FIFA הקלה מאוד על ערוצים 10 ו- 2 משקבעה כי חלק מכריע משעות המשחקים החשובים במונדיאל ברזיל 2014 לרבות משחקי 1/8 גמר + 1/4 גמר + 1/2 גמר + משחק הגמר ייערכו בשעת Non Prime Time ישראלית, ב- 23.00. ביקורת טלוויזיה. פוסט מס' 412. כל הזכויות שמורות.

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים.

הערה 2 : הבלוג איננו מופק , נכתב , ונערך למען מטרות רווח כספי ו/או פרסום אישי.

הערה 3 : הפוסטים שבים ומתעדכנים מעת לעת.

———————————————————————————–

פוסט חדש מס' 412 : הועלה לאוויר ביום חמישי – 10 ביולי 2014.

FIFA הקלה מאוד על ערוצים 10 ו- 2 משקבעה כי חלק מכריע משעות המשחקים החשובים במונדיאל ברזיל 2014 לרבות משחקי 1/8 גמר + 1/4 גמר + 1/2 גמר + משחק הגמר ייערכו בשעת Non Prime Time ישראלית, ב- 23.00. ביקורת טלוויזיה. פוסט מס' 412. כל הזכויות שמורות. 

———————————————————————————–

טקסט תמונה : 2003 – 2002. אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. עזבתי בטריקת דלת בעקבות הצבתו המופרכת של יוסף בר-אל בפסגת השידור הציבורי של מדינת ישראל ו-מינויו לתפקיד מנכ"ל רשות השידור בקיץ 2002 ע"י ממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון. שלוש שנים אח"כ ב- 2 במאי 2005 התעשתה אותה ממשלת ישראל בראשות אותו אריאל "אריק" שרון והדיחה לאלתר את יוסף בר-אל מכהונתו הרמה כ- מנכ"ל רשות השידור. בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל ובפעם הראשונה בתולדות רשות השידור הודח וסולק מנכ"ל רשות שידור מכהן. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

הערה 4 : כל העולם במה וכל אחד משחק את התפקיד שלו . הכל עניין אישי . גם ההתרשמות מאפקטיביות ופְגִיעוּת הטרור היא אישית . כשטילי הטרור ו/או מתאבדי הטרור ו/או מטעני הטרור פוגעים באקראי דווקא בביתך וקוטלים את בני משפחתך – מדובר באויב ובהשמדה . כשאותם הטילים נופלים באקראי בשדות פתוחים במרחק של מאות קילומטרים ממך – מדובר בירי רקטות של החמאס .

הערה 5 : מוטי קירשנבאום ו- ירון לונדון ריאיינו לפני כמה ימים באולפן ערוץ 10 ב- "בית הוורד" בגבעתיים כלכלנית מומחית שמתמצאת פחות ו/או יותר במבנה הניהול הכלכלי והכספי של שלטון החמאס ברצועת עזה . הכלכלנית סיפרה כי התקציב השנתי של ממשלת איסמעיל הנייה נע סביב חצי מיליארד דולר . שני אנשי הטלוויזיה הוותיקים לא שאלו אותה שתי שאלות מתבקשות : האם ממשלת החמאס מנהלת מנגנון גביית מסים מסודר מאזרחיה ברצועה ואו שמא היא נשענת אך ורק על תרומות של מדינות המפרץ העשירות בנפט ? ושאלה נגזרת , כיצד בכל מקרה מעניק שלטון החמאס לאוכלוסייה שלו שירותים בסיסיים של תשתיות , רווחה , וחינוך ?

1. מדידת הרייטינג בערבים ובלילות של שידורי ערוץ 1 , ערוץ 2 , וערוץ 10 ביום שלישי – 8 ביולי 2014 וביום רביעי – 9 ביולי 2014. מונדיאל 2014 מהלל את הרייטינג של ערוץ 1.

שני השידורים הישירים של שני משחקי חצי הגמר במונדיאל ברזיל 2014 בערוץ 1 אותם שידרו יורם ארבל ודני נוימן , ביום שלישי – 8 ביולי 2014 ב- 23.00  גרמניה – ברזיל 7 : 1 , וביום רביעי – 9 ביולי 2014 גם כן ב- 23.00 ארגנטינה – הולנד 4 : 2 בבעיטות הכרעה מ- 11 מטרים לאתר תוצאת תיקו מאופסת בתום 120 דקות – הסבו מנעמי רייטינג לשידור הציבורי ברגעי חייו האחרונים במתכונתו הישנה . מדובר אומנם בשני משחקי חצי גמר אפרוריים אך במדרוג מיטבי בעבור ערוץ 1 שגרף רייטינג ממוצע של % 19.9 בין 23.00 ל- 01.00 בעת השידור הישיר של משחק חצי הגמר הראשון ברזיל – גרמניה 7 : 1 מבלו הוריזונטה . המשחק גבל בבדיחה והפך לקוריוז משום חד צדדיותו ובגלל פער האיכות העצום ששרר בין שתי הנבחרות גרמניה וברזיל . חולשתה ורדידותה של ברזיל ניכרה כבר מתחילת הטורניר . ברזיל היא נבחרת עגומה . קבוצת כדורגל ברמה נמוכה, צפויה, ומפוררת. נכון שגרמניה הרשיתה את הכדור שבע פעמים לתוך שערה הפרוץ של ברזיל , ואומנם ראיתי הרבה שערים במשחק הזה, אולם מי צריך הרבה שערים . צריך כדורגל . כפי שהמשחק המגוחך שהיה רחוק מהתמודדות ספורטיבית הסתיים בתבוסה ברזילית 7 : 1, הוא היה יכול להיגמר גם ב- 12 : 1. גרמניה הייתה קרובה לחוֹרֵר את הרשת הברזילאית לפחות עוד חמש – שש פעמים במהלך המשחק הזה. אמש (יום רביעי – 9 ביולי 2014) הגדיל ערוץ 1 לעשות לאחר שצבר בשידור הישיר של משחק חצי הגמר השני ארגנטינה – הולנד מסאו פאולו , בין 23.00 ל- 01.45 , רייטינג ממוצע יפה מאוד בן % 22.6 . מדובר במדרוג נאה בשעות לילה כה מאוחרות . ההתמודדות המשמימה והשבלונית בין השחקנים הארגנטיניים וההולנדיים הייתה נטולה כל הברקה ונעדרה כל אלתור . שתי הנבחרות הללו ארגנטינה והולנד משחקות משחק נוקשה , מסודר , וממושמע בו ההגנות חזקות מההתקפות . אפילו כוכבים יצירתיים וזוהרים בדרגתם של ארייאן רוֹבֶּן ההולנדי וליונל מֶסִי הארגנטיני נותרים כבויים בסוג כזה של מאבק "סגור" ומוקפד אמש . סגנון משחקה המאורגן של ארגנטינה מלמד כי אין סיכוי שגרמניה תדביר אותה במשחק הגמר ביום ראשון – 13 ביולי 2014 באותה תוצאה פנומנלית 7 : 1 כפי שעוללה לברזיל .

שעות שני משחקי חצי הגמר במונדיאל ברזיל 2014 ב- 23.00 שעון ישראל היטיבו עם שני הערוצים המסחריים 2 ו- 10 . "מבט" של ערוץ 1 ללא מעטפת המונדיאל חוזר לממדיו הטבעיים וניגף ללא תנאי בפני מהדורות החדשות של ערוץ 2 וערוץ 10 . שלשום ביום שלישי – 8 ביולי 2014 צבר "מבט" % 4.7 מול הישג של % 15.7 שצברה מהדורת החדשות ערוץ 10 (ערוץ הבית שלי) ו- % 30.6 שהפיקה מהדורת החדשות של ערוץ 2 . אמש ביום רביעי – 9 ביולי 2014 מצטיירת תמונה דומה . "מבט" בלעדי משחקי הכדורגל שָב לסוּרוֹ ו- מתדרדר ל- % 3.2 . מהדורת החדשות של ערוץ 10 צוברת % 13.0 , ומהדורת החדשות של ערוץ 2 נוסקת לגבהים חסרי פשר % 34.3 . יש לערוץ 10 חברת חדשות מקצועית שמשום מה איננה מצליחה להדביק את הרייטינג של חברת החדשות של ערוץ 2 .

2. יורם ארבל ודני נוימן. 

הדקה ה- 75 במשחק 1/2 הגמר בסאו פאולו ארגנטינה – הולנד אמש (יום רביעי – 9 ביולי 2014) תפשה שוב את יורם ארבל לא מוכן ועשתה בו שַמוֹת . יורם ארבל שאג כי ארגנטינה כבשה ש- ע – ר . קירות הבית רעדו . כעבור שנייה אחת ביטל את השער ומסר לצופיו אינפורמציה בדויה כי השופט שרק לנבדל בטרם כיבוש השער . דני נוימן שמשמש זוג עיניים נוסף של יורם ארבל בעמדת השידור בסאו פאולו "שַם רֶגֶל" בפרהסיה לשַדָּר המוביל שלו : "יורם ארבל על מה אתה מדבר, הכדור הארגנטיני פגע בכלל ברשת החיצונית וגם לא היה נבדל…" . יורם ארבל משיב לו , "וואלה… ?אתה חושב שהכדור לא חדר לשער…?" . דני נוימן מחזיר לו : "אני לא חושב…אני בטוח…!" . דני נוימן נשמע לי כמתריס . אולי לא . ברור שהוא מוצא את עצמו לפתע בעמדת יתרון מול השדר המוביל שלו . ואז יורם ארבל מתחיל להחליק ולשייף את הרשלנות הכרונית שלו ואת כישלון האי – זיהוי שלו , ומשתפך : "מעניין דני…מהזווית שלי נראה כאילו הכדור חדר פנימה…אני כל כך רוצה שיהיה גול…אז אני מבקיע בעצמי…זה כבר קרה לי לא פעם אחת בשידורים הישירים שלי…" . הוא מוסיף ומספר אמש לדני נוימן בעמדת השידור של שניהם בסאו פאולו סיפור לא חשוב מ- Euro 1988 . מוזר מאוד שיורם ארבל ודני נוימן רואים את המשחק ארגנטינה – הולנד מאותה זווית התבוננות בעמדת השידור המשותפת שלהם , אולם בעוד האחד רואה גול…השני רואה את ההפך . לא גול . מוזר מאוד גם שאת מה שאנוכי רואה בבירור מהמוניטור שלי בביתי ברחוב אבן גבירול בתל אביב , יורם ארבל לא רואה מעמדת השידור הנוחה שלו בעלת תצפית מצוינת באצטדיון בסאו פאולו . איזה שער ואיזה נבדל ואיזה נעליים . האיש חי בלה לה לנד . מדובר בסך הכל בחלטורה מתמשכת של יורם ארבל . תצוגת נֶפֶל של שַדָּר מוביל שהגיע לחלוטין לא מוכן למונדיאל ברזיל 2014 . הוא מכיר באופן מוגבל וחלקי ביותר את אובייקט השידור הענק והממושך שניצב לפניו , איננו רואה ולא מזהה את גיבורי העלילה , ולכן גם לא אמין ולא מהימן . נכון שבכל מיני חלקי שידור אחרים במסע הארוך לברזיל 2014 קול הבריטון שלו וניסיונו הרב בהעברת אינפורמציה מחפים על חולשותיו העיתונאיות ו- עיוורון הזיהוי , אולם בסך הכול מדובר מנקודת מבטי באכזבה רבתי . אני הכרתי יורם ארבל שונה לחלוטין כששִימֵש שַדָּר מוביל שלי במונדיאלים של ספרד 1982 , מכסיקו 1986 , ואיטליה 1990 . לא נראים לי גם דברי החנופה שהוא מרעיף ללא הפסק בעמדות השידור על המפיק הצמוד שלו בברזיל מר מאיר בר . מאיר בר הוא במקרה גם מנהל מחלקת הספורט והבוס הישיר של יורם ארבל בירושלים . בחלוף חודש ימים מאז החלו שידורי מונדיאל ברזיל 2014 יש ל- Sound ה- "תּוֹדָה" הבלתי פוסק הזה שמשמיע יורם ארבל תדירות , צליל של התרפסות . כמה כבר אפשר לשמוע את יורם ארבל לוחש דברי תודה באוזנו של מאיר בר…??? מה זה בכלל מעניין ומדוע זה חשוב . היום ברור שאפשר היה לעשות ולבצע את תפקיד רב האחריות של השַדָּר המוביל של ערוץ 1 במונדיאל ברזיל 2014 הרבה יותר טוב . הרבה הרבה יותר טוב . קבוצת HBS בראשות הצרפתי מר פראנסיס טלייה (Francis Tellier) מחוללת הפקת טלוויזיה בלתי רגילה שטרם נראתה כמותה בתולדות המונדיאלים , אולם ערוץ 1 יחדיו עם השַדָּר המוביל שלו נשרכים הרחק מאחור ללא שום הצדקה וללא שום נימוק הגיוני .

yoash 1

טקסט תמונה :  יוני – יולי 1998 . מונדיאל צרפת 1998 . ה- IBC בפאריס . אנוכי (מימין) עם מפיק הטלוויזיה מר פראנסיס טלייה (Francis Tellier) מי ששימש ראש קבוצת הטלוויזיה הצרפתית TVRS 98 שהפיקה את סיגנל הטלוויזיה הבינלאומי . במונדיאל הזה הוא קנה את המוניטין הטלוויזיוני הגדול שלו . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

3. האולפן המנווט בירושלים. 

רֶצֶף מאורעות הזמן והמלחמה שמנהלת מדינת ישראל נגד מדינת הטרור של החמאס בעזה עושים שַמוֹת באולפן הירושלמי המנווט את שידורי מונדיאל ברזיל 2014 וממסמסים את תודעתו . הם כופים עליו זמניות , אקראיות , חוסר שיטתיות , ו- ביטולים . גם משך החשיפה המוגבל והמצומצם שלו הופכים אותו לפחות ופחות רלוואנטי דווקא בשיאו של מפעל השידור היוקרתי . אם כך מדובר במוסד פרשנות שנראה כ- Filler טלוויזיוני . אולפן מנווט בלתי קונסיסטנטי – לא בהופעתו ולא במשכו על מסך הטלוויזיה , ולכן מיותר , ארכאי , ומגוחך . הפסקת המשחק בין שתי המחציות אֶמֶש בשידור הישיר ארגנטינה – הולנד יוחדה למִבְזָק חדשות בהגשת מיכל רבינוביץ' ולאין סוף פרסומות מסחריות ו- Promotions . בתומן נותרו למגיש אורי לוי 55 (חמישים וחמש) שניות בלבד כדי לסכם את אירועי המחצית הראשונה בטרם יחזיר את השידור ליורם ארבל בסאו פאולו . אורי לוי הוא מגיש לָחוּץ . שחקן תיאטרון קטן ולא רגוע שאיננו מסוגל להפנים את רגשותיו . רואים שהוא נסער ונרגז . בצדק . חלוקת הזמנים בהפסקה שבין שתי המחציות הופכת את אורי לוי , אבי רצון , אייל לחמן , וזאב זלצר לפיגורות טלוויזיוניות בלתי נחוצות . אף על פי כן אורי לוי מנסה לעשות סדר וכמו מורה בכיתה יוצא ידי חובתו ומעניק לכל אחד בתורו את רשות השידור לכמה שניות . ובאמת כל אחד מהשלושה אומר משהו לא באמת חשוב שצריך לזכור . גם בגלל שהמשחק עצמו ארגנטינה – הולנד חסר עניין ומשעמם .

arbel 1

טקסט תמונה :  הימם ההם הזמן ההוא. מונדיאל ספרד 1982. מדריד בירת ספרד. זהו  משרד ההפקה , השידורים , והתקשורת שלנו ב- IBC במדריד. השדר בשפה הערבית סולי מניר חובש אוזניות ו- משדר Off  Tube מהמשרד תקצירי כדורגל בשפה הערבית לצופיו הערביים בישראל . קומוניקציה מופרכת מיסודה בין מוֹסֵר האינפורמציה למאזיניו וצופיו . השידור בשפה הערבית הייתה הפרדה מקצועית מלאכותית ומכוונת של מנכ"ל רשות השידור יוסף "טומי" לפיד בין צופי הטלוויזיה היהודיים לבין הצופים הערביים במדינת ישראל. אפשר היה לחשוב שהצופים הערביים בישראל אינם מסתפקים בקולם של שלושת השדרים בשפה העברית, יורם ארבל, נסים קיוויתי, ורפי גינת. זיהוי הנוכחים משמאל לימין : השדר יורם ארבל (בן 40), המפיק משנה שלי אורי לוי (בן 30), השדר בשפה הערבית סולומון "סולי" מניר (מחזיק מיקרופון וחובש אוזניות), עוזרת ההפקה שלי עדה קרן, השדר רפי גינת (בן 32) , ומאחור נסים מזרחי (משוחח בטלפון). (תיעוד וצילום יואש אלרואי. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

חוסר הרלוואנטיות של האולפן המנווט בירושלים חוזרת על עצמה שוב בחלוף 45 דקות . המשחק ארגנטינה – הולנד מסתיים בתוצאת תיקו אֶפֶס בתום תשעים דקות . בסאו פאולו מתקיימת הפסקה בת חמש דקות . שחקני שתי הנבחרות נחים קמעא בטרם ההארכה . יורם ארבל מחזיר את השידור לאורי לוי בירושלים . השידור מועבר ללא כל דיון למר אמיר בר שלום ולמר אמיר איבגי המעדכנים מאשדוד את צופי ערוץ 1 במתרחש בתום היום השני למלחמה . הדקות נוקפות ושחקני הולנד וארגנטינה נערכים לפתיחת ההארכה . אורי לוי הנואש מאיץ בשני ה- אָמִירִים לסיים . "אמיר" הוא קורא שוב ושוב…ועוד פעם ועוד פעם "אמיר"…אך שני ה- אָמִירִים לא עונים לו . או שהם לא שומעים אותו ו/או שאינם מקשיבים לו . הבימאי באולפן חוצה בינתיים את המסך לשניים (Split Screen) . בצדו האחד עוסקים אמיר בר שלום ואמיר איבגי באשדוד בניתוח מצב המלחמה והעברת נתונים ואינפורמציה לציבור . מצדו האחר נראה אורי לוי באולפן בירושלים שרוי במצוקה. מראה פניו עגום. הוא נראה מסכן ועייף , ומשדר לצופים שלו חוסר אונים . האיש מתחנן ומפציר כל הזמן בשניים להחזיר את השידור ליורם ארבל ודני נוימן בסאו פאולו . מדובר אומנם בשעת טלוויזיה מאוחרת, אחת בלילה (01.00), אף על פי כן % 22.6 מאוכלוסיית הטלוויזיה במדינת ישראל חוזה ב- סצנת טלוויזיה פתטית .

אינני יודע מי האחראי שם באחת (01.00) בלילה ברוממה בירושלים על המראֶה והאסתטיקה הפגומה של ערוץ 1, המאפשר חשיפה כל כך מגוחכת ומבולבלת של חלון ראווה כה רשלני של השידור הטלוויזיוני הציבורי . תמוה .

סוף הפוסט מס 412.

 

 

 

 

 

 

 

 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *