פוסט מס' 66. ברית השידור שנכרתה בין הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 לבין מועדון הפאר של מכבי ת"א בכדורסל בשנים 2007 – 1970 (6). פוסט מס' 66. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ב- 2 באוקטובר 2012.כלליראשי

פוסט מס' 66.

הערה 1 : הבלוג נמצא עדיין בשלבי בנייתו הטכנולוגית וראשית עיצובו הגראפי .

הערה 2 : הבלוג ותכולתו כפופים לזכויות יוצרים . 

הערה 3 : הבלוג לא נכתב למען מטרות רווח ו/או פרסום אישי .

—————————————————————————————

פוסט מס' 66 : הועלה לאוויר ב- 2 באוקטובר 2012.

————————————————————————————— 

ברית השידור שנכרתה בין הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 לבין מועדון הפאר של מכבי ת"א בכדורסל בשנים 2007 – 1970 (6). פוסט מס' 66. כל הזכויות שמורות .

הקדמה. 

ביום שני – 14 בדצמבר 1998 בשעה אחת בצהריים התקיימה פגישה רבת משתתפים בלשכתו של מנכ"ל רשות השידור אורי פורת בבניין "שערי צֶדֶק" בירושלים. נכחו בה : המארח מנכ"ל הרשות אורי פורת , סמנכ"ל הכספים מוטי לוי, סמנכ"ל כוח אדם עמרם עמר, סמנכ"ל רכש והצטיידות יאיר אלוני, מנהל הטלוויזיה יאיר שטרן, מנהל חטיבת החדשות רָפִיק חַלָבִּי, המפיק הראשי של חטיבת החדשות אמנון ברקאי , היועצת המשפטית חַנָה מֶצְקֶבִיץ', מנהל חטיבת התוכניות יוסי משולם, מנהל ההנדסה רפי יהושע, מנהל שירותי הפקה משה "מושון" מצליח, המפיק הראשי של חטיבת הספורט שלי ששי אפרתי , השַדָּר הראשי שלי מאיר איינשטיין, ואנוכי מנהל מחלקת הספורט. חלפו שמונה חודשים מאז פינה מרדכי "מוטי" קירשנבאום את כֵּס מנכ"ל רשות השידור (היה פרי מינוי של ממשלת יצחק רבין והממליצה שרת החינוך גב' שולמית אלוני) ובמקומו התיישב אורי פורת (פרי מינוי של ממשלת בנימין "ביבי" נתניהו). מנהלת לשכת המנכ"ל אלינור בלקינד יחדיו עם המזכירה שרית ישי, ונהגו האישי של המנכ"ל גני אוחנה פתחו שולחן ארוך בלשכה, פרסו מפה לבנה, והניחו כיבוד קל, פירות , כריכים, ושתייה קלה. אירוח צנוע אך מכובד . אורי פורת נטל הראשון את זכות הדיבור . הוא פתח את הפגישה ההיא בהצהרה דרמטית : "לא יעלה על הדעת שלטלוויזיה הישראלית הממלכתית לא יהיה נתח משמעותי משידורי הכדורגל הישראלי, שהוא בפני עצמו נושא ספורט שִידוּרִי רלוואנטי מן הדרגה הראשונה במעלה, בעבור משלם האגרה" . לרבים מהמשתתפים נשמע הדבר כמו נֵס חנוכה . דבריו הנחושים של המנכ"ל נישאו באמת בערב נֵר ראשון של חג חנוכה ב- תשנ"ט . אולם יאיר שטרן ואנוכי ידענו מראש מה הוא הולך לומר . אנחנו איבדנו את זכויות השידורים של הכדורגל הישראלי ב- 17 במאי 1994. ערוץ 2 רכש את הזכויות לשתי קדנציות : 1997 – 1994 , ואח"כ שוב לשנתיים 1999 – 1997 . עונת הכדורגל  1999 – 1998 הייתה אם כן האחרונה שהוחזקה ע"י שלוש הזכייניות ערוץ 2 – "רשת", קשת", ו- "טלעד". ביוני 1999 עמד להתחיל מאבק חדש על רכישת זכויות השידורים של ענף הספורט הפופולארי ביותר במדינת ישראל. הכדורגל. ההתאחדות החמדנית בראשה היו"ר גבריאל "גברי" לוי פרסמה מִכְרָז פתוח בין כל גופי השידור בארץ על בסיס של תִּמְחוּר . שלושת ערוצי הטלוויזיה החשובים במדינה ערוץ 1, ערוץ 2, וחברות הטלוויזיה בכבלים לרבות גורמים מסחריים נוספים נעמדו בתור . אורי פורת פקד על מנהל הטלוויזיה יאיר שטרן ועלי להחזיר את זכויות השידורים של הכדורגל הישראלי הביתה. לפחות להשיב חלק מהעטרה ליושנה. זכויות השידורים של מועדון הפאר מכבי ת"א במסגרת הכדורסל האירופי לעונת 1999 – 1998 היו כבר בלעדיות שלנו (תמורת תשלום פנטסטי). אך אורי פורת, יאיר שטרן, ואנוכי רצינו גם את הכדורגל הישראלי על מדף השידורים שלנו.

ב- 8 ביולי 1999 הגשתי למנכ"ל אורי פורת, למנהל הטלוויזיה יאיר שטרן, ולמנהל החדשות רפיק חלבי את דו"ח הפרזנטציה של זכויות השידורים של הכדורגל הישראלי לשֵש השנים הבאות, 2205 – 1999. זמן קצר אח"כ טסתי לסביליה בספרד כדי להפיק ולנהל משם את השידורים הישירים של אליפות העולם ה- 7 בא"ק . צוות השידור שלי בסביליה היה השַדָּר מאיר איינשטיין והפרשן מולי אפשטיין. הצוות הטכני שלי במשרד ההפקה והתקשורת ב- IBC בסביליה והתומכים הטכניים של עמדת השידור באצטדיון היפהפה של העיר, היו מפקח הקול והתקשורת סעדיה קראוואני ואיש ה- Video אלכס הֶרְש.

טקסט תמונה : 2000 – 1999. מנכ"ל רשות השידור אורי פורת (בן 65) מרצה בפני חטיבת הספורט בפיקודי אודות חשיבות שיבוצם של אירועי הספורט הרלוואנטיים – בארץ ובעולם, כנדבך מרכזי בלוח השידורים של הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

טקסט תמונה : קיץ 1999. סביליה – ספרד. אליפות העולם ה- 7 בא"ק . אנוכי במשרד ההפקה, התקשורת, והשידורים שלי ב- IBC בסביליה בטרם תחילת השידורים הישירים. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

טקסט תמונה : קיץ 1999. סביליה – ספרד. אליפות העולם ה- 7 בא"ק . אנוכי יחדיו במשרד ההפקה ב- IBC  בסביליה יחדיו עם אלכס הרש (רחוק מימין) ועם הפרשן המצוין ד"ר מולי אפשטיין (משמאל) בטרם תחילת השידורים הישירים. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

טקסט תמונה : קיץ 1999. סביליה – ספרד. אליפות העולם ה- 7 בא"ק. אנוכי יחדיו במשרד ההפקה ב- IBC  בסביליה יחדיו עם מפקח הקול והתקשורת המצוין שלי סעדיה קאראוואני (משמאל) אחד המהנדסים המזהירים בתולדות הטלוויזיה בכל הזמנים, בטרם תחילת השידורים הישירים. אינני יכול לתאר את תוצאות הקרבות בלעדיו אילולא התייצב לידי בכל הרגעים המכריעים בקרבות המכריעים. סעדיה קאראווני הוא בעבורי דמות בלתח נשכחת. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

טקסט תמונה : קיץ 1999. עמדת השידור שלנו באצטדיון הא"ק היפהפה בסביליה – ספרד. אנוכי (משמאל) יחדיו עם השדר מאיר איינשטיין (במרכז), והפרשן מולי אפשטיין (מימין) בבוקר הראשון של התחרויות המוקדמות באליפות העולם ה- 7 בא"ק . (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות). 

תוכן.

זוהי פרזנטציית הכדורגל הזאת מ- 8 ביולי 1999 שהוגשה מטעמי למנכ"ל רשות השידור אורי פורת והנוגעת למאמצי רכישת זכויות השידורים של הכדורגל הישראלי עבור הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1. הפרזנטציה הסבוכה מסבירה לקוראי הבלוג מצד אחד את השאיפות שלי (ושל מנהל הטלוויזיה יאיר שטרן) להחזיר עטרה ליושנה, כלומר לקנות עבורנו את זכויות השידורים של הכדורגל הישראלי שהיה נֶכֶס שידור יקר שלנו בעבר, עוֹגֶן שידור מניב רייטינג במשך רבע מאה של שנים (1994 – 1969) – ומאידך את מורכבות ומסובכות הרכישה המחודשת בתנאים התחרותיים של השוק הישראלי, וגובה העלויות.

טקסט מסמך : 8 ביולי 1999. מסמך פרזנטציית הכדורגל כפי שהוגשה על ידי למנכ"ל רשות השידור. (עמוד מס' 1 מתוך 4). (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות ) .

טקסט מסמך : 8 ביולי 1999. מסמך פרזנטציית הכדורגל כפי שהוגשה על ידי למנכ"ל רשות השידור. (עמוד מס' 2 מתוך 4). (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות ) .

טקסט מסמך : 8 ביולי 1999. מסמך פרזנטציית הכדורגל כפי שהוגשה על ידי למנכ"ל רשות השידור. (עמוד מס' 3 מתוך 4). (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות ) .

טקסט מסמך : 8 ביולי 1999. מסמך פרזנטציית הכדורגל כפי שהוגשה על ידי למנכ"ל רשות השידור. (עמוד מס' 4 ואחרון מתוך 4). (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות ) .

בסופו של דבר לא יצא כלום מכל מהלכי הרכישה, הניסיונות, והמאמצים הבלתי נלאים שלי (ושל מנהל הטלוויזיה יאיר שטרן). הדיונים הרבים בתוכנו, ההתלבטויות הקשות, הפגישות לאין ספור עם המתחרים שלנו, ההתמקחויות ללא סוף, חששו של ערוץ 5 בכבלים מהטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 (כפי שיוכיחו המסמכים האים בפוסטים הבאים) – הכול ביחד העלו נעל ישנה. חלון ההזדמנויות נסגר בפני השידור הציבורי לשנים רבות.

 סוף הפוסט מס' 66. הועלה לאוויר ב- 2 באוקטובר 2012.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


תגובות

פוסט מס' 66. ברית השידור שנכרתה בין הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 לבין מועדון הפאר של מכבי ת"א בכדורסל בשנים 2007 – 1970 (6). פוסט מס' 66. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ב- 2 באוקטובר 2012. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>