פוסט מס' 601. חלטורה. יצירה זולה וקלוקלת, סקנדל. זוהי ממלכת ה- Off tube של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. הערוץ מחזיק בזכויות שידורים עתירות ערך אולם הוא נעדר לעיתים קרובות מהשטח, ממוקד ההתרחשויות, ולכן הטיפול העיתונאי שלו באותם האירועים רָפֶה (!). פוסט מס' 601. כל הזכויות שמורות. 18.5.2016כלליראשי

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים. חל איסור מפורש להעתיק את הטקסטים והתמונות ואף לא לאגור אותן במאגרי מידע שונים לשימוש מכוון ו/או מזדמן מאוחר יותר.

הערה 2 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי, ו/או למען רווח מסחרי, ו/או לצורכי פרסום אישי.

———————————————————————————————

פוסט חדש מס' 601 : הועלה לאוויר ביום רביעי – 18 במאי 2016.

———————————————————————————————

טקסט תמונה : 4 באוקטובר 1988. מכתב הערכה ששלח אלי מנהל חטיבת החדשות בטלוויזיה הישראלית הציבורית מר יאיר שטרן בתום מבצע השידורים הישירים הטלוויזיוני הממושך והמרוחק של אולימפיאדת סיאול 1988 (המשחקים האולימפיים מס' 24 במניין הזמן החדש). מבצע השידורים הישירים כלל בתוכו 132 (מאה שלושים ושתיים) שעות בפרק זמן של 16 ימים, ובאפס תקלות. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

uri porat 1988

טקסט תמונה : 25 בספטמבר 1988. אולימפיאדת סיאול 1988. הימים ההם – הזמן ההוא. משרד ההפקה, השידורים, והתקשורת שלי ב- IBC בסיאול. אני חוגג למנכ"ל רשות השידור אורי פורת ז"ל את יום הולדתו ה- 53. זיהוי הנוכחים בתמונה מימין לשמאל : נסים מזרחי, אורי פורת, אנוכי מנווט ועורך ומפיק ראשי של שידורי אולימפיאדת סיאול 88' ומהנדס הקול והתקשורת שלי סעדיה קאראוואני. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

חלטורה. יצירה זולה וקלוקלת. סקנדל. זוהי ממלכת ה- Off tube של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. הערוץ מחזיק בזכויות שידורים עתירות ערך אולם הוא נעדר לעיתים קרובות מהשטח, ממוקד ההתרחשויות, ולכן הטיפול העיתונאי שלו באותם האירועים רָפֶה (!). פוסט מס' 601. כל הזכויות שמורות.

"יוֹשְרָה" היא מילת מפתח ב- Issue רחב ועמוק שאני מעלה כאן לדיון מעת לעת לשיחה משותפת עם קוראי הבלוג לא רק בעניין "סַם ה- Off tube הטלוויזיוני…" (עלה לשיחה בשני הפוסטים האחרונים מס' 594 ו- 593. האם ניתן בכלל לפתח יוֹשְרָה ? שאלה נוקבת שמעלים לדיון ד"ר רוברט קופר (Robert Cooper) ואיימן סאווף (Ayman Sawaf) בספרם המרתק והנבון, "תבונה ותובנה – אינטליגנציה רגשית בעולם העסקים", והם משיבים בקצרה : "אנשים רבים טוענים כי לעיתים חייבות ה- יושרה והאתיקה לתפוס תפקיד משני לעומת הכדאיות והרִווחיות. רבים אחרים גורסים כי מטרתה של המנהיגות איננה להקשיב ולשרת, אלא לצבור כוח וזכויות יתר. אלה שגיאות רווחות". חוות דעת חשובה ו- מעניינת שמעידה בין השאר גם על טיב היחסים הבעייתיים ורמת הדו שיח השוררים בין כל מיני מנהלים (בחסות נימוקי רווח כלכלי וחיסכון כספי על חשבון איכות הדיווח האותנטי מהשטח) לבין השדרנים שלהם ברשתות הטלוויזיה המבקשים לעשות נאמנה את עבודתם העיתונאית בארץ וגם בחו"ל. איכות יחסים בין מפקדים לפַּקוּדִים שלהם שעוסקים בעקרונות הביצועיים הקדושים של עיתונאות אמת, אֵלֶה המורים לעיתונאים לדווח לציבור אודות האירועים השונים ממקום התרחשותם ולא באמצעות ישיבה באולפן וההעתקה מהמוניטור. יוֹשְרָה היא ערך עליון בחיי האנושות לבטח בכל סוג של מנהיגות בין אם מדובר במפקד כיתה בצה"ל ו/או בין אם עסקינן במנהל רשת טלוויזיה ו/או מנכ"ל רשות השידור. ניהול ללא יושרה, בלי מוסר ודרך ארץ עליונים, ובלעדי אמינות ומהימנות מוחלטים הוא עסק מושחת ו- נבזי שמביא לכלייה ואבדון. לא בכדי מדגיש שלמה המלך החכם באדם ו- Copywriter מדהים ואותנטי בספרו "מִשְלֵי" בתנ"ך, Masterpiece ש- מוֹנֶה בקרבו ל"א פרקים וכ- 850 פסוקיםחזור והדגש, את חשיבות ה- יוֹשְרָה, מוּסָר, ובִינָה בחברה התנ"כית הארצישראלית כבר לפני שלושת אלפים שנים. "לדעת חוֹכְמָה וּמוּסָר לְהָבִין אִמְרֵי בִּינָה" אומר שלמה המלך לעַם ישראל ומוסיף, "לָקַחַת מוּסָר הַשְכֵּל, צֶדֶק וּמִשְפָּט וּמֵשָרִים". איזה עילוי ורעיונאי נפלא היה שלמה המלך. המדינאי האירי הנבון והנאור Daniel O'connell (דניאל או'קונל 1847 – 1775) מוסיף : "שום דבר איננו נכון באופן פוליטי אם איננו נכון במובן מוּסָרִי". לא בכדי משתמשים רוברט קופר ואיימן סאווף בספרם "תבונה ותובנה – אינטליגנציה רגשית בעולם העסקים" בהצהרתו של החוקר והפסיכואנליטיקאי מנפרד קטס דה פריז שאומר כלהלן : "אם אין תחושת אמון בארגון, אם האנשים עסוקים בהגנה על ראשם, היצירתיות תהיה מהקורבנות הראשונים". הספר המצוין, "תבונה ותובנה – אינטליגנציה רגשית בעולם העסקים" (יצא לאור בארץ ב- 1998 על ידי "פקר – הוצאה לאור בע"מ"), מומלץ לעיון וקריאה.  

 

טקסט תמונה : 2003 – 2002. אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. נטשתי בטריקת דלת לאחר שממשלת ישראל בראשות אריאל שרון מינתה במארס 2002 מינוי מופרך לחלוטין את יוסף בר-אל ל- מ"מ מנכ"ל רשות השידור במקום המנכ"ל הזמני רן גלינקא שהודח, ואח"כ העניקה לו ב- 2 ביוני 2002 מינוי של קבע לתקופה של חמש שנים. ב- 2 במאי 2005 התעשתה אותה הממשלה ואותו ראש הממשלה אריאל שרון שהעניקו ל- יוסף בר-אל את המינוי המופרך של מנכ"ל רשות השידור והציבו אותו בפסגת השידור הציבורי של מדינת ישראל. ממשלת ישראל בתמיכתו של היועץ המשפטי שלה עו"ד מני מזוז הדיחה אותו גם אם באיחור רב בבושת פנים לפינה אפלולית בירכתי ההיסטוריה הארוכה של השידור הציבורי. בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל ובפעם הראשונה בתולדות רשות השידור הודח מנכ"ל רשות שידור מכהן. יוסף בר-אל סולק מהמשרה הרמה בגין שחיתות ושוחד מסך. הפרוטוקול הממשלתי אודות פרשת הדחתו של מנכ"ל רשות השידור ע"י ממשלת ישראל, מפרט את הסיבות לסילוקו ומצוי על מדפי ארכיון הממשלה. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

חלטורה. יצירה זולה וקלוקלת. סקנדל. זוהי ממלכת ה- Off tube של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. הערוץ מחזיק בזכויות שידורים עתירות ערך אולם הוא נעדר לעיתים קרובות מהשטח, ממוקד ההתרחשויות, ולכן הטיפול העיתונאי שלו באותם האירועים רָפֶה (!). פוסט מס' 601. כל הזכויות שמורות.

פרפרת 1 : יום דרמטי בחייה הפוליטיים של מדינת ישראל. ח"כ "המחנה הציוני" גב' שלי יחימוביץ' מצטיירת בשעה זאת כפוליטיקאית קטנונית, יריבה תככנית של היו"ר שלה הח"כ יצחק "בוז'י" הרצוג ו- סכסכנית שחוצה את כל הקווים האדומים. שלי יחימוביץ' תוקעת סכינים משוננים ללא חשבון בגבו של יצחק "בוז'י" הרצוג, מי שניהל מו"מ רציני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הצטרפות "המחנה הציוני" לממשלתו. ח"כ איתן ברושי אף הוא מ- "המחנה הציוני" מצטייר לעומתה כג'נטלמן וכפוליטיקאי אציל. שלי יחימוביץ' היא חתרנית בלתי נלאית יעני במסווה של אשת שיחה תרבותית וקולגה נאמנה. איזה נאמנה ואיזה נעליים. היא מאשימה את יצחק הרצוג בכך שהוא זוחל ומתרפס בפני בנימין נתניהו רק כדי לקבל "שיירי עצמות". זה לא נכון. שלי יחימוביץ' היא עסקנית פוליטית רדודה שנכשלה בשעתו בהובלת המערך. בגין סלידתה מיצחק הרצוג ובשם השאיפות הפוליטיות שלה היא מבאישה את ריחו ו- מטעה עכשיו לחלוטין את הציבור ומספרת לו בלופים. אך זאת לדעת : יצחק הרצוג איננו מתרפס ולא סנדלים. הוא מדינאי מתון אומנם אך רציני שניהל מו"מ מכובד וכנה עם בנימין נתניהו על "ליטרת בשר" מדינית נכבדה שעשויה לפתוח אופקים ולהניב ניצנים של סיכויי שלום חדשים במזרח התיכון. משדרישותיו לא נענו החליט יצחק "בוז'י" הרצוג לקטוע את השיח ולסגת מבנימין נתניהו. לגיטימי לחלוטין. להציג אותו בפרהסיה כזוחל ומתרפס ולקרוא לו בשם גנאי "כלב הולך על ארבע" (על פי עדותו של יצחק הרצוג בעת ריאיון עיתונאי מול טלי מורנו במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10) הוא מעשה נַכְלוּלִי ו- נִבְזִי. יצחק הרצוג בפירוש איננו כזה. שלי יחימוביץ' מתעסקת בפוליטיקה מלוכלכת וארסית ותוקעת עוד ועוד מקלות בגלגלי עגלתו של היו"ר שלה. גם אם מדובר בפוליטיקה שאפתנית נטולת חברים, מה שהיא מחוללת מאחרי גבו של יצחק הרצוג ו- ההסתה שלה נגדו ש- מלווה בטומאה, אינם מתקבלים על הדעת. יצחק הרצוג הוא מדינאי ראוי, כנה, והגיוני לעומת הפוליטיקאית שלי יחימוביץ' אולם הוא מצויד ביועצים ו- יחסי ציבור ושיווק דלים להחריד. ברור שאין שום קורלאציה בין ייעודו ו- דמותו האמיתית החיובית והערכית במציאות לבין בבואתו התקשורתית שמתגמדת משום מה בציבור. קיים פער. זאת עובדה. יריביו ב- "מחנה הציוני" ובראשם שלי יחימוביץ' (אבל לא רק) מנצלים זאת לטובתם.

שידורי Off tube בטלוויזיה הם מעשה פלסתר. חלטורה. חרבון עיתונאי.

דוגמא מצוינת למדיניות הַמִשְנָה הַסְדוּרָה הנוגעת לסגנון שידור ה- Off tube המחורבן שבה נוקט ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים היא אליפות אירופה בשחייה הנערכת בימים אלה של חודש מאי 2016 ב- לונדון. איגוד השחייה הישראלי בראשות מ"מ היו"ר מר שי שכנר והמנכ"ל שלו אמיר נפתלי שיגרו ללונדון משלחת ענק שכוללת בשורותיה 41 (ארבעים ואחד) שחיינים ושחייניות, כמו גם שחייניות צורניות (שחייה אומנותית), וכן מאמנים ומלווים. אף על פי כן פקד מנכ"ל ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים מר תומר תורג'מן על צוות השידור שלו, השדר המוביל משה גרטל והפרשן ד"ר ברוך צ'יש, להישאר בארץ, ולבצע את משימת השידורים הישירים שלהם Off tube מהמוניטור המוצב בסטודיו של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים הממוקם בחברת "אולפני הרצליה". מדובר בחלטורה טלוויזיונית בעלת פגמים לא מעטים של תוכן, עשייה עיתונאית ו- מהימנות עיתונאית, שליטה ובקיאות בחומר השידור, וגם ריגוש. משה גרטל וברוך צ'יש מהווים צוות שידור מדקלם ומשעמם (וגם נושן, מיושן, ובלוי) ששורף קליל את מה שנותר מהאמינות שלו, אם נשאר שָם משהו בכלל, בעת שיבוש השמות של גיבורי וגיבורות העלילה באליפות אירופה בשחייה – לונדון 2016. בעוד רשתות הטלוויזיה האירופיות החברות ב- EBU וראשית דבר אלה שיש להן נציגים ונציגות באליפות אירופה בשחייה של לונדון 2016, רכשו לעצמן ללא יוצא מהכלל עמדות שידור בבריכה האולימפית הבריטית, ושלחו לשם ציוותי שידור שיודעים על מה הם מדברים והוגים נכון את שמות השחיינים והשחייניות,  החליטה הטלוויזיה הישראלית (במקרה זה ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים) להסתגר בדלת אמות ה- Off tube בסטודיו שלה ב- "אולפני הרצליה", ולהציב שם שני שדרים שמשבשים לחלוטין בכל חצי הזדמנות ו/או הזדמנות מלאה את שמות גיבורי וגיבורות של תחרויות השחייה. תארו לעצמכם את שַדָּר הטלוויזיה ההונגרית MTV קורא למֹשֶה גֶרְטֶל בשם "מוֹזֶש גָרְטוּלְש / Mozesh Gartulsh" ושַדָּר הטלוויזיה הפולנית TVP מכנה את בַּרוּךְ צִ'יש בשם "בַּכוּרְךְ שִיסקי / Bechurakh Shisski". ברור שצופי הטלוויזיה בארץ היו מתייחסים אל השַדָּר ההונגרי והשַדָּר הפולני בזלזול מוחלט ובחוסר אמון. הצוות מְשַבֵּש השמות הלזה, הקרוי "משה גרטל את ברוך צ'יש", מפגין כל יום מחדש בפני צופיו מאולפן ה- Off tube בהרצליה אי נְבוֹנוּת קיצונית והיעדר אינטליגנציה. מדובר בסקנדל. אי אפשר לשדר דרמות בטלוויזיה ובדרך לשבש לחלוטין את שמם של גיבורי וגיבורות הדרמות הללו. אתה מבין שאם הם מפברקים שמות בצורה כל כך גסה חמורה וקשה לאורך כל השידורים הישירים הם אולי גם מפברקים אינפורמציות וסיטואציות ב- הערכות המקצועיות שלהם שלהם לפני הקלעים ומאחוריהם מבלי שלציבור יש כלים לתהות על קנקנם ולבדוק אותם. עורכי ומפיקי ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים המפעילים, האחראיים, ו- המפקחים מאחורי הקלעים על פעולות השידור של הצוות "משה גרטל את ברוך צ'יש", מתגלים בכל יום צהריים וערב במלוא חולשתם משהם מרשים לעליבות כזאת להתרחש על המסך שלהם. לכן מותר גם כאן לומר איזה מפעילים + אחראיים + מפקחים ואיזה נעליים.

בעניין ה- Off tube : ראוי להזכיר שוב כי אין מדובר בשידורים ישירים של ספורטאים ישראליים אנונימיים המתחרים בלונדון 2016 באחד מהמקצועות האולימפיים החשובים והפופולאריים ביותר. היעדרו של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים מי שמחזיק בזכויות השידורים הבלעדיות של לונדון 2016 ממוקד ההתרחשות, מטיל עליו צֵל כבד (!). בין השחיינים והשחייניות הישראליים בלונדון 2016 (חלקם מוכשרים ורבי הישגים) ניתן למצוא 6 (שישה) שמות בעלי מוניטין ושכבר הבטיחות את השתתפותם באולימפיאדת ריו דה ז'אניירו 2016 (טקס הפתיחה ב- 5 באוגוסט 2016) בראשם יעקב תומרקין, גל נבו, זיו קלונטרוב, עמית עברי, זוהר שיקלר, ואנדריאה מורז. המאמן הראשי שלהם הוא ליאוניד קאופמאן. שחיינים ושחייניות נוספים שנוטלים חלק באליפות אירופה הנוכחית בשחייה של לונדון 2016 ומתמודדים על השגת הקריטריון האולימפי הם גיא ברנע, יונתן קופלוב, דוד גמבורג, לירן קונובלוב, איתי גורביץ', אור סבתיה, וקרן זיבנר. גם השחיינים הישראליים האלה תומר זמיר, מרק חינאווי, מירון חירותי, ועידו הבר, ומרקוס שלזינגר מתחרים כעת על בכורתם באליפות אירופה בשחייה של לונדון 2016. בתחרויות השחייה הצורנית של לונדון 2016 נוטלות גם חלק 13 (שלוש עשרה) שחייניות ישראליות ובראשן אנסטסיה גלושקוב ויבגנייה טטלבאום.

ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים עושה את מלאכתו פלסתר. יש לי ביקורת מקצועית ועיתונאית חריפה משכבר הימים אודות יכולתו המוגבלת וכישרונו הדל של צוות השידור שבחר לעצמו תומר תורג'מן הקרוי "גרטל את צ'יש" (שניהם בני 70 היום) כדי להוביל את השידורים הישירים מבריכת השחייה של לונדון 2016. אולם אם הוא מר תומר תורג'מן כבר בחר בהם להיות אנשיו למרות דַלוּתָּם והחליט להעניק להם את נאמנותו, היה עליו להעניק להם את כל מחסורם ו- את כל תנאי השידורים הישירים הטלוויזיוניים האופטימאליים המתבקשים : להטיס את שניהם ללונדון (+ הטסת מפיק ו- טכנאי תקשורת לצדם) ו- שכירת עמדת שידור מאובזרת עבורם בבריכת השחייה האולימפית בלונדון 2016. כל זאת על מנת לאפשר להם לשדר ישיר בעבור צופי הטלוויזיה של מדינת ישראל מהשטח, ממוקד ההתרחשות בלונדון 2016 וגם לראיין ולשוחח בשידורים ישירים בלתי אמצעיים עם השחיינים והשחייניות הישראליים בטרם ביצוע המטלות ולאחר סיום המשחים והמשימות, וודאי עם גל נבו, יעקב טומרקין, ואנדריאה מורז ולבטח עם המאמן הראשי של נבחרת ישראל בשחייה מר ליאוניד קאופמאן. חלטורה. יצירת טלוויזיה זולה וקלוקלת. ועוד הערה שנוגעת לנְבוֹנוּת : משה גרטל ממשיך גם היום בחודש מאי של שנת 2016 לשַבֵּש מעמדת ה- Off tube שלו באולפן בהרצליה חלק לא מבוטל של שמות השחיינים והשחייניות בני ובנות מדינות אירופה השונות הנוטלים חלק בתחרויות אנגליה 2016. מדובר ב- חיסרון גדול. פגם מהותי. פשוט פתטי כי שַדָּר מוביל בן 70 נכשל ושוגה שוב ושוב On line בהגיית שמותיהם של המתחרים והמתחרות וגם לא מתבייש לחשוף את טעויותיו בפרהסיה. בלתי מתקבל על הדעת. מְהֵימָנוּתוֹ ונְבוֹנוּתוֹ של כל שַדָּר טלוויזיה באשר הוא נבחנת גם בהגייה נכונה של שמות ישראליים ולועזיים / בינלאומיים בכל תחום : פוליטיקה, חברה, כלכלה, ביטחון, אומנות, מוסיקה, תיאטרון, וגם בזירות הספורט השונות בעולם ובארץ. משה גרטל מפר את האקסיומה הטלוויזיונית ומתעקש להפוך את עצמו לקוריוז. אתה קורא ומתוודע לגיבורי וגיבורות העלילה באמצעות ה- Super imposing שנתב באנגלית בתחתית המסך, ומגלה שמשה גרטל לא רק טועה הרבה מאוד פעמים בהגיית השמות, אלא עושה זאת גם כדי לצאת ידי חובה. ספרינטרית השחייה ההולנדית Ranomi Kromowidjojo זכתה במדליית הכסף במשחה הגמר ל- 100 מ' חופשי לנשים באליפות אירופה – לונדון 2016 בזמן של 53.24 ש'. השם שלה מורכב להיגוי אולם אם משה גרטל נבחר להוביל את שידורי השחייה של ערוץ הספורט מס' 55 עליו להתאמן ולשנן את שמה של השחיינית ההולנדית בת 26 שהיא האלופה האולימפית ב- 100 מ' חופשי בלונדון 2012 ומועמדת למדליית זהב במשחה הקונקרטי הזה גם באולימפיאדת ריו דה ז'אניירו הממשמשת ובאה. אותו הדין עם שמה של שחיינית החזה האיסלנדית Hrafnhildur Luthersdottir שהשיגה את מדליית הכסף במשחה ל- 100 מ' בסגנון חזה לנשים באליפות אירופה – לונדון 2016 בתוצאה 1:06.45 דקה. הדוגמאות השליליות אודות ההגייה הבלתי נכונה של משה גרטל – הן רבות ובלתי מתקבלות על הדעת. הן צרובות בארכיון ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. אפשר לבדוק זאת. נכון שהטלוויזיה הבריטית רושמת את שמם של כל השחיינים והשחייניות באותיות לטיניות אולם אין זה אומר שגם קוראים אותם על פי הדקדוק האנגלי. תארו לכם ששדר רדיו "קול ישראל" המנוח הבלתי נשכח נחמיה בן אברהם ז"ל היה קורא בעת שידור ישיר לשחקן הכדורגל ההונגרי פֶרֶנְץ פּוּשְקָש (Ferenc Puskas) "פֶרֶנְק פּוּסְקָאס" לפי האיות האנגלי. על פי הדקדוק ההונגרי מבטאים את השם Ferenc Puskas כ- "פֶרֶנְץ פּוּשְקָש" (!).

חוקי השידור הנוקשים בטלוויזיה (ו- טוב שהם נוקשים) אינם מרשים לשדרנים בשום אופן ל- שַבֵּש שמות גם אם מדובר בשחיינים ושחייניות בינלאומיים מ- אנגליה, הולנד, ספרד, צרפת, רוסיה, שוודיה, דנמרק, איסלנד, צ'כיה, פורטוגל, יוון, איטליה, פולין, הונגריה, אוקראינה, נורווגיה, גרמניה, ליטא, וכיו"ב. אחד מתפקידיו של שַדָּר מוביל נבון (וגם של הפַּרְשָן שלו) הוא כאמור להכין את שיעורי הבית שלו היטב ו- ללמוד גם כיצד להגות נכון את שמותיהם המלאים (שם פרטי ושם משפחה) של מאות השחיינים והשחייניות המשתתפים באליפות לונדון 2016. מוזר היכן העורכים והמפיקים של ערוץ הספורט מס 55 בכבלים שאמורים לסייע לו לפתור אחת ולתמיד את הבעיה המטרידה. על העורכים והמפיקים הללו מוטלת החובה לאתר בארץ גברים ונשים ו- יוצאי המדינות המצוינות לעיל, ולהביאם לאולפן השידורים בהרצליה, כדי שילמדו ויוֹרוּ למשה גרטל (וגם לברוך צ'יש) כיצד יש להגות ולבטא נכון את השמות הלועזיים השונים. מדובר אם כן בשַבְּשָן שמות בלתי נלאה בשם משה גרטל. כשהוא קורא לשחיינית האיטלקייה בשם אילאריה ביאנצ'י (Ilaria Bianchi) במקום אילאריה ביאנקי (באיטלקית, קי = Chi) אתה מבין שמדובר בשדר חלטוריסט ולא נָבוֹן שחושב שהמיקרופון הוא צעצוע פרטי שלו. אולי גם מפני שאיש מאנשי צוות הבקרה הישנוני ונעדר היֶדָע של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים איננו מגיב לטעויות והשגיאות הבלתי נסבלות הרבות שלו.

אולם שיבוש השמות איננו המגרעת היחידה בפתח המשחים הרבים והמגוונים. גם הצגת וחשיפת גיבורי וגיבורות העלילה במסלולים במשחים בסגנונות השונים בטרם יריית הזינוק הן רשלניות, מבולבלות, לא אחידות, חסרות סדר, נעדרות שיטה, ואינן מתבצעות על פי סימטריה המקובלת בשידורי טלוויזיה שמכבדת את עצמה ואת הצופים שלה. הדבר מפריע לעקוב אחר מיקומם של גיבורי וגיבורות העלילה בשבילים שיועדו להם בתחרויות הרבות (מוקדמות + חצאי גמר + משחי גמר) ואחר התפתחות סיפורי המאבק ביניהם על הבכורה ועל המדליות. הצופה הממוצע שאיננו מיומן ולא בקי בספורט השחייה מוצא את עצמו פעמים רבות לא ממוקד. הוא מבולבל ומחפש את הזיהוי המדויק של גיבורי וגיבורות העלילה גם בגלל שפניהם מוסתרים במידה רבה בטרם יריית הזינוק, ו- כולם ללא יוצא מן הכלל מרכיבים משקפי שחייה וחובשים כובע על ראשם. לאחר זינוקם לבריכה ויציאתם לדרך, די מורכב לעקוב אחרי המיקום המדויק שלהם כי בנוסף לפרצופם המוחבא כאמור משקפיים וכובע, הם גם שקועים במים. קיימת חשיבות עצומה לחשיפה מסודרת, שיטתית, ומסונכרנת של גיבורי וגיבורות העלילה והתאמתם לשבילים בטרם יריית הזינוק והתפתחות המאבק (!). מדובר בהפקה ברמה של גן ילדים כאילו כל תפקידו של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים מתחיל ומסתיים בהורדת סיגנל הטלוויזיה הלווייני לחדר ה- Off tube האטום באולפני הרצליה.

ועוד דבר : משה גרטל והפרשן שלו ברוך צ'יש, מציגים לא אחת ולא שתיים בנוסף לכל השגיאות הקודמות את גיבורי העלילה בטרם יריית הזינוק בצורה לא מסונכרנת (!). שורר בלבול ו- אין התאמה בין הקראת שֵם השחיין ו/או השחיינית על ידו, לרבות ספרור המסלול, לבין התמונה הנשקפת על מסך הטלוויזיה. הבלגן המטופש הזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם ללא כל סיבה מוצדקת. למשל, על סיגנל הטלוויזיה הבינלאומי של Len (התאחדות השחייה האירופית) מופיעה שחיינית אחת, אולם שני האופטיובניקים הללו קוראים ומתייחסים דווקא לשמה של שחיינית אחרת שלא רואים אותה. חלק מגיבורי וגיבורות העלילה מוצגים ע"י משה גרטל רק בשם המשפחה שלהם וחלק אחר בשמות מלאים, שם פרטי פלוס שם משפחה. העורכים והמפיקים של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים אינם מודעים משום מה לכל האמור לעיל, ל- קלקולים והשיבושים האלה, שמייצרים משה גרטל וברוך צ'יש. מדובר בשידור Off tube שהוא חרבון עיתונאי רווי בלגן.

הדבר החשוב ביותר : אילו משה גרטל וד"ר ברוך צ'יש היו שדרני טלוויזיה מקצועניים, אישים של כבוד, בעלי איכות ומינימום הָדָר, וגם בעלי מוּסָר ודרך ארץ מינימאליים, הם היו משיבים לבוס שלהם תומר תורג'מן כלהלן, ו- כהַאי לִישָנָא : "אם אתה בונה עלינו כ- שדרי Off tube שלך מהאולפן בהרצליה במקום להטיס אותנו לעמדת שידור בבריכה בלונדון אז חפש את החברים שלך…אנחנו ראשית דבר עיתונאים ואנשי טלוויזיה רציניים…אם אתה חפץ במלאכת כיסוי Off tube את אליפות אירופה בשחייה של לונדון 2016 מהרצליה, אז אינך זקוק לנו…אתה יכול עשות זאת בעצמך…". מדובר בצוות טלוויזיה פתטי נעדר אומץ לב אזרחי מינימאלי שאומר על עיוור אָמֵן למעסיק הלא רציני שלו. ועוד דבר : משום מה מחביא ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים את נתוני הרייטינג שלו מאליפות אירופה לשחייה של לונדון 2016. משונה, מוזר, ולא ברור למה.

שידור טלוויזיה Off tube הוא חרבון עיתונאי מאין כמותו, לא כל שכן כשמדובר באליפות אירופה בשחייה – לונדון מאי 2016, שם נוטלים חלק 41 שחיינים ושחייניות ישראליים, הנאבקים לא רק על תואר אירופי אלא גם על השגת כרטיס השתתפות באולימפיאדת ריו דה ז'אניירו 2016. זוהי משלחת השחייה הגדולה ביותר של ישראל בכל הזמנים בחו"ל האמורה להשתתף ב- 84 משחים בלונדון – מאי 2016. לכן מדובר בביזיון טלוויזיוני קולוסאלי שבו ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים שַם פַּס ולועג למינוייו אזרחי מדינת ישראל ש- מממנים את פעילותו ומבצעי השידור שלו, ובמקביל לועג גם לצוותי השידור שלו בשעה שהוא כופה עליהם להעתיק את האינפורמציה החדשותית של לונדון 2016 מהמוניטור באולפן בהרצליה. בושה וחרפה אחת גדולה (!). אתה מבין לבד ששחיינים ישראליים מצטיינים מבכירי הספורטאים בארץ מעפילים שם בלונדון 2016 למשחי הגמר כמו יעקב טומרקין, גל נבו, ואנדריאה מורז אולם צוות השידור של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים משה גרטל וברוך צ'יש הנמצא בכלל בארץ ומשדר מאולפני הרצליה, משולל כל יכולת לראיין אותם On line ולא On camera בטרם ביצוע שליחותם ולאחר סיום המשימות, משה גרטל וברוך צ'יש לא מסוגלים לשוחח עמם On line ו- On camera, ולא קבל תגובות On line ו- On camera מגיבורי העלילה הישראליים. משה גרטל וברוך צ'יש השרויים באולפן ה- Off tube בהרצליה אינם מוכשרים לעשות כתבות עיתונאיות – חדשותיות אודות שחייני שחייניות ישראל השוהים באנגליה. הם פשוט לא שָם. אבסורד. התייחסות עלובה והפקה מתחת לכל ביקורת של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים יחדיו עם שידורים ישירים רוטיניים ומשעממים מאולפני הרצליה של משה גרטל וברוך צ'יש, ואמור לרבות המון שגיאות ושיבושי שמות של השחיינים והשחייניות ע"י משה גרטל. מגוחך. כל שדרני השחייה של רשתות הטלוויזיה האירופאיות מאיישים את עמדות השידור בבריכת השחייה האולימפית בלונדון במאי 2016 ומשדרים ישיר את התחרויות ממוקד התרחשותן. רק ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים מתחבא בהרצליה. אין לכך שום הצדקה. אני תמה על הצופים הנאמנים לערוץ הספורט מס' 55 בכבלים שאינם מקימים קול צעקה כנגד העוול ומתפלא על אנשי איגוד השחייה הישראלי ששותקים נוכח עליבות ההפקה של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים.

ועוד שערורייה בלתי נסבלת. ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים בראשות אותו תומר תורג'מן משדר ישיר Off tube את משחקי סדרות ההכרעה, ה- Play offs, בליגת הכדורסל האמריקנית ה- NBA המרתקת. גם כאן הוא מבצע פעולות הפקה ושידור מגוחכות כשהוא כופה על השדר המוביל גיל ברק והפרשן שימי ריגר לשדר מעמדת שידור Off tube באולפן בהרצליה את משחק הכדורסל גולדן סטייט – אוקלהומה המתקיים במרחק 15000 (חמישה עשר אלף) ק"מ מהם, בעיר אוקלנד במדינת קליפורניה. מדובר לא רק בפגם תכני אלא גם במום טכנולוגי. גיל ברק ושימי ריגר עולים ומטפסים במֶלֶל שלהם בשפה העברית בעת השידור הישיר על קו השידור האותנטי בשפה האנגלית של השַדָּר המוביל מַארְב אָלְבֶּרְט (Marv Albert) והפרשן שלו רֶגִ'י מִילֶר (Reggie Miller), ובכך מקלקלים לגמרי את השידור הישיר המקורי של רשת הטלוויזיה האמריקנית בכבלים TNT. חטא על חטא. בושה וחרפה (!). מ- שום מה מחביא אגב ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים גם את נתוני הרייטינג שלו הנוגעים לשידורים הישירים שלו מ- NBA. משונה, מוזר, ולא ברור למה.

ot 3

טקסט תמונה : 16 במאי 2016. ביזיון טלוויזיוני קולוסאלי. Super imposing על מסך ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים מודיע לציבור הצופים כי משה גרטל וד"ר ברוך צ'יש עושים את עבודתם פלסתר. הם משדרים ישיר את אליפות אירופה בשחייה הנערכת בלונדון מעמדת שידור Off tube בסטודיו שלהם הממוקם באולפני הרצליה. מדובר בעיתונות ובעיתונאות מעוותים. (צולם ב- iphone. באדיבות ערוץ 55 בכבלים). 

ot 2

טקסט תמונה : 17 במאי 2016. ביזיון טלוויזיוני קולוסאלי. Super imposing על מסך ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים מודיע לציבור הצופים כי גיל ברק ושימי ריגר משדרים ישיר את משחק ה- NBA הנערך באוקלנד – קליפורניה בין קבוצות גולדן סטייט ו- אוקלהומה (משחק מס' 1 בסדרת הגמר של החוף המערבי) מעמדת שידור Off tube באולפן בהרצליה. שידור ה- Off tube של גיל ברק ושימי ריגר בשפה העברית מטפס ו- עולה באמצעות הקונסולה על השידור האותנטי בשפה אנגלית במקור של צוות TNT מַארְב אָלְבֶּרְט ורֶגִ'י מִילֶר שיושבים בעמדת שידור מסודרת באוקלנד – ומשבש אותו לחלוטין. בלתי מתקבל על הדעת. הפקה עלובה ושידור ישיר Off tube עלוב של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. מדובר בעיתונות ובעיתונאות מעוותים. (צולם ב- iphone. באדיבות ערוץ 55 בכבלים). 

ot 1

טקסט תמונה : 17 במאי 2016. השדר הוותיק והמוביל מארב אלברט (מימין) והפרשן שלו רג'י מילר (משמאל) מהווים את צוות השידור הישיר של רשת הטלוויזיה האמריקנית בכבלים TNT באוקלנד – קליפורניה, במשחק הראשון בסדרת הגמר של החוף המערבי גולדן סטייט – אוקלהומה. (צולם ב- iphone. באדיבות ערוץ 55 בכבלים).

סוף הפוסט מס' 601. יום רביעי – 18 במאי 2016. 

 


תגובות

פוסט מס' 601. חלטורה. יצירה זולה וקלוקלת, סקנדל. זוהי ממלכת ה- Off tube של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. הערוץ מחזיק בזכויות שידורים עתירות ערך אולם הוא נעדר לעיתים קרובות מהשטח, ממוקד ההתרחשויות, ולכן הטיפול העיתונאי שלו באותם האירועים רָפֶה (!). פוסט מס' 601. כל הזכויות שמורות. 18.5.2016 — תגובה אחת

  1. יצחק הרצוג הוא לא רק מתרפס ונוכל ורופס הוא גם טיפש שאינו קורא את המפה ואין לו מושג מה קורה סביבו, העיקר שיקבל איזה כיסא בממשלה ימנית פשיסטית שרודה בעם אחר ודוגלת בכיבוש. ממשלה שמגנה טרור ושוכחת את הטרור של המחתרות.ראש ממשלה שנסער כולו מדברי סגן הרמטכל שרק שם אצבע על המציאות הכל כך נכונה. ויפה כתב ב.מיכאל שילד מוכה הופך להיות אב מכה. לממשלה הזאת הרצוג רצה להצטרף. הוא לא רציני לא ערמומי סתם שקרן קטן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>