פוסט מס' 470. אנטי אסתטיקה טלוויזיונית (1). פוסט מס' 470. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שישי – 23 בינואר 2015.
הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים. אין להעתיק, לשכפל, ולעשות כל שימוש בטקסט ובתמונות.
הערה 2 : הבלוג איננו מופק, ו/או נכתב, ו/או נערך למען מטרת רווח כספי ו/או לצורך פרסום אישי. הוא מוענק בחינם לקוראים.
פוסט מס' 470. אנטי אסתטיקה טלוויזיונית (1). פוסט מס' 470. כל הזכויות שמורות.
הערה 3 : חלק מהפוסטים המתפרסמים בבלוג נשענים גם על מחקר וכתיבה שלי שעוסקים ב- סדרת טלוויזיה רחבת ממדים בת 13 ספרים הקרויה "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה". התחלתי את המחקר והכתיבה ב- 1998 (לאחר השתתפותי ב- WBM הראשון שהתקיים בסידני לקראת אולימפיאדת סידני 2000) ואני אמור לסיים את עבודתי זאת ב- 2019 . לכל המאוחר ב- 2020.
הערה 4 : מחקר וכתיבת סדרה תיעודית רחבת היקף ביותר הכוללת בתוכה 13 ספרים עבי כרס (כתיבה שהיא לעיתים אגרסיבית ובוטה) , ואשר קרויה , "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה", חייבת להיות מוכחת ומגובה ועטופה במסמכים שיוכיחו את אמיתות המחקר.
—————————————————————————————————-
פוסט מס' 470 : הועלה לאוויר ביום שישי – 23 בינואר 2015.
—————————————————————————————————-
טקסט תמונה : 2003 – 2002. אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. עזבתי בטריקת דלת לאחר שממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון ז"ל עשתה מעשה מופרך ומינתה בקיץ 2002 את יוסף בר-אל לתפקיד הרם של מנכ"ל רשות השידור. באוקטובר 1998 (לאחר שובי מה- WBM ה-1 שנערך בסידני – אוסטרליה לקראת שידורי הטלוויזיה והרדיו של אולימפיאדת סידני 2000) התחלתי לחקור ולכתוב את הסדרה רבת ה- היקף ועבת כרס בת 13 ספרים שעוסקת בקורות הטלוויזיה בעולם ובארץ בשנים 2014 – 1884, ואשר הענקתי לה את השם , "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה". הסדרה כוללת בתוכה כ- 72 (שבעים ושניים) כרכים שמשתרעים על פני כ- 130000 (מאה ושלושים אלף) עמודי מחשב (A4). המחקר והכתיבה של הסדרה אמורים להסתיים ב- 2019, לכל המאוחר ב- 2010 .
סדרת 13 הספרים היא מסת טלוויזיה שדנה בתחומי התפתחות סיקור הספורט, החדשות, והתיעוד בטלוויזיה הבינלאומית ובארץ כמו גם התפתחות הטכנולוגיה הטלוויזיונית מאז 1884 (מאז ימיו של מהנדס האלקטרוניקה הגרמני פאול ניפקואו / Paul Nipkow), כלכלה טלוויזיונית, מו"מ וזכויות שידורים, הפקה ומשאבי אנוש, כישרון שידור Play by play, הגשה, הנחייה, ומהימנות בעריכת ראיונות. לצורך כתיבת הסדרה ראיינתי כ- 2200 (אלפיים ומאתיים) אנשים בעולם ובארץ. היא עבת כרס מפני שהיא כוללת בתוכה מלבד הכתיבה שלי עשרות אלפי תמונות + מסמכים אותנטיים + קטעי עיתונות וכמובן תיעוד מפורט של אותם 2200 אנשי תעשיית הטלוויזיה בעולם ובארץ שניאותו למסור לי עדותם ולסקור עמי את ההיסטוריה של הטלוויזיה שהם היו חלק ממנה. להיסטוריה הטלוויזיונית הזאת יש תכונה סלקטיבית. חלק מהאנשים שעמם דיברתי היא מציבה בראש הרשימה. לחלק היא מייעדת מקום באמצעיתה. ולא מעט אחרים שניצבו בעמדות מפתח היא מותירה בירכתיים משום שהתברר כי היו אנשים כושלים ולכן לא חשובים. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
אנטי אסתטיקה טלוויזיונית (1).
הקדמה כלכלית.
התייצבותם של מנכ"ל רשות השידור מר יונה וויזנטל ומנהל ערוץ 1 מר אלי בבא בצמרת השידור הציבורי מיטיבה בהדרגה עם הרייטינג. בכל תחומי השידור בטלוויזיה. ניהולם של יונה וויזנטל ואלי בבא את רשות השידור וערוץ 1 טוב ב- 1000 (אלף) מונים משל קודמיהם המנכ"ל יוני בן מנחם, עוזרו זליג רבינוביץ', ויו"ר הוועד המנהל של רשות השידור אמיר גילת . כל השלושה הנ"ל הודחו וסולקו ממשרותיהם ההן. ערוץ 1 נהג בחוכמה טלוויזיונית ובשֵכֶל והיגיון הנוגעים לתקשורת המונים, משחתם על זכויות שידורים בלעדיות של המשחקים המרכזיים בליגות העל של שני ענפי הספורט המרכזיים של מדינת ישראל, הכדורגל והכדורסל. ערוץ 1 שרוי בימים אלה תחת צו מפרק ותחת עול כונס נכסים, אף על פי כן מצאו שני מנהיגי השידור הציבורי האלה יונה וויזנטל ואלי בבא דרך לחבר שוב את משלם האגרה לכור מחצבתו, גם באמצעות שידורי הספורט הישירים.
ערוץ 1 משלם להתאחדות הכדורגל עבור חוזה בן שלוש שנים ,2016 – 2013, סכום של 45.000000 (ארבעים וחמישה מיליון) שקל. 15.000000 (חמישה עשר מיליון) שקל מידי עונה . כ- 430.000 (ארבע מאות ושלושים אלף) שקל בעבור כל שידור ישיר במשך תקופה של שלוש שנים . ערוץ 1 ערך במקביל חוזה גם עם איגוד הכדורסל בן שנתיים, 2015 – 2013, בעבור סכום של 12.000000 ׁ(תריסר מיליון) שקל. 6.000000 (שישה מיליון) שקל לעונה. כ- 150.000 (מאה וחמישים אלף) שקל בעבור כל שידור ישיר במשך תקופה של שנתיים. להוצאות האלה של זכויות השידורים נלווים הוצאות נוספות של שכירת ניידת השידור של חברת "מזמור" בהנהלת מהנדס הטלוויזיה מר דני לנקרי. כ- 3000 (שלושים אלף) שקל בעבור תפעול חד פעמי של כל ניידת שידור. כמו כן כוללות ההוצאות פיצוי ותשלום שעות נוספות לעובדים הרבים בניידות השידור שהמתייצבות בהיכלים ובאצטדיונים השונים בכל חלקי הארץ. לכך יש להוסיף גם חוזים אד הוק שנעשים עם כל מיני פרשנים שאינם באים מרשות השידור כמו אבי רצון, אייל לחמן, אלון חזן, אביעד פוהורילס, גיא עזורי, גור שלף, גילי מוסינזון ואחרים. אשתקד הרכיב ערוץ 1 ערב שידורים אחד בימי שני בשבוע שכלל בתוכו שני שידורים ישירים עוקבים מהיכלי הכדורסל ואצטדיוני הכדורגל. בעונת השידורים הנוכחית של 2015 – 2014 פוצלו שני השידורים הישירים מאצטדיוני הכדורגל והיכלי הכדורסל לימי ראשון ושני בשבוע. הפיצול מאפשר לעטוף את התוכן המרכזי ב- Pre Game Show וב- Post Game Show לרבות ראיונות מקדימים וראיונות סיכום של כתבי השטח הדס גרינברג, ליאן ווילדאו, וליאב נחמני עם גיבורי העלילה. מדהים להיווכח כי אפילו שני משדרי הסיכום (Post Game Show) שמתקיימים ב- None Prime Time בסביבות 23.00 בהנחיית עמית הורסקי (כדורסל) ושרון פרי (כדורגל) מביסים ללא תנאי את "המוסף" של גאולה אבן שמשודר בשעה נוחה בין 19.00 ל- 20.00.
שני שידורי ספורט שְבוּעִיים של אירועים רלוואנטיים על פי משנה סדורה ב- Prime time בערוץ 1 הוא סידור שאפילו לי לא היה אותו בעידנים ההם של מנכ"ל רשות השידור אורי פורת ז"ל (בקדנציה ה- 1 בשנים 1989 – 1984 ובקדנציה 2 בשנים 2001 – 1998), ו- יבד"ל מנכ"ל רשות השידור מוטי קירשנבאום (בשנים 1998 – 1993) ומנהל הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 יאיר שטרן (בשנים 2000 – 1993). באמצעות שידורן של סדרות של שקופיות חסות (סך של רבע שעה בכל שידור ישיר) מצליח ערוץ 1 למזער כ- % 20 מהעלויות. ערוץ 1 של אלי בבא חגג את חגיגת הרייטינג המשתפר בשני שידורי הספורט האחרונים שלו כלהלן . שום שידור תוכן אחר בערוץ 1 איננו מתחרה עם הרייטינג שמפיקים שידורי הספורט שלו.
יום ראשון – 18 בינואר 2015
שידור ישיר של משחק הכדורסל מהיכל הספורט ביד אליהו מכבי ת"א – הפועל ירושלים 96 : 76 .
22.45 – 20.45 ממוצע רייטינג : % 7.3
Peak (שיא) : % 11.1
23.00 – 22.45 משדר מסכם עם עמית הורסקי : % 5.6
לצורך השוואה : 20.00 – 19.00 "המוסף" עם גאולה אבן צובר % 3.3
לצורך השוואה : 20.45 – 20.00 "מבט" עם יעקב איילון צובר % 7.8
יום שני – 19 בינואר 2015
שידור ישיר מאצטדיון "טדי" בירושלים בית"ר ירושלים – הפועל ת"א 1 : 1
Pre Game Show בהובלת שרון פרי : % 6.8
ממוצע רייטינג : % 9.6
Peak (שיא) : % 13.8
הערה : כ- 285.000 (מאתיים ושמונים וחמישה אלף) צופים חזו בשידור הישיר הזה .
Post Game Show בהובלת שרון פרי : % 5.9
לצורך השוואה : 20.00 – 19.00 "המוסף" של גאולה אבן צובר % 3.5
לצורך השוואה : "מבט" עם יעקב איילון צובר % 7.3
אנטי אסתטיקה טלוויזיונית (1).
אולם בדרך לאיסוף המדרוג מבצע ערוץ 1 טעויות רשלניות שמכערות את המסך הציבורי שלו . לא תמיד באשמתו . מדובר באנטי אסתטיקה טלוויזיונית שטעונה שיפור. דווקא בעידן של משבר זהות עמוק בו שרוי השידור הציבורי הנמצא תחת צו מפרק ועול כונס נכסים, דווקא בעידן התחרות הקשה מול השידור המסחרי בראשות ערוץ 2 וערוץ 10, היה על הקברניטים יונה וויזנטל ואלי בבא להלביש את ציוותי השידור שלו המופיעים On Camera בחליפות ועניבות (במזג אוויר חורפי גם מעילים אופנתיים) הנושאים בגאון על לוח לִבָּם את הלוגו של של ערוץ 1. מדים וסמל הם קניין עצום של אחדות, זהות, הזדהות, וגאוות יחידה. עוד לא מאוחר לעשות זאת.
טקסט תמונה (1) : יום ראשון – 18 בינואר 2015. עמדת השידור של ערוץ 1 בהיכל הספורט ביד אליהו היא בעצם כאולפן טלוויזיה נייד. בהיעדר רקע מתאים שאמור להפריד בין צוות השידור לבין הקהל ביציעים מנצלים עוברי אורח בהיכל, ילדים, נערים, ומבוגרים את ההזדמנות להצטלם בגבו של צוות השידור כדי להעביר ד"ש חם לבית. סיטואציית טלוויזיה בלתי מתקבלת על הדעת שאפשר לפתור אותה בקלות ע"י הקמת דקורציה – מחיצה שתשמש גם מעין תג זהות אולפני של ערוץ 1 בהיכל הספורט ביד אליהו. מדובר באנטי אסתטיקה שהייתה מנת חלקה של הטלוויזיה הישראלית הציבורית בימי בראשית שלה בה כל בר בי רב חודר ל- Frame הצילום כשמתחשק לו. זוכרים את הסטירה שהפליק פעם עמוס כרמלי לאחד המציצנים בעת ריאיון סיכום שערך באצטדיון "קריית אליעזר" בעשור ה- 70 של המאה הקודמת ? האנטי אסתטיקה הטלוויזיונית הזאת היא עניין של רשלנות ועצלנות של ההפקה. Frame טלוויזיה מחורבן. (צולם ב- iphone ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1).
טקסט תמונה (2) : יום ראשון – 18 בינואר 2015. עמדת השידור של ערוץ 1 בהיכל הספורט ביד אליהו היא בעצם כאולפן טלוויזיה נייד. בהיעדר רקע מתאים שאמור להפריד בין צוות השידור לבין הקהל מנצלים עוברי אורח בהיכל, ילדים, נערים, ומבוגרים את ההזדמנות כדי למסור ד"ש בבית. סיטואציית טלוויזיה בלתי מתקבלת על הדעת שאפשר לפתור אותה בקלות ע"י הקמת דקורציה – מחיצה שתשמש גם מעין תג זהות אולפני של ערוץ 1 בהיכל הספורט ביד אליהו. מדובר ברשלנות ועצלנות של ההפקה. Frame טלוויזיה מחורבן. (צולם ב- iphone ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1).
טקסט תמונה (3) : יום ראשון – 18 בינואר 2015. עמדת השידור של ערוץ 1 בהיכל הספורט ביד אליהו היא בעצם כאולפן טלוויזיה נייד. בהיעדר רקע מתאים שאמור להפריד בין צוות השידור לבין הקהל מנצלים עוברי אורח בהיכל, ילדים, נערים, ומבוגרים את ההזדמנות כדי למסור ד"ש בבית. סיטואציית טלוויזיה בלתי מתקבלת על הדעת שאפשר לפתור אותה בקלות. מדובר ברשלנות ועצלנות של ההפקה. Frame טלוויזיה מחורבן. (צולם ב- iphone ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1).
טקסט תמונה (4) : יום ראשון – 18 בינואר 2015. עמדת השידור השנייה של ערוץ 1 בהיכל הספורט ביד אליהו. שני פרשני הכדורסל של ערוץ 1 גיל מוסינזון (מימין) ו- רוני בוסאני (משמאל). אין אחדות בלבוש של Team ערוץ 1. כל אחד מביא את התלבושת שלו מהבית. רשלנים. אנטי תזה של עבודת צוות טלוויזיוני. (צולם ב- iphone ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1).
טקסט תמונה (5) : יום שני – 19 בינואר 2015. אחת משתי עמדת השידור של ערוץ 1 באצטדיון "טדי" בירושלים . המנחה שרון פרי מנווטת את הפאנל כאילו נלקחה מתצוגת אופנה . הלבוש כמו המיקרופון אמורים לזהות את ערוץ 1 כמקור השידור .(צולם ב- iphone ממסך ערוץ 1 . באדיבות ערוץ 1) .
טקסט תמונה (6) : יום שני – 19 בינואר 2015. אחת משתי עמדת השידור של ערוץ 1 באצטדיון "טדי" בירושלים. שום אחדות בלבוש. הופעה שלומפרית. אלו הם אנשי הפאנל של שרון פרי שלבושים כמו אנשי רחוב. כל אחד מהם מביא את המעיל ואת המכנסיים שלו מהבית. רשלנים. אנטי תזה של עבודת צוות טלוויזיוני. (צולם ב- iphone ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1).
טקסט תמונה (7) : יום שני – 19 בינואר 2015. אצטדיון "טדי" בירושלים . מי זאת…??? זוהי הזמרת האנונימית ששרה את המנון "התקווה" בטרם שריקת הפתיחה של המשחק בית"ר ירושלים – הפועל ת"א 1:1. בימאי השידור הישיר מר אמנון אוסמן חושב שמדובר ב- Issue חשוב ומעלה את הזמרת ב- Close up על כל המסך. 300.000 (שלוש מאות אלף) צופי טלוויזיה שואלים את עצמם מי זאת הזמרת המחוננת אולם עורך המשדר הישיר מר טובי גאני והמפיק מר יונתן קנלר מחליטים לשמור על האנונימיות שלה בכל מחיר. השדר המוביל עמיחי שפיגלר מפנה את תשומת לבם של צופיו לשירת ההמנון הלאומי אך איננו מזהה בעבורם את הזמרת שאמורה לשיר את "התקווה". העורך והמפיק של השידור הישיר מתעקשים לשמור את שמה בסוד ולא מעלים לאוויר כתובית מזהה. רשלנות עיתונאית. (צולם ב- iphone ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1).
טקסט תמונה (8) : יום שני – 19 בינואר 2015. אצטדיון "טדי" בירושלים. מאמן הכדורגל של בית"ר ירושלים מנחם קורצקי מייצג תרבות כדורגל מחורבנת. הוא מופיע בשידור ישיר מוזנח ולא מגולח On Camera בפני 300.000 (שלוש מאות אלף) צופי טלוויזיה. (צולם ב- iphone ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1).
טקסט תמונה (9) : יום שני – 19 בינואר 2015. אצטדיון "טדי" בירושלים. מאמן הכדורגל של הפועל ת"א מר אסי דומב מרשה אף הוא לעצמו להופיע קבל עם מוזנח ולא מגולח. (צולם ב- iphone ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1).
טקסט תמונה (10) : מארס 2000. היכל הספורט ביד אליהו. הימים ההם – הזמן ההוא. עמדת השידור שלי בהיכל הספורט ביד אליהו. יד ימיני ששי אפרתי ואנוכי מציבים דקורציה שמזהה את ערוץ 1 ומפרידה בין צוות השידור של הטלוויזיה הפרשן אלי סהר (מימין) ומאיר איינשטיין (משמאל) לבין המציצנים למיניהם. אנוכי, קיצוני מימין. הצוות חוּיָב על ידי ללבוש ז'קטים ולענוב עניבות כיאה לשדרני טלוויזיה שמאיישים אולפן טלוויזיה. (צילום ראובן שוורץ. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (11) : מארס 2000. היכל הספורט ביד אליהו. הימים ההם – הזמן ההוא. עמדת השידור שלי בהיכל הספורט ביד אליהו. זווית צילום נוספת. יד ימיני ששי אפרתי ואנוכי מציבים דקורציה שמזהה את ערוץ 1 ומפרידה בין צוות השידור של הטלוויזיה הפרשן אלי סהר (מימין) ומאיר איינשטיין (משמאל) לבין המציצנים למיניהם. אנוכי, קיצוני מימין. הצוות חוּיָב על ידי ללבוש ז'קטים ולענוב עניבות כיאה לשדרני טלוויזיה שמאיישים אולפן טלוויזיה.(צילום ראובן שוורץ. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (12) : מארס 2000. היכל הספורט ביד אליהו . הימים ההם – הזמן ההוא. עמדת השידור שלי בהיכל הספורט ביד אליהו. יד ימיני ששי אפרתי ואנוכי מציבים דקורציה שמזהה את ערוץ 1 וגם מפרידה את צוות השידור של הטלוויזיה הפרשן אלי סהר (מימין) ומאיר איינשטיין (משמאל) מ- המציצנים למיניהם. הצוות חוּיָב על ידי ללבוש ז'קטים ולענוב עניבות כיאה לשדרני טלוויזיה שמאיישים אולפן טלוויזיה ומופיעים בפני הציבור. (צילום ראובן שוורץ. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (13) : מארס 2000. היכל הספורט ביד אליהו. הימים ההם – הזמן ההוא. עמדת השידור שלי בהיכל הספורט ביד אליהו שימשה מודל של מיסוד אולפן בשטח. זווית צילום הפתוחה מדגישה את חשיבותה של דקורציה בעלת משמעות כפולה : היא הופכת את האולפן בשטח במידה מסוימת לסטרילי ומזהה לציבור מי הוא בעל הבית של מבצע השידור. יד ימיני ששי אפרתי ואנוכי מציבים דקורציה אחורית שמזהה את ערוץ 1 ומפרידה בין צוות השידור של הטלוויזיה הפרשן אלי סהר (מימין) ומאיר איינשטיין (משמאל) לבין המציצנים למיניהם בהיכל הספורט ביד אליהו. אנוכי, קיצוני מימין. משמאל שני אנשי הססטיסטיקה ארנון וועדיה (עומד) ומוטי גיא (יושב) צוות השידור שמופיע On Camera חוּיָב על ידי ללבוש ז'קטים ולענוב עניבות כיאה לשדרני טלוויזיה שמאיישים אולפן טלוויזיה. (צילום ראובן שוורץ. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (13) : אולימפיאדת לוס אנג'לס 1984. זוהי שדרנית השחייה והמגישה של רשת הטלוויזיה האמריקנית ABC. שימו לב ללבוש הצנוע, ז'אקט בלבד, כשבצדו השמאלי על הלב רקום הלוגו של הרשת. (באדיבות ארכיון ABC).
טקסט תמונה (14) : 15 בספטמבר 2000. אולימפיאדת סידני 2000. משרד התקשורת , ההפקה, והשידורים שלי ב- IBC בסידני. שני השדרים הבכירים שלי מאיר איינשטיין (מימין) ואורי לוי (משמאל) דקות ספורות לפני יציאתם לאצטדיון האולימפי כדי לשדר ישיר את טקס הפתיחה. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (15) : עשור ה- 70 של המאה הקודמת. זהו צוות השידור רב המוניטין של חטיבת הספורט של רשת הטלוויזיה האמריקנית ABC (מימין הפרשן פרנק גיפורד, במרכז השדר המוביל האווארד קוסל, ומשמאל הפרשן דון מרדית') ששידר ישיר את משחקי ה- NFL בתוכנית הספורט המדהימה ההיא "Monday Night Football". (באדיבות ארכיון ABC).
מר אלכס גלעדי צדק. אנשי טלוויזיה ותקשורת המונים שמייצגים את הערוץ שלהם ומופיעים On Camera ומשתתפים בכנסים של תעשיית הטלוויזיה חייבים להופיע בתלבושת הולמת. אלכס גלעדי טען בזמנו כי אדם ניכר בלבושו, נעליו, ושעונו. איש טלוויזיה שמסתובב בתעשיית הטלוויזיה הארצית והבינלאומית ומייצג את הרשת שלו איננו יכול לעשות זאת במכנסי ג'ינס ונעלי ספורט.
טקסט תמונה : ראשית אוגוסט 1968. הטלוויזיה הישראלית הציבורית. ירושלים. דן שילון מגיש את מהדורת "מבט" השנייה בהיסטוריה. כבר אז בימי צוות ההקמה בראשות פרופסור אליהו כ"ץ וסגנו עוזי פלד נקבע שהמגישים ילבשו ז'אקטים ויענבו עניבות ללא יוצא מן הכלל בעת הגשת מהדורות החדשות. (באדיבות יוסף "פונצי" הדר ז"ל. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה : ראשית שנות ה- 70 של המאה הקודמת. הטלוויזיה הישראלית הציבורית. ירושלים. טוביה סער מגיש ומנחה את התוכנית "מוקד". (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה : מאי 1968. הטלוויזיה הישראלית הציבורית. ירושלים. צבי גיל מגיש תוכנית מיוחדת לקראת מירוץ הבחירות לנשיאות ארה"ב. (באדיבות צבי גיל. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה : 1969 – 1968. הטלוויזיה הישראלית הציבורית. ירושלים. חיים יבין מגיש את אחת ממהדורות "מבט" הראשונות. הוא אגב הגיש את מהדורת "מבט" הראשונה בהיסטוריה היכן שהוא בסופו של חודש יולי 1968. (באדיבות יוסף "פונצי" הדר ז"ל. אררכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה : ינואר 1980. מוסקבה בירת ברה"מ. אלכס גלעדי כרגיל מחויט ומעונב נושא את דבריו בפגישת ה- WBM של איגוד השידור האירופי ה- EBU לקראת שידורי הטלוויזיה של אולימפיאדת מוסקבה 1980. (באדיבות ה- EBU. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה : 22 במאי 1988. חדרי במלון "Seoul Garden" בסיאול בירת דרום קוריאה . לבשתי חליפה וקשרתי עניבה לקראת פגישת ה- WBM הבינלאומית בסיאול 88' הדנה בהיערכות לקראת שידורי הטלוויזיה הסבוכים של האולימפיאדה ה- 24 במניין הזמן החדש. מאות אנשים מכל רחבי תבל נוטלים חלק בפגישה החשובה הזאת . לפני צאתי מהחדר במלון התבוננתי במראה הגדולה ולא הכרתי את עצמי. מה שראיתי הזכיר לי תחפושת בחג פורים. אינני לובש חליפות ועניבות. לבושי הרגיל הוא מכנסי ג'ינס ונעלי ספורט. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה : אפריל 1996. אטלנטה. פגישת ה- WBM ה- 2 באטלנטה לקראת אולימפיאדת אטלנטה 1996, בעת סיור במתקני הספורט האולימפיים. אלכס גלעדי (משמאל) כרגיל מחויט, לבוש חליפה ועונב עניבה באופן מדויק ומרשים (וגם מעשן סיגר), ואנוכי כרגיל לובש ג'ינס ונועל נעלי ספורט. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
סוף הפוסט מס' 470. הועלה לאוויר ביום שישי – 23 בינואר 2015.
תגובות
פוסט מס' 470. אנטי אסתטיקה טלוויזיונית (1). פוסט מס' 470. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שישי – 23 בינואר 2015. — אין תגובות
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>