פוסט מס' 454. ניב רסקין וגור שלף לא מספרים את כל האמת לציבור בפתח השידור הישיר מכבי ת"א נגד הקבוצה הרוסית צסק"א מוסקבה. מצלמות ערוץ 10 דווקא כן. מכבי ת"א ניגפת בפני צסק"א מוסקבה 61 : 84 במחזור 7 בבית ב' המוקדם ב- Euroleague בהיכל הספורט ביד אליהו (יום חמישי – 27 בנובמבר 2014). ביקורת טלוויזיה. פוסט מס' 454. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר בשבת – 29 בנובמבר 2014.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים אין להעתיק, לשכפל, ולעשות כל שימוש בטקסט ובתמונות.

הערה 2 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרת רווח כספי ו/או לצורך פרסום אישי. הוא מוענק בחינם לקוראים. 

הערה 3 : הבלוג הזה נחקר ונכתב ללא פלטפורמות ותשתיות ונעדר לחלוטין יחסי ציבור ושיווק . אף על פי כן כמות הנכנסים והקוראים מעוררת את השתאותי כל פעם מחדש.

ניב רסקין וגור שלף לא מספרים את כל האֶמֶת לציבור בפתח השידור הישיר מכבי ת"א נגד הקבוצה הרוסית צסק"א מוסקבה. מצלמות ערוץ 10 דווקא כן. מכבי ת"א ניגפת בפני צסק"א מוסקבה 84:61 במחזור 7 בבית ב' המוקדם ב- Euroleague בהיכל הספורט ביד אליהו (יום חמישי -27 בנובמבר 2014). ביקורת טלוויזיה. פוסט מס' 454. כל הזכויות שמורות.

———————————————————————————–

פוסט מס' 454 : הועלה לאוויר בשבת – 29 בנובמבר 2014.

———————————————————————————–

טקסט תמונה : 2003 – 2002. אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. עזבתי בטריקת דלת לאחר שממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון ז"ל עשתה מעשה מופרך ומינתה בקיץ 2002 את יוסף בר-אל לתפקיד הרם של מנכ"ל רשות השידור. באוקטובר 1998 התחלתי לחקור ולכתוב את הסדרה רבת ה- היקף ועבת כרס בת 13 ספרים אודות קורות הטלוויזיה בעולם ובארץ בשנים 2014 – 1884, ואשר קרויה, "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה". סדרת 13 הספרים עוסקת בתחומי התפתחות סיקור הספורט , החדשות , והתיעוד בטלוויזיה הבינלאומית ובארץ כמו גם התפתחות הטכנולוגיה הטלוויזיונית מאז 1884, כלכלה טלוויזיונית, מו"מ, וזכויות שידורים, הפקה ומשאבי אנוש, כישרון שידור, הגשה, הנחייה, ומהימנות בעריכת ראיונות. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות). 

ניב רסקין וגור שלף לא מספרים את כל האֶמֶת לציבור בפתח השידור הישיר מכבי ת"א נגד הקבוצה הרוסית צסק"א מוסקבה. מצלמות ערוץ 10 דווקא כן. מכבי ת"א ניגפת בפני צסק"א מוסקבה 84:61 במחזור 7 בבית ב' המוקדם ב- Euroleague בהיכל הספורט ביד אליהו (יום חמישי -27 בנובמבר 2014). ביקורת טלוויזיה. פוסט מס' 454. כל הזכויות שמורות.

זה דווקא התחיל טוב. פרשן הכדורסל של ערוץ 10 חרג לרגע מתפקידו וסיפר לשַדָּר המוביל שלו ניב רסקין ולצופיו אודות אשתו הנפלאה…האמת כמה גברים כבר קיימים בעולמנו ש- מעידים קבל עם ועולם מעל גבי מסך הטלוויזיה כי יש להם אישה נפלאה…?

הפתיח של ניב רסקין וגור שלף בטרם שריקת הפתיחה למשחק התבוסה היה ילדותי. מגוחך, לא עיתונאי, מעורר תקוות וציפיות שווא, מתרחק ומתעלם מהעובדות ומהמתרחש בשטח , ולא מספר לצופים שלו כי מכבי ת"א מתמודדת אומנם ללא גיא פניני ובראיין ראנדל הפצועים, אך היא על פי כל מדד אירופי קבוצת כדורסל גרוטאה וחפץ נושן מהעבר (לפחות כפי שהיא נראית לפי שעה וכאשר מדובר בצמרת ה- Euroleague). קבוצת כדורסל כל כך לא מוכשרת ולא מיומנת, שמניחה בעצם את צווארה מתחת לגיליוטינה של קבוצת צסק"א מוסקבה, עוד בטֶרֶם שריקת השופט הסרבי באלוסביץ' לJump הראשון. אני מאזין לטקסטים של ניב רסקין וגור שלף ולא רק שאינני מאמין להם אלא תמה מי מרשה לשני העיתונאים האלה לייצר אשליות כאלה ולהפיק אחיזת עיניים בפני הצופים שלהם. תפקידו של צוות השידור הטלוויזיוני הוא לבנות דרמה אך לא על חשבון העובדות. מכבי ת"א היא שֶבֶר כְּלִי. קבוצת כדורסל שהיא אלופת ה- Euroleague לשנת 2014 אך מגוחכת כעת במצבה הנוכחי (בהשוואה לצמרת האירופית). אני מתפלא היכן העורך של השידור הישיר של משחק התבוסה נגד צסק"א מוסקבה ? אני שב ומשתומם להיכן נעלם פיני גרשון עוזרו הקרוב של המאמן הראשי גיא גודס ? אם הוא כזה מוכשר וידען מדוע איננו מסייע למאמן המוביל להוציא את העגלה מהבוץ ? ואני תמה כמעט נבוך כיצד משחק התבוסה שהופך לשידור נֶפֶל חסר דרמה ועניין, מניב עבור ערוץ 10 במשך כשעתיים ורבע בין 20.45 ל- 23.00 רייטינג ממוצע שנסוב על % 12.30. מדהים. כמות המִדְרוּג הזאת מביסה כליל את הדרמה האנגלית "אחוזת דאונטון" (% 2.36) ואת הדרמה הישראלית המקורית "משפחה טובה" (% 2.40) המשודרות במקביל באותה העֵת בערוץ 1 הציבורי. זאת עובדה מהממת בלתי נתפשת כמעט הממחישה שוב איזו כמות עבודה ניצבת בפני פרנסי ערוץ 1 הציבורי מנהל ערוץ 1 אלי בבא ומנכ"ל רשות השידור שלו יונה וויזנטל ומעצבי ה- Programing שלו השרוי תחת עול צו פירוק וכונס נכסים. מדובר ב- אין סוף חומר למחשבה. הבה אבדוק את הטקסטים בפתיחת השידור הישיר של המשחק מכבי ת"א – צסק"א מוסקבה 84:61 כפי שנאמרו ע"י השַדָּר המוביל ניב רסקין (מתנסח היטב אולם מפברק השערות מבלי להסביר לצופיו על מה הוא מבסס אותן) ואת של הפרשן שלו גור שלף (מתנסח מסורבל ולא מפרש לצופיו על מה נשענות ומתבססות מִשְאָלוֹת הלֵב שלו), וגם את זה של מאמן מכבי ת"א מר גיא גודס (מתנסח תמוה מבלי להסביר למראיין שלו טל שורר מערוץ 10 על סמך מה הוא סומך על הַחֶבְרֶה שלוֹ) בטרם שריקת הפתיחה. מדובר בעולם הפוך.

ניב רסקין : "…כשמדברים על חוֹרֶף חם על משחקים גדולים מתכוונים בדיוק לערב הזה…היריבה הגדולה של מכבי ת"א עם כל ההיסטוריה…מכבי ת"א תנסה להנחיל לצסק"א מוסקבה את הפסד הבכורה העונה ב- Euroleague…כל מילה מיותרת…נכון לעכשיו זהו משחק העונה…". (תגיד לי מר ניב רסקין על מה אתה מדבר בדיוק כשַדָּר מוביל…? כיצד מסוגלת מכבי ת"א שהיא שבר כלי להנחיל הפסד ראשון לצסק"א מוסקבה…? הרי בין שתי הקבוצות פעורה תהום…!).

גור שלף : "…אבל אני אגיד לך במילה אחת…אני לא אתפלא אם מכבי ת"א תנצח העֶרֶב…". (באמת גור שלף…? איזה כלים עומדים בדיוק לרשותה של מכבי ת"א כדי לנצח את צסק"א מוסקבה ,למַעֵט נִסִים…?).

ניב רסקין : "OK…נתת לי כותרת…". (באמת ניב רסקין…? איזה כותרת בדיוק מעניק לך גור שלף…? הרי מדובר בהשערה ילדותית סתמית חסרת בסיס שמנותקת מהוויית המשחק…? האיש מדבר מהרהורי לבו ומביע משאלות לב…!).

גור שלף (מתנסח באופן מסורבל) : "…בנוקיה…כשנוקיה בעל ההשפעה הגדולה…מכבי ת"א גם בהרכב חסר יכולה לנצח…במכבי ת"א כמעט בכל שנה יש ניצחון כזה שבא משום מקום…בשנה שעברה חיכו במכבי ת"א לניצחון כזה עד ההצלבה, אבל הניצחון הזה בא במשחק הראשון במילאנו…יכול להיות שהניצחון הגדול הזה, ניצחון שכל שנה מדברים עליו, יבוא היום כאן מול צסק"א מוסקבה…". (באמת גור שלף…? כיצד קשור ביאור וניתוח הגיוני בטלוויזיה של תורת הכדורסל לאמונה והתבססות על נסים…?).

מתברר שגור שלף לא רק מאמין בנסים אלא גם סומך עליהם . גור שלף יושב בעמדת השידור של ערוץ 10 על תקן מומחה . מגוחך שהוא מייצר טקסטים ילדותיים שכאלה ומפליג שוב בשבחים גם ל- "ג'ייק כהן + סטיבן לאנדסברג + יוגב אוחיון (שחקן ישראלי חמוד בעל כושר קליעה מוגבל , כמוהו יש 100 בשקל באירופה) שמשחקים במקום הפצועים גיא פניני + בראיין ראנדל + אלכס מאריץ'…", אין שום צידוק לדברי ההלל שלו . העובדות בשטח אינן תומכות בטקסטים שהוא הוגה עבור צופיו . מוזר כיצד משתלט ה- אופורטוניזם על עמדת השידור העיתונאית של ערוץ 10 בהיכל הספורט ביד אליהו בעת ההתעסקות במבוא שמקדים את העניין המרכזי . מכבי ת"א היא קבוצה כושלת נעדרת כלים וחסרת כישרון . מה כל כך קשה לומר זאת לצופי ערוץ 10 בטרם שריקת הפתיחה ? לכן החלחול של סתגלנות ו- וויתור על עקרונות לעמדת השידור של ערוץ 10 – מביך . מעניין , איזה סיבה יש לניב רסקין ולגור שלף להלל שֶבֶר כְּלִי בטרם שריקת הפתיחה ? ה- Pre Game Show של השניים איננו אמיתי . למכבי ת"א אין שום סיכוי לגבור על צסק"א מוסקבה בתנאים הנוכחיים של 27 בנובמבר 2014. היא הולכת לקראת טבח וודאי על הפרקט . כשאתה משדר לצופים שלך כעיתונאי מוביל בטרם שריקת הפתיחה כי ,"מכבי ת"א תנסה להנחיל לצסק"א מוסקבה את הפסד הבכורה העונה ב- Euroleague…", מבלי להסביר כיצד היא אמורה לחולל זאת , אתה משנה ב- 11 המילים האלה את עובדות היסוד של מציאות קיימת ומעורר תקוות וציפיות לחלוטין חסרות בסיס. כשאתה קובע עובדה ואומר, "אגיד לך במילה אחת, לא אתפלא אם מכבי ת"א תנצח העֶרֶב…", מבלי להסביר לקהל הצופים שלך על מה אתה מבסס את חוות דעתך כפרשן ו- איך מכבי ת"א אמורה לעשות זאת , אתה הופך לסתגלן מגוחך. הרגשתי שצוות השידור הזה ניב רסקין וגור שלף מוכר לי אשליות ביום חמישי האחרון של 27 בנובמבר 2014. חשתי שמְבַּלְפִים אותי בשעה שהצמד מתארח בביתי ברחוב אבן גבירול בתל אביב ונואם לי את נאום מִשְאָלוֹת הַלֵב ותקוות השָוְוא שלו. פתטי. אופורטוניסט זה מישהו  שמשנה עובדות אֶמֶת לטובת נתונים לא נכונים כדי להציג מַצָג שווא למען יוקרתו האישית וכדי למצוא חן בעיני מעסיקיו. ההתמודדות עם ו/או נגד אנשים אופורטוניסטים היא יסודית . העימות עם האופורטוניזם מתחיל מאוחר ובהפתעה מפני שאינך יודע מתי ומדוע בחרו אותם האופורטוניסטים האלה להתייצב על קו הזינוק. אינך יודע מתי הקולגה שלך נכווה מאופורטוניזם בפעם הראשונה ומתי תהיה הכווייה השנייה. אני מאמין שאופורטוניסט שמעד פעם אחת וחצה את הקווים, ימעד תמיד כשיתחשק לו וכשיחשוב שהוא יכול להפיק רווח : למען עצמו, לטובת הדרמה שלא קיימת, כדי למצוא חן בעיני הבוסים שלו, ועל מנת להאדיר בכל דרך את כמות המִדְרוּג . אופורטוניסט הוא אחיו התאום של השקרן. כאשר אדם כלשהו משקר אותך פעם אחת אתה יודע שעשה זאת כבר בעבר רק אינך יודע מתי, ואינך יודע מתי יעשה זאת שוב בעתיד.

אינני זוכר Pre Game Show ספורטיבי כה מוזר ושגוי בו צוות שידור Play by play (של ערוץ 10) נוטע תקוות שווא בצופיו, מוליך אותם שולל, ו- מְסַלֵף את המציאות כפי שעשו זאת ניב רסקין וגור שלף שלשום בהיכל הספורט ביד אליהו. אתה מתבונן בשני נציגי ערוץ 10 שמתארחים בסלון ביתך ולא מאמין לטקסטים המופרכים שלהם. משהתחיל המשחק השתנה כמובן כיוון המֶלֶל ב- 180מעלות . אינך יכול לשגר לציבור שלך מִשְאָלוֹת לֵב כשהמצלמות מראות דבר והיפוכו ובעיקר מפני שאינן יודעות לשַקֵר .

raskin shelef 1

טקסט תמונה : יום חמישי – 27 בנובמבר 2014 . היכל הספורט ביד אליהו בתל אביב . בטרם שריקת הפתיחה למשחק מכבי ת"א – צסק"א מוסקבה 84:61 במסגרת מחזור מס' 7 בבית ב' המוקדם ב- Euroleague. צוות השידור של ערוץ 10 ניב רסקין (משמאל) והפרשן גור שלף (מימין) נוטעים תקוות שווא ואינם מספרים את כל האמת לצופים שלהם אודות מצבה הביש של מכבי ת"א תחת שרביט האימון של גיא גודס ועוזרו פיני גרשון. את האינפורמציה העיתונאית הכי בסיסית אודות מכבי ת"א העגומה והמיוסרת הם אינם מגלים בטרם תחילת המשחק. מצלמות הטלוויזיה של ערוץ 10 בפיקודו של הבימאי ראובן "רוביק" פודגור עושות זאת במקומם. (צילום ממסך ערוץ 10 ב- iphone ע"י יעל תג'ר. באדיבות ערוץ 10).

שַדָּר הספורט רָב המוניטין של רשת הטלוויזיה האמריקנית ABC האווארד קוסל (Howard Cosell) המנוח (בשנים 1985 – 1965) הגה פעם בראשית עשור ה- 70 של המאה שעברה סלוגן עיתונאי נדיר בגלל פשטותו והאֶמֶת שטמונה בו : "Tell it like it is". כלומר, אמור זאת איך שזה . תיצמד לעובדות . אין לך כל רשות לייפות את המְצִיאוּת . שדרני הטלוויזיה אמורים להתנהג בחוכמה ובהיגיון מול הצופים שלהם ומול פירמידת הרייטינג . אל תשלח את הצופים שלך הביתה בטרם יריית הפתיחה ואל תנתץ את חומת המדרוג אך גם אל תספר להם סיפורים ואל תיטע בהם תקוות שווא. מעט מאוד שדרני טלוויזיה ורדיו יודעים לצעוד צעדת שיווי משקל על התֶּפֶר הדַק שמפריד בין אֶמֶת ל- אִילוּזְיָה.

ואז מגיע ריאיון מוקלט שערך שדר הקווים של ערוץ 10 טל שורר עם מאמן מכבי ת"א גיא גודס , כשעה לפני תחילת משחק התבוסה. גיא גודס : "…צסק"א מוסקבה היא אתגר גדול…אבל אני חושב שְהַחֶבְרֶה שלנו מוכנים לאתגר הזה…וצריך לתת הרבה דקות של מלחמה…קודם כל דרך ההגנה כי זאת קבוצה שקולעת קרוב ל- 90 נקודות בקלות בכל משחק…וצריך להוריד אותם בכיוון 72 נקודות…וזה צריך להיות יכולת של כולם ללא יוצא מן הכלל…". (באמת גיא גודס…? איזה מן הסבר אתה שולף לעברם של מאות אלפי צופי טלוויזיה בו אתה חושב שהחֶבְרֶה שלך מוכנים לאתגר הרוסי…? על סמך מה אתה מבסס את ההנחה הזאת…? במאמר מוסגר, המראיין של ערוץ 10 טל שורר איננו עירני ולא שנון , ומאפשר לו להתחמק…מדובר בקשקוש…בשתי רמות כדורסל הרחוקות זו מזו כמזרח ממערב…!).

שום הערכה מההשערות האלה שמעלים ניב רסקין , גור שלף, וגיא גודס איננה מתקיימת במציאות. צסק"א אומנם לא קולעת 90 נקודות לסלה של מכבי ת"א , רק 84 , אולם זה מספיק מול קבוצת כדורסל כל כך מוגבלת ולא מגובשת כמו מכבי ת"א (נעדרת בנוסף לכל שחקנים גבוהים) שאיננה מסוגלת לעבור את רף 20 נקודות בכל רבע. תוצאות ארבעת הרְבָעִים מצביעים באלו צרות צרורות שרויה מכבי ת"א שניגפת במגרשה הביתי. הסטטיסטיקה שלה מחורבנת ודַלָׂה . % 33 בקליעות ל- 2 נקודות (13 מ- 39), % 36 בקליעות ל- 3 נקודות (8 מ- 22), ו- % 62 בקליעות עונשין (11 מ- 21). מדובר בשחקנים מקצועניים שמשתכרים כל אחד בין חצי מיליון למיליון דולר (ואף יותר) בעונה אחת. כישרון זריקת הכדור לסל הוא פרנסתם , אלה שמשחקים באצטדיון הביתי שלהם, על פרקט ביתי, מול סלים ביתיים, וסביבם קהל ביתי שמעניק להם אווירה חמה ואוהדת במיוחד. עסק מגוחך.

רבע ראשון : מכבי ת"אצסק"א מוסקבה 12 : 25

רבע שני : מכבי ת"אצסק"א מוסקבה 30 :40

רבע שלישי : מכבי ת"אצסק"א מוסקבה 46 : 59

רבע רביעי : מכבי ת"אצסק"א מוסקבה 61 : 84 

ה- Pre Game Show שמפיקה הוועדה המארגנת על הפרקט בהיכל הספורט ביד אליהו הוא מרהיב בהרבה מהמציאות האפורה והמשעממת שנוצרת לאחר שריקת הפתיחה . התפאורה גדולה מהחיים וממידותיה הצרוֹת של מכבי ת"א. כשאתה רואה כיצד הכרוז מציג בפני ההמונים בהיכל הספורט ביד אליהו (11500 צופים ביציעי ההיכל) ובפני 200000 (מאתיים אלף) צופי הטלוויזיה בסלון ביתם את השחקן הנושא על גופייתו את המספר 21 סופוקליס שחורציאניטיס – אתה מבין שמדובר בקרקס. תמונות Pre Game Show שאין להם שום כיסוי. סופוקליס שחורציאניטיס הכבד, המגושם, והמסורבל צועד בגאווה לעבר הפרקט, מתלוצץ עם חלק משהשחקנים בדחיפות דֶמֶה של גופו בעל המסה העצומה נגד גופם הרזה והדקיק של עמיתיו לעומתו. אולם משמתחיל המשחק אתה מבין שמדובר בשחקן כדורסל מעורר רחמים שמציג סגנון משחק מכוער, צפוי, ומשעמם נטול כל חן ונעדר ווירטואוזיות. השחקן הזה תורם מיכולתו המוגבלת בין 10 דקות לרבע שעה בכל משחק. אי אפשר להזדהות עמו. ומה עם נייט לינהארט שהסקאוטרים של מכבי ת"א הביאו אותו לגיא גודס ולעוזרו פיני גרשון ? ומה יהיה על אלכס מאריץ' שגיא גודס ופיני גרשון ניאותו להשאיר אותו בשורות ההרכב שלהם ? אני משאיר את מלאכת הפרשנות של המשחק כולו לאריה ליבנת, אלי סהר, ואריה מליניאק. האמת מה הם כבר יכולים להסביר ולחדש לי ? מדובר בעסק שמתוכנן לא טוב. עסק פגום בקנה מידה אירופי (ברגע זה).

בימאי ערוץ 10 ראובן "רוביק" פודגור מסב את תשומת לבי לכמה שניות בעת הסיקור הישיר של ה- Pre Game Sow לעבר שורת המכובדים בהיכל . אני מזהה לפתע את מר אלכס גלעדי אחד מאנשי הטלוויזיה הדגולים של התעשייה בארץ וגם בעולם . כרגיל מחויט היטב בחליפה כחולה כהה ומעונב למשעי בעניבה כחולה ומטפחת כחולה בכיס השמאלי של הז'אקט באופן מדויק ומושלם . מר אלכס גלעדי ומר דן שילון הם שני האנשים הראשונים שטוו ב- 1970 את הקשר הסימביוטי בין הטלוויזיה הישראלית הציבורית הצעירה לבין מכבי ת"א. שניהם הפיקו ושידרו ישיר בפעם הראשונה בהיסטוריה של הטלוויזיה הישראלית הציבורית ב- 24 בנובמבר 1970 מהיכל נעמן (ליד קיבוצי כפר מסריק ועין המפרץ) את המשחק של אלופת ישראל מכבי ת"א נגד אלופת בלגיה (62:74 לטובת מכבי ת"א). לאחר שדן שילון התמנה למנהל חטיבת החדשות בנובמבר 1974 ע"י מנהל הטלוויזיה הישראלית ארנון צוקרמן הופקד אלכס גלעדי למנהל חטיבת הספורט במקומו. הוא הפך לשַדָּר הכדורסל המוביל של הטלוויזיה הישראלית הציבורית בטרם עידן יורם ארבל . אלכס גלעדי היה האיש ששידר ישיר ב- 7 באפריל 1977 מהיכל "פאיוניר" בבלגראד את זכייתה של מכבי ת"א בגביע אירופה לאלופת בכדורסל לאחר שניצחה את אלופת איטליה מובילג'ירג'י ווארזה 77:78. מילותיו האימורטאליות בתום הניצחון הסנסציוני והזכייה ההיסטורית "אני לא מאמין…אני לא מאמין…גביע אירופה לתל אביב…גביע אירופה לתל אביב…" חקוקות באותיות של זהב על טייפ השידור . כמי שערך , ניהל , והפיק את השידור הישיר ההוא בירושלים אני זוכר היטב כל פרט ממנו . אלכס גלעדי טס בגפו לבלגראד . הוא היה שדר בודד , ללא עוזר שדר , ללא פרשן צמוד , ללא צוות טכני תומך ישראלי לידו בעמדת השידור שלו , וללא מפיק . הוא עשה לבדו עבודה של 6 (שישה) אנשים כשבנוסף הוא מפעיל צוות שידור בפילם (צלם דני ברנע ואיש קול סעדיה קאראוואני) שנכח בבלגראד ותיעד את קבוצת מכבי ת"א מאחורי הקלעים של הניצחון המזהיר . ב- 1980 נרכש אלכס גלעדי ע"י רשת הטלוויזיה האמריקנית NBC והחל שם קריירה מזהירה שנמשכת עד עצם היום הזה . ב- 1985 התמנה לתפקיד צמרת טלוויזיוני בינלאומי יו"ר וועדת הטלוויזיה של ה- IAAF . ב- 1993 הקים מר אלכס גלעדי את הזכיינית "קשת" והתמנה למנכ"ל שלה . ב- 1994 בהיותו בן 52 התמנה אלכס גלעדי ע"י נשיא IOC (הוועד האולימפי הבינלאומי) חואן אנטוניו סאמאראנש לחבר בוועד האולימפי הבינלאומי (מינוי עד גיל 80) . על פי חוות דעתי הטלוויזיונית תפקידו של אלכס גלעדי כ- יו"ר וועדת הטלוויזיה של ה- IAAF הוא המכריע , המשפיע , והחשוב מכול הנזכר לעיל . כל מה שאתם רואים בשידורי הא"ק בטלוויזיה הנוגעים לאולימפיאדות ואליפויות העולם הם פרי מחשבתו , יוזמתו , ופועלו של אלכס גלעדי . למרות שרוביק פודגור חשף את נוכחותו של אלכס גלעדי איש טלוויזיה מוכשר ומקורי הרי שצוות השידור של ערוץ 10 ניב רסקין וגור שלף בחר להתעלם ממנו . אז אנוכי עושה זאת במקומם .

alex gilady 27 11 2014טקסט תמונה : יום חמישי – 27 בנובמבר 2014 . היכל הספורט ביד אליהו בתל אביב . בימאי השידור הישיר מטעם ערוץ 10 מר ראובן "רוביק" פודגור מבליט את נוכחותו של מר אלכס גלעדי גדול אנשי הטלוויזיה בארץ ואחת הפיגורות החשובות גם בתעשיית הטלוויזיה הבינלאומי במשחק התבוסה מכבי ת"א – צסק"א מוסקבה 84:61 (יושב שלישי מימין – בחליפה כחולה כהה ועניבה ומטפחת כחולות), אולם ניב רסקין וגור שלף אינם מתייחסים ל- Frame הקונקרטי ומותירים אותו Mute. (צילום ב- iphone ע"י יעל תג'ר ממסך ערוץ 10. באדיבות ערוץ 10).

gilady 1

טקסט תמונה : 17 במאי 1977. אלכס גלעדי (חובש אוזניות) בחדר הפיקוד הטלוויזיוני משם הוא מנהל את השידור הישיר הממושך בן 10 (עשר) שעות של הבחירות לכנסת ה- 9 . זיהוי הנוכחים בתמונה מימין לשמאל : מנהל חטיבת החדשות דן שילון , מנהל הביצוע דוד שניידר ז"ל (עומד), המפיק אלכס גלעדי, ארנון צוקרמן מנהל הטלוויזיה (מעשן סיגר), ולמטה משמאל מציץ ראשה של עוזרת ההפקה עמית גולדנברג. (התמונה הוענקה לי ע"י יוסף "פונצי" הדר ז"ל. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

alex gilady

טקסט תמונה : אוגוסט 1997. ה- IBC באתונה. אליפות העולם ה- 6 בא"ק מתקיימת באתונה – יוון. אנוכי (מימין) יחדיו עם אלכס גלעדי (במרכז) ועם מהנדס הקול והתקשורת שלי סעדיה קאראוואני. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

alex 2

טקסט תמונה : קיץ 1969. מר אלכס גלעדי (בן 27) בראשית הקריירה המפוארת שלו בטלוויזיה הישראלית הציבורית. (באדיבות יוסף "פונצי" הדר ז"ל. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

alex 3

טקסט תמונה : 20 בנובמבר 1977. אלכס גלעדי (בן 35) מפיק את מבצע השידורים הענק של הטלוויזיה הישראלית הציבורית המכסה את ביקורו בן שלושה ימים של נשיא מצרים אנוואר סאדאת בירושלים . זיהוי הנוכחים מימין לשמאל : אלכס גלעדי, מנהלת סרטי תעודה ג'ודי לוץ (מרכיבה משקפיים כהות ובחולצה משובצת), מנהל הטלוויזיה ארנון צוקרמן (בן 43), דוד שניידר ז"ל (ראשו מציץ מאחור), מהנדס הטלוויזיה אורי לעדן (לובש ז'אקט ומוסתר), מנהל חטיבת החדשות הטרי ומגיש המשדרים חיים יבין (בן 45) , כתב החדשות אמיר שביב, מישהו חתוך לא מזוהה. (התמונה הוענקה לי באדיבות יוסף "פונצי" הדר ז"ל. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

alex 1

טקסט תמונה : סתיו 1975. היכל הספורט ביד אליהו. עמדת השידור של הטלוויזיה הישראלית הציבורית. אלכס גלעדי (שני משמאל חובש אוזניות) מוביל שידור ישיר של אחד ממשחקיה של מכבי ת"א במסגרת גביע אירופה לאלופות בכדורסל. זיהוי הנוכחים בתמונה מימין לשמאל : שני עוזרי השדר הרצל רווה ורפי גינת (מזוקן) , אלכס גלעדי , וה- Floor Manager יוסף "פונצי" הדר ז"ל (חובש Headset). (התמונה באדיבות יוסף "פונצי" הדר ז"ל. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

m 26

טקסט תמונה : יום חמישי – 7 באפריל 1977. היכל הכדורסל "Pioneer" בבלגראד . מר אלכס גלעדי באחד מרגעי השיא שלו כשדר כדורסל מוביל בטלוויזיה הישראלית הציבורית שתיאר את ניצחונה של של מכבי ת"א על הקבוצה האיטלקית מובילג'ירג'י ווארזה 77:78 במשחק הגמר על גביע אירופה לאלופות בכדורסל. כאן הוא נראה בסיום המשחק ממתין ל- Cue שלי מירושלים להתחיל את הריאיון ה- Unilateral שהוא עורך בשידור ישיר עם קפטן מכבי ת"א טל ברודי. (צילום משהל'ה פרידמן. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

אלכס גלעדי הוא דמות טלוויזיה ארצית ובינלאומית בלתי נשכחת בעבורי. כשאני רואה אותו מבליח לכמה שניות בצילומי הטלוויזיה מתרווח בכורסת הכבוד שלו בהיכל הספורט ביד אליהו, נפרסת מול עיניי היסטוריה טלוויזיונית בת 45 שנים.

rating 27 11 2014

טקסט מסמך : יום חמישי – 27 בנובמבר 2014. דו"ח רייטינג ברבעי שעות של האוכלוסייה היהודית וכלל האוכלוסייה בין 20.45 (תחילת השידור הישיר של המשחק מכבי ת"א – צסק"א מוסקבה 84:61) לבין 23.00, מבשר על הצלחת ערוץ 10 מול תבוסתו של ערוץ 1 הציבורי לערוץ 2 וגם הפסדו בהפרש גדול לערוץ 10. (באדיבות וועדת המדרוג הארצית).

מסתיים השידור הישיר וצוות השידור של ערוץ 10 יחדיו עם מאמן מכבי ת"א גיא גודס ניצבים כולם בפני שוקת שבורה. נאומי התבוסה של ניב רסקין, גור שלף, וגיא גודס בסיום המשחק הם אנטי תזה לדרשות וההסברים שלהם בתחילת השידור הישיר. שידור ילדותי ולא עיתונאי. ערוץ 10 משלם למכבי ת"א זכויות שידורים בעבור כל משחק כ- 100000 (מאה אלף) שקל, ואיננו חייב לה יותר מזה. מועדון הכדורסל של מכבי ת"א הוא מושא שידור. שום דבר מעבר לכך.

סוף הפוסט מס' 454. הועלה לאוויר בשבת – 29 בנובמבר 2014.


תגובות

פוסט מס' 454. ניב רסקין וגור שלף לא מספרים את כל האמת לציבור בפתח השידור הישיר מכבי ת"א נגד הקבוצה הרוסית צסק"א מוסקבה. מצלמות ערוץ 10 דווקא כן. מכבי ת"א ניגפת בפני צסק"א מוסקבה 61 : 84 במחזור 7 בבית ב' המוקדם ב- Euroleague בהיכל הספורט ביד אליהו (יום חמישי – 27 בנובמבר 2014). ביקורת טלוויזיה. פוסט מס' 454. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר בשבת – 29 בנובמבר 2014. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>