פוסט מס' 404. האם מדובר באמפליטודה…? בהברקה של רגע…? בקול קורא ברמה…? עוד לא היה כדבר הזה בהיסטוריה של השידור הציבורי בו ה- נהי והבכי של עובדי ערוץ 1 צועדים שלובי זרוע עם הווירטואוזיות של ליונל מסי (ארגנטינה) וארייאן רובן (הולנד), ויחדיו גם הנבחרת הנפלאה של קוסטה ריקה במונדיאל ברזיל 2014. התקוות הטלוויזיוניות לשמר את ערוץ 1 במתכונתו הישנה זורחות ושוקעות אין ספור פעמים בפרק זמן כה קצר בשנת 2014. (חלק ה'). פוסט מס' 404. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שני – 23 ביוני 2014.
הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים.
הערה 2 : הבלוג איננו מופק , נכתב , ונערך למען מטרות רווח כספי ו/או פרסום אישי.
הערה 3 : הפוסטים שבים ומתעדנים מעת לעת.
הערה 3 : הבלוג yoashtvblog ממשיך לשגשג למרות שהוא נעדר כל פלטפורמה ותשתיות קידום. גם לא נערך למענו שום מסע שיווק תעשייתי ולא יחסי ציבור כלשהם. שגשוגו מתבסס על פרסום מפה לאוזן.
הערה 4 : איש ערוץ 1 אבי פירסט הגיש אמש מהדורת חדשות לילית מבולבלת בכל הנוגע לשיבוץ קטעי Video במהדורה שלו ממשחקי ארגנטינה – איראן וגרמניה – גאנה.
הערה 5 : פרשן ערוץ 1 במונדיאל ארה"ב 2014 אברהם גרנט בטרם שריקת הפתיחה למשחק אורגוואי – אנגליה בסאו פאולו : "לאנגלים חוליית חוד מאוד מהירה , סטארידג' , וולבק , וסטרלינג ומאחור וויין רוני. אני לא זוכר שלישייה כל כך מהירה בנבחרת האנגלית שיכולה לעשות הרבה צרות להגנה האורוגוואית האיטית" . נחמד לדעת מה הוא חושב על ההתקפה הבריטית . נחמד מצדו ל- הלל את הבריטים בטֶרֶם קְרָב אולם אני יודע מה חשבו האורוגוואים על יריביהם האנגליים בתומו.
הערה 6 : מודי בר און באולפן ערוץ 5 בכבלים בהרצליה הוגה את הטקסט הבא בטרם שריקת הפתיחה למשחק בלגיה – רוסיה : "בואו פשוט נצטרף לקולות הרעננים שילוו את השידור הזה, קולותיהם של אבי מלר ואלי אוחנה" . אף מילה לציבור הצופים של ערוץ 5 בכבלים כי בפועל מדובר בשידור ישיר Off tube מהמוניטור באולפן בהרצליה של משחק שמתקיים באצטדיון ה- "מאראקאנה" בריו דה ז'אניירו. האם יש כאן ניסיון לטעת בצופים את התחושה כי מישהו משדר להם שידור אותנטי מהשטח ? בפועל מדובר בגוף שידור שמוסר לי אינפורמציה בלתי מדויקת על גבול ההונאה.
הערה 7 : אבי מלר ממשיך את שיווק המסר של מודי בר און : "ערב טוב לכם וחג מונדיאל שמח וברוכים הבאים למאראקאנה. הערב כאן, אנחנו עם בלגיה נגד רוסיה". אף מילה לציבור הצופים של ערוץ 5 בכבלים כי מדובר בשידור ישיר Off tube מהמוניטור באולפן בהרצליה של משחק שמתקיים בריו דה ז'אניירו. לא בסדר.
הערה 8 : ערוץ 2 שמשדר בשותפות עם ערוץ 5 בכבלים את הסיגנל של בלגיה – רוסיה מריו דה ז'אניירו נמנע מלהודיע לצופיו באמצעות כתובית ב- Super Imposing כי הצמד אבי מלר את אלי אוחנה משדר עבורם את המשחק Off tube מהמוניטור באולפן בהרצליה. האם אין מדובר בהונאת הצופים ו/או חלק מהם שמשערים כי הם חווים שידור ישיר מהשטח ואיש לא מודיע להם כי מדובר בעצם בשידור Off tube.
פניתי לקבלת תגובה ממנכ"ל ערוץ 5 בכבלים מר תומר תורג'מן כי אנשיו יוצרים רושם כאילו מדובר בשידור ישיר אותנטי של המשחק בלגיה – רוסיה מהשטח מריו דה ז'אניירו. תומר תורג'מן ענה לי באדיבות כי איננו מודע לטקסטים שאמרו מודי בר און ואבי מלר. לשאלתי מדוע הוא מסכים לשיטת השידור הישיר ב- Off tube, ענה לי כי אין לו ממון להטיס את אבי מלר ואלי אוחנה לשדר ישיר משחק בודד מעמדת שידור בריו דה ז'אניירו.
פניתי גם לקבלת תגובה ממר אבי צבי מנכ"ל הזכיינית רשת אולם נאמר לי שלוש פעמים ע"י הטלפניות – מרכזניות בטלפון 7690000 – 03 , כי אינני יכול לדבר עמו והן לא יעבירו אותי אליו. השיחה עמן הסתיימה בטקסט, "תנסה מחר…".
———————————————————————————–
פוסט חדש מס' 404 : הועלה לאוויר בשעות הערב המוקדמות של יום שני – 23 ביוני 2014.
האם מדובר באמפליטודה …? בהברקה של רגע…? בקול קורא ברמה…? עוד לא היה כדבר הזה בהיסטוריה של השידור הציבורי בו ה- נהי והבכי של עובדי ערוץ 1 צועדים שלובי זרוע עם הווירטואוזיות של ליונל מסי (ארגנטינה) וארייאן רובן (הולנד), ויחדיו גם עם הנבחרת הנפלאה של קוסטה ריקה במונדיאל ברזיל 2014. התקוות הטלוויזיוניות לשמר את ערוץ 1 במתכונתו הישנה זורחות ושוקעות אין ספור פעמים בפרק זמן כה קצר בשנת 2014. (חלק ה). פוסט מס' 404. כל הזכויות שמורות.
———————————————————————————–
טקסט תמונה : 2003 – 2002. אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. עזבתי בטריקת דלת בעקבות הצבתו המופרכת של יוסף בר-אל בפסגת השידור הציבורי של מדינת ישראל ו-מינויו לתפקיד מנכ"ל רשות השידור בקיץ 2002 ע"י ממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון. שלוש שנים אח"כ ב- 2 במאי 2005 התעשתה ממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון והדיחה לאלתר את יוסף בר-אל מכהונתו הרמה כ- מנכ"ל רשות השידור. בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל ובפעם הראשונה בתולדות רשות השידור הודח וסולק מנכ"ל רשות שידור מכהן. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
האם מדובר באמפליטודה …? בהברקה של רגע…? בקול קורא ברמה…? עוד לא היה כדבר הזה בהיסטוריה של השידור הציבורי בו ה- נהי והבכי של עובדי ערוץ 1 צועדים שלובי זרוע עם הווירטואוזיות של ליונל מסי (ארגנטינה) וארייאן רובן (הולנד), ויחדיו גם עם הנבחרת הנפלאה של קוסטה ריקה במונדיאל ברזיל 2014. התקוות הטלוויזיוניות לשמר את ערוץ 1 במתכונתו הישנה זורחות ושוקעות אין ספור פעמים בפרק זמן כה קצר בשנת 2014. (חלק ה). כל הזכויות שמורות.
1. טריקת הדלת ההיא שלי ב- 2002 בפני ערוץ 1 ורשות השידור והבחירה שלי לצעוד בנתיב שונה מזה של מנכ"ל רשות השידור יוסף בר-אל, אִפשרה ומאפשרת לי לגווע על רגליי ולא לחיות על ברכיי. טריקת הדלת ב- 2002 היא זיכרון נפלא. רגע מכונן בחיי שאין נעלה ונכבד ממנו.
דמעות ה- נהי והבכי של עובדי ערוץ 1 במונדיאל ברזיל 2014 אינן זולגות על מסך הטלוויזיה ולא מזעזעות את הממברנות של המיקרופון. דמעות ה- נהי והבכי של עובדי ערוץ 1 אינן אפקטיביות. הן מרטיבות את המרקע אך משום מה הוא איננו לח . הדמעות לא מטשטשות את התמונה. היא נותרת חדה. קול ה- נהי והבכי של עובדי ערוץ 1 איננו גורם לשום Wobblying של ה- Sound שאמור לבקוע כאילו מהמיקרופונים של עובדי החוץ השדרנים יורם ארבל, מאיר איינשטיין, ונדב יעקובי הנמצאים אי שם בברזיל הרחוקה. קולם נותר יציב וברור. דמעות ה- נהי והבכי של עובדי ערוץ 1 אינם יעילים. אפילו האולפן המנווט של ברזיל 2014 בירושלים נותר אדיש. קולם של המגישים והמגישות ושל הפרשנים והאורחות באולפן – איננו רוֹטֵט ולא רוֹעֵד. אין לי אלא להצטרף לניסוח ההגיוני של וויליאם שייקספיר במחזה "המלט" אודות רגע הווידוי של המלך קלאודיוס, ושלי אודות דמעות היגון של ערוץ 1 ועל תפילות אנשיו הנישאות ברמה בימים אלה ומופנות אל הציבור בישראל : "מילים יגביהו עוף, המחשבות תכרענה. מילים בלי מחשבות, שמימה לא תגענה".
באופן אישי אינני מאמין ל- נְהִי והבְּכִי של עובדי ערוץ 1. מרביתו של הציבור הזה איננו מזיז לי. אני לא זוכר שמישהו שָם בערוץ 1 הזיל דמעה באפריל 2002 כשנודע שמר יוסף בר-אל הוא המועמד היחיד והבלעדי מטעם השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור רענן כהן למשרה הנכבדה של מנכ"ל רשות השידור. ב- 2 ביוני 2002 התמנה המועמד היחיד יוסף בר-אל ע"י ממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון למנכ"ל רשות השידור. "האחד שאין בלתו", על פי קביעת מליאת רשות השידור והוועד המנהל של רשות השידור בראשות מר נחמן שי . פתאום ראיתי כל מיני חנפנים רצים אליו, משתחווים בפניו, מתנהגים כאופורטוניסטים , וקוראים לו "יוסי". אינני זוכר שמישהו בערוץ 1 הניח את המפתחות על השולחן ב- 2011 לאחר שממשלת ישראל בראשות מר בנימין "ביבי" נתניהו מינתה את יוני בן מנחם למנכ"ל רשות השידור וזה מיהר להציב לידו בעמדת מפתח כעוזרו הראשי את זליג רבינוביץ'. עובדי ערוץ 1 המשיכו בעבודתם כרגיל כאילו הכל כשורה וכאילו המינויים הבלתי כשרים הללו של אנשים כה בלתי מוכשרים למשרות מנהיגות וניהול של שידור ציבורי כה רמות אינם נוגעים להם. אינני זוכר שום דברי מחאה של עובדי ערוץ 1 בשעתו נגד מִינוּיָים המופרך של יוסף בר-אל ויוני בן מנחם לתפקיד הרם, כל אחד בתקופתו הוא . עכשיו הם נזכרים שָם כולם להזיל דמעות . אפוא הייתם כולכם ב- 2002 (כשאנוכי הנחתי לבדי את המפתחות על שולחנו של מנכ"ל כושל בדמותו של יוסף בר-אל והלכתי משם) ? היכן ניצבתם ב- 2011 ???
היה זה מנכ"ל רשות השידור המיועד יוסף בר-אל שסיפר ביום שישי – 26 באפריל 2002 בריאיון נרחב לסופרת "מעריב" גב' שרי מקובר עד כמה יהיה נאמן לממנה שלו ראש הממשלה אריק שרון – לכשייבחר. בחוסר צניעות משווע וללא כל חרטה המשיך יוסף בר-אל לתָּאֵר ולהלֵל בפני המראיינת שרי מקובר את כריזמה המנהיגוּת שלוֹ בשידור הציבורי כלהן : "(…) מה פירוש רָאִיס ? רָאִיס זה פרזידנט . בתקופת שלטונו של אנוואר סאדאת תמיד הלכתי בלבוש מהודר עם חליפות ועניבות, לכן קראו לי ככה. מתוך כבוד. אנשים בעל כורחם מכבדים אותי. אין אדם שממשיך לשבת כשאני מדבר. כשאני נכנס לחדר כולם עומדים. אף פעם לא אמרתי למישהו "קום אני מדבר אליך", אבל כולם קמים מעצמם. אני מנסה להושיב אותם והם לא רוצים. תמיד אמרו "הראיס נכנס" מתוך כבוד (…)". לא ייאמן למראה העיניים הקוראות את המילים האלה…! ובעצם כן ייאמן…! מדהים…! טקסט שהגה יוסף בר-אל בטרם התמנה למנכ"ל רשות השידור ב- 2002 ע"י ממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון, ואמר אותו בכל גילוי הלב ב- 26 באפריל 2002 לעיתונאית "מעריב" גב' שרי מקובר .
טקסט מסמך : 6 ביוני 2002 . מזכיר הממשלה מר גדעון סער מודיע למר יוסף בר-אל במסמך רשמי של ממשלת ישראל בראשות אריאל שרון כי נבחר לתפקיד מנכ"ל רשות השידור. עותק מהמסמך נשלח לשר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור רענן כהן . מינוי מופרך שהפך לבכייה לדורות. אותה הממשלה ואותו ראש ממשלה שמינו אותו לכהונה הרמה גם הדיחו אותו ב- 2 במאי 2005. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
חלק (לא קטן) מהבכיינים של ערוץ 1 ב- 2014 שייכים לקבוצה אחת (גדולה) מסוימת שחגגה ב- 2002 את המינוי המופרך ותמכה ביוסף בר-אל. זאת קבוצת אנשים (כאמור לא מצומצמת) ש- ניגפה מפני האֶמֶת אך חיש מהר התרוממה והמשיכה בדרכה כאילו לא קרה מאום. במידה רבה נעשה כאן צדק פואטי עם אותו האוסף הטלוויזיוני – אופורטוניסטי שתמך ביוסף בר-אל ובגד בערכים הכי נעלים בחיי האנושות. אין מדובר כאן במילים גבוהות. אני יודע מה אני עשיתי. טרקתי את הדלת ב- 2002 ליוסף בר-אל ויוסי משולם ונדרתי נדר כי כף רגלי לא תדרוך עוד לעולם בערוץ 1 ורשות השידור. הנדר מחזיק עדיין מעמד. עובדה שאותה ממשלת ישראל בראשות אותו ראש ממשלה אריאל שרון הדיחה בחלוף שלוש שנים ב- 2 במאי 2005 את יוסף בר-אל מכהונתו הרמה. ההדחה בוצעה באיחור זמן עצום אולם בסופו של דבר היא נעשתה. יוסף בר-אל סולק לאַלְתִּר ולעַד מרשות השידור. האמת, ראש הממשלה אריאל "אריק" שרון המנוח התלבט אם להעיף את מנכ"ל רשות שידור יוסף בר-אל שהבטיח לו בשעתו כי יעשה את מה שראש הממשלה יורה לו לעשות. אולם היועץ המשפטי של הממשלה בעת ההיא ב- 2005 מר מֶנִי מָזוּז אמר לאָרִיק שָרוֹן כי לא יוכל להגן עליו מפני הדחה ב- בג"צ אם הוא לא ידיח במו ידיו את יוסף בר-אל מכהונתו כמנהיג שלילי של השידור הציבורי.
טקסט מסמך קטע עיתונות : יום שישי – 26 באפריל 2002 . המיועד לתפקיד מנכ"ל רשות השידור יוסף בר-אל מצהיר בפני המראיינת שלו גב' שרי מקובר כלהלן : "אם ראש הממשלה יבקש ממני משהו, ויגיד לי שהבקשה על פי הערכתו היא לטובת עם ישראל, אעשה מה שהוא יאמר לי". מדהים ! עכשיו מובן מדוע היה קשה לראש הממשלה אריאל שרון להיפרד ולהדיח את יוסף בר-אל מכהונתו הרמה כמנכ"ל רשות השידור. אולם היועץ המשפטי מני מזוז התערב והאיץ בו, ואמר לאריק שרון כי אין לו ברירה. (באדיבות העיתון "מעריב").
טקסט מסמך קטע עיתונות : 3 במאי 2005 . כותרת ראשית ב- Front Page (עמוד ראשון) של העיתון "מעריב". הודח. לראשונה בתולדות מדינת ישראל ותולדות רשות השידור החליטה הממשלה בראשותו של אריאל "אריק" שרון לסלק ולהדיח מנכ"ל רשות השידור מכהן מתפקידו. (באדיבות עיתון "מעריב").
ב- 16 במאי 2002 עֶרֶב מינויו המופרך של יוסף בר-אל למנכ"ל רשות השידור כתבתי לו מסמך מקיף בן 14 עמודים המנמק מדוע הוא מנכ"ל כושל וכי אחריתו של המינוי המופרך הזה היא עניין זמני בלבד. אותה הממשלה שמציבה אותו בפסגת השידור הציבורי וממנה אותו עכשיו למנכ"ל רשות השידור היא גם זאת שתפטר ותדיח אותו בבוא העת. כתבתי זאת ואמרתי לו זאת בע"פ פנים אל פנים. הוא לא פיטר אותי אולם אנוכי הנחתי את המפתחות על שולחנו ונפניתי ממנו. המכתב נשלח בעשרות עותקים לכל חברי מליאת רשות השידור ולכל חברי הוועד המנהל, לכל חברי וועד עיתונות / הפקה, למנהל חטיבת החדשות מר רפיק חלבי, למייסד מחלקת הספורט בטלוויזיה הישראלית הציבורית (ב- 1969) מר דן שילון, ולנשיא מועצת העיתונות בישראל פרופסור מרדכי קרמניצר, ולשופט בדימוס יצחק רביבי מי שניצב בראש וועדת רביבי שאישרה בעִתּוֹ את המינויים הציבוריים הבכירים לרבות זה של יוסף בר-אל לתפקיד מנכ"ל רשות השידור. ביקרתי את השופט הנכבד יצחק רביבי בביתו הפרטי ברמת השרון ואמרתי לו כי מינויו של יוסף בר-אל למנכ"ל רשות השידור תהיה בכייה לדורות . השופט הנכבד השיב לי כי לו אין מה לעשות לאחר שחברי מליאת רשות השידור ואנשי הוועד המנהל של רשות השידור הצביעו כמעט פה אחד בעד המינוי (חוץ מפרופסור דן כספי וד"ר יוסף דהאן שהתנגדו) ועוד הוסיפו, "יוסף בר-אל הוא האחד שאין בלתו". לא להאמין כי שתי חברות נבונות במליאת רשות השידור, עליזה יונתן וד"ר יהודית אורבך, הרימו אף הן את ידן בעד המינוי המופרך. מאוחר יותר סיפרו לי שתיהן בעת מחקר וכתיבת הספר עב הכרס "רוש ולענה" כי מייד אח"כ, חודש – חודשיים מאוחר יותר הן כבר התחרטו והצטערו על המינוי. "דמעות תנין", השבתי לשתי הגברות המלומדות.
בראשית 2002 ניצבתי על סף חתימה על חוזה עבודה אישי ברשות השידור עד אולימפיאדת בייג'ינג 2008 (כולל). היה לי מה להפסיד בקריירה הטלוויזיונית שלי בעת שהנחתי את המפתחות על שולחנו של המנכ"ל יוסף בר-אל בקיץ 2002, ונפניתי ממנו. הפסדתי . אולם גם הרווחתי במישורים רבים אחרים של חיי. יכולתי להתייצב כל בוקר מול המראה ולראות דיוקן של עיתונאי בן חורין . טריקת הדלת ההיא ב- 2002 בפני ערוץ 1 ורשות השידור והבחירה שלי לצעוד בנתיב שונה מזה של יוסף בר-אל ושל כל מיני חנפנים ואופורטוניסטים בטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1, מאפשרת לי לגווע על רגליי ולא לחיות על ברכיי. טריקת הדלת ב- 2002 היא זיכרון נפלא. רגע מכונן בחיי שאין נעלה ונכבד ממנו. אינני אומר זאת לשם תפארת המליצה. חוויתי זאת אז ואני חווה זאת גם היום.
2. האם מדובר באמפליטודה …? בהברקה של רגע…?
הרייטינג של ערוץ 1 במונדיאל ברזיל 2014 ממשיך להרקיע שחקים – מחד ומחליש מאוד את ערוץ 10 ודוקר גם את ערוץ 2 . לשידורי הכדורגל יש השפעה חיובית ביותר גם על התרוממות "מבט" בהגשת מירב מילר ואמיר איבגי וגם על נסיקת "יומן" בהגשת איילה חסון . ביום שישי – 20 ביוני 2014 ב- 19.00 צבר השידור הישיר של קוסטה ריקה – איטליה 1 : 0 רייטינג של 14.4 . המשחק השני בעשר בערב צרפת – שווייץ 5 : 2 השיג רייטינג של % 15.0 . שלשום , ביום שבת – 21 בחודש יוני של שנת 2014 ב- 19.00 צבר השידור הישיר של המשחק בו ניצחה ארגנטינה את איראן 1 : 0 רייטינג של % 17.7 . השידור הישיר השני במוצ"ש (אמש – 21 ביוני 2014) בערוץ 1, גרמניה – גאנה 2 : 2 ב- 22.00 השיג רייטינג של % 20.6.
זוהי רשימת הרייטינג הנכבדה, המצטברת, והמעודכנת ליום חמישי – 19 ביוני 2014 שצבר ערוץ 1 (וגם ערוץ 2) עד כה בשידורים הישירים שלו במונדיאל הכדורגל של ברזיל 2014 :
תאריך משחק מקום שעון ישראל רייטינג
12.6.2014 טקס פתיחת המונדיאל (סאו פאולו) 21.00 % 12.7
12.6.2014 ברזיל – קרואטיה 3 : 1 (סאו פאולו ) 23.00 % 23.2
13.6.2014 מכסיקו – קמרון 1 : 0 (נאטאל) 19.00 % 12.1
13.6.2014 הולנד – ספרד 5 : 1 (סלבאדור) 22.00 % 18.6
14.6.2014 צ'ילה – אוסטרליה 3 : 1 (קויאבה) 01.00 % 7.2
14.6.2014 קולומביה – יוון 3 : 0 (בלו הוריזונטה) 19.00 % 11.4
14.6.2014 קוסטה ריקה – אורוגוואי 3 : 1 (פורטלזה) 22.00 % 14.9
15.6.2014 שווייץ – אקוואדור 2 : 1 (ברזיליה) 19.00 % 10.1
15.6.2014 צרפת – הונדורס 3 : 0 (פורטו אלגרה) 22.00 % 15.9
16.6.2014 איראן – ניגריה 0 : 0 (קוריטיבה) 22.00 % 10.7
16.6.2014 גרמניה – פורטוגל 4 : 0 (סלבאדור) 19.00 % 17.6 (ערוץ 2)
17.6.2014 בלגיה – אלג'יריה 2 : 1 (בלו הוריזונטה) 19.00 % 11.0
17.6.2014 ברזיל – מכסיקו 0 : 0 (פורטלזה) 22.00 % 23.3 (ערוץ 2)
18.6.2014 הולנד – אוסטרליה 3 : 2 (פורטו אלגרה) 19.00 % 15.7
18.6.2014 צ'ילה – ספרד 2 : 0 (ריו דה ז'אניירו) 22.00 % 18.9
19.6.2014 קולומביה – חוף השנהב 2 : 1 (ברזיליה) 11.00 % 13.0
19.6.2014 אורוגוואי – אנגליה 2 : 1 (סאו פאולו) 22.00 % 20.8
20.6.2014 קוסטה ריקה – איטליה 1 : 0 (רסיפה) 19.00 % 14.4
20.6.2014 צרפת – שווייץ 5 : 2 (סלבאדור) 22.00 % 15.0
21.6.2014 ארגנטינה – איראן 1 : 0 (בלו הוריזונטה) 19.00 % 17.7
21.6.2014 גרמניה – גאנה 2 : 2 (פורטלזה) 22.00 % 20.6
22.6.2014 בלגיה – רוסיה 1 : 0 (ריו דה ז'אניירו) 19.00 % 15.1 (ערוץ 2)
22.6.2014 אלג'יריה – דר. קוריאה 4 : 2 (פורטו אלגרה) 22.00 % 12.2
גְרָף הרייטינג הפנטסטי של ערוץ 1 הנוסק מעלה – מעלה ללא הרף בסיקור משחקי הכדורגל של מונדיאל ברזיל 2014 (החל מיום חמישי – 12 ביוני 2014) , מקפיץ אל על גם את מהדורת החדשות המרכזית שלו, "מבט" הוותיקה בהגשת גב' מירב מילר ומר אמיר איבגי, וגם את "יומן בהגשת איילה חסון. הבה אבדוק את העובדות. להלן חלק מנתוני הרייטינג והמדרוג של "מבט" ו- יומן" בהשוואה למהדורות החדשות המרכזיות באולפני שישי של ערוץ 10 וערוץ 2. חטיבת החדשות של ערוץ 1 גורמת קורת רוח רבה להנהלת רשות השידור ומביסה שוב ושוב את חברת החדשות של ערוץ 10(ערוץ הבית שלי), דבר שלא קרה מעולם, אולם רק כש – "מבט" נשזר בתוך רצף שידורי הכדורגל של מונדיאל ברזיל 2014.
תאריכים מבט – ערוץ 1 חדשות ערוץ 10 חדשות ערוץ 2
15.6.2014 % 10.9 % 8.8 % 24.0
17.6.2014 % 11.2 % 9.4 % 21.0
18.6.2014 % 10.9 % 7.2 % 20.8
19.6.201 % 11.0 % 8.4 % 20.8
20.6.2014 "יומן" % 12.1 "שישי" % 4.7 "אולפן שישי" % 13.8
22.6.2014 % 5.8 % 14.9 % 25.5
שידורי מונדיאל ברזיל 2014 בערוץ 1 מחלישים את ערוץ 10 . ביום שישי – 20 ביוני 2014 ליקט ערוץ 10 רייטינג דל . שידור חוזר של "החברים של נאור" צבר % 4.2 . שידור חוזר של "פרופיל 64" צבר % 1.6 . שידור חוזר של "הבריחה מהגיהנום" צבר % 2.4 . "המגזין" של אושרת קוטלר במוצ"ש – 21 ביוני 2014 צבר רק % 5.9 . שידור חוזר של "לעוף על המיליון" של ירון ברובינסקי צבר גם כן % 5.9 . "פסטיבל מספרי סיפורים" צבר % 2.6.
ערוץ 2 זה כבר סיפור אחר . מהדורת החדשות צברה % 16.8 . "האח הגדול" צבר במוצ"ש – 21 ביוני 2014 % 33.8 . התוכנית "70 מיליון סיבות לעושר" צברה % 18.9 .
3. גאון הכדורגל הארגנטיני ליאו מסי משתמש בבעיטות המסובבות שלו בכוחות אווירודינאמיים שאינם מובנים לשוערים הניצבים מולו, ומנצל את חוסר הבנתם בנושא הנחקר. ליאו מסי עשה זאת שוב אמש בדקה ה- 91 במשחק נגד איראן (מוצ"ש – 21 ביוני 2014) והכניע בבעיטה מסובבת מ- 17 מטרים את השוער האיראני עלירזה האגיגי (Alireza Haghighi), שעשה מולו את כל השגיאות האפשריות.
נבחרת ארגנטינה מעוררת עניין עצום במונדיאל ברזיל 2014 בגלל ליאו מסי וכישרון הכדורגל המיוחד שהוא מביא לכר הדשא. בדומה לעניין שעוררה נבחרת ארגנטינה בשעתו במונדיאל מכסיקו 1986 בראשותו של הקפטן דְיֶיגוֹ אָרְמָאנְדוֹ מָארָאדוֹנָה שזכתה אז בגביע העולם . הציבור איננו זוכר כמעט איש מההרכב ההוא של ארגנטינה בטורניר מכסיקו 1986 אולם שמו של דְיֶיגוֹ אָרְמָאנְדוֹ מָארָאדוֹנָה ינון לנצח. גאון כדורגל שהיה גם אלוף עולם. זה פחות ו/או יותר ממה שיזכרו גם מנבחרת הכדורגל של ארגנטינה ב-2014. את ליאו מסי. בניגוד לדְיֶיגוֹ אָרְמָאנְדוֹ מָארָאדוֹנָה הקפטן לֵיאוֹ מֶסִי לא יהיה אלוף עולם בטורניר ברזיל 2014. אסייג את עצמי באחוזון.
המשחק ארגנטינה – איראן היה משעמם (אותי) עד לאותה הדקה ה- 91 בה הבקיע ליאו מסי תוך שהוא חותך מימין לשמאל סמוך לרחבה האיראנית ובועט כדור מסובב מדויק, מעשה אמן, שמכניע את השוער האיראני עָלִירֶזָה הָאגִיגִי. ההילוכים החוזרים היפים של HBS הצדיקו את המוניטין ואת הידע של לֵיאוֹ מֶסִי להשתמש בחוקי ה- אווירודינמיקה בבעיטות המסובבות שלו לשערי היריב. הכדורים המסובבים שלו קטלניים מפני שהם נעים במהירות גבוהה ובמסלול עקום ובלתי צפוי (בלתי צפוי למי שאיננו מתמצא לחלוטין בנושא ה- אווירודינאמיקה). השַדָּר יורם ארבל היה נסער : "מסי בועט…וגוֹל…0:1 לארגנטינה. סוף סוך הוא עושה מה שהוא יודע לעשות…בועט לפינה הרחוקה והשוער לא יכול להגיע אליו…ליאו מסי שומר על גאוותה של ארגנטינה שכמעט נרמסה ומעלה אותה לשמינית הגמר של טורניר מונדיאל ברזיל 2014 עם כדור מצוין ברגל שמאל שלו…0:1 לארגנטינה…אין מגיע בכדורגל…כשזה נוגע למסי אין מגיע…!". אני אוהב את הדרמטורג יורם ארבל שמתאר היטב את הדרמה, אולם אנוכי שם לב כי הוא יורם ארבל איננו מתייחס לסד"כ האיראני סביב ליאו מסי , איננו מזהה את שני השחקנים האיראנים חלוץ החוד רֶזָה גוּצָ'אנְגָ'אד (מס' 16) שירד להגנה ו- הקפטן נֶקוּנָאם (מס' 6) שהם הסמוכים ביותר לליאו מסי וגם מנסים להפריע לו. שדר ספורט מוכשר ונפלא שזקוק למערכת שתתמוך בו ותעטוף אותו. בטח בגילו 72. עם הפַּרְשָן דני נוימן הסיפור הוא אחר לגמרי. במקום לשרטט את מפת הקרב ולנתח את המצב ואת עמדות השחקנים הארגנטיניים והאיראנים באותו הרגע ברחבה האיראנית ובסביבתה – לאיראן – 10 שחקנים ולארגנטינה רק 4 כולל לֵיאוֹ מֶסִי (Leo Messi) וניתן היה לבלום אותו – מציב את עצמו דני נוימן גם כן בעֵין הַסְעָרָה בעקבות יורם ארבל כשדר מִשְנִי ולא פַּרְשָן. גם הוא נפעם מההתפתחות המפתיעה על כר הדשא באותה הדקה ה- 91, אולם לא מסביר לצופיו מה מתחולל באמת במשחק מעבר לתיאור ה- Play by play של השַדָּר המוביל שלו : "מֶסִי היה יכול לעשות זאת קודם לכן…שלוש – ארבע פעמים…וכולנו יודעים את היכולות שלו עם רגל שמאל האימתנית שלו…בעיטה מאוד מתוחכמת לפינה הרחוקה…לשוער לא לא היה שום סיכוי לעצור את הכדור הזה…מסי – אחת , ארגנטינה – אחת , אפס – איראן…!". את כל זה ראיתי במו עיניי על מסך הטלוויזיה שלי, ואומנם דני נוימן חזר על המראות אולם לא ניתח את הסיבות למראות הללו , ולהתהוות השער שכבש לֵיאוֹ מֶסִי מבעיטה מסובבת. לֵיאוֹ מֶסִי ניתן היה לעצירה ובלימה (שלוש שכבות של 10 שחקנים איראניים ניצבו מולו) אילו מישהו מהם היה מודע לאופי התנועה של מסי מימין לשמאל ולסגנון הבעיטה המסובבת שלו ומודע לאפשרות שלֵיאוֹ מֶסִי יכול לסובב את אותו הכדור הקונקרטי הזה אך ורק לעבר הקורה השמאלית (מנקודת מבטו של הבועט) של השוער האיראני עָלִירֶזָה הָאגִיגִי (קורה ימנית מנקודת מבטו של השוער) . אין שום סיבה להטיס את דני נוימן מישראל לברזיל כדי לומר טקסט כה טריביאלי לצופיו, "מסי, רגל שמאל אימתנית, בעיטה מתוחכמת, לשוער אין סיכוי לעצור את הכדור", טקסט שיכול להגות ללא כל קושי כל ילד וכל בר בי רב במדינת ישראל. אשמת הפרשנות הדלה של דני נוימן וגם של מוטי איוואניר איננה בלבדית שלהם. אצבע מאשימה מופנית גם לעבר מנהל מחלקת הספורט מאיר בר (משמש מפיק של יורם ארבל ודני נוימן בעמדות השידור בברזיל, תפקיד שיכולים לעשות גם 100 מפיקים אחרים בערוץ 1) במקום לנהל ולערוך את השידורים ולתדרך את הפרשנים. אין משימה קשה יותר בטלוויזיה מאשר להיות פרשן של משחק כה פופולרי ומוכר כ- משחק הכדורגל. זה כמו לפרשן מדוע 4 = 2 + 2. הקושי העיקרי של כל פרשן באשר הוא וגם של כל שַדָּר באשר הוא לפענח את תמונת הקרב ולשרטט אותה לצופיו בתמציתיות. במשפט שניים. דני נוימן (וגם יורם ארבל) היו חייבים לציין, להסביר, ולזהות לצופים שלהם כי 10 שחקנים איראנים מאכלסים שכבות – שכבות את רחבת ה- 16 שלהם ממש לקראת סיום המשחק כדי לשמור על תוצאת תֵּיקוּ אֶפֶס נגד ארגנטינה. אפילו חלוץ החוֹד רֶזָה גוּצָ'אנְגָ'אד (מס' 16) הוזעק לסייע להגנה, אולם מפני שאיננו מגן קלסי, אִפְשֵר לליאו מסי למצוא את הסֶדֶק הנחוץ בינו לבין חברו נקונאם (מס'6) כדי לבעוט ברגל שמאל שלו את הבעיטה המכרעת.
טקסט מסמך : מוצ"ש – 21 ביוני 2014 . זהו שרטוט של מפת הקרב ועמדות השחקנים במשחק ארגנטינה – איראן 1 : 0, בטרם הבעיטה של ליאו מסי שהכריעה את ההתמודדות . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורת).
בניגוד לפרשן ערוץ 1 דני נוימן שאמר בעמדת השידור שלו ושל יורם ארבל בבלו הוריזונטה לאחר הבקעת שערו של השוער האיראני עלירזה האגיגי (Alireza Haghighi), "…כולנו יודעים את היכולות שלו עם עם רגל שמאל האימתנית שלו…" , ובניגוד לפרשן ערוץ 5 בכבלים איציק זוהר שהכריז באולפן ערוץ 5 בכבלים, "…אי אפשר לעצור את מסי…", אנוכי טוען שניתן לעצור ולבלום אותו אם יתמלאו שני התנאים הבאים שלא כל כך קשה למלאם. התנאי הראשון : השומרים עליו חייבים לדעת שכאשר ליאו מסי חותך ונע עם הכדור מימין לשמאל הוא תמיד יבעט ברגל שמאל שלו ולא רק ברגל שמאל אלא בחלק הפנימי של כף הרגל. פשוט אין אפשרות אחרת. במקרה הספציפי הזה הוא יכול היה לשגר את הכדור שלו רק לעבר הקורה הרחוקה . התנאי השני : השוער מולו חייב להבין את התופעות האווירודינאמיות שנוצרות סביב הכדור בגלל התנגדות האוויר ומשפיעות השפעה מכרעת על מעוף הכדור שמטיס ליאו מסי לחלל האוויר ב- בעיטה המסובבת שלו ממרחקים שנעים בין 16 מטרים ל- 30 מטרים. שוער איראן עָלִירָזֶה הָאגִיגִי עשה אמש (מוצ"ש – 21 ביוני 2014) בדקה ה- 91 של המשחק מול ליאו מסי את כל השגיאות האפשריות שעשה בוני גינזבורג בשעתו מול צָ'ארְלִי יָאנְקוֹס במשחק ישראל – אוסטרליה ב- 19 במארס 1989 באצטדיון ר"ג. שחקני הכדורגל ומאמניהם וגם שדרני הטלוויזיה והפרשנים למיניהם אינם ערים לסכנות הטמונות בבעיטות מסובבות חופשיות ו/או תוך כדי תנועה במשחק עצמו.
כבר נאמר כאן בבלוג הזה לא פעם אחת כי מידותיו של הכדורגל, משקלו שנע בין 396 גרם ל- 453 גרם והיקפו בין 68 ס"מ ל- 71 ס"מ, הופכות אותו לכלי משחק מתעתע ומסוכן שמטעה את השוערים בשעה שהוא נע לעברם באוויר במהירויות גבוהות וגם מסתובב סביב עצמו . התנגדות האוויר לכדור עולה בריבוע למהירות תנועתו. כתוצאה מכך מתהוות מייד השפעות אווירודינאמיות מכריעות שמסיטות את הכדור ממסלול הצפוי בעיקר כשמדובר בבעיטות מסובבת (וגם בעיטות הסעה) . בגלל הפרשי לחצים של זרימת שכבות האוויר משני צידי הכדור , שמסתובב סביב עצמו וגם נע לפנים במהירות גבוהה באוויר , נוצר עליו בעת מעופו "כוח עילוי" (בדומה ל- כוח עילוי שפועל על כנף של מטוס בעת ההמראה) ואשר מסיט אותו את הכדור בהתמדה ימינה ו/או שמאלה, מותנה כמובן באיזה רגל בועט השחקן בכדור. סטיית הכדור ממסלולו הצפוי ימינה ו/או שמאלה בשל הפרשי לחצי האוויר מוכרת בתורת האווירודינאמיקה כ- "תופעת מאגנוס". אינני יודע אם שחקני כדורגל ברמתם של ליאו מסי, פלה, דיוויד בקהאם, דייגו ארמאנדו מאראדונה, אורי מלמיליאן, מרדכי שפיגלר, יהודה שהרבני, רן בן שמעון, צ'ארלי יאנקוס, ואחרים מודעים לכישרון הבעיטה המסובבת שלהם. בעת הבעיטה המסובבת מתקיימת הפרדת כוחות בעת מגע הנעל בכדור, כוח אחד מאיץ את הכדור לפנים וכוח שני מסובב אותו סביב עצמו. שני הכוחות שפועלים על הכדור מחוללים את "תופעת מגנוס" שמסכנת את השוערים. מודעים אם לאו, אבל עובדה שהם מחוללים אותה.
הסבר תופעת כוח עילוי שפועל על כנף המטוס
טקסט תמונה : כוח העילוי פועל על כנף המטוס בעזרת הסירקולציה. האוויר זורם סביב הכנף הקמורה (בצדה העליון) ופחוסה (בצדה התחתון) בשתי צורות. זרימה פוטנציאלית שמתוארת ע"י הקווים המרוסקים וזרימת סירקולציה שמוסברת באמצעות שרטוט הקווים העקומים והסגורים. הסכום של הזרימות האלה קובע את מהירות הזרימה השקולה מעל הכנף. ההפרש ביניהן נותן את מהירות הזרימה השקולה מתחת לכנף. כתוצאה מכך קטן הלחץ מעל הכנף (מתהווה יניקה המתוארת בשרטוט ע"י החץ העבה מעל לפרופיל הכנף , וגדל הלחץ מתחת לכנף כפי שהוא מוסבר ע"י החץ העבה מתחת לפרופיל הכנף. הסכום של שני אלה מעניק את כוח העילוי למטוס. (באדיבות פרופסור דוד אבירי וספרו "אווירודינאמיקה" שיצא לאור ב- 1960 בהוצאת משרד הביטחון).
השפעת הסירקולציה על הזרימה סביב הכנף ברורה. האוויר זורם סביב פרופיל הכנף באופן רגיל מה שנקרא "זרימה פוטנציאלית". נוסף לכך קיימת זרימת הסירקולציה סביב הכנף . שתי הזרימות האלו מוסברות בשרטוט הנ"ל. מעל לכנף יש לשתי זרימות האוויר הללו אותו כיוון . פירושו של דבר ש- מעל לכנף מהירות הזרימה השקולה גדולה יותר מאשר המהירות שבסביבה והיא שווה לסכום של שתי מהירויות הזרימה. לעומת זאת מתחת לכנף יש לשתי זרימות האוויר הללו, הפוטנציאלית והסירקולציה, כיוונים מנוגדים. זאת אומרת, שמתחת לכנף מהירות הזרימה השקולה קטנה יותר מאשר המהירות שבסביבה והיא שווה להפרש שבין שתי מהירויות זרימת האוויר. מהירות הזרימה הפוטנציאלית פחותה ממהירות הסירקולציה. בהתאם לחוק בֶּרְנוּלִי במקום בו מהירות זרימת האוויר גדולה יותר אז הלחץ קטן יותר, ולהפך. על כן מעל לכנף הלחץ קטן יותר מאשר לחץ האוויר שבסביבה, וקיימת יניקה. מתחת לכנף הלחץ גדול יותר מאשר בסביבה, ומתקיים לחץ. שני הכוחות היניקה והלחץ מצטרפים לכוח משותף הפועל על כנף המטוס כלפי מעלה וזהו "כוח העילוי". אותה התופעה בדיוק פועלת על הכדור המסובב במשחק הכדורגל כשהוא נע באוויר לפנים במהירות גבוהה וגם מסתובב סביב עצמו בכיוון השעון ו/או נגד כיוון השעון (תלוי בשחקן הבועט).
הסבר "תופעת מגנוס", תופעה אווירודינאמית שמשפיעה על התנהגות הכדורגל, בשעה שהוא נע באוויר במהירות גבוהה ובמקביל גם מסתובב סביב עצמו.
טקסט תמונה : התמונה מראה כדור שנע באוויר וגם מסתובב סביב עצמו. הזרימה סביב מורכבת משתי הזרימות הקודמות המדוברות, זרימה פוטנציאלית וזרימת סירקולציה. מעל הכדור נוצר נוצר כוח יניקה ומתחתיו לחץ. שני הכוחות מצטרפים לכוח עילוי שפועל על הכדור. (באדיבות פרופסור דוד אבירי וספרו "אווירודינאמיקה" שיצא לאור ב- 1960 בהוצאת משרד הביטחון).
"כוח עילוי" על הכדור יכול להיווצר גם לצדדים (לא רק כלפי מעלה) ולפעול גם על כדורגל וגם על כדורעף (שני גופים אלסטיים בעלי מידות מעניינות בתחום הנחקר של משקל והיקף) , ברגע שהם נעים באוויר אם באותה הזמן קיימת סביבם סירקולציה. אם שחקן כדורגל ברמה של ליאו מסי בועט את הכדור לפנים ובאותה שעה גם מסובב אותו סביב צירו, מתקבלת זרימת אוויר כמו בתמונה לעיל. במקרה זה זרימת האוויר מעל הכדור גדולה יותר מפני שהזרימה הפוטנציאלית וזרימת הסירקולציה נעות באותו כיון, ומתחת לכדור היא קטנה יותר בגלל שכיוון זרימת הסירקולציה הוא נגדי לכיוון הזרימה הפוטנציאלית. הדבר משתקף היטב במראה צפיפות הגדולה של קווי זרימת האוויר מעל הכדור ובצפיפותם הפחותה מתחת לכדור. לכן בהתאם לחוק בֶּרְנוּלִי נוצר לחץ קטן יותר (יניקה) מעל הכדור ולחץ גדול יותר מתחתיו. שני הכוחות האלה מצטרפים ל- "כוח עילוי" משותף שידחפו את הכדור כלפי מעלה . אותו העיקרון האווירודינאמי הזה פועל בבעיטות חופשיות מסובבות במשחק הכדורגל בהן נוצר בגלל התנגדות האוויר וצורת זרימתו סביב הכדור, "כוח העילוי", שמסיט את תנועתו ימינה ו/או שמאלה, מותנה כאמור בבועט ובכיוון סיבוב הכדור. פעם קראו לזה "בעיטת בננה" בגלל עקמומיות הפרי כמעין חצי סהר. הבה ניקח לדוגמא את הבעיטה האחרונה של ליאו מסי אֶמֶש (מוצ"ש – 22 ביוני 2014) בדקה ה- 91 במשחק נגד איראן שהעניקה ניצחון 1 : 0 לארגנטינה, ונסובב ימינה באמצעות המחשב את התמונה של פרופסור דוד אבירי.
טקסט תמונה : ליאו מסי בעט את הכדור מצדה הימני של רחבת ה- 16 בערך 17 מטרים אולי 18 מטרים משערה של איראן. הכדור טס לפנים במהירות של 80 קמ"ש והסתובב סביב עצמו משמאל לימין, כלומר עם כיוון השעון. כתוצאה מכך זרימת האוויר בצדו הימני הייתה מהירה יותר מאשר בצדו השמאלי . בצד ימין של הכדור נוצר לחץ אוויר קטן יותר (יניקה, מפני שהזרימה הפוטנציאלית וזרימת הסירקולציה נעו באותו כיוון) מאשר בצדו השמאלי. הלחץ הגדול יותר בצד שמאל נבע מהסיבה שכיוון הסירקולציה מנוגד לכיוון הזרימה הפוטנציאלית. לחץ האוויר הגדול יותר בצד שמאל של הכדור שבעט לֵיאוֹ מֶסִי הסיט אותו בהתמדה ממסלולו הצפוי משמאל לימין עד שחדר לשערו של עָלִירָזֶה הָאגִיגִי (Alireza Haghighi) שוער איראן. (התמונה באדיבות פרופסור דוד אבירי וספרו "אווירודנמיקה" מ- 1960).
אפשר לראות היטב את "תופעת מגנוס" שפעלה על הכדור שבעט ליאו מסי במשחק נגד איראן בהילוך החוזר השלישי האחורי שחשפה HBS באמצעות אחת ממצלמות ה- SSM שלה . מסלול התעופה של הכדור שבעט ליאו מסי ממש מתעקם משמאל לימין. צריך לזכור שכל התהליך הזה של "תופעת מגנוס" על הכדור של ליאו מסי מתחוללת בתוך שבריר שנייה. לתופעה הזאת של התהוות "כוח עילוי" על הכדורגל הנע באוויר במהירות וגם מסתובב סביב עצמו בכיוון השעון ו/או נגד כיוון השעון קוראים "תופעת מאגנוס" על שם המדען הגרמני מאגנוס, האיש שחקר את התופעה ומצא לה הסבר נכון ו- סימוכין כבר לפני 162 שנים בשנת 1852.
הפרשן דני נוימן איננו צריך כמובן לנאום לעַם אודות "תופעת מאגנוס" אולם הוא חייב להסביר לצופיו בכמה משפטים תמציתיים ולפענח עבורם את מפות הקרב ואת סגנון הבעיטות והנגיחות , שגורמות לכיבוש שערים ולמהפכים במשחקים השונים. הוא וודאי היה יכול להסביר לצופיו כי שני שחקני איראן גוּצָ'ְאנְגָ'אד (מס' 16) והקפטן נֶקוּנָאם (מס' 6) שהיו הסמוכים ביותר לליאו מסי וויתרו לו מוקדם מידי ונתנו לו בטיפשותם Space דק, סדק, בדרך לבעיטה המסובבת שלו. דני נוימן גם התעלם לחלוטין בפרשנות שלו מ- "תופעת מאגנוס" שמסבירה מדוע בעיטות חזקות ומסובבות מסוכנות לשוערים. דברי "פרשנות" כמו – איזה שער נהדר של מסי, אי אפשר לעצור את מסי, לשוער לא היה סיכוי לעצור את הכדור של מסי – הם בגדר התלהבות של נער מתבגר ובטלים בשישים. לא לשם כך הטיסו את דני נוימן מישראל לברזיל דני נוימן במתכונת הופעתו זאת במונדיאל ברזיל 2014 איננו דמות טלוויזיה חשובה.
סוף הפוסט מס' 404. הועלה לאוויר ב- 23 ביוני 2014.
תגובות
פוסט מס' 404. האם מדובר באמפליטודה…? בהברקה של רגע…? בקול קורא ברמה…? עוד לא היה כדבר הזה בהיסטוריה של השידור הציבורי בו ה- נהי והבכי של עובדי ערוץ 1 צועדים שלובי זרוע עם הווירטואוזיות של ליונל מסי (ארגנטינה) וארייאן רובן (הולנד), ויחדיו גם הנבחרת הנפלאה של קוסטה ריקה במונדיאל ברזיל 2014. התקוות הטלוויזיוניות לשמר את ערוץ 1 במתכונתו הישנה זורחות ושוקעות אין ספור פעמים בפרק זמן כה קצר בשנת 2014. (חלק ה'). פוסט מס' 404. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שני – 23 ביוני 2014. — אין תגובות
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>