פוסט מס' 1145. מונדיאל קָאטָאר 2022. ערוץ הטלוויזיה "כָּאן 11" (לשעבר, הטלוויזיה הישראלית הציבורית-ערוץ 1) מעורר תמיהה גדולה המתייחסת לאופן ולצורת הכיסוי הנרחב פלוס שידורים ישירים של כל 64 משחקי מונדיאל קאטאר 2022. מחד, יש לשידור הציבורי ממון כדי לרכוש את זכויות השידורים היקרות והבלעדיות של מונדיאל קאטאר 2022, אולם מאידך הוא לא התכונן ולא התכוון לבצע את המשימה המאתגרת והמסקרנת הזאת בכוחותיו שלו. מראש הוא חסר ונעדר כוח אדם מאומן ו-מקצועי כדי לבצע את משימת 64 השידורים הישירים המורכבת, המאתגרת, והממושכת, והקונקרטית הזאת מ-קאטאר 2022, ו-לכן שוֹכֵר "פועלים שכירים" מכל הבא ליד בדמותם של כל מיני פרשנים + פרשניות + שדרנים Play by play (מכל קצווי המדינה) ומציב אותם באולפן המוביל בארץ וגם באצטדיונים בקאטאר. מדובר במדיניות תמוהה, בלתי מובנת, לא ברורה בשיקולים שלה, לא מקצועית, ו-קלוקלת. ערוץ "כאן 11" הציבורי יוצא רע מאוד בתמונת המציאות המגוחכת הזאת. מעולם לא שמעתי על מדיניות ניהול, הפקה, ושידורים טלוויזיוניים של מפעל בינלאומי כל כך יוקרתי ומסקרן בו הגוף הציבורי הקרוי ערוץ "כאן 11" קונה את זכויות השידורים לעצמו אולם מוסר ומעביר את מלאכת הביצוע והשידור למתחרים שלו ו-לקולגות מבחוץ. מדהים ומגוחך. מדוע ערוץ "כאן 11" לא התכונן ולא הרכיב ואימן כוחות הפקה ושידור משורותיו שלו לקראת ביצוע המשימה הנכבדה רוויית כבוד ורייטינג. היכן מחאת עובדי ערוץ "כאן 11" ואפוא אנשי חטיבת הספורט של ערוץ "כאן 11" הציבורי שהסכימו להסדר החובבני והעלוב שכזה, בו מנהלי הבית שלהם מעיפים אותם מדירתם שלהם ומשכנים בה עובדים שכירים מבחוץ. בושה וחרפה. בתקופה שלי כמנווט שידורי הספורט של הטלוויזיה הישראלית הציבורית-ערוץ 1 במשך רבע מאה של שנים בין 1978 ל- 2002 (וגם לפני כן בעידנים של דן שילון יבד"ל ואלכס גלעדי ז"ל) מעולם לא קרתה תופעה מבישה כזאת כל כך שלילית, כל כך לא מוסרית, וכל כך לא מקצועית. היו לי בשעתו לא מעט מנכ"לים ומנהלי טלוויזיה בעת תחילת התחרות הטלוויזיונית הסוערת ההיא שהחלה בסתיו 1993 (בינינו לבין ערוץ 2 המסחרי וגם מול הכבלים) ובראשם שני מנהיגי השידור הציבורי ההוא הבלתי נשכחים מוטי קירשנבאום ז"ל ויאיר שטרן יבד"ל, בשנים 2000-1993. האם מישהו משניהם ו/או כל אחד אחר בתפקיד ניהול ה-על של רשות השידור העלה בדעתו לרכוש מחד את זכויות השידורים של מפעלי הספורט הבינלאומיים כמו המונדיאלים, האולימפיאדות, אליפויות אירופה בכדורגל וכדורסל, אליפויות העולם ב-א"ק + שחייה + התעמלות, וכו'…אולם מאידך להעביר ולמסור את מלאכת הפקתם ושידורם לכוחות אחרים מבחוץ…??? תארו לעצמכם את ה-BBC רשת הטלוויזיה הציבורית הבריטית רוכשת את זכויות השידורים של מונדיאל קאטאר 2022, אולם לא סומכת על עצמה ו-שוֹכֶרֶת לצורך ביצוע המשימה כוח אדם מבחוץ (לא שלה) כדי לשדר את מבצע המשחקים המדובר עבור כלל הציבור הבריטי. כמובן שדבר כזה, עסקה טלוויזיונית מטופשת, עלובה, וחסרת מוּסָר ו-כבוד מקצועי שכזאת, לא תתכן. היא בלתי מתקבלת על הדעת (!). ה-BBC הבריטי מפיק, מכסה, מבצע, ומשדר את מסכת מונדיאל של קאטאר 2022 בשידורים ישירים ב-כוחותיו שלו (!). הוא איננו נזקק לתגבורות. כנ"ל ואותו המידע הנ"ל הזה דן ו-נוגע ב-ITV רשת הטלוויזיה המסחרית הבריטית. גם היא משתמשת בכוח אדם שלה ואיננה מגייסת ומשלמת לפועלים שכירים מבחוץ. מה שקרה ומתחולל כעת, בו השידור הציבורי רכש את זכויות השידורים הבלעדיות של מונדיאל קאטאר 2022, אולם העביר את ביצוע השידורים הישירים לאנשים אחרים מ-גוף שידור מתחרה כמו ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים, הוא מעשה נואש ודל חסר תקדים בתולדות תעשיית הטלוויזיה בארץ. השידור הציבורי במדינת ישראל מכר את בכורתו, כבודו, ומכורתו לערוץ הספורט מס' 55 בכבלים ולעוד אנשים ונשים זרים וזרות אחרים ואיבד בבת אחת את כבודו ו-ישותו. לא ייאמן. פוסט מס' 1145. הועלה לאוויר ביום רביעי-23 בנובמבר 2022. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי.
פוסט מס' 1145. מונדיאל קָאטָאר 2022. ערוץ הטלוויזיה הציבורי "כאן 11" (לשעבר, הטלוויזיה הישראלית הציבורית-ערוץ 1) מעורר תמיהה גדולה המתייחסת לאופן, לתכנון, לחשיבה, ולצורת הכיסוי הנרחב פלוס הובלת וניהוג השידורים הישירים של כל 64 משחקי מונדיאל קאטאר 2022 ע"י כוחות שידור שכירים (ל-חלוטין ולגמרי ל-לא השתתפות אנשיו, שדרניו, ושדרניותיו). פְּגָם עָלוּב, בִּיזָיוֹן, מַר ו-חִיסָרוֹן גדול. השידור הציבורי של מדינת ישראל מבצע טעות מרה בשעה שהוא מוותר ביודעין על נוכחותו המקורית בשטח, ומשכיר ומפקיר את כל מהותו, ייחודו, אישיותו, את המיקרופונים שלו, ואת כל תפעול חומר השידור של מונדיאל קָאטָאר 2022 ל-גורמי חוץ ו-ידיים זָרוֹת (!). מדובר בהחמצה טלוויזיונית ענקית, במעשה וחשיבה עיתונאיים-טלוויזיוניים קצרי מוֹעֵד ו-טווח, קַלֵי שֵֹכֶל, ו-חסרי תקדים של אנשי השידור הציבורי שהם בלתי מתקבלים בעליל על הדעת (!). כ-דָבָר הזה לא קרה מעולם בתולדות השידור הציבורי הטלוויזיוני הישראלי מאז נוסד ב-1968 (וגם לא בתולדות השידור הטלוויזיוני הבינלאומי לדורותיו). (האם יעלה על הדעת כי ה-BBC הציבורי הבריטי ירכוש את זכויות השידורים של מונדיאל קאטאר 2022 אולם יעביר את מלאכת תפעול השידורים לידי ITV האנגלית המסחרית…???) מחד, יש לשידור הציבורי "כאן 11" די מָמוֹן כדי לרכוש את זכויות השידורים היקרות והבלעדיות של מונדיאל קאטאר 2022, אולם מאידך הוא "כָּאן 11" לא התכונן ולא התכוון לבצע את המשימה המאתגרת והמסקרנת הזאת בכוחותיו שלו כפי שאנחנו עשינו בעבר. מראש וביודעין הוא חסר ונעדר כוח אדם מאומן ו-מקצועי כדי לבצע את משימת 64 השידורים הישירים המורכבת, המאתגרת, והממושכת, והקונקרטית הזאת המושכת תשומת לב לאומית ובינלאומית מ-קאטאר 2022, מראש וביודעין הוא מוותר על הכשרת כוח אדם מאומן ומיומן משלו כדי לשדר בכוחות עצמו את המונדיאלים עילית הספורט הבינלאומי ו-לכן הוא שוֹכֵר פועלים שְֹכִירִים מבחוץ, מכל הבא ליד, בדמותם של כל מיני פרשנים + פרשניות + שדרנים Play by play (לא שלו, ו-חלקם בטלים בשישים) ואף על פי כן מציב אותם באולפן המוביל וגם מציג אותם לראווה באצטדיונים ב-קאטאר. מדובר במדיניות מפסידנית ו-תמוהה, בלתי מובנת, לא ברורה בשיקולים שלה, לא מקצועית ו-בסופו של דבר קלוקלת של כלל "כאן 11". ערוץ "כאן 11" הציבורי יוצא רַע מאוד בתמונת המציאות המגוחכת הזאת. מעולם לא שמעתי על מדיניות ניהול, הפקה, ושידורים טלוויזיוניים של מפעל בינלאומי כל כך יוקרתי ומסקרן בו הגוף הציבורי הקרוי ערוץ "כאן 11" קונה את הזכויות אולם מוֹסֵר ומעביר את מלאכת הובלת השידורים הישירים למתחרים שלו ו-לקולגות מבחוץ. מדהים וגם מגוחך. מדוע ערוץ "כאן 11" לא התכונן ולא הרכיב ואימן כוחות משימה, הפקה, ושידור משורותיו הוא שלו לקראת ביצוע המשימה הנכבדה הייחודית הזאת רוויית כבוד ורייטינג…??? היכן עובדי ערוץ "כאן 11" ואפוא אנשי חטיבת הספורט של הערוץ הציבורי שהסכימו להסדר חובבני ועלוב שכזה הנוגע לכיסוי "גביע העולם בכדורגל של קאטאר 2022", בו מנהלי הבית שלהם של פועלי "כאן 11" מעיפים אותם מדירתם שלהם, ומשכנים בה עֶרֶב רָב של כל מיני עובדים מחליפים ברמה נמוכה, אוסף של שכירים פרשנים ופרשניות דַלִים ודַלוֹת מבחוץ נעדרי ידע וכישרון, כמו איתי שכטר, עמית לווינטל, נאדין אבו לבן, דור הופמן, אורן יוסיפוביץ', אוֹשְרָת עֵינִי, אסף כהן, יונתן כהן, ועוד כל מיני אחרים ש-דומים להם. יש הבדל טלוויזיוני מהותי ולצידו חשיבה וראייה טלוויזיונית ארוכת טווח בין שכירת תגבורת מינימאלית פה ושם, לבין וויתור טוטאלי של "כאן 11" על כל מלאכת השידורים הישירים של כל 64 המשחקים במונדיאל קאטאר 2022 לטובת פועלים שכירים. מחשבה וכישלון מַרִים שתחילתם וגם סופם מהווים בושה וחרפה מקצועיים עבור השידור הציבורי נטול מינימום כבוד עצמי, ש-הוּבָס. ערוץ "כאן 11" נִיגָף ואנשיו מסתובבים בסביבתנו עם לחיים אדומות מסטירות לחי שחטפו ממנהליהם. חיש מתברר שגם המנחה המוביל באולפן טל ברמן ולצידו פרשן הטריוויה הצפוי והמשעמם (לפי שעה) אלי אוחנה (אולם בעל פוטנציאל) אינם חופפים את מידות המפעל בסדר גודל גיאומטרי-מתמטי טלוויזיוני בינלאומי כמו גביע העולם בכדורגל-קאטאר 2022. החמצה שגובלת ב-בושה וחרפה. שני השדרנים הוותיקים נדב יעקובי ועמיחי שפיגלר מצילים במקצת את המצב אולם גם הם טובעים בים אפור רווי גלים של חוסר כישרון. אנוכי מתגעגע לקבוצת השדרים המקוריים של השידור הציבורי בימים ההם ובשנים ההן שחלפו לבלי שוב כמו דן שילון + יאיר שטרן + יורם ארבל + מאיר איינשטיין ז"ל + רמי ווייץ + זוהייר בהלול, ולפרשן מוביל בסדר גודל של אבי רצון (!). בתקופה שלי כמנווט שידורי הספורט של הטלוויזיה הישראלית הציבורית-ערוץ 1 במשך רבע מאה של שנים בין 1980 ל-2003 ובתקופתם של קודמיי דן שילון ואלכס גלעדי ז"ל בעשור השנים ההוא שבין 1970 ל-1980, מעולם לא קרתה תופעת וויתור מבישה כזאת כל כך שלילית, כל כך לא מוּסָרִית, וכל כך לא מקצועית של קניית חומר שידור יקר ערך והפקרתו ל-טובת ידיים זרות. היו לי בשעתו מאז 1971 ובמשך 32 שנות עבודתי בטלוויזיה הישראלית הציבורית-ערוץ 1 כמה מנהלים חרוצים, כישרוניים, ו-אמיצים, ביניהם כמו למשל מנכ"ל רשות השידור מוטי קירשנבאום ז"ל ומנהל הטלוויזיה הישראלית הציבורית-ערוץ 1 יאיר שטרן יבד"ל שהשיבו מלחמה שערה בעת תחילת התחרות הטלוויזיונית והקרבות הסוערים ההם שהתנהלו כבר בסתיו 1993 בינינו אנשי הטלוויזיה הישראלית הציבורית-ערוץ 1 לבין אנשי ערוץ 2 המסחרי הצעיר והאמביציוזי על שלוש זכייניותיו "רשת" (מנכ"לים משותפים דן שילון ויוחנן צנגן) + "קשת" (מנכ"ל אלכס גלעדי ז"ל) + "טלעד" (מנכ"ל עוזי פלד) ש-אך זה נעמד על רגליו. אשנה ואומר שוב: אנוכי מתכוון ל-שני הבלתי נשכחים ההם מהימים דאז לפני שנות דוֹר, מוטי קירשנבאום ז"ל (מנכ"ל רשות השידור בשנים 1998-1993) ויאיר שטרן יבד"ל מנהל הטלוויזיה הישראלית הציבורית-ערוץ 1 בשנים ההן של 2000-1993. שניהם לא וויתרו. האם מישהו משניהם ו/או כל אחד אחר בתפקיד ניהול ה-עַל של רשות השידור העלה בדעתו לרכוש מחד את זכויות השידורים של מפעלי הספורט הבינלאומיים כמו המונדיאלים, האולימפיאדות, אליפויות אירופה בכדורגל וכדורסל, אליפויות העולם ב-א"ק + שחייה + התעמלות, וכו'…אולם מאידך להשכיר ו-להעביר את מלאכת הפקתם ושידורם לכוחות אחרים מבחוץ…??? תארו לעצמכם את ה-BBC רשת הטלוויזיה הציבורית הבריטית רוכשת את זכויות השידורים של מונדיאל קאטאר 2022, אולם לא סומכת על עצמה ו-שוֹכֶרֶת לצורך ביצוע המשימה כוח אדם מבחוץ (לא שלה) כדי לשדר את מבצע המשחקים המדובר עבור כלל הציבור הבריטי. כמובן שדבר כזה, עסקה טלוויזיונית מטופשת, עלובה, וחסרת מוּסָר ו-כבוד מקצועי כזאת, לא תתכן והיא בלתי מתקבלת על הדעת (!). ה-BBC מפיק, מכסה, מבצע, ומשדר את מסכת מונדיאל של קאטאר 2022 בכוחותיו שלו (!). הוא איננו נזקק לתגבורת. כנ"ל ו-אותו המידע הנ"ל הזה דן ו-נוגע ב-ITV רשת הטלוויזיה המסחרית הבריטית. גם היא משתמשת בכוח אדם שלה ואיננה מגייסת ומשלמת לפועלים שכירים מבחוץ. מה שקורה ומתחולל כעת, בו השידור הציבורי רכש את זכויות השידורים הבלעדיות של מונדיאל קאטאר 2022, אולם העביר את ביצוע השידורים הישירים לאנשים אחרים מ-גוף שידור מתחרה כמו ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים, הוא מעשה חסר תקדים בתולדות תעשיית הטלוויזיה בארץ. הָמֶלֶל חשוב אולם חשוב ממנו הוא ניווט הָמֶלֶל הבוקע מהמיקרופונים. השידור הציבורי העכשווי במדינת ישראל מכר את בכורתו, כבודו, ומכורתו לערוץ הספורט מס' 55 בכבלים ולעוד אנשים ונשים זרים אחרים שמאיישים את האולפן המוביל (בישראל ו/או בקאטאר…?) ואת עמדות השידור ב-קאטאר, ואיבד בבת אחת את כבודו ו-ישותו. לא ייאמן. לפתע אנוכי חש געגועים בסתיו 2022 ל-מאיר איינשטיין ז"ל, ל-יורם ארבל יבד"ל (בן 80, היום), לנסים קיוויתי יבד"ל (בן 96, היום), לדן שילון יבד"ל (בן 82, היום), ליאיר שטרן יבד"ל (בן 80, היום), ול-זוֹהֵייר בָּהָלוּל יבד"ל (בן 72, היום). הטלוויזיה הישראלית הציבורית הקרויה היום "כאן 11" כרתה במו ידיה לעצמה בור ונפלה לתוכו. תופעת הָנֶפֶל הזאת שבה השידור הציבורי הישראלי קונה באמצעות הממון הציבורי את זכויות השידורים הבלעדיות של מונדיאל קאטאר 2022 אולם מפקיר אותו ומוסר את תפעולו לידיים פרטיות זרות-היא מרה ו-חסרת תקדים בשליליותה מנקודת מבטי (!). פוסט מס' 1145. הועלה לאוויר ביום רביעי – 23 בנובמבר 2022. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי.
פוסט מס' 1145 .
————————————————————————————————————
פוסט מס' 1145 : הועלה לאוויר ביום רביעי – 23 בנובמבר 2022. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי.
————————————————————————————————————
טקסט תמונה : אנוכי עם סיום הקריירה שלי בת 32 שנים. התמונה צולמה ב- 2003 / 2002. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
פוסט מס' 1145.
1. מונדיאל קאטאר 2022 מעורר תשומת לב בכל תבל אולם ברקע הוא שרוי במצוקות רכילות, ונמצא כל הזמן ב-שוּרוֹת ה-דיווח ההוא הנסמך על שמועות מרחיקות לכת אודות חקירה בינלאומית, בה נחשף כאילו קאטאר העשירה שיחדה חלק מאנשי ועסקני ה- FIFA (בראשם ספ בלאטר ומישל פלטיני) ושילמה להם ול- "אחרים" מתחת לשולחן סכום דמיוני, כ- 880.000000 דולר, כדי לזכות באירוח מונדיאל 2022. צריך להדגיש כאן פעם נוספת כי מדובר בשמועות (לא מוכחות) העוסקות מזה זמן רב בכתב אישום חמור ביותר נגד כמה מחברי ארגון ה- FIFA, אולם שוב, כתב קטגורי שמעולם לא הוכח כי אמת הדבר. מה שכן ידוע הוא ש-לראשונה מאשרת FIFA (התאחדות הכדורגל הבינלאומית) לקיים את תחרויות מונדיאל 2022 במדינה מִדְבָּרִית באסיה שאיננה כלל מעצמת כדורגל ונעדרת מסורת ומוניטין של כדורגל (!).
הערה : המונדיאל ה-1 נערך ב- 1930 באורוגוואי. המונדיאל ה-2 נערך ב-1934 באיטליה. המונדיאל ה-3 נערך ב-1938 בצרפת. (בשנים 1942 ו-1946 לא נערכו ולא התקיימו המונדיאלים בגלל מלחמת העולם ה-2). המונדיאל ה-4 נערך ב-1950 בברזיל. המונדיאל ה-5 נערך ב-1954 ב-שווייץ. המונדיאל ה- 6 נערך ב-1958 בשוודיה. המונדיאל ה-6 נערך ב-1962 ב-צ'ילה. המונדיאל ה-7 נערך ב- 1966 באנגליה. המונדיאל ה-8 נערך ב-1970 ב-מכסיקו. המונדיאל ה-8 נערך ב-1974 במערב גרמניה. המונדיאל ה-9 נערך ב- 1978 בארגנטינה. המונדיאל ה-10 נערך ב- 1982 בספרד. המונדיאל ה-11 נערך ב-1986 ב-מכסיקו. המונדיאל ה-12 נערך ב-1990 באיטליה. המונדיאל ה-13 נערך ב-1994 ב-ארה"ב. המונדיאל ה-14 נערך ב-1998 בצרפת. המונדיאל ה- 15 נערך ב-2002 ביפן ודרום קוריאה. המונדיאל ה-16 נערך ב-2006 בגרמניה. המונדיאל ה- 17 נערך ב-2010 בדרום אפריקה. המונדיאל ה-18 נערך ב-2014 ב-ברזיל. המונדיאל ה- 19 נערך ב- 2018 ברוסיה. המונדיאל ה- 20 נערך ומתקיים עכשיו ב-2022 ב-קאטאר.
2. אנוכי מעולם לא ראיתי שום מסמך כזה ו/או אחר וגם לא מסמך משפטי כלשהו המוכיח כי קאטאר שיחדה את ה-FIFA, כדי לזכות באירוח מונדיאל 2022. המדובר בסעיף 1 נשען על שמועות ש-רצות ברקע כבר זמן רב ללא הפסק, אולם אנוכי לא ראיתי שום הוכחה כתובה ו-ממוסמכת הנוגעת לענייני שוחד.
3. זכויות השידורים הבלעדיות של מונדיאל קאטאר 2022 מוחזקים ע"י הטלוויזיה הישראלית הציבורית, הקרויה, "כאן 11" ומשודרים ישיר ב- "כאן 11", אולם בְּכוֹרָת ביצוע ההפקה והשידורים הישירים של האירוע הבינלאומי המסקרן הזה הועבר מ- "כאן 11" לידי חלק מ-ציוותי שידור אחרים מעין "פועלים שכירים" שלא מ- שורות "כאן 11", ובראשם אנשי וציוותי השידור של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. מונדיאל קאטאר 2022 משודר ב- "אוויר" של "כאן 11", אולם מרבית ציוותי השידור באולפן ובאצטדיונים ב- קאטאר, אינם נמנים על שורת עובדי "כאן 11".
4. ה- BBC הציבורי ו- ITV המסחרי, שתי רשתות הטלוויזיה הגדולות באנגליה, משדרות את 64 המשחקים ב-קאטאר 2022, בכוחותיהם שלהן, ו-לא נהגו כמו "כאן 11".
5. קאטאר ה-מארחת טורניר מונדיאל 2022, הביסה בהצבעה האחרונה ב- FIFA (הנוגעת לאירוח מונדיאל 2022) את ארבעת המועמדות והמתחרות נגדה, אוסטרליה, ארה"ב, יפן, ודרום קוריאה.
6. המתמטיקה של תשלומי השכר הגדולים (פרסים כספיים) המובטחים, מחושבים, ומדורגים מראש ל- 32 הנבחרות הנוטלות חלק בטורניר מונדיאל קאטאר 2022, כלולים ברשימה הזאת, כלהלן : בשלב המשחקים ב- 8 הבתים המוקדמים כל נבחרת (מה- 32) מקבלת שכר של 9.000000 (תשעה מיליון) דולר. 16 הנבחרות שמעפילות לשלב 1/8 הגמר מקבלות כל אחת שכר של 13.000000 (שלושה עשר מיליון) דולר. 8 הנבחרות המעפילות לשלב 1/4 הגמר מקבלות שכר של 17.000000 (שבעה עשר מיליון) דולר. הנבחרת שתדורג במקום הרביעי תקבל פרס של 25.000000 (עשרים וחמישה מיליון) מיליון דולר. הנבחרת שתדורג במקום השלישי תקבל 27.000000 (עשרים ושבעה מיליון) דולר. סגנית האלופה במונדיאל קאטאר 2022 תשתכר 30.000000 (שלושים מיליון) דולר. האלופה העתידית ב-מונדיאל קאטאר 2022 תזכה בפרס בראשון העומד על סכום של 42.000000 (ארבעים ושניים מיליון) דולר.
7. קאטאר זכתה בשעתו באירוח מונדיאל 2022 לאחר שהצעתה הכספית ה-מרבית ל- FIFA עמדה על 14 מיליון דולר. גם דרום קוריאה הציעה ל- FIFA סכום של 14 מיליון דולר תמורת הזכות לארח את מונדיאל 2002, אולם משום מה ה- FIFA העדיפה את קאטאר על דרום קוריאה למרות הצעות המחיר הדומות. ארה"ב הציעה לארח את מונדיאל 2022 תמורת 8 מיליון דולר. יפן הציעה 3 מיליון דולר. אוסטרליה הציעה 1 מיליון דולר. שלושת המדינות הנ"ל נכשלו מפני שהצעותיהן הכספיות היו נמוכות מידי.
8. ה- EBU (איגוד השידור האירופי) רכש בזמנו מ- FIFA את זכויות השידורים של שני המונדיאלים של 2018 ו-של 2022. נשיא ה- EBU ז'אן פאול פיליפוט החניף ל- FIFA כשהכריז שה- פיפ"א רוחשת אמון לאיגוד השידור האירופי ולמוניטין של EBU כפרטנר אידיאלי של כיסוי אירועי ספורט ע"י מעשי ידי תעשיית הטלוויזיה האירופית המתקדמת של ה- EBU.
9. ה- EBU מורכב ומכיל בשורותיו 85 רשתות טלוויזיה הפזורות ב- 56 מדינות השוכנות לא רק באירופה אלא גם באסיה ואפריקה. להלן רשתות הטלוויזיה של 37 מדינות מתוך ה- 85 שמחוברות ל- EBU, ואשר שילמו את זכויות שידורים לשידורי מונדיאל קאטאר 2022, כלהלן : אלבניה, ארמניה, אוסטריה, אזרבאייז'אן, בלארוס, בלגיה, בוסניה הרצו-גובינה, בולגריה, קרואטיה, קפריסין, צ'כיה, אסטוניה, גרוזיה, הונגריה, איסלנד, ישראל, קזחסטן, קוסובו, לטביה, ליכטנשטיין, ליטא, לוקסמבורג, מקדוניה, מלטה, מולדובה, מונטנגרו, הולנד, פולין, פורטוגל, אירלנד, רומניה, סרביה, סלובקיה, סלובניה, שווייץ, טורקיה, ואוקראינה.
10. 64 משחקי טורניר גביע העולם בכדורגל של קאטאר 2022 נערכים ב- 5 ערים : ,Al Khor Lusail ,Doha, Al Rayyan, ו- Al Wakraw.
11. 32 הנבחרות הנוטלות חלק המונדיאל קאטאר 2022 מחולקות ל- 8 בתים מוקדמים. המשחקים ב- 8 הבתים המוקדמים מתקיימים בשיטת ליגה. כלומר בכל בית מוקדם מתקיימים 6 משחקים. ס"ה נערכים 48 משחקים בשלב המוקדם של שמונת הבתים. שתי המדורגות הראשונות בכל בית מעפילות לשלב השני של האליפות, שלב 1/8 הגמר. להלן רשימת 8 הבתים המוקדמים והנבחרות המאיישות אותם :
בית א' : הולנד, אקוואדור, סנגל, קאטאר. בית ב' : אנגליה, וולס, ארה"ב, איראן. בית ג' : ארגנטינה, ערב הסעודית, מכסיקו, פולין. בית ד' : טוניס, דנמרק, צרפת, אוסטרליה. בית ה' : ספרד, קוסטה ריקה, גרמניה, יפן. בית ו' : בלגיה, קנדה, מרוקו, קרואטיה. בית ז' : ברזיל, סרביה, שווייץ, קמרון. בית ח' : פורטוגל, גאנה, אורוגוואי, דרום קוריאה. שתי הראשונות בכל בית מעפילות לסיבוב הבא של הטורניר הקרוי, 1/8 הגמר
12. הפקת סיגנל הטלוויזיה הבינלאומי ו-הכיסוי הטלוויזיוני הבלעדי של כל 64 משחקי טורניר גביע העולם בכדורגל של קאטאר 2002 מתבצע ע"י חברת הטלוויזיה ההודית "Viacom18".
"Viacom18" שילמה ל- FIFA תמורת זכויות הצילום הטלוויזיוניות הבלעדיות של מונדיאל קאטאר 2022, סכום של 60.000000 (שישים מיליון) דולר. הכיסוי, הסיקור, והבימוי הטלוויזיוני של "Viacom18" הוא מקצועי, מזהיר, ומדהים בכל אמת מידה של התבוננות טלוויזיונית (!) ועומד על המשמר של רמות סיקור וצילום גבוהות ביותר ומדויקות ביותר בכל אחד מ-משחקי טורניר גביע העולם של קאטאר 2022, שעד כה צפינו בהם. יופי (!). ב- אצטדיונים ב-קאטאר פרוסות שמונה ניידות שידור שמצלמות את 64 המשחקים במונדיאל קאטאר 2022, כשהן מצוידות כל אחת ב- 32 מצלמות אלקטרוניות. לכולן יש את היכולות הטכנולוגיות ל- הקרין כל Replay (הילוך חוזר) של אירועים חשובים ומכריעים המתחוללים על כר הדשא בהילוכים איטיים, לפחות מ-8 זוויות התבוננות והסתכלות שונות ונפרדות זו מזאת, לרבות זוויות צילום של אותם האירועים המוקרנים על המסך מזוויות צילום נגדיות (!). צופי הטלוויזיה בכל רחבי העולם מקבלים שירות מיטבי היישר ל-סלון ביתם, הנוגע לכיסוי הטלוויזיוני של משחקי מונדיאל קאטאר 2022 (!). אנשי חברת "Viacom18" רשאים בהחלט להיות גאים בעצמם (!).
13. בנוסף לכל האמור לעיל, על "כאן 11" מוטלת החובה העיתונאית המינימאלית לזהות, לפרסם, להודיע, ולעדכן (כל הזמן !) את ציבור הצופים בישראל במהלך השידורים הישירים, בעת השידורים החוזרים, והשידורים המסכמים (באמצעות סופרים / כתוביות על המסך של מונדיאל קאטאר 2022), היכן, באלו מקומות, ומאלה אצטדיונים מתבצעת עבודת השטח והשידורים הישירים, פלוס העבודה האולפנית הטלוויזיונית – עיתונאית של סך כל השדרנים, הפרשנים והפרשניות, והכתבים של "כאן 11". ניתוחי האולפן ופרשנויות האולפן של "כאן 11" ע"י ציוותי המנחה + פרשנים והפרשניות, מחייבים (!) הצגת אינפורמציית רקע טלוויזיונית ברורה ומידע שקוף, האם המנתחים והמנתחות עושים את עבודתם העיתונאית כאן בארץ ו/או שמא הם כולם נמצאים ב- קאטאר. בשום דיון אולפני לא הופיעה עד כה כותרת מאירת עיניים המסירה כל ספק, ואשר מכריזה כלהלן, זהו : "אולפן מונדיאל 2022 של "כאן 11" ב-דוחה / קאטאר". אם זה כך ואם זה נכון, הרי ש-בהחלט מדובר במעשה הפקה ו-נוכחות טלוויזיונית אנושית ו-עיתונאית של "כאן 11" שיש להתפאר ולהתגאות בה, ולהעריך אותה (!). לי כצופה נאמן של כל שידורי מונדיאל קאטאר 2022, (…לפני, באמצע, ואחרי…) היה נראה לפעמים שהם כאילו מובלים ומונהגים ע"י אולפן מנווט שהוקם ומוסד בארץ. הקול הוא אומנם קול יעקב אך מעשה ההפקה והאולפן המנווט בסופו של דבר איננו מעשה ידיו של ה- BBC הבריטי אלא של יוזמה + ממון של "כאן 11". הם אנשי "כאן 11" נמצאים שם כולם, ב-קאטאר (!). השדרנים, הפרשנים והפרשניות, ואנשי ההפקה והטכנולוגיה. הם שָם כולם. לא בארץ, אלא ב-קאטאר (!). ועל כך – יבורכו אנשי "ערוץ 11" והנהלתם (!!). מזווית ההסתכלות הזאת מדובר בהישג טלוויזיוני עצום של "כאן 11". רב ערך מכל היבט עיתונאי (!!!).
סוף הפוסט מס' 1145. הועלה לאוויר ביום רביעי – 23 בנובמבר 2022. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי.
תגובות
פוסט מס' 1145. מונדיאל קָאטָאר 2022. ערוץ הטלוויזיה "כָּאן 11" (לשעבר, הטלוויזיה הישראלית הציבורית-ערוץ 1) מעורר תמיהה גדולה המתייחסת לאופן ולצורת הכיסוי הנרחב פלוס שידורים ישירים של כל 64 משחקי מונדיאל קאטאר 2022. מחד, יש לשידור הציבורי ממון כדי לרכוש את זכויות השידורים היקרות והבלעדיות של מונדיאל קאטאר 2022, אולם מאידך הוא לא התכונן ולא התכוון לבצע את המשימה המאתגרת והמסקרנת הזאת בכוחותיו שלו. מראש הוא חסר ונעדר כוח אדם מאומן ו-מקצועי כדי לבצע את משימת 64 השידורים הישירים המורכבת, המאתגרת, והממושכת, והקונקרטית הזאת מ-קאטאר 2022, ו-לכן שוֹכֵר "פועלים שכירים" מכל הבא ליד בדמותם של כל מיני פרשנים + פרשניות + שדרנים Play by play (מכל קצווי המדינה) ומציב אותם באולפן המוביל בארץ וגם באצטדיונים בקאטאר. מדובר במדיניות תמוהה, בלתי מובנת, לא ברורה בשיקולים שלה, לא מקצועית, ו-קלוקלת. ערוץ "כאן 11" הציבורי יוצא רע מאוד בתמונת המציאות המגוחכת הזאת. מעולם לא שמעתי על מדיניות ניהול, הפקה, ושידורים טלוויזיוניים של מפעל בינלאומי כל כך יוקרתי ומסקרן בו הגוף הציבורי הקרוי ערוץ "כאן 11" קונה את זכויות השידורים לעצמו אולם מוסר ומעביר את מלאכת הביצוע והשידור למתחרים שלו ו-לקולגות מבחוץ. מדהים ומגוחך. מדוע ערוץ "כאן 11" לא התכונן ולא הרכיב ואימן כוחות הפקה ושידור משורותיו שלו לקראת ביצוע המשימה הנכבדה רוויית כבוד ורייטינג. היכן מחאת עובדי ערוץ "כאן 11" ואפוא אנשי חטיבת הספורט של ערוץ "כאן 11" הציבורי שהסכימו להסדר החובבני והעלוב שכזה, בו מנהלי הבית שלהם מעיפים אותם מדירתם שלהם ומשכנים בה עובדים שכירים מבחוץ. בושה וחרפה. בתקופה שלי כמנווט שידורי הספורט של הטלוויזיה הישראלית הציבורית-ערוץ 1 במשך רבע מאה של שנים בין 1978 ל- 2002 (וגם לפני כן בעידנים של דן שילון יבד"ל ואלכס גלעדי ז"ל) מעולם לא קרתה תופעה מבישה כזאת כל כך שלילית, כל כך לא מוסרית, וכל כך לא מקצועית. היו לי בשעתו לא מעט מנכ"לים ומנהלי טלוויזיה בעת תחילת התחרות הטלוויזיונית הסוערת ההיא שהחלה בסתיו 1993 (בינינו לבין ערוץ 2 המסחרי וגם מול הכבלים) ובראשם שני מנהיגי השידור הציבורי ההוא הבלתי נשכחים מוטי קירשנבאום ז"ל ויאיר שטרן יבד"ל, בשנים 2000-1993. האם מישהו משניהם ו/או כל אחד אחר בתפקיד ניהול ה-על של רשות השידור העלה בדעתו לרכוש מחד את זכויות השידורים של מפעלי הספורט הבינלאומיים כמו המונדיאלים, האולימפיאדות, אליפויות אירופה בכדורגל וכדורסל, אליפויות העולם ב-א"ק + שחייה + התעמלות, וכו'…אולם מאידך להעביר ולמסור את מלאכת הפקתם ושידורם לכוחות אחרים מבחוץ…??? תארו לעצמכם את ה-BBC רשת הטלוויזיה הציבורית הבריטית רוכשת את זכויות השידורים של מונדיאל קאטאר 2022, אולם לא סומכת על עצמה ו-שוֹכֶרֶת לצורך ביצוע המשימה כוח אדם מבחוץ (לא שלה) כדי לשדר את מבצע המשחקים המדובר עבור כלל הציבור הבריטי. כמובן שדבר כזה, עסקה טלוויזיונית מטופשת, עלובה, וחסרת מוּסָר ו-כבוד מקצועי שכזאת, לא תתכן. היא בלתי מתקבלת על הדעת (!). ה-BBC הבריטי מפיק, מכסה, מבצע, ומשדר את מסכת מונדיאל של קאטאר 2022 בשידורים ישירים ב-כוחותיו שלו (!). הוא איננו נזקק לתגבורות. כנ"ל ואותו המידע הנ"ל הזה דן ו-נוגע ב-ITV רשת הטלוויזיה המסחרית הבריטית. גם היא משתמשת בכוח אדם שלה ואיננה מגייסת ומשלמת לפועלים שכירים מבחוץ. מה שקרה ומתחולל כעת, בו השידור הציבורי רכש את זכויות השידורים הבלעדיות של מונדיאל קאטאר 2022, אולם העביר את ביצוע השידורים הישירים לאנשים אחרים מ-גוף שידור מתחרה כמו ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים, הוא מעשה נואש ודל חסר תקדים בתולדות תעשיית הטלוויזיה בארץ. השידור הציבורי במדינת ישראל מכר את בכורתו, כבודו, ומכורתו לערוץ הספורט מס' 55 בכבלים ולעוד אנשים ונשים זרים וזרות אחרים ואיבד בבת אחת את כבודו ו-ישותו. לא ייאמן. פוסט מס' 1145. הועלה לאוויר ביום רביעי-23 בנובמבר 2022. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי. — אין תגובות
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>