פוסט מס' 410. השידור הציבורי הטלוויזיוני במדינת ישראל בדמותו של ערוץ 1 איננו משוחרר לעולם מעול הרייטינג. מונדיאל ברזיל 2014 עושה חסד נעורים עם ערוץ 1 המסורבל והמיושן ומעניק לו מדרוג נפלא. עיני הציבור בישראל נשואות אל שר התקשורת גלעד ארדן ואל אחריתו של ערוץ 1 במתכונתו הישנה. (חלק י"א). פוסט מס' 410. כל הזכויות שמורות. כל הזכויות שמורות.
הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים.
הערה 2 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי ו/או פרסום אישי.
הערה 3 : הפוסטים שבים ומתעדכנים מעת לעת.
—————————————————————————————–
פוסט חדש מס' 410 : הועלה לאוויר ביום ראשון – 6 ביולי 2014.
—————————————————————————————–
פוסט מס' 410. השידור הציבורי הטלוויזיוני במדינת ישראל בדמותו של ערוץ 1 איננו משוחרר לעולם מעוֹל הרייטינג. מונדיאל ברזיל 2014 עושה חסד נעורים עם ערוץ 1 המסורבל והמיושן ומעניק לו מדרוג נפלא. עיני הציבור בישראל נשואות אל שר התקשורת גלעד ארדן ואל אחריתו של ערוץ 1 במתכונתו הישנה. (חלק י"א). פוסט מס' 410. כל הזכויות שמורות.
טקסט תמונה : 2003 – 2002. אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. עזבתי בטריקת דלת בעקבות הצבתו המופרכת של יוסף בר-אל בפסגת השידור הציבורי של מדינת ישראל ו-מינויו לתפקיד מנכ"ל רשות השידור בקיץ 2002 ע"י ממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון. שלוש שנים אח"כ ב- 2 במאי 2005 התעשתה ממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון והדיחה לאלתר את יוסף בר-אל מכהונתו הרמה כ- מנכ"ל רשות השידור. בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל ובפעם הראשונה בתולדות רשות השידור הודח וסולק מנכ"ל רשות שידור מכהן. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
הערה 4 : הקשבתי במכונית שלי בעניין לתוכנית "שאלות אישיות" ריאיון רדיו בגלי צה"ל שערך מישהו אלמוני עם מישהו פלמוני אתמול (שבת – 5 ביולי 2014) בין 09.00 ל- 10.00 ברדיו גלי צה"ל. הייתי בדרכי יחדיו עם רעייתי לאֵי שם כדי לבקר את נכדי הבכור המשרת ביחידה קרבית בצה"ל. המראיין בעצם היה מר יעקב אגמון. אני מכיר היטב את קולו ואת סגנון עריכת הריאיון הבלתי מכופתר שלו במשך שנים רבות. אני אוהב את הסיג והשיח שהוא מנהל עם אורחיו ואת הדרך בה הוא שואב את האינפורמציה מהם. מדובר במראיין נבון ורחב ידע. התפתח ריאיון קולח ותוסס עם בן שיחו הנעלם שענה על כל השאלות ללא כחל ושרק וללא הסוואה. המרואיין המצוין התגלה כמשיב ללא הסתר את האינפורמציה שלו. לא ידעתי מי המרואיין הזה משום שיעקב אגמון הוא אומנם איש רדיו וותיק אך משום מה לא נקב אפילו פעם אחת במשך הריאיון בשמו של המרואיין. רק לקראת הסוף גילה כי בן שיחו הוא מר בועז אפלבאום. מפקד רדיו "גלי צה"ל" מר יָרוֹן דֶקֶל מחויב לתת את דעתו ולמצוא דרך כיצד לזהות את המרואיינים והמראיינים במשדרים מוקלטים. מה אשמים מאזיני גלי צה"ל שנכנסים באיחור למשדר כלשהו שמשודר ברשת הצבאית ומפסידים את פרק ההקדמה והזיהוי . אספר רק כי בראשית עשור ה- 80 של המאה שעברה הפיקה גב' נאווה כהן בטלוויזיה הישראלית הציבורית המונופוליסטית תוכנית ראיונות בשם "זה הזמן" ששודרה ב- 22.00. המראיין, המנחה והמגיש שלה היה רָם עֶבְרוֹן ז"ל. יום אחד חזרתי לביתי ברחוב משמר הגבול 5 בירושלים והתחברתי באיחור ל- "זה הזמן". רם עברון ראיין שם דמות מרתקת אך נעלמה ולא מוכרת במשך כ- 25 דקות. הייתי סקרן לדעת מי האיש אולם רם עברון לא קרא בשמו אפילו פעם אחת במשך הריאיון וגם לא היה שם שום Super imposing , כתובית כלשהי , שתזהה את המרואיין המעניין עבור הצופים . למחרת הערתי על כך לנאווה כהן . היא השיבה לי מייד ללא היסוס תשובה מטופשת, "מגיע לך העונש הזה…היית צריך לראות את התוכנית שלי מההתחלה…". אני מקווה שיָרוֹן דֶקֶל איננו חושב כך, כמותה.
הערה 5 : גב' איילה חסון הסתבכה באוויר ביום שישי – 4 ביולי 2014 בתום השידור הישיר של משחק רבע הגמר במונדיאל ברזיל 2014 גרמניה – צרפת 1 : 0 מה- "מָארָאקָאנָה" ובטרם עליית תוכנית ה- "יומן" שלה. היא הכריזה בנון שלנטיות ובטיפשות לאורכו ורוחבו של מסך ערוץ 1 כי גרמניה העפילה לשלב הגמר. מדובר אומנם "רק" בידיעה עיתונאית ספורטיבית אולם איילה חסון שאיננה מתמצאת בכדורגל והאוריינטציה שלה במונדיאל ברזיל 2014 מצומצמת ומוגבלת, הייתה חייבת בזהירות מִשְנֶה. נכון שאח"כ הבינה ששגתה ו- התנצלה. נכון גם שאין מדובר בטעות גורלית וקרדינלית שמפתלת את אורחות חיינו, סך הכול משהו שמקביל לאין סוף טעויות זיהוי מגוחכות ובלתי נסבלות של יורם ארבל, אולם עדיף מראש לא לשגות ולא להתנצל מאשר לשגות ואח"כ להתנצל. ג'וני קארסון (Johnny Carson) המנוח, האחד והיחיד בשעתו, אמר פעם ברגע של ווידוי שאת כל חוכמולוגיות הטקסטים השנונים שלו ואת כל הסלוגנים והאמירות והעקיצות שנאמרות על ידו בהזדמנויות שונות כ- Back announcements והתערבויות אחרות בתוך תוכנית ה- Talk Show המשגשגת שלו ב- NBC, שנראות כאילו נִשלפו מהשרוול- הן לא. הוא עורך עליהן חזרות קפדניות ומדוקדקות ומשתמש בהן בשעת כושר שמזדמנת לו במהלך הראיונות שהוא מנהל עם אנשים שונים. כך ניתח פעם את אמירת הטקסט בלתי כתוב שלו : "…הקונץ הוא באמת להיראות על מסך הטלוויזיה ובפני הקהל שלך כאילו אתה שנון, מקורי, מהיר תגובה, ו- שולף מהשרוול. במידה מסוימת אינני רק מנחה. אני גם שחקן ואיש תיאטרון למוד ניסיון שיודע ש- ללא חזרות והכנת שיעורי בית, לשונך עלולה להפיל אותך בפח ולהוציא אותך טיפש בפרהסיה. קשה לקנות מוניטין. קל לאבד אותו. לא רק קל אלא יש 1000 (אלף) דרכים בטלוויזיה כיצד להפסיד אותו…". את הטקסט הזה הוא שח פעם ל- וודי אלן.
טקסט תמונה : 1994. לפני 20 שנים. העיתונאית איילה חסון מעמודי התווך של הטלוויזיה הישראלית הציבורית ההיא – ערוץ 1. (לע"מ תמורת תשלום).
טקסט תמונה : 1981. לפני 33 שנים. הימים ההם הזמן ההוא. יורם ארבל מעמודי התווך של שידורי הספורט בטלוויזיה הישראלית הציבורית המונופוליסטית בעת ההיא. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
הערה 6 : משחק הגמר לגברים יחידים בטורניר ווימבלדון בטניס ביום ראשון – 6 ביולי 2014 בו ניצח הסרבי נובאק דג'וקוביץ' את השווייצרי רוג'ר פדרר 2:3 הוא חוויית טלוויזיה נהדרת בת 4 (ארבע) שעות, לא פחותה ממונדיאל ברזיל 2014. השדר דניאל זילברשטיין והפרשן שלו שלמה צורף בקיאים בחומר ויודעים את העבודה. הראשון צריך להשתמש פחות בשתי המילים שהוא חוזר עליהן שוב ושוב, "פדרר מסתבך…". רוג'ר פדרר לא מסתבך. העלילה הדרמטית שמורכבת מכל כך הרבה יסודות משנה שוּב ושוּב כיוון. השני שנושם, אוכל, שותה, יָשֵן, וחוֹלֵם טניס חייב להפסיק לבנות טקסטים טריביאליים כמו, "שני השחקנים צריכים לתת עכשיו את כל מה שיש להם…". ערוץ 5 בכבלים איננו חורג מהמדיניות העבר שלו ומעביר את ההתמודדות המסקרנת בשידור ישיר Off tube מהמוניטור בהרצליה.
פוסט מס' 410. 1. השידור הציבורי הטלוויזיוני במדינת ישראל בדמותו של ערוץ 1 איננו משוחרר לעולם מעול הרייטינג. מונדיאל ברזיל 2014 עושה חסד נעורים עם ערוץ 1 המסורבל והמיושן ומעניק לו מִדְרוּג נפלא. עיני הציבור בישראל נשואות אל שר התקשורת גלעד ארדן ואל אחריתו של ערוץ 1 במתכונתו הישנה. (חלק י"א). פוסט מס' 410. כל הזכויות שמורות.
מונדיאל ברזיל 2014 עושה חסד עם ערוץ 1 במתכונתו הישנה ומאפשר לשידור הציבורי לשאוף עוד כמה מולקולות חמצן ולנוח על זרי דפנה. ארבעת משחקי שלב רבע הגמר בטורניר, שניים ביום שישי – 4 ביולי 2014 גרמניה נגד צרפת 1 : 0 , וברזיל – קולומביה 2 : 1, ושניים ביום שבת ארגנטינה – בלגיה 1 : 0, והולנד – קוסטה ריקה 5 : 3 בבעיטות הכרעה מ- 11 מ' (המשחק הסתיים בתיקו אֶפֶס בתום 120 דקות) – הניבו את כמות הרייטינג המְצוּפָּה מהם כפי שאראה לכם מייד . ולא רק זאת : "יומן" של איילה חסון ששודר בבליל שישי – 4 ביולי 2014 בתום המשחק גרמניה – צרפת (גרמניה ניצחה 1 : 0) בין 21.00 ל- 22.00, הניב רייטינג עצום שלא כמקובל והביס פי שניים וחצי את "שישי" של אַלוֹן בֵּן דָוִד וטַלִי מוֹרֶנוֹ בערוץ 10 ("שישי" שודר בין 20.00 ל- 21.30) והשתווה ל- "אולפן שישי" של דני קושמרו בערוץ 2. מדובר בהישגי רייטינג חסרי תקדים של ערוץ 1 נציגו של השידור הציבורי במתכונתו הישנה.
2. מפת המִדְרוּג ה-מַזְהֶרֶת של ערוץ 1 מול מערכי הרייטינג של ערוץ 2 וערוץ 10 בערב וליל שישי – 4 ביולי 2014 בין 18.30 ל- 01.00 , בערב ולילה של שידורים ישירים של משחקי 1/4 הגמר במונדיאל הכדורגל של ברזיל 2014.
אולפן ברזיל 2014 ערוץ 1 19.00 – 18.30 % 7.8
גרמניה – צרפת 1 : 0 ערוץ 1 21.00 – 19.00 % 18.5
"יומן" ערוץ 1 22.00 – 21.00 % 11.7
"שישי" ערוץ 10 21.30 – 20.00 % 5.0
"אולפן שישי" ערוץ 2 21.30 – 20.00 % 11.7
אולפן ברזיל 2014 ערוץ 1 23.00 – 22.00 % 7.9
ברזיל – קולומביה ערוץ 1 01.00 – 23.00 % 21.2
3. מפת המדרוג המזהרת של ערוץ 1 מול מערכי הרייטינג של ערוץ 2 וערוץ 10 במוצ"ש – 5 ביולי 2014 בין השעות 18.30 ל- 01.00, בערב ולילה של שידורים ישירים של משחקי 1/4 הגמר במונדיאל הכדורגל של ברזיל 2014.
אולפן ברזיל 2014 ערוץ 1 19.00 – 18.30 % 5.6
ארגנטינה – בלגיה 1 : 0 ערוץ 1 21.00 – 19.00 % 20.3
"המגזין" ערוץ 10 21.00 – 20.00 % 5.3
חדשות שבת ערוץ 2 21.00 – 20.00 % 18.5
אולפן ברזיל 2014 ערוץ 1 23.00 – 22.30 % 8.65
הולנד – קוסטה ריקה ערוץ 1 25.45 – 23.00 % 23.2
5 : 3 בפנדלים לאחר 0 : 0 בתום 120 דקות
ארבעת המשחקים בשלב רבע הגמר בשיטת "המפסיד – יוצא" זכו לצפייה גדולה. המשחקים מסקרנים ומעניינים בזכות עצמם, וגם בגלל עבודת הפקה וצילום ברמה גבוהה מאוד שנעשית ע"י קבוצת הטלוויזיה HBS, זאת שמשמשת Host broadcaster בלעדי של הפקת סיגנל השידורים. ערוץ 1 מגלה שליטה לא מפתיעה ברייטינג. ככלות הכול מדובר במונדיאל. אולם זוהי תופעה זמנית וחד פעמית. דקה אחת בדיוק בתום השידור הישיר של משחק הגמר ע"י יורם ארבל ודני נוימן בדיוק בעוד שבוע, ב- 13 ביולי 2014 מאצטדיון ה- "מָארָאקָאנָה" בריו דה ז'אניירו, יהיו נשואות עיני הציבור הישראלי לעבר קיצו ואחריתו של ערוץ 1 הציבורי במתכונתו הישנה. ערוץ 1 עומד בפני צו הריסה. על חורבותיו יקום שידור ציבורי במתכונת חדשה. איש איננו יודע ברגע זה איזה מלבושים טלוויזיוניים ילבש השידור הציבורי העתידי, כיצד ייראה לוח השידורים שלו ? מה יהיה תקציבו הכספי ו- כישרונו וחוסנו הכלכלי ? האם יהיה ביכולתו להתמודד על זכויות השידורים של אירועי הספורט הרלוואנטיים בארץ ובעולם ? ומה תהיה מידת המעורבות הפוליטית בו ? מדובר בדרמה תקשורתית ואנושית מורכבת וסבוכה כלכלית וחוקתית. דבר אחד ברור לכולם : טלוויזיה ציבורית איננה משוחררת מעוֹל הרייטינג. כפי שרדיו "קול ישראל" איננו מפסיד בתחרות רייטינג ההאזנה לרדיו גלי צה"ל, אין שום סיבה שערוץ 1 הציבורי יינגף מידי ערב לאורכן של שנים רבות מול שני הערוצים המסחריים 2 ו- 10. שידור ציבורי איננו רק הגשת "מבט" ע"י מירב מילר ואמיר איבגי. שידור ציבורי איננו רק "מבט שני" בעריכת איתי לנדסברג. שידור ציבורי איננו רק הפקת תוכנית אקטואליה נידחת נטולת רייטינג (בשם השידור הציבורי) בימי שישי בשבוע "שישי בחמש" ואשר מוגשת ומונחית ע"י עו"ד כינרת בראשי ומר אורי לוי. התוכנית "מתורבתים" בערוץ 1 ששודרה ביום רביעי – 2 ביולי 2014 בין 18.30 ל- 19.00 צברה רייטינג עלוב של % 0.5 התוכנית "היסטוריה למכירה" ששודרה בערוץ 1 ביום רביעי – 2 ביולי 2014 בין 19.00 ל- 19.20 צברה רייטינג עלוב של % 0.8. התוכנית "מעברים" ששודרה בערוץ 1 ביום רביעי – בין 19.20 ל- 19.50 צברה רייטינג עלוב של % 0.7. התוכנית "תמונה משפחתית" ששודרה בערוץ 1 ביום חמישי – 3 ביולי 2014 בין 19.20 ל- 19.50 צברה רייטינג עלוב של % 0.5 . התוכנית "קול מן העבר" ששודרה בערוץ 1 ביום חמישי – 3 ביולי 2014 בין 21.15 ל- 21.45 צברה רייטינג עלוב של % 1.75 . התוכנית "החמישייה הקאמרית" ששודרה בערוץ 1 ביום חמישי – 3 ביולי 2014 בין 23.15 ל- 23.45 צברה רייטינג ומדרוג עלוב של % 1.45. אלו הן רק דוגמאות על קצה המזלג. לשם כך לא דרוש שידור ציבורי שאיש איננו צופה בו ולא את עושי השידור הציבורי במתכונתו זאת. ערוץ 1 הוא אפיק טלוויזיה כושל בכל פרמטר טלוויזיוני : חוסר מרץ אנושי, היעדר ניהול, אי כישרון ב- Programming, כריזמה מטושטשת לחלוטין, היעדרות מוחלטת של דמיון וחזון, סקרנות מוגבלת ביותר וחסרת עניין, אי בידול, ריבוי שידורים חוזרים , ובסופו של דבר חוסר כל יכולת להזדהות עמו גם בתחום הספציאליטה שהיה מנת חלקו מימים ימימה, חדשות ואקטואליה. חברת החדשות של ערוץ 10 כמו גם חברת החדשות של ערוץ 2 שמות בכיס הקטן את חטיבת החדשות הבלתי מוכשרת של ערוץ 1. אסייג את עצמי : בחטיבת החדשות עדיין עובדים כמה נשים וגברים חרוצים ומוערכים, אולם ככלל, כחברה, כ- התכנסות מקצועית של עיתונאים מדובר בעסק לא מוצלח. להזכיר שוב לקוראי הבלוג כי ערוץ 1 הציבורי הוא באופן אוטומטי אפיק הטלוויזיה העשיר ביותר בארץ מכל ערוצי הטלוויזיה, משום שהוא גובה למרות הרייטינג והיצירה העלובים שהוא מפיק, סכום של כ- 1.000000000 (מיליארד) שֶקֶל באמצעות תשלום מַס הַאַגְרָה.
חלק מהעיתונאים הכושלים של הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 המציאו במשך השנים מושג טלוויזיה מתעתע וחמקמק, וגם כאילו קדוש, שקרוי "השידור הציבורי". ברוב חולשתם הם נאחזו בו היטב. כאילו שקיים בארץ סוג שידור טלוויזיה אחד שחייב ברייטינג ומולו סוג של שידור טלוויזיה שני שמתקרא "שידור ציבורי" שמשוחרר מעוּלוֹ. בלוף. הגדרת השידור הציבורי הזה בפיהם במתכונתו זאת, זה המתנגן ב- ערוץ 1 ובערוץ 33, הפך אט – אט לכְסוּת, לשמיכה שכיסתה את הרייטינג והמדרוג העירומים. הציבור שמשלם כאמור מִידֵי שנה כ- 1.000000000 (מיליארד) שקל דְמֵי אַגְרָה נטש מאז עידן יוסף בר-אל ב- 2002 את המסך הציבורי העלוב. לא סתם נַטָש. הפנה לו עורף. רשות השידור העשירה מנוהלת רָע מאז עידן יוסף בר-אל, ו- רָדוּד גם בתקופת המנכ"ל הנוכחי יוני בן מנחם שסובל אף הוא מ- היעדר ידע ו- חוסר כישרון מדהים ובלתי מתקבל על הדעת וסופו מי יישורנו. אין שום סיבה להותיר את ערוץ 1 על כנו עם רייטינג כה מדשדש וכושל בעל כסות מִרְמָה של "שידור ציבורי". איזה שידור ציבורי ואיזה נעליים. זה נראה לי כמו הוֹנָאָה, כָּזָב, חִיפּוּי, גְנֵבַת דַעַת, הַעֲרָמָה, ו- הַסְתָּרָה מוחלטים. קִשְקוּש.
טקסט תמונה : 2002 . יוסף בר-אל הוצב במארס / אפריל 2002 ע"י השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, שר חנפן ונעדר ידע, בשם רענן כהן בפסגת השידור הציבורי של מדינת ישראל כמנכ"ל מיועד (במקום המנכ"ל הזמני רן גלינקא שכהונתו לא הוארכה ע"י הממשלה). ב- 6 ביוני 2002 התמנה יוסף בר-אל בקול תרועה רמה למנכ"ל קבע של רשות השידור ע"י ממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון. כהונתו הייתה אמורה להימשך עד 6 ביוני 2007. כעבור שלוש שנים בקיץ 2005 ליתר דיוק ב- 2 במאי 2005 הודח וסולק מכהונתו הרמה (כשנתיים בטרם הושלמה כהונתו הרמה) בגין שחיתות ושוחד מסך ע"י אותה ממשלה ואותו ראש ממשלה אריאל שרון שמינו אותו לתפקיד הרם והחשוב. הדחתו וסילוקו של יוסף בר-אל ב- 2 במאי 2005 מכס מנכ"ל רשות השידור הייתה הוכחה ניצחת כי המלצתו, בחירתו ו-מינויו במארס / אפריל 2002 של יוסף בר-אל הכושל למשרה האחראית והרמה של מנכ"ל רשות השידור היה מהלך מתרפס, חנפני, עלוב חסר ידע ותועלת של רענן כהן השר הממונה ההוא בעת ההיא על רשות השידור. עידן הפארטאץ' הגורלי ש- מדינת ישראל נקלעה אליו ע"י ממשלתה, גרר עמו חובבנות שלטונית ומשילות מתרפסת, משמעת דלה, חוסר ידע, אי סדר, והפקדות בשם הפרוטקציה של כל מיני אישים לא מוכשרים (כמו יוסף בר-אל) על ניהול ומנהיגות ענייני המדינה באגפיה השונים. הכתובת "מנא מנא תקל ופרסין" הייתה רשומה באותיות אדומות בוהקות ומכוונת לאנשי השלטון, "ראו הוזהרתם". (התמונה צולמה ב- 1990. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
צריך להתבונן בטרגדיית טורי הרייטינג וטבלאות המִדְרוּג של ערוץ 1 בתאריכים של ימי רביעי וחמישי – 2 ו- 3 ביולי 2014 (ימי מנוחה במונדיאל ברזיל 2014 שהבדילו בין שלב 1/8 הגמר ל- שלב 1/4 הגמר), לכן היו נטולי שידורים ישירים בטלוויזיה הציבורית ולהבין להיכן התדרדר ערוץ 1 הציבורי. מדובר בכישלון קולוסאלי של רשת טלוויזיה ציבורית שמְכוּנָה הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואשר תלויה לחלוטין בחסדי מונדיאל ברזיל 2014 . בלעדיו הוא שווה ערוץ 1 כקליפת השום מפני שאיש כמעט איננו צופה בו. ביומיים האלה של היעדר שידורים ישירים מברזיל 2014, כאמור בשל סיבות ארגוניות של ה- FIFA, חזר ערוץ 1 לסוּרוֹ ושב לשקוע ו- להתבוסס ב- מַדְמֵנָת הרייטינג שלו. ערוץ 2 וערוץ 10 לא רק גוברים עליו אלא מאפילים עליו ודוחקים אותו לשוליים. אתה מתבונן בנתונים ובעובדות המתמטיות ואינך רוצה להאמין להיכן התדרדר ערוץ 1 העשיר שמתיימר לייצג את "השידור הציבורי". זהו אותו ערוץ שנהנה מ- תשלום אַגְרָה של כ- 1.000000000 (מיליארד) שקל מידי שנה בשנה אך מפיק מִדְרוּג אָפְסִי, אותו שידור ציבורי שהציבור שמממן אותו איננו צופה בו. מדובר בתצוגות נֶפֶל. אסון טלוויזיוני. עובדי ערוץ 1 אינם אנשים רָעִים. הם אנשים שְבֵעִים . אנשים שְבֵעִים אינם אוהבים שינויים וודאי לא מהפכות. נוח להם מחד לייצר רייטינג דָלוּח ומאידך להשתכֵּר היטב.
4. זהו מערך הרייטינג הרדוד והעלוב שהקים ערוץ 1 מול ערוץ 2 וערוץ 10 בין 15.00 ל- 01.00, ביום רביעי – 2 ביולי 2014, בעודו נטול לחלוטין שידורים ישירים מ- מונדיאל ברזיל 2014. בהיעדר משחקי כדורגל מגביע העולם מדובר באסון רייטינג. אין מילים אחרות.
רבעי שעות ערוץ 1 ערוץ 2 ערוץ 10
15.15 – 15.00 % 0.3 % 2.5 % 2.9
15.30 – 15.15 % 0.0 % 3.3 % 2.2
15.45 – 15.30 % 0.1 % 3.6 % 2.4
16.00 – 15.45 % 0.3 % 4.0 % 3.1
16.15 – 16.00 % 0.4 % 2.9 % 4.9
16.30 – 16.15 % 0.3 % 3.8 % 4.2
16.45 – 16.30 % 0.1 % 4.4 % 5.0
17.00 – 16.45 % 0.3 % 5.9 % 6.4
17.15 – 17.00 % 1.2 % 8.5 % 8.3
17.30 – 17.15 % 2.1 % 8.4 % 8.6
17.45 – 17.30 % 1.4 % 7.9 % 9.4
18.00 – 17.45 % 1.1 % 8.5 % 9.6
18.15 – 18.00 % 0.8 % 11.3 % 9.4
18.30 – 18.15 % 1.1 % 12.0 % 8.0
18.45 – 18.30 % 0.7 % 13.3 % 8.1
19.00 – 18.45 % 0.3 % 14.1 % 8.2
19.15 – 19.00 % 0.7 % 12.0 % 9.6
19.30 – 19.15 % 0.9 % 12.4 % 7.4
19.45 – 19.30 % 0.5 % 13.8 % 7.8
20.00 – 19.45 % 1.6 % 15.1 % 8.6
20.15 – 20.00 % 3.0 % 18.9 % 9.7
20.30 – 20.15 % 5.6 % 20.5 % 8.1
20.45 – 20.30 % 3.7 % 25.5 % 10.2
21.00 – 20.45 % 3.4 % 29.7 % 8.5
21.15 – 21.00 % 2.2 % 34.2 % 7.4
21.30 – 21.15 % 2.9 % 31.5 % 7.5
21.45 – 21.30 % 3.4 % 35.3 % 5.8
22.00 – 21.45 % 3.0 % 36.3 % 5.6
22.15 – 22.00 % 2.4 % 31.9 % 5.7
22.30 – 22.15 % 2.2 % 32.8 % 4.9
22.45 – 22.30 % 1.4 % 34.4 % 3.6
23.00 – 22.45 % 1.2 % 29.2 % 4.6
23.15 – 23.00 % 1.1 % 24.2 % 5.3
23.30 – 23.15 % 1.1 % 17.2 % 7.8
23.45 – 23.30 % 1.4 % 14.0 % 6.2
24.00 – 23.45 % 1.3 % 9.6 % 6.5
24.15 – 24.00 % 1.9 % 9.6 % 5.1
24.30 – 24.15 % 1.4 % 8.0 % 5.6
24.45 – 24.30 % 1.3 % 5.8 % 3.2
25.00 – 24.45 % 1.0 % 5.3 % 2.1
5. זהו עוד מערך רייטינג רדוד ועלוב שמיסד ערוץ 1 מול ערוץ 2 וערוץ 10 בין 15.00 ל- 01.00 ביום חמישי – 3 ביולי 2014, בשעה שהוא נטול לחלוטין שידורים ישירים מ- מונדיאל ברזיל 2014. מדובר במסננת מלאה חורים. בהיעדר משחקי כדורגל מגביע העולם מדובר בשוֹאָת מִדְרוּג. אין מילים אחרות.
רבעי שעות ערוץ 1 ערוץ 2 ערוץ 10
15.15 – 15.00 % 0.2 % 1.4 % 1.8
15.30 – 15.15 % 0.3 % 1.5 % 1.3
15.45 – 15.30 % 0.4 % 1.8 % 1.0
16.00 – 15.45 % 0.5 % 2.4 % 2.5
16.15 – 16.00 % 0.7 % 2.9 % 3.8
16.30 – 16.15 % 0.6 % 3.2 % 3.1
16.45 – 16.30 % 0.3 % 3.2 % 4.6
17.00 – 16.45 % 0.8 % 5.7 % 7.7
17.15 – 17.00 % 1.9 % 6.8 % 9.2
17.30 – 17.15 % 3.0 % 6.8 % 8.4
17.45 – 17.30 % 1.3 % 6.3 % 9.7
18.00 – 17.45 % 0.5 % 7.3 % 8.4
18.15 – 18.00 % 0.3 % 10.1 % 7.4
18.30 – 18.15 % 0.9 % 11.3 % 7.1
18.45 – 18.30 % 2.1 % 11.5 % 6.0
19.00 – 18.45 % 1.2 % 12.4 % 5.7
19.15 – 19.00 % 0.4 % 11.6 % 6.8
19.30 – 19.15 % 0.3 % 12.2 % 7.1
19.45 – 19.30 % 0.7 % 13.4 % 6.9
20.00 – 19.45 % 2.2 % 14.1 % 8.5
20.15 – 20.00 % 3.8 % 19.5 % 9.5
20.30 – 20.15 % 3.9 % 25.8 % 7.1
20.45 – 20.30 % 2.5 % 24.3 % 11.9
21.00 – 20.45 % 2.2 % 21.9 % 14.4
21.15 – 21.00 % 1.0 % 26.5 % 12.2
21.30 – 21.15 % 1.1 % 26.7 % 14.4
21.45 – 21.30 % 2.4 % 26.7 % 13.4
22.00 – 21.45 % 1.5 % 31.6 % 12.3
22.15 – 22.00 % 2.1 % 29.7 % 12.0
22.30 – 22.15 % 2.4 % 30.1 % 10.3
22.45 – 22.30 % 1.5 % 28.0 % 9.6
23.00 – 22.45 % 1.3 % 25.2 % 10.3
23.15 – 23.00 % 2.0 % 17.2 % 9.5
23.30 – 23.15 % 1.3 % 13.4 % 10.6
23.45 – 23.30 % 1.6 % 11.8 % 8.8
24.00 – 23.45 % 0.5 % 9.4 % 8.3
24.15 – 24.00 % 0.2 % 9.2 % 7.1
24.30 – 24.15 % 0.7 % 7.9 % 5.7
24.45 – 24.30 % 0.5 % 7.2 % 3.9
25.00 – 24.45 % 0.6 % 5.1 % 2.9
המערכת העיתונאית של ערוץ 1 היא זאת ש- דרדרה אותו במסווה של שידור ציבורי אל עברי פי פחת אל התהום. הטכנאים ואנשי הדירוג המשולב שניבטים בחודש האחרון מידי ערב מהמסך הציבורי בשחור / לבן אל משלם האגרה שלהם ומבקשים ממנו את תחינתם – אינם אשמים. עליבותה של הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 נובעת מהתנהלותה של מערכת עיתונאית עשירה בממון וכוח אדם, לא מוכשרת, לא יעילה, ובזבזנית, שגם סובלת מניהול גרוע. ציפיתי שהעיתונאים, העורכים, המפיקים, הבימאים, ואנשי חטיבת התוכניות יחוללו את המהפכה הטלוויזיונית בכוחות עצמם. ציבור עובדים שיעלה על הבריקדות ויניח יחדיו כאיש אחד את המפתחות על שולחנם של מנכ"ל רשות השידור העלוב יוני בן מנחם, עוזר הנפל שלו זליג רבינוביץ', ויו"ר הוועד המנהל של רשות השידור אמיר גילת. אולם הם אנשי הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 בחרו כמובן להסתגר בבועה פרטית משלהם בטענה שהם אנשי מקצוע ונקיים מכל עוון וחטא. הנימוק העיקרי להסתגרות בבועה ואי הבעת מחאה כלפי הנהלתם הרופסת הוא פיננסי . כדאי ו/או לא כדאי. רבים מעיתונאי ערוץ 1 הציבורי הם בלתי מוכשרים ולא יעילים ויעידו על כך טבלאות הרייטינג המובאות להלן. מקומם העכשווי של רבים מעיתונאי ערוץ 1 הוא מפני ששָם נולדו . לא בטוח שמדובר בפטריוטים נכספים של השידור הציבורי אלא גם ברשלנים שמאיישים אותו בעל כורחם ואשר מפיקים במשך שנים ארוכות רייטינג עלוב שנע בתחתית הסולם , משהו בין % 1.0 לבין % 3.0, אולם משתכרים משכורות מופלגות יחסית לאלה הקיימות בשוק התקשורת הישראלי. לא כולם. צריך לומר ולהדגיש כי בתוך החבורה הרשלנית (מהיבט מדידת הרייטינג) נמצאים גם כמה צדיקים ספורים אך זאת היא חבורה מצומצמת למדי. לרוב העיתונאים לא כדאי למחות נגד הניהול הפתטי משום שהם בעלי אינטרס. יש להם משכנתאות, תשלומי הלוואות כבדות, רובצים עליהם החזרים כספיים תוך כדי קיום רמת חיים גבוהה ופרנסת משפחותיהם. למה אם כן כדאי להם לעלות על בריקדות ? מדוע המִדְרוּג הדַל אמור להעיק עליהם וצריך להדאיג אותם ? מן המפורסמות הוא כי אנשי טלוויזיה שמחוללים רייטינג נמוך משולים לבני אדם שחוטפים סטירות שמאדימות את לחייהם מבּוּשָה. אנשים עם לחיים אדומות אינם מסתובבים בדרך כלל בציבור סתם ככה כאילו לא קרה מאום. עם אנשי ערוץ 1 העסק שונה. הם כן מסתובבים בינינו ו- כולם רואים ש- לחייהם של מרבית עובדי ועיתונאי ערוץ 1 אדומות ולא מפּוּדְרָה, אולם הרייטינג המגוחך והרדוד איננו כפי הנראה מ- עניינם. מדובר בטרגדיית שידור ציבורית מתמשכת בת שנים . מדובר בסיפור עצוב. סַגָה טלוויזיונית שהתפתחה לתעשייה חולנית ומדשדשת בגלל מחסור תמידי לאורך שנים ארוכות ב- וויטמין R. השימוש בוויטמין ה- Rating בתקשורת המונים – הכרחי. הוא שומר על בריאותה של כל רשת טלוויזיה באשר היא, ציבורית ו/או מסחרית. בהיעדרו – פניה מושחתים וגופה מתעוות. ערכו של וויטמין R הטלוויזיוני דומה לחיוניות והיעילות התזונתית שמספקת חומצה אסקורבית (Ascorbic acid), וויטמין C. יורדי ים ומלחים נטלו אותה בימים ההם (על בסיס יומי כמו למשל נתינת שלוש כפיות מיץ לימון מידי יום לכל מלח) בעת מסעות ארוכים בני שנים במרחבי האוקיינוסים בספינות שניווטו הקפטנים והחוקרים הבריטיים ג'ימס קוק (James Cook) ו- וויליאם בלאיי (William Bligh) בשנים 1800 – 1770. ללא אספקה שוטפת ומתמדת של וויטמין C יירקב גוף האדם ויחדל מלהתקיים. בלעדי רייטינג כל רשת טלוויזיה באשר היא – תגווע . במוקדם ו/או במאוחר. אנוכי סקרן לדעת מי יהיה המנהיג שיידרש להקים את השידור הציבורי החדש על חורבותיו של הישן. בארץ נמצאים מעט מידי מנהיגי טלוויזיה שיודעים כיצד להנדס את המבנה החדש.
6. רייטינג. ערוץ 1 גוזר במונדיאל ברזיל 2014 בין 12 ביוני 2014 ל- 5 ביולי 2014 עוד ועוד קופוני מִדְרוּג.
זוהי רשימת הרייטינג הנכבדה, המצטברת, והמעודכנת ליום ראשון – 6 ביולי 2014 שצבר ערוץ 1 (וגם ערוץ 2) עד כה בשידורים הישירים שלו במונדיאל הכדורגל של ברזיל 2014 . מדובר בהישגי רייטינג נפלאים בעבור 1 הציבורי שמשפיעים על התחזקותם של "מבט" ו- "יומן" שני משדרי החדשות החשובים ביותר של ערוץ 1 .
תאריך משחק מקום שעון ישראל רייטינג
12.6.2014 טקס פתיחת המונדיאל (סאו פאולו) 21.00 % 12.7
12.6.2014 ברזיל – קרואטיה 3 : 1 (סאו פאולו ) 23.00 % 23.2
13.6.2014 מכסיקו – קמרון 1 : 0 (נאטאל) 19.00 % 12.1
13.6.2014 הולנד – ספרד 5 : 1 (סלבאדור) 22.00 % 18.6
14.6.2014 צ'ילה – אוסטרליה 3 : 1 (קויאבה) 01.00 % 7.2
14.6.2014 קולומביה – יוון 3 : 0 (בלו הוריזונטה) 19.00 % 11.4
14.6.2014 קוסטה ריקה – אורוגוואי 3 : 1 (פורטלזה) 22.00 % 14.9
15.6.2014 שווייץ – אקוואדור 2 : 1 (ברזיליה) 19.00 % 10.1
15.6.2014 צרפת – הונדורס 3 : 0 (פורטו אלגרה) 22.00 % 15.9
16.6.2014 איראן – ניגריה 0 : 0 (קוריטיבה) 22.00 % 10.7
16.6.2014 גרמניה – פורטוגל 4 : 0 (סלבאדור) 19.00 % 17.6 (ערוץ 2)
17.6.2014 בלגיה – אלג'יריה 2 : 1 (בלו הוריזונטה) 19.00 % 11.0
17.6.2014 ברזיל – מכסיקו 0 : 0 (פורטלזה) 22.00 % 23.3 (ערוץ 2)
18.6.2014 הולנד – אוסטרליה 3 : 2 (פורטו אלגרה) 19.00 % 15.7
18.6.2014 צ'ילה – ספרד 2 : 0 (ריו דה ז'אניירו 22.00 % 18.9
19.6.2014 קולומביה – חוף השנהב 2 : 1 (ברזיליה) 11.00 % 13.0
19.6.2014 אורוגוואי – אנגליה 2 : 1 (סאו פאולו) 22.00 % 20.8
20.6.2014 קוסטה ריקה – איטליה 1 : 0 (רסיפה) 19.00 % 14.4
20.6.2014 צרפת – שווייץ 5 : 2 (סלבאדור) 22.00 % 15.0
21.6.2014 ארגנטינה – איראן 1 : 0 (בלו הוריזונטה) 19.00 % 17.7
21.6.2014 גרמניה – גאנה 2 : 2 (פורטלזה) 22.00 % 20.6
22.6.2014 בלגיה – רוסיה 1 : 0 (ריו דה ז'אניירו) 19.00 % 15.1 (ערוץ 2)
22.6.2014 אלג'יריה – דר. קוריאה 4 : 2 (פורטו אלגרה) 22.00 % 12.2
23.6.2014 הולנד – צ'ילה 2 : 0 (סאו פאולו) 19.00 % 14.3 (ערוץ 2)
23.6.2014 ספרד – אוסטרליה 3 : 0 (קוריטיבה) 19.00 % 5.5
23.6.2014 ברזיל – קמרון 4 : 1 (ברזיליה) 23.00 % 15.3 (ערוץ 2)
23.6.2014 מכסיקו – קרואטיה 3 : 1 (רסיפה) 23.00 % 5.7 (ערוץ 1 Off tube)
24.6.2014 אורוגוואי – איטליה 1 : 0 (נאטאל) 19.00 % 15.5
24.6.2014 קוסטה ריקה – אנגליה 0 : 0 (בלו הוריזונטה) 19.00 % 3.7
24.6.2014 יוון – חוף השנהב 2 : 1 (פורטלזה) 23.00 % 12.0
25.6.2014 ארגנטינה – ניגריה 3 : 2 (פורטו אלגרה) 19.00 % 16.1
25.6.2014 צרפת – אקוודור 0 : 0 (ריו דה ז'אניירו) 23.00 % 15.4
26.6.2014 גרמניה – ארה"ב 1 : 0 (רסיפה) 19.00 % 14.2
26.6.2014 אלג'ריה – רוסיה 1 : 1 (קוריטיבה) 23.00 % 10.9
28.6.2014 ברזיל – צ'ילה 1/8 גמר, (1:1) 3:2 הכרעה בפנדלים, בלו הוריזונטה, 19.00-% 23.2
28.6.2014 קולומביה – אורוגוואי 1/8 גמר, 0:2 , ריו דה ז'אניירו , 23.00 – % 19.6
29.6.2014 הולנד – מכסיקו 1/8 גמר , 1:2 , פורטלזה , 19.00 – % 19.1
29.6.2014 קוסטה ריקה – יוון 1/8 גמר (1:1), 5:3 בפנדלים, רסיפה , 23.00 – % 13.4
30.6.2014 צרפת – ניגריה 1/8 גמר , 0:2 , ברזיליה , 19.00 , הרייטינג למשחק הזה נמדד רק במחצית הראשונה בלבד % 17.2 , מפני שהשידור הישיר בערוץ 1 הופסק בגין סיקור רצח שלושת הנערים החטופים ע"י חמאס , ו- הועבר לערוץ 511 HD .
הערה : המשחק השני ב- 30.6.2014 בשלב 1/8 גמר גרמניה – אלג'יריה 1 : 0 בהארכה שודר ישיר אך ורק בערוץ 5 בכבלים ולא בערוץ 2 כמתוכנן בגלל סיקור רצח שלושת הנערים החטופים ע"י החמאס. וועדת המדרוג איננה סוקרת את הרייטינג שצובר ערוץ 5 בכבלים .
1.7.2014 ארגנטינה – שווייץ 1/8 גמר , 0:1 , סאו פאולו , 19.00 . הערה : אין סקר רייטינג משום שהמשחק שודר בערוץ 511 HD .
1.7.2014 בלגיה – ארה"ב 1:2 1/8 גמר , סלבאדור , 23.00 . הערה : אין סקר רייטינג משום שהמשחק שודר בערוץ 59 HD .
4.7.2014 גרמניה – צרפת 1/4 הגמר , 1 : 0 , ריו דה ז'אניירו , 19.00. רייטינג : % 18.5 .
4.7.2014 ברזיל – קולומביה 1/4 גמר , 2 : 1 , פורטלזה , 23.00 . רייטינג : % 21.2 .
5.7.2014 ארגנטינה – בלגיה 1/4 גמר , 1 : 0 , ברזיליה , 19.00 . רייטינג : % 20.3 .
5.7.2-14 הולנד – קוסטה ריקה 1/4 גמר , 5 : 3 בפנדלים לאחר 0 : 0 בתום 120 דקות , המשחק נערך ב- 23.00 בסלבאדור . רייטינג : % 23.2 .
תאריכים מבט – ערוץ 1 חדשות ערוץ 10 חדשות ערוץ 2
15.6.2014 % 10.9 % 8.8 % 24.0
17.6.2014 % 11.2 % 9.4 % 21.0
18.6.2014 % 10.9 % 7.2 % 20.8
19.6.2014 % 11.0 % 8.4 % 20.8
20.6.2014 "יומן" % 12.1 "שישי" % 4.7 "אולפן שישי" % 13.8
22.6.2014 % 5.8 % 14.9 % 25.5
23.6.2014 % 6.4 % 17.1 % 19.0
24.6.2014 % 6.2 % 16.1 % 22.7
25.6.2014 % 8.5 % 7.9 % 18.2
26.6.2014 % 9.0 % 7.9 % 17.1
27.6.2014 "יומן" % 5.4 % 4.1 % 17.8
29.6.2014 % 13.0 % 7.6 % 16.7
30.6.2014 % 10.4 % 12.6 % 29.2
1.7.2014 % 4.8 % 9.6 % 20.5
ערוץ 1 משדר ב- HD בערוץ 511 בלבד את המשחק ארגנטינה – שווייץ בשלב 1/8 הגמר בגלל סיקור רצח שלושת הנערים החטופים.
2.7.2014 % 5.2 % 9.0 % 27.9
הפסקת מנוחה במונדיאל. אין שידורים ישירים בערוץ 1 מברזיל 2014.
3.7.20 % 4.1 % 11.3 % 24.1
הפסקת מנוחה במונדיאל. אין שידורים ישירים בערוץ 1 מברזיל 2014.
4.7.2014 "יומן" % 11.7 % 5.0 % % 11.7
7. 4 ביולי 2014 . 19.00 שעון ישראל. גרמניה – צרפת 1 : 0 בשלב 1/4 הגמר ב- "מאראקאנה" בריו דה ז'אניירו.
א. משחק משעמם .
ב. HBS מתגברת את מערך הצילום ומערכות ההילוכים החוזרים שלה. כל שער מוקרן 7 (שבע) פעמים בהילוכים חוזרים מזוויות התבוננות שונות לרבות זווית נגדית ו- SSM.
ג. תאורת "האור והצל" באצטדיון ה-מאראקאנה בריו דה ז'אניירו מקשה על עבודת ה- CCU של HBS ופוגם ב- חוויית הצילום.
ד. המשחק כל כך משעמם שהוא מאפשר להבחין ביתר חדות בטעויות הזיהוי הנמשכות והבלתי מובנות של יורם ארבל המסכן. דקה 31 . ההגנה הצרפתית הודפת בראשות השוער שלה הוגו לוריס קרן גרמנית . הפרשן דני נוימן מתנסח כלהלן : "הוא לא נוגע כלל בכדור…". יורם ארבל מגיב : "נכון…יש לו שחקן שלו שקופץ לו מול הפרצוף…". אנוכי מזהה בקלות במוניטור שלי בדירתי הצנועה ברחוב אבן גבירול בתל אביב שלושה שחקנים צרפתיים פול פוגבה מס' 19, מאמאדו סאקו מס' 5, ו- רפאל וואראן מס' 4 ששומרים בגופם על שוערם הוגו לוריס, אולם גם מסתירים לו את שדה הראייה , ומקשים עליו לפעול. השַדָּר המוביל של ערוץ 1 יורם ארבל שיושב בעמדת שידור נוחה ב- "מָארָאקָאנָה" לא מזהה איש מהם. לא שגיאה גורלית אלא עוד טעות אחת של אי זיהוי בתהליך מתמשך מביך, מוזר, ו- שלילי שלו, שהחל ב- 12 ביוני 2014. יורם ארבל לא מזהה ולא מכיר עשרות אולי מאות שחקנים ב- 32 הנבחרות עד שנדמה לך לפעמים שהוא פשוט לא יודע מהחיים שלו. הוא מחליק, משתמט מזיהוי הכרחי של גיבורי העלילה, ומשתמש בתיאורים ספרותיים במקום לדייק ולדבר עובדות בשפה מתמטית.
ה. דקה 69. יורם ארבל לא רואה שהכדור שבועט תומאס מולר פוגע ברגל צרפתית ויוצא לקרן. דני נוימן מתקן אותו.
ו. דקה 75. יורם ארבל ודני נוימן מנהלים וויכוח ביניהם כיצד מבטאים את השם הגרמני "מולר" . דני נוימן קורא לו מלר ויורם ארבל מכנה אותו "מולר". דני נוימן מטיל ספק בפרהסיה במיומנות ובידע של יורם ארבל להגות את השם "Muller" עם שתי נקודות מעל האות "U".
ז. מדובר ב- שעמום אחד גדול.
8. יום שישי – 4 ביולי 2014 . 23.00 שעון ישראל. ארגנטינה – בלגיה 1 : 0 בשלב רבע הגמר ב- ברזיליה.
א. אני לוחץ על 11 ב- שלט בגלל ליאו מסי.
ב. HBS מתגברת את מערך הצילום וההילוכים החוזרים שלה. אני רואה כל שער 7 ( שבע) פעמים. כל עבירה וכל בעיטה לשער זוכות לשלושה הילוכים חוזרים לרבות צילומי Close up ב- SSM . מדובר בחוויית צילום . עוד מעט כשנחזור בקרוב לצילומי הטלוויזיה בארץ המסקרים את משחקי ליגת העל של עונת 2015 – 2014 נתגעגע ונעריך עוד יותר את המלאכה של HBS . השער של גונזאלו היגואין בדקה ה- 7 זוכה לשלושה הילוכים חוזרים – אינסטנט. חולפות 4 דקות וב- 11:32 רואים עוד שלושה הילוכים חוזרים של השער היחיד במשחק מעוד שלוש זוויות צילום שונות. חולפות עוד כמה דקות ו- HBS מקרינה הילוך חוזר שביעי מזווית צילום שביעית אחרת. כיסוי מדהים בטיב האיכות שלו.
ג. השדר מאיר איינשטיין בניגוד ליורם ארבל מזהה כל הזמן בדייקנות ולאורך כל הדרך בכל המשחקים את שמות השחקנים המתמודדים על כר הדשא.
ד. דקה 39. בעיטה חופשית של ליאו מסי מ- 17 מטרים . החומה הבלגית ניצבת כ- 7 מטרים אולי 6 מטרים מהכדור (במקום 9.15 מטרים). ל- ליאו מסי אין שום סיכוי ויכולת במצב הזה לעקוף את החומה ולכבוש שער . הכדור טס גבוה ומחמיץ את המסגרת.
9. שבת – 5 ביולי 2014 . 19.00 שעון ישראל . ברזיל – קולומביה 2 : 1 בשלב רבע הגמר ב- פורטלזה.
א. דקה 65. הקפטן הברזילי הדומיננטי טיאגו סילבה חוטף כרטיס צהוב שלא יאפשר לו לשחק בחצי הגמר נגד גרמניה. בימאי HBS שמבין דבר ו/או שניים בתורת המשחק וב- דוקטרינה של הטלוויזיה כמשווקת מסרים לא רק אינפורמציית Play by play ממהר לחוש אל פליפה סקולארי מאמן נבחרת ברזיל כדי לנתב לאוויר Reaction shot. פליפה סקולארי תופש את ראשו באכזבה. הוא הראשון שמבין את גודל האבדה בגין עבירה מיותרת וכרטיס צהוב טיפשי. הוא לא ידע שבחלוף עשרים דקות בדקה ה- 85 יאבד את ניימאר בגין פציעה קשה שנבעה מכניסה ברוטאלית במהירות גבוהה של חואן קמילו סוניגה ותקיעת ברך בתנופה גדולה בגבו של ניימאר. מדובר בתקיפה פלילית לכל דבר ולא בעבירה ספורטיבית כלשהי. שופט המשחק הספרדי קארלוס וולאסקו קראביו אפילו לא שלף כרטיס צהוב לתוקפן. ניימאר הובהל לבית החולים עם חשש לשבר בחוליה בעמוד השדרה. המצלמות של HBS מוכיחות שוב ושוב שמשחק הכדורגל הוא לעיתים פיזי מאוד, אגרסיבי, וגם אלים. כאילו מדובר בשדה קרב.
ב. דקה 69. דיוויד לואיז כובש שער מבעיטה חופשית ממרחק של 30 מ'. הכדור נוחת כעבור 1.5 שנייה בשיפולי הרשת של שער קולומביה. הכדור איננו מסובב ולא מטעה. הוא טס במהירות ממוצעת של 72 קמ"ש. לשוער קולומביה דוויד אוספינה יש זמן די והותר כדי לקטוף את הכדור אולם הוא איננו ערני ונכנע.
ג. אינני אוהב את המצלמות האוויריות של HBS. הן מעוותות את התמונה ואת קנה המידה של יחסי המרחקים.
10. מוצ"ש – 5 ביולי 2014. 23.00 שעון ישראל. הולנד – קוסטה ריקה 3:5 בבעיטות הכרעה מ- 11 מטרים לאחר שהמשחק בסלבאדור הסתיים בתוצאה 0:0 בתום 120 דקות.
א. לא כוחות. משחק של חתול ועכבר.
ב. דקה 119. יורם ארבל מכריז : "קוסטה ריקה מלכת הדרמות במונדיאל הזה".
ג. דקה 120. גם ההארכה הסתיימה בתיקו אפס. אוהדי קוסטה ריקה רואים בתוצאה המאופסת הישג, וכאילו ניצחו את הולנד.
ד. בעיטות ההכרעה מ- 11 מ' הן תמיד דרמה ואין טוב יותר מיורם ארבל לתאר אותה.
ב- 13 ביולי 2014 מסתיים מונדיאל ברזיל 2014. עם תומו כל האפשרויות פתוחות. השאלה הגדולה האם שר התקשורת גלעד ארדן וממשלת ישראל מסוגלים להתמודד עם הרכבה ובנייה מחדש של מודל טלוויזיה ציבורית במקום הישנה.
סוף הפוסט מס' 410. הועלה לאוויר ביום ראשון – 6 ביולי 2014. כל הזכויות שמורות.
תגובות
פוסט מס' 410. השידור הציבורי הטלוויזיוני במדינת ישראל בדמותו של ערוץ 1 איננו משוחרר לעולם מעול הרייטינג. מונדיאל ברזיל 2014 עושה חסד נעורים עם ערוץ 1 המסורבל והמיושן ומעניק לו מדרוג נפלא. עיני הציבור בישראל נשואות אל שר התקשורת גלעד ארדן ואל אחריתו של ערוץ 1 במתכונתו הישנה. (חלק י"א). פוסט מס' 410. כל הזכויות שמורות. כל הזכויות שמורות. — אין תגובות
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>