פוסט מס' 575. טעון שיפור ותיקון. פוסט מס' 575. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שישי – 29 בינואר 2016.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים. חל איסור מפורש להעתיק את הטקסטים והתמונות ואף לא לאגור אותן במאגרי מֵידָע שונים לשימוש מכוון ו/או מזדמן מאוחר יותר.

הערה 2 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי, ו/או למען רֶוָוח מסחרי ו/או לצורכי פרסום אישי.

——————————————————————————-

פוסט חדש מס' 575 : הועלה לאוויר ביום שישי – 29 בינואר 2016.

——————————————————————————-

טעון שיפור ותיקון. פוסט מס' 575. כל הזכויות שמורות.

טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. נטשתי בטריקת דלת. (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות).

תיקון 1. אור הלר.

or heler 1טקסט תמונה : רפי רשף הזמין אתמול (יום רביעי – 27 בינואר 2016) את הכתב הצבאי של ערוץ 10 מר אור הלר לזהות בתוכניתו "חמש עם רפי רשף" את הנוכחים בכמה תמונות צבאיות היסטוריות במלאת 60 שנה לייסוד חטיבת הצנחנים. אור הלר טועה ומטעה את צופי ערוץ 10 כשהוא מספר להם כלהלן : "זוהי תמונה של חוליית צנחנים מיחידת 101 המיתולוגית…מפקד היחידה רב סרן אריק שרון במרכז מעיין במפה יחד עם מאיר הרציון מי שהיה אחד הגיבורים היותר גדולים פה…". כי מדובר בחוליה ורואים את אריק שרון ומאיר הרציון וכו'…(אור הלר, חוליה…???). ובכן האיש במרכז הוא באמת מג"ד 890 גדוד הצנחנים אריק שרון. האיש הבלונדיני משמאל הוא קצין הצנחנים אפרים "פיחוטקה" חירם (הוא לא שירת ב- 101). בטרם הצטרף לגדוד 890 היה אפרים "פיחוטקה" חירם קצין ארטילריה של תותחני צה"ל. (שנים אח"כ שימש אפרים חירם כ- יו"ר מועצת רמת השרון). האיש המזוקן מימין הוא סמג"ד הצנחנים אהרון דווידי. האיש בגבו למצלמה איננו מזוהה אולם הוא איננו מאיר הרציון. זיהוי שגוי לחלוטין. משונה מאוד ומוזר מאוד כיצד נכשל הכתב הצבאי הידען של ערוץ 10 אור הלר בזיהוי פשוט ויסודי של מפקדים בצה"ל כל כך מוכרים. התמונה צולמה לאחר תקופת יחידת 101. מביך שמוביל המשדר רפי רשף איננו מעיר ולא תוהה נוכח כישלון הזיהוי של אור הלר. טוב אליו אין לי טענות הוא בטח היה עסוק ב- להתכונן לראיון הרכילות ב- "אינטימי" עם רני רהב.

הערה אישית שלי : אפרים "פיחוטקה" חירם היה מ"פ שלי בקורס קומנדו שנערך בינואר 1960. הבסיס שלנו היה תל נוף. השתתפתי בקורס הקומנדו הזה כקצין מילואים. מפקד תל נוף דאז היה האלוף אברהם אורלי. המ"כ שלי בקורס הקומנדו ההוא היה אלי לנדאו (לימים עיתונאי ב- "מעריב"). 

תיקון 2. אור הלר.

or heler 2טקסט תמונה : אור הלר שוב טועה ומטעה את צופי ערוץ 10. הוא מזהה את התמונה הזאת כלהלן : "מלווים את ראש הממשלה לוי אשכול שם הרמטכ"ל יצחק רבין…". מדובר כמובן במח"ט הצנחנים רפאל" רפול" איתן (שלישי משמאל), אולם אור הלר מציג אותו כרמטכ"ל צה"ל יצחק רבין שמלווה את ראש הממשלה לוי אשכול בבסיס הצנחנים. לא בסדר (!). מוביל המִשְדָר רפי רשף שוב איננו מתערב נוכח שגיאת הזיהוי.

תיקון 3. ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים.

channel 5 1

טקסט תמונה : יום רביעי – 27 בינואר 2016. קאזאן. קבוצת הכדורסל הרוסית קאזאן מביסה את מכבי ת"א (יחדיו עם גל מקל) ב- Eurocup בתוצאה 68:78. רגע מביך לערוץ הספורט מס' 55 בכבלים שמודה בפרהסיה בחולשתו הטלוויזיונית כלהלן : "הצוות שלנו השדר ניב רסקין + הפרשן ארז אדלשטיין, אנשי ערוץ 55 בכבלים משדר ישיר Off tube את האירוע מהאולפן בארץ במקום לבצע את משימתו מהשטח אולם הכדורסל של קאזאן". (צילום ב- iphone ממסך ערוץ 55 בכבלים. באדיבות ערוץ 55 בכבלים).

מילא השַדָּר המוביל ניב רסקין שהסכין זה מכבר עם איוולת שיטת השידור Off tube אבל מדוע זה מחייב גם את הפרשן שלו ארז אדלשטיין להשתתף במסע הכסילות והריקנות הטלוויזיוני הזה ? ארז אדלשטיין הוא האיש שמוביל את הכדורסל בארץ בתוקף תפקידו כמאמן העכשווי של הנבחרת הלאומית של ישראל. בהסכמתו לפרשנות Off tube הוא לועג לצופיו ולמקצועו הטלוויזיוני. הסכמתו להעתיק ולפַרְשֵן מהמוניטור בארץ במקום להיות נוכח במקום האירוע במוקד ההתרחשות הוא חרבון טלוויזיוני ועיתונאי. בשביל מה אתה צריך את העניין העלוב הזה המאמן הלאומי ארז אדלשטיין ? הרי אתה בן אדם רציני אז השאר את החובבנות לאחרים. ועוד דבר : בשעה שניב רסקין מעתיק את המידע מהמוניטור בארץ את המשחק קאזאן – מכבי ת"א 68:78, ומתאר את אחת הכניסות של קית' לנגפורד לעבר סלה של מכבי ת"א (בעת שהוא קולע שתי נקודות 25:28, וטוען במהלך התיאור בהתפעלות של ילד קטן, "איזה שהייה באוויר של קית' לנגפורד…", הוא מקשקש (!). שום שחקן כדורסל איננו "שוהה" באוויר במובן שניב רסקין מתכוון אליו. אתה מגיע לשיא הגובה ומייד בגלל כוח הכבידה ומשיכת כדור הארץ אתה מתחיל את תהליך הירידה לקרקע. אינך יכול "לשהות" בשיא הגובה אפילו לא אלפית שנייה. זמן הימצאותך באוויר מותנה ביכולת הניתור אבל לא בכישרון "לשהות" בשיא הגובה. אין דבר כזה (!). שלא לדבר שוב על כלל שידור ה- Off tube המשמים, הרדוד, הישנוני בקצב הכתבה של הצמד הנ"ל. חובבנים.

תיקון 3.א. ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים.

channel 5 2

טקסט תמונה : יום רביעי – 27 בינואר 2016. היכל ה- Arena בירושלים. צוות השידור של ערוץ 55 בכבלים השדר המוביל גיל ברק (משמאל) והפרשן שלו פיני גרשון מתייצבים בעמדת השידור שלהם בארנה הירושלמי כדי לשדר מהשטח ממוקד ההתרחשות את משחק הנפל הפועל ירושלים – שטרסבורג 69:79. טוב, ירושלים זה קרוב. קאזאן רחוקה. (צילום ב- iphone ממסך ערוץ 55 בכבלים. באדיבות ערוץ 55 בכבלים).

תיקון 4. מאמן נבחרת הכדורגל של ישראל אלי גוטמן נכשל פעמיים כישלון מוחלט להעפיל עם הנבחרת הלאומית למונדיאל ברזיל 2014 ו- Euro 2016 בצרפת. גאון הוא לא. עכשיו מישהו מזמין אותו לחלץ את הפועל ת"א מהבור על חשבון סילוקו של המאמן הקודם גיא לוי. בינתיים הפועל ת"א צוברת בתקופת אלי גוטמן עוד שני הפסדים רצופים. להיכן נעלם דרך אגב התקווה הגדולה של הכדורגל הישראלי השחקן והמאמן גיורא שפיגל.

תיקון 5. נחמד שנדב יעקובי עיתונאי – שדרן וותיק של ערוץ 55 בכבלים משדר ישיר מהשטח מהאצטדיון בכפ"ס את משחק גביע המדינה הפועל כפ"ס – הפועל ת"א 1:2 אבל מדוע פרשן ה- דֶמֶה שלמה שרף מתערב כל הזמן ועושה כל מאמץ להפריע לשדר המוביל שלו ? שלמה שרף יודע ומבין את תורת הכדורגל אבל לא יודע לפרש אותה למען צופיו.

תיקון 6 : סטפאן קרי מגולדן סטייט עשה בי"ס למאמן הנודע גרג פופוביץ' וקבוצתן סאן אנטוניו. גולדן סטייט הביסה את סאן אנטוניו 90:120. גרג פופוביץ' מיהר להכריז, "טוב שהג'נראל מאנאג'ר שלי לא היה בחדר ההלבשה אחרת היה ממהר לפטר אותי…" (על פי דיווח של מר אלעד זאבי ב- "הארץ" יום רביעי – 27 בינואר 2016). אלעד זאבי הוא עיתונאי בר סמכא שגם יודע לכתוב ואני אוהב לקרוא אותו. האם ניסה אלעד זאבי להתייחס להצהרה הזאת של גרג פופוביץ' (בהומור ואולי לא…) כאל מעין שינוי נוסח להחלטתו של מנכ"ל קליבלנד קאוואלירס דייוויד גריפין לסלק את מאמן הקבוצה שלו דייוויד בלאט למרות המאזן החיובי של המועדון, 30 ניצחונות לעומת 11 הפסדים ? ובכן גרג פופוביץ' איננו דייוויד בלאט ודייוויד בלאט הוא לא גרג פופוביץ'. גרג פופוביץ' הוא מאמן ומנהיג מוביל בעל מוניטין עצום של סאן אנטוניו. דייוויד בלאט לעומתו הצטייר בקליבלנד קאוואלירס כעֶבֶד ועושה דברו של לברון ג'יימס. מידות הנעליים והז'אקט של קליבלנד קאוואלירס היו גדולות בכמה מספרים טובים על דייוויד בלאט שנראה מִסְכֵּן ונטול סמכות וכבוד. פאסקוניאק. הייתי רוצה לראות את טים דאנקן מעז לדחוף בזלזול ובבוטות את גרג פופוביץ' כשם שלברון ג'יימס עשה זאת ללא ניד עפעף ובלי בושה ל- דייוויד בלאט. הג'נראל מאנאג'ר של קליבלנד קאוואלירס דייוויד גריפין הוא איש מקצוע עתיר ניסיון. הוא איננו עיוור ולא בכדי סילק את דייוויד בלאט מתפקידו. דייוויד בלאט לא היה אפילו חצי מנהיג בקליבלנד קאוואלירס. הוא היה כפוף לגחמותיו של לברון ג'יימס. דייוויד בלאט הוכר כמאמן נחשב במכבי ת"א גם אם היה בר מזל. בקליבלנד הוא הפך ל- ל- קוריוז.

תיקון 7 : המנהיגה שלי מ- "מרצ" גב' זהבה גלאון כינתה בראש חוצות את מנהיג "המחנה הציוני" מר יצחק הרצוג בכינוי המעליב "קריקטורה של אופוזיציונר". ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול לישון בשקט אם בטריאומווירט האופוזיציה מכהנים יצחק "בוז'י" הרצוג + איתן כבל + זהבה גלאון + שלי יחימוביץ' ש- משתרכת לצדם.

אין צורך בתיקון 8 : העיתונאי אבישי בן חיים הביא לאחרונה במהדורות החדשות המרכזיות של ערוץ 10 עדות מרתקת אודות בחורים צעירים חרדים שמתנתקים מדרך אבותיהם בגלל השפעת טכנולוגיית ה- iphones, הספמרטפונים, והמחשב. הטכנולוגיה התקשורתית החדשנית הזאת מעניקה לצעירים החרדים חשיפת יתר של אינפורמציה אודות הסביבה שמקיפה אותם. הקרנת הסדרה "החרדים : התפרקות" של אבישי בן חיים בחדשות ערוץ 10 היא בי"ס לעיתונאות. אם נכונה טענתו שמדובר ב- % 10 של חוזרים בשאלה בשנים האחרונות מקרב הצעירים החרדים, הרי שמדובר במהפכה חברתית של ממש.

אין צורך בתיקון 9 : השחקן נתן דטנר כתב לאחרונה פוסט מעניין "צעיר לנצח" אודות שחקן הקולנוע האמריקני ג'יימס דין ב- "שמנת". ג'יימס דין נולד ב- 1931 ונהרג בן 24 בתאונת דרכים ב- 1955. כמו בני דורי ראיתי כמה וכמה פעמים את שלושת סרטיו בהם הספיק לשחק במסכת חייו הקצרים : "קדמת עדן" (על פי ספרו של גון סטיינבק ובימוי של איליה קאזאן), "מרד הנעורים" שם שיחקה לצדו נטלי ווד (הסרט בוים ע"י ניקולאס ריי) , ו- "הענק" שם שיחקו לצדו אליזבת' טיילור ורוק הדסון (בבימויו של ג'ורג' סטיבנס). אם ג'יימס דין היה חי היום הוא היה בן 85. אם הזמר האהוב עלי ביותר אלוויס פרסלי היה חי היום הוא היה בן 81. אנוכי או טו טו בן 80. נתן דטנר מאפיל על הרפרנטית שלו אודיה קורן בתוכנית הרדיו השבועית המשותפת הזוגית שלהם ברדיו גלי צה"ל המשודרת בימי שישי בשבוע בין 13.00 ל- 14.00.

אין צורך בתיקון 10 : הרשת האוסטרלית "ערוץ 7 / Channel seven" שמכסה כעת את אליפות אוסטרליה הפתוחה בטניס (Australia Open) המתקיימת ב- מלבורן בין 18 ל- 31 בינואר 2016, היא בי"ס להפקה, צילום, ועיתונאות בטלוויזיה. מדובר בהצבת 35 מצלמות באצטדיון הטניס המרכזי (קרוי על שמו של רוד לייבר שנוכח בחלק מהמשחקים ובִּימָאֵי המשדרים הישירים דואגים להבליט את נוכחותו ב- Arena) שמחוברות כל אחת בנפרד למקור הילוך חוזר משל עצמה. בשל אופי התחרות במשחק הטניס שרווי באין סוף שיאים מחד ובאין סוף הפסקות מאידך, יכול ה- בימאי להשתמש באין סוף הילוכים חוזרים מזוויות התבוננות שונות שמאריכים ללא סוף את חוויית הצפייה. מדובר בטלוויזיית שיא (!). הוועדה המארגנת האוסטרלית מעניקה למנצח ולמנצחת בטורניר 3.400000 (שלושה מיליון וארבע מאות אלף) דולר אוסטרליים. כ- 2.414000 (שני מיליון וארבע מאות וארבעה עשר אלף) דולר אמריקניים. גם המפסיד והמפסידה במשחקי הגמר ליחידים / יחידות אינם מקופחים ומשתכרים 1.700000 (מיליון ושבע מאות אלף) דולר אוסטרליים. ערוץ הספורט האירופי Eurosport רכש את זכויות השידורים של Australia Open בינואר 2016. מומלץ אם ללחוץ על המספר 51 בשלט של "YES" ולעבור ל- Eurosport כדי לזכות בחוויית צפייה יוצאת מגדר הרגיל (!). נובאק דג'וקוביץ' + רוג'ר פדרר + אנדי מארי + סרינה וויליאמס אינם הכוכבים הבלעדיים. גם הטלוויזיה האוסטרלית Channel seven שמבצע מלאכת הפקה, צילום, ובימוי נפלא הוא כוכב זוהר, וגם רשת Eurosport שמשווקת את המוצר לביתי ברחוב אבן גבירול בצפון הישן של תל אביב. אינני מחמיץ את Australia Open ואני מוכרח להודות ש- Channel seven עושה אותי בימים אלה ליותר מאושר.

אין צורך בתיקון 11 : אני קורא את מוסף "הארץ" בימי שישי בגלל העיתונאי ניר גונטז' וגם בשל עיתונאי השחמט הוותיק ישראל שרנצל.

אין צורך בתיקון 12 : הפרסומת "Happy Sale" של סופר פארם בראשות הרקדנית – בלרינה שאינני יודע את שמה, שוֹבָה עין (!).

סוף הפוסט מס' 575. יום שישי – 29 בינואר 2016.


תגובות

פוסט מס' 575. טעון שיפור ותיקון. פוסט מס' 575. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שישי – 29 בינואר 2016. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>