פוסט מס' 472. פוסט מס' 472. שלומפריזציה ופרסומיזציה בשידור הציבורי. פוסט גלוי שנכתב בשעתו גם לנשיאת מועצת העיתונות בישראל השופטת הנכבדה גב' דַלְיָה דוֹרְנֶר. פוסט מס' 472. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר לראשונה ביום שלישי – 24 בדצמבר 2013 והועלה לאוויר שוב ביום שישי – 30 בינואר 2015.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים . חל איסור מפורש להעתיק את הטקסטים והתמונות ואף לא לאגור אותן במאגרי מידע שונים לשימוש מכוון ו/או מזדמן מאוחר יותר . האינטרנט איננו מוסד תקשורת פרוץ וגם לא אכסניית מידע שפתוחה למפרי חוק. גם עליו חלים זכויות יוצרים.

הערה 2 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי, ו/או לטובת רווח מסחרי, ו/או לצורכי פרסום אישי.

—————————————————————————————————-

פוסט חדש מס' 472 : הועלה לאוויר לראשונה ביום שלישי – 24 בדצמבר 2013 ומועלה לאוויר שוב ביום שישי – 30 בינואר 2015.

—————————————————————————————————-

פוסט מס' 472. שלומפריזציה ופרסומיזציה בשידור הציבורי. פוסט גלוי שנכתב בשעתו גם לנשיאת מועצת העיתונות בישראל השופטת הנכבדה גב' דַלְיָה דוֹרְנֶר. פוסט מס' 472. כל הזכויות שמורות.

הפוסט עוסק בתוכנית עבר "Monday Night Basketball & Soccer" של ערוץ 1 הציבורי ש- שודרה ביום שני – 23 בדצמבר 2013 בערוץ 1 ואשר חשפה לעיני קהל צופי הטלוויזיה בישראל כמות פנטסטית בעוצמה רבה של פרסומות מסחריות ממגרשי הכדורסל והכדורגל. הרבה מעבר למותר ולמקובל. מדובר בשטיפת מוח. פוסט מס' 333 ופוסט מס' 472. כל הזכויות שמורות.  

טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. עזבתי בטריקת דלת לאחר שממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון ז"ל עשתה מעשה מופרך ומינתה בקיץ 2002 את יוסף בר-אל לתפקיד הרם של מנכ"ל רשות השידור. באוקטובר 1998 (לאחר שובי מה- WBM ה-1 שנערך בסידני – אוסטרליה לקראת שידורי הטלוויזיה והרדיו של אולימפיאדת סידני 2000) התחלתי לחקור ולכתוב את הסדרה רבת ה- היקף ועבת כרס בת 13 ספרים שעוסקת בקורות הטלוויזיה בעולם ובארץ בשנים 2014 – 1884, ואשר הענקתי לה את השם , "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה". הסדרה כוללת בתוכה כ- 72 (שבעים ושניים) כרכים שמשתרעים על פני כ- 130000 (מאה ושלושים אלף) עמודי מחשב (A4). המחקר והכתיבה של הסדרה אמורים להסתיים ב- 2019 , לכל המאוחר ב- 2020 .

סדרת 13 הספרים היא מסת טלוויזיה שדנה בתחומי התפתחות סיקור הספורט, החדשות, והתיעוד בטלוויזיה הבינלאומית ובארץ כמו גם התפתחות הטכנולוגיה הטלוויזיונית מאז 1884 (מאז ימיו של מהנדס האלקטרוניקה הגרמני פאול ניפקואו) , כלכלה טלוויזיונית, מו"מ וזכויות שידורים, הפקה ומשאבי אנוש, כישרון שידור Play by play , הגשה , הנחייה , ומהימנות בעריכת ראיונות. לצורך כתיבת הסדרה ראיינתי כ- 2200 (אלפיים ומאתיים) אנשים בעולם ובארץ . היא עבת כרס מפני שהיא כוללת בתוכה מלבד הכתיבה שלי עשרות אלפי תמונות + מסמכים אותנטיים + קטעי עיתונות וכמובן תיעוד מפורט של אותם 2200 אנשי תעשיית הטלוויזיה בעולם ובארץ שניאותו למסור לי עדותם ולסקור עמי את ההיסטוריה של הטלוויזיה שהם היו חלק ממנה . להיסטוריה הטלוויזיונית הזאת יש תכונה סלקטיבית . חלק מהאנשים שעמם דיברתי היא מציבה בראש הרשימה . לחלק היא מייעדת מקום באמצעיתה . ולא מעט אחרים שניצבו בעמדות מפתח היא מותירה בירכתיים משום שהתברר כי היו אנשים כושלים ולכן לא חשובים . (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

הערה 3 : היכן שהוא שתי דקות לסיום המשחק אֶמֶש (יום חמישי – 29 בינואר 2015) מכבי ת"א – ריאל מדריד 90:86 בהיכל הספורט ביד אליהו במסגרת המחזור ה- 5 בבית מס' חמש ב- Top 16, שידר נִיב רָסְקִין שמבין משהו בשידור ישיר של משחק כדורסל בטלוויזיה טקסט כדלקמן לצופיו : "אסור למכבי ת"א לשמוט את היתרון…", אמירה בעלת תקוות שמחברת את הצופים שלו למסך ערוץ 10 . בחלוף אותן שתי דקות הללו המשיך את הסאגה : "הצהובים של מכבי ת"א מכוונים הכי גבוה שאפשר…" . מכבי ת"א תפשה את ריאל מדריד ביום קליעה חלש ואפרורי . 7 מ- 28 לשלוש (% 25) . הצלף שלהם סֶרְחִיוֹ יוּל פגע רק שלוש פעמים מ- 8 ניסיונות לשלוש (% 37.5) . 29 מ- 52 לשתיים (% 55.7) . 7 מ- 11 בזריקות עונשין (% 63.6) . מדובר בשחקנים שמשתכרים מיליוני יורו ו- דולרים מדי עונה ומחטיאים ללא סוף . האם הייתה זאת הגנת מכבי ת"א שגרמה לספרדים להיראות כמות שהם , ו/או שמא המאמן המוגבל שלהם פָּאבְלוֹ לָאסוֹ הוא שמביא את ריאל מדריד לעמדת נחיתות . אני משאיר את הניתוח והפרשנות לאריה מליניאק ואלי סהר . 7 שחקנים זרים של מכבי ת"א (מרקז היינס , סופוקליס שחורציאניטיס , ג'רמי פארגו , דווין סמית' , בראיין ראנדל , אלכס טיוס , ו- ג'ון אלכסנדר) יחדיו עם סילבן לאנדסברג קלעו את כל ה- 90 נקודות של מכבי ת"א . אפילו לא שחקן אחד תוצרת מכבי ת"א וישראל מופיע ברשימת הקלעים בעוד ג'ייק כהן ונייט לינהארט (גם הם לא תוצרת מקומית –   None made in Israel) כלל לא משחקים . זה לא פחות ממדהים . מועדון הכדורסל של מכבי ת"א בעונת 2015 – 2014 הוא בעצם קבוצת כדורסל אמריקנית – יוונית עם קפטן ישראלי בשם יוגב אוחיון . אף על פי כן יותר מ- 11000 (אחד עשר אלף) צופים ישראליים ממלאים את יציעי ההיכל לעייפה . ההזדהות של אזרחי ישראל עם קבוצת כדורסל אמריקנית – יוונית ששמה מכבי ת"א – מוחלטת ! לא מדובר רק באוהדים המושבעים שמשרכים דרכם להיכל הספורט ביד אליהו מאז היה עדיין אצטדיון פתוח ב- 1966 עשוי משטח מרצפות אלא גם ב- 300000 (שלוש מאות אלף) צופי טלוויזיה ישראליים שמקדשים את נאמנותם למכבי ת"א באמצעות ערוץ 10 . אמש (יום חמישי – 29 בינואר 2015) במשך שעתיים וחצי בין 20.45 ל- 23.15 צבר השידור הישיר של המשחק מכבי ת"א – ריאל מדריד 86:90 בערוץ 10 בהובלת נִיב רָסְקִין ו- גוּר שֶלֶף, כמות רייטינג ממוצעת של % 13.8, ושלושה שיאים של % 15.1 (22.30 – 22.15) , % 15.8 (22.45 – 22.30) , ו- % 14.6 (23.00 – 22.45) . החל מעֶשֶר בעֶרֶב מנצח ערוץ 10 גם את ערוץ 2 וקודם לכן מביס ללא תנאי לאורך כל הערב את ערוץ 1 . השידור הציבורי לא נמצא אתמול בערב בתמונת התחרות עם הערוצים המסחריים .

tv 1

טקסט מסמך : יום חמישי – 29 בינואר 2015 . טבלת המדרוג ברבעי שעות בין 18.00 ל- 20.45 בשני המגזרים של האוכלוסייה היהודית וכלל האוכלוסייה . ערוץ 2 מוביל בהפרש ניכר על ערוץ 10 . ערוץ 1 משתרך הרחק מאחור לרבות "מבט" . (באדיבות וועדת המדרוג הארצית) .

tv 2

טקסט מסמך : יום חמישי – 29 בינואר 2015 . טבלת המדרוג ברבעי שעות בין 20.45 ל- 23.30 בשני המגזרים של האוכלוסייה היהודית וכלל האוכלוסייה . ערוץ 10 מצמצם רווחים מערוץ 2 החל ב- 22.00 . ב- 22.15 גובר ערוץ 10 על ערוץ 2 ומוביל ביתרון % 15.1 מול % 12.7 . ערוץ 1 הציבורי מפגר לאורך כל הערב לרבות "מבט" בהפרש ניכר אחרי ערוץ 10 וערוץ 2 . (באדיבות וועדת המדרוג הארצית) .

הערה 4 : אלון בן דוד ואור הלר אנשי חברת החדשות של ערוץ 10 הם כתבים צבאיים מן הדרגה העליונה שמדווחים מהשטח . לא ברור מדוע בחרו שניהם שלא לשרטט למען צופי הטלוויזיה שלהם את מפת זירת הקרב (טווחים ומיקומים) ליד הכפר רג'ר על גבול לבנון בו חטפה שלשום שיירת סיור לא ממוגנת של מפקדי גדוד "צבר" מחטיבת גבעתי טילי נ"ט קורנט מדויקים ו- קטלניים שנורו ע"י יחידות חיזבאללה (טיל נ"ט קורנט חודר 100 ס"מ פלדה) . שיירת הפיקוד של "צבר" נפגעה קשה ביותר . שני הכתבים הצבאיים הללו לא טרחו להסביר לצופיהם האם ציר התנועה באזור הזה בו נעו מפקדי "צבר" הוא גלוי וחשוף לצפייה מתמדת של האויב , לא הוסבר מהיכן נורו טילי הקורנט , לא הוסבר מאיזה טווח נורו טילי הקורנט , ולא הוסבר כי ירי של טילי נ"ט קורנט המבוסס על טכנולוגיה של קרני לייזר מחייב קו ראייה רצוף בין המשגר לבין המטרה . אלון בן דוד ואור הלר לא דנו משום מה גם בבעיית המודיעין הקרבי (בה נכשל צה"ל באירוע הקונקרטי הזה) ומדוע מנהלות יחידות צה"ל הצפוניות את מסעי ההיערכות שלהם בגלוי לקראת התנגשות כללית ומלחמה בלתי נמנעת עם חיזבאללה (במוקדם ו/או במאוחר) . שום ארגון טרור (כמו החיזבאללה ו- חמאס , איננו צובר נשק לשם שעשוע , ולא כדי לאפסן אותו בעת עימות . מכל האמור לעיל ניתן להבין כי חלק מהמפקדים בצה"ל שעוסק במודיעין קרבי ובתכנון מגע קרבי עם האויב, איננו זהיר מספיק ואולי גם לא מוכשר דיו.

הערה 5 : צריך עוד כמה שרלוק הולמס בדמותו של מר רביב דרוקר איש ערוץ 10 כדי להפוך את מדינת ישראל לפחות מושחתת ולמקום שטוב יותר לחיות בו . הדברים נכתבים בעקבות תוכניתו "המקור" שעסקה אמש (רביעי – 28 בינואר 2015) בהתנהלות פוליטית בעייתית ביותר של חברת קק"ל בראשות מר אפי שטנצלר . "המקור" בהשראת רביב דרוקר המנווט את דרכו בין עצי החוֹרֶש מבוימת , מתוחקרת , כתובה , וממוסמכת – היטב . אי אפשר להתווכח עם עובדות אמת .

הערה 6 : מר משה שלונסקי היה בשעתו מפקד רדיו גלי צה"ל . זה נכון . אך האם זאת עילה טובה דיה ותירוץ מספיק הוגן כדי לארח אותו באופן שיטתי ב- תוכנית הספורט של גלי צה"ל מידי יום חמישי בין 12.00 ל- 14.00 ולהעניק לו את רשות הדיבור מבלי שיש לו מה לומר . וכשהוא בכל זאת הוגה טקסט כלשהו , הוא איננו מחדֵש דבר . זה נכון שהאיש נושא בתואר מפקד רדיו גלי צה"ל לשעבר אולם הוא משעמם , נטול כל כריזמה רדיופונית , שאומר מידי יום חמישי כְּלוּם . תרומתו לתוכנית אפסית .

הערה 7 : הפוסט נעדר האקטואליה של אריק הניג "עוד שער של אוחנה" שהופיע אתמול (יום חמישי – 29 בינואר 2015) ב- "ידיעות אחרונות" – מגוחך . "אין לי ספק שלאוחנה יש תכונות טובות בשביל להיות ח"כ , וכל הלא מפרגנים למיניהם עוד יאכלו את הכובע" , בורר אריק הניג את מילות הסיום לקוראיו . הכותב ומושא הכתיבה שלו ראויים לרחמים וחמלה (מכל היבט) .

הערה 8 : אלי אוחנה הוא כבר שנים מאמן כדורגל דַל נטול הישגים בשירות ההתאחדות וגם פרשן כדורגל משעמם , רוטיני , וצפוי שמועסק ע"י  ערוץ 5 בכבלים . אלי אוחנה הופקד זה מכבר ע"י ההתאחדות במטרה מוצהרת לטפח את עתודות הכדורגל הישראלי ברמה של נערים ונוער . המבחן הגדול שלו כמנהיג ומאמן נקרה לו בטורניר גמר אליפות אירופה לנוער עד גיל 19 שנערך בקיץ 2014 בהונגריה . נערי ישראל בראשותו כשלו שלוש פעמים בזה אחר זה בבית המוקדם . ב- 19 ביולי 2014 הובסו נערי ישראל ע"י נערי פורטוגל בתוצאה 0:3 . שלושה ימים אח"כ ב- 22 ביולי 2014 ספגו נערי ישראל תבוסה 0:3 גם מנערי אוסטריה . ב- 25 ביולי 2014 הפסידו נערי ישראל 1:2 להונגריה וחזרו בבושת פנים הביתה . אלי אוחנה הוא מאמן כדורגל כושל ופרשן טלוויזיה דַל .

הערה 9 : בחירתו של הפוליטיקאי נפתלי בנט באלי אוחנה הכושל כמועמד משוריין של מפלגת "הבית היהודי" בבחירות לכנסת ה- 19 (ייערכו ב- 17 במארס 2015) , מצרפת את נפתלי בנט (חייל ומפקד בסיירת מטכ"ל ויחידת מגלן) למצעד האיוולת של ברברה טוכמן . אין שום נימוק הגיוני מדוע נפתלי בנט נקט בצעד כה מטומטם ולא יוצלח הנוגד את האינטרס העצמי הפוליטי שלו . אלי אוחנה איננו נכס אלקטורלי ו- לא היה מביא לו לנפתלי בנט אפילו קול אחד נוסף של בוחר ישראלי פוטנציאלי בקלפי . המאמן הכושל ופרשן הטלוויזיה הדַל גאל את נפתלי בנט מ- ייסוריו והודיע (רק לאחר לחץ ציבורי כבד) כי איננו מצטרף ל- "בית היהודי" .

הערה 10 : אתה מתבונן במנהיגות ובהשראה שמותירים בימים אלה אלי אוחנה , אייל ברקוביץ' , ויוסי בניון על כר הדשא , ומבין שעתיד הכדורגל הישראלי , רמתו , ה- יושרה שלו , ואיכותו – רדודים , עלובים , ונטולי תקווה . כישרון הוא תכונה חשובה אך איננו חזות הכל ולא מהווה תמיד מופת ומודל לחיקוי . אייל ברקוביץ' גילה פעם ל- מַאנ דָהוּ ש- בשעה הוא יושב על הספסל כשחקן מחליף הוא רוצה שקבוצתו תפסיד . זה היה מפח נפש עבורי . יוסי בניון קילל פעם את מאמן נבחרת ישראל דרור קשטן כשזה הורה לו לרדת מכר הדשא באצטדיון ר"ג במהלך משחק בינלאומי והחליף אותו בשחקן אחר . רואים ושומעים זאת היטב בסרט ההקלטה . יוסי בניון גרם לי עגמת נפש . לא האמנתי למראה עיניי ולמשמע אוזניי . שחקן מחרף קבל עם , מיקרופונים , ומצלמות הטלוויזיה את המאמן שלו רק מפני שהוא מחליף אותו בחבר שלו . ביום רביעי – 16 במאי 1990 אישר לי מ"מ מנהל הטלוויזיה מר נסים משעל לשדר ישיר מאצטדיון ר"ג את משחק הרֵעִים בכדורגל ישראל – ברה"מ 3 : 2 . הימים היו ימי קדם מונדיאל איטליה 1990 וזכויות השידורים של מפעל הכדורגל הבינלאומי היוקרתי ביותר היו שייכות בלעדית לחטיבת הספורט בפיקודי ול- טלוויזיה הישראלית הציבורית. מכיוון שבעיטת הפתיחה נקבעה ל – 18.45 נעתר נסים משעל לבקשתי. השידור הישיר היה אמור להסתיים בטרם עולה לאוויר "מבט" הקדוש ב- 21.00. מה רבה הייתה הפתעתי כי שלושה שחקני נבחרת ישראל ששיחקו אז בחו"ל ונקראו לדגל – אלי אוחנה, רוני רוזנטל, ושלום תקווה הודיעו לי בטרם שריקת הפתיחה כי הם מסרבים בכל תוקף ליטול חלק במשחק הזה נגד ברה"מ בתירוץ שהביטוח הכספי ששילמה עבורם התאחדות הכדורגל הישראלית נמוך מידי ואיננו מכסה את סיכון הפציעה שלהם במשחק ידידות מהסוג הזה. זאת הייתה שערורייה ואכזבה עצומה עבורי מפני שהתחנכתי וגדלתי על רוּחָה של חטיבת גולני בצה"ל. נסים קיוויתי ריאיין את שלושת החֶבְרֶה האלה שהצטיירו בפניי אז ב- 16 במאי 1990 כ- נרפים ועלובים.

פוסט מס' 472. שלומפריזציה ופרסומיזציה בשידור הציבורי. פוסט גלוי שנכתב בשעתו גם לנשיאת מועצת העיתונות בישראל השופטת הנכבדה גב' דַלְיָה דוֹרְנֶר. פוסט מס' 472. כל הזכויות שמורות.

פוסט גלוי גם לנשיאת מועצת העיתונות בישראל השופטת הנכבדה גב' דַלְיָה דוֹרְנֶר.

הפוסט עוסק ב- "Monday Night Basketball & Soccer" של ערוץ 1 הציבורי. תוכנית ספורט ש- שודרה ביום שני – 23 בדצמבר 2013 ואשר חשפה לעיני קהל צופי הטלוויזיה בישראל כמות פנטסטית בעוצמה רבה של פרסומות מסחריות ממגרשי הכדורסל והכדורגל. הרבה מעבר למותר ולמקובל. מדובר בשטיפת מוח. פוסט מס' 333 ומס' 472. כל הזכויות שמורות.

1. השידור הישיר של ערוץ 1 הציבורי מאילת ביום שני – 23 בדצמבר 2013 את משחק הכדורסל במסגרת שמינית גמר גביע המדינה, הפועל אילת – מכבי חיפה 78 : 67. 

23 בדצמבר 2013. לא ראיתי אמש את "Monday Night Basketball & Soccer" של ערוץ 1 הציבורי . יש לי התחייבויות משפחתיות ועשרה נכדים ונכדות שקשורים אל רעייתי ואלי בכל נימי נפשם כפי שאנו קשורים אליהם בכל מאודנו . אולם מערכת ה- Yesmax של "YES" מחוללת פלאים הקליטה עבורי את הנעשה על המרקע במלואו . התיישבתי בכורסתי מול המסך שלי עם יומני ועֵטִי , וזה מה שרשמתי לעצמי .

לידיעת קוראי הבלוג ולידיעת נשיאת מועצת העיתונות של ישראל כבוד השופטת גב' דַלְיָה דוֹרְנֶר . אולי תואיל השופטת הנכבדה להתערב בנעשה בשידורי הספורט בערוץ 1 , ערוץ 5 בכבלים , וערוצי הספורט של "צ'ארלטון" כדי להגן על ציבור צרכני הטלוויזיה מפני התשפוכות העצומות של הפרסומות המסחריות המכוערות שמרעיפים ערוצי הטלוויזיה הללו על צופיהם חזור ושָנֹה . נראה כאילו ערוצי הטלוויזיה הנ"ל עשו יד אחת ביודעין ו/או באקראי עם הוועדות המארגנות כדי ללכלך את המסך שלהם בעוד ועוד כְּרָזוֹת , שלטים , ו- Banners הנושאים אין סוף פרסומות מסחריות ואשר מוצבים ללא שיטה , סדר , ואסתטיקה במגרשים והאצטדיונים השונים . מדובר בעבירה ברורה על חוק כמויות הפרסומות המסחריות שמותר לחשוף בשידורי הטלוויזיה בכלל ובשידור הציבורי בפרט . צריך להבין כי ריבוי שלטי הפרסומות המסחריות בשידורים הישירים בתחומי הספורט לא רק מקלקל , מלכלכך , ומזיק לסיגנל הטלוויזיוני אלא מייצר שטיפת מוח ופוגע בציבור הצופים בעל כורחם . ערוץ 1 הציבורי ורשות השידור "מתעלים" מעל כולם ועושים בעניין הזה צחוק מהעבודה ומהצופים שלהם . ערוץ 1 הציבורי מנוע מלהקרין פרסומות מסחריות על פי חוק. נכון שמאז ראשית עשור ה- 70 של המאה שעברה נוצר מעין Modus Vivendi בין רשות השידור שטענה כל העת לצִמְצוּם כמות שלטי הפרסומות המסחריות במגרשים לבין הוועדות המארגנות שניסו להוסיף שלטים מסחריים באתרי התחרויות כדי לצבור עוד הכנסות מחשיפתם בטלוויזיה המונופוליסטית . לבסוף הושגה פשרה . הפשרה ההיא נשענה על מִסְמַךְ תשעת עקרונות הפרסום המסחרי בטלוויזיה שחיבר בשעתו ה- EBU (ראשי תיבות של European Broadcasting Union) , איגוד השידור האירופי . המסמך האירופי ההוא דן במנת השלטים המותרת להצבה באצטדיונים , וקבע כי הם מותרים להצבה רק בצדי קווי האורך והרוחב של המגרשים וגובהם לא יעלה על מטר אחד . עוד קבע המִסְמַךְ כי אין להציב פרסומות מסחריות בגובה , וגם כי אין להציבם בין מצלמות הטלוויזיה לבן מושאי השידור . ערוץ 1 הציבורי עושה יד אחת עם הוועדות המארגנות בשעה שהוא מרשה להן הציב שלטי פרסומות מכוערים במגרשים ובאצטדיונים ככל העולה על רוחם בכל נקודת רום וגובה במתקנים השונים . המעשה הזה הוא חמור ביותר בין אם הוא נעשה ביודעין ובאין אם באקראי . מצלמות ערוץ 1 חייבות להתעלם מהפרסומות המסחריות הלא חוקיות הללו שפזורות שתי וערב ללא כל סדר על משטחי ההתמודדות וגם תקועות ברוֹם האצטדיונים , ואף תלויות על קירות אולמות הכדורסל . ערוץ 1 איננו רשאי על פי חוק לחשוף אותן בכמות כזאת לציבור . מה שקורה ומתחולל בערוץ 1 מן ההיבט הזה של שטף הפרסומות המסחריות בכמויות שלא נודעו כמותן בעבר מוכיח שוב כי אין שם שום ניהול ופיקוד . גם לא דֶרֶך אֶרֶץ . מנכ"ל רשות השידור מר יוני בן מנחם , עוזרו הקרוב מר זליג רבינוביץ' , ויו"ר הוועד המנהל של רשות השידור ד"ר אמיר גילת היו אמורים להתערב לפני זמן רב מאוד בכאוס הפרסומות המסחריות שנראה כשחיתות . שחיתות מכוונת ו/או אקראית , אין זה משנה דבר , ולא מפחית מאומה מאשמת המנהיגות הדהויה להחריד של השידור הציבורי במדינת ישראל . תפקידה של מנהיגות רשות השידור הוא להנחות את הנוגעים בדבר את אנשי הספורט של ערוץ 1 באופן חד משמעי , כלהלן ובזאת הלשון : "מצלמות הטלוויזיה חייבות לפעול במגרשים ובאצטדיונים על פי חוק וסדר הנוגע להימנעות ואי חשיפת פרסומות מסחריות מעל המותר , המוסכם , והמקובל – ולא , הן ייסגרו וניידות השידור יורחקו לאלתר מזירות הספורט השונות" .

הפרסומות המסחריות הללו בכמות בלתי נתפשת וגם חסרות כל אסתטיות , ניבטות לציבור הצופים מכל חור , זווית , וגומחה – ומסקלות את רצונו לצפות באירועי הספורט ללא הפרעה . הכמות הבלתי מתקבלת הזאת של שלטים ובאנרים מסחריים שוטפים את עיניו ומוחו של הצופה בעל כורחו ו- ללא כל פיקוח ציבורי . אנוכי מדגיש שוב כי שני הגופים הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ורשות השידור הציבורית כפופים להנחיה ברורה של מסמך תשעת עקרונות חשיפת הפרסום המסחרי בשידורי ספורט שחיבר והוציא לאור איגוד השידור האירופי העשיר ה- EBU (ראשי תיבות של European Broadcasting Union) . השערורייה הגדולה הנוגעת לחשיפה עצומה של פרסומות מסחריות בכמות בלתי מתקבלת על המסך הציבורי , איננה נעוצה רק בשידורים הישירים השוטפים של אירועי המשחקים עצמם , אלא גם בחשיפת אותן הפרסומות המסחריות הללו בעת הפרזנטציה המקדימה שלהם ע"י המגישים והשדרנים בעת השידור הישיר של החלק המקדים את שריקת הפתיחה , מה שמכונה בעגת הטלוויזיה "Pre Game Show" . אמש החליט מר שמואל שלזינגר בימאי השידור הישיר של ערוץ 1 שהעביר מאילת בשידור ישיר את משחק שמינית גמר גביע המדינה בכדורסל (הפועל אילת – מכבי חיפה הסתיים בתוצאה 78 : 67) – להושיב את השדר אורי לוי והפרשן גור שלף בזווית צילום מיוחדת ומכוונת שקולטת ברקע שלהם את הפרסומות המסחריות התלויות על קירות האולם . מתקבל הרושם כי ה- Location של עמדת השידור של ערוץ 1 והפרזנטציה שלו בטרם שריקת הפתיחה למשחק באולם המשחק נבחרים בקפידה ובאופן משולב ע"י ערוץ 1 והוועדה מארגנת של האירוע . ערוץ 1 מנוע מלהקרין פרסומות מסחריות ואל לא לטעון כי הן השתרבבו לצילום באקראי . מדובר בשיטה . מרבית הצילומים של ערוץ 1 ממגרשי הכדורסל ואצטדיוני הכדורגל כוללים בתוכם חשיפה עצומה בלתי מתקבלת על הדעת של פרסומות מסחריות שמלכלכות ומכערות את התמונה הטלוויזיונית ואשר מסממות את צופי הטלוויזיה בעל כורחם מבלי שהם נשאלו אם הם מסכימים לכך . ערוץ 1 עובר עבירת שידור חמורה ביותר על חוק השידור הציבורי , חוק שאוסר עליו לחלוטין הקרנת פרסומות מסחריות מעבר למותר כפי שמצוין בתשעת העקרונות של ה- EBU . אם רשות השידור וערוץ 1 הופכים בכוונה על פי תכנון מראש ו/או באקראי בעל כורחם למפרי חוק בשידורי טלוויזיה שעוסקים בעיתונאות , חדשות , ודוקומנטציה – על גב' דַלְיָה דוֹרְנֶר להתערב מייד כדי להגן על ציבור צרכני הטלוויזיה . לא ייתכן כי זווית הצילום של מצלמת הטלוויזיה שעדשתה רווייה בפרסומות מסחריות , זאת שחשפה את אוּרִי לֵוִי וגוּר שֶלֶף באולם הכדורסל צר המידות באילת בעת הפרזנטציה בשעת ה- Pre Game Show , אומנם נבחרה באקראי . נראה כי מדובר במעשה מכוון . אנסח זאת כך : "אם זווית הצילום האבסורדית הזאת שלכדה את השַדָּר , הפרשן , ואת הפרסומות המסחריות באותו ה- Frame , היא מתוכננת ונבחרה מראש – המעשה חמור . אם זווית הצילום הזאת נבחרה באקראי ללא אבחנה – המעשה חמור שבעתיים" .

eilath 2

טקסט תמונה : ליל שני – 23 בדצמבר 2013 . אולם הכדורסל בעיר אילת . שני שדרני הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1, מר גור שלף (מימין) ומר אורי לוי (משמאל) מנהלים את ה- Pre Game Show כשברקע שלהם מוקרנים שלטי פרסומות מסחריות מכוערות שמטנפות את התמונה הציבורית. תמונת הטלוויזיה הזאת איננה מתקבלת על הדעת והיא איננה שְדִירָה ברשת טלוויזיה ציבורית שממומנת בכמעט 1.000000000 (מיליארד) שקל לשנה ע"י משלם האגרה הישראלי. מדובר בסקנדל. (צולם ב- iphone שלי ממסך ערוץ 1) .

ברור שמתעוררת כאן השאלה היכן ניצבות הנהלת רשות השידור והנהלת ערוץ 1 ומערכת הפיקוח הראשית בראשות מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם ועוזרו הקרוב מר זליג רבינוביץ' ויו"ר הוועד המנהל של רשות השידור ד"ר אמיר גילת בעניין החריגה המכוערת הזאת ? כיצד שתי ההנהלות הללו מאפשרות ביודעין לתופעה מסחרית מחורבנת כזאת להתחולל על המסך הציבורי ? מדוע שתי ההנהלות הופכות ביודעין ו/או באקראי למפרות חוק ? מעבר לדיון בחוק כיצד זה הנהלת רשות השידור והנהלת הערוץ 1 מסכימות לשדר תמונות טלוויזיוניות כה בלתי אסתטיות ונותנות ידן למה שנראה כזיוף . גב' דַלְיָה דוֹרְנֶר בתוקף תפקידה הרם אמורה לתבוע מהשידור הציבורי יושרה עיתונאית . אי אפשר לדבר על יושרה עיתונאית טלוויזיונית בשידור הציבורי ש- רווייה בעודף כל כך רב של פרסומות מסחריות שמגיחות אלינו מכל נקודה גאוגרפית במוקד האירוע , מסממות את הצופים בעל כורחם מבלי שהם הסכימו להיחשף אליהן , ומלכלכות את תמונת ה- Video , עד כדי כך שקשה להבחין בגיבורי העלילה עצמה . הכדורסלנים והכדורגלנים נטמעים בתוך גודש הפרסומת המסחרית . צריך להבין כי ערוץ 1 משלם בעונת 2014 – 2013 לאיגוד הכדורסל עבור זכויות השידור של המשחק המרכזי בליגת העל ו/או במסגרת גביע המדינה (החל משלב שמינית הגמר) סכום שנתי של 6.000000 (שישה מיליון) שקל . כ- 150000 (מאה וחמישים אלף) שקל לכל משחק ומשחק . בחוזה היקר שנחתם בין שני הגופים ערוץ 1 ורשות השידור לבין איגוד הכדורסל היה חייב להיכלל סעיף ששומר על ניקיון התמונה הטלוויזיונית מפני עודף פרסומת מסחרית .

לצורך השוואה עם הנעשה היום בערוץ 1 הציבורי אנוכי מביא השוואה מהיסטוריית העבר . בשעה שערכתי , הפקתי , ניהלתי , וניווטתי את שידורי הספורט בטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 במשך כ- 32 (שלושים ושתיים) שנים – שמרתי מכל משמר על ניקיון התמונה הטלוויזיונית מפרסומות מסחריות חריגות . נזהרתי מפניהן כמו מאֵש . זאת הייתה הנחייה מפורשת של כל המנכ"לים של רשות השידור לדורותיהם , אותם שרתי ותחתם עבדתי : שְמוּאֵל אַלְמוֹג ז"ל , יִצְחָק לִבְנִי יבד"ל , יוֹסֵף "טוֹמִי" לַפִּיד ז"ל , אוּרִי פּוֹרָת ז"ל , אַרְיֵה מֶקֶל יבד"ל , מוֹטִי קִירְשֶנְבָּאוּם יבד"ל , ואח"כ שוב אוּרִי פּוֹרָת ז"ל בקדנציה השנייה שלו . הנה דוגמא אחת מיני רבות כיצד נראתה עמדת השידור שלנו בהיכל הספורט ביד אליהו בסוף עשור ה- 90 של המאה שעברה אותה מאיישים השַדָּר מאיר איינשטיין והפַּרְשָן אלי סהר . המפיק המצוין שלי ואיש יד ימיני במשך שנים רבות מר שַשִי אֶפְרָתִּי הביא להיכל הספורט ביד אליהו רקע מתאים של הטלוויזיה שלנו שהוכן עבורנו ע"י שירותי אומנות שלנו לצורך צילומי Close up ופרזנטציה של הצוות המוביל מאיר איינשטיין ואלי סהר . הרקע היה פק"ל בניידת השידור . ציוותי השידור שמופיעים לפני המצלמה לרבות שדרני הקווים נדרשו וחויבו עַל יָדִי ללבוש חליפות ולענוב עניבות . זיכרון הצילום הרצ"ב נשמר ומהווה עדות לנוהל השידור שקבעתי בימים ההם . הנה חלק מתמונות הארכיון שלי מהימים ההם . הן מוצגות לפניכם .

yoash 2

טקסט תמונה : סוף עשור ה- 90 של המאה שעברה . עמדת השידור שלנו של הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 בהיכל הספורט ביד אליהו . השדר מאיר איינשטיין (משמאל) והפרשן אלי סהר (מימין) בעת שידור הפרזנטציה ב- Close up ב- Frame סגור על רקע מיוחד של רשת הטלוויזיה אותה הם מייצגים. הרקע לצילום הפרזנטציה הובא ע"י ההפקה באופן מיוחד מירושלים לתל אביב. (צילום ראובן שוורץ. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות תמורת תשלום).

yoash 6

טקסט תמונה : סוף עשור ה- 90 של המאה שעברה . צילום פתוח של עמדת השידור שלנו של הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 בהיכל הספורט ביד אליהו. משמאל, השדר מאיר איינשטיין, ומימן הפרשן אלי סהר (מימין) בעת שידור הפרזנטציה ב- Frame פתוח על רקע מיוחד של הטלוויזיה הישראלית הציבורית כדי למנוע שרבוב וזליגה של פרסומות מסחריות לצילום. הרקע הובא ע"י ההפקה באופן מיוחד מירושלים לתל אביב. אנוכי יושב קיצוני מימין בעמדת הפיקוד המוסווית שלי מחוץ לטווח מצלמות הטלוויזיה שעליהן אנוכי מופקד ואחראי. (צילום ראובן שוורץ. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות תמורת תשלום).

yoash 4

טקסט תמונה : סוף עשור ה- 90 של המאה שעברה . אחת מעמדות הצילום שלנו של הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 בהיכל הספורט ביד אליהו . הצלם הוא צחי רביב ולידו משמאל קצת מוסתר שדר הקווים אמיר בר שלום לובש חליפה , מעונב ומחויט לקראת תחילת עבודתו. אנוכי ניצב מימין, מתדרך את הצלם בטרם תחילת השידור הישיר. (צילום ראובן שוורץ. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות תמורת תשלום).

yoash 5

טקסט תמונה : סוף עשור ה- 90 של המאה שעברה . עמדת השידור שלנו של הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 בהיכל הספורט ביד אליהו. שדר הקווים אמיר בר שלום לבוש חליפה, מעונב ומחויט מראיין את עוזר מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. (צילום ראובן שוורץ. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות תמורת תשלום).

yoash 3

טקסט תמונה : סוף עשור ה- 90 של המאה שעברה. עמדת השידור השנייה שלנו של הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 באזור הצפוני של היכל הספורט ביד אליהו. השדר אורי לוי (משמאל) והפרשן השני רלף קליין ז"ל (מימין) מאיישים את עמדת השידור השנייה של ההפקה בעת השידור הישיר של המשחק . אפשר לראות כי סביבת השידור נקייה מפרסומות מסחריות עודפות. (צילום ראובן שוורץ. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות תמורת תשלום).

חלק מחולשתו של ערוץ 1 בשנים האחרונות לרבות היום בעונת השידורים של 2014 – 2013 נעוץ בלבוש המרושל והלא מוקפד של אנשיו, אלה שמופיעים לפני מצלמות הטלוויזיה . באשר לצד המקצועי של המשחק עצמו הפועל אילת – מכבי חיפה 78 : 67 . מדובר במשחק מבולגן ובתיאור לא מוצלח בקצב הכתבה של השַדָּר אוּרִי לֵוִי ופטפוט של פרשנו גוּר שֶלֶף, תוצאה של עוֹדֶף מֶלֶל עצום . מוזר ותמוה שאיש טלוויזיה כה וותיק כמו אוּרִי לֵוִי מרשה לעצמו ומתיר גם לפרשן שלו לייצר גוֹדֶש טקסט כשמדובר בתמונת טלוויזיה . מה יש לדבר כאן כל כך הרבה . גוּר שֶלֶף לא מבין את תפקידו כפרשן . 2:25 דקות לפני תום הרבע ה- 3 כשהתוצאה עומדת על 54 : 51 לזכות הפועל אילת , משחרר גור שלף משפט פרשנות תמוה , "…כשהולך אז הולך…כשלא הולך אז לא הולך…כדורסל זה משחק של זריקות…" . מהאבחנה והביאור הזה של מה שמתרחש במשחק אני מבין שגוּר שֶלֶף שרוי בצרות . דברי הטריוויה שלו משלימים התנסחות של פרשן כדורגל אחד שאמר לא לפני זמן רב, "כדורגל זה משחק של בעיטות…". האשמה איננה מגולגלת רק לפתחו של גור שלף שהוא דרדק טלוויזיה וכלל לא פרשן . כישלונו של גוּר שֶלֶף כפרשן נובעת מהכנה לקויה (אם הייתה כזאת בכלל) וזריקתו למים ללא לימוד , ובלעדי עשיית שיעורי בית . אי אפשר לקחת שחקן כדורסל לשעבר ו/או מנהל קבוצת כדורסל מפוטר , לתת לו מיקרופון , ולצוות עליו להיות פרשן ללא שום הכנה מוקדמת . זה לא עובד ככה . תעשיית הטלוויזיה היא הרבה יותר יסודית ורצינית ממה שרבים חושבים . היא דורשת לימוד והכנה מוקדמים בכל תפקיד : הפקה , עריכה , צילום , טכנאות , שידור , וגם פרשנות . גור שלף איננו פרשן . הוא מכהן בעמדת השידור על תקן של מעין שַדָּר טְרִיוְויָה שני ליד אוּרִי לֵוִי . במתכונתו הנוכחית וכפי שהוא מסכים לחשוף את עצמו בפרהסיה – נראה גוּר שֶלֶף מגוחך .

ועוד דבר : הבימוי הרשלני והשידור הישיר Play by play הבלתי מוצלח של משחק הכדורסל הפועל אילת – מכבי חיפה 78 : 67 בין 18.30 ל- 20.40 הניב רייטינג עלוב : % 2.37 במגזר ה- "אוכלוסייה היהודית" ו- % 1.84 במגזר "כלל האוכלוסייה" . צריך לזכור שערוץ 1 הציבורי נהנה מתשלום גדול ביותר של משלם האגרה בגובה של כמעט 1.000000000 שקל מידי שנה . רשות השידור יודעת לתחוב את ידה הארוכה לכיסו של האזרח אולם מפיקה מדרוג ירוד ונחות מאין כמותו . אם כך אין שום נחיצות בשידור הציבורי במתכונתו הנוכחית . מדובר אם כך ברשות נֶפֶל . ועוד פרט : בימאי ניידת השידור שמואל שלזינגר חשף אמש את שדר הקווים שלו באילת מר יגאל שמעוני כ- נעֶבּעֶך . באחד מ- Time outs במשחק הפועל אילת – מכבי חיפה 78 : 67 נראה מאמן מכבי חיפה דני פרנקו מחלק הוראות לשחקניו . לידו של דָנִי פְרָנְקוֹ ניצב אזרח לובש מכנסי ג'ינס כחולים , עוטה סוודר תכלת מבעדו מבצבץ צווארון לבן רווי כתמים אדומים . האיש הזה ניצב ליד מאמן מכבי חיפה כשידו השמאלית תחובה בכיסו . היד בכיס מעניקה לו דימוי רשלני ועצלני . התבוננות יֶתֶּר מגלה שהאזרח הזה אוחז כפי הנראה במיקרופון של ערוץ 1 . הגדלת תמונת ה- Video מבהירה כי אומנם מדובר באיש הטלוויזיה הוותיק יגאל שמעוני שמפיק השידור הישיר הועיד לו תפקיד של שַדָּר קַוִוים באירוע הנָדוֹן . הבימאי היה חייב להודיע לשַדָּר הקווים ב- Talk back של ניידת השידור ולהזהיר אותו בטרם הוא עולה לאוויר וכי עליו לשלוף לפחות את היד מהכיס כדי להיראות עירני  . Shot הטלוויזיה הזה הציג אמש במידה רבה אזרח שנקלע בטעות לזירת המשחק ובעצם הוא שַדָּר קַוִוים של ערוץ 1. מצלמות הטלוויזיה הן אכזריות מאין כמותן אך יש להן יתרון אחד גדול . הן אינן יודעות לשקר . מצלמת הטלוויזיה חשפה אמש תמונה משונה של מין שַדָּר קַוִוים שדומה בשל לבושו לאחד הצופים שירד מהיציע כדי להאזין מקרוב להוראותיו של מאמן מכבי חיפה .

eilath 1

טקסט תמונה : יום שני – 23 בדצמבר 2013 . אולם הכדורסל של הפועל אילת . התבוננות בתמונה מאֶמֶש מגלה כי בתווך שלה נראה אזרח כלשהו לבוש ג'ינס ועוטה סוודר תכלת ממנו מציץ צווארון משובץ קוביות אדומות . יד שמאל של האזרח הזה תחובה בכיס מכנסיו. הוא נראה כמי שמאזין להוראות שמחלק מאמן מכבי חיפה דני פרנקו לשחקניו. הסתכלות חדה יותר בתמונה מגלה כי האיש מחזיק ביד ימין שלו מיקרופון טלוויזיה והתבוננות יתר מגלה כי מדובר בכתב ערוץ 1 יגאל שמעוני שמשמש שדר קווים בהתמודדות הניצחון של הפועל אילת על מכבי חיפה בתוצאה  78 : 67 , בשלב שמינית גמר גביע המדינה בכדורסל . חלק מהרדידות של ערוץ 1 נובע מהשלומפריות והלבוש המרושל ולא אחיד של ציוותי השידור שמסתובבים לפני המצלמות. 

2. שידור ישיר של ערוץ 1 מבאר שבע ביום שני – 23 בדצמבר 2013 את משחק הכדורגל הפועל בא"ש – בית"ר ירושלים 2 : 0 במסגרת המחזור ה- 14 בליגת העל. 

רשלנות הבימוי והצילום של ערוץ 1 הציבורי הנוגעת לחשיפת שלטי פרסומות מסחריות באצטדיוני הכדורגל נמשכת גם ביום שני – 23 בדצמבר 2013 בעת הסיקור הישיר של משחק הכדורגל הפועל באר שבע – בית"ר ירושלים 2 : 0 . מול מצלמת הטלוויזיה המובילה של ערוץ 1 ניצב מקבץ ענק של פרסומות מסחריות שמסיט אליהן שוב ושוב את עיניו של צופה הטלוויזיה באשר הוא היושב בכורסה בסלון ביתו . בכל Shot ו- Shot פתוח של המצלמה המובילה נתקל מבטו של הצופה במראה מכוער ולא אסתטי של אוסף עצום של פרסומות מסחריות שאין הוא אמור להיחשף אליהן . אם כך , ואם ערוץ 1 כרת ברית ביודעין ו/או באקראי עם הוועדות המארגנות ואיננו מסוגל להגן על צופיו מפני הנגע הזה במשך תקופה שנמדדת בשנים , אזי נדרשת פנייה אל נשיאת מועצת העיתונות הישראלית כבוד השופטת גב' דַלְיָה דוֹרְנֶר כדי שהיא תתערב ותגן על ציבור צופי הטלוויזיה מפני הברוטאליות המסחרית הבלתי נסבלת של הוועדות המארגנות שמשתפות פעולה עם ערוץ 1 שאיננו תמים כלל ועיקר . לא יכול להיות ואין מצב שמנכ"ל רשות השידור מר יוני בן מנחם , עוזרו הקרוב מר זליג רבינוביץ' , ויו"ר הוועד המנהל של רשות השידור ד"ר אמיר גילת , אינם מודעים כלל למחדל המטונף הזה שמלכלכך שוב ושוב את סיגנל הטלוויזיה הציבורית שעליו הם אחראיים . השידור הישיר של משחק הפועל באר שבע – בית"ר ירושלים 2 : 0 צובר מִדְרוּג נמוך יחסית : רק % 6.84 בממוצע במדידה במגזר "האוכלוסייה היהודית" ו- % 6.22 בממוצע במדידה במגזר "כלל האוכלוסייה" . צפיתי בכדורגל משעמם נטול רמה שנחשף בבאר שבע לרבות ביצוע הבעיטה החופשית המגוחכת של מָאוֹר בּוּזָגְלוֹ מול חומה פתטית של בית"ר ירושלים שהניבה את השער השני לזכות הפועל באר שבע . אף על פי כן מדובר בהפרה בוטה של אנשי הספורט של ערוץ 1 את חוק רשות השידור בין אם מדובר ברייטינג עשיר ו/או עני . מה זה צריך להיות הקשקוש הזה ?

beer sheva 1

טקסט תמונה (1) : יום שני – 23 בדצמבר 2013 . אצטדיון "ווסרמיל" של העיר באר שבע . מצלמות הטלוויזיה של ערוץ 1 חושפות ניצחון של הפועל באר שבע על בית"ר ירושלים בשיעור 2 : 0 אולם ל- Frame הטלוויזיוני משתרבבות טינופת רבה של פרסומות מסחריות שמלכלכות את המסך הציבורי . מן ההיבט הזה ערוץ 1 הציבורי הוא פורע חוק ביודעין ו/או בעל כורחו . אין זה משנה . במצב בלתי נסבל שכזה היה עליו לסגור את מצלמותיו ולהתפנות מהשטח . הצילומים הפראיים האלה הבלתי אסתטיים מוקרנים בעוצמה רבה וכמות עצומה על מסכי ערוצי הטלוויזיה ללא כל פיקוח ונמשכים כבר זמן רב מאוד גם בערוץ 1 הציבורי . נשיאת מועצת העיתונות גב' דליה דורנר מתבקשת להגן על ציבור צופי הטלוויזיה במדינת ישראל מפני הברוטאליות הזאת שמגולמת בחשיפת הפרסומות המסחריות המשתלטת ושולטת מזה שנים בערוץ 1 הציבורי וגם בערוץ 5 בכבלים , ובערוצי הספורט של חברת "צ'ארלטון" . (צילום מה- iphone שלי את מסך ערוץ 1) . 

beer sheva 3

טקסט תמונה (2) : יום שני – 23 בדצמבר 2013 . אצטדיון "ווסרמיל" של העיר באר שבע . מצלמות הטלוויזיה של ערוץ 1 חושפות ניצחון של הפועל באר שבע על בית"ר ירושלים בשיעור 2 : 0 אולם ל- Frame הטלוויזיוני משתרבבות טינופת רבה של פרסומות מסחריות שמלכלכות את המסך הציבורי . מן ההיבט הזה ערוץ 1 הציבורי הוא פורע חוק ביודעין ו/או בעל כורחו . אין זה משנה . במצב בלתי נסבל שכזה היה עליו לסגור את מצלמותיו ולהתפנות מהשטח . הצילומים הפראיים האלה הבלתי אסתטיים מוקרנים בכמות עצומה על מסכי ערוצי הטלוויזיה ללא כל פיקוח ונמשכים כבר זמן רב מאוד גם בערוץ 1 הציבורי . נשיאת מועצת העיתונות גב' דליה דורנר מתבקשת להגן על ציבור צופי הטלוויזיה במדינת ישראל מפני הברוטאליות הזאת שמגולמת בחשיפת הפרסומות המסחריות המשתלטת ושולטת מזה שנים בערוץ 1 הציבורי וגם בערוץ 5 בכבלים , ובערוצי הספורט של חברת "צ'ארלטון" . (צילום מה- iphone שלי את מסך ערוץ 1) . 

beer sheva 4

טקסט תמונה (3) : יום שני – 23 בדצמבר 2013 . אצטדיון "ווסרמיל" של העיר באר שבע . מצלמות הטלוויזיה של ערוץ 1 חושפות ניצחון של הפועל באר שבע על בית"ר ירושלים בשיעור 2 : 0 אולם ל- Frame הטלוויזיוני משתרבבות טינופת רבה של פרסומות מסחריות שמלכלכות את המסך הציבורי . מן ההיבט הזה ערוץ 1 הציבורי הוא פורע חוק ביודעין ו/או בעל כורחו . אין זה משנה . במצב בלתי נסבל שכזה עליו לסגור את מצלמותיו ולהתפנות מהשטח . הצילומים הפראיים האלה הבלתי אסתטיים מוקרנים בכמות עצומה על מסכי ערוצי הטלוויזיה ללא כל פיקוח ונמשכים כבר זמן רב מאוד גם בערוץ 1 הציבורי . נשיאת מועצת העיתונות גב' דליה דורנר מתבקשת להגן על ציבור צופי הטלוויזיה במדינת ישראל מפני הברוטאליות הזאת שמגולמת בחשיפת הפרסומות המסחריות המשתלטת ושולטת מזה שנים בערוץ 1 הציבורי וגם בערוץ 5 בכבלים , ובערוצי הספורט של חברת "צ'ארלטון" . (צילום מה- iphone שלי את מסך ערוץ 1) .

בעוד צוות השידור וההגשה של ערוץ 1 באילת מר אורי לוי ומר גור שלף לובשים ז'אקטים הרי צוות השידור וההגשה של ערוץ 1 בבאר שבע מר מאיר איינשטיין ומר דני נוימן לובשים מעילי רוח אשר נושאים עליהם פרסומת מסחרית . הדבר הזה אסור לחלוטין על פי חוק רשות השידור . מאיר איינשטיין לובש מעיל רוח שנושא עליו את הפרסומת המסחרית של חברת ההלבשה וההנעלה "PUMA" ודני נוימן עוטה עליו מעיל רוח שנושא את הלוגו המסחרי של חברת "NORTHFACE" . שני החברה האלה מאיר איינשטיין ודני נוימן ובימאי ניידת השידור מר אמנון אוסמן יודעים היטב מה מצווה עליהם החוק אך מצפצפים עליו ועושים ממנו צחוק . מעולם לא ראיתי בתולדות הטלוויזיה בארץ וגם בעולם ששדרנים מרכזיים וזוטרים מופיעים On Camera בלבוש שנושא עליו פרסומות מסחריות . מעולם גם לא שמעתי על בימאי טלוויזיה שמאפשר לחטא כזה להתרחש תחת הובלת הבימוי שלו .

beer sheva 5

טקסט תמונה : יום שני – 23 בדצמבר 2013. עמדת השידור של ערוץ 1 הציבורי באצטדיון "ווסרמיל" בבאר שבע. השדר המוביל של ערוץ 1 לובש מעיל רוח ומפרסם בניגוד לחוק רשות השידור את חברת ההלבשה וההנעלה "PUMA". העניין החמור נעוץ בעובדה שבימאי השידור הישיר אמנון אוסמן והשדר עצמו יודעים היטב כי הם עושים מעשה אסור ואף על פי כן הם מצפצפים על החוק. חוץ מזה מישהו בערוץ 1 צריך לקחת על עצמו את שיפור הופעתו האישית של מאיר איינשטיין בפני מצלמות הטלוויזיה. וודאי בצילום מקרוב ב- Close up. מדובר ב- Media וויזואלית ולא ברדיו. אם מאיר איינשטיין רוצה להחליף את יורם ארבל עליו גם בתור מנחה ומגיש לא רק כשדר Play by play, עליו להתאים את עצמו לנורמות טלוויזיוניות וויזואליות מקובלות. המיקרופון איננו צעצוע פרטי שלו. גם לא המסך. (צילום מה- iphone שלי את מסך ערוץ 1) . 

beer sheva 6

טקסט תמונה : יום שני – 23 בדצמבר 2013. עמדת השידור של ערוץ 1 באצטדיון "ווסרמיל" בבאר שבע. מאיר איינשטיין השדר המוביל של ערוץ 1 (מימין) יחדיו עם הפרשן שלו דני נוימן (משמאל) לובשים מעיל רוח ומפרסמים בניגוד לחוק רשות השידור את הלוגו של חברות "PUMA" ו- "NORTHFACE". העניין החמור נעוץ בעובדה שבימאי השידור הישיר אמנון אוסמן וצוות השידור מודע לעובדה כי הם עושים מעשה אסור ואף על פי כן כולם שם מצפצפים על החוק. מדהים כיצד השערורייה הזאת של חשיפת ה-Logos של חברות מסחריות להלבשה והנעלה על המסך הציבורי , ע"י מגישי ערוץ ה-1 הציבורי , חולף לו ככה סתם לפני עיניהם של מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם , עוזרו הקרוב זליג רבינוביץ' , ויו"ר הוועד המנהל של רשות השידור ד"ר אמיר גילת , ללא כל תגובה . (צילום מה- iphone שלי את מסך ערוץ 1) . 

3. סיכום קצרצר

ערוץ 1 מתעקש ללכלך את המסך הציבורי שלו שוב ושוב במשך שנים במקבצים ענקיים של פרסומות מסחריות מכוערות , הרבה מעבר למה שמתיר לו חוק רשות השידור . בין אם הדבר נעשה באופן מתוכנן וביודעין ובין אם באקראי מדובר בעבירות שידור חמורות ביותר . מה שהתחולל אמש בשני השידורים הישירים על מסך ערוץ 1 מאילת ובאר שבע , הוא המשכה של מדיניות חשיפה ברורה של פרסומות מסחריות באופן בוטה ומבלי שהשידור הציבורי כפוי לעשות כך . הבה אחזור לפוסט שחקרתי וכתבתי בבלוג הזה ב- 9 בספטמבר 2013 ודן בכיסוי הישיר של ערוץ 1 מאצטדיון ר"ג את משחק הכדורגל ישראל – אזרבייז'אן 1 : 1 .

כך חקרתי וכתבתי ב- 9 בספטמבר 2013 כלהלן :

הבימוי הטלוויזיוני של הבימאי הוותיק אמנון אוסמן ולצדו מלאכת העריכה של העורך טובי גאני ופעולות ההפקה של המפיקים יונתן קנלר ויצחק פרז – הם שערורייה כבר מבראשית. המגישה המובילה והמנחה של הפנל ב- Pre Game Show גב' שרון פרי מעניקה את זכות הדיבור הראשונה לאיש הפנל סוכן השחקנים והפרשן הבעייתי אבי נמני. על פי התמונה המצורפת בהמשך נראה כי הבימאי אמנון אוסמן עושה כל מאמץ להכניס ברקע של אבי נמני את הפרסומת המסחרית "Hertz השכרת רכב" המזדקרת ברום אצטדיון ר"ג למרות שהשידור הציבורי מנוע מלעשות זאת על פי חוק רשות השידור. הרי קיימות אין סוף זוויות צילום המאפשרות לבימאי הטלוויזיה להפריד את פרשן ערוץ 1 מהפרסומת המסחרית "Hertz השכרת רכב" , אולם הוא לא עושה זאת . הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 מתוקצבת ע"י משלם האגרה (וגם חסויות) בעוד ערוצים 2 ו- 10 נהנים מפרסומות מסחריות. ערוץ 1 איננו מורשה להיהנות משילוט מסחרי גלוי ו/או סמוי. אסור לו מפורשות ובאופן מוחלט לחשוף ולהקרין על המסך שלו Banners ושלטים מסחריים מעבר למקובל לאלה המוצבים על כר הדשא. לא חולפות כמה שניות והנה איש הפנל השני של ערוץ 1 מר אביעד פוהורילס מופיע בכל הדרו ולצדו השלט המסחרי של "adidas" שממוקם אף הוא ברום האצטדיון. הפקת התמונות המכוערות האלה ע"י הצוות הבכיר של ערוץ 1 הן עבירה מפורשת על חוק רשות השידור וטעונות בירור. אינני מאמין שמישהו מאנשי צוות השידור של ערוץ 1 באצטדיון ר"ג חורג בכוונה תחילה מהחוק ומפיק יתרון חומרי מביצוע העבירות האלה. אנוכי מאמין לחלוטין בניקיון כפיים של צוות השידור של ערוץ 1. אולם גם אם העבירות האלה של הקרנת שלטי פרסומת האלה של "HERTZ השכרת רכב" ו- "adidas" (ממוקמות ברום האצטדיון ואינן שייכות לעניין) על מסך הטלוויזיה הציבורית נעשו באקראי בתום לב, הן מעידות על הפקה חובבנית ובימוי רשלני. מטריד כיצד בימאי ספורט וחדשות כה מנוסה ומיומן כאמנון אוסמן ניאות להעלות לאוויר תמונה בלתי שדירה לחלוטין. מטריד גם כיצד העורך טובי גאני והמפיקים יונתן קנלר ויצחק פרז מסכימים לשתף פעולה עם הפקת תמונת טלוויזיה כל כך לא אסתטית. מה כל כך קשה להימנע מהפקה ובימוי תמונת טלוויזיה "מלוכלכת" מפרסומות מסחריות ??? מה כל כך קשה להימנע ולא להראות תמונת טלוויזיה מכוערת רוויית שלטים מסחריים שאסורים להקרנה בשידור הציבורי ??? 

isr 7

טקסט תמונה (1) : מוצ"ש – 7 בספטמבר 2013. אצטדיון ר"ג. איש הפנל של ערוץ 1 סוכן השחקנים מר אבי נמני נושא דבריו לאומה בטרם בעיטת הפתיחה של המשחק ישראל – אזרבאייז'אן 1 : 1 במסגרת קדם מונדיאל ברזיל 2014. זווית הצילום הטלוויזיונית איננה מקרית. נראה כי מישהו העמיד את אבי נמני בכוונה בזווית צילום מיוחדת על מנת שהמצלמה תקלוט את השלט המסחרי שמוצב ברום אצטדיון ר"ג "Hertz השכרת רכב" יחדיו עם הפרשן . ערוץ 1 הציבורי חייב להימנע מהקרנת פרסומות מסחריות באופן גלוי ו/או סמוי, מעבר למה שכלול בחוזה שבין רשות השידור לוועדה המארגנת קרי התאחדות הכדורגל . בלתי מתקבל על הדעת. (צולם ממסך ערוץ 1 ע"י ה- iphone שלי).

isr 3

טקסט תמונה (2) : מוצ"ש – 7 בספטמבר 2013 . האצטדיון הלאומי ב- ר"ג. סיום השידור הישיר של משחק הנפל ישראל – אייזרבאייז'אן 1 : 1 . סצנת וזווית הצילום של אבי נמני יחדיו עם שלט הפרסום "Hertz השכרת רכב" חוזרת על עצמה. אנוכי אומר זאת בהסתייגות רבה ונזהר בדבריי אולם נראה כאילו אבי נמני מצביע בבוהן לכיוון שלט הפרסום. בטוח שהדבר נעשה בתום לב, אך על ערוץ 1 שאיננו רשת טלוויזיה המסחרית לוודא ולהימנע מ- Stand up מופרך ומכוער שכזה (לא בגלל האדם שב- Frame, אלא בשל השלט המסחרי שגונב בהיסח הדעת את תשומת הלב של צופה הטלוויזיה באשר הוא). משונה מאוד שמפיקי ובימאי המשדר הישיר אינם מבחינים בהפרעה הצילומית הזאת שהיא בפירוש עבירה על חוק רשות השידור. (צולם ממסך ערוץ 1 ע"י ה- iphone שלי).

isr 4טקסט תמונה : מוצ"ש – 7 בספטמבר 2013. האצטדיון הלאומי ב- ר"ג. סיום השידור הישיר של משחק הנפל ישראל – אייזרבאייז'אן 1 : 1. גם הפרשן השני בפנל של ערוץ 1 הציבורי מר אביעד פוהורילס נלכד בעיניים עצומות יחדיו ללא כל צורך באותו Frame הצילום עם פרסומת מסחרית "adidas" הממוקמת ברום אצטדיון ר"ג. האם מדובר בבחירת זווית צילום אקראית ? בלתי מתקבל על הדעת. (צולם ממסך ערוץ 1 ע"י ה- iphone שלי).

אפשר ללכת לתאריך מוקדם עוד יותר למארס 2013 כדי לבדוק את השתלשלות העניינים שיצאו זה מכבר משליטה , בשעה שערוץ 1 הציבורי מעביר בשידור ישיר מאצטדיון ר"ג את משחק הכדורגל ישראל – פורטוגל 3 : 3 במסגרת קדם גביע העולם של ברזיל 2014 . ברור שיש שיטה בשיגעון הזה של חשיפת הפרסומות המסחריות בכמות היסטרית שכזאת בשידור הציבורי . ברור גם שהנהלת רשות השידור והנהלת ערוץ 1 עוצמות עיניים במשותף , טומנות ראשן בחול , ומתעלמות יחדיו מהסקנדל . לא יכול להיות שזהו פרי מקרה ואקראיות בלבד . מישהו בערוץ 1 מכוון את מצלמות הטלוויזיה הציבוריות לעבר המגיש והמנחה מר בוני גינזבורג באותו ה- Frame כדי ללכוד אותו יחדיו עם הפרסומות המסחריות הממוקמות ברום אצטדיון ר"ג , בשעה שאין כל צורך לעשות זאת . ניתן לבחור 1000 (אלף) זוויות צילום אחרות כדי לבַדֵל ולהפריד את המגיש הראשי של ערוץ 1 הציבורי בוני גינזבורג מהפרסומות המסחריות המוצבות באצטדיון . ערוץ 1 מָנוּעַ לחלוטין מלשדר תמונות מהסוג כפי שהן מופיעות ההמשך . האם זאת יד המקרה בלבד ו/או שמא מדובר ביד מסתורית שמכוונת ומתכננת מראש את השוטים רוויי פרסומות מסחריות שאסורות בשידור הציבורי . היכן מנכ"ל רשות השידור מר יוני בן מנחם יחדיו עם עוזרו מר זליג רבינוביץ' ויו"ר הוועד המנהל של רשות השידור ד"ר אמיר גילת . איזה מין ניהול ציבורי זה ? איזה מין מנהיגות ציבורית זאת ? מה זה כל ההפקרות והעליבות הזאת ?

חלפו שנתיים בקירוב מאז . כך חקרתי וכתבתי ב- 22 במארס 2013 כלהלן :

השידור הישיר של המשחק ישראל – פורטוגל 3 : 3 אתמול בצהריים של יום שישי – 22 במארס 2013 בערוץ 1 מתחיל בשערורייה פרסומית בוטה. מעולם לא נראה סקנדל כזה על המסך הציבורי של ערוץ 1 שמתוקצב ע"י משלם האגרה ואסור לו על פי חוק רשות השידור לחשוף על המרקע שלו כמות אדירה כזאת של פרסומת מסחרית. המגיש והמנחה הראשי של השידור הישיר מר בוני גינזבורג פותח את השידור הישיר כשהוא ניצב באצטדיון ר"ג ואת הרקע שלו מקשטים בבהירות רבה שלושה שלטי פרסומת מסחרית חיצוניים ענקיים שניצבים ברוֹם וראש חוצות של היציעים באצטדיון הלאומי : "אלטשולר שחם בית השקעות", "קפה טורקי עלית", ו- "Winner" של מועצת ההימורים והטוטו . מדהים להיווכח כי הנהלת רשות השידור ובראשה מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם, זליג רבינוביץ', ויו"ר הוועד המנהל של רשות השידור ד"ר אמיר גילת מחרישים נוכח המראות המסחריים החמורים וחסרי התקדים המתרחשים על המסך הציבורי שהם האחראיים לו. מוזר ומביך כיצד בימאי השידור הישיר אתמול מר אמנון אוסמן הוותיק והמנוסה ולצדו עורך המִשְדָר מר טובי גאני, ושני המפיקים מר יונתן קנלר ויצחק פרז – מאפשרים להפיק תמונת טלוויזיה כה "מלוכלכת" ונְלוֹזָה שכזאת, ובלתי מתקבלת על הדעת מהסוג המסחרי המכוער הזה. בחירת זוויות הצילום המוטעית והעמדה כושלת של המנחה והמגיש בוני גינזבורג בעת קיום המִשְדָר המקדים ה- Pre Game Show כמו גם ב- Post Game Show בתום המשחק  וניהול השידור הישיר אתמול – מעוררת מחשבות נוגות. מה זה צריך להיות הדבר הזה ? ערוץ 1 הציבורי כורת את הענף הכלכלי הראשי עליו הוא נשען. אתמול נראה ערוץ 1 כרשת טלוויזיה מסחרית לכל דבר למרות שהוא אמור להיות ניזון ראשית דבר מתשלום האגרה. בעתיד לא יוכל עוד ערוץ 1 לטעון ולבקש את הממשלה לייקר את גובה האגרה. גם סדר ותכיפות הקרנת שקופיות הפרסומות המסחריות אתמול על המסך הציבורי הייתה חריגה בכמותה לעין הטלוויזיונית שלי. טקסט תמונה (1) : יום שישי – 22 במארס 2013 . אצטדיון ר"ג . המגיש והמנחה הראשי של ערוץ 1 בעת שידור ה- Pre Game Show בטרם שריקת הפתיחה למשחק ישראל – פורטוגל במסגרת קדם גביע העולם בכדורגל – ברזיל 2014 . בימאי ערוץ 1 אמנון אוסמן מעלה לאוויר תמונת פרסומת שערורייתית על המסך הציבורי בה נראה המגיש והמנחה הראשי בוני גינזבורג עטור פרסומות מסחריות בוטות "אלטשולר שחם בית השקעות", "קפה טורקי עלית", ו- "Winner" של מועצת ההימורים והטוטו, האסורות לחלוטין לחשיפה כמות שהן על המסך הציבורי. מעולם לא נראו מחזות מסחריים כאלה על המסך של השידור הציבורי. זוהי עבירה וטעות מקצועית קשה בהעמדת מצלמות הטלוויזיה ובחירת זווית צילום מוטעית שנעשתה ע"י הבימאי, העורך, והמפיקים. התמונה מעוררת מחשבות נוגות כיצד מתאפשרת ומתרחשת שגיאה חמורה כזאת ללא פיקוח ותגובה של מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם ויו"ר הוועד המנהל שלרשות השידור ד"ר אמיר גילת . הדבר אסור באופן מפורש על פי חוק רשות השידור. אין מדובר כאן בפרסומת סמויה שחדרה למסך בדרך נסתרת . מדובר בפרסומת מסחרית גלויה מכוונת, בוטה, ומכוערת שמלכלכת באופן נורא את סיגנל התמונה הטלוויזיונית הציבורית. בלתי מתקבל על הדעת. (צולם מה- iphone שלי את סיגנל הטלוויזיה של ערוץ 1). טקסט תמונה (2) : יום שישי אחה"צ – 22 במארס 2013 . אצטדיון ר"ג . סיום השידור הישיר של המשחק ישראל – פורטוגל 3 : 3 במסגרת קדם גביע העולם של ברזיל 2014 . בוני גינזבורג בעת ההגשה וההנחייה של ה- Post Game Show בטרם המעבר לשלושת אנשי הפאנל שלו שני שחקני נבחרת ישראל בעבר אבי נמני ואייל ברקוביץ' , והעיתונאי אבי רצון. התבוננות בתמונת ה- Video הזאת מלמדת כי בימאי ערוץ 1 הציבורי מר אמנון אוסמן מביים ומעמיד את המגיש בוני גינזבורג בזווית צילום כזאת שתקלוט את שלוש הפרסומות המסחריות "אלטשולר שחם בית השקעות" , "קפה טורקי עלית" , ו- "Winner" ב- Frame הצילום . אין שום הסבר אחר למעמד המביש . ואז אותו הבימאי של ערוץ 1 הציבורי , האדם האחראי הראשי גם לניקיון התמונה הציבורית , מעלה לאוויר ללא כל היסוס תמונת פרסומת שערורייתית על המסך הציבורי בה נראה המגיש והמנחה הראשי שלו עטור פרסומות מסחריות בוטות האסורות לחלוטין לחשיפה כמות שהן . התופעה המבישה התחוללה לפני שנתיים בקירוב ללא התערבות , ללא פיקוח , וללא תגובה של מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם ויו"ר הוועד המנהל של רשות השידור ד"ר אמיר גילת. בלתי מתקבל על הדעת. (צולם מ- iphone את סיגנל הטלוויזיה של ערוץ 1) .

ערוץ 1 משלם למר אבי לוזון זכויות שידורים בעבור חמשת משחקי הבית של נבחרת ישראל (נגד רוסיה, פורטוגל, צפון אירלנד, אזרבייז'אן, ולוקסמבורג) במסגרת קדם מונדיאל ברזיל 2014 סכום נאה של 2.400000 (שני מיליון וארבע מאות אלף) שקל. 480000 (ארבע מאות ושמונים אלף) שקל למשחק. לחלוטין תשלום לא מבוטל . בהיותו בעל הבית והריבון הטלוויזיוני, על ערוץ 1 ורשות השידור לדרוש סדר ומשמעת בהצבת השילוט המסחרי באצטדיון ר"ג על פי תשעת העקרונות שקבע בזמנו איגוד השידור האירופי ה- EBU. מודוס וויוונטי שצופי הטלוויזיה יכולים לחיות עמו. ברור שאירעה אתמול התפרעות מסחרית בוטה באצטדיון ר"ג תוך כדי ניצול השידור הציבורי ע"י ולטובת חברות מסחריות ובראשן , "אלטשולר שחם בית השקעות". הנהלת רשות השידור הייתה חייבת להתערב מייד בנעשה אתמול בעניין כמות הפרסומת בשילוט מסחרי באצטדיון ר"ג בטרם הפעלת מצלמות ערוץ 1 ולפני תחילת המשדר הישיר, עד כדי איום בסגירת המצלמות. הצבת שלטי פרסומות מסחרית בשטחים שונים של חלל האצטדיון והטחתם בעוצמה וכמות כזאת בפניו של צופה הטלוויזיה בעל כורחו ומבלי יכולת להתגונן מפניה, היא פגם אסתטי ומוסרי שהדעת איננה סובלת. הפרסומות מוצבות לעתים קרובות בצורה מכוערת ובכוונה תחילה גם בין מושא השידור לבין הצופה ביציעי האצטדיון. במקום לצפות באירוע ספורט לאומי נחשפים שני סוגי הצופים 40000 (ארבעים אלף) באצטדיון ו- 1.000000 (מיליון) בטלוויזיה, לכמות פנטסטית ושטף רב של פרסומות משולטות. הדבר פוגם במודע ובתת מודע בחוויית הצפייה. טקסט תמונה (1) : יום שישי אחה"צ – 22 במארס 2013 . האצטדיון הלאומי ברמת גן . ישראל – פורטוגל 3 : 3 . השלט המסחרי הבוטה של "אלטשולר שחם" המוצב בסמוך לשער הצפוני באצטדיון (בין אם מדובר בפרסומת ווירטואלית ו/או שלט אמיתי) גונב כאילו וכביכול את תשומת הלב של הצופה ומפנה אותה מההתבוננות במשחק להתבוננות חוזרת ונשנית בשֶלֶט . הדבר איננו נעשה בהיסח הדעת ע"י הפרסומאים אלא מתבצע ביודעין ובצורה מתוחכמת . צופה הטלוויזיה נשטף בעל כורחו בגל פרסומות עכור מבלי שנשאל בכלל אם הוא מעוניין בכך . תשעת העקרונות של שילוט מסחרי בעת שידורים ישירים של אירועי ספורט מבוקשים בטלוויזיה, כפי שנוסחו בעשור ה- 70 של המאה שעברה ע"י ה- EBU , הסדירו בשעתו את המחלוקת שהתעוררה בין הוועדות המארגנות לבין רשתות הטלוויזיה . מה שקרה אתמול באצטדיון ר"ג הוא הפרה בוטה של ההסכם ההוא מבלי שהמדינה מתערבת כדי להגן על אזרחיה . (צילום ב- iphone את סיגנל השידור של ערוץ 1) . בתמונה נראה שוער נבחרת ישראל דודו אוואט בולם התקפה פורטוגזית בעוד החלוץ הנודע כריסטיאנו רונאלדו (קיצוני משמאל) מתבונן בנעשה . (צילום ב- iphone שלי את סיגנל הטלוויזיה של ערוץ 1) . טקסט תמונה (2) : יום שישי אחה"צ – 22 במארס 2013 . האצטדיון הלאומי ב- ר"ג . ישראל – פורטוגל 3 : 3 . אותו מצב מזווית צילום שונה .(צילום ב- iphone שלי את סיגנל השידור של ערוץ 1) . טקסט תמונה (3) : יום שישי אחה"צ – 22 במארס 2013 . האצטדיון הלאומי ב- ר"ג. ישראל – פורטוגל 3 : 3. חברת "אלטשולר שחם בית השקעות" משתלטת גם על חלקת השער הדרומי באצטדיון.  (צילום ב- iphone שלי את סיגנל השידור של ערוץ 1) .

התבוננות נוספת בתמונות האלה מחשידה את אנשי ערוץ 1 בלכלוך התמונה שלהם עצמם . לא ייתכן כי מצבור כל גדול של שרבוב פרסומות מסחריות למסך הציבורי נעשה באקראי . לא יכול להיות שאיש שָם לרבות מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם , עוזרו הקרוב זליג רבינוביץ' , ויו"ר הוועד המנהל של רשות השידור ד"ר אמיר גילת אינם מבחינים בטינופת המסחרית הזאת שמלכלכת את המסך הציבורי עליו הם אחראיים . לא יכול להיות שאנשי טלוויזיה וותיקים בערוץ 1 כמו בימאי הספורט , מפיקי הספורט , ושדרני הספורט אינם מודעים לעובדה שהם מפרים בבוטות ובפרהסיה במשך זמן רב מאוד את חוק רשות השידור . לא יכול להיות כי בברדק וב- בלגן הזה השורר בערוץ 1 אין כל יד מפקחת וזרוע מנהלת . הברדק המתמשך הזה של צילומי וחשיפת פרסומות מסחריות בכמות פנטסטית ועוצמה שכזאת בשידורי הספורט של ערוץ 1 הציבורי , מביא אותי לחשוב כי "יש שיטה בשיגעון הזה" ומחייב אותי לנסח את השאלה הבלתי נמנעת : "האם מישהו מרוויח כאן מתחת לשולחן ?" . על נשיאת מועצת העיתונות של ישראל כבוד השופטת גב' דליה דורנר להתערב מייד בנעשה כדי לשמור על החוק ועל מנת לגוֹנֵן על מאות אלפי צופי טלוויזיה במדינת ישראל .

סוף הפוסט מס' 333 (נחקר ונכתב ב- 9 בספטמבר 2013) וסוף הפוסט מס' 472 (נחקר ונכתב ב- 30 בינואר 2015). 


תגובות

פוסט מס' 472. פוסט מס' 472. שלומפריזציה ופרסומיזציה בשידור הציבורי. פוסט גלוי שנכתב בשעתו גם לנשיאת מועצת העיתונות בישראל השופטת הנכבדה גב' דַלְיָה דוֹרְנֶר. פוסט מס' 472. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר לראשונה ביום שלישי – 24 בדצמבר 2013 והועלה לאוויר שוב ביום שישי – 30 בינואר 2015. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>