פוסט מס' 1085 הוא מסמך מורכב בעל היסטוריה ארוכה. יום שלישי – 24 במאי 2022. משחק הגמר על גביע המדינה בכדורגל מתקיים באצטדיון "טדי" בירושלים. הפועל באר שבע מנצחת את מכבי חיפה 1:3 בקרב ההכרעה בבעיטות 11 מ' לאחר שהמשחק ביניהן מסתיים בתוצאת תיקו 2:2 בתום 120 דקות. התיעוד הבא דן ב-שוער הפועל באר שבע עומרי גלזר שהפר ביודעין ובגלוי נוכח מצמות הטלוויזיה של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים את חוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל, ולכן הדף שלוש פעמים את בעיטותיהם של שלושת שחקני מכבי חיפה דולב חזיזה + גודסוויי דוניו + ו-מאוויס צ'יבוטה במסגרת בעיטות ההכרעה מ- 11 מ' (המשחק הסתיים בתוצאת תיקו 2:2 בתום 120 דקות) אולם גם מוכיח שעומרי גלזר מפר ביודעין את חוק מספר 14 בספר חוקת הכדורגל (על פי הבנתי ופרשנותי האישית את חוק מס' 14) הקובע כי על השוער להתייצב על קו השער בשתי רגליו ואסור לו לנוע לפנים (מותר לו והוא רשאי להתנועע על קו השער אולם לא להתקדם לפנים ולו ס"מ בודד) לפני מגע רגלו של היריב הבועט בכדור. התיעוד הבא של תמונות הסטילס הבאות (נלקחו על ידי באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים) מראה כי שוער הפועל באר שבע עומרי גלזר נוטש את קו שערו בטרם מגע נעל הבועט בכדור ועוצר והודף את הכדורים הנבעטים לעברו. שופט המשחק וקווניו אינם מגיבים ולא מעניקים בעיטה חוזרת לשחקני מכבי חיפה אלא מאשרים את ביצועיו (הלא חוקיים) של עומרי גלזר, לפחות על פי הנטען, הכתוב, והנאמר בחוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל. משום מה גם שחקני מכבי חיפה ומאמנם ברק בכר נראים אדישים למראה בו שוער הפועל באר שבע איננו מציית לחוק מס' 14 ו-לא מעירים על כך לשופט המשחק. פוסט מס' 1085. הועלה לאוויר ביום שישי – 27 במאי 2022. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי. מוזר ומביך מאוד שגם צוות השידור של ערוץ מס' 55 בכבלים איננו מעיר ולא מתערב בהפרת חוזרת ונשנית של חוק מס' 14 ע"י עומרי גלזר, שלוש הפרות שמאפשרות לו להדוף את כדורי הבעיטות של דולב חזיזה, דוניו, ו-מאוויס צ'יבוטה. הבה נתבונן בחוק מס' 14 ובתמונות הסטילס המצורפות כפי שצולמו ע"י מצלמות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים.
פוסט מס' 1085 הוא מסמך מורכב בעל היסטוריה ארוכה. הוא דן ו-מתייחס לחוק מס' 14 בספר חוּקַת הָכַּדוּרֶגֶל הנוגע ל-משחק הגמר על גביע המדינה בכדורגל ש-התקיים באצטדיון "טדי" בירושלים ב-יום שלישי בערב-24 במאי 2022. הפועל באר שבע מנצחת את מכבי חיפה 1:3 בקרב ההכרעה בבעיטות 11 מ' לאחר שהמשחק ביניהן מסתיים בתוצאת תיקו 2:2 בתום 120 דקות וזוכה בגביע המדינה. התיעוד הבא בפוסט מס' 1085 נותן את דעתו ושם לב ל-שוער הפועל באר שבע עומרי גלזר שהדף שלוש פעמים את בעיטותיהם מ-11 מ' של שלושת שחקני מכבי חיפה דולב חזיזה + גודסוויי דוניו + מאוויס צ'יבוטה אולם גם מוכיח שעומרי גלזר מפר ביודעין על פי הבנתי (ואנוכי מכיר היטב את חוקת משחק הכדורגל) את חוק מספר 14 (בהנחה שלא ייענש) בסֶפֶר חוּקת הכדורגל הקובע כי על השוער להתייצב על קו השער בשתי רגליו ואסור לו לנוע לפנים (מותר לוֹ והוא רשאי לזוז ולהתנועע על קו השער, אולם לא להתקדם לפנים ו-לוּ ס"מ בודד) לפני ובטרם מגע רגלו של היריב הבועט מולו בכדור. אנשי צוות השידור הכושל, לא מעניין, והבלתי מדויק של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים באותו האירוע המדובר של משחק הגמר על גביע המדינה בכדורגל לשנת 2022 איננו בקי בחוקת המשחק ולכן איננו מגיב להפרות החוק החוזרות ונִשְנוֹת של ו-ע"י שוער הפועל באר שבע, ונמצא דַל ו-כוֹשֵל כמו שופטי המשחק (!). התיעוד של תמונות הסטילס הבאות נלקחו על ידי ו-"הוקפאו" על ידי על מסך המחשב לצורך שימוש בהן בפוסט מס' 1085 ולצורך הסברים מפורטים והוכחות מדויקות הנוגעים לחוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל. (השימוש בעדויות המצולמות הללו על ידי בפוסט מס' 1085 נעשו באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים ש-שידר ישיר את האירוע הנדון). העדויות המצולמות מראות בבירור כי שוער הפועל באר שבע עומרי גלזר נוטש את קו שערו בעת בעיטות ההכרעה מ-11 מ' בטרם מגע נעלי הבועטים של מכבי חיפה בכדור ועוצר והודף את הכדורים הנבעטים לעברו (!). בכך הוא מפר את חוק מס' 14 המופיע בספר חוקת הכדורגל ואשר קובע מפורשות היכן על השוער להתייצב בשערו (על קו השער) לקראת ביצוע בעיטת העונשין מ-11 מ' ע"י היריב, ומתי מותר לו לשוער לנטוש את קַו השער ולנוע לפנים, ישר ו/או באלכסון. השופט המרכזי של המשחק דניאל בר נתן (מעורר תמיהה) וקווניו אינם מגיבים ולא מעניקים בעיטות חוזרות לשחקני מכבי חיפה אלא מאשרים את ביצועיו הלא חוקיים לאלתר (!) של שוער הפועל באר שבע עומרי גלזר. ביצועים לחלוטין לא חוקיים שהופכים לעבירות חוּקָה על פי הנטען, הכתוב, והנאמר בחוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל כפי שאפשר לראות בהמשך פוסט 1085. משום מה גם שחקני מכבי חיפה ומאמנם ברק בכר נראים אדישים למראה בו שוער הפועל באר שבע איננו מציית לחוק מס' 14 ו-לא מעירים על כך לשופט המשחק. פוסט מס' 1085. הועלה לאוויר ביום שישי-27 במאי 2022. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי. מוזר ומביך מאוד שגם צוות השידור של ערוץ מס' 55 בכבלים ששידר ישיר את המשחק המדובר איננו מעיר, לא נזעק, ולא מתערב נוכח הפרה חוזרת ונשנית של חוק מס' 14 ע"י שוער הפועל באר שבע עומרי גלזר. מדובר ב- שלוש הפרות שמאפשרות לו לעומרי גלזר להדוף את שלושת כדורי הבעיטות מ-11 מ' של שלושת שחקני מכבי חיפה דולב חזיזה, גודסוויי דוניו, ו-מאוויס צ'יבוטה, ובכך להכריע את התוצאה הסופית של המשחק לטובת ולזכות קבוצתו (הפועל באר שבע). הטקסט הנ"ל נכתב על דעתי בלבד ועל פי הבנתי ופרשנותי את ספר חוקת משחק הכדורגל ואת חוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל.
הבה נתבונן בטקסט המגדיר ומסביר את מהות חוק מס' 14 במשחק הכדורגל ובתמונות הסטילס המצורפות בפוסט הנוכחי מס' 1085 כפי שצולמו ע"י מצלמות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים ו-"הוקפאו" על ידי לצורכי הדיון, כאמור בחוק מספר 14 הכתוב בספר חוקת הכדורגל שנכתב ע"י ה-FIFA.
הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים. חל איסור מפורש להעתיק את הטקסטים והתמונות ואף לא לאגור אותן במאגרי מידע שונים לשימוש מכוון ו/או מזדמן מאוחר יותר.
הערה 2 : הבלוג איננו מופק, לא נכתב, ולא נערך למען מטרות רווח כספי, ו/או לטובת הפקת רווח מסחרי, ו/או לצורך פרסום אישי.
הערה 3 : הבלוג מוענק בחינם לקוראים.
הערה 4 : הבלוג yoashtvblog.co.il נחקר ונכתב על ידי במקביל למחקר וכתיבה שלי את 13 כרכי טלוויזיה עבי כרס ומורכבים בנושאים שונים מהיבטים היסטוריים ועכשוויים שונים, שעוסקים בהתפתחות תעשיית הטלוויזיה בעולם מאז 1884 ובארץ מ- 1961 ועד היום הזה. מאז 1998 אנוכי חוקר, כותב, ועורך את 13 ספרי הטלוויזיה רחבי ההיקף הללו (כ- 130000 / מאה ושלושים אלף עמודים) אשר דנים ב- "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה שהתרחשה בעולם ובארץ". את המחקר והכתיבה התחלתי באוקטובר 1998 בעת השתתפותי ב- WBM ה- 1 (ראשי תיבות של World Broadcasting Meeting) האולימפי שנערך כאמור באוקטובר 1998 בסידני – אוסטרליה, לקראת שידורי הטלוויזיה בהפקת SOBO את אירועי אולימפיאדת סידני 2000. מדובר בפגישה מפורטת ומתודרכת היטב שהתכנסה בסידני לפני 24 שנים, נמשכה ארבעה ימים ארוכים מבוקר עד ערב, ונטלו בה חלק 800 נציגים מ- 200 רשתות טלוויזיה מכל רחבי תבל, כאמור בראשות ה- Host broadcaster והמתדרכת הראשית הלוא היא קבוצת הטלוויזיה אד הוק האוסטרלית המצוינת SOBO שמנתה כ- 5000 עובדים ומומחים בתחומי מדע הטלוויזיה השונים (ראשי תיבות של Sydney Olympic Broadcasting Organization) בראשות איש הטלוויזיה הספרדי הנודע מר מנולו רומרו (Manbolo Romero). קבוצת SOBO הייתה מצוידת אז ביותר מ-1000 (אלף) מצלמות טלוויזיה ו-שימשה הגוף האחראי על הפקה וייצור סיגנל הטלוויזיה הבינלאומי של אולימפיאדת סידני 2000 בכיסוי ושידור כל מקצועות הספורט האולימפיים. הפגישה הטלוויזיונית הבינלאומית הזאת הקרויה WBM 1 ב- 1998 ופגישת ה- WBM 2 ב- 1999 (שתיהן התקיימו כאמור בסידני), עסקו בפרוטרוט בהכנות הארגוניות הקפדניות, המורכבות, והסבוכות מנקודות מבט טכנולוגיות ולוגיסטיות של הפקת שידורי הטלוויזיה הבינלאומיים ההם (ושוב כאמור בהובלת SOBO) של אולימפיאדת סידני 2000 הרחוקה מאוד מגבולות מדינת ישראל.
פרפראות. הקדמה.
פרפרת 1. אנשי צוות שידורי הכדורסל בערוץ הספורט מס' 55 בכבלים ובראשם ניב רסקין + הפרשנים והמנתחים גור שֶלֶף ושַי הָאוּזְמַן הם הרבה יותר מחוננים, מקצועניים, ומעניינים (אותי, אנוכי מדבר בשם עצמי בלבד) בהשוואה ל-שדרני ופרשני הכדורגל של אותו הערוץ הנ"ל. לכן הם שמים את הקולגות שלהם בתחום הכדורגל בכיס הטלוויזיוני הקטן שלהם.
ועוד הערה אישית שלי הנוגעת לפרפרת 1 : המגיש, השדרן, הפרשן, והמנתח שַי הָאוּזְמַן איש ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים הוא אחד מאנשי הטלוויזיה הטובים ביותר שראיתי על המסכים בין אם מדובר בארץ ו/או בכל רחבי העולם, בכל הקריירה הטלוויזיונית שלי בארץ ובעולם מאז שנת 1971. מדובר באיש טלוויזיה כֵּן, חכם, ונבון במיוחד בעל אבחנה מדויקת וכישרון ניסוח רהוט ו-מיטבי, קצר, ענייני. וחסכוני (!). מעלות חשובות שמעניקות יתרון ל-כל פרשן טלוויזיה באשר הוא בכל תחום. אולם צריך להוסיף על ידי ולומר מטעמי באותה נשימה כי גם גור שלף איש רשת הטלוויזיה של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים, הוא מנתח, ופרשן בעל ניסיון ואישיות טלוויזיונית ב- רמה גבוהה (!). יבורכו שני האנשים האלה.
פרפרת 2. מישהו משדרני/פרשני הכדורגל של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים פלט קלישאה רדודה, שחוקה, בעייתית, מתנדנדת, ולא מוכחת בעת שידור ישיר של משחק הגמר על גביע המדינה בין קבוצות הפועל באר שבע ומכבי חיפה, ושַח לצופיו כלהלן, "…יותר קל להשיג יתרון מאשר לשמור עליו…", מבלי להסביר לשומעיו את הניתוח והנימוקים שמסתתרים מאחורי 7 המילים האלה בהן השתמש. מדובר כמובן בהצהרה ילדותית, טקסט טיפשי, ו-מילים חסרות תוקף שאין להן שום אחיזה במציאות (!). חדר העבודה שלי רצוף במידע היסטורי ארוך ומפורט בן אלפי משחקים מהארץ ומהעולם, שתוצאותיהם מפריכות לחלוטין את ההצהרה הנ"ל של אותו שדר/ פרשן הנ"ל מערוץ הספורט מס' 55 בכבלים (כי יותר קל להשיג יתרון מאשר לשמור עליו). לא רק שאותן הקבוצות ו/או הנבחרות הלאומיות השיגו יתרון ושמרו עליו אלא גם הכפילו ושילשו אותו.
פרפרת 3. אנוכי אוהב להאזין למגישה, קריינית, ומנתחת נתוני אקטואליה פוליטיים, חברתיים, וכלכליים בשם נורית קנטי אשת רדיו גלי צה"ל. אינני מכיר אותה, מעולם לא ראיתיה, ואף פעם לא שוחחתי עמה. אינני יודע מי היא. על פי הנתונים הרדיופוניים הבוקעים מרדיו גלי צה"ל היא נשמעת רהוטה, ידענית, ובקיאה בחומר השידור, וגם אדיבה מול המרואיינים שלה. היא שדרנית ו-קריינית חכמה, חושבת מהר ונותרת הגיונית, קרת רוח, מגיבה היטב, ושולטת בחומר החדשותי בו היא דנה (מבלי להתלהם). מעניין אותי להקשיב ולהאזין לה. יש בה ב-נורית קנטי משהו רדיופוני רציני ו-חוקר ו-גם טון דיבור אדיב ו-מקסים במידה רבה ש-מושך אותי בגילי (ב-ערב חג השבועות ה' סיוון של שנת תשפ"ב – 4 ביוני 2022, ימלאו לי 84) להקשיב ולהאזין לשיח שהיא מנהלת עם המרואיינים שלה (!).
————————————————————————————————————
פוסט מס' 1085. הועלה לראשונה לאוויר ביום שישי – 27 במאי 2022. הוא מכיל תוספת ו-עוד מידע מיום ראשון – 29 במאי 2022. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי.
———————————————————————————————————–
טקסט תמונה : 2003 – 2002. הימים ההם – הזמן ההוא לפני שתי עשרות של שנים. אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. נטשתי בטריקת דלת את מקום עבודתי שהיה פעם ביתי השני (ולפעמים גם הראשון) לאחר מינויו העָלוּב והמופרך של איש כה בלתי מוכשר בשם יוסף בר-אל באביב 2002 לתפקיד הרָם של מנכ"ל רשות השידור ע"י ממשלת ישראל בראשות אריאל שרון. אותה ממשלת ישראל ההיא בראשות אותו ראש ממשלה אריאל שרון ז"ל והמשנה שלו השר אהוד אולמרט יבד"ל, זאת שהציבה אותו בפסגת השידור הציבורי של מדינת ישראל ב- מארס / אפריל 2002 כ- מ"מ מנכ"ל רשות השידור (במקום המנכ"ל הזמני המודח לפניו תא"ל במילואים רָן גָלִינְקָא יבד"ל), ואח"כ העניקה לו ליוסף בר-אל ז"ל מינוי של קבע למשרה הרָמָה לתקופה של חמש שנים מ- 2 ביוני 2002 ו-עד 2 ביוני 2007, היא זאת שהעיפה ופיטרה את יוסף בר-אל מתפקידו הרָם שנתיים בטרם סיום כהונתו (!). אותה ממשלת ישראל ההיא כאמור בראשות אריאל שרון ו-המשנה שלו אהוד אולמרט יבד"ל התעשתה (גם אם מאוחר מידי), והדיחה וסילקה אותו את יוסף בר-אל לאלתר מכהונתו כמנכ"ל רשות השידור ב-תאריך ההוא של 2 במאי 2005 באשמת שחיתות ושוחד מסך (!). היועץ המשפטי של ממשלת ישראל דאז מֶנִי מָזוּז תמך תמיכה נחרצת בהדחה ההיא לאלתר של יוסף בר-אל משורות רשות השידור ההיא (!!). יוסף בר-אל, מנכ"ל רשות שידור פתטי ברמה ירודה חסרת תקדים מכל היבט, הודח בצדק לירכתיים האפלוליים של השידור הציבורי. שָם היה מקומו בפינה חשוכה של אותו השידור הציבורי שבראשו ניצב שלוש שנים, כאמור על פי פקודה וצַו של ראש הממשלה דאז ב- 2002, אריאל שרון, ועל פי המלצה חמה של השר ההוא בממשלת ישראל ההיא רענן כהן הממונה מטעם הממשלה דאז על ביצוע חוק רשות השידור. בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל ובתולדות רשות השידור סולק ו- הודח מנכ"ל רשות שידור מכהן שנתיים בטרם סיים את כהונתו (!!!). זה היה יוסף בר-אל. הוא לא שָב עוד מעולם לאף תפקיד ולשום שירות פעיל ברשות השידור. אריק שרון ויוסף בר-אל אינם עוד בין החיים. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
פוסט מס' 1085. היסטוריה קצרה.
משחק הכדורגל נושא עמו מאז הומצא בשנת 1863 ב- מאה ה-19 שתי משוואות של לוחמה אישית מרתקת בין השוערים מצד אחד של המשוואה לבין שחקני היריב מהצד האחר של הכדור. אלה הבועטים את בעיטות העונשין מ- 11 מ', וגם אלה מהעבר השני של החומה, השחקנים שבועטים את הבעיטות החופשיות. היריבות הקלאסית הזאת בין השוערים לבועטים מושכת את תשומת לבי. מדובר בסיעור מוחות. מעין טכניקה של חשיבה מאומצת, כמעט כמו משחק שחמט בין הידע ו- חוכמת השוערים שמבקשים להגן על קו שערם לבין כישרון הבועטים התוקפים וניסיונם להרעיד את הרשת הפרוסה בגבם של השוערים.
התנגשות הכוחות והמוחות הזאת בין השוער המגן על שערו לבין היריב התוקף אותו, כוללת בתוכה סיפור מתח בעל כמה אופציות נסתרות ו-שונות. צילומי הטלוויזיה את משחקי ליגת האלופות חושפות היטב בדרך כלל את גיבורי העלילה, הַ-מֵגֵנים והתוֹקְפִים, ואת האפשרויות הגלומות בהנעת מכשיר התקיפה, הכדור. ללא ספק מדובר בשני רגעי שיא במשחק שאמורים לרוֹמֵם את ביצועי ההתמודדות, את כס השופטים ואת חובתם לאכוף את החוק, וגם את אבחנות השדרנים, את שפת השידור הטלוויזיונית, ואת איכות וטיב הפרשנות.
למרבית ההפתעה מתברר כי חלק משופטי הכדורגל הממונים על אכיפת שני החוקים במשחק הנדון, חוק מס' 14 (בעיטת עונשין מ- 11 מ') וחוק מס' 13 (הבעיטה החופשית), לא רק שאינם ממלאים את תפקידם אלא "עושים במכנסיים" ו-צחוק מעבודתם ו- לועגים ל- חוּקַת המשחק. השוערים נוטשים את קו שערם בטרם מגע רגלו של הבועט בכדור ונעים לפנים ובכך מקצרים באופן משמעותי את קו ההגנה שלהם, ללא תגובת הפוסקים ואוכפי החוק. כמעט כל שדרני הטלוויזיה בארץ נעדרי ידע חוקתי וחסרי אומץ לב עיתונאי, עושים יד אחת עם השופטים הנכבדים, אבל וותרנים ו-פסיביים. הם מה- או"ם. הם, אנשי הטלוויזיה ואנשי העיתונות הכתובה אינם מתייחסים להפרות התדירות של החוק ע"י השוערים מחד, ואי אכיפתו ע"י השופטים מאידך. כמו כן הם אינם מתייחסים להפרות חוזרות ונשנות של שחקני החומות שאינם מתייצבים 9.15 מ' מהכדורים החופשיים כנדרש (על פי חוק מס' 13 בספר חוקת הכדורגל) ומתקרבים אליו עד כדי 8 – 7 מטרים ממנו, למרות סימוני הקצף של השופטים. צפיתי באותה הדקה ה- 96 ההיא השנויה במחלוקת במשחק הפועל באר שבע – הפועל חיפה בעת המאבק בין בועט כדור העונשין מ- 11 מ' הבאר שבעי חנן ממן לבין שוער הפועל חיפה ארנסטס שטקוס, וגם בשופט הדַל גל לייבוביץ'. חלטורת שידור.
פוסט מס' 1085. אכיפת חוק מס' 14 הנוגע לביצוע בעיטת העונשין מ-11 מ'(פנדל) במשחק הכדורגל ואשר מתייחס לתזוזת השוערים לפנים כמו גם לחדירת השחקנים (משתי הקבוצות) לרחבת ה-16 בטרם הבעיטה, מנוסח באופן מפורט, מוקפד, ומפורש בספר חוקת הכדורגל של ה-FIFA. אולם במציאות הכדורגל הישראלי חוק מס' 14 הופך להמלצה בלבד עבור שופטי המשחק. חוֹק מס' 14 מהווה חוות דעת בלבד בעבור השוערים והשחקנים במדינת ישראל, ואיננו נלמד כהלכה ע"י שדרני הטלוויזיה וגם הסוקרים את משחקי הכדורגל בארץ בעיתונות הכתובה. את רשלנות השידור וחלטורת הכתיבה רואים כאן על כל צעד ושעל. עיתונאי ה-Media האלקטרונית וה-Media הכתובה בארץ אינם מדווחים אינפורמציית אֶמֶת לצופיהם וקוראיהם הנוגעת להפרות חוזרות ונשנות של שוערי ישראל את חוק מס' 14. הָפָרוֹת חוֹק בוטות שנעשות בגלוי ע"י השוערים על כַּר הַדֶשֶא חֲדָשִים לבְקָרִים ללא תגובת השופטים (ו-גם ללא כל התייחסות להפרות האלה מטעמם של היו"רים של איגוד השופטים) ו-מוּל עיתונאי ופרשני טלוויזיה נרפים לסוגיהם שמעלימים עין. לרבות הפרות מפורשות של חוק מס' 14 ע"י שחקני השדה משתי הקבוצות שחודרים לרחבת ה-16 בטרם הבעיטה. מדובר ב-ביזוי, צִפְצוּף ארוך רווי סתירות, והתעמרות ע"י הנ"ל ב-חוֹק מס' 14. חוֹק מס' 14 בסֶפֶר חוקת הכדורגל של ה-FIFA קובע מפורשות כי אסור לשוער לנטוש את קו שערו ולנוע לפנים בטרם הבעיטה (כלומר, לפני מגע רגלו של השחקן הבועט בכדור). במידה והשוֹעֵר מפר את החוק ועוצר את הכדור ו/או בגלל ההפרה הנ"ל השחקן הבועט מחטיא את המטרה, על שופט המשחק להעניק לשחקן הבועט בעיטה חוזרת. כך כתוב בספר חוקת המשחק שחור על גבי לבן. פוסט מס' 1085 (כמו הפוסטים מס' 800 ו-798) הוא במידה רבה כתב קטגוריה עָגוּם גם נגד היו"רים של איגוד שופטי הכדורגל בהתאחדות הכדורגל. סֶפֶר חוּקָת הכדורגל הוא בסופו של דָבָר מִסְמַךְ סַפְרוּתִי, ובכך חולשתו, מפני שהוא נתון ל-1001 פרשנויות של כל המעורבים בו השופטים, השחקנים, העיתונאים, ושדרני ופרשני הטלוויזיה. כמעט כולם שם מעגלים פינות. אין להם שום רשות לעשות כך. עליהם להִיוָותֵּר קפדניים ולהיות צמודים להוראות החוּקָה. פוסט מס' 1085. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי. הועלה לאוויר ביום שישי-27 במאי 2022.
אני מתבונן לפני הכול וראשית דבר בניסוחי חוקת הכדורגל הנוגעים לחוק מס' 14, באנגלית ובעברית.
נוסח חוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל של FIFA, באנגלית :
The goalkeeper must stand on the goal line between the goal posts until the ball is kicked. Lateral movement is allowed, but the goalkeeper is not permitted to come off the goal line by stepping or lunging forward until the ball is in play. The assistant referee responsible for the goal line where the penalty kick is being taken is positioned at the intersection of the penalty area and goal line, and assists the referee in looking for infringements and/or whether a goal is scored. The goalkeeper infringes the Laws of the Game : If the ball enters the goal, a goal is awarded. If the ball doea not enter, the kick is retaken.
נוסח חוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל של FIFA, בשפה העברית :
הבעיטה מבוצעת מנקודה במרכז הרחבה, הנמצאת במרחק אחד עשר מטרים מהשער, ובעת ביצועה רשאים להימצא בתוך רחבת ה-16 רק השחקן שנבחר לבצע את בעיטת העונשין ושוער הקבוצה שנענשה. בנוסף, כמו בכל בעיטה חופשית, על שאר השחקנים לעמוד במרחק של לפחות 9.15 מטרים מהכדור בזמן הבעיטה. לשם כך מסומן על הדשא מחוץ לרחבה קו מעגלי ברדיוס של 9.15 מטר מנקודת הפנדל. לשוער מותר לנוּעַ על קו השער, אך אסור לו לצאת משערו לפני הבעיטה. אם השוער מפר את החוק ונע לפנים בטרם מגע נעלו של הבועט בכדור, ואף על פי כן הכדור חודר לשער, ייחשב השער כ- מובקע. אם הכדור לא חודר לשער יפסוק השופט על בעיטה חוזרת. מרגע שבוצעה הבעיטה, מותר לכל השחקנים להיכנס אל תוך רחבת ה-16 והמשחק ממשיך כרגיל, מה שמאפשר לשחקנים לבעוט בכדור שנהדף על ידי השוער או ניתז מקורות או משקוף השער. לשחקן שביצע את בעיטת העונשין אסור לגעת בו שוב לפני שנגע בו שחקן אחר. השחקן הבועט רשאי למסור את הכדור לאחד מחבריו לקבוצה, כל עוד המסירה קירבה את הכדור לשער ולא בוצעה לאחור. אפשרות זו פחות שכיחה בשל אי יעילותה, שכן עדיף לבצע בעיטה ישירה.
הפרת חוק מס' 14 (ע"י השוערים) כפי שמבנה החוק וכוונותיו מפורט היטב בספר חוקת הכדורגל.
כמעט כל השוערים בארץ ובעולם מפרים ביודעין את חוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל של FIFA. ל- תנועת השוערים (בתחילה על קו השער) ומייד אח"כ תזוזה גם קדימה לפנים לעבר כדור העונשין במקביל לתנועת השחקן הבועט אליו יש תכלית אחת : לצמצם, להקטין, ולקָצֵר את קו ההגנה האחרון של השוער, כפי שמסביר השרטוט הסכמטי הרצ"ב. שופטי כדורגל רבים מאוד בארץ וגם בעולם מתייחסים לכלל ספר החוקה של ה- FIFA וגם לחוק מס' 14 כאל מסמך ספרותי ולא מתמטי, כ- כזה שלא מחייב אותם. ולכן הם מרשים לעצמם לא רק לפתח 1001 פרשנויות כאלה ואחרות, אלא גם לוותר לשוערים, להעלים עין מנטישתם הלא חוקית את קו שערם והתקדמותם לפנים בטרם מגע רגלו של הבועט בכדור העונשין (!).
טקסט מסמך : אורכו של קו השער המשתרע בין שתי הקורות הוא 7.32 מ'. גובה המשקוף הנשען על שתי קורות הללו הוא 2.44 מ' מעל פני הקרקע. השוער נדרש להגן על חלל ש-שטחו 17.86 מ"ר. רצ"ב ההסבר בגוף המסמך. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
פוסט מס' 1085. אכיפת חוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל של FIFA איננה רק Issue בו שופטים רבים במשחקים שונים נחשפים כמי שאינם בקיאים בחוקה, מעלימים עין, ונכשלים אלא נוגע גם ב-עניינם של שדרני הטלוויזיה ואנשי העיתונות הכתובה המכסים את המשחקים. אנשי התקשורת (חלקם נִרְפִּים) נראים כמו משת"פים של השופטים על כַּר הַדֶשֶא. לפחות דומים להם באי הכרת החומר. החבר'ה האלה שנמצאים בעמדות השידור והדיווח שלהם באצטדיונים פשוט אינם מכירים על בוריו את טקסט חוּקָת מִשְחָק הכדורגל ואת ההסתעפויות הרבות שֶלָה. שדרני הטלוויזיה והפרשנים שלהם כמו גם כתבי העיתונות הכתובה נמנעים מלהתייחס לתופעת השוערים שמפרים ביודעין ובכוונה תחילה את חוק מס' 14 כמו גם מתעלמים משחקני שתי הקבוצות היריבות שגם הם מפרים את חוק מס' 14 בשעה שהם חודרים ו-נכנסים לרחבת ה-16 בטרם הבעיטה. מגוחך לראות ולשמוע את פורום השדרים של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים מהלל את השוערים ו-רואה בהם את גיבורי הרגע. פתטי.
תזכורת עבר מהעבר הלא רחוק :
הם אנשי הטלוויזיה והעיתונות רואים את השוערים מפרים את החוק ביודעין ובגלוי, אולם אינם מתייחסים לעבירות הללו, ועוברים שוב ושוב ועוד פעם ועוד פעם לסדר היום כאילו לא קרה דבר. מדובר באין סוף שגיאות שיפוט של שופטי משחק הכדורגל במדינת ישראל ואין סוף שגיאות סיקור של אנשי הטלוויזיה שנמנעים ביודעין ו/או באקראי להתעמת עם החוק. הנה למשל : השדרנים של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים המוביל יונתן כהן והפרשן שלו שלמה שרף. השניים האלה ש-שידרו בשעתו ישיר את משחק 1/8 גמר גביע המדינה מכבי נתניה – הפועל באר שבע ואשר הסתיים בתוצאה 0:0 בתום 120 דקות, ו- 2:4 לזכות מכבי נתניה בתום דו קרב הפנדלים (שידור ישיר בערוץ הספורט מס' 55 בכבלים ביום שלישי – 15 בינואר 2019), היוו דוגמא קלאסית של אי הכרת חוק מס' 14 לפרטיו והסתעפויותיו. היה מדובר ב-כישלון של העברת אינפורמציה לציבור, מכשלה שהיא פועל יוצא של אי הכרת החוק. שניהם, יונתן כהן ושלמה שרף התעלמו לגמרי ולא התייחסו ולוּ מינימאלית, להֲפָרוֹת השוערים שאינם מתביישים לעשות זאת מהמקפצה. גם העיתונאים שכותבים בעיתונות היומית (למשל ניר צדוק ב- "הָאָרֶץ", וכו', ולא רק הוא) הם עיתונאים בּוּרִים, שאינם מכירים את חוקת הכדורגל לפרטיה בספר חוקת המשחק, וודאי לא את חוק מס' 14.
להלן, זהו שער כריכת ספר חוקת הכדורגל שיצא לאור ב-1967 פרי מחקרו וכתיבתו של דוד ירושלמי. משחק הכדורגל השמרני לא השתנה מפני שחוקיו לא השתנו. חוק מס' 14 קבע מפורשות בעבר כי בעת ביצוע בעיטת העונשין מ- 11 מ', השוער חייב לעמוד על קו השער מבלי להזיז את כפות רגליו עד לשבריר השנייה בו נעלו של הבועט באה במגע עם הכדור. חוק מס' 14 תוקן בשעתו והיום הוא מאפשר לשוער לנוע על קו שערו אולם אוסר עליו לנטוש אותו בטרם מגע נעלו של הבועט בכדור.
טקסט מסמך (1) : זהו שער הכריכה הקדמי ספר חוקת הכדורגל שיצא לאור ב- 1967 פרי מחקרו וכתיבתו של דוד ירושלמי. ספר חובה שחייב להיות מונח בכיסו של כל שַדָּר ופַרְשָן של משחק הכדורגל. לא על המדף בביתו, אלא בכיסו (!).
טקסט מסמך (2) : זהו חלק מ-מפרט חוק מס' 14 רווי פרטים והסתעפויות המשתרע על 11 עמודים בספר חוקת הכדורגל שיצא לאור ב-1967 פרי מחקרו וכתיבתו של דוד ירושלמי. ספר חובה שחייב להיות מונח בכיסו של כל שדר ופרשן של משחק הכדורגל. לא על המדף בביתו, אלא בכיסו (!).
טקסט מסמך (3) : זהו חלק מ-מפרט חוק מס' 14 רווי פרטים והסתעפויות המשתרע על 11 עמודים בספר חוקת הכדורגל שיצא לאור ב-1967 פרי מחקרו וכתיבתו של דוד ירושלמי. ספר חובה שחייב להיות מונח בכיסו של כל שדר ופרשן של משחק הכדורגל. לא על המדף בביתו, אלא בכיסו (!).
טקסט מסמך (4) : זהו חלק מ-מפרט חוק מס' 14 רווי פרטים והסתעפויות המשתרע על 11 עמודים בספר חוקת הכדורגל שיצא לאור ב-1967 פרי מחקרו וכתיבתו של דוד ירושלמי. ספר חובה שחייב להיות מונח בכיסו של כל שדר ופרשן של משחק הכדורגל. לא על המדף בביתו, אלא בכיסו (!).
הבנתי והפירוש שלי את חוק מס' 14 הכתוב באופן מפורט בספר החוּקָה של משחק הכדורגל.
טקסט 1 : חוק מס' 14 בספר חוקת משחק הכדורגל קובע מפורשות, כלהלן: "…בעיטת העונשין תוצא לפועל כשהכדור מונח על נקודת העונשין. עד למתן הבעיטה על כל השחקנים פרט לשחקן הבועט והשוער של הקבוצה היריבה, להימצא בשדה המשחק, אולם מחוץ לרחבת העונשין (רחבת ה- 16) ובמרחק של לא פחות מ- 9.15 מ' מנקודת העונשין. השוער בקבוצה יעמוד על קו השער והוא יכול לנוע על קו שערו בין עמודי השער שלו, אולם אסור לו לעזוב את קו שערו ולהתקדם לפנים בטרם מגע נעל הבועט בכדור, כלומר לפני הבעיטה…".
טקסט 2 הנוגע לחוק מס' 14 בספר החוקה של משחק הכדורגל אומר, כלהלן :
יש להעיר כאן במשפט מוסגר לטובת הדור הצעיר שאיננו בקי בספר חוקת הכדורגל ולא מכיר אותה על בוריה, כי חוק מס' 14 היָשָן אסר בעבר על השוערים הניצבים על קו השער אפילו להזיז את כפות רגליהם בטרם הבעיטה, אולם שונה ותוקן. חוק מס' 14 במתכונתו החדשה מאפשר לשוערים לזוּז ולנוּעַ על קו שערם אולם אוסר עליהם במפורש לעזוב את קַו שערם ולהתקדם לפנים (ו-לוּ בסנטימטר אחד) בטרם הבעיטה של השחקן היריב בכדור העונשין מטווח של 11 מ'.
טקסט 3 הקשור לחוֹק מס' 14 בספר החוקה של משחק הכדורגל, מדריך את שופטים המשחק ושַֹח להם בזאת הלשון, כלהלן :
בספר חוקת הכדורגל העוסק בחוק מס' 14 בסעיף העונש, נאמר עוד במפורש כלהלן : "… על כל עבירה ע"י ידי שחקן ו/או שחקנים מהקבוצה המגינה, יש לחזור על הבעיטה, אם השער לא הובקע…". כמו כן נאמר באחת ההחלטות הרשמיות בסעיף 14.02 בספר חוקת הכדורגל בגרסה הנוכחית שלה, כלהלן : "…אם לאחר מתן אות השופט, הוא נוכח שהשוער איננו עומד במקום המיועד לו, אין השופט צריך לשרוק לעבירת השוער, אלא להמתין לתוצאות בעיטת העונשין מ- 11 מ'. מקום עמדתו החוקית של השוער הוא על קו השער בין עמודי השער. אם השוער עוזב את קו שערו ונע קדימה לאחר השריקה אולם לפני מתן הבעיטה והשער לא הובקע, אזי יש לחזור על הבעיטה… (!)". הערה שלי : בגרסה הישנה כתוב בסעיף 14.02, כלהלן : "…אם השוער מזיז את כפות רגליו…".
טקסט תמונה (1) באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. יום שלישי – 24 במאי 2022. אצטדיון "טדי" בירושלים. זהו קרב ההכרעה בבעיטות מטווח של 11 מ' לאחר שמשחק הגמר על גביע המדינה בכדורגל בין קבוצות הפועל באר שבע ומכבי חיפה הסתיים בתוצאת תיקו 2:2 לאחר 120 דקות של מאבק. התיעוד הנ"ל הזה מוכיח כי שוער הפועל באר שבע עומרי גלזר מפר את חוק מס' 14 הכתוב בספר חוקת משחק הכדורגל, עוזב את קו שערו ומתקדם לפנים, בטרם מגע נעלו של הבועט מקבוצת מכבי חיפה בכדור, ובסופו של דבר הוא עוצר את הכדור. השופט המרכזי של המשחק (דניאל בר נתן) וקווניו אינם מתערבים בנעשה על כר הדשא ומאשרים וקובעים כי ביצועו של השוער עומרי גלזר היה תמים ו-נקי מבלי להפר את חוק מס' 14. לא נשמעה גם שום הערה חוקתית מצוות השידור של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. כולם רדודים שם באגף הכדורגל ההוא אולם מצלמת הטלוויזיה איננה משקרת. רואים בבירור כי שוער הפועל באר שבע עומרי גלזר איננו ניצב על קו שערו אלא מקדים אותו. בכך הוא הופך בגלוי למפר חוקה ומרשיע את עצמו כ- עבריין שאיננו מקדש את חוק מספר 14. שופט המשחק דניאל בר נתן ושדרני ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים רואים היטב כמו הצופים בבית את מעשה העבירה של עומרי גלזר, אולם מבליגים ולא אומרים ולוּ מילה אחת אודות ובגין העבירה שמבצע עומרי גלזר. השופט המרכזי של המשחק דניאל בר נתן לא מעניש אותו ולא מעניק בעיטה חוזרת לזכות מכבי חיפה. מדובר באירוע מביך ומדהים כאחד ובשופט וקוונים רדודים ומגוחכים שאינם שולטים בחומר ולא בקיאים בחוקת המשחק. קבוצת מכבי חיפה קופחה(!). אין בכך ספק אפילו הקל שב-קלים. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
הערה שלי : עשרת התמונות המופיעות בפוסט מס' 1085 צולמו ב- Video ע"י צלמי ומצלמות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים ומופיעות ב-בלוג באדיבות הנהלת ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים.
טקסט תמונה (2) באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. יום שלישי – 24 במאי 2022. אצטדיון "טדי" בירושלים. זהו קרב ההכרעה בבעיטות מטווח של 11 מ' לאחר שמשחק הגמר על גביע המדינה בכדורגל בין קבוצות הפועל באר שבע ומכבי חיפה הסתיים בתוצאת תיקו 2:2 לאחר 120 דקות של מאבק. כנ"ל באירוע בעיטת ההכרעה מ-11 מ' של שחקן הפועל באר שבע דאנילו אספרייה. הכדור נתקל במשקוף וניתז החוצה. התיעוד מגלה וחושף כי גם שוער מכבי חיפה נוטש את קו שערו ומתקדם לפנים בטרם מגע נעלו של דאנילו אספרייה בכדור. השופט המרכזי של המשחק (דניאל בר נתן) וקווניו אינם מתערבים בנעשה על כר הדשא ומאשרים וקובעים כי ביצועו של שוער מכבי חיפה ואח"כ ביצועיו של שוער הפועל באר שבע עומרי גלזר היו תמימים ו-נקיים מבלי להפר את חוק מס' 14. לא נשמעה גם שום הערת תלונה חוקתית הנוגע לאירוע המדובר הנ"ל מצוות השידור של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (3) באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. יום שלישי – 24 במאי 2022. אצטדיון "טדי" בירושלים. זהו קרב ההכרעה בבעיטות מטווח של 11 מ' לאחר שמשחק הגמר על גביע המדינה בכדורגל בין קבוצות הפועל באר שבע ומכבי חיפה הסתיים בתוצאת תיקו 2:2 לאחר 120 דקות של מאבק. זוהי אותה העדות מנקודת מבטה של המצלמה האחורית הגבוהה בעת בעיטת ההכרעה מ-11 מ' של שחקן הפועל באר שבע דאנילו אספרייה. הכדור נתקל במשקוף וניתז החוצה. התיעוד מגלה וחושף כי שוער מכבי חיפה נוטש את קו שערו ומתקדם לפנים לפני מגע נעלו של דאנילו אספרייה בכדור. השופט המרכזי של המשחק (דניאל בר נתן) וקווניו אינם מתערבים בנעשה על כר הדשא ומאשרים וקובעים כי ביצועו של השוער עומרי גלזר היה תמים ו-נקי מבלי להפר את חוק מס' 14. לא נשמעה גם שום הערה חוקתית מצוות השידור של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (4) באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. יום שלישי – 24 במאי 2022. אצטדיון "טדי" בירושלים. זהו קרב ההכרעה בבעיטות מטווח של 11 מ' לאחר שמשחק הגמר על גביע המדינה בכדורגל בין קבוצות הפועל באר שבע ומכבי חיפה הסתיים בתוצאת תיקו 2:2 לאחר 120 דקות של מאבק. שוער הפועל באר שבע עומרי גלזר נוטש את קו שערו ונע לפנים בטרם מגע נעלו של שחקן מכבי חיפה בכדור. השופט המרכזי של המשחק (דניאל בר נתן) וקווניו אינם מתערבים בנעשה על כר הדשא ומאשרים וקובעים כי ביצועו של השוער עומרי גלזר היה תמים ו-נקי מבלי להפר את חוק מס' 14. לא נשמעה גם שום הערת הסבר הנוגעת לחוק מס' 14 המפורט בספר החוקה של המשחק מטעם צוות השידור של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (5) באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. יום שלישי – 24 במאי 2022. אצטדיון "טדי" בירושלים. זהו קרב ההכרעה בבעיטות מטווח של 11 מ' לאחר שמשחק הגמר על גביע המדינה בכדורגל בין קבוצות הפועל באר שבע ומכבי חיפה הסתיים בתוצאת תיקו 2:2 לאחר 120 דקות של מאבק. שוער הפועל באר שבע עומרי גלזר נוטש את קו שערו ונע לפנים בטרם מגע נעלו של שחקן מכבי חיפה בכדור. השופט המרכזי של המשחק (דניאל בר נתן) וקווניו אינם מתערבים בנעשה על כר הדשא ומאשרים וקובעים כי ביצועו של השוער עומרי גלזר היה תמים ו-נקי מבלי להפר את חוק מס' 14. לא נשמעה גם שום הערה חוקתית מצוות השידור של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (6) באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. יום שלישי – 24 במאי 2022. אצטדיון "טדי" בירושלים. זהו קרב ההכרעה בבעיטות מטווח של 11 מ' לאחר שמשחק הגמר על גביע המדינה בכדורגל בין קבוצות הפועל באר שבע ומכבי חיפה הסתיים בתוצאת תיקו 2:2 לאחר 120 דקות של מאבק. שוער הפועל באר שבע עומרי גלזר נוטש את קו שערו ונע לפנים בטרם מגע נעלו של שחקן מכבי חיפה בכדור. השופט המרכזי של המשחק (דניאל בר נתן) וקווניו אינם מתערבים בנעשה על כר הדשא ומאשרים וקובעים כי ביצועו של השוער עומרי גלזר היה תמים ו-נקי מבלי להפר את חוק מס' 14. לא נשמעה גם שום הערה חוקתית מצוות השידור של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (7) באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. יום שלישי – 24 במאי 2022. אצטדיון "טדי" בירושלים. זהו קרב ההכרעה בבעיטות מטווח של 11 מ' לאחר שמשחק הגמר על גביע המדינה בכדורגל בין קבוצות הפועל באר שבע ומכבי חיפה הסתיים בתוצאת תיקו 2:2 לאחר 120 דקות של מאבק. שוער הפועל באר שבע עומרי גלזר נוטש את קו שערו ונע קמעא לפנים בטרם מגע נעלו של שחקן מכבי חיפה בכדור. השופט המרכזי של המשחק (דניאל בר נתן) וקווניו אינם מתערבים בנעשה על כר הדשא ומאשרים וקובעים כי ביצועו של השוער עומרי גלזר היה תמים ו-נקי מבלי להפר את חוק מס' 14. לא נשמעה גם שום הערה חוקתית מצוות השידור של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (8) באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. יום שלישי – 24 במאי 2022. אצטדיון "טדי" בירושלים. זהו קרב ההכרעה בבעיטות מטווח של 11 מ' לאחר שמשחק הגמר על גביע המדינה בכדורגל בין קבוצות הפועל באר שבע ומכבי חיפה הסתיים בתוצאת תיקו 2:2 לאחר 120 דקות של מאבק. שוער הפועל באר שבע עומרי גלזר נוטש את קו שערו ונע קמעא לפנים בטרם מגע נעלו של שחקן מכבי חיפה בכדור. השופט המרכזי של המשחק (דניאל בר נתן) וקווניו אינם מתערבים בנעשה על כר הדשא ומאשרים וקובעים כי ביצועו של השוער עומרי גלזר היה תמים ו-נקי מבלי להפר את חוק מס' 14. לא נשמעה גם שום הערה חוקתית מצוות השידור של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (9) באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. יום שלישי – 24 במאי 2022. אצטדיון "טדי" בירושלים. זהו קרב ההכרעה בבעיטות מטווח של 11 מ' לאחר שמשחק הגמר על גביע המדינה בכדורגל בין קבוצות הפועל באר שבע ומכבי חיפה הסתיים בתוצאת תיקו 2:2 לאחר 120 דקות של מאבק. שוער הפועל באר שבע עומרי גלזר נוטש את קו שערו ונע לפנים בטרם עת ובולם את בעיטתו של שחקן מכבי חיפה בכדור. השופט המרכזי של המשחק (דניאל בר נתן) וקווניו אינם מתערבים בנעשה על כר הדשא ומאשרים וקובעים כי ביצועו של השוער עומרי גלזר היה תמים ו-נקי מבלי להפר את חוק מס' 14. לא נשמעה גם שום הערה חוקתית מצוות השידור של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (10 כמו תמונה מס' 1) באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. יום שלישי – 24 במאי 2022. אצטדיון "טדי" בירושלים. זהו קרב ההכרעה בבעיטות מטווח של 11 מ' לאחר שמשחק הגמר על גביע המדינה בכדורגל בין קבוצות הפועל באר שבע ומכבי חיפה הסתיים בתוצאת תיקו 2:2 לאחר 120 דקות של מאבק. התיעוד הנ"ל הזה מוכיח כי שוער הפועל באר שבע עומרי גלזר מפר את חוק מס' 14 הכתוב בספר חוקת משחק הכדורגל, עוזב את קו שערו ומתקדם לפנים, בטרם מגע נעלו של הבועט מקבוצת מכבי חיפה בכדור, ובסופו של דבר עוצר את הכדור. השופט המרכזי של המשחק (דניאל בר נתן) וקווניו אינם מתערבים בנעשה על כר הדשא ומאשרים וקובעים כי ביצועו של השוער עומרי גלזר היה תמים ו-נקי מבלי להפר את חוק מס' 14. לא נשמעה גם שום הערה חוקתית מצוות השידור של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
סיכום קצרצר. קבוצת הפועל באר שבע זכתה שלא כדין בגביע המדינה בכדורגל לשנת 2022.
1. התיעוד הנ"ל מוכיח כי קבוצת מכבי חיפה בראשות מאמנה ברק בכר – קופחה ע"י השופט המרכזי של משחק הגמר על גביע המדינה בכדורגל מר דניאל בר נתן. אין בכך כל ספק כפי שמוכיח התיעוד המצורף כאן. האכזבה שלי מהשופט המרכזי של המשחק שאיננו ממלא את תפקידו ומטקסט השידור הישיר של שדרני ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים את אירועי בעיטות ההכרעה מ- 11 מ' – גדולה (!). שני הצדדים אינם בקיאים בספר חוקת משחק הכדורגל (בלשון המעטה). אוסיף ואומר, כלהלן : אינני אוהד של קבוצת מכבי חיפה ואין לי כל קשר אליה. אולם אנוכי רוחש כבוד רב לאישיותו של יעקב (יענקל'ה) שחר, איש בעל חֲזוֹן ו-יושרה מוחלטת, הגון, ובעל מוּסָר גבוה ודוגמא אישית מאז הכרתי אותו מקרוב לפני שנות דוֹר בעונת הכדורגל ההיא של 1994 – 1993 בהיותי מנהל חטיבת שידורי הספורט בטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 במשך כ- רבע מאה של שנים. מדובר במנהיג ואיש כֵּן עד למאוד, אדם מבורך וראוי לשבחים ציבוריים רבים, אולם אין לי דבר עם קבוצתו קבוצת מכבי חיפה ו/או כל קבוצת כדורגל אחרת. לא בארץ ולא בעולם. אוסיף ואומר כי אם היו הרבה אנשים בארץ ישראל ברמתו של מר יעקב שחר, המדינה שלנו הייתה נראית אחרת לגמרי ושונה לחלוטין לטובה במראה שלה ובאיכות הניהול שלה. מר יעקב שחר – תבורך באשר אתה והיכן שתהיה. אתה ומשפחתך. ב- ה' בחודש סיוון השנה (שנת תשפ"ב) אנוכי אהיה בן 84. הערכתי, הערצתי, ומירב התעניינותי המקצועית נתונים ראשית דבר מאז קיץ 1971 למדע הטלוויזיה באשר הוא בארץ ובעולם, השנה בה גייסו אותי אלכס גלעדי ז"ל ודן שילון יבד"ל לחטיבת הספורט שלהם בטלוויזיה הישראלית הציבורית הצעירה ההיא (!).
2. אשנה, אומר, ואצטט שוב את סעיף 14.02 במסגרת ההחלטות הרשמיות הכתובות ב-ספר חוקת הכדורגל, הנוגעות לחוק מס' 14 הדן ב-בעיטת העונשין מ- 11 מ' כלהלן. תחילת ציטוט : "אם לאחר מתן אות השופט, הוא נוכח, שהשוער איננו עומד במקום המיועד לו, אין השופט צריך לשרוק לעבירת השוער, אלא עליו לחכות לתוצאת בעיטת העונשין. מקום עמדתו החוקית של השוער הוא על קו השער המתוח בין עמודי השער. אם השוער מזיז את כפות רגליו ונע לפנים לאחר שריקת השופט, אולם בטרם ו-לפני מתן הבעיטה והשער לא הובקע – אזי יש לחזור על הבעיטה (!)". סוף ציטוט.
סוף הפוסט מס' 1085. הועלה לאוויר ביום שישי – 27 במאי 2022. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי.
תגובות
פוסט מס' 1085 הוא מסמך מורכב בעל היסטוריה ארוכה. יום שלישי – 24 במאי 2022. משחק הגמר על גביע המדינה בכדורגל מתקיים באצטדיון "טדי" בירושלים. הפועל באר שבע מנצחת את מכבי חיפה 1:3 בקרב ההכרעה בבעיטות 11 מ' לאחר שהמשחק ביניהן מסתיים בתוצאת תיקו 2:2 בתום 120 דקות. התיעוד הבא דן ב-שוער הפועל באר שבע עומרי גלזר שהפר ביודעין ובגלוי נוכח מצמות הטלוויזיה של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים את חוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל, ולכן הדף שלוש פעמים את בעיטותיהם של שלושת שחקני מכבי חיפה דולב חזיזה + גודסוויי דוניו + ו-מאוויס צ'יבוטה במסגרת בעיטות ההכרעה מ- 11 מ' (המשחק הסתיים בתוצאת תיקו 2:2 בתום 120 דקות) אולם גם מוכיח שעומרי גלזר מפר ביודעין את חוק מספר 14 בספר חוקת הכדורגל (על פי הבנתי ופרשנותי האישית את חוק מס' 14) הקובע כי על השוער להתייצב על קו השער בשתי רגליו ואסור לו לנוע לפנים (מותר לו והוא רשאי להתנועע על קו השער אולם לא להתקדם לפנים ולו ס"מ בודד) לפני מגע רגלו של היריב הבועט בכדור. התיעוד הבא של תמונות הסטילס הבאות (נלקחו על ידי באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים) מראה כי שוער הפועל באר שבע עומרי גלזר נוטש את קו שערו בטרם מגע נעל הבועט בכדור ועוצר והודף את הכדורים הנבעטים לעברו. שופט המשחק וקווניו אינם מגיבים ולא מעניקים בעיטה חוזרת לשחקני מכבי חיפה אלא מאשרים את ביצועיו (הלא חוקיים) של עומרי גלזר, לפחות על פי הנטען, הכתוב, והנאמר בחוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל. משום מה גם שחקני מכבי חיפה ומאמנם ברק בכר נראים אדישים למראה בו שוער הפועל באר שבע איננו מציית לחוק מס' 14 ו-לא מעירים על כך לשופט המשחק. פוסט מס' 1085. הועלה לאוויר ביום שישי – 27 במאי 2022. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי. מוזר ומביך מאוד שגם צוות השידור של ערוץ מס' 55 בכבלים איננו מעיר ולא מתערב בהפרת חוזרת ונשנית של חוק מס' 14 ע"י עומרי גלזר, שלוש הפרות שמאפשרות לו להדוף את כדורי הבעיטות של דולב חזיזה, דוניו, ו-מאוויס צ'יבוטה. הבה נתבונן בחוק מס' 14 ובתמונות הסטילס המצורפות כפי שצולמו ע"י מצלמות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. — אין תגובות
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>