פוסט מס' 818. טורניר הטניס ווימבלדון 2019 וממלכת ה- Off tube הכושלת של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. מדובר בשליחות עיתונאית דלה וביצוע רשלני ביודעין של עיתונאות ישראלית טלוויזיונית מעתיקנית ועצלנית, ואולי קמצנית, ולכן מחורבנת, שעושה את עבודתה מהאולפן בהרצליה במקום להתייצב בהרכב מלא על עיתונאיה, שדרניה, פרשניה, וטכנאיה בזירת המשחקים בלונדון. אפשר היה לעשות את זה הרבה (הרבה) יותר טוב. פוסט מס' 818. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שני-15 ביולי 2019.
פוסט מס' 818 הועלה לאוויר ביום שני-15 ביולי 2019.
הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים.
הערה 2 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי, ו/או לטובת רווח מסחרי, ו/או לצורך פרסום אישי.
פוסט מס' 818. טורניר הטניס ווימבלדון 2019 וממלכת ה- Off tube הכושלת של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. מדובר בשליחות עיתונאית דַלָה וביצוע רשלני ביודעין של עיתונאות ישראלית טלוויזיונית מעתיקנית ועצלנית ואולי קמצנית ולכן מחורבנת, שעושה את עבודתה מהאולפן בהרצליה במקום להתייצב בהרכב מלא על עיתונאיה, שדרניה, פרשניה, וטכנאיה בזירת המשחקים בלונדון. אפשר היה לעשות את זה הרבה (הרבה) יותר טוב. פוסט מס' 818. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שני-8 ביולי 2019.
——————————————————————————————–
פוסט מס' 818. הועלה לאוויר ביום שני – 15 ביולי 2019. כל הזכויות שמורות.
——————————————————————————————–
טקסט תמונה : 2003 – 2002. אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
1. עזבתי בטריקת דלת את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ב- 2003/2002. נטשתי בעודי מכהן ו-מנווט ומנהל בשירות פעיל את חטיבת הספורט לאחר שממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון ז"ל עשתה מעשה מופרך ומינתה ב- 2 ביוני 2002 את יוסף בר-אל לתפקיד הרם של מנכ"ל רשות השידור לתקופה של חמש שנים, עד 2 ביוני 2007. יוסף בר-אל מנכ"ל רשות שידור יָרוּד ועלוב לא העפיל לתאריך היעד הסופי ההוא. ב- 2 במאי 2005 החליטה אותה ממשלת ישראל בראשות אותו ראש ממשלה אריאל שרון להדיח ולסלק את אותו יוסף בר-אל לאלתר בבושת פנים מכהונתו הרמה, בגין שחיתות והענקת שוחד מסך. (המסמך ההיסטורי הממשלתי החשוב הזה, דו"ח ההדחה ההוא של יוסף בר-אל וסילוקו מהַכֵּס הַרָם של מנכ"ל רשות השידור לפני יותר מ-14 שנים ונימוקיו, מונח על מדפי ארכיון הממשלה). יוסף בר-אל מנכ"ל רשות שידור יָרוּד ו-עָלוּב הושלך וסוּלָק בצדק ובנסיבות מחמירות לשוליים האפלוליים של רשות השידור ז"ל ההיא. מינויו למִשְרָה הַרָמָה הייתה עסק אפל ו-מחורבן. לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל ולראשונה בתולדות רשות השידור הציבורית של מדינת ישראל בטרם היות תאגיד "כאן" הודח וסולק מנכ"ל רשות שידור מכהן לירכתיים האפלוליים של ההיסטוריה של השידור הציבורי במדינת ישראל. שמו של המודח והמסולק : יוסף בר-אל.
2. אוקטובר 1998 היווה נקודת מפנה חשובה וגם מרתקת בחיי הטלוויזיוניים. באוקטובר 1998 לאחר שובי לירושלים מה- WBM הבינלאומי ה-1 שנערך בסידני – אוסטרליה ואשר עסק בהכנה ולימוד כמות החומר העצומה קראת הפקת שידורי הטלוויזיה והרדיו את תחרויות אולימפיאדת סידני 2000 בראשות קבוצת הטלוויזיה המדויקת והמרשימה SOBO האוסטרלית (ראשי תיבות של Sydney Olympics Broadcasting Organization) בראשות אחד מאנשי הטלוויזיה הגדולים בדורנו הספרדי מנולו רומרו (Manuel Romero), התחלתי לחקור ולכתוב את הסדרה רבת ה- היקף ועבת כרס בת 13 ספרים שעוסקת בקורות והתפתחות שידורי הטלוויזיה בעולם ובארץ בשנים 2019 – 1884. הענקתי לה את השם המתבקש, "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה". סדרת 13 הספרים הזאת כוללת בתוכה בשלב זה כ- 72 (שבעים ושניים) כרכים שמשתרעים על פני כ- 130000 (מאה ושלושים אלף) עמודי מחשב (A4). המחקר והכתיבה של הסדרה אמורים להסתיים ב- 2019, לכל המאוחר ב- 2020.
פוסט מס' 818. טורניר הטניס ווימבלדון 2019 וממלכת ה- Off tube הכושלת של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. מדובר בשליחות עיתונאית דַלָה וביצוע רשלני ביודעין של עיתונאות ישראלית טלוויזיונית מעתיקנית ועצלנית, ואולי קמצנית, ולכן מחורבנת, שעושה את עבודתה מהאולפן בהרצליה במקום להתייצב בהרכב מלא על עיתונאיה, שדרניה, פרשניה, וטכנאיה בזירת המשחקים בלונדון. אפשר היה לעשות את זה הרבה (הרבה) יותר טוב. פוסט מס' 818. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שני-8 ביולי 2019.
הקדמה.
טורניר הטניס השנתי של ווימבלדון 2019 הוא יהלום טלוויזיוני גם בגלל שעות הצפייה הנוחות בו בישראל. אין פלא שהשדרנית המובילה של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים מאיה רונן פותחת את השידור הישיר לפני האחרון של הרשת שלה, אותו משחק הגמר לנשים יחידות סימונה האלפ נגד סרינה וויליאמס (שבת-13 ביולי 2019) באלה המילים: "…ווימבלדון הטורניר הכי יוקרתי בעולם…". מדויק ו-נכון אולם ההנהלה שלה מצווה עליה להישאר בארץ ולעשות את עבודתה העיתונאית פלסתר Off tube מהאולפן בהרצליה. לא הגיוני ובלתי מתקבל על הדעת. הרי מגרשי הטניס של ווימבלדון השוכנים בלונדון הם כה קרובים אלינו בטווח הקילומטראז' וגם במרחב מחוגי שעון הזמן. מה כבר כל כך יקר וקשה כאן לבעלי הבית, להטיס מישראל ל-לונדון צוות הפקה, עריכה, ושידור בן 8-7 אנשי טלוויזיה מוכשרים לתקופה של שבועיים וחצי אולי שלושה שבועות כדי למַסֵד עמדת שידור באצטדיון המרכזי בווימבלדון ולהקים אולפן שידור מנווט בלונדון… ??? לא ברור לי מדוע עיתונאי טלוויזיה כה וותיקים ובעלי ניסיון ומוניטין בערוץ הספורט מס' 55 בכבלים מוותרים בכזאת קלות להנהלה שלהם על חובתם וזכותם העיתונאית לדווח ולשדר לציבור הצופים שלהם ישיר מהשטח. לרבות צורך עיתונאי מובהק לשוחח עם גיבורי העלילה. במקום זאת הם נותרים בארץ ושרויים הרחק ממוקד ההתרחשויות ומשדרים ישיר באולפן ה-Off tube שלהם בהרצליה. מדובר בעיתונאות נפל. מדוע השדרנים והפרשנים האופטיובניקים האלה שיש להם משקל ויש להם מה לומר, מניפים דגל לבן, נכנעים ללא קרב, מרכינים ראש, ואינם מתקוממים נגד ההנהלה שלהם…???
אני אוהב את מַאיׂה רוֹנֵן (לא ראיתי אותה מעולם ומטבע הדברים גם לא שוחחתי עמה אף פעם) מפני שהיא שדרנית טלוויזיה טהורה שמשדרת לי לא רק יֶדָע ומֵידָע אלא כאלה שעטופים באמינות וכֵנות. אנוכי מאמין לה. אישיותה הטלוויזיונית נקייה וגם נושאת תקוות. הופעתה על המסך מהימנה. אני מפליג. דמותה הטלוויזיונית הרגועה של מאיה רונן משתלבת היטב עם הפתיחה הטלוויזיונית החגיגית של טורניר הטניס של ווימבלדון 2019, שמורכבת מ-צילומים פסטוראליים מלווים במוסיקה רוגעת, מריצה פשוטה שמסמנת את קווי המגרשים בדייקנות אנגלית, מטריות שהופכות לפרחים, כוסות שמפניה מבעבעות, וכדורי טניס שהופכים לפרי תות שדה טובע ביָם של קצפת.
אינני יודע למה, אבל האסוציאציה הראשונה שעולה לי לראש עם הקרנת תמונות הפתיחה השלוות והמוסיקה הנינוחה הטלוויזיונית של ווימבלדון 2019 בטרם סערת המשחקים, מזכירה לי את ראשיתו של סרט הקולנוע האמריקני הנודע ההוא, "חלף עם הרוח" (Gone with the wind) שהוּפָק, שוּחָק, ובוּיָם במדויק על פי ספרה "חלף עם הרוח" (Gone with the wind) של הסופרת האמריקנית מרגרט מיטצ'ל (1949 – 1900) אותו כתבה במשך כמה שנים ויצא לאור ב- 1936. המוסיקה הרוגעת והשְלֶוָוה ההיא (חיבר אותה המוסיקאי מאקס שטיינר) וצילומי אווירת האידיליה, מראות הנוף החקלאיים והפסטוראליים ההם של אחוזת טארה (Tara) רחבת הידיים ושדות הכותנה הבלתי נגמרים במדינת הדרום האמריקני ג'ורג'יה ב- 1860 על עבדיה השחורים ובעלי האחוזה הלבנים שנגלים בתחילת האפוס ההיסטורי ההוא של סרט הקולנוע המופלא ורב המוניטין, "חלף עם הרוח" (Gone with the wind) בטרם, אינם מבשרים דבר על חֶשְרַת הֶעָבִים ועוצמת הסערה העתידית המרה האמורה להופיע ולהתרחש בתוך זמן קצר בשמיה הפוליטיים של ארה"ב ההיא. קונטרסט מובהק ומוחלט למה שעמד להתחולל בתוך חודשים ספורים, מלחמת האזרחים האמריקנית העקובה מדם בין הצפון לדרום בתקופת נשיאותו של אייבראהם לינקולן, בשנים 1865 – 1861. האפוס הזה, סרט הקולנוע ההוא, "חלף עם הרוח" (Gone with the wind) בהפקתו של דייוויד סלזניק ובימויו של וויקטור פלמינג הוקרן לראשונה ב- 1939, בהשתתפות ארבעת השחקנים הבלתי נשכחים ההם קלארק גייבל, וויוויאן לי, אוליביה דה האבילנד, לסלי האווארד, והאטי מקדניאל, ו-זכה להצלחה אמריקנית ובינלאומית חסרת תקדים במשך שנים רבות. אני ראיתי את הסרט הזה 30 (שלושים) פעם בימי חלדי, ואראה אותו עוד פעם אם יזדמן לי שוב. אלכס גלעדי ואנוכי ראינו אותו פעם שנינו שלוש פעמים בשבוע אחד בקיץ 1972.
אנוכי שב לווימבלדון 2019. הפתיחה הטלוויזיונית השקטה והחגיגית של טורניר הטניס של ווימבלדון 2019 עשויה בחן וברגש. רואים מייד שמישהו שָם חשב לפני שבחר בתמונות ה- Video וב-רצועת ה- Audio המוסיקאלי והרכיב ושילב אותם בהתאמה לרעיון אחד משותף. הצילומים הפסטוראליים מלווים כאמור במוסיקה רוגעת ומראים מריצה שמסמנת את קווי המגרשים בדייקנות אנגלית, מטריות שהופכות לפרחים, כוסות שמפניה מבעבעות, וכדורי טניס שהופכים לפרי תות שדה טובע ביָם של קצפת. פתיחה Video / Audio טלוויזיונית רוגעת, שקטה, ונינוחה שאיננה מרמזת מאום על העתיד להתרחש בשני קרבות הגמר לנשים יחידות וגברים יחידים, בין סימונה האלפ וסרינה וויליאמס ובין נובאק דג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר. אבל…ויש כאן אבל גדול…לרעת ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים.
העתקת סיגנל הטלוויזיה האותנטי של ה-BBC המתאר את הנעשה ב-ווימבלדון 2019 ע"י שדרני ופרשני ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים באמצעות שידורי Off tube מהאולפן בהרצליה הוא עבודה עיתונאית טלוויזיונית ישראלית מעתיקנית ו-דלה, וכמעט מבישה. Off tube מהווה בכללו עיתונאות מסריחה.
מדהים לראות ולשמוע שוב ביולי 2019 את שדרני טורניר הטניס של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים מכסים בשידורים ישירים את טורניר ווימבלדון 2019 בלונדון לגברים ונשים דניאל זילברשטיין + שלמה צורף + מאיה רונן + תומר דנק + לירון "קוקי" בכר, מנהלים ו/או חושבים שהם מנהלים את העולם, מאולפן ה- Off tube שלהם בהרצליה, במקום לטוס ללונדון ולהתייצב בשטח ולעשות זאת ממוקדי האירועים בעמדות שידור במגרשי ווימבלדון.
מדהים לראות ולשמוע שוב כי חמשת האופטיובניקים המגוחכים האלה שמתיימרים להיות עיתונאים מיומנים ומהימנים שמעבירים ומוסרים אינפורמציה עיתונאית בשידור ישיר לציבור הצופים שלהם, מעדיפים מרצון וביודעין להתיישב על הכורסאות שלהם בהרצליה מול המוניטור באולפן בהרצליה ולשדר ישיר גם בפעם הזאת ביולי 2019 במשך שבועיים את כל משחקי הגברים והנשים ממקום מושבם, במקום לטוס למוקד האירועים בווימבלדון – לונדון.
מדהים לראות ולשמוע שוב כי חמשת האופטיובניקים האלה נושאים עליהם מרצון וביודעין אות קלון טלוויזיוני, ומכריזים על עצמם קבל עם וצופיהם, כלהלן :
"…I'm an off tube Israeli Television commentator, I'm sitting here in Herzelya television studios and doing my work for you, off tube. I'm not there at Wimbledon tennis courts. I'm faraway from London. I'm here in Israel…".
מדהים להיווכח כי חמשת האופטיובניקים האלה שמתיימרים להיות עיתונאים – שדרני טלוויזיה לא קמים מעמדות השידור ה- Off tube שלהם באולפן בהרצליה, לא מתקוממים, ולא אומרים להנהלתם בערוץ הספורט מס' 55 בכבלים, כהאי לישנא ובריש גלי : "…עד כאן…או שידורים ישירים על כל המשתמע מכך מעמדות שידור בווימבלדון, פלוס קיום ראיונות עם גיבורי העלילה, פלוס עריכת כתבות בשטח, פלוס מיסוד אולפן מנחה ומנווט בלונדון… ו/או כלום…חפשו את החברים שלכם…". אולפן ה- Off tube בהרצליה הוא מקור העיתונאות הראשי והעיקרי של מאיה רונן ותומר דנק. הם הרי לא באמת בשטח. הם בשטח של האולפן בהרצליה. הם לא שם בווימבלדון. שניהם כאן בהרצליה. מדוע הם לא מתקוממים נגד העוול שמנהליהם עושים להם, והם מעוללים לצופיהם. מה כל כך קשה למַסֵד הפקה ישראלית מקומית בת שלושה שבועות בלונדון ב-יולי 2019, ולהטיס לווימבלדון לתקופה של שלושה שבועות את השדרנים דניאל זילברשטיין, שלמה צורף, מאיה רונן, תומר דנק, לירון "קוקי" בכר, פלוס מיסוד אולפן מנחה בלונדון ואיושו במנווטים ברמתם של ניב רסקין ו/או שי האוזמן. ההנהלה חוסכת כסף והשדרנים והפרשנים הכנועים שותקים וממלאים פיהם מים נוכח העוול העיתונאי שעושה להם הנהלתם, ומול עיוות המידע העיתונאי שהם השדרנים והפרשנים נדרשים למסור לציבור. אין שם בערוץ הספורט מס' 55 בכבלים מחאות עובדים, אין שביתות עובדים, אין שום ניסיון מרד ו/או לפחות אי הסכמה בקול נוכח הפרת האמנה העיתונאית שנכתבה בין העושים במלאכה לבין מפקחיהם, אין שום ניסיון של העיתונאים לעלות על הבריקדות נגד מנהליהם. הכל מתנהל שם כאילו כשורה. המונח "Off tube" נשמע בחברת ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים, חיובי, חיוני, הגיוני, ומוסכם. השדרנים והפרשנים שומרים על התחת שלהם…הכל בסדר…הכל כשורה…אין אנרכיה… מתקיימים שָם סדר ומשמעת…שוררת בממלכת ה- Off tube תרבות ניהול ללא הפרות וללא קריאות תיגר ומחאה של העובדים (על חשבון עיתונאות איכותית ועל גבם של הצופים).
מדובר בעיתונאות טלוויזיונית ברמה נמוכה מאוד, כמעט מבישה, ובלתי מתקבלת על הדעת ב-קיץ 2019. הגוף הטלוויזיוני הישראלי שמחזיק בזכויות השידור הבלעדיות של טורניר ווימבלדון מנצל את המצב ואת הבלעדיות, משאיר את שדרניו ופרשניו בארץ, וחוסך כסף על גב צופיו. אין מדובר כאן באופי עיתונאי טלוויזיוני, נאמר, ב-בדיקת מילוי תפקידו של ערוץ טלוויזיה כללי כלשהו בישראל, אלא בערוץ הספורט הראשי בטלוויזיה בכבלים שזוהי משימתו וחובתו לשדר ולדווח ישיר מהשטח. לפחות את טורניר ווימבלדון (הבכיר, הוותיק, ובעל המוניטין הרב ביותר מבין ארבעת טורנירי הגראנד סלאם) שמשוחק גם בשעות צפייה נוחות לציבור הישראלי.
ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים הוא במידה רבה ממלכת Off tube כשמדובר ביבוא של אירועי ספורט בינלאומיים רבים מהעולם לארץ. ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים הוא במידה רבה יבואן טלוויזיה שמתרחק במחשבה מראש וביודעין מהעיתונאות הטלוויזיונית. הנהלת ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים משווקת מחד באגרסיביות את קנייני זכויות השידורים הבינלאומיים שהיא מחזיקה בהם באופן בלבדי, ונמנעת מאידך לספר ולהודות בגלוי בפני צופיה שהיא ראשית דבר קניינית ורכושנית ורק אח"כ היא הנהלה עיתונאית. ממלכת Off tube טלוויזיונית נצפית על ידי בעל כורחי. בשל הבלעדיות והאקסקלוסיביות ולא בגלל רמת העיתונאות והאיכות העיתונאית. אין דבר מסריח יותר ממעשה Off tube עיתונאי טלוויזיוני של כל רשת באשר היא שכך היא נוהגת ביודעין כלפי צופיה, אלה שמממנים את פעילותה ותקומתה במיטב כספם. אין דבר נלעג יותר ממדיניות שידור מחושבת מראש שכופה על עיתונאיה, שדרניה, ופרשניה לשבת באולפן בהרצליה ולהעתיק מהלוויין את סיגנלי הטלוויזיה הבינלאומיים של ה- BBC העוסקים במאורעות ווימבלדון 2019, ואשר מתרחשים כ- 5000 ק"מ, הרחק מעמדות השידור של מאיה רונן + תומר דנק + דניאל זילברשטיין + שלמה צורף + לירון "קוקי" בכר באולפן בהרצליה. קשקוש מוחלט. רוש ולענה.
טקסט תמונה (1) : "האופטומטריסט" מודי בר און עורך "בדיקת ראייה" לשדר הראשי של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים ומבקש ממנו לזהות את רשימת האירועים עליהם יש לערוץ הספורט חזקה בלעדית. גודל האותיות מצביע כמובן על חשיבות ופופולאריות האירוע עבור צופי הטלוויזיה בישראל. מדובר בשיווק אגרסיבי, חריף, מתנשא ו-לעגני, שדן ועוסק בקניית זכויות ו-בעלות על רכוש שידור, אולם לא בטיפול בו ובתחזוקה שלו. (צילום ב-iphone. באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים).
טקסט תמונה (2) : האופטומטריסט" מודי בר און עורך "בדיקת ראייה" לשדר הראשי של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים ומבקש ממנו לזהות את רשימת האירועים עליהם יש לערוץ הספורט חזקה בלעדית. גודל האותיות מצביע כמובן על חשיבות ופופולאריות האירוע עבור צופי הטלוויזיה בישראל. מדובר בשיווק אגרסיבי, חריף, מתנשא ו-לעגני, שדן ועוסק בקניית זכויות ו-בעלות על רכוש שידור אולם לא בטיפול בו ובתחזוקה שלו. (צילום ב-iphone. באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים).
מאיה רונן ותומר דנק מייצגים נאמנה את מדיניות שידורי ההעתקה מהלוויין שנוקט תדירות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים, ו-משדרים ישיר Off tube בשבת אחה"צ-13 ביולי 2019 מהאולפן בהרצליה את משחק הגמר לנשים יחידות ב-ווימבלדון בו מביסה ה-Underdog הַרוֹמַנִיָיה סימונה האלפ (Simona Halep) ללא תנאי בפחות מ-שעה את הפיינליסטית השנייה ה-Favorite האמריקנית סרינה וויליאמס (Serina Willians) בשתי מערכות קלות 2:6 ו-2:6. הֵם כָּאן, הֵם לא שָם. שני האופטיובניקים החובבניים הללו מאיה רונן ותומר דנק ש-אינם מסתובבים בעולמם הבינלאומי של הטניסאים ולא מכירים את הנעשה בו, שרים שירי הלל לסרינה וויליאמס בטרם עת. שניהם שואבים את המידע המוגבל שלהם באולפן בהרצליה. הם מעולם לא שוחחו עם סרינה וויליאמס ו-אינם בקיאים בחומר ולא מודעים לקורותיה האחרונים. סרינה וויליאמס היא בעלת מוניטין עבר עצום אולם בשלב זה היא טניסאית כבדה ומסורבלת וגם אימא בת 37 לתינוקת. בעיקר הם אינם מודעים לכושרה הגופני הנוראי והלקוי לעומת יכולותיה הפיזיות הנפלאות של הקוראת עליה תיגר, סימונה האלפ המהירה והזריזה, שגם צעירה מסרינה וויליאמס בעשור. שני האופטיובניקים מאיה רונן ותומק דנק מעניקים באולפן בהרצליה קרדיט ו-Build up עצום אוטומטי ובחינם ל-סרינה וויליאמס בטרם תחילת המשחק, וממעיטים לגמרי בפוטנציאל וביכולתה של סימונה האלפ הכישרונית.
טקסט תמונה : שבת אחה"צ – 13 ביולי 2019. אצטדיון הטניס המרכזי בווימבלדון. שתי הפיינליסטיות הרומנייה סימונה האלפ (חובשת כובע מצחייה) והאמריקנית סרינה וויליאמס מתייצבות למשחק הגמר לנשים יחידות. (צילום ב-iphone. באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים).
ציטוטי Off tube :
תומר דנק באולפן בהרצליה (1) בטרם תחילת משחק הגמר לנשים יחידות בווימבלדון, בשבת – 13 ביולי 2019 סימונה האלפ – סרינה ווליליאמס 2:6, 2:6.
"…סרינה וויליאמס משחקת בשבוע השני הרבה יותר טוב מהשבוע הראשון, וזה מתחיל כמובן ברגליים. היה זזה הרבה יותר טוב. המפתח של סרינה וויליאמס על הדשא זה קודם כל ההגשה הראשונה. אם היא תצליח להגיש הגשות ראשונות באחוזים גבוהים קשה מאוד לראות שחקנית שבכלל יכולה לעמוד מולה…". ואז באה סימונה האלפ וטורפת את הקלפים…
מאיה רונן באולפן בהרצליה (1) בטרם תחילת משחק הגמר לנשים יחידות בווימבלדון, בשבת – 13 ביולי 2019 סימונה האלפ – סרינה ווליליאמס 2:6, 2:6.
"…סרינה וויליאמס היא כל כך יודעת את העבודה על הדשא, מעבר לזה שהיא הגדולה בכל הזמנים. ההגשות שלה שהיא מגישה טוב, אין שום סיכוי מולה. ואני חושבת שהיא נכנסה לקצב גם בזכות השתתפותה בזוגות מעורבים נתן לה יותר זמן מגרש…". ואז באה סימונה האלפ וטורפת את הקלפים…
תומר דנק באולפן בהרצליה (2) בטרם תחילת משחק הגמר לנשים יחידות בווימבלדון, בשבת – 13 ביולי 2019 סימונה האלפ – סרינה ווליליאמס 2:6, 2:6.
"…סרינה וויליאמס היא שחקנית הדשא הטובה בעולם בכל מצב…". ואז באה סימונה האלפ וטורפת את הקלפים…
מאיה רונן באולפן בהרצליה (2) בטרם תחילת משחק הגמר לנשים יחידות בווימבלדון, בשבת – 13 ביולי 2019 סימונה האלפ – סרינה ווליליאמס 2:6, 2:6.
"…סרינה וויליאמס גם לוחמת, גם מובילה דעת קהל…יש לה שבעה תארי ווימבלדון". ואז באה סימונה האלפ וטורפת את הקלפים…
תומר דנק באולפן בהרצליה (3) בטרם תחילת משחק הגמר לנשים יחידות בווימבלדון, בשבת – 13 ביולי 2019 סימונה האלפ – סרינה ווליליאמס 2:6, 2:6.
"…כן, קיבלנו בסופו של דבר, אנחנו מקווים שאנחנו מקבלים גמר מצוין. זאת יכולה להיות מְצוּיָנוּת עם היסטוריה נהדרת כפי שאמרת…זה פשוט מדנים לחשוב שקצת פחות מ-20 שנים סרינה וויליאמס זכתה בגראנד סלאם הראשון שלה ב- 1999 בארה"ב, ו-20 שנה אח"כ יש לה 23 תארי גראנד סלאם…". ואז באה סימונה האלפ וטורפת את הקלפים…
מאיה רונן באולפן בהרצליה (3) בטרם תחילת משחק הגמר לנשים יחידות בווימבלדון, בשבת – 13 ביולי 2019 סימונה האלפ – סרינה ווליליאמס 2:6, 2:6.
"…קודם כל סרינה וויליאמס שהפסידה שני גמרי גראנס סלאם בשנה שעברה אחרי החזרה שלה מחופשת לידה. לדעתי היא מגיעה לגמר הזה הרבה יותר טוב ממה שהגיעה גם ב-ווימבלדון בשנה שעברה מול קְרֶבֶּר וגם מול אוֹסָאקָה שם היא התפרקה. מבחינת כושר, סרינה וויליאמס פשוט בכושר טוב יותר. בשבועיים האחרונים ככל שהיא צוברת יותר דשא היא פשוט נראית טוב…". ואז באה סימונה האלפ וטורפת את הקלפים…
תומר דנק באולפן בהרצליה (4) בטרם תחילת משחק הגמר לנשים יחידות בווימבלדון, בשבת – 13 ביולי 2019 סימונה האלפ – סרינה ווליליאמס 2:6, 2:6.
"…לגמר הזה מגיעה סרינה וויליאמס הרבה יותר טוב…". ואז באה סימונה האלפ וטורפת את הקלפים…
תומר דנק באולפן בהרצליה (5) בטרם תחילת משחק הגמר לנשים יחידות בווימבלדון, בשבת – 13 ביולי 2019 סימונה האלפ – סרינה ווליליאמס 2:6, 2:6.
"…לסימונה האלפ יהיה היום מאוד מאוד קשה נגד סרינה וויליאמס. סיונה האלפ צריכה לבוא עם גישה מאוד חיובית והיא צריכה לבוא אבל עם אמונה, אמונה שהיא באמת יכולה לנצח את סרינה וויליאמס על הדשא…". ואז באה סימונה האלפ וטורפת את הקלפים…
ניר קפלן (1) פותח באולפן בהרצליה את השידור הישיר של גמר נשים יחידות בשבת – 13 ביולי 2019, סימונה האלפ – סרינה וויליאמס 2:6, 2:6.
"…שבת שלום וברוכים הבאים ליום שעשוי להיכנס להיסטוריית הטניס. סרינה וויליאמס מחפשת תואר מס' 24 בקריירה במטרה להשוות את שיא כל הזמנים…", ואז הוא שואל את תומר דנק (בעברית מסורבלת), "…מה סרינה וויליאמס צריכה לעשות בשביל הצעד הנוסף הזה…".
תומר דנק באולפן בהרצליה (6) בטרם תחילת משחק הגמר לנשים יחידות בווימבלדון, בשבת – 13 ביולי 2019 סימונה האלפ – סרינה ווליליאמס 2:6, 2:6.
"…לשחק כפי שהיא שיחקה בשלושת המשחקים האחרונים של הטורניר, לעבוד עם הרגליים, לשלוט בקצב של המשחק, להכניס אחוזים גבוהים בחבטה הראשונה, ואני מאמין שאם היא תעשה את הדברים האלה אז המשחק יהיה בסדר…". ואז באה סימונה האלפ וטורפת את הקלפים…
תומר דנק באולפן בהרצליה (7) בטרם תחילת משחק הגמר לנשים יחידות בווימבלדון, בשבת – 13 ביולי 2019 סימונה האלפ – סרינה ווליליאמס 2:6, 2:6.
"…כשסרינה וויליאמס מגיעה לדשא היא מרגישה מאוד טוב, מאוד בטוחה בעצמה, משחקת טניס מאוד אגרסיבי, סגנון המשחק שלה מאוד מתאים לדשא, ההגשה הראשונה ברגע שהיא נכנסת היא הגשה מצוינת. גם יכולת ההחזרה שלה מצוינת, ברגע שהיא מרוכזת והיא מפוקסת אז היא יכולה גם לשלוט בהגשה…זה נקודת המפתח מבחינתה. סימונה האלפ תוכל לתת פייט רציני מאוד לסרינה וויליאמס מהקו האחורי…". ואז באה סימונה האלפ בעלת כושר גופני מזהיר ועושה באמת את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב…
תומר דנק באולפן בהרצליה (8) בטרם תחילת משחק הגמר לנשים יחידות בווימבלדון, בשבת – 13 ביולי 2019 סימונה האלפ – סרינה ווליליאמס 2:6, 2:6.
"…סרינה וויליאמס מכה בכדור בעוצמות אחרות, שולטת בקצב במשחק, סרינה וויליאמס הרבה יותר אגרסיבית והרבה יותר התקפית. סימונה האלפ צריכה להאמין. אני חושב שהאמונה זה דבר מאוד מאוד חשוב. היא צריכה להאמין מההתחלה שהיא יכולה לנצח את סרינה וויליאמס, ויכולה לנצח אותה על הדשא…". ואז באה סימונה האלפ בעלת כושר גופני מזהיר ועושה באמת את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב גם על מגרש דשא…
ניר קפלן (2) פותח באולפן בהרצליה את השידור הישיר של גמר נשים יחידות בשבת – 13 ביולי 2019, סימונה האלפ – סרינה וויליאמס 2:6, 2:6.
"…רגע לפני שאנחנו עוברים לאצטדיון המרכזי, סיכויים של סימונה האלפ לעצור את סרינה וויליאמס…" (ניסוח בעברית משובשת).
תומר דנק באולפן בהרצליה (9) בטרם תחילת משחק הגמר לנשים יחידות בווימבלדון, בשבת – 13 ביולי 2019 סימונה האלפ – סרינה ווליליאמס 2:6, 2:6.
"…אני חושב שהסיכויים נוטים יותר לכיוון של סרינה וויליאמס, ובוא נזכור ש-2 הגראנד סלאמים האחרונים שהיא הפסידה בהם גם לקרבר וגם לאוסאקה, היא שיחקה טוב ב- 1/2 גמר והפסידה בגמר. בוא נקווה שסימונה האלפ תבוא עם תוכנית משחק מאוד ברורה ותדי מה היא צריכה לעשות על המגרש, ושיהיה לנו משחק צמוד, וגמר מעניין, ושכולנו נהנה…". ואז באה סימונה האלפ וטורפת את הקלפים…איזה משחק צמוד ואיזה נעליים…
סיכום נוּגֶה. מאיה רונן ותומר דנק אינם עיתונאים ולא שדרני טניס. בכורח הנסיבות הם הופכים ל-סופרי נקודות.
ואז נפתח המשחק וחיש מתברר שהשדרנית המובילה מאיה רונן והפרשן שלה תומר דנק הם אולי אנשים חביבים אולם שני חובבניים אופטיובניקים שאינם בקיאים בחומר ולא מספרים את האמת לציבור צופיהם. סימונה האלפ משכיבה פעמיים ב- Knock out את סרינה וויליאמס על הדשא בווימבלדון 2:6, 2:6. אין שם בכלל תחרות, ולא במקרה. סרינה וויליאמס מובסת. מאיה רונן ותומר דנק כלל לא מתייחסים לעודף משקל גופה של סרינה וויליאמס, לא לזריזותה, לא למהירות תנועתה, לא למסורבלות שלה, ולא לפיסיולוגיה במאמץ שלה. שני האופטיובניקים האלה שמשדרים מהרצליה אינם מודעים למוגבלת ולעייפותה הגופנית. למרות ההפסקות הרבות בשתי המערכות היא איננה מצליחה להתאושש ולהשיב מלחמה שערה. היא איטית ועייפה. היא כמו לביאה כבדה שרוצה להגן על עצמה מפני יריבה צעירה, נמרצת, ובעלת כושר גופני, אולם איננה יכולה. צווארה שקוע בתווך בין כתפיה השחוחות. הטניס של סרינה וויליאמס מול הטניס הצעיר המהיר, והזריז של סימונה האלפ נראה זקן, גמלוני, איטי, ומסורבל. סרינה וויליאמס נראית כבדה. היא לא נעה על סמך מכמני האנרגיה האבודים שלה חסרים כוח ותנופה, אלא שורדת איך שהוא בשל מוניטין העבר. חסרה כאן פרשנות רפואית – פיסיולוגית ואנטומית שעוסקת בדופק, לחץ דם, ריאות, שרירים, פציעות, ויכולת ההתאוששות של הטניסאים. לבטח כשעוסקים בטניסאים מבוגרים כמו סרינה וויליאמס בת 37 ורוג'ר פדרר בן 38.
מאיה רונן ותומר דנק לקחו על עצמם בקלות דעת ולא בצדק אחריות של שידור ישיר Off tube טלוויזיוני בינלאומי מהאולפן בהרצליה שמשודר לכ- מיליארד צופים בכל רחבי תבל, מבלי להיות נוכחים בשטח. שניהם נכשלו. לפתע אני נזכר שמאיה רונן הכריזה בפתח השידור הישיר של גמר הנשים סימונה האלפ – סרינה וויליאמס 2:6, 2:6 (שבת – 13 ביולי 2019), באולפן בהרצליה, כלהלן : "…הטורניר הכי יוקרתי בעולם…", אבל צחוק הגורל ההנהלה שלה מצווה עליה להישאר בארץ.
ברור שהמערכת של מאיה רונן ותומר דנק בערוץ הספורט מס' 55 בכבלים זאת שהגישה להם את המיקרופונים, וזאת שכפתה עליהם מראש שידור ישיר Off tube של אירוע המתרחש בלונדון אבל מהאולפן בהרצליה, היא ש-הכשילה אותם. מאיה רונן ותומר דנק מעולם לא נפגשו ולא שוחחו עם סרינה וויליאמס, לא עם אחותה וונוס וויליאמס, לא עם בעלה, לא עם הוריה הגרושים, וגם לא נפגשו ולא שוחחו מעולם עם סימונה האלפ. בהיעדר מוכנות, בהיעדר מידע, בהיעדר תחקיר עדכני מינימאלי אודות סרינה וויליאמס וסימונה האלפ, ובהיעדר נוכחותם בזירת ווימבלדון ובלעדי אפשרויות פגישות ושיחות עם גיבורי העלילה, ו/או לפחות עם המקורבים לגיבורי העלילה עמיתיהם הטלוויזיוניים, ובהיעדר מקורות אינפורמציה מוסמכים – שניהם כשלו. מאיה רונן ותומר דנק ניפקו טקסטים טריוויה ושרו באופן אוטומטי שירי הלל לסרינה וויליאמס מבלי שהיא ראויה וזכאית לכך. המציאות באה וטפחה על פניהם ועל פרצופם של העורכים והמפיקים שלהם בערוץ הספורט מס' 55 בכבלים.
לא הבנתי אז ואינני מבין גם היום בחודש יולי של 2019, כיצד ומדוע אנשים שהתחנכו על עיתונאות אותנטית. תקשורת, וטלוויזיה מסכימים מרצון וביודעין להיות שפוטים של ההנהלה שלהם, ולהעתיק ולשדר ישיר סיגנל Off tube מהאולפן בהרצליה טורניר טניס מעניין, מסקרן, מרתק, וממושך לגברים ונשים, שמתקיים בכלל בלונדון. אינני מבין מדוע עיתונאי, שדרני, ופרשני ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים מסכימים מרצון וביודעין להיות במידה רבה עבדים ומשרתים של אדוניהם, ובמקום למסד אולפן מנווט ומשדר בלונדון פלוס מיסוד עמדת שידור באצטדיון המרכזי בווימבלדון הם נכנעים ויורדים על ברכיהם בפני המעסיקים שלהם. אני בטוח שאם מאיה רונן ותומר דנק היו מתייצבים ב-ווימבלדון כמה ימים בטרם משחק הגמר לנשים סימונה האלפ – סרינה וויליאמס 2:6, 2:6, ומבצעים את עבודת השידור הישיר שלהם מעמדת שידור באצטדיון במרכזי, הם היו פי 1000 (אלף) יותר מהימנים, יותר אמינים, ויותר צודקים. ריחוקם ממוקד האירועים גם לא מאפשר לשניהם לזהות את המוני ה- Close ups שה- BBC מעלה לאוויר ולא בכדי. לא לריק. לא סתם. חשיפת המוני ה- Close ups על מסך ה- BBC בעת השידורים הישירים של המשחקים במשך שניות ארוכות, היא אולי שיגעון אבל יש בה שיטה והיגיון, והיא איננה מקרית. היא בבחינת משנה סדורה (במידה רבה בינלאומית) ש- רלוואנטית ומשתלבת ב-מכלול השידור הישיר כולו המתפרס על פני כל הגלובוס, ורואים אותו כ- מיליארד צופי טלוויזיה. עד כמה שזכור לי ה- Guide line של ה- BBC עושה הכרה ומזהה לשדרנים והפרשנים מכל העולם המאיישים את עמדות השידור בווימבלדון, מי הם הגברים והנשים, שהוא מעלה אותם תדירות לאוויר של המסך שלו, כדי שהם יעשו את עבודת הזיהוי עבר צופיהם במדינות השונות.
ואז כשסימונה האלפ מביסה את סרינה וויליאמס 2:6, 2:6, וזוכה בגביע ווימבלדון 2019 נזכר הפרשן תומר דנק לספר לצופים שלו, "…סימונה האלפ נתנה משחק מדהים…". חשוב מה אומרים השדרנים והפרשנים למיקרופון בטרם תחילת ההתמודדות ולא בתומה. כל ילד ו/או ילדה בכיתה ג' בבי"ס יסודי יכולים לומר את אותו המשפט המסיים הזה של תומר דנק, "…סימונה האלפ נתנה משחק מדהים…". לא בעבור זאת הציבו את תומר דנק כל כס פרשן הטניס הראשי של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים.
פרשן הטניס שלמה צורף. הַשַדָּר דניאל זילברשטיין נראה על ידו מדקלם טניס.
טקסט תמונה (1) : יום ראשון – 14 ביולי 2019. הפרשן שלמה צורף מפרשן ישיר Off tube באולפן ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים בהרצליה את משחק הגמר לגברים יחידים ב-ווימבלדון בו מנצח נובאק דג'וקוביץ' את רוג'ר פדרר 2:3 בתום מאבק שווה כוחות בן כ-חמש שעות. שלמה צורף איננו איש טלוויזיה וגם לא למד טלוויזיה אולם הוא מהנדס טניס מעולה ו-מאפיל ללא קושי על השדר המוביל שלו דניאל זילברשטיין. (צילום ב-iphone. באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים).
טקסט תמונה (2) : יום ראשון – 14 ביולי 2019. השדר המוביל דניאל זילברשטיין משדר ישיר Off tube באולפן ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים בהרצליה את משחק הגמר לגברים יחידים ב-ווימבלדון בו מנצח נובאק דג'וקוביץ' את רוג'ר פדרר 2:3 בתום מאבק שווה כוחות בן כ-חמש שעות. למרות שהוא נושא במשרת השדר המוביל הוא נכנע לפרשן שלו שלמה צורף בעמדת השידור ה- Off tube המשותפת לשניהם באולפן בהרצליה. (צילום ב-iphone. באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים).
שלמה צורף מפרשן רק פעם בשנה בערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. זהו ההסבר היחיד מדוע הוא מבקש לצוד שתי ציפורים בהזדמנות אחת חד שנתית, להיות לא רק פרשן לאומי אלא גם מדריך טניס לאומי. הצירוף של שתי המשימות האלה פרשן ומדריך כופה עליו לייצר כמויות עצומות של מילים ללא צורך. הניסוחים שלו לא רק חוזרים על עצמם אלא גם לא שנונים וחדים. הוא מבזבז תחמושת. שלמה צורף הופך לפטפטן. המערכת שניצבת מאחוריו ואמורה לפקח עליו איננה עורכת אותו, איננה מנחה אותו, איננה מכוונת אותו, איננה מעירה לו, איננה מגבילה אותו, ואיננה מגיבה. הוא נופל בפח של עצמו. את מה ש- שלמה צורף מסביר לאוּמָה בטורניר ווימבלדון 2019 אפשר לעשות בהרבה פחות מֶלֶל. קצר יותר ב- % 80. 1000 (אלף) פעם הוא יורה את משפט הפרשנות הנצחי שלו, "…זה ה- Money time…אין מה לעשות…". ואז הוא גם הופך לרכלן ומספר לציבור, כלהלן : "…נובאק דג'וקוביץ' משוגע על האבא שלו…מה אמרתי לך…שאבא שלו מופיע על המגרש הוא בשיא העצבים…כל הדיבורים פה שה לאבא שלו…" (במצב של 1:1 במערכה ה-3 בחצי הגמר נגד הספרדי רוברטו באוטיסטה גאוט). כשרוברטו באוטיסטה גאוט מוביל בחצי הגמר 4:5 במערכה השנייה נגד נובאק דג'וקוביץ', שלמה צורף שַח לשדר המוביל שלו דניאל זילברשטיין, "…אמרתי לך שהוא לא נגמר ולא מוותר…". בהזדמנו אחרת הוא מספר לדניאל זילברשטיין "…שהדופק של נובאק דג'וקוביץ' גבוה…" (כמה גבוה ומהיכן הוא שואב את הנתון הרפואי הזה). אח"כ הוא טוען "…שנובאק דג'וקוביץ' עייף…" (לי הוא דווקא נראה רענן ובמלוא אונו). שלמה צורף הוא הכל רק לא פרשן.
יחד עם זאת צריך לזכור ששלמה צורף הוא ידען טניס בעל ניסיון עצום בתחום. בעל טביעת עין מקצועית ובר סמכא אולי מס' 1 בענף. אדם שאוכל, שותה, ישן, וחולם טניס. הוא מורה דרך וותיק של דורות של ילדים טניסאים במרכז הטניס ברמת השרון מאז ימי עמוס מנסדורף וגלעד בלום במחצית עשור ה- 70 של המאה שעברה. מטבע הדברים הוא גם מאיר דרכם של דוֹרוֹת צופי טלוויזיה ישראליים רבים שמתעניינים בתחום. אין זה אומר שהוא שלמה צורף פטור מניסוחים נבונים וחף מביצוע מדויק של משימת הפרשנות המוטלת עליו ומטרתה היא הרכבת רעיון במינימום מילים. שלמה צורף מטיל צֵל בעל כורחו על השדר המוביל שלו דניאל זילברשטיין. דניאל זילברשטיין איננו שַדָּר טניס אלא מדקלם טניס לא חיוני. גם הוא יכול לחסוך % 80 מכמויות הטקסטים שלו. תרומת המידע שלו להתמודדות נובאק דג'וקוביץ' – רוג'ר פדרר, מזערית. נוצר מצב מוזר בעמדת השידור של ערוץ הספורט מס' 55 בהרצליה : שלמה צורף הוא ידען Off tube שבכורח הנסיבות הופך לפטפטן דומיננטי. הוא איננו איש טלוויזיה "טבעי" ו-זקוק ליועץ / עורך צמוד לידו. קשה מאוד כמעט בלתי אנושי לפרשן מהאולפן בהרצליה במשך חמש שעות את אחד ממשחקי הטניס הדגולים בהיסטוריה (משחק הגמר לגברים יחידים בווימבלדון נובאק דג'וקוביץ' – רוג'ר פדרר 2:3). צריך לכסוס ציפורניים כדי להתאפק ולעצור את הלשון. דניאל זילברשטיין הוא אומנם שדר מוביל אבל רצסיבי וכנוע. אכזבה.
יורם שימרון ב-ווימבלדון 2019.
יורם שימרון הוותיק נקרא בשבת – 13 ביולי 2019 לדגל ה- Off tube של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים ב- ווימבלדון 2019 כדי לשדר ישיר לאומה פילר שנקרא "משחק הגמר לנערות עד גיל 17 בין דריה סניגור מאוקראינה לבין אלקסה נואל מארה"ב", בטרם השידור הישיר של משחק הגמר לנשים יחידות סימונה האלפ נגד סרינה וויליאמס. ה- Filler המגוחך הזה נועד לסתום חלל כלשהו בלוח השידורים של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. משחק לא חשוב חסר ערך מועלה לאוויר בשידור ישיר ויורם שימרון נעתר להזמנה. מדובר בשיעמומון שלא מונע מיורם שימרון להצהיר כלהלן : "…בתחרות היוקרתית והמרתקת מכולן נותנים כבוד דווקא לנציגי הדור הצעיר בווימבלדון…לא להאמין אבל תראו כמה אלפי צופים ממלאים את האצטדיון כאן כדי לראות את שתי הנערות בנות ה- 17 דאריה ואלקסה…". זה הזמן שלי להעניק הפוגה קצרה ולפרוש מהמסך. יורם שמרון עשה שתי שגיאות. הראשונה, משהסכים לשמש Filler בשידור ישיר. השנייה, משום שניסה להעניק חשיבות מלאכותית לאירוע שולי וזניח שהוא לחלוטין לא מעניין וחסר כל חשיבות, (המערכת אפילו לא סיפקה ליורם שימרון פרשנית צמודה). משחק שאולי נוגע לשתי המשפחות של שתי הטניסאיות הצעירות אולם לא לקהל הרחב. כעבור זמן קצר מסלקים את דאריה ואלקסה מן המסך בטרם הסתיים המשחק, וגם את יורם שימרון. סימונה האלפ וסרינה וויליאמס עולות לכר הדשא באצטדיון המרכזי.
טקסט תמונה : קיץ 1975. הימים ההם – הזמן ההוא לפני 44 שנים שחלף לבלי שוב. הצלם רוני ליפץ מצלם משחק טניס לתוכנית "מבט ספורט" של הטלוויזיה הישראלית הציבורית מעמדת צילום מוגבהת אך מגוחכת. הוא ניצב על שולחן כדי להשיג צווית צילום נוחה וגבוהה יותר בהיעדר עמדת צילום ושידור ראויה בימים ההם . תנאי הצילום במגרשי הספורט בשנות ה- 70 ותחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת היו פתטיים. מימין, יורם שימרון הכתב ו-שדר הטניס של הטלוויזיה הישראלית הציבורית. משמאל, איש הקוֹל יורם רובין (מהטלוויזיה הלימודית- חינוכית). (התמונה הוענקה לי באדיבות הצלם אלכסנדר זיסקינד. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
זכויות שידורים ו-כלכלת פרסים כספיים בטורניר הטניס של ווימבלדון 2019.
מערכת הניהול של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים איננה כופה על מערכת השידור שלה לעסוק ולו באופן חלקי בכלכלה הטלוויזיונית וכלכלת הפרסים הכספיים במשגשגת בטורניר הטניס של ווימבלדון 2019. גובה הפרסים המוענקים לגברים ולנשים ב- טורניר ווימבלדון, שווה.
1. האלוף נובאק דג'וקוביץ' זכה בשבועיים עבודה בפרס כספי של 2.983748 (כמעט 3 מיליון דולר).
2. האלופה סימונה האלפ קיבלה גם כן בשבועיים עבודה את אותו גובה הפרס הכספי שהוענק לנובאק דג'וקוביץ'.
3. הסגנים רוג'ר פדרר וסרינה ווילאמס זכו כל אחד במחצית מהסכומים הנ"ל 1.491874 (כמעט מיליון דולר וחצי).
4. תקציב הפרסים שהקציבה הוועדה המארגנת של ווימבלדון 2019 לזוכים השונים (וגם למפסידים) עמד 49.400000 (כמעט חמישים מיליון דולר).
5. מנצחי ומנצחות הסיבוב ה-1 בווימבלדון 2019 גרפו לכיסם 45000 סטרלינג. מנצחי ומנצחות הסיבוב ה-2 קיבלו עבור ניצחונם 72000 סטרלינג. מנצחי ומנצחות הסיבוב ה- 3 הרוויחו 111000 סטרלינג. מנצחי ומנצחות בשלב 1/8 הגמר הרוויחו 176000 סטרלינג. מנצחי ומנצחות בשלב 1/4 הגמר קיבלו 294000 סטרלינג. מנצחי ומנצחות בשלב 1/2 הגמר קיבלו 588000 סטרלינג.
6. נובאק דג'וקוביץ' בן 32 הרוויח בקריירה שלו סכום של 136.684400 (מאה שלושים ושישה מיליון ושש מאות שמונים וארבעה אלף וארבע מאות) דולר, רק מפרסים כספיים, מבלי לחשב את ההכנסות העצומות שלו מפרסומות מסחריות. רוג' פדרר בן 38 הרוויח בקריירה שלו סכום של 126.266005 (יותר מ-מאה עשרים ושישה מיליון) דולר, רק מפרסים כספיים מבלי לחשב את ההכנסות העצומות שהוא מרוויח מפרסומות מסחריות. ראפאל נאדאל בן 34 הרוויח בקריירה שלו סכום של 110.279818 דולר (יותר מ- ממאה ועשרה מיליון) דולר, רק מפרסים כספיים מבלי לחשב את ההכנסות העצומות שלו מפרסומות מסחריות. נובאק דג'וקוביץ' הוא אחד המפרסמים הראשיים של מחבטי Head. רוג'ר פדרר היה אחד המפרסמים הראשיים של מחבטי Wilson, אולם חבר לאחרונה לחברת Uniqlo. ראפאל נאדאל הוא אחד המפרסמים הראשיים של חברת Babolat. כל אחד משלישיית המוסקטרים הזאת מהוו מעין פרסומת אנושית מהלכת ומשתכר בסביבות 30.000000 (שלושים מיליון דולר) בשנה אחת בנוסף לפרסים הכספיים.
טקסט תמונה (1) : יום ראשון – 14 ביולי 2019. אצטדיון הטניס המרכזי ב- ווימבלדון בטרם משחק הגמר לגברים יחידים. האלוף נובאק דג'וקוביץ' מפרסם את "HEAD". (צילום ב-iphone. באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים).
טקסט תמונה (2) : יום ראשון – 14 ביולי 2019. אצטדיון הטניס המרכזי ב- ווימבלדון בטרם משחק הגמר לגברים יחידים. סגן האלוף רוג' פדרר מפרסם את "UNIQLO". (צילום ב-iphone. באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים).
7. תקציב הפרסים של טורניר ווימבלדון 2019 הוא השלישי בגודלו בארבעת טורנירי הגראנד סלאם : הוועדה המארגנת של אליפות אוסטרליה הפתוחה בטניס 2019 תקצבה את סך הפרסים שלה על סך 62.500000 דולר. הוועדה המארגנת של אליפות ארה"ב הפתוחה בטניס 2019 העניקה סך של 53.000000 דולר עבור פרסים. הוועדה המארגנת של אליפות צרפת הפתוחה (רולאן גארוס) בטניס 2019 הקציבה סך פרסים כספיים בגובה של 47.765388 דולר.
8. ה- BBC חתם ב- 2016 על חוזה שידורים ארוך טווח בן שלוש שנים 2019 – 2016 באנגליה עם הוועדה המארגנת של מועדון ווימבלדון בטניס והסכים לשלם סכום של 203.000000 פאונד סטרלינג (כ- 253.000000 דולר). תשלום שנתי של 68 מיליון פאונד סטרלינג ו/או בתרגום למטבע האמריקני כ- 84.3 מיליון דולר בכל שנת חוזה.
9. כל רשתות הטלוויזיה בעולם שהחליטו לשדר את טורניר ווימבלדון 2019 שילמו יחדיו לוועדה המארגנת של המועדון זכויות שידורים בגובה של כ- 120.000000 פאונד סטרלינג (כ- 150.000000 דולר) סכום ש-כולל בתוכו גם את התשלום של ה- BBC הבריטי.
10. סך הכנסות הוועדה המארגנת של טורניר ווימבלדון 2019 מהשילוש של מכירת כרטיסים, מכירת שטחים ל-פרסומות מסחריות, ומכירת זכויות שידורים לרשתות הטלוויזיה בעולם נעה סביב 300.000000 (שלוש מאות מיליון) דולר.
11. ה- BBC שידר כ- 180 שעות שידורים ישירים במשך שבועיים מתחרויות ווימבלדון 2019 שהתחלקו בין שתי רשתות הטלוויזיה שלו BBC 1 ו- BBC 2.
תזכורת: דניאל זילברשטיין ושלמה צורף כמו מאיה רונן ותומר דנק מייצגים נאמנה את תפישת העיתונאות הטלוויזיונית ו-מדיניות שידורי ההעתקה מהלוויין שנוקט תדירות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. שניהם מוותרים להנהלה שלהם ומסכימים מרצון וביודעין לשתף פעולה ולשדר ישיר לאומה Off tube ביום ראשון אחה"צ-14 ביולי 2019 מהאולפן בהרצליה את משחק הגמר הבלתי נשכח לגברים יחידים ב-ווימבלדון בן 5 שעות בו מנצח נובאק דג'וקוביץ' את רוג'ר פדרר 2:3. דניאל זילברשטיין ושלמה צורף שניהֵם כָּאן בהרצליה, הֵם לא שָם בלונדון/ווימבלדון. שני האופטיובניקים האלה שקוראים להם דניאל זילברשטיין ושלמה צורף לא מעלים בדעתם להתקומם נגד הנהלתם ו-אינם מעזים להטיח קיבינימט את מיקרופוני ה-Off tube באולפן בהרצליה בפרצופיהם של הבוסים שלהם. וגם לומר להם, "…עד כאן…חפשו את החברים שלכם…".
הרשימה אותי האחדות המשפחתית והשותפות המקצועית של משפחת דג'וקוביץ' בתא המשפחתי באצטדיון הטניס המרכזי של ווימבלדון ביום ראשון בערב-14 ביולי 2019 בעת המאבק הקשה, הממושך, ושווה כוחות בן 5 שעות בו גבר האלוף נובאק דג'וקוביץ במשחק הגמר לגברים יחידים נגד רוג'ר פדרר 2:3 (6:7, 6:1, 6:7, 6:4, 12:13). תיעדתי את האחדות המשפחתית הזאת עבורי מסיגנל הטלוויזיה שהפיק ה-BBC הבריטי ו-ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים ייבא אותו ארצה. אין שום קיר מגן טוב יותר ממשפחה מאוחדת, תומכת, ומאושרת.
טקסט תמונה (1) : יום ראשון – 14 ביולי 2019. זהו גיבור העלילה הסרבי נובאק דג'וקוביץ' (בן 32, גובה 1.88 מ') אלוף ווימבלדון 2019 ואחד הספורטאים והטניסאים הגדולים ביותר בדורנו. אין שום קיר מגן טוב יותר ממשפחה מאוחדת, תומכת, ומאושרת. (צילום ב- iphone. באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים).
טקסט תמונה (2) : יום ראשון – 14 ביולי 2019. זהו התא המשפחתי של משפחת דג'וקוביץ' ביציע המרכזי של אצטדיון הטניס המרכזי בווימבלדון. עומדים בשורה השנייה קיצונים משמאל : אביו ואימו של נובאק דג'וקוביץ'. אין שום קיר מגן טוב יותר ממשפחה מאוחדת, תומכת, ומאושרת. עומד בשורה הקדמית ראשון משמאל מאמנו של נובאק דג'וקוביץ', מאריאן וואיידה (Marian Vajda). (צילום ב- iphone. באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים).
טקסט תמונה (3) : יום ראשון – 14 ביולי 2019. זהו התא המשפחתי של משפחת דג'וקוביץ' ביציע המרכזי של אצטדיון הטניס המרכזי בווימבלדון. עומדים קיצונים משמאל : אביו ואימו של נובאק דג'וקוביץ'. אין שום קיר מגן טוב יותר ממשפחה מאוחדת, תומכת, ומאושרת. (צילום ב- iphone. באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים).
טקסט תמונה (4) : יום ראשון – 14 ביולי 2019. זהו התא המשפחתי של משפחת דג'וקוביץ' ביציע המרכזי של אצטדיון הטניס המרכזי בווימבלדון. עומדים קיצונים משמאל : אביו ואימו של נובאק דג'וקוביץ'. אין שום קיר מגן טוב יותר ממשפחה מאוחדת, תומכת, ומאושרת. (צילום ב- iphone. באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים).
טקסט תמונה (5) : יום ראשון – 14 ביולי 2019. זהו התא המשפחתי של משפחת דג'וקוביץ' ביציע המרכזי של אצטדיון הטניס המרכזי בווימבלדון. אלה הם אביו ואימו של נובאק דג'וקוביץ'. אין שום קיר מגן טוב יותר ממשפחה מאוחדת, תומכת, ומאושרת. (צילום ב- iphone. באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים).
טקסט תמונה (6) : יום ראשון – 14 ביולי 2019. זהו התא המשפחתי של משפחת דג'וקוביץ' ביציע המרכזי של אצטדיון הטניס המרכזי בווימבלדון. אביו ואִימוֹ של נובאק דג'וקוביץ' יחדיו עם נכדם, בנם של נובאק דג'וקוביץ' ורעייתו יילנה ריסטיץ'. אין שום קיר מגן טוב יותר ממשפחה מאוחדת, תומכת, ומאושרת. (צילום ב- iphone. באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים).
אף על פי כן ולמרות הכל, תודה קטנה בע"מ לכל אנשי ונשות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. אל תוותרו על עיתונאות אותנטית פרי מעשה ידיכם. תתקוממו. אין עיתונאות פסולה יותר מעיתונאות העתקה Off tube טלוויזיונית. אין דבר מקומם יותר, קאמופלאז' יותר, ו- אחיזת עיניים יותר מדיווח והעברת אינפורמציית Off tube בשידור ישיר מהאולפן בהרצליה ע"י שדרנים ושדרניות טלוויזיה אופטיובניקים ישראליים שדנים ועוסקים באירוע ספורט בינלאומי פופולארי ואָהוּד הנצפה בטלוויזיה, אולם כזה ש-מתרחש 5000 (חמשת אלפים) ק"מ ממקום מושבם. הופעתם הברוכה של סימונה האלפ וסרינה וויליאמס פלוס נובאק דג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר במשך שעות רבות על מסך הטלוויזיה שלי בביתי הפרטי ברחוב אבן גבירול בצפון הישן של תל אביב הן פיצוי לבדיחת ה- Off tube שממציא חדשים לבקרים ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים בשידוריו הבינלאומיים הרבים האקסקלוסיביים ש-רלוואנטיים לצופיו. מדובר בעיתונאות נֶפֶל. עסק מחורבן.
סוף הפוסט מס' 818. הועלה לאוויר ביום שני – 15 ביולי 2019. כל הזכויות שמורות.
תגובות
פוסט מס' 818. טורניר הטניס ווימבלדון 2019 וממלכת ה- Off tube הכושלת של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. מדובר בשליחות עיתונאית דלה וביצוע רשלני ביודעין של עיתונאות ישראלית טלוויזיונית מעתיקנית ועצלנית, ואולי קמצנית, ולכן מחורבנת, שעושה את עבודתה מהאולפן בהרצליה במקום להתייצב בהרכב מלא על עיתונאיה, שדרניה, פרשניה, וטכנאיה בזירת המשחקים בלונדון. אפשר היה לעשות את זה הרבה (הרבה) יותר טוב. פוסט מס' 818. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שני-15 ביולי 2019. — אין תגובות
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>