פוסט מס' 336. "המקור" של רביב דרוקר ביום רביעי – 1 בינואר 2014. ערוץ 1 הציבורי הפך לטלוויזיה מסחרית יותר מערוצים 2 ו- 10. פרופורציות ו- השוואות טלוויזיוניות. פוסט מס' 336. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שישי – 3 בינואר 2014 / שבת – 4 בינואר 2014.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים. חל איסור מפורש להעתיק את הטקסטים והתמונות ואף לא לאגור אותן במאגרי מידע שונים לשימוש מכוון ו/או מזדמן מאוחר יותר. האינטרנט איננו מוסד תקשורת פרוץ וגם לא אכסניית מידע שפתוחה למפרי חוק. גם עליו חלים זכויות יוצרי .

הערה 2 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי, ו/או למען רווח מסחרי, ו/או לצורכי פרסום אישי.

—————————————————————————————————-

פוסט חדש מס' 336 : הועלה לאוויר בשעות הלילה המאוחרות של יום שישי – 3 בינואר 2014 / שבת – 4 בינואר 2014.

—————————————————————————————————-

"המָקוֹר" של רָבִיב דְרוּקֶר ביום רביעי – 1 בינואר 2014 . ערוץ 1 הציבורי הפך לטלוויזיה מסחרית יותר מערוצים 2 ו- 10. פרופורציות ו- השוואות טלוויזיוניות. פוסט מס' 336. כל הזכויות שמורות.

טקסט תמונה : 2003 – 2002. אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. נטשתי בטריקת דלת. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

הערה 3 : החלק השני של "שותפי סוד" בתוכנית השנייה של "המקור" המחודשת בהנחיית מר רָבִיב דְרוּקֶר ומר רָזִי בַּרְקָאִי השלימה Masterpiece עיתונאי . "המקור" המחודשת על שני חלקיה בשבוע שעבר והשבוע עסקה בראיונות שערך רביב דרןקר עם שישה יועצים משפטיים של ממשלות ישראל לדורותיהן . מדובר במסמך עיתונאי בר חשיבות עצומה שמאפשר לאזרח הישראלי להציץ לחדרי חדרים ולהתבונן ביחסים המורכבים שמתפתחים בין היועצים המשפטיים לבין ראשי ממשלות ישראל בטרם קבלת החלטות ביצועיות הרות גורל ומכריעות ברמה הלאומית העליונה ביותר. ישבתי כמו רבים אחרים מרותק בביתי. האזנתי והקשבתי בעניין רב. "שותפי סוד" היא ראשית דבר הפקה טלוויזיונית מדויקת, מוקפדת, ויסודית. מדובר בהתכוננות ויכולת שכנוע של איש ערוץ 10 רָבִיב דְרוּקֶר ששמו הולך לפניו לרכז ולגייס סביבו שישה יועצים משפטיים על מנת להציבם מול מצלמת טלוויזיה ומיקרופון . כמה עיתונאי טלוויזיה בארץ כבר יכולים לחולל את מה שעשה רָבִיב דְרוּקֶר כעת ב- "המקור" ? רביב דרוקר דלה מהם עובדות ופרטים מרתקים על דרך ואופי עבודתם המשפטית עם ראשי הממשלות ברגעי סערה והכרעה, כאלה שהפכו לסיפור עיתונאי מהמדרגה הראשונה ואשר יש בהם עניין ציבורי ענק . יש חשיבות רבה גם לבחירת ה- Location , לסביבה , ממנה הוגשו שני הפרקים של "שותפי סוד" ע"י רביב דרוקר ורזי ברקאי ב- "המקור" המחודשת . רואים שמישהו חשב שָם בטרם לחץ על הדק המצלמה. בפתיחת "המקור" נראים רביב דרוקר ורזי ברקאי יושבים ליד שולחן הממשלה משוחחים ביניהם בענייני "שותפי סוד". בעודם מתדיינים חושפת התאורה הטלוויזיונית המוגבלת ממעל אימאז'ים  איקונינים, וצְלָמִים. אלה הם תמונות של ראשי הממשלות שלנו שמזמן היו כבר לשוכני עפר אך דומה כאילו הם מתבוננים מקברם ברביב דרוקר ורזי ברקאי וכאילו משקיפים עליהם ומאזינים לסודות של תוכנית הטלוויזיה המצוינת הזאת "שותפי סוד". ב- "המקור" המחודשת  מאפיל רביב דרוקר לפי שעה לחלוטין על הפרטנר החדש שלו רזי ברקאי. ההאפלה הזאת יוצרת תמיהה ושאלה מדוע אם כך דרושה הגשה והנחייה זוגית ב- "המקור" אם מלכתחילה מייעד רביב דרוקר תפקיד משני לרזי ברקאי ? המפסיד ב- האפלה הזאת אולי זמנית הוא דווקא רביב דרוקר עצמו מפני שרזי ברקאי הוותיק שמבוגר מהמוביל שלו בשנות דור הוא ככלות הכל עיתונאי מנוסה בעל יכולות שהוכיח את עצמו לא פעם ולא פעמיים (בתחומי העיתונאות ברדיו גלי צה"ל ובעברו גם ברדיו "קול ישראל"). מעניין יהיה לראות בעתיד מה הן הסיבות שהובילו את רָבִיב דְרוּקֶר איש ערוץ 10 לבחור בבן זוג עיתונאי שלישי לצדו בדמותו של רָזִי בַּרְקָאִי . יהיה גם מעניין להיווכח כיצד רָזִי בַּרְקָאִי יְוָוסֵת את כישרונו, מאמציו, והישגיו העיתונאיים בין המחויבות הישנה שלו לרדיו גלי צה"ל לבין האינוס והאילוץ החדשים כתורם ופרטנר טרי ל- "המקור". האם ניתן בכלל להיות עיתונאי יָעִיל והָגוּן ולשמור על נאמנות אֶמֶת  שווה וזהה לשני מקורות מידע רדיו (גלי צה"ל) וטלוויזיה (ערוץ 10) שמתחרים "ראש בראש" זה בזה על תשומת לבו של הציבור, ו/או שמא נאמנות כפולה כזאת כמו רוֹמָן כָּפוּל נועדה להתנפץ ?

היה זה מר דָן שִילוֹן מנהל חטיבת החדשות בטלוויזיה הישראלית הציבורית שהגה בנובמבר 1974 את רעיון ההגשה הזוגית של מהדורות "מבט". משייסד קצת מאוחר יותר (ב- 1975) את תוכנית התחקירים השבועית "מבט שני" הפקיד אותה בידיו של מגיש – מנחה יחיד שִמְעוֹן טֶסְלֶר ז"ל. יוֹרָם רוֹנֵן ז"ל היה מגיש – מראיין בודד בתוכנית "מוקד", כמו גם אלה שבאו אחריו טוביה סער, יעקב אחימאיר, ומיכאל קרפין. ירון דקל (מפקד גלי צה"ל היום) ששמו הלך לפניו כעיתונאי חוקר הגון ומהימן הגיש והנחה את "מוקד" גם בעזרת שותפים. זכורה תוכנית "מוקד" שהגיש והנחה ביום רביעי – 1 בנובמבר 1995 בה הזמין לשבת יחדיו לצדו את אהוד יערי ושמעון שיפר על מנת לראיין בפעם האחרונה את ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל בטרם נרצח שלושה ימים אח"כ. מגישי טלוויזיה לא נוהגים לחלוק את תהילתם עם אחרים פרט להחלטה אחרת מגבוה. הארי ריזונר הגיש שנים רבות לבדו את מהדורת החדשות הארצית של רשת הטלוויזיה האמריקנית ABC עד שנכפה ע"י מנהליו ליאונארד גולדנסון (Leonard Goldenson) ופְרֶד פִּירְס (Fred Pierce) להגיש בצמד את המהדורה המרכזית עם ברברה וולטרס (Barbara Walters) . ווֹלְטֶר קְרוֹנְקָיְיט (Walter Cronckite) היה מגיש חדשות בודד ברשת הטלוויזיה האמריקנית CBS . כמותו גם המגיש דֶן רָאתֶּ'ר (Dan Rather). וולטר קרונקייט ודן ראת'ר היו הרבה יותר ממגישים ומראיינים . מתוקף סמכותם וניסיונם העצום הם היו גם העורכים הראשיים של המהדורות הארציות ותוגמלו בהתאם. חַיִים יָבִין הפך למגיש יחיד של "מבט" ב- 1993 לאחר כניסתו של מוטי קירשנבאום לתפקיד מנכ"ל רשות השידור. יעקב איילון הגיש את מהדורות החדשות המרכזיות של ערוץ 2 ואח"כ בערוץ 10 בצמד יחדיו מיקי חיימוביץ'. משפרש עשתה זאת בערוץ 10 מיקי חיימוביץ' לבדה כמו גם יורשתה תמר איש שלום , וכמו יונית לוי ודני קושמרו שמגישים כל אחד לבד את מהדורת החדשות המרכזית בערוץ 2 לרבות זאת של "אולפן שישי", כמו דנה ווייס שמגישה לבדה את מהדורת החדשות בשבתות, ו/או רינה מצליח שמובילה לבדה בערוץ 2 את התוכנית "פגוש את העיתונות". אלון בן דוד וטלי מורנו מגישים יחדיו כצמד את המגזין "שישי" של ערוץ 10 . עודד בן עמי מגיש לבדו את תוכנית האקטואליה "שש עם" בערוץ 2 . מולו בערוץ 10 ניצב צמד שדן באותו ז'אנר באותה שעה – ירון לוןנדון ומוטי קירשנבאום. אין חוקים ברורים מי עדיף ומה עדיף, אך ברור לחלוטין שהאישים האלה ללא מערכות עיתונאיות פעלתניות, אקטיביות, ועירניות שסובבות ומקיפות אותם 24 שעות ביממה, הם כולם שווים כקליפת השוּם. מעניין לעקוב ולראות להיכן יתפתח הצֶוֶות החדש "דרוקר את ברקאי" ב- "המקור" המחודש.

saar 15טקסט תמונה : 30 ביוני 1981. חיים יבין (בן 49 שני מימין) מגיש לבדו את המשדר הישיר הארוך של הבחירות לכנסת. זיהוי הנוכחים משמאל לימין : הכתב מיכה לימור, מנהל חטיבת החדשות טוביה סער (בן 46), הסטטיסטיקאי ד"ר חנוך סמית ז"ל , המגיש הראשי חיים יבין, איש לא מזוהה (כנראה איש צוות של חנוך סמית). (התמונה באדיבות טוביה סער. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

yavin 1טקסט תמונה : 1969. חיים יבין (בן 37) מגיש לבד את מהדורות "מבט". (באדיבות יוסף "פונצי" הדר ז"ל. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

yavin 2

טקסט תמונה : חורף 1975. חידוש מפליג באולפן "מבט" בקומה ב' של בניין הטלוויזיה הישראלית הציבורית בשכונת רוממה בירושלים. מנהל חטיבת החדשות דן שילון הוגה לראשונה את רעיון ההגשה בצמדים של מהדורות "מבט". צמד המגישים הם חיים יבין (במרכז בן 43) ואריה אורגד (משמאל). מימין, "Seat up" של אלימלך רם הכתב המדיני של חטיבת החדשות . מאחור מוקרנת תמונתו של אריאל "אריק" שרון באמצעות טכנולוגיה טלוויזיונית מיושנת של מקרן אחורי (Rear Projection). (התמונה באדיבות דן שילון. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

stern 8טקסט תמונה : המחצית הראשונה של עשור ה- 80 במאה שעברה. הצמד דניאל פאר (מימין) ויעקב אחימיאיר (משמאל) מגישים את "מבט". בתווך מנהל חטיבת החדשות מר יאיר שטרן. (התמונה באדיבות יאיר שטרן. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

הערה 4 : קראתי לאחרונה שוב את המחזות "אוֹתֶּלוֹ" ו- "הַמְלֶט" של וויליאם שייקספיר . מעבר ליכולת הכתיבה המעניינת והחסכונית שלו , כישרונו להביע רעיון במספר מצומצם של מילים , ומיומנותו לבנות דרמה, הייתי רוצה לשאול אותו גם בגילי המופלג מה הביא אותו ומדוע מצא צורך ליצור דמויות אפֵלות ושְפֵלות כמו יָאגוֹ (IAGO ב- "אוֹתֶּלוֹ") ו- קְלָאוּדְיוּס (CLAUDIUS ב- "הַמְלֶט") ? מַעְיָינָה יָבְזוֹרִי ז"ל חברת קיבוץ אפיקים הייתה המוֹרָה שלי לסַפרות בביה"ס התיכון חקלאי "בית ירח" . היא לימדה אותי את "אוֹתֶּלוֹ" ו- "הַמְלֶט" אולם כמורה מעולם לא סיפקה לי את התשובות לשאלות מדוע ראה צורך וויליאם שייקספיר להמציא את אישים נְבָלִים ונִבְזִים כ- יָאגוֹ וקלאודיוס כדי שיחוללו את הטרגדיות שהרכיב . מַעְיָינָה יָבְזוֹרִי גם לא ענתה לשאלתי מדוע סילק וויליאם שייקספיר גם את המלט הישר באדם מבימת החיים לאחר שהוא דוקר למוות את דוֹדוֹ הנָבָל קלאודיוס מלך דנמרק הנוכחי הרוצח שקיפד את חיי אביו מי שהיה מלך דנמרק הקודם ? המחזה "הַמְלֶט" הוא טרגדיה סבוכה. אנוכי מחזיק חמישה תרגומים שונים של "הַמְלֶט" בספרייה שלי. הטוב מכולם הוא של גאון השפה העברית המשורר והסופר אברהם שלונסקי . בשיאה של הדרמה הטרגית הזאת שנבנית בכישרון עצום ע"י וויליאם שייקספיר, דוקר הַמְלֶט בחֶרֶב מוּרְעֶלֶת את דוֹדוֹ קְלָאוּדְיוּס. מחבר הדרמה מתאר את הרגע המותח והמרעיש כשהוא שַם את המילים האלה בפיו של הַמְלֶט : "The point envenom'd too…Then venom to thy work". אברהם שלונסקי תרגם זאת כך: "הַחוֹד גָּלוּי וּמְשוּחַ רָעַל…אִם כֵּן הָרַעַל קוּם עֲשֵה" (ואז דוקר הַמְלֶט למוות את המלך קלאודיוס המנוול). חלפו יותר מ- 60 (שנים) מאז ערכה לי מַעְיָינָה יָבְזוֹרִי היכרות ראשונית עם הַמְלֶט. היא השפיעה עלי. קראתי מאז את המחזה "המלט" מאות פעמים אולם לא קיבלתי תשובה מדוע סילק וויליאם שייקספיר מבימת החיים ו- "הרג" במחי כתיבת קולמוס אחת לא רק את מי שמייצג את שיא השִפְלוּת והנִבְזוּת במחזה אלא גם גם את מי שמסמל בו את שיא הטוֹהַר ו- היוֹשְרָה.

הערה 5 : לפני שנים רבות פרש שַדָּר הספורט בטלוויזיה הישראלית הציבורית הבלתי נשכח מר נסים קיוויתי לגִמלאות . הוא היה בן 65 אך במיטבו ובשיא כוחו . אף על פי כן הפכה אותו המדינה לפנסיונר. זמן לא רב אח"כ הגה איזה שהוא פרסומאי רעיון שבנוי על גִימִיק . הוא ביים תחרות ריצה בין תינוקות עירומים המחותלים בחיתולי Huggies והזמין את הגמלאי נִסִים קִיוִויתִּי לשדר Play by play את האירוע. נסים קיוויתי נענה לאותה ה- הזמנה ההיא. זאת הייתה הפעם האחרונה בא נראה על מרקע הטלוויזיה. מאז שקע השדר המפורסם עטור המוניטין בנבכי הזמן . נזכרתי בסיפור הזה בגלל שלפני כמה ימים ראיתי בחטף אירוע דומה . פרסומאי כלשהו הגה תחבולת פרסום כלשהי והזמין את הפנסיונר משה גרטל להשתתף בה. כ- גימיק. משה גרטל כמו נסים קיוויתי בשעתו נענה לפנייה בחפץ לב. האדם באשר הוא אדם משתדל להאריך את חיי המדף המקצועיים שלו גם אם אלה הגיעו לקיצם הטבעי. ההסכמה לשמש מראש כ- גימיק אקראי בסרט פרסומת דַל מעידה עד להיכן מרחיקים לכת הפנסיונרים, ואלה מאמצים כבירים הם עושים כדי להישאר עוד רגע קט חשופים למצלמה ולמיקרופון. גורלם של הפורשים נגזר להישכח גם אם יִיתָּלוּ ויחזיקו בידיהם בשארית כוחם בקרנות המזבח.

הערה 6 : לא הקימו את ערוץ 10 כדי להפיק ולשדר פרוגרמות נֶפֶל במסווה של בידור להמונים מהסוג של  "היפה והחנון" ו- "מאמא ליגה". מדובר בקונספט טלוויזיוני מזויף, מיזם שגוי, ותרשים טלוויזיוני מְעֻוָות ורָדוּד שבסופו של דבר לא ימנע את סגירתו לאלתר של ערוץ 10. זה יהיה חבל מאוד מפני שערוץ 10 יסד ופיתח חברת חדשות מזהירה. לא פחות.

הערה 7 : צפיתי אתמול במוטי קירשנבאום ואוֹר הֶלֶר מובילים את תוכנית האקטואליה "לונדון את קירשנבאום" בין 18.00 ל- 19.00. אני מתרשם כל פעם מחדש מרשימה ארוכה של עיתונאים טובים שמאכלסת את חברת החדשות של ערוץ 10, ואשר מתחזקת היטב את "לונדון את קירשנבאום". שורת העיתונאים הזאת מגיבה מייד לאירועים החדשותיים בארץ ובעולם , מביאה אינפורמציה עיתונאית חדשה , מנתחת באופן מעניין את העובדות הפרושות לפניהם , ומייצרת פרשנות נבונה באמצעות הוכחות טלוויזיוניות. אתמול היו אלה מר צבי יחזקאלי שניתח את מצבו של ארגון "חיזבאללה" בעקבות פיצוצי מכוניות תופת באזורים שבשליטתו בעיר הבירה בֵּיירוּת, גב' הִילָה אַלְרוֹאִי בעניין מצבו הנואש והקריטי של אריאל "אריק" שרון (בן 86) השוכב על ערש דווי, ומר נדב פרי שנגע בחלק ממחשבתו הפוליטית כמנהיג המדינה (בסיוע הוכחות Video) בתקופת ההתנתקות החד צדדית מרצועת עזה ב- 2006. כלומר נָדָב פֶּרִי איננו מסתפק בסמכותו העיתונאית , נוכחותו האישית באולפן , והערכתו המקצועית הוורבאלית את הסיטואציה, אלא הולך אחורה ונובר ומתעמק בהיסטוריה ובארכיון הערוץ . בעזרת אותם קטעי ה- Video שאִיתֵּר ואשר תיעדו את דבריו של אריאל "אריק" שרון בסופה של 2005, ואשר הועלו לאוויר על ידו בעת הדיון נוכח המובילים שלו מוטי קירשנבאום ואוֹר הֶלֶר, הוא מעניק לצופיו תחושת אמון בו. כאילו אומר לנו הצופים : אֶמֶת דיברתי בפניכם. אני מלא הערכה לכתבים חרוצים מסוגו של נָדָב פֶּרִי. יש לערוץ 10 חברת חדשות טובה מאוד. חרוצה ועירנית.

הערה 8 : יוֹעָז הֶנְדֶל גונב בדרך כלל את ההצגה מסֶפִי עוֹבַדְיָה בתוכנית "מצד שני" המשודרת ברדיו גלי צה"ל בימי חמישי בין 11.00 ל- 12.00 . אתמול (יום חמישי – 2 בינואר 2014) הוא עשה זאת שוב אבל בכוח. יועז הנדל בעל פן תחרותי דחק בחוסר נימוס שוב ושוב ובבוטות את ספי עובדיה מהמיקרופון . הוא התנהג אתמול כאפוטרופוס. בהגשה זוגית משותפת מעין זאת המתקיימת בין השניים יש ליועז הנדל יתרון התחלתי בשל קולו הרם על פני סֶפִי עוֹבַדְיָה בעל אינטונציות של קול יבבני ובכייני. זה כנראה לא הספיק ליועז הנדל אתמול. למאזין מהצד נדמה כאילו הוא יועז הנדל מנהל מאבק עם השותף שלו ספי עובדיה על השליטה במיקרופון . לא שוררת שם הרמוניה, ואם כן, הרי שהמיקרופון יוצר דיס הרמוניה ועושה בה שַמוֹת . אין לי מושג מי זה ספי עובדיה אולם קולו החלש חסר העוצמה והלא רדיופוני מסגיר חולשה מול הפרטנר שלו שאיננו מסתיר את האמביציות שלו ליד המיקרופון . המאזין חש אי נוחות מפני שהוא חווה מתח סמוי וריב סמכויות. הצופה מרגיש שאין מדובר ב- Team שידור. כל אחד שם לעצמו. האכזבה היא ללא רק בגלל הדיסונאנס בצוות השידור הזוגי הזה, אלא גם בגלל ההתחנפויות והקומפלימנטים המגוחכים שהם מרעיפים מעת לעת על המרואיינים שלהם יו"ר מפלגת העבודה בוז'י הרצוג והח"כ אחמד טיבי . בשעה שמר ספי עובדיה מתרפס ומשבח את אחמד טיבי בפניו באמצעות מיקרופון הרדיו, "אתה כל כך אינטליגנטי…", הוא נשמע פתטי. לא פחות.

הערה 9 : התוכנית "עושים ספורט" המשודרת בגלי צה"ל במתכונתה הנוכחית בימי חמישי בשבוע בין 12.00 ל- 13.45 ע"י הצוות המוביל שלה מר אפי טריגר ומר אלי ישראלי – רוויה באין סוף חולשות . מדובר במגזין עיתונאי סופר טריביאלי כמעט ילדותי נטול כל יכולת להביא אינפורמציה חדשה , נעדר זווית התבוננות טרייה ושונה, וחסר ניתוח עיתונאי הגיוני של האירועים השונים . נקודת התורפה הבולטת שלו נובעת מהעובדה כי מובילי השידור בוחרים מרצונם החופשי ללְעוֹס חומר לָעוּס, מעדיפים להישמע צפויים ובאנאליים, ומסרבים להיות סקרניים ולשאול שאלות עיתונאיות גם אם הן יכולות להתפרש כבלתי נעימות וכאלה שעשויות להביך את הנשאל. להעלות לשידור את יו"ר מועדון מכבי ת"א בכדורסל עו"ד שמעון מזרחי רק כדי לומר ולהביע משאלה בקולו היבשושי והמונוטוני בקצב הכתבה , "אנחנו רוצים לפתוח את משחק החוץ נגד הקבוצה הטורקית גאלאטאסאריי ב- Top 16 בניצחון…" (אלא מה ?…ברור…!) בלי לשאול אותו דבר למשל אודות הקורלציה בין ניהול השקעה הכספית בעסק שקוראים לו "מכבי תל אביב" לבין תנובתו בשנים האחרונות – הוא עניין מגוחך. להותיר את הזירה נקייה מבלי לשאול אותו את שמעון מזרחי מה דעתם של בעלי המניות שלצדו על המצב, מה עתידו של שון ג'יימס הפצוע , חומרת הפציעה, וכמה זמן זה עוד יימשך, במה מועילה תרומתם של שני עוזרי המאמן גיא גודס ואלון שטיין למאמן הראשי והמתלבט דיוויד בלאט, ומדוע שוררים הבדלים כה משמעותיים בין המאבק המוצלח לפי שעה ב- Euroleague לבין ההתמודדות הבעייתית, הקשה, ושוות הכוחות דווקא בליגה הישראלית המקומית – זה לוותר מראש על עיתונאות רלוואנטית. להעלות לאוויר מידי שבוע את מר משה שלונסקי רק כדי לשמוע ממנו זוטות טפלות, נדושות,  ולא חשובות, ועוד לנַפֵּק לעברו אין ספור מילות תודה מתובלות בחיוכי חנופה – נראה לא מקצועי. משה שלונסקי איננו מחדש ולא אומר למיקרופון של גלי צה"ל דבר בעל משקל. תרומתו לתוכנית של אפי טריגר ואלי ישראלי בימי חמישי בשבוע – אָפְסִית. נדבה חסרת ערך שרחוקה מהנדבה של מוטי קירשנבאום לתוכנית התרבות של מר מולי שפירא בימי שישי בשבוע בעשר בבוקר – כרחוק מזרח ממערב. לשמוע את מר אפי טריגר שב ומתגמד לפני המיקרופון, "קטונתי…" – נשמע נלעג ותימהוני. פינת ביקורת העיתונות של מר ליאור דובדבני – דְלוּחָה. אתמול העלה הצוות המוביל לרגע את פרשן הכדורסל של "ישראל היום" מר אלי סהר שאמר כְּלוּם. את כבודה של התוכנית הרמוסה הזאת הציל אתמול קמעא העיתונאי מר אריה מליניאק שהתייחס בהיגיון למהותה של וועדת האיתור שמחפשת עתה מאמן לנבחרת ישראל בכדורגל , וליכולתו הניהולית הארגונית והכלכלית הטובה של יו"ר התאחדות הכדורגל מר אבי לוזון, אולם נגוע במוסר כפול. מוטי קירשנבאום איננו פרשן. הוא עיתונאי. כ- כזה הוא מעניק למאזיני תוכנית התרבות של מולי שפירא Insight אחר, תובנות שונות, אודות אירועי הספורט הבולטים המתקיימים בארץ ובעול . בכך כוחו. מדוע שמפקד גלי צה"ל מר ירון דקל לא ישכור את שירותיו הקבועים של העיתונאי המצוין מר עמיר פלג מ- "ידיעות אחרונות", ויפקיד בידיו טור דו סטרי כפי שמחולל מוטי קירשנבאום עם מולי שפירא, ו/או ישתמש בידע של מר אבי רצון מ- "מעריב", ו/או אולי יסתפק באריה מליניאק עצמו. אפי טריגר ואלי ישראלי הם עיתונאים ארכאיים שמשתמשים ב- פיגורות משומשות כאמצעי עזר שאינן מועילות ל- "עושים ספורט". צורה ואופי ההתדיינות של שניהם מידי שבוע עם חלק גדול ממושאי השידור שלהם מעניקה ציפוי חנפני – חייכני לתוכנית שלהם. אינני כופר ברצונם הדל והמתמיד להנחיה פשרנית, מחויכת, וחובבנית שכזאת אבל מפקד גלי צה"ל צריך להתערב ולשאוף להרבה יותר מזה. הופעה של מישהו בעל רמה בדמותו של "מוטי קירשנבאום" הסמכותי ב- "עושים ספורט" יכולה לשמש במידה רבה תעודת ביטוח של התוכנית החלשה.

הערה 10 : וועדת האיתור לבחירת מאמן לנבחרת ישראל והמתרחש סביבה גם בערוץ 5 בכבלים הפכה למגוחכת ופארסה גלויה. חובה לקרוא את הטור השבועי של העיתונאי עמיר פלג "פלג בחמישי" בעיתון "ידיעות אחרונות" אתמול (יום חמישי – 2 בינואר 2013) ואת הטור של של אבי רצון "בעיות גמילה" ב- "מעריב" היום (יום שישי – 3 בינואר 2013) כדי להבין עד כמה העסק דַל ועלוב . יוסי בניון הופך את עצמו בכל פעם מחדש למגוחך יותר ויותר. שחקן הכדורגל הזה שמבלה באנגליה כבר שנים ארוכות לא ספג דבר מתרבות הספורט וההגינות הבריטית . פעם כשהוחלף והורד לספסל באמצע משחקה של נבחרת ישראל באצטדיון רמת גן ע"י המאמן הלאומי דרור קשטן, לא היסס לקלל אותו את דרור קשטן כיצד הוא מעז לעשות כדבר הזה . בחלק מהקמפיין האחרון של הנבחרת ישראל לקראת מונדיאל ברזיל 2014 סולק יוסי בניון משורותיה ע"י המאמן הלאומי אלי גוטמן בנימוק הגיוני : היות והוא לא היה שחקן פעיל בעת ההיא בליגה האנגלית הפך לחסר ערך שלא יכול לתרום למאמץ הקבוצתי . אתמול (יום חמישי – 2 בינואר 2014) פרסם העיתונאי הוותיק משה שיינמן ב- "ידיעות אחרונות" את הידיעה הזאת כלהלן אודות יוסי בניון : "גורמים בהתאחדות טענו אתמול כי קפטן הנבחרת יוסי בניון מעדיף שוועדת האיתור לא תמנה את את אלי גוטמן לקדנציה נוספת. בשיחות שקיים יוסי בניון עם אנשי ההתאחדות הוא לא החמיא לאלי גוטמן על התנהלותו בקמפיין האחרון". מדובר בקפטן בשם יוסי בניון. איש קטן, רדוד, בעל אישיות בגובה הדשא שעליו הוא רץ, וגם נקמן. אנוכי באמצעות הפוסט הזה בבלוג הזה מעניק את קולי ומרים את יד ימיני בעבור אלי גוטמן. אלי גוטמן צריך להיות מאמן נבחרת ישראל גם בקדנציה הבאה לקראת Euro 2016. אם זה היה תלוי בי הייתי ממנה לוועדת האיתור לבחירת מאמן נבחרת ישראל בכדורגל את ארבעת האנשים האלה : עמיר פלג, אריה מליניאק, אבי רצון, ומוטי קירשנבאום – ומטיל עליהם לשבת בצוותא על המדוכה על מנת להתלבט יחדיו וכדי חקור לעומק במשותף את נושא המינוי. אנוכי סומך על הידע שלהם ולבטח הם לא יתכופפו מפני שום מניפולציה.

הערה 11 : ערוץ 1 נפרד אֶמֶש (יום חמישי – 2 בינואר 2014) מעוד 250000 (מאתיים וחמישים אלף) שקל בתום השידור הישיר מאילת של משחק הצמרת בליגת העל בכדורסל הפועל אילת – הפועל ירושלים 65 : 82. ההוצאה הזאת היא שילוב של תשלום זכויות שידורים בלעדיות בגובה של 150000 (מאה וחמישים אלף) שקל פלוס הוצאות הפקה ושכר. ערוץ 1 הציבורי כרת ברית שידור בת עונה אחת 2014 – 2013 עם איגוד הכדורסל בה הוא משלם כ- 6.000000 (שישה מיליון) שקל. כ- 150000 שֶקֶל Per משחק. בחוזה שנחתם לא שמר ערוץ 1 על אגפיו. אחד מסעיפי ההסכם נשאר פרוץ זה הנוגע לכמות השילוט במסחרי המותרת להצבה באולמות והיכלי הכדורסל. המועדונים מנצלים זאת ומציבים שלטי פרסומת ו- Banners מסחריים בכמות פנטסטית שמכערת ומטנפת שוב ושוב את המסך הציבורי. ראשי רשות השידור ובראשם המנכ"ל יוני בן מנחם ויו"ר הוועד המנהל של רשות השידור ד"ר אמיר גילת במקום להתערב ולמשוך את ידיהם מהחוזה הקלוקל, ובמקום לסגור את המצלמות ולהחזיר את ניידות השידור הביתה, עוצמים את עיניהם וטומנים ראשם בחוֹל. מדובר בהפקרות מוחלטת. בהתקפלותה המבישה, מאפשרת הנהלת רשות השידור לנתץ לאלתר את חוק רשות השידור שהיא אחראית על אכיפתו, חוק שאמור להגן על הצופים שלה מפני חשיפת יתר לעודף עצום של פרסומות מסחריות. הקרנתם על המסך הטלוויזיוני בעוצמה ובכמות בלתי נדלית דומה לשטיפת מוח של ציבור הצופים. לא פחות. צילומי ערוץ 1 המסחריים את משחק הכדורסל אמש הפועל אילת – הפועל ירושלים 65 : 82, לרבות צילומי הפרזנטציה המסחרית בהשתתפות השדר אוּרִי לֵוִי והפרשן שלו גוּר שֶלֶף בטרם שריקת הפתיחה הם שערורייה ציבורית חמורה ביותר. היא הרסנית ומסוכנת מפני שאותם האנשים מערוץ 1 פורצי גדר וחוק עושים זאת ביודעין ולא נענשים . ערוץ 1 משדר היום פרסומות מסחריות גלויות ו/או סמויות כאילו היה ערוץ טלוויזיה מסחרי לכל דבר. האחריות הראשית רובצת לא רק לפתחם של המתכננים והחותמים על ההסכם עם איגוד הכדורסל אלא מגולגלת גם לעברם של המבצעים והמוציאים לפועל את מדיניות השידור הבלתי מתקבלת על הדעת הזאת . האנשים שהפיקו ושידרו ישיר אמש מאילת את משחק הכדורסל הפועל אילת – הפועל ירושלים שהסתיים בתוצאה 65 : 82, יודעים היטב שהמצלמות שלהם עשו משעה שלא ייעשה והפיקו תמונות בלתי שְדִירוֹת לחלוטין כפי שניתן לראות להלן. בשתי מילים : בושה וחרפה.

e - j 1

טקסט תמונה (1) : יום חמישי – 2 בינואר 2014 . ערוץ 1 שנולד ערוץ ציבורי הופך את עצמו ביודעין לטלוויזיה מסחרית פעילה יותר מהערוצים המסחריים 2 ו- 10. הוא פורץ ומפר בכוונה תחילה את חוק רשות השידור בכך שהוא מצלם ומקרין לצופיו בשידורי הספורט שלו תמונת טלוויזיה מכוערת ומעוותת שרוויה ומכילה כמויות פנטסטיות של פרסומות מסחריות המופיעות על שלטים ו- Banners באתרי השידור. בתמונה הזאת המופקת ומצולמת באולם הכדורסל של אגודת הפועל אילת נראים השדר אורי לוי (מימין) והפרשן שלו גור שלף (משמאל) מובילים את הפרזנטציה שלהם ב- Pre Game Show על רקע של המון שלטי פרסומות מסחריות האסורות להקרנה, בטרם מתן שריקת הפתיחה למשחק בליגת העל בכדורסל הפועל אילת – הפועל ירושלים 65 : 82. מדובר בתמונת טלוויזיה משוקצת שאסורה להקרנה על המסך הציבורי. במצב כזה על הנהלות רשות השידור וערוץ 1 לסגור את המצלמות , להפסיק מייד את מלאכת הצילום והסיקור של השידור הישיר ולהחזיר את הצוותים וניידות השידור הביתה. (התמונה צולמה ב- iphone שלי ממסך ערוץ 1).

e - j 2

טקסט תמונה (2) : יום חמישי – 2 בינואר 2014. ערוץ 1 הציבורי הפך את עצמו ביודעין לטלוויזיה מסחרית פעילה יותר מערוצים 2 ו- 10. הוא פורץ ומפר בכוונה תחילה את חוק רשות השידור ומקרין לצופיו בשידורי הספורט שלו תמונת טלוויזיה מכוערת ומעוותת שרוויה ומכילה כמות פנטסטית של פרסומות מסחריות המופיעה על שלטים ו- Banners באתרי השידור . בתמונה הזאת השייכת לאולם הכדורסל של אגודת הפועל אילת נראים השדר אורי לוי (מימין) והפרשן שלו גור שלף (משמאל) בעת הפרזנטציה ב- Pre Game Show בטרם מתן שריקת הפתיחה למשחק בליגת העל בכדורסל הפועל אילת – הפועל ירושלים 65 : 82 . במצב כזה על הנהלות רשות השידור וערוץ 1 לסגור את המצלמות , להפסיק מייד את מלאכת הצילום והסיקור של השידור הישיר ולהחזיר את הצוותים וניידות השידור הביתה . (התמונה צולמה ב- iphone שלי ממסך ערוץ 1) .

e - j 3

טקסט תמונה (3) : יום חמישי – 2 בינואר 2014. ערוץ 1 הציבורי הפך את עצמו ביודעין לטלוויזיה מסחרית פעילה יותר מערוצים 2 ו- 10. הוא פורץ ומפר בכוונה תחילה את חוק רשות השידור ומקרין לצופיו בשידורי הספורט שלו תמונת טלוויזיה מכוערת ומעוותת שרוויה ומכילה כמות פנטסטית של פרסומות מסחריות המופיעה על שלטים ו- Banners באתרי השידור. בתמונה הזאת השייכת לאולם הכדורסל של אגודת הפועל אילת נראים השדר אורי לוי (מימין) והפרשן שלו גור שלף (משמאל) בעת הפרזנטציה ב- Pre Game Show בטרם מתן שריקת הפתיחה למשחק בליגת העל בכדורסל הפועל אילת – הפועל ירושלים 82:65. במצב כזה על הנהלות רשות השידור וערוץ 1 לסגור את המצלמות, להפסיק מייד את מלאכת הצילום והסיקור של השידור הישיר ולהחזיר את הצוותים וניידות השידור הביתה. (התמונה צולמה ב- iphone שלי ממסך ערוץ 1).

e - j 4

טקסט תמונה (4) : יום חמישי – 2 בינואר 2014. אולם הכדורסל של הפועל אילת. ערוץ 1 הציבורי משדר לצופיו תמונה לא אסתטית ובלתי בלתי שדירה מפני שהיא מטונפת ומלוכלכת בכמות בלתי נסבלת של שלטי פרסומות מסחריות. הכמות האדירה של שלטי הפרסומות המסחריות אשר ממלאות את Frame התמונה הטלוויזיונית לא מאפשרות לצופה הטלוויזיה להבחין בנעשה על פרקט זירת המשחק. השחקנים הולכים לאיבוד. מרוב פרסומות מסחריות לא רואים אותם . במצב כזה על הנהלות רשות השידור וערוץ 1 לסגור את המצלמות , להפסיק מייד את מלאכת הצילום והסיקור של השידור הישיר ולהחזיר את הצוותים וניידות השידור הביתה. (צולם ב- iphone שלי ממסך ערוץ 1).

e - j 6

טקסט תמונה (5) : יום חמישי – 2 בינואר 2014 . אולם הכדורסל של הפועל אילת . שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו מתכונן לזריקת עונשין אולם מבטו של צופה הטלוויזיה מוסט לשלטי הפרסומות  המסחריות הגבוהות התלויות על הקיר שממול. במצב כזה על הנהלות רשות השידור וערוץ 1 לסגור את המצלמות , להפסיק מייד את מלאכת הצילום והסיקור של השידור הישיר ולהחזיר את הצוותים וניידות השידור הביתה. (צולם ב- iphone שלי ממסך ערוץ 1).

e - j 8

טקסט תמונה (6) : יום חמישי – 2 בינואר 2014 . אולם הכדורסל של הפועל אילת . שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו מבצע זריקת עונשין אולם עינו של צופה הטלוויזיה מוסטת לעבר שלטי הפרסומות המסחריות הגבוהות התלויות על הקיר שממול. במצב כזה על הנהלות רשות השידור וערוץ 1 לסגור את המצלמות, להפסיק מייד את מלאכת הצילום והסיקור של השידור הישיר ולהחזיר את הצוותים וניידות השידור הביתה. (צולם ב- iphone שלי ממסך ערוץ 1).

סיגנל הטלוויזיה שהפיק אמש ערוץ 1 מאילת הוא פגום מכל היבט כמו גם ההנהלה שמתירה לשדר לציבור כמות ענקית כזאת ובלתי מתקבלת של פרסומות מסחריות. בשתי מילים : טירוף מערכות. אירוע הספורט המצולם בערוץ 1 הציבורי הופך להיות משני. גיבורי העלילה אינם חשובים. מה שחשוב הוא הפרסומות המסחריות שמעטרות אותם. במצב כזה על הנהלות רשות השידור וערוץ 1 לסגור את המצלמות, להפסיק מייד את מלאכת הצילום והסיקור של השידור הישיר ולהחזיר את הצוותים וניידות השידור הביתה.

ועוד דבר : השידור הישיר הנ"ל של ערוץ 1 בין 18.30 ל- 20.30 צבר רייטינג ממוצע עני של % 2.4 באוכלוסייה היהודית בלבד. ה- Peak של % 3.6 הושג בין 19.30 ל- 19.44 וירד ל- % 3.0 בין 19.45 ל- 20.00 . בין 20.00 ל- 20.30 חל פיחות נוסף ברייטינג של ערוץ 1 שהתדרדר ל- % 1.7. מדובר במפלס רייטינג נמוך ורדוד נוראית. קטסטרופת מדרוג שנובעת מעצם עליבותו של ערוץ 1 כ- Channel טלוויזיה ארצי וגם בגלל התחרות מול ערוץ 10 שהחל לשדר ישיר ב- 19.50 מטורקיה את משחק הכדורסל גאלאטאסאראיי – מכבי ת"א במסגרת ה- Top 16 של ה- Euroleague. צוות ערוץ 10 באיסטנבול השדר יורם ארבל והפרשן פיני גרשון גנבו את לחלוטין את ההצגה מאורי לוי וגור שלף . שלא לדבר על מהדורת החדשות של ערוץ 2 בין 20.00 ל- 21.00 ו- "עובדה" בין 21.00 ל- 22.30 שמביסה את ללא תנאי את ערוץ 1 ואת ערוץ 10 כל אחד לחוד ואת שניהם ביחד.

R 1 2.1.2014

טקסט מסמך (1) : יום חמישי – 2 בינואר 2014 . מפת המדרוג ברבעי שעות בין 18.30 ל- 21.14 בשני מגזרי המדידה של האוכלוסייה היהודית ו- כלל האוכלוסייה . מִפְלָס הרייטינג האָפְסִי של השידור הישיר מאילת של משחק הכדורסל הפועל אילת – הפועל ירושלים 62 : 85 שהפיק ערוץ 1 הציבור נבלע, שוקע, והולך לאיבוד בתוך מבול הרייטינג של ערוץ 2 וערוץ 10. ה- Pre Game Show שהוביל צוות השידור של ערוץ 1 אורי לוי וגור שלף אתמול בערב בין 18.30 ל- 18.50 הניב מדרוג מגוחך של % 1.75. מדובר בכלום. בעוד ערוץ 1 קיזז אתמול כרבע מיליון שקל מקופתו הציבורית בגין השידור הישיר של המשחק הפועל אילת – הפועל ירושלים , העובדות המתמטיות של המדרוג קובעות כי לציבור הישראלי אין עוד שום עניין בערוץ 1 במתכונתו הנוכחית, גם לא בשידורי הכדורסל שלו. (באדיבות וועדת המדרוג הארצית).

R 2 2.1.2014

טקסט מסמך (2) : יום חמישי – 2 בינואר 2014 . מפת המדרוג ברבעי שעות בין 21.00 ל- 23.44 בשני מגזרי המדידה של האוכלוסייה היהודית ו- כלל האוכלוסייה . מִפְלָס הרייטינג האָפְסִי של ערוץ 1 גם בתום השידור הישיר מאילת של משחק הכדורסל הפועל אילת – הפועל ירושלים 62 : 85 שהפיק ערוץ 1 הוא חסר כל ערך וכל חשיבות מינימאלית . העובדות המתמטיות של המדרוג קובעות כי לציבור הישראלי אין עוד שום עניין בערוץ 1 במתכונתו הנוכחית . (באדיבות וועדת המדרוג הארצית) .

ה- Pre game Show של אורי לוי וגור שלף בערוץ 1 בטרם שריקת הפתיחה למשחק הפועל אילת – הפועל ירושלים התארך ל- 18:17 (שמונה עשרה דקות ושבע עשרה שניות) דקות . פרק זמן עצום בממדים של שידור משחק כדורסל שגרתי מקומי. באחת הפרשנויות של גור שלף לפני תחילת המשחק הוא טען טענה מסורבלת וארוכה כלהלן : "…בדרך כלל שופטים אוהבים לשרוק עבירות בייחוד קרוב לסל…ואילת שהולכת…בטח שתלך בתחילת המשחק פנימה ליינסי גייטס…וירושלים רוצים לראות את יניב גרין מונע את הכדור, שומר, ואת העבירות הראשונות שהשופטים שורקים יהיה לטעמי ליניב גרין…". כשסיים להביע את הרעיון הגמלוני והמגושם של גייטס מול יניב גרין נדמה היה כי איננו זוכר את תחילת המשפט . כפרשן הוא איננו נוטה לנתח עבור צופיו את המהלכים אלא מבקש להתרשם מהם כמותם . ברבע השני (5:50 לפני תומו) העלה יותם הלפרין את התוצאה ל- 23:19 לאחר פסק זמן. גור שלף התרשם וקבע כלהלן : "…נורא יפה לראות קבוצה יוצאת מ- Time out ועושה תרגיל יפה שמסתיים בסל…" . הוא סירב לפרשן לקהל צופיו מה נאמר בפסק הזמן שנטל מאמן הפועל ירושלים בראד גרינברג ואיזה סוד היה טמון בהוראותיו לשחקניו שכלל תרגיל יפה שהניב סַל. גוּר שֶלֶף איננו פרשן. הוא מתפקד בעמדת השידור של ערוץ 1 על תקן של שַדָּר Aמשלים את אורי לוי אולם מצייץ כמות כפולה של מילים מזאת של השַדָּר המוביל שלו . נוצר עומס עצום על קו השידור ועל אוזנו של הצופה.

ועוד פרט : צופה הטלוויזיה של ערוץ 1 כַּמֵהָ לריאיון משותף בסוף המשחק שאמור לערוך מר ליאן ווילדאו עם צמד השחקנים הישראליים המנצחים של הפועל ירושלים ליאור אליהו ויותם הלפרין . ריאיון נחוץ והכרחי עם שניים מפאר השחקנים הישראליים בכדורסל המשחקים בליגת העל ונבחרת ישראל . אפילו אורי לוי אמר בעיצומו של המשחק אמש בצדק , "כמה יפה לראות את הצמד "הלפרין את אליהו" משתפים פעולה…". מתבקש במידה רבה גם ריאיון עם עודד קטש מאמן הקבוצה המובסת הפועל אילת שנראה כבוי , עצוב , ובודד מאוד . בטרם שריקת הפתיחה העניקו אורי לוי וגור שלף ב- Pre Game Show הארוך כאורך הגָלוּת תארים ותקוות מרחיקות לכת לקבוצתו של עודד קטש הפועל אילת כלהלן : "קבוצה אתלטית מאוד…קבוצה ביתית מאוד…קבוצה צעירה מאוד…קבוצה בעלת שאיפות…". בין התיאורים הרבים עולה גם שמו של אלישי כדיר שחקן החיזוק החדש של הפועל אילת שנדד משורות הפועל ירושלים ל- הפועל אילת . אתה מצפה ש- שדר הקווים מר ליאן ווילדאו יקיים ראיונות סיכום עם הנ"ל במסגרת Post Game Show מקוצר. אולם Nada. המצלמות והמיקרופונים של ערוץ 1 באולם הכדורסל של הפועל אילת קמלו לפתע והשידור הוחזר בחיפזון לאולפן "מבט".

הערה 10 : קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א של העונה הנוכחית 2014 – 2013 טובה ומגובשת יותר מזאת של אשתקד . אף על פי כן היא הייתה אמש ברת מזל באיסטנבול משום שפגשה אמש (יןם חמישי – 2 בינואר 2013) במשחקה הראשון ב- Top 16 בהיכל "אבדי איפקצ'י" קבוצה טורקית מפוררת בשם גאלאטאסאראיי ומאמן מגוחך שקוראים לו ארגין עתמאן . מכבי ת"א ניצחה אתמול במשחק חוץ את גאלאטאסאריי 90 : 84 אולם אין ליָיחֵס לעליונות שלה שום חשיבות מיוחדת מפני שמדובר (לפחות על פי מה שראיתי בשידור הישיר של ערוץ 10) בקבוצה טורקית חלשה, לא מדויקת, ולא מאורגנת. האם מכבי ת"א זכתה בניצחון אמש בשל ניהול נבון של מאמנה דיוויד בלאט ו/או בשל חולשת מאמן קבוצת גאלאטאסאראיי ארגין עתמאן ? נדמה לי שאריה מליניאק נותן תשובה להתלבטות הזאת בפוסט הפרשנות שלו היום ב- "ידיעות אחרונות" (יום שישי – 3 בינואר 2014). לעומת זאת התרשמתי מתמונת הטלוויזיה הנקייה שהפיקה הטלוויזיה הטורקית בה נחשפות הפרסומות המסחריות בכמות סבירה ואסתטית כמקובל על פי תשעת העקרונות הידועים של ה- EBU.

g - m 3

טקסט תמונה : יום חמישי – 2 בינואר 2013 . היכל הכדורסל "אבדי איפקצ'י" באיסטנבול . תמונת אורך . מכבי תל אביב מנצחת את גאלאטאסאראיי 90 : 84 . ערוץ 10 משדר תמונה נקייה בה מוצבות הפרסומות המסחריות הווירטואליות רק לאורך קווי האורך והרוחב של המגרש. (צילום ב- iphone שלי את מסך ערוץ 10. באדיבות ערוץ 10).

g - m 2

טקסט תמונה : יום חמישי – 2 בינואר 2013 . היכל הכדורסל "אבדי איפקצ'י" באיסטנבול . תמונת רוחב. מכבי תל אביב מנצחת את גאלאטאסאראיי 90 : 84. ערוץ 10 משדר תמונה נקייה. הפרסומות המסחריות הווירטואליות מסודרות באופן אסתטי וכמקובל לאורך קווי האורך והרוחב של המגרש בלבד. (צילום ב- iphone שלי את מסך ערוץ 10. באדיבות ערוץ 10).

g - m 5

טקסט תמונה : יום חמישי – 2 בינואר 2013 . היכל הכדורסל "אבדי איפקצ'י" באיסטנבול . תמונת רוחב. מכבי תל אביב מנצחת את גאלאטאסאראיי 90 : 84. ערוץ 10 משדר תמונה נקייה. השדר יורם ארבל (משמאל) והפרשן שלו פיני גרשון (מימין) מתייצבים לשידור ה- Post Game Show בתמונה נקייה מפרסומות מסחריות . ערוץ 10 ראוי להערכה על כך שהוא מתעקש על הפקה מדויקת ונקייה. (צילום ב- iphone שלי את מסך ערוץ 10. באדיבות ערוץ 10).

סוף הפוסט מס' 336. הועלה לאוויר בשעות הלילה המאוחרות של יום שישי – 3 בינואר 2014 / שבת – 4 בינואר 2014.


תגובות

פוסט מס' 336. "המקור" של רביב דרוקר ביום רביעי – 1 בינואר 2014. ערוץ 1 הציבורי הפך לטלוויזיה מסחרית יותר מערוצים 2 ו- 10. פרופורציות ו- השוואות טלוויזיוניות. פוסט מס' 336. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שישי – 3 בינואר 2014 / שבת – 4 בינואר 2014. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>