פוסט מס' 491. חלק מהפקת הכדורסל של ערוץ 1 אמש הייתה מזלזלת ,פוגענית, ומכוערת כלפי צופיו. מכבי ת"א Vulnerable. הפועל ת"א מתאבלת על מותו הפתאומי בטרם עת של מנהיגה אורי שלף ז"ל והיא אפופת יגון. ניצחונה אמש (יום ראשון – 5 באפריל 2015) של מכבי ת"א על הפועל ת"א בהיכל הספורט ביד אליהו 72:89 איננו מלמד מאומה ולא משמש שום קנה מידה לקראת ההתמודדות הגורלית והמכרעת המצפה למכבי ת"א ביום חמישי – 9 באפריל 2015 בברלין נגד אלבה ברלין על הזכות להעפיל לשלב ההצלבה ב- Euroleague. פוסט מס' 491. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שני – 6 באפריל 2015.
הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים . חל איסור מפורש להעתיק את הטקסטים והתמונות ואף לא לאגור אותן במאגרי מידע שונים לשימוש מכוון ו/או מזדמן מאוחר יותר . האינטרנט איננו מוסד תקשורת פרוץ וגם לא אכסניית מידע שפתוחה למפרי חוק. גם עליו חלים זכויות יוצרים.
הערה 2 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי, ו/או לטובת רווח מסחרי, ו/או לצורכי פרסום אישי.
—————————————————————————————————-
פוסט חדש מס' 491 : הועלה לאוויר ביום שני – 6 באפריל 2015.
—————————————————————————————————-
חלק מהפקת הכדורסל של ערוץ 1 אמש (יום ראשון – 5 באפריל 2015) הייתה מזלזלת, פוגענית, ו- מכוערת כלפי צופיו. מכבי ת"א Vulnerable. הפועל ת"א מתאבלת על מותו הפתאומי בטרם עת של מנהיגה אורי שלף ז"ל והיא אפופת יגון. ניצחונה אמש (יום ראשון – 5 באפריל 2015) של מכבי ת"א על הפועל ת"א בהיכל הספורט ביד אליהו 72:89 איננו מלמד מאום ולא משמש שום קנה מידה לקראת ההתמודדות הגורלית והמכרעת המצפה למכבי ת"א ביום חמישי – 9 באפריל 2015 בברלין נגד אלבה ברלין על הזכות להעפיל לשלב ההצלבה ב- Euroleague. פוסט מס' 491. כל הזכויות שמורות.
פוסט מס' 491. כל הזכויות שמורות.
טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. עזבתי בטריקת דלת לאחר שממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון ז"ל עשתה מעשה מופרך ומינתה בקיץ 2002 את יוסף בר-אל לתפקיד הרם של מנכ"ל רשות השידור. באוקטובר 1998 (לאחר שובי מה- WBM ה-1 שנערך בסידני – אוסטרליה לקראת שידורי הטלוויזיה והרדיו של אולימפיאדת סידני 2000) התחלתי לחקור ולכתוב את הסדרה רבת ה- היקף ועבת כרס בת 13 ספרים שעוסקת בקורות הטלוויזיה בעולם ובארץ בשנים 2014 – 1884, ואשר הענקתי לה את השם , "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה". הסדרה כוללת בתוכה כ- 72 (שבעים ושניים) כרכים שמשתרעים על פני כ- 130000 (מאה ושלושים אלף) עמודי מחשב (A4). המחקר והכתיבה של הסדרה אמורים להסתיים ב- 2019 , לכל המאוחר ב- 2020.
סדרת 13 הספרים היא מסת טלוויזיה שדנה בתחומי התפתחות סיקור הספורט, החדשות, והתיעוד בטלוויזיה הבינלאומית ובארץ כמו גם התפתחות הטכנולוגיה הטלוויזיונית מאז 1884 (מאז ימיו של מהנדס האלקטרוניקה הגרמני פאול ניפקואו) , כלכלה טלוויזיונית, מו"מ וזכויות שידורים, הפקה ומשאבי אנוש, כישרון שידור Play by play, הגשה , הנחייה, ומהימנות בעריכת ראיונות. לצורך כתיבת הסדרה ראיינתי כ- 2200 (אלפיים ומאתיים) אנשים בעולם ובארץ. היא עבת כרס מפני שהיא כוללת בתוכה מלבד הכתיבה שלי עשרות אלפי תמונות + מסמכים אותנטיים + קטעי עיתונות וכמובן תיעוד מפורט של אותם כ- 2200 אנשי תעשיית הטלוויזיה בעולם ובארץ שניאותו למסור לי את עדותם ולסקור עמי את ההיסטוריה של הטלוויזיה שהם היו חלק ממנה. להיסטוריה הטלוויזיונית הזאת יש תכונה סלקטיבית. חלק מהאנשים שעמם דיברתי היא מציבה בראש הרשימה. לחלק היא מייעדת מקום באמצעיתה. ולא מעט אחרים שניצבו בעמדות מפתח היא מותירה בירכתיים משום שהתברר כי היו אנשים כושלים ולכן לא חשובים. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
הערה 3 : אין דבר מגוחך יותר בטלוויזיה מחומר סטירי שמובא בשידור חוזר. הופעתה של נועה רוטמן נכדתו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל בתוכנית אוסף לקטים של "גב האומה" אמש (יום ראשון – 5 באפריל 2015) בערוץ 10 הייתה פתטית, חסרת כבוד, וחשפה שוב דמות אבסורדית לא חכמה ורודפת פרסום .
הערה 4 : הקשבתי לפני כמה ימים לריאיון שערך שַדָּר גלי צה"ל מר רזי ברקאי עם מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו. רזי ברקאי העלה טיעונים הנוגעים לתפקודה הלקוי של משטרת ישראל המופקדת על שלום הציבור בחיי היום יום שלו אך איננה ממלאת אותו כמצופה ממנה. רזי ברקאי מנה כל מיני כישלונות של המשטרה גם בתחום פיקוח רשלני של המשטרה באכיפת חוקי התנועה אולם רב ניצב יוחנן דנינו דחה את כל טענותיו על הסף. רזי ברקאי צדק אולם לא התעקש די הצורך והריאיון החשוב התמסמס והיה כלא היה. מידי יום אני חוזה ברחוב אבן גבירול בתל אביב בעשרות עבירות תנועה של נהגים וגם של הולכי רגל . רמזורים אדומים הופכים להמלצה. מעבר ממסלול למסלול ללא הפעלת ווינקר ואיתות כמו גם פניות ימינה ושמאלה (ללא איתות) הפכו לדבר שבשגרה. אופנועים נוסעים על מדרכות שמיועדות לצעידת אנשים הם חיזיון נפרץ. אופנועים שמאיצים את מהירותם ל- 150 קמ"ש (ברחוב אבן גבירול לאחר חציית רחובות פנקס ונורדאו בדרכם צפונה) תוך הפעלת רעש חזק של המפלט המזעזעים את קירות הבתים הם דבר מקובל. חלק מהנהגים וגם הולכי רגל בתל אביב זקוקים לחינוך מחדש. שלום הציבור, רווחתו, ונוחיותו הם דבר חשוב. כנראה חשוב פחות מעוד דיון בגלי צה"ל במדמנה הפוליטית . החמצה . יוחנן דנינו ואנוכי מתגוררים בשתי מדינות שונות .
הערה 5 : כריתת ברית שידור בין רדיו גלי צה"ל לבין ערוץ 55 בכבלים , ו- הצבת תוכנית ספורט חדשה יומית אך רוטינית ו- משמימה בתחנה הצבאית בהנחיית עידן קוולר ומירי נבו והמחליפים שלה (בין 18.00 ל- 18.45), וסילוקו משם של שמעון פרנס – היא שגיאה (!). מציל את המצב אלכס אנסקי בימי שישי בשש בערב.
הערה 6 : אלכס הרש טכנאי Video וותיק ומצטיין הנמנה על חטיבת ההנדסה של הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 פרש לגמלאות אחרי שנות שירות ארוכות את השידור הציבורי . אני מכיר אותו היטב משכבר הימים . אלכס הרש עלה ארצה מרומניה ובנה כאן את ביתו . מדובר לא רק בטכנאי טלוויזיה מצוין אלא גם בעובד מסור בעל ערכים . רחשתי לו הערכה רבה .
טקסט תמונה : אוגוסט 1999 . סביליה – ספרד. הימים ההם – הזמן ההוא. אליפות העולם ה- 7 ב- א"ק. זאת היא מפקדת השידור שלי, מרכז התקשורת, השידורים, וההפקה של הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ב- IBC בסביליה. מדובר בתחילתו של עוד יום הפקה רווי שידורים ישירים מסביליה לאולפני הטלוויזיה בירושלים . איש ה- Video אלכס הרש יושב מאחור בעמדת הטכנאי. משמאל, מעיין בחומר השידור זהו המומחה בר סמכא ופרשן הא"ק המצוין שלי ד"ר מולי שפירא. אנוכי בקדמת התמונה. (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .
שוב נדחתה ה- הַקְדָמָה (4) והמשך הרשימה הרביעית הדנה במחקר ותיאור פרקים בתעשיית הספורט הקיבוצית בהתיישבות העובדת בשנים 1985 – 1945 (4). התעשייה הזאת איננה קיימת עוד. היא חלפה מהעולם. פוסט מס' 491. כל הזכויות שמורות.
כתיבת שרשרת הפוסטים הללו הדנים במחקר ותיאור פרקים בתעשיית הספורט הקיבוצית המפוארת בהתיישבות העובדת בשנים 1985 – 1945 איננה יוזמה שלי, אלא אינציאטיבה של בני פרופסור גור אלרואי מאוניברסיטת חיפה. כתיבת הפוסטים נעה בשני מישורים : תולדות ארגון "הפועל" מאז שנות ה- 20 של המאה הקודמת ותולדות פס תעשיית הספורט המהוללת של ההתיישבות העובדת לאחר מלחמת העולם ה- 2 שעסקה ב- ייצור אלופים . צריך לזכור שבשנת 1933 פרסם כתב העת של "הפועל", "עוּזֵנוּ", מאמר בשם "אלפים או אלופים" מאת יצחק לנדוברג (הלא הוא יצחק שדה) בו קבע הכותב עובדת יסוד כי מטרת "הפועל" היא בראש ובראשונה תרבות גוף להמונים. עם התחזקותו של "הפועל" ניתן לו הכוח למלא את שני התפקידים כאחד. על הבסיס הרחב של האלפים צמחו גם הספורטאים המצטיינים . לכן אימץ "הפועל" מאוחר יותר את הסלוגן, "אלפים ואלופים". תעשייה הספורט הקיבוצית ההיא איננה קיימת עוד. היא חלפה מהעולם. בחרתי להתחיל עם הספורטאי המוכשר הרב גוני זאב "זאביק" רייס בן קיבוץ גבעת ברנר יליד 1936 . מדובר בעיניי באתלט ווירטואוז מוכשר ו- ייחודי מאין כמותו שהגיע להישגים נפלאים בא"ק (היה שיאן ישראל בקפיצה משולשת) ובמשחק הכדורסל בקבוצת הפועל גבעת ברנר (זאביק רייס שיחק גם במקביל כדורעף בקיבוץ נען וכדוריד ב- הפועל רחובות). אולם הוא לא היה היחיד. הפוסט הנוכחי מס' 492 יעסוק במעצמת הכדורסל של קיבוץ משמר העמק בשנים 1969 – 1955 ובראשה עמוס לין הבלתי נשכח (בן 82 היום). הטלוויזיה החמיצה אותו ואת בני דורו והם החמיצו אותה.
טקסט תמונה : אולימפיאדת הלסינקי 1952. שלושה ספורטאים – כדורסלנים קיבוצניקים מאיישים את נבחרת ישראל בכדורסל הנוטלת חלק במשחקי הכדורסל הקדם אולימפיים של הלסינקי בקיץ 1952. עמוס לין בן קיבוץ משמר העמק (בן 19 עומד שני משמאל), ראובן פכר בן קיבוץ מזרע (בן 19 עומד רביעי משמאל), ומשה "מוסה" דניאל (בן 22 מ- קיבוץ חולתא) עומד חמישי משמאל. זיהוי כללי של שורת העומדים משמאל לימין : ראש המשלחת חיים וויין, עמוס לין, מרסל חפץ (הפועל חולון), ראובן פכר, משה "מוסה" דניאל, אליהו עמיאל (הפועל חולון), מנחם קורמן (מכבי ת"א), אברהם שניאור (מכבי ת"א), יהודה "קנבוס" ווינר (מכבי ת"א), והמאמן היהודי – אמריקני טייבי רסקין. זיהוי כללי של שורת הכורעים משמאל לימין : רלף קליין (מכבי ת"א, פרדי כהן (הפועל חולון), שמעון "צ'ינגה" שלח (הפועל ת"א), דני ארז (הפועל ת"א), ו- זכריה עופרי (מכבי ת"א). (באדיבות עמוס לין. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
פוסט מס' 491. כל הזכויות שמורות.
הפוסטים האלה מוקדשים בהערכה רבה לתעשיית הספורט בתנועה הקיבוצית ולאותה שורת האלופים הארוכה בני ספרטה של דור המייסדים האמיץ ההוא שהעפיל לארץ ישראל בשנות ה- 20 של המאה הקודמת. הם ובניהם הסתפקו במועט ואף על פי כן העפילו לפסגה, ביניהם : שְמוּלִיק חָדָש ז"ל ואחיו אָבִינוֹעַם חָדָש (קבוצת כינרת) , חַיִים בּוֹרֵר (קיבוץ בית זרע), עָמוֹס לִין (קיבוץ משמר העמק), רְְאוּבֵֵן פֶכֶר (קיבוץ מזרע), משֶה "מוּסָָה" דָָנִִיאֵֵל (קיבוץ חולתה), יִגְאָל דַר-ווֹלוֹדָרְסְקִי ז"ל (קיבוץ אשדות יעקב), אָרְנוֹן טוּר – טוּרִין (קיבוץ גבעת ברנר), יָקִי גְרוֹף ז"ל (קיבוץ בית קמה), אוֹמְנִיָהוּ "אוֹמָנָה" לְבָבִי ז"ל (קיבוץ מרחביה) , אֵהוּד דֶקֶֶל ז"ל (קיבוץ עין שמר) , מִיכָה מִילְשְטֵיין (קיבוץ עין שמר), שלושת האחים האחים זְאֵבִיק רָיְיס , יְהוּדָה רָיְיס , ו- גִדְעוֹן רָיְיס (קיבוץ גבעת ברנר), עַמִי שֶלֶף ז"ל (קיבוץ שוֹבָל), עוֹדֵד גִינְדִין (קיבוץ נען) , עָמוֹס "פָאיוֹץ" יְרוּשָלְמִי (קיבוץ נען), רוּתִּי אָבֶּלֶס (קיבוץ כפר גלעדי), חַיוּתָה מָרְצֶ'בְיָאק (קיבוץ תל עמל), דָוִד כָּפְרִי (קיבוץ שריד), דָוִד בַּר נֵצֶר (קיבוץ המעפיל), האחים רְאוּבֵן שֶפָע (1.90 מ') וגֵרְשוֹן שֶפָע (קיבוץ גבעת חיים), פינדה פישר ז"ל (קיבוץ גבעת חיים אביו של גֵרְשוֹן שֶפׂע), יוֹרָם מַנְדֶלְבָּאוּם ז"ל (קיבוץ גבעת חיים) , אוּרִי שְטֶרְן ז"ל (קיבוץ גבעת חיים), יִצְחָק "אִיקִי" לוּרְיָא (קיבוץ גבעת ברנר), אָבְרָהָם "בֵּיְינוּש" מְלָמֵד (קיבוץ רמת יוחנן), משֶה גֶרְטֶל (קיבוץ רמת יוחנן) , בּוֹעַז יָנַאי (נהלל) , אִיתָּמָר מַרְזֵל (קיבוץ יגור), נוֹעָה זִילְבֶּרְמַן נערה יפת תואר בת קיבוץ גניגר (אתלטית מצטיינת רב גונית ש- הייתה אלופת הקפת התבור שלוש פעמים ברציפות ב- 1955, 1956, ו- 1957) ונוֹח רָם – זֶלְדְמָן שחיין וכדורסלן (גובהו 1.93 מ' , אף הוא בן קיבוץ גניגר), מאמן השחייה יוֹסֵף "יוֹז'וֹ" טֶלֶקִי ז"ל (קיבוץ כפר מכבי), מאמן הכדורעף מִיכָה שַמְבָּן ז"ל, מאמן הכדורעף והמורה והמחנך אוּרִי אָפֶק (בקיבוצי השומר הצעיר עין החורש ועין שמר ובמדרשה למורים לחינוך גופני במכון ווינגייט) , המורה והמחנך שְמַרִיָהוּ נָאבֶּל (קיבוץ אפיקים), ועוד רבים רבים אחרים. אין זאת כי הטלוויזיה החמיצה אותם והם החמיצו את הטלוויזיה .
חלק מהפקת הכדורסל של ערוץ 1 אמש הייתה מזלזלת, פוגענית, ומכוערת כלפי צופיו. מכבי ת"א Vulnerable. הפועל ת"א מתאבלת על מותו הפתאומי בטרם עת של מנהיגה אורי שלף ז"ל והיא אפופת יגון. ניצחונה אמש (יום ראשון – 5 באפריל 2015) של מכבי ת"א על הפועל ת"א בהיכל הספורט ביד אליהו 72:89 איננו מלמד מאום ולא משמש שום קנה מידה לקראת ההתמודדות הגורלית והמכרעת המצפה למכבי ת"א ביום חמישי – 9 באפריל 2015 בברלין נגד אלבה ברלין על הזכות להעפיל לשלב ההצלבה ב- Euroleague. פוסט מס' 491. כל הזכויות שמורות.
מעולם כך נדמה לי לא נתקלתי באלפי הפקות טלוויזיה בהם הייתי נוכח בארץ ובעולם ב- Frames כל כך מזוהמים באזרחים – פרחחים שאינם מתביישים להידחק למסך הטלוויזיה כדי להפגין נוכחות מטונפת, כפי שראיתי הפעם הזאת בשידור הישיר של ערוץ 1 אמש (יום ראשון – 5 באפריל 2015) מהיכל הספורט ביד אליהו את המשחק מכבי ת"א – הפועל ת"א 89 : 72. אף פעם לא ראיתי אזרחים פרחחים יושבים ליד מנחה טלוויזיה בהיכל הספורט ביד אליהו ובתצלומי Close ups משגרים לו ולעבר ציבור צופיו בכוונה תחילה תנועות מגונות של אצבע משולשת, חורצים לשון לעברם, ומחטטים בגלוי באופן מכוער בנחירי אפם ללא הפעלת כל צנזורה עצמית של הרשת שמשדרת את האירוע . אולפן טלוויזיה בשטח אמור להיות סטרילי מטינופת . האנשים המופקדים והאחראים בערוץ 1 הציבורי על השידורים הישירים מאצטדיוני הכדורגל והיכלי הכדורסל , מפיקים , עורכים , ובימאים – מקבלים משכורות נאות כדי לשמור על ניקיון התמונה ושלום הציבור מאזרחים אחוזי שררת תועבה שנדחקים בכוח למסך הטלוויזיה הציבורית ומטמאים אותו בנוכחותם ובתנועות המגונות שלהם (וגם מפרסומות מסחריות עודפות). העורך, הבימאי ועוזרתו, איש המערכת, מפיק המִשְדָּר הישיר אמש, מנהל הבמה, והמבוגר האחראי בערוץ 1 עשו אתמול חוּכָא ו- אִטְלוּלָא מתפקידם. מדובר באוסף של רשלנים שנדמה כאילו הוא עושה כל מאמץ להבאיש את ריחו שלו עצמו. ביזיון קולוסאלי. קיימות טכניקות טלוויזיוניות מקדמת דנה של הפקה והקמת עמדות שידור בשטח באצטדיונים ובהיכלי הספורט ליד הקהל , בתוך הקהל, ומעל הקהל. יש חשיבות רבה להתמקמות ציוותי השידור בשטח ודיווחם האותנטי על המתרחש ממוקדי ההתרחשויות. אך מה לזה ולהשתרבבות טומאה למסך הטלוויזיה של אותן הרשתות המשדרות ממוקד התחרויות…??? מה לזה ולאי יכולת והיעדרות מרושלת של צנזורה עצמית של ערוץ 1 הציבורי שתפקידה למנוע את חדירת הטומאה למסך שלו…??? מה לזה ולעצלנות עובדי ערוץ 1 הציבורי המחויבים באבטחת שלומו של הציבור מפני צפייה בטומאה פורנוגרפית של אזרחים – פרחחים שמשתלטים שוב ושוב חדשים לבקרים על המסך שלו…??? ביזיון.
טקסט תמונה : יום ראשון – 5 באפריל 2015. היכל הספורט ביד אליהו בהפסקת המשחק מכבי ת"א – הפועל ת"א 89 : 72 (במחצית 45 : 34) . מסך טלוויזיה אבסורדי . אזרח – פרחח משתרבב ל- Frame הטלוויזיה בעמדת השידור השנייה של ערוץ 1, מישיר מבט למצלמה, ומבצע תנועה מגונה בשידור ישיר לעבר צופי ערוץ 1 בשעה ש- השדר – מנחה מר עמית הורסקי עסוק בהובלת השידור יחדיו עם גיל מוסינזון ואייל לחמן. שום רשת טלוויזיה שמכבדת את עצמה לא הייתה מסכימה לקלקולים שכאלה. היכן הצנזורה העצמית של בימאי הטלוויזיה של ערוץ 1 ? אפוא העורך, והמפיק, והמבוגר האחראי שמרשים לעצמם לשדר תמונה מטונפת שכזאת לצופיהם…??? היכן מנכ"ל רשות השידור ומנהל ערוץ 1 שאמורים לפקח על המסך הציבורי בשעה שפיקודיהם נעדרים ו- לא עושים זאת…??? בלתי מתקבל על הדעת. (צילום ב- iphone ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1).
טקסט תמונה : יום ראשון – 5 באפריל 2015. היכל הספורט ביד אליהו בהפסקת המשחק מכבי ת"א – הפועל ת"א 89 : 72 (במחצית 45 : 34). מסך טלוויזיה אבסורדי. אזרח – פרחח משתרבב ל- Frame הטלוויזיה בעמדת השידור השנייה של ערוץ 1 ומחטט בכוונה תחילה בנחיר ימין של אפו בשידור ישיר בשעה ש- השדר – מנחה מר עמית הורסקי עסוק בהובלת השידור יחדיו עם גיל מוסינזון ואייל לחמן. היכן בימאי הטלוויזיה של ערוץ 1, היכן העורך, היכן המפיק, והיכן המבוגר האחראי שמרשים לעצמם לשדר תמונה מטונפת שכזאת לצופיהם…??? אפוא הצנזורה העצמית של השידור הציבורי ? היכן מנכ"ל רשות השידור ומנהל ערוץ 1 שאמורים לפקח על המסך הציבורי בשעה שפיקודיהם נעדרים ו- לא עושים זאת…??? בלתי מתקבל על הדעת. (צילום ב- iphone ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1).
טקסט תמונה : יום ראשון – 5 באפריל 2015. היכל הספורט ביד אליהו בהפסקת המשחק מכבי ת"א – הפועל ת"א 89 : 72 (במחצית 45 : 34). מסך טלוויזיה אבסורדי. אזרח – פרחח משתרבב ל- Frame הטלוויזיה בעמדת השידור השנייה של ערוץ 1, מנענע וחורץ לשונו לעבר צופי ערוץ 1 בשידור ישיר בשעה ש- השדר – מנחה מר עמית הורסקי עסוק בהובלת השידור יחדיו עם גיל מוסינזון ואייל לחמן. אפוא הצנזורה העצמית של ערוץ 1 ? היכן בימאי הטלוויזיה של ערוץ 1, העורך, המפיק, והמבוגר האחראי שמרשים לעצמם לשדר תמונה מטונפת שכזאת לצופיהם…??? היכן מנכ"ל רשות השידור ומנהל ערוץ 1 שאמורים לפקח על המסך הציבורי בשעה שפיקודיהם נעדרים ו- לא עושים זאת…??? בלתי מתקבל על הדעת . (צילום ב- iphone ממסך ערוץ 1 . באדיבות ערוץ 1).
טקסט תמונה : יום ראשון – 5 באפריל 2015 . היכל הספורט ביד אליהו בהפסקת המשחק מכבי ת"א – הפועל ת"א 89 : 72 (במחצית 45 : 34). מצב טלוויזיה אבסורדי. אזרח – פרחח משתרבב ל- Frame הטלוויזיה בעמדת השידור השנייה של ערוץ 1 ומחטט באפו הפעם בנחיר שמאל בשידור ישיר בשעה ש- השדר – מנחה מר עמית הורסקי עסוק בהובלת השידור יחדיו עם גיל מוסינזון ואייל לחמן. אפוא הצנזורה העצמית של ערוץ 1 הציבורי ? היכן בימאי הטלוויזיה של ערוץ 1, העורך, והמפיקים , והמבוגר האחראי שמרשים לעצמם לשדר תמונה מטונפת שכזאת לצופיהם…??? היכן מנכ"ל רשות השידור ומנהל ערוץ 1 שאמורים לפקח על המסך הציבורי בשעה שפיקודיהם נעדרים ו- לא עושים זאת…??? בלתי מתקבל על הדעת . (צילום ב- iphone ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1).
טקסט תמונה : יום ראשון – 5 באפריל 2015. היכל הספורט ביד אליהו בהפסקת המשחק מכבי ת"א – הפועל ת"א 89 : 72 (במחצית 45 : 34). עמדת השידור הראשונה אותה מאיישים השדר אורי לוי (משמאל) וגור שלף יבד"ל הפרשן האָבֵל על מות אחיו אורי שלף ז"ל (מימין). ברקע אוהדים צעירים של מכבי ת"א מנצלים את Frame הצילום ומפגינים שוב ושוב את נוכחותם במשך דקות ארוכות ברקע של צוות השידור. בלתי מתקבל על הדעת. (צילום ב- iphone ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1).
טקסט תמונה : היכל הספורט ביד אליהו אמש, יום ראשון – 5 באפריל 2015. מצב טלוויזיה אבסורדי שנמשך דקות ארוכות על מסך ערוץ 1. גועל נפש אחד גדול. ביזיון קולוסאלי. (צילום ב- iphone ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1).
אילו הייתי מנהל ערוץ 1 הייתי מזמן ללשכתי את עורך המשדר יגאל שמעוני , את המפיק איציק פרז, את הבימאי צבי סלפון ועוזרתו לורה קורנפילד, את איש המערכת יונתן קנלר, את מנהל הבמה דני דורי, ואת המבוגר האחראי אורי לוי ומצייד אותם במכתבי פיטורים. חד משמעית. ערוץ 1 שרוי בתקופה הזאת תחת עול מפרק וכונס נכסים אולם אין זה אומר שעליו להתפרק מנכסים מוסריים. חלקים בהפקה הזאת אמש מהיכל הספורט ביד אליהו היו ביזיון מתמשך. בושה וחרפה אחת גדולה. שום רשת טלוויזיה שמכבדת את עצמה לא הייתה מסכימה לשדר קלקולים מכוערים ואנטי אסתטיים שכאלה על המסך שלה במשך דקות כה ארוכות. בלתי מתקבל על הדעת שככה יתנהגו בעלי הבית של ערוץ 1 הציבורי כלפי צופיהם משלמי האגרה. אינני כופר בזכותו של ערוץ 1 להתאבד אך מדוע לעשות זאת קבל עם ועולם…???
טקסט תמונה : עמדת שידור של ה- BBC במונדיאל ספרד 1982. משמאל השדר ג'ימי היל ומימין המאמן – פרשן בובי רובסון. האם יעלה על הדעת ? האם ייתכן כי בימאי המשדר של ה- BBC היה מעז לשדר תמונות בהן אזרחים – פרחחים מניפים אצבע משולשת ב- Close up בתוככי עמדת השידור של הרשת לעבר צוות השידור ולעבר צופי ה- BBC…??? (באדיבות אלק וויקס המנוח. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה : עמדת שידור הטלוויזיונית באצטדיון אמורה להיות סטרילית ונקייה מזוהמה של אזרחים – פרחחים המנסים להשתרבב ל- Frame הצילום. רשתות השידור משלמות משכורות נאות לעורכים, למפיקים, לבימאים, ואנשי המערכת שלהן כדי לשמור על תמונה אסתטית. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה : מארס 2000. היכל הספורט ביד אליהו. אנוכי (מימין) יחדיו בעמדת השידור הראשונה עם צוות השידור המוביל שלי מאיר איינשטיין (משמאל) והפרשן אלי סהר (במרכז). תפאורת הרקע המזהה את נוכחותה של הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 בשטח נועדה לשמש גם חיץ כדי להפריד גם בין עמדת השידור הסטרילית לבין אזרחים – פרחחים המבקשים לטמא אותה מסיבותיהם הם. לא הייתה קיימת כל אפשרות אז בתקופתי ובתקופתו של המפיק המעולה שלי ששי אפשרתי כי נשדר תמונות מזוהמות לצופינו משלמי האגרה. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה : מארס 2000. זוהי עמדת השידור השנייה שלי בהיכל הספורט ביד אליהו. השדר אורי לוי (משמאל) והפרשן רלף קליין ז"ל (במרכז) מראיינים את מאמן מכבי ת"א פיני גרשון (מימין). לא הייתה קיימת כל אפשרות אז בתקופתי ובתקופתו של המפיק המעולה שלי ששי אפשרתי כי נשדר טומאה ותמונות מזוהמות לצופינו משלמי האגרה כפי שהתגלו בהפקת הטלוויזיה של ערוץ 1 מהיכל הספורט ביד אליהו ב- 5 באפריל 2015. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות) .
טקסט תמונה : מארס 2000. היכל הספורט ביד אליהו. תמונה נוספת של עמדת השידור המובילה בראשות מאיר איינשטיין (במרכז) והפרשן אלי סהר (מימין). משמאל, זהו צוות הסטטיסטיקה שלי זיגי זיגל ומוטי גיא (חתוך) . תפאורת הרקע המזהה את נוכחותה של הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 בשטח נועדה להפריד גם בין עמדת השידור הסטרילית לבין אזרחים – פרחחים המבקשים לטמא אותה מסיבותיהם הם. לא הייתה קיימת כל אפשרות אז בתקופתי ובתקופתו של המפיק המעולה שלי ששי אפשרתי כי נשדר תמונות מזוהמות לצופינו משלמי האגרה. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה : מארס 2000. תמונה נוספת של עמדת השידור השנייה שלי בהיכל הספורט ביד אליהו. מאכלסים אותה השדר אורי לוי (משמאל) והפרשן רלף קליין ז"ל (מימין). לא הייתה קיימת כל אפשרות אז בתקופתי ובתקופתו של המפיק המעולה שלי ששי אפשרתי כי נשדר תמונות מזוהמות לצופינו משלמי האגרה. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה : מארס 2000. היכל הספורט ביד אליהו. זוהי עמדת השידור הראשונה עם צוות השידור המוביל שלי מאיר איינשטיין (משמאל) והפרשן אלי סהר (במרכז) . תפאורת הרקע המזהה את נוכחותה של הטלוויזיה הישראלית – ערוץ 1 בשטח נועדה להפריד גם בין עמדת השידור הסטרילית לבין אזרחים – פרחחים המבקשים לטמא אותה מסיבותיהם הם . לא הייתה קיימת כל אפשרות אז בתקופתי ובתקופתו של המפיק המעולה שלי ששי אפשרתי כי נשדר תמונות טומאה ומזוהמות לצופינו משלמי האגרה. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
מכבי ת"א ניצחה אמש (יום ראשון 5 – באפריל 2015) את קבוצת הפועל ת"א בליגת העל בכדורסל 89 : 72. המשחק נערך בהיכל הספורט ביד אליהו והועבר בשידור ישיר ע"י ערוץ 1 בין 20.45 ל- 22.45. הדרבי התל אביבי הזה גרף רייטינג ממוצע של % 6.6 ו- Peak צפייה של % 8.5 (בשעה 22:34). ה- Pre Game Show צבר % 3.1. אין למכבי ת"א במה להתפאר בניצחונה זה מפני שקבוצת הפועל ת"א על שחקניה, מאמנה עודד קטש, וההנהלה שרויים באבל כבד על מותו הפתאומי בטרם עת של מנהיגה הכריזמטי אורי שלף ז"ל (אחיו של פרשן הכדורסל גור שלף יבל"א). מכבי ת"א פגשה קבוצה יריבה מתאבלת, שרויה בצער עמוק על מותו של אורי שלף ז"ל , ואפופת יגון כבד . הפועל ת"א הייתה כפויה אמש לשחק נגד מכבי ת"א. ראו היטב שהיא התמודדה אמש בדכדוך נפש עם דמעות מול צער נורא שהיא חוֹוָה. השידור הישיר אמש הוכיח עד כמה היה המנהיג אורי שלף ז"ל (בן 43 במותו) נערץ ע"י קבוצת הפועל ת"א על כל מרכיביה. נִקְטָף ב- אִבּוֹ. מותו הפתאומי בטרם עת הוא ראשית דבר אובדן אישי קשה מנשוא לרעייתו וילדיו הרכים אולם גם אובדן קבוצתי ספורטיבי עצום ל- הפועל ת"א. ליבה של הפועל ת"א נדם. ערוץ 1 שידר ישיר במלואו את טקס האזכרה שנערך ע"י מועדון מכבי ת"א בהיכל הספורט ביד אליהו לכבודו של אורי שלף ז"ל בטרם שריקת הפתיחה לדרבי הכדורסל . זמרת הבית של איגוד הכדורסל שולמית שלי שרה את ה- המנון הלאומי "התקווה" לפני שריקת הפתיחה ובשירתה המרטיטה רק העצימה את הליכתו והסתלקותו הפתאומית של אורי שלף ז"ל ממשפחתו ומקבוצתו. חֲבָל עַל דְּאָבְדִין וְלא מִשְתַּכְּחִין.
התבוננתי בגור שלף פרשן הכדורסל של ערוץ 1 ניצב שם עם ילדיו בפנים חתומות, אולם אָבֵל ודואב. הוא התגלה כאיש אמיץ. עקבתי אחרי שחקני מכבי ת"א ומנהלי המועדון שמעון מזרחי ודיוויד פדרמן וגם גיא גודס ופיני גרשון ואפילו ג'רמי פארגו מחבקים את גור שלף בחום ונוֹחָם . הרי הוא היה פעם אחד משלהם. לא הבחנתי משום מה אמש בין המנחמים את גור שלף, לא את מנהל מכבי ת"א ניקולה ווייצ'יץ' וגם לא את המנכ"ל דני פדרמן. אחר כך נע גור שלף לעבר שחקני הפועל ת"א ומאמנה עודד קטש. כולם שם חיבקו ואימצו אותו אל לִבָּם.
מכבי ת"א יוצאת לברלין למשחקה המכריע ב- Euroleague נגד קבוצת אלבה ברלין בטרם שלב ההצלבה. ניצחונה של מכבי ת"א אמש על הפועל ת"א 89 : 72 איננו מהווה שום מדד לגבי ההתמודדות הגורלית ביום חמישי – 6 באפריל 2015. מומחה הכדורסל של "ישראל היום" מר אבי סגל מעריך כי אם מכבי ת"א תפסיד לאלבה ברלין ולא תעפיל לשלב הבא יהיה כרוך הדבר בנזק של 2.000000 (שני מיליון) שקל למועדון.
סוף פוסט מס' 491. הועלה לאוויר ביום שני – 6 באפריל 2015.
תגובות
פוסט מס' 491. חלק מהפקת הכדורסל של ערוץ 1 אמש הייתה מזלזלת ,פוגענית, ומכוערת כלפי צופיו. מכבי ת"א Vulnerable. הפועל ת"א מתאבלת על מותו הפתאומי בטרם עת של מנהיגה אורי שלף ז"ל והיא אפופת יגון. ניצחונה אמש (יום ראשון – 5 באפריל 2015) של מכבי ת"א על הפועל ת"א בהיכל הספורט ביד אליהו 72:89 איננו מלמד מאומה ולא משמש שום קנה מידה לקראת ההתמודדות הגורלית והמכרעת המצפה למכבי ת"א ביום חמישי – 9 באפריל 2015 בברלין נגד אלבה ברלין על הזכות להעפיל לשלב ההצלבה ב- Euroleague. פוסט מס' 491. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שני – 6 באפריל 2015. — אין תגובות
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>