פוסט מס' 1084. תנופת עבודות בניית הרכבת הקלה וסלילת מסלול נסיעתה בצפון הישן של תל אביב בימים אלה של חודשי אפריל ו- מאי 2022 ברחוב אבן גבירול הצר בקטע הרחובות שבין רח' פנקס לרח' יהודה המכבי, מלווה ברעש ואבק שמייצרים המנופים וכלי העבודה הכבדים במשך שעות רבות לאורך כמעט כל היממה ביום ובליל. העבודה הזאת הופכת את חייהם של תושבי האזור לבלתי שגרתיים, למאוד לא נוחים, קשים, ו-עד בלתי נסבלים. העבודה הנ"ל הנוגעת למיסוד רכבת קלה בתל אביב אמורה להימשך עד שנת 2024. פוסט מס' 1084. הועלה לאוויר ביום חמישי-26 במאי 2022. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי.
פוסט מס' 1084. תנופת עבודות בניית הרכבת הקלה וסלילת מסלול נסיעתה בצפון הישן של תל אביב בימים אלה של חודשי אפריל ו-מאי 2022 ברחוב אבן גבירול הצר בקטע הרחובות שבין רח' פנקס לרח' יהודה המכבי- מעיקה (!). מכבידה על הציבור מפני שהיא מלווה ברעש ואבק שמייצרים המנופים וכלי העבודה הענקיים והכבדים במשך שעות רבות לאורך כמעט כל היממה ביום ובלֵיל, ומתישה את תושבי האזור הקונקרטי הזה של העיר תל אביב. העבודה הזאת הופכת את חייהם של תושבי האזור המדובר ברחוב אבן גבירול (ב-תל אביב) בין רחוב פנקס לרחוב יהודה המכבי לבלתי שגרתיים, מאוד לא נוחים, קשים, ולעיתים בלתי נסבלים. העבודה הנ"ל הנוגעת למיסוד רכבת קלה בתל אביב אמורה להימשך עד שנת 2024. פוסט מס' 1084. הועלה לאוויר ביום חמישי-26 במאי 2022. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי.
טקסט תמונה : 2003 – 2002. הימים ההם – הזמן ההוא לפני שתי עשרות של שנים. אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. נטשתי בטריקת דלת את מקום עבודתי שהיה פעם ביתי השני (ולפעמים גם הראשון) לאחר מינויו העָלוּב והמופרך של איש כה בלתי מוכשר בשם יוסף בר-אל באביב 2002 לתפקיד הרָם של מנכ"ל רשות השידור ע"י ממשלת ישראל בראשות אריאל שרון. אותה ממשלת ישראל ההיא בראשות אותו ראש ממשלה אריאל שרון ז"ל והמשנה שלו השר אהוד אולמרט יבד"ל, זאת שהציבה אותו בפסגת השידור הציבורי של מדינת ישראל ב- מארס / אפריל 2002 כ- מ"מ מנכ"ל רשות השידור (במקום המנכ"ל הזמני המודח לפניו תא"ל במילואים רָן גָלִינְקָא יבד"ל), ואח"כ העניקה לו ליוסף בר-אל ז"ל מינוי של קבע למשרה הרָמָה לתקופה של חמש שנים מ- 2 ביוני 2002 ו-עד 2 ביוני 2007, היא זאת שהעיפה ופיטרה את יוסף בר-אל מתפקידו הרָם שנתיים בטרם סיום כהונתו (!). אותה ממשלת ישראל ההיא כאמור בראשות אריאל שרון ו-המשנה שלו אהוד אולמרט יבד"ל התעשתה (גם אם מאוחר מידי), והדיחה וסילקה אותו את יוסף בר-אל לאלתר מכהונתו כמנכ"ל רשות השידור ב-תאריך ההוא של 2 במאי 2005 באשמת שחיתות ושוחד מסך (!). היועץ המשפטי של ממשלת ישראל דאז מֶנִי מָזוּז תמך תמיכה נחרצת בהדחה ההיא לאלתר של יוסף בר-אל משורות רשות השידור ההיא (!!). יוסף בר-אל, מנכ"ל רשות שידור פתטי ברמה ירודה חסרת תקדים מכל היבט, הודח בצדק לירכתיים האפלוליים של השידור הציבורי. שָם היה מקומו בפינה חשוכה של אותו השידור הציבורי שבראשו ניצב שלוש שנים, כאמור על פי פקודה וצַו של ראש הממשלה דאז ב- 2002, אריאל שרון, ועל פי המלצה חמה של השר ההוא בממשלת ישראל ההיא רענן כהן הממונה מטעם הממשלה דאז על ביצוע חוק רשות השידור. בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל ובתולדות רשות השידור סולק ו- הודח מנכ"ל רשות שידור מכהן שנתיים בטרם סיים את כהונתו (!!!). זה היה יוסף בר-אל. הוא לא שָב עוד מעולם לאף תפקיד ולשום שירות פעיל ברשות השידור. אריק שרון ויוסף בר-אל אינם עוד בין החיים. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
מה עדיף ? עבר פשוט נטול יומרות ועטוף בשקט, שלווה, אורך רוח, ו-אוויר נקי בצפון הישן של תל אביב, ו/או עתיד תחבורתי טכנולוגי סואן אפוף רעש והמולה בעיר כה צפופה ורחובות צרים כמו תל אביב…??? ימים יגידו. הצפיפות העירונית ניכרת בתיעוד ה-מצ"ב.
טקסט תמונה (1) : יום חמישי – 26 במאי 2022. עבודות בניית מסלול הנסיעה של הרכבת הקלה בצפון הישן של תל אביב בתווך בקטע שבין רחובות פנקס לבין יהודה המכבי הן רוויות רעש ואבק במשך שעות רבות ביום ובליל, והופכות את חייהם של תושבי האזור הקונקרטי המדובר בתל אביב למאוד לא נוחים, קשים, ו-עד בלתי נסבלים. העבודה הנ"ל אמורה להימשך עד שנת 2024. (צילום ותיעוד יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (2) : יום חמישי – 26 במאי 2022. עבודות בניית מסלול הנסיעה של הרכבת הקלה בצפון הישן של תל אביב בתווך בקטע שבין רחובות פנקס לבין יהודה המכבי הן רוויות רעש ואבק במשך שעות רבות ביום ובליל, ו-הופכות את חייהם של תושבי האזור למאוד לא נוחים, קשים, ו-עד בלתי נסבלים. העבודה הנ"ל אמורה להימשך עד שנת 2024. (צילום ותיעוד יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (3) : יום חמישי – 26 במאי 2022. עבודות בניית מסלול הנסיעה של הרכבת הקלה בצפון הישן של תל אביב ברחוב אבן גבירול בתווך בקטע שבין רחובות פנקס לבין יהודה המכבי הן רוויות רעש ואבק במשך שעות רבות ביום ובליל, ו-הופכות את חייהם של תושבי האזור הקונקרטי המדובר למאוד לא נוחים, קשים, ו-עד בלתי נסבלים. העבודה הנ"ל אמורה להימשך עד שנת 2024. (צילום ותיעוד יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (4) : יום חמישי – 26 במאי 2022. עבודות בניית מסלול הנסיעה של הרכבת הקלה בצפון הישן של תל אביב ברחוב אבן גבירול בתווך בקטע שבין רחובות פנקס לבין יהודה המכבי הן רוויות רעש ואבק במשך שעות רבות ביום ובליל, ו-הופכות את חייהם של תושבי האזור למאוד לא נוחים, קשים, ו-עד בלתי נסבלים. העבודה הנ"ל אמורה להימשך עד שנת 2024. (צילום ותיעוד יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (5) : יום חמישי – 26 במאי 2022. עבודות בניית מסלול הנסיעה של הרכבת הקלה בצפון הישן של תל אביב ברחוב אבן גבירול בתווך בקטע שבין רחובות פנקס לבין יהודה המכבי הן רוויות רעש ואבק במשך שעות רבות ביום ובליל, ו-הופכות את חייהם של תושבי האזור למאוד לא נוחים, קשים, ו-עד בלתי נסבלים. העבודה הנ"ל אמורה להימשך עד שנת 2024. (צילום ותיעוד יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (6) : יום חמישי – 26 במאי 2022. עבודות בניית מסלול הנסיעה של הרכבת הקלה בצפון הישן של תל אביב ברחוב אבן גבירול בתווך בקטע שבין רחובות פנקס לבין יהודה המכבי הן רוויות רעש ואבק במשך שעות רבות ביום ובליל, ו-הופכות את חייהם של תושבי האזור למאוד לא נוחים, קשים, ו-עד בלתי נסבלים. העבודה הנ"ל אמורה להימשך עד שנת 2024. (צילום ותיעוד יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (7) : יום חמישי – 26 במאי 2022. עבודות בניית מסלול הנסיעה של הרכבת הקלה בצפון הישן של תל אביב ברחוב אבן גבירול בתווך בקטע שבין רחובות פנקס לבין יהודה המכבי הן רוויות רעש ואבק במשך שעות רבות ביום ובליל, ו-הופכות את חייהם של תושבי האזור למאוד לא נוחים, קשים, ו-עד בלתי נסבלים. העבודה הנ"ל אמורה להימשך עד שנת 2024. (צילום ותיעוד יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
הערה שלי : ב-בודפשט היפהפייה בירת הונגריה, מוסדה ונבנתה רכבת קלה כבר לפני 124 שנים, בשנת 1898. העיר התפתחה וצמחה ועמה התפתחה וצמחה הרכבת הקלה. בניגוד מוחלט למה שקורה בתל אביב. ביקרתי בבודפשט כמה פעמים במסגרת תפקידי הטלוויזיוני כמנהל חטיבת הספורט של הטלוויזיה הישראלית הציבורית ההיא – ערוץ 1 ההוא. מסגרת תנועת הרכבת הקלה העתידית בעיר תל אביב מתוכננת ו- "מונחת" עכשיו ב- 2022 באיחור זמן עצום על עיר וותיקה שנבנתה מראשיתה בימים ההם של 1909 ושנות סוף העשרה + שנות ה-20 + ראשית שנות ה- 30 במאה הקודמת, ללא תכנון מקדים וללא כל מחשבה מוקדמת הנוגעים לצורך בהסעת המונים באמצעות רכבת קלה, אלא רק ע"י שימוש ב-תחבורה ציבורית המורכבת מאוטובוסים.
תל אביב זכתה לכינוי "העיר העברית הראשונה" בארץ ישראל מכיוון שהייתה המיזם היהודי הראשון לבניית עיר בארץ ישראל בתקופת שיבת ציון המודרנית (!). היה זה מיזם חדשני של ציבור מאורגן, שחלקו אנשי היישוב הישן וחלקו אנשי היישוב החדש בשיתוף עם מוסד ציוני בראשית דרכו, הקרוי קק"ל (ראשי תיבות של הקרן הקיימת לישראל). המטרה המוצהרת הייתה להקים עיר עברית לצד יפו הערבית. בתוך כ-ארבעה עשורים צמחה תל אביב למטרופולין ו-כרך עירוני הגדול ביותר בארץ ישראל ובמדינת ישראל, שהייתה גדולה פי כמה מ-יפו. רשויות המנדט הבריטי העניקו ל-תל אביב מעמד של עיר בינואר 1934. ב- 1949 בתום מלחמת העצמאות ו-לאחר הקמת מדינת ישראל, אוחדו מוניציפלית שתי הערים תל אביב ויפו ו-נוצרה עיריית תל אביב – יפו המנהלת את העיר המאוחדת, אף שבמובנים מסוימים עדיין נהוג להתייחס ליפו ולתל אביב כאל שתי ישויות אורבניות נפרדות. רבים מאזרחי מדינת ישראל מעניקים באופן אוטומטי דימוי ישראלי יהודי לעיר תל אביב ולצורך השוואה -מעֵין דימוי ערבי – מוסלמי ל-יפו. בשנת 2009 חגגה העיר תל אביב – יפו 100 שנים להיווסדה. ראש עיריית תל אביב – יפו היום הוא מר רון חולדאי בן 78. רון חולדאי בן קיבוץ חולדה ולשעבר טייס קרב אמיץ ו-מצטיין בחיל האוויר של מדינת ישראל סיים את שירותו הצבאי בדרגת תת אלוף. רון חולדאי מכהן כראש עיריית תל אביב מטעם מפלגת העבודה כבר 24 שנים מאז 1998. מדובר בראש עיר חרוץ, חכם, פעלתן, בעל יוזמה, ושהוא גם מנהיג.
סוף הפוסט מס' 1084. הועלה לאוויר ביום חמישי – 26 במאי 2022. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי.
תגובות
פוסט מס' 1084. תנופת עבודות בניית הרכבת הקלה וסלילת מסלול נסיעתה בצפון הישן של תל אביב בימים אלה של חודשי אפריל ו- מאי 2022 ברחוב אבן גבירול הצר בקטע הרחובות שבין רח' פנקס לרח' יהודה המכבי, מלווה ברעש ואבק שמייצרים המנופים וכלי העבודה הכבדים במשך שעות רבות לאורך כמעט כל היממה ביום ובליל. העבודה הזאת הופכת את חייהם של תושבי האזור לבלתי שגרתיים, למאוד לא נוחים, קשים, ו-עד בלתי נסבלים. העבודה הנ"ל הנוגעת למיסוד רכבת קלה בתל אביב אמורה להימשך עד שנת 2024. פוסט מס' 1084. הועלה לאוויר ביום חמישי-26 במאי 2022. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי. — אין תגובות
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>