פוסט מס' 358. הצבועים בליגת העל בכדורסל נושכים אולם הלביאה של מכבי ת"א חולפת ועוברת על פניהם (2). מכבי ת"א – הפועל ירושלים 93 : 71 אמש 24 בפברואר 2014 בהיכל הספורט ביד אליהו. פוסט מס' 358. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שלישי – 25 בפברואר 2014.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים. חל איסור מפורש להעתיק את הטקסטים והתמונות ואף לא לאגור אותן במאגרי מידע שונים לשימוש מכוון ו/או מזדמן מאוחר יותר. האינטרנט איננו מוסד תקשורת פרוץ וגם לא אכסניית מידע שפתוחה למפרי חוק. גם עליו חלים זכויות יוצרים.

הערה 2 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי, ו/או למען רווח מסחרי, ו/או לצורכי פרסום אישי.

—————————————————————————————————-

פוסט חדש מס' 358 : הועלה לאוויר בשעות הלילה המאוחרות של יום שלישי – 25 בפברואר 2014.

—————————————————————————————————-

פוסט מס' 358. הַצְבוֹעִים בליגת העַל בכדורסל נושכים אולם הַלְבִיאָה של אֶלֶקְטְרָה מכבי ת"א חולפת ועוברת על פניהם (2). מכבי ת"א – הפועל ירושלים 71:93 אמש 24 בפברואר 2014 בהיכל הספורט ביד אליהו במסגרת המחזור ה- 20 בליגת העַל בכדורסל. פוסט מס' 358. כל הזכויות שמורות.

טקסט תמונה : 2003 – 2002. אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. נטשתי בטריקת דלת. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

1. הקדמה קצרצרה.

מכבי ת"א היא עדיין קבוצת הכדורסל הטובה בארץ. גם ללא יוגב אוחיון (נפצע בעינו בתחילת המשחק), ג'ו אינגלס, ואלכס טיו. פרשן הכדורסל של עיתון "הארץ" מר אריה ליבנת מדווח הבוקר הזה (יום שלישי – 25 בפברואר 2014) באופן בלעדי כלהלן : "אלכס טיוס התלבש אמש וערך חימום מלא לפני שהחליט לא לשחק. גם שיחה קָשָה של מנהל הקבוצה ניקולה וויצ'יץ' עם אלכס טיוס לא עזרה", אולם לא הרחיב מעבר לכך. מה זאת אומרת שיחה קָשָה בין ניקולה וויצ'יץ' לאלכס טיוס…? למה מתכוון המשור…? האם אפשר להבין מהדיווח הבלעדי של אריה ליבנת כי אלכס טיוס היה אמש כשיר ובריא ומדובר בכלל בשחקן סַרְבָן על תקן של משתמט…? האם ניקולה וויצ'יץ' הטיף לו מוּסָר וניסה לכפות עליו את השתתפותו בתחרות נגד הפועל ירושלים בניגוד לרצונו של השחקן…? תעלומה. אני סקרן לדעת מה קרה שם בשלב החימום בטרם שריקת הפתיחה…? מי במועדון קובע את מידת הכשירות הספורטיבית של שחקן כזה ו/או אחר…? האם השחקן עצמו, ו/או אם הקבוצה הרפואית של מכבי ת"א בראשות רופא הקבוצה, ו/או שמא מדובר בעצה והחלטה משתופת של שני הצדדים…? חבל שלא הייתה הרחבה בנושא שנותר תמוה ונעלם למרות שיש בו עניין וסקרנות. חובה להוסיף כאן ולומר שפרשן ערוץ 1 גור שלף סיפר לצופיו בעמדת השידור בפתח השידור הישיר, "כי אומנם שחקן מכבי ת"א אלכס טיוס התלבש והתחמם אך הוא לא ישחק , ובעניין הזה מעורבים סוכנים ובלגאנים…". סתם ולא פִּרְשֵן. בניגוד לאריה ליבנת מ- "הָאָרֶץ", גור שלף לא הזכיר את השיחה הקשה שהייתה למנהל הקבוצה ניקולה וויצ'יץ' עם אלכס טיוס.

2. תאוות התחרות של הפצועים בימים ההם.

סירובו של אלכס טיוס, כשיר או לאו, ליטול חלק בהתמודדות נגד הפועל ירושלים שווה דיון . מהניסיון הספורטיבי שלי אני יודע שכדורגלנים וכדורסלנים פצועים משתגעים מישיבה על הספסל ושואפים להתחרות ולהשתתף במאמץ הקבוצתי למרות פציעותיהם. אנוכי פונה בכוונה תחילה לספירות גבוהות.

קפטן נבחרת הונגריה בכדורגל במונדיאל שווייץ 1954 פֶרֶנְץ פּוּשְקָש (Ferenc Puskas) נפצע בקרסולו במשחק בבית המוקדם נגד מערב גרמניה ע"י הבלם הגרמני וֶורְנֶר לִיבְּרִיךְ (Werner Liebrich). הפציעה הייתה חמורה והסבה שטפי דם קשים לקרסול הפגוע והנפוח אולם פרנץ פושקש תבע ממאמנו גוּסְטָב שֶבֶּש (Gustav Sebes) לקבל זריקות כדי להשתתף במשחק רבע הגמר נגד ברזיל (הונגריה ניצחה 4 : 2) ובמשחק חצי הגמר נגד אלופת העולם היוצאת אורוגוואי (הונגריה ניצחה 4 : 2 לאחר הארכה) . המאמן גוּסְטָב שֶבֶּש סירב בצדק . פֶרֶנְץ פּוּשְקָש היה פצוע אולם גוּסְטָב שֶבֶּש נפעם מרצונו של פֶרֶנְץ פּוּשְקָש לדבוק במשימה ולהתחרות בטורניר למרות הפציעה הקשה . הוא שיתף את הקפטן שלו בסופו של דבר (למרות לא הבריא לחלוטין) רק במשחק הגמר בהפסד הסנסציוני 2 : 3 למערב גרמניה (ב- ברן ב- 4 ביולי 1954) .

puskas 1

טקסט תמונה : מונדיאל שווייץ 1954 . הונגריה מביסה בבית המוקדם את מערב גרמניה 8 : 3 (20 ביוני 1954 ב- באזל) אולם משלמת מחיר גבוה. הבלם הגרמני וורנר ליבריך (Werner Liebrich בחולצה לבנה) פוצע קשה את קרסולו של פרנץ פושקש (Ferenc Puskas מימין). הרפואה הספורטיבית לא ידעה אז למצוא מזור ולהתמודד במהירות עם שטפי דם חמורים מן הסוג הזה בו נפגע קרסולו של גדול שחקני הונגריה בכל הזמנים. פרנץ פושקש לא החלים לחלוטין מהפציעה במהלך כל הטורניר ועלה לשחק לא בריא ולא כשיר באותו משחק הגמר ההוא נגד אותה מערב גרמניה ב- 4 ביולי 1954 ב- ברן. הונגריה שילמה על כך ביוקר רב והפסידה במשחק החשוב ביותר בתולדותיה בתוצאה 2 : 3. (מקור : FUSSBALL WELTTMEISRESCHAFT).

puskas 2

טקסט תמונה : מונדיאל שווייץ 1954 . קפטן נבחרת הונגריה פרנץ פושקש (Ferenc Puskas בן 27 משמאל) מחלים מהפציעה הקשה נגד נבחרת מערב גרמניה בשלב המוקדם של טורניר גביע העולם בכדורגל –  שווייץ 1954 . עומד לידו הקיצוני הימני יוזף "יורי" טוט (Jozef "Juri" Toth בן 25). פרנץ פושקש לא שיחק במשחק רבע הגמר ב- 27 ביוני 1954 ב- ברן בירת שווייץ בו ניצחה הונגריה את ברזיל בתוצאה 4 : 2 , וגם לא נטל חלק במשחק חצי הגמר ב- 30 ביוני 1954 בלוזאן בו גברה הונגריה בתום הארכה על אלופת העולם היוצאת נבחרת אורוגוואי גם כן בתוצאה 4 : 2 (2 : 2 בתום הזמן החוקי). הקפטן ההונגרי הפצוע פרנץ פושקש כפה את עצמו על מאמנו גוסטב שבש (Gustav Sebes) והתייצב עדיין לא כשיר ולא בריא למשחק הגמר בברן ב- 4 ביולי 1954 נגד מערב גרמניה (למרות פרק זמן של שבועיים מנוחה וטיפולים אינטנסיביים). השאר כתוב בדברי הימים של הכדורגל הבינלאומי. (באדיבות SRG. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

במונדיאל צ'ילה 1962 נפצע פֶּלֶה (Pele) שחקן נבחרת ברזיל במשחק בבית המוקדם נגד צ'כוסלובקיה (הסתיים בתוצאה 0 : 0). פֶּלֶה ביקש להמשיך להשתתף במשחקים הבאים אולם המאמן איימורה מוריירה (Aimore Moreira) סירב. שחקנים פצועים אינם נוטלים חלק בתחרות . הם קודם כל צריכים להבריא ומקומם על הספסל. פֶּלֶה הפצוע לא שיחק עד סוף הטורניר למרות טחינותיו. במקומו הוזעק לשורות הנבחרת השחקן המחליף אָמָארִילְדוֹ (Amarildo). פֶּלֶה לא שיחק עד סוף הטורניר גם לא במשחק הגמר בו גברה ברזיל על צ'כוסלובקיה 3 : 1 וזכתה בפעם השנייה ברציפות בגביע העולם בכדורגל.

pele 3

טקסט תמונה : 2 ביוני 1962. מונדיאל צ'ילה 1962. אצטדיון הכדורגל ב- ווינה דל מאר (Vina Del Mar) ב- צ'ילה. ברזיל מסיימת בתיקו 0 (אפס) את משחקה בבית המוקדם נגד צ'כוסלובקיה ומאבדת את בכיר שחקניה פלה (בן 21 מימין) שנפצע בברכו השמאלית . במרכז זהו מאמן נבחרת ברזיל איימורה מוריירה (בן 50). למרות תחנוניו הוא לא שותף יותר במשחקי המונדיאל ההוא של צ'ילה 1962. במקומו הוזעק לשורות הנבחרת השחקן אמארילדו. ברזיל זכתה באליפות גם ללא נוכחותו של פלה. (באדיבות TV GLOBO). 

pele 1

טקסט תמונה : יום ראשון – 17 ביוני 1962 מונדיאל צ'ילה 1962. סאנטיאגו – צ'ילה. פלה הפצוע הבלתי נשכח מתבונן בערגה בשחקני נבחרתו המגינים על תואר אליפות העולם במשחק הגמר ההוא נגד צ'כוסלובקיה. פלה "אכל" את עצמו על הספסל. ברזיל ניצחה בלעדיו 3 : 1 את צ'כוסלובקיה וזכתה בגביע העולם ע"ש ז'יל רימה בפעם השנייה ברציפות. (באדיבות TV  GLOBO).

pele 2

טקסט תמונה : יום ראשון – 17 ביוני 1962 . Chile . מונדיאל צ'ילה 62' . אִצטדיון "נאסיונאל" בסנטיאגו הבירה. השעה שתיים ושלושים בצהריים. זוהי נבחרת ברזיל אלופת העולם בכדורגל במונדיאל צ'ילה 1962 דקות ספורות לפני משחק הגמר נגד נבחרת צ'כוסלובקיה. היא עשתה זאת שוב הפעם בהנהגת המאמן איימורה מוריירה וזכתה בבכורה בפעם השנייה ברציפות. איימורה מוריירה ערך רק שלושה שינויים בהרכב שזכה באליפות העולם ארבע שנים קודם לכן ב- 1958. בתפקיד הבלם הציב את מאורו (שני מימין בשורת העומדים) במקום בליני, בשורת הרצים הרכיב את זוזימו (עומד רביעי מימין) במקום אורלנדו, ולשורות ההתקפה הכניס את החלוץ אמארילדו (שלישי מימין בשורת הכורעים) במקום פלה הפצוע שנעדר מההרכב וגם מהתמונה הקבוצתית הזאת. (באדיבות TV  GLOBO).

3. מכבי ת"א – הפועל ירושלים 93 : 71. לא כוחות. שידור משעמם נטול דרמה בקצב Voice over של ערוץ 1.

השידור הישיר אֶמֶש (יום שני – 24 בפברואר 2014) של ערוץ 1 מהיכל הספורט ביד אליהו בו הובסה הפועל ירושלים ע"י מכבי ת"א בהפרש של 22 נקודות (93 : 71) היה במידה רבה חסר עניין ונעדר מתח. בשלבים מסוימים חזרה הפועל ירושלים לתחרות וצמצמה את הפער שוב ושוב ל- 7 נקודות והדרמה התעוררה פה ושם לשברירי דקות. בסך הכל היא הייתה פושרת. כבר בסיום הרבע הראשון צעדה מכבי ת"א ביתרון מכריע בן 17 נקודות, 8:25. הַצְבוֹעִים הירושלמיים נושכים קצת אולם לביאת אלקטרה תל אביב חולפת וצולחת בשלום את דרכה. ללא כל קושי. גם מפני שיותם הלפרין נותר חלשלוש וחסר כל נוכחות, נעדר יכולת התקפית, ואין לו נחישות וכריזמה , וליאור אליהו בעל הנתונים שלעולם איננו מצליח למצות כישרונו. פרשת כשירותו של אלכס טיוס והמאבק בינו לבין מנהלו ניקולה וויצ'יץ' לא מוצתה. לשם כך יש שדרני קווים ובאמת ערוץ 1 היה מצויד אמש בשניים, אלמוג שריד ו- ליאן ווילדאו, אולם בכל זאת לא עלה על הדיווח האקסקלוסיבי של אריה ליבנת בעיתון "הָאָרֶץ" מהיום (יום שלישי – 25 בפברואר 2014) הנוגע לשיחה הקשה שהתנהלה בינו לבין מנהל קבוצת מכבי ת"א הקרואטי נִיקוֹלָה ווּיְצִ'יץ' (נִיקוֹלָה ווּיְצִ'יץ' מונה לתפקיד במקום גוּר שֶלֶף שהיה מנהל מכבי ת"א קודם לכן ופוטר מתפקידו), כאמור בעקבות אותו עניין מבחן כשירות של אלכס טיוס בשלב החימום בטרם שריקת הפתיחה. אלמוג שריד לא הוסיף שום פרט חדש לאינפורמציה שגוּר שֶלֶף מסר לצופים כמה דקות לפניו. החמצה. אני סקרן לדעת מה נאמר בשיחה ואיזה טקסט הוחלף בין השניים. השידור הישיר בהובלת אורי לוי והפרשן שלו גור שלף חסר חשיבות מפני שמדובר בדקלום וחזרות אין סופיות על אותם הטקסטים. שניהם משתמשים בכמות עצומה של מֶלֶל מבלי שהם מבשרים בעצם שום בשורות חדשות. מפתיע ש- שַדָּר כה וותיק כמוהו איננו מסוגל לייצר בקרת מינון מילים ולדברר את עצמו ביתר יעילות. הרי מדובר בסך הכל בשידור טלוויזיה ולא רדיו. כשאורי לוי יורה צרורות בקול בכייני כמו, "מְפָרְקִים, מְפָרְקִים, מְפָרְקִים…" ואח"כ משנן, "מְאוֹד, מְאוֹד, מְאוֹד…" וכיו"ב, אתה מבין שמדובר בשַדָּר דַל ומשעמם כמו המשחק עצמו. גם אי אפשר לשדר ישיר משחק כדורסל בקצב מונוטוני של Voice over. גם אם הפועל ירושלים מובסת בהפרש נקודות עצום עדיין מדובר בדרמה. גור שלף משמש על תקן של שַדָּר Second hand של אורי לוי ולא כפרשן שלו. הבדל עקרוני. חלף כבר זמן רב מאז הוטל למערכה אך האיש הפך להיות שַדָּר מִשְנֶה (למרות שהוא יושב על כֵּס הפרשן) והוא רווי גם שגיאות בסיסיות בשפה העברית. הוא מדבר לעיתים עברית לא תקנית. למשל כשהוא הוגה את המילה "יִתָּרוֹן" במקום "יִתְּרוֹן". הוא גם טועה בהגדרת כמויות התוצרת שמספק שחקן הפועל ירושלים יותם הלפרין, ומייצר טקסט בעברית קלוקלת , "שניים עשר וחצי נקודות…" , במקום, "שתיים עשרה נקודות וחצי…" וכו' . עדיין לא מאוחר להפוך את גור שלף מפטפטן לפרשן. טרם מאוחר לחנך אותו לדבר בתמציתיות. גור שלף הוא לפי שעה כחומר ביד היוצר על תקן של סטודנט. אפשר עוד להכשיר אותו לייצר סינופסיס וקונספט בעמדת השידור בהרבה פחות מילים מהכמות שהוא נוהג להשתמש בדרך כלל. ניתן עדיין להכשיר אותו כפרשן כדורסל בטרם ייעלם בתוך רשימת עבר ארוכה של כל מיני פרשני דֶמֶה בכל מיני מקצועות ספורט בטלוויזיה שהשתמשו בכמות מֶלֶל עצומה אך לא אמרו דבר. הפרשנות בטלוויזיה היא עניין חשוב ומורכב. הרבה יותר מסובך להיות פרשן טלוויזיה מוצלח ובר סמכא ולא משנה באיזה תחום, ספורט, פוליטיקה, כלכלה, חברה, מוסיקה, וכיו"ב – מאשר שַדָּר ומגיש מוביל באותו נושא. פרשנות טלוויזיה כוללת בתוכה לא רק ידע קונקרטי בתחום ומקורות מידע אלא גם יכולת ניתוח, כישרון ניסוח, ובקרה ותִּמְצוּת הַמֶלֶל. מדובר במדע שצריך ללמוד אותו. מר רביב דרוקר איש ערוץ 10 הוא למשל פרשן טוב בתחום המדיני – פוליטי. את אותם הדברים ניתן לומר על הפרשן הצבאי של ערוץ 10 מר אלון בן דוד וגם על הפרשן לעניינים ערביים והמזרח התיכון צבי יחזקאלי. מר אמנון אברמוביץ' מערוץ 2 הוא פרשן נבון. האנשים האלה מוכיחים שאפשר לפגוע בּוּל במטרה ב- 5 כדורים. לא צריך 100.  

בעמדת בימאי הטלוויזיה בניידת השידור של "מִזְמוֹר" בהיכל הספורט ביד אליהו ניצב אֶמֶש צבי סלפון הוותיק. עוזרתו הייתה גב' לורה קורנפילד אף היא אשת טלוויזיה בכירה בעלת ניסיון רב שנים (שימשה עוזרת הפקה שלי במבצעי השידור הבינלאומיים של מונדיאל איטליה 1990 ואולימפיאדת ברצלונה 1992). שני האנשים האלה הבימאי וסגניתו אחראיים לא רק על מסגרת הבימוי של התמונה והקול בשידור הישיר אלא גם קשורים במידה רבה לגיבוש הדיווח העיתונאי של צוותי הצילום והשידור – כלפי חוץ. כישרונם בהפקה הוא קריטי. אֶמֶש (יום שני – 24 בפברואר 2014) קדם למשחק בהיכל הספורט ביד אליהו מכבי ת"א – הפועל ירושלים , טקס שירת ההמנון הלאומי "התקווה", ששרה אותו סולו זמרת אנונימית. הבימאי צבי סלפון נמנע לאורך כל שירתה את ההמנון הלאומי מלהראות אותה על מסך הטלוויזיה בצילום Close up ו/או לפחות ב- Medium Close up (הצופים ראו אותה רק בצילום Long shot מְרוּחָק של המצלמה המובילה) . השַדָּר המוביל אורי לוי שיתף פעולה עם הבימאי וחסך אף הוא לציבור כל מידע הנוגע לזהותה ולא קרא בשמה. רק קולה של הזמרת האנונימית נשמע אולם היא לא נראתה אמש על המסך הטלוויזיה. מטופש, מוזר, ומביך. זמרים וזמרות אמריקניים ששרים סולו את ההמנון האמריקני בתחרויות ספורט שונות זוכים לחשיפה טלוויזיונית מלאה ולזיהוי ברור (מלווה ב- Super imposing) ע"י המצלמות וע"י צוות השידור. תמוה שעוזרת הבימאי גב' לורה קורנפילד מי שאמונה על תרבות הטלוויזיה האמריקנית איננה מעירה את תשומת לבו ולא מאיצה ב- בימאי שלה צבי סלפון להתעורר על מנת להציג את מראה הזמרת ב- Video ולא רק את קולה ב- Audio. מדובר בצוות שידור חלוד ומנומנם. תגידו מה אתם עושים צחוק…? מה צריכה להיות ההמצאה הטלוויזיונית הזאת בה משמיעים את קולה של הזמרת שניצבת בתווך מבלי להראות אותה…? כיסוי הטלוויזיה של ערוץ 1 מְקוֹמֵם. דַל, עָנִי, אֶבְיוֹן, ורָש. לא מובן מדוע הוא אינו מקומם את איגוד הכדורסל ואת המִנְהֶלֶת שלו.

m-h 2

טקסט תמונה : יום שני – 24 בפברואר 2014. היכל הספורט התל אביבי ליד שכונת המגורים ביד אליהו . תמונת Long shot של טקס שירת ההמנון הלאומי "התקווה" ע"י זמרת אנונימית שניצבת בטבור הפרקט עם מיקרופון בידה, בטרם שריקת הפתיחה למשחק הכדורסל מכבי ת"א – הפועל ירושלים שהסתיים בתוצאה 71:93. התרחש כאן הליך טלוויזיה הזוי. ערוץ 1 הציבורי סירב לחשוף וגלות מי היא אותה הזמרת האנונימית והותיר את זהותה חסויה. (צולם מ- ipad שלי ממסך ערוץ 1). 

ועוד דבר. תמוה, מדוע מתיר הבימאי צְבִי סְלֶפּוֹן לפרסומת שיווקית – מסחרית של מועדון מכבי ת"א, "מכבי תל אביב גם באייפון ובאנדרואיד + Available on the App Store" לשמש רקע לעמדת השידור וההגשה של אורי לוי וגור שלף בהיכל הספורט ביד אליהו. ערוץ 1 הציבורי איננו עובד בשירות מועדון מכבי ת"א ולא עובד אצל קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א . הצבת השילוט השיווקי – מסחרי "מכבי תל אביב באייפון ובאנדרואיד + Available on the App Store" ברקע של צוות השידור הציבורי בין אם הוא נעשה בתמימות ו/או בטיפשות ראויה לגינוי . מישהו שתל כרזה מסחרית ברקע עמדת השידור של ערוץ 1 אשר נוגעת למועדון מכבי ת"א ומנצל את תמימותו ו/או את טיפשותו של ערוץ 1. הבימאי צבי סלפון היה אמור להבחין בכיעור הפרסומי שאיננו נוגע לאינפורמציית המשחק ולהסיר לאלתר את ה- Banner המסחרי (ו/או את השילוט המסחרי האלקטרוני) הזה לפני תחילת הצילום . אין מקום לחובבנות של ערוץ 1 שנכשל שוב ושוב בנושא ניקיון התמונה הטלוויזיונית הציבורית. נכון שסולקו הפרסומות המסחריות "PUMA" ו- "REPLAY" שנראו שוב ושוב על מעיליו של מאיר איינשטיין (כשזה החליף את יורם ארבל לפני זמן מה בשידורי הכדורגל הישירים בערוץ 1) , ונכון שסולקה גם הפרסומת המסחרית "NORTHFACE" וסולקו המעילים המגושמים של דני נוימן ויורם ארבל מעמדות השידור של ערוץ 1 בעת השידורים הישירים של משחקי הכדורגל . אך אין זה אומר שצריך להתחנף למכבי ת"א ולהותיר ברקע טינופת מסחרית שמלכלכת את התמונה בדמות סלוגן שיווקי – מסחרי (של קבוצה אחת בלבד מתוך שתיים כאילו ערוץ 1 הציבורי עובד אצלה) ועליו הכיתוב, "מכבי ת"א גם באייפון ובאנדרואיד + Available on the App Store". היכן המעקב והניהול המקצועי של מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם שמבריז ל- וועדת הכספים של הכנסת ? אפוא הוא יו"ר הוועד המנהל של רשות השידור ד"ר אמיר גילת המפקח הציבורי הראשי שמפזר ושופך עכשיו דמעות תנין באינטרנט בגנות התנהלות יריבו המושבע המנכ"ל יוני בן מנחם ? היכן השליטה ? אַיֵה הפיקוד והמנהיגות ? מדוע אין הפקת הלקחים ? משהו רדוד ותמוה עד למאוד מתרחש בין כתלי ערוץ 1 השידור הציבורי. מדובר בלהקת חובבנים וניהול רשלני ומגוחך.

m-h 3

טקסט תמונה : יום שני – 24 בפברואר 2014. היכל הספורט בשכונת יד אליהו בתל אביב. מר אורי לוי (משמאל) ומר גור שלף בעמדת השידור הממוסחרת של ערוץ 1 הציבורי. ניקיון התמונה הציבורית של ערוץ 1 בשידורי הספורט הוא בשפל המדרגה. מדובר בעסק שערורייתי ורשלני נטול כל פיקוח וניהול. איש הישר בעיניו יעשה. מדוע זה משתרבבת לה לעמדת השידור ככה סתם באין מפריע פרסומת מסחרית "מכבי תל אביב באייפון ובאנדרואיד + Available on the App Store" ? מי מרוויח מה- Coincidence התמים הזה לכאורה…? (צולם ב- ipad שלי ממסך ערוץ 1).

4. המתמטיקה של הרייטינג והמדרוג אמש יום שני – 24 בפברואר 2014.

ערוץ 1 הציבורי הוותיק קיזז אמש (יום שני – 24 בפברואר 2014) מקופתו הציבורית עוד סכום של כ- 800000 (שמונה מאות אלף) שקל ששולם עבור זכויות השידורים והוצאות ההפקה של "Monday Nigtht Basketball & Soccer". התוכנית של ערב הספורט הישראלי כללה בשורותיה אמש את השידור הישיר של המשחק המרכזי בליגת העל בכדורסל מכבי ת"א – הפועל ירושלים 71:93 ואת השידור הישיר של המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל מכבי חיפה – הפועל ת"א 1:3. שידור משחק הכדורסל בין 18.30 ל- 20.15 מייצֵר רייטינג ממוצע של % 7.4 עם שיא של % 8.4. שום שידור ישיר של משחק כדורסל מרכזי בליגת העל בעונה הזאת של 2014 – 2013 בערוץ 1 לא הניב כמות כזאת של רייטינג . מהדורת "מבט" בהובלת מירב מילר ואמיר איבגי ששודרה מייד בתום השידור הישיר של משחק הכדורסל מכבי ת"א – הפועל ירושלים 71:93 וקדמה לשידור הישיר של משחק הכדורגל מכבי חיפה – הפועל ת"א 1:3, נהנתה מרייטינג שיא של % 8.1. השידור הישיר של משחק הכדורגל בין 20.40 ל- 23.00 בהובלת יורם ארבל ודני נוימן הצמיח רייטינג ממוצע של % 8.3 עם שיא בכלל לא רע של  % 10. תוכנית הסיכום "פסק זמן" שמשודרת בתומם של שני השידורים הישירים מהכדורסל והכדורגל, בין 23.00 ל- 23.30 בהובלת שרון פרי, הפיקה רייטינג ממוצע של % 3.4.

ערוץ 1 רשאי להיות מרוצה מעצמו אֶמֶש מ- היבט הרייטינג (יום שני – 24 בפברואר 2014).

סוף הפוסט מס' 358. הועלה לאוויר בשעות הלילה המאוחרות של יום שלישי – 25 בפברואר 2014. 


תגובות

פוסט מס' 358. הצבועים בליגת העל בכדורסל נושכים אולם הלביאה של מכבי ת"א חולפת ועוברת על פניהם (2). מכבי ת"א – הפועל ירושלים 93 : 71 אמש 24 בפברואר 2014 בהיכל הספורט ביד אליהו. פוסט מס' 358. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שלישי – 25 בפברואר 2014. — תגובה אחת

  1. הי יואש לדעתי מכבי תל אביב ניצחה את הפועל ירושלים בגלל הגנה יוצאת מן הכלל וכושר הקליעה משלוש של דווין סמית .ירושלים מעולם לא הצטיינה בהגנה שלה,וזו חולשתה.גרינברג המאמן הירושלמי נראה לי חסר כל השראה ופיקחות אינו משתף מספיק את השחקן מס' אחד שלו:גוש דאנקן שהוא גם לוחם וגם קלעי מעולה.כשמשחקים מול מכבי תל אביב כיום צריך גם מאמן פיקח וגם רוח לחימה את שני אלו אין לירושלים. להת' יוסי

להגיב על יוסי קינן לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>