "ישראל היום" מר אבי סגל מטפח את משאלות הלב שלו , ומודיע לקוראיו כי ראשל"צ וג'ייק כהן ינסו להפתיע את מכבי ת"א במשחק השני בשלב חצי הגמר על גביע המדינה בכדורסל . כזכור הביסה מכבי ת"א אמש את מכבי ראשל"צ ללא תנאי בהפרש גבוה 99 :83 . גם הסיקור של אבי סגל את מצבו הפיזי ופציעתו הטורדנית והממושכת של שחקן הפועל ת"א רביב לימונד בכתף ימין שלו , רשלנית ולא מדויקת . מתברר כי פציעתו של רביב לימונד היא רצינית ו- משמעותית ופוגעת במרקם הקבוצתי . הוא איננו אותו שחקן כפי שהיה לפני שלושה – ארבעה שבועות . הפועל אילת הביסה אתמול הפועל ת"א במשחק הראשון בחצי הגמר על גביע המדינה 82 : 73 לאחר שהפועל אילת צעדה כבר ביתרון במהלך המשחק שעלה על יותר מ- 20 נקודות . (באדיבות "ישראל היום") .

ערוץ 1 בחר בצדק להציב את ההתמודדות הפועל אילת – הפועל ת"א שנראית לכאורה שוויונית כמשחק מוקדם אמש בשלב חצי הגמר על גביע המדינה בכדורסל , ואת מכבי ת"א – מכבי ראשל"צ כמשחק נוֹעֵל למרות הפער העצום בין שתי הקבוצות . מרבית ציבור צופי הטלוויזיה בארץ מזדהה ברצון ו/או בעל כורחו עם מעצמת הכדורסל של מכבי ת"א . הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 העניקה למכבי ת"א במשך 37 שנים מאז 1969 ועד עונת 2006 מעמד של מַלְכָּה . הקשר הסימביוטי ארוך השנים בין הטלוויזיה הציבורית למכבי ת"א צלח . מכבי ת"א הביאה את הכישרון והצליחה לשמור על בכורתה במשך כל כך הרבה שנים . אנחנו אנשי הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 הבאנו את המצלמות . הסימביוזה הזאת בה כל צד הפיק את היתרונות שלו יצר מורשת ותודעה . אין זה חשוב לציבור היום מי תהיה יריבת מכבי ת"א . הוא מתעניין יותר לדעת אם מכבי ת"א תמעד ופחות אם תחלוף מעל משוכת מכבי ראשל"צ . חלק לא קטן מהציבור הזה מתפלל  למעידת מכבי ת"א מול מכבי ראשל"צ למרות שאין סיכוי שזה יקרה . אולי אחוז אחד . אין כמו שידור ישיר ב- Prime time שחושף את נפילת מכבי ת"א מלווה ב- שמחה לאֵיד. לכן אפילו אם קיים אחוז אחד של הפתעה עם המאמן החדש – יָשָן של מכבי ראשל"צ מר צבי שרף ויחדיו עם השחקן הווירטואוז – מרחף שלהם שון דאוסן (1.99 מ') – ערוץ 1 הולך על סנסציה ומציב את יורם ארבל ליד המיקרופון יחדיו עם גור שלף . ליורם ארבל נותנים ב- 20.30 את המנה העיקרית .לאורי לוי ולפרשן הניסיוני שלו מר ארז כץ מחלקים ב- 17.50 את המנה הראשונה .

הכרזת הפתיחה הטלוויזיונית של אורי לוי סמוך לשֵש בערב בטרם שריקת הפתיחה למשחק חצי הגמר הראשון הפועל אילת – הפועל ת"א , תמוהה . "זה תמיד ערב חווייתי , זה תמיד ערב מהנה , זה תמיד ערב גדול , ואיזה משחק הפועל אילת – הפועל ת"א זה הולך להיות : שקול , מעניין , פתוח…!" , מצהיר אורי לוי בפני ציבור צופי ערוץ 1 . לא דובים ולא יער . המשחק איננו שוויוני וההתמודדות בין הפועל אילת לבין הפועל ת"א לא שקולה ולא פתוחה , ולכן גם לא מעניינת . הפועל אילת עדיפה בהרבה . אין שום ממד של מאבק ולא סממן של תחרות . 1:50 דקה לפני תום הרבע ה- 3 צועדת הפועל אילת כבר ביתרון מכריע בלתי מַחִיק 59 : 36 . חולפת דקה .  50.2 שניות לפני סיום הרבע השלישי התוצאה עומדת על 61 : 38 לזכות הפועל אילת . חולפות עוד שתי דקות . שעון הזמן מורה על 8:54 דקות לסיום הרבע ה- 4 והפועל אילת עדיין מובילה 63 : 42 . צופה הטלוויזיה מבין שאבדו תקוותיו של מאמן הפועל ת"א ארז אדלשטיין להדביק את עודד קטש מאמן הפועל אילת . אין לו את הכלים הדרושים . הפועל אילת מביסה את הפועל ת"א בסיום ההתמודדות בקלות 82 : 73 . לא הייתה כאן כל תחרות והתמודדות. חזיון שווא.

רגע אחד , אם כך אדוני השַדָּר על סמך מה אתה מספר סיפורים והוגה בפתיחת השידור טקסט לא נכון שמספר על משחק שקול , מעניין , ופתוח …? על מה אתה מסתמך…? היכן התחקיר המוקדם…? אפוא הבדיקה בטרם שריקת הפתיחה…? מדוע ומה מביא אותך לשגות בביטחון שכזה …? כיצד זה עולה בדעתך כעיתונאי לייצר עבור ציבור הצופים ציפיות ומַצָג שווא…? הרי כל אחד מבחין מייד שהפועל ת"א ביום שני של 3 בפברואר 2014 איננה אותה קבוצה שהכרנו רק לפני כמה שבועות . היא חסרה מנהיגות ויָד מְכַוֶונֶת . קבוצת כדורסל מבורדקת ולא מסודרת . הפועל ת"א החלשה "לא הגיעה" למשחק . חיש מהר מתברר כי פציעתו של רביב לימונד השחקן המוביל של הפועל ת"א חמורה משסברו בתחילה וליכולתו המוגבלת השפעה שלילית על כל מערך הקבוצה . אורי לוי (ו/או מי מנציגיו) לא נכח באימון המסכם של הפועל ת"א ביום ראשון (1 בפברואר 2014) . אורי לוי שידר ישיר בכלל ביום ראשון (2 בפברואר 2014) את משחק השארית הפועל ירושלים – נס ציונה 106 : 91 . מגוחך לראות שדר טלוויזיה שמוטלת עליו אחריות אינפורמטיבית כבדה , עולה לשידור ישיר כשהוא נעדר נתונים , ומשחרר למיקרופון משאלות לב שבינן לבין המציאוּת אין כל קשר . ציפיתי שהפרשן הטירון של אורי לוי מר אֶרֶז כָּץ יתערב במהלך הכרזת הפתיחה של אורי לוי וישאל אותו מאין השַדָּר המוביל שלו שואב את הידע אודות השִוְויוֹנִיוּת ויחסי הכוחות השקולים שלא קיימים בין שני המועדונים , אולם הוא החריש . פתאום היה נדמה לי שאורי לוי איננו עושה את עבודתו כפי שאני מצפה ממנו ומתחזה לשדר טלוויזיה . אני הכרתי בזמנו איש אחר לגמרי למרות שאין זה פשע כל כך גדול לקשקש למיקרופון .

ובאשר לפרשן אֶרֶז כָּץ . מדובר בחומר גלם . ארז כץ חסר כל ניסיון טלוויזיוני ברמה ארצית . הוא איננו פרשן כדורסל . חלפו הימים בהם הייתה לטלוויזיה רוויית כוח הזכות האדיטוריאלית להושיב פרשנים חסרי ידע מינימאלי בטלוויזיה ועיתונאות בעמדות השידור שלה – ככל העולה על רוחה . פעם זה היה נחמד . לא עוד . ערוץ 1 נהג בחוכמה משהשתלט על השידורים הישירים של המשחקים המרכזיים בליגות העל בכדורסל וכדורגל לרבות משחקיהן של נבחרות ישראל הלאומיות בכדורסל וכדורגל . אולם אין דבר כזה לנעוץ שדר חסר ניסיון טלוויזיוני בעמדת שידור ולצוות עליו להוביל שידור ישיר נוכח פני האוּמָה . גם אין דבר כזה עוד להטיל אחריות כבדה של פרשן על ארז כץ ללא כל הכנה מוקדמת , ו/או לפחות להעביר אותו סמינר טלוויזיוני קצר . אורי לוי וארז כץ אינם מושא הפוסט . הם השתרבבו לדיון מפני שהם קשורים לאירוע בעקיפין בו מכבי ת"א הופכת לקבוצת כדורסל מעניינת רק כשהיא מפסידה ליריבותיה במשחקיה בליגת העל ו/או בגביע המדינה .

היה זה מאמן הפועל ת"א מר ארז אדלשטיין שהתראיין בכנות ואומץ לב בתום המשחק לאליאב נחמני ואמר שגם ההתאוששות לכאורה של הפועל ת"א בשלהי הרבע ה- 4 הייתה "חזרה אופטית" . אני אוהב את הג'ינג'י הזה אֶרֶז אֶדֶלְשְטַיִין . הוא איננו בורח מאחריות ולא מתחמק . הוא מתייצב מול המיקרופון גם בשעת תבוסה , משיב לשאלות המראיין , אומר כהאי לישנא שהפציעות של רביב לימונד ומתן נאור הן חלק מהמשחק ואינן משמשות תירוץ . אֶרֶז אדלשטיין משדר מנהיגות אמת . זה המון בזירת הספורט . אנוכי צופה לו לארז אדלשטיין עתיד מזהיר כמאמן , מנהיג , ומחנך . איתרע מזלו של אֶרֶז אדלשטיין דווקא אֶמֶש . בעת השידורים הישירים בערוץ 1 שתיארו לא מזמן את הצלחות הפועל ת"א בליגת העל בראשותו , לא רִאיינו ולא שמענו אותו , מפני שאין מייחדים בערוץ 1 בטעות "Post Game Show" בתום השידורים הישירים של משחקי הכדורסל . מדובר בשיקולי עריכה לא רק שגויים אלא גם מעוותים . עכשיו משאֶרֶז אדלשטיין וקבוצתו הפסידו ל- הפועל אילת , התפנה חלל שידור , ומאמן הפועל ת"א הוזמן לתרץ את תבוסתו בטרם עליית "מבט" לאוויר . ממקום מושבי בכורסת הטלוויזיה שלי אני רוחש הערכה גדולה לאֶרֶז אדלשטיין . הוא מוצא חן בעיניי מפני שהוא מְקוֹרִי , כֵּנֶה , ואָמִיץ . יום אחד הוא יהיה מאמן מכבי ת"א . יותר מזה יום אחד הוא יהיה בעתיד מאמן נבחרת ישראל בכדורסל . הכי הייתי רוצה שהאיש הזה אֶרֶז אדלשטיין איש רציני ובעל יושרה , יערוך סדנאות לדוֹר המאמנים צעירים ויפרוש בפניהם את משנתו ואת תורת האימון שלו .

עליונותה של מכבי ת"א במשחק חצי הגמר השני נגד מכבי ראשל"צ לא הועמדה בספק אפילו לשנייה אחת . זה היה שידור משעמם . נכון שנכחתי במבצעי כדורסל אישיים יפים אפילו מרהיבים של שוֹן דאוסן שחקן מכבי ראשל"צ (1.99 מ') ' שהוא אתלט מהיר ומדהים בעל ניתור נפלא כפי שהוא גם כדורסלן , אבל זאת לא תחרות . בסופו של דבר הביסה מכבי ת"א את מכבי ראשל"צ 99 : 83 .כשמניין הנקודות הורה על תוצאה של 79 : 60 לזכות מכבי ת"א כמעט בסוף הרבע ה- 3 , הגה הפרשן גור שלף פרט מתמטי טריביאלי בצמוד לקליעות עונשין של גיא פניני : "30 נקודות למכבי ת"א ברבע השלישי זה יותר מידי…" . נדמה שיורם ארבל חש כי מדובר ב- "פרשנות שגרתית" חסרת תכלית שכל ילד יכול להגות . הוא מהסה את גור שלף ומבקש יותר : "אז מה אפשר לעשות…?" (סוף המשפט נבלע והולך לאיבוד) . גור שלף לא משיב . מדובר באיש כדורסל בעל ניסיון , כשחקן וקפטן וגם כ- מנהל במכבי ת"א , אך כזה שנלקח "מאחורי המחרשה" , כאילו שזירת הפרקט וכֵּס פרשן הטלוויזיה הם אותו הדבר . גור שלף מצטייר לי גם כבעל אוצר מילים מוגבל . האיש שמתפקד בטעות כשַדָּר מס' 2 מייצר כמות מֶלֶל עצומה, דבר שמכריח אותו לחזור שוב ושוב על עצמו ועל מונחים כמו "טיילת", "מתנות", "והחטא ועונשו" .

שני משחקי חצי הגמר אמש (יום שני – 3 בפברואר 2014) בהיכל הספורט ביד אליהו היו מַצָג כדורסל שווא . אכזבה גדולה . פערים גדולים מידי ויחסי כוחות לא שוויוניים מצמצמים את יכולתה של כל רשת טלוויזיה באשר היא לייצר דרמה ועניין . הצטרפותם של גב' מירי אליקים ומר עמית הורסקי אל אורי לוי ויורם ארבל כפנל של מובילי שידור בעת ההפסקות ו/או בסיום המשחקים – מגוחכת ומלאכותית . שניהם אינם משכילים את הצופה במאום . תרומה טלוויזיונית אפסית שאיננה שווה כל דיון .

rating 3 3 2 2014

טקסט מסמך : יום שני – 3 בפברואר 2014 . מפת המדרוג ברבעי שעות בין 17.45 ל- 20.29 במגזר "האוכלוסייה היהודית" ומגזר "כלל האוכלוסייה" . בין 17.50 ל- 19.50 משדר ערוץ 1 ישיר את משחק חצי הגמר הראשון על גביע המדינה בכדורסל הפועל אילת – הפועל ת"א 73:82 מעניין לראות כי "מבט" צובר בין 20.15 ל- 20.30 כמות רייטינג עצומה (יחסית לעצמו) בגובה של % 8.1 . האם הצבירה הזאת היא תוצאה של תנופת צפייה הנובעת מפלטפורמת הכדורסל של הפועל אילת – הפועל ת"א ?(באדיבות וועדת המדרוג הארצית).

rating 4 3 2 2014

טקסט מסמך : יום שני – 3 בפברואר 2014 . מפת המדרוג ברבעי שעות בין 20.30 ל- 23.14 במגזר "האוכלוסייה היהודית" ומגזר "כלל האוכלוסייה" . בין 20.30 ל- 22.30 משדר ערוץ 1 ישיר את משחק הכדורסל השני בשלב חצי הגמר על גביע המדינה בכדורסל בו מביסה מכבי ת"א את מכבי ראשל"צ 99 : 83 . למרות המשחק הדל והפרש הכוחות העצום מייצר השידור הישיר של משחק הכדורסל מכבי ת"א – מכבי ראשל"צ בין 21.45 ל- 22.30 שלושה שיאי צפייה של % 6.9 , % 6.6 , ו- % 7.1 . כשמר עמית הורסקי מתחיל להוביל באזור 22.30 את ה- "Post Game Show" חוזר הרייטינג של ערוץ 1 לסוּרוֹ . (באדיבות וועדת המדרוג הארצית) .

אי אפשר לסיים את הפוסט מבלי להעניק שוב מחמאה לעיתון "ידיעות אחרונות" . הוא העיתון היחיד במדינת ישראל שמוצא לנכון להביא לידיעת קוראיו בשיטתיות ובעקביות את המידע הסטטיסטי של כל משחקי הכדורסל בליגת העל והפעם את אלו של שני משחקי חצי הגמר אמש, הפועל אילת – הפועל ת"א 82 : 73 ומכבי ת"א – מכבי ראשל"צ 99 : 83. שירות חשוב .

stat

טקסט מסמך : יום שלישי – 4 בפברואר 2013 . העיתון "ידיעות אחרונות" . אלו הם דפי המידע הסטטיסטי של שני משחקי חצי הגמר על גביע המדינה בכדורסל, הפועל אילת – הפועל ת"א 82 : 73 ומכבי ת"א – מכבי ראשל"צ 99 : 83 . ארבעת הקבוצות רוויות שחקנים אמריקניים על חשבון הנוער הישראלי . (באדיבות "ידיעות אחרונות") .

שימו לב לכמות השחקנים האמריקניים העצומה שאיישה אמש את שורות ארבעת הקבוצות שהתמודדו בשלב חצי הגמר ואת תרומת הנקודות שלהם. תהליך האמריקניזציה שעובר הכדורסל הישראלי בשנים האחרונות במתכונתו הפרועה , חסר מידה , ובלתי מתוכנן פוגע בסופו של דבר בנוער הישראלי ובעתיד הכדורסל הישראלי.  

1. השחקנים האמריקניים של הפועל אילת : יינס גייטס , כריס ווטפורד , קווין פאלמר , טרנס רודריק. 

2. השחקנים האמריקניים של הפועל תל אביב : קרלון בראון , ג'וש אוואנס , ווינסנט קאונסיל , ג'אסטין הרפר.

3. השחקנים האמריקניים והזרים של מכבי ת"א : טיריס רייס , שון ג'יימס , דווית סמית' , ריק היקמן , ג'ו אינגלס (אוסטרליה) , סופוקליס שחורציאניטיס (יוון) .

4. השחקנים האמריקניים של מכבי ראשל"צ : טזמין מיצ'ל , בריאן הופקינס , ג'יימס תומאס , דבין ווייט , ג'ייק כהן (שחקן חיזוק בעל אזרחות אמריקנית וישראלית) .

הצפייה מחרתיים בשידור הישיר במשחק הגמר על גביע המדינה בכדורסל תהיה בעלת ערך ותישא עניין רק אם מכבי ת"א תפסיד ו/או הפועל אילת תנצח . אפשרות שלישית היא רוטינה . אינני מבטיח לבזבז שעתיים – שלוש מחיי עבור רוטינה . מכבי ת"א תזכה קרוב לוודאי בגביע המדינה בכדורסל אולם שידור הטלוויזיה הישיר של ערוץ 1 יהיה הרבה יותר מרתק אם היא תובס . אירוני לחשוב כי הזיקה והסקרנות שלי בכדורסל הישראלי אשר רווי אין סוף בשחקנים אמריקניים מתעוררות רק כשמכבי ת"א שנושאת על גבה לבדה את מירב האינטרסנטיות בליגת העל ניצבת על סַף הפסד .

סוף הפוסט מס' 350. הועלה לאוויר בשעות הלילה של יום שלישי – 3 בפברואר 2014.


תגובות

פוסט מס' 350. דו"חות הרייטינג ומפות המדרוג מעידים כי מועדון הכדורסל של מכבי ת"א נושא לבדו על גבו את משא ליגת העל ואת העניין בכדורסל הישראלי בכללו. עם עובדות אי אפשר להתווכח. פוסט מס' 350. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר בשעות הלילה של יום שלישי – 3 בפברואר 2014. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>