פוסט מס' 257. אליפות העולם ה- 15 בשחייה – ברצלונה 2013 מול הביצוע הכושל וטרגדיית הרייטינג של ערוץ 1 (רשימה מס' 7 ואחרונה). פוסט מס' 257. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שני – 5 באוגוסט 2013.כלליראשי

הערה 1. הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים מובהקות. האינטרנט איננו גוף תקשורת פרוץ ועל הגולשים בו חלה אחריות אישית. אין להעתיק ו/או לאגור ו/או לאכסן באופן פרטי ו/או במחסני מידע למיניהם את תכולת הבלוג לרבות הפוסטים, הטקסטים, התמונות, והמסמכים שלו. הזכויות שמורות לחוקר, כותב, המחבר, והמפיק יואש אלרואי.

הערה 2. הבלוג איננו מופק, נחקר, ונכתב למען מטרות רווח כספי, ו/או כדי להפיק רווח כלכלי, ו/או לצורך פרסום אישי.

——————————————————————————————————

פוסט מס' 257 : הועלה לאוויר בשעות אחה"צ של יום שני – 5 באוגוסט 2013.

——————————————————————————————————

פוסט מס' 257. אליפות העולם ה- 15 בשחייה – ברצלונה 2013 מול הביצוע הכושל וטרגדיית הרייטינג של ערוץ 1 (רשימה מס' 7 ואחרונה). פוסט מס' 257. כל הזכויות שמורות.  alroey yoashטקסט תמונה : 2003 – 2002. אנוכי יואש אלרואי בתום 32 (שלושים ושתיים) שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1. נטשתי בטריקת דלת. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

הערה 3 : "אין דבר ישן יותר יותר מהעיתון של אתמול", הוא סלוגן וותיק מקדמת דנה. אחרים מצאו להם אמירה שונה אך דומה ברעיון שלה : "עיתון האתמול נועד לעטוף דגים". פרופסור ליאו ליידרמן המיועד לתפקיד נגיד בנק ישראל מוכיח כי הסלוגנים האלה מדויקים. יום שישי – 2 באוגוסט 2013. מוסף הכלכלה של עיתון "הארץ", "Markerweek". העיתון מכריז על מינויו של ליאו ליידרמן לנגיד בנק ישראל במקומו של המיועד פרופסור יעקב פרנקל. כמה שעות אח"כ הודיע פרופסור ליאו ליידרמן כי הוא חוזר בו ומוותר על המינוי. "אין דבר ישן יותר מהעיתון של אתמול", נותר סלוגן נכון ומדויק. (באדיבות עיתון "הארץ" והמו"ל מר עמוס שוקן).

הערה 4 : זה קרה באחד מהשידורים הישירים של חטיבת הספורט בטלוויזיה הישראלית הציבורית ששידרה את מכבי ת"א מתמודדת בהיכל הספורט ביד אליהו בגביע אירופה בכדורסל , היכן שהוא במחצית עשור ה- 80 של המאה שעברה. ביקשתי מהבימאי שלי בניידת השידור יואב פלג לחשוף לרגע קט "באוויר" את עשרות העיתונאים המכונסים יחדיו בתא מיוחד סמוך לסל הדרומי בהיכל , בשעה שהם מסקרים בדריכות את המשחק. רציתי להעביר באמצעות "Shot העיתונאים" מסר לצופי הטלוויזיה עד כמה המשחק הזה מעורר עניין בציבור ומדוע נדרשת העיתונות הכתובה לסקר בקביעות את משחקי מכבי ת"א, ואם כך למה יש הצדקה לכך שחטיבת הספורט בראשותי בטלוויזיה הישראלית הציבורית עוקבת באופן סיסטמתי אחרי מכבי ת"א בשידורים ישירים למרות שמדובר במועדון כדורסל פרטי. ובאמת המצלמה המובילה הוסטה לעבר תא העיתונאים המגודר בדרם ההיכל, והבימאי יואב פלג נתן Cue לשדר יורם ארבל להתייחס לתמונה. יורם ארבל שהיה רב אמן בניסוח טקסטים בשידורים ישירים בטלוויזיה, קבע ב- נון שלנטיות ובמהירות : "אלה עיתונאי הספורט בארץ, ואת מה שאנחנו מראים לכם הערב בשידור ישיר, תקראו מחר בעיתונים". ישבתי בעמדת הפיקוד שלי המום מההברקה שלו. השדר המזהיר יורם ארבל ניסח שוב טקסט מדויק. נדהמתי מיעילות ומהירות עבודת תאי המוח האפורים שלו. הוא עשה זאת בתוך כמה שניות כמו קוסם ששולף שפן מהשרוול. גדולתו מאפשרת לו לנסח סלוגנים מיטביים בשתי התקופות של מהפכות התקשורת בעת החדשה: בעידן "מהפכת המידע הראשונה הגדולה בהיסטוריה – הלא היא מהפכת הטלוויזיה" כמו גם בתקופת "מהפכת המידע השנייה הגדולה בהיסטוריה אחרי הטלוויזיה – זאת של האינטרנט". יורם ארבל ניסח לפני המון זמן טקסט שהתברר כי הוא מדויק והקדים את זמנו. הפרשנות העתידנית לאמירה הזאת רמזה כבר אז לפני יותר משלושים שנים, "כי אין דבר יָשָן יותר – לא רק מהעיתון של אתמול – אלא גם מזה של מחר".  alroey טקסט תמונה : ראשית עשור ה- 80 של המאה שעברה. אנוכי ניצב מאחור בעמדת הפיקוד שלי בניידת השידור ה- "OB" הלבן בעת אחד מהשידורים הישירים של הטלוויזיה הישראלית הציבורית מהיכל הספורט ביד אליהו העוקבת באדיקות אחר משחקיה של קבוצת הפאר של מכבי ת"א בכדורסל במסגרת גביע אירופה לקבוצות אלופות. הניידת חנתה ליד שער מס' 6 של ההיכל. זיהוי הנוכחים מימין לשמאל : נתב התמונה אריה נחמיאס, הבימאי יואב פלג, ועוזרת ההפקה גב' עדה קרן. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות). arbel טקסט תמונה : ראשית עשור ה- 80 של המאה שעברה. זוהי עמדת השידור של הטלוויזיה הישראלית הציבורית בהיכל הספורט ביד אליהו בעת אחד מהשידורים הישירים של משחקי מועדון הפאר של מכבי ת"א בכדורסל במסגרת גביע אירופה לקבוצות אלופות. זיהוי הנוכחים בתמונה מימין לשמאל : עוזר שדר ראשון בני עורי, עוזר שדר שני אריה שגיא, הפרשן אריה מליניאק (תרם תרומה משמעותית להתפתחות מלאכת הפרשנות בטלוויזיה בכלל, ובשידורי הכדורסל בפרט), השדר יורם ארבל, עוזר הדר השלישי אמנון לנגזם, והשדר נסים קיוויתי. (תיעוד וצילום יואש אלרואי. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמרות).

 פוסט מס' 257. אליפות העולם ה- 15 בשחייה – ברצלונה 2013 מול הביצוע הכושל וטרגדיית הרייטינג של ערוץ 1 (רשימה מס' 7 ואחרונה). פוסט מס' 257. כל הזכויות שמורות.

הערה 5 : חלוקת התפקידים בטלוויזיה בין השדר המוביל לבין הפרשן שלו בעת שידורים ישירים של א"ק ושחייה – ידועה וברורה מקדמת דנה. השדר בונה את הדרמה ומתאר אותה, הפרשן מגלה את סודות הדרמה מאחרוי הקלעים. ליאן ווילדאו השתפר. ליאן ווילדאו של 4 באוגוסט 2013 איננו עוד ליאן ווילדאו של 28 ביולי 2013. ברור שהוא פסע כמה פסיעות לפנים אולם הפרשן ברוך "בוקי" צ'יש לא מבחין בכך ועדיין מערבב תחומים. הוא רוצה להיות לא רק פרשן אלא גם שדר, ומכניס נתונים שלא לצורך בשעה שליאן ווילדאו מתאר לצופים את שיאי הדרמות בבריכה. בכך הוא מוציא את ליאן ווילדאו משיא הריכוז שלו ויוצר אצל השדר חוסר שקט וחוסר ביטחון. מגוחך שהפרשן קוטע (בכוח) אינפורמציה ראשית כדי להיכנס לתוך דבריו של השַדָּר על מנת להשמיע אינפורמציה שולית. בכך הוא תוקע בלי משים מקלות בעגלה של שניהם. לבוקי צ'יש יש די זמן והותר להשמיע את הפרשנות המלומדת שלו (בדרך כלל) בתום הדרמה. הוא איננו צריך ולא אמור להידחק לתוכה. נראה כי במערכת ערוץ 1 הציבורי לא נותר שום מפיק ועורך בעל שיעור קומה כדי להסדיר בצורה הגיונית את חלוקת העבודה בין השניים.

הערה 6 : נבחרת ישראל במשחה שליחים מעורב 4 פעמים 100 מ' השתתפה הבוקר הזה (יום ראשון – 4 באוגוסט 2013) באחד המקצים המוקדמים וכשלה. התברר כי הפרשן "בוקי" צ'יש מיהר לפסול את שחיין הפרפר יעקב טומרקין (ואת נבחרת ישראל כולה) בעקבות חילוף שגוי בין שחיין החזה אמרי גניאל לבין יעקב טומרקין. כלומר יעקב טומרקין קפץ למים מוקדם מידי בטרם נגע אמרי גניאל בדופן הבריכה. הפרשן מיהר להכריז בשידור ישיר כי נבחרת ישראל נפסלה. ולא כן. התברר כי על פי חוקי FINA מותר לשחיין הקופץ בתורו להקדים עד 0.03 מאית השנייה את נגיעת חברו בקיר (בעצם בלוח המדידה האלקטרונית שלOMEGAׂ), והדבר איננו נחשב לפסילה. בוקי צ'יש מכיר את חוקי FINA על בוריים אך איננו מכיר על בוריים את חוקי הטלוויזיה. הצהרות בריש גלי בתומן מגיעות הכחשות ו/או הסברים מייגעים וכל מיני תירוצים מדוע ההצהרה בריש גלי איננה תקיפה יותר – הופכות את אומרן לטיפש. במקום להמתין ולנתח את נתוני השיפוט יעקב טומרקין / אמרי גניאל על פי המידע העדכני ביותר, מיהר בוקי צ'יש לשכוח את סלוגן חז"ל "החיפזון מהשטן" כדי לשגות On air ואח"כ להצטדק ולבקש את סליחת הקהל. אין דבר כזה בטלוויזיה. אינך יכול להכריז בפרהסיה ואח"כ לבקש סליחה, "לא התכוונתי". זה לא עובד ככה. נסים קיוויתי שידר ישיר במונדיאל מכסיקו 1986 במשחק ברזיל – ספרד שער שלא היה. הציבור לא סלח לו. משה גרטל פסק בשידור ישיר באולימפיאדת בייג'ינג 2008 במשחה שליחים 4 פעמים 100 מ' בסגנון חופשי לגברים, והתנבא,"כי צרפת תכה את ארה"ב שוק על ירך", והוסיף, "אני חותם לכם על זה". התרחש סצנה הפוכה והשַדָּר שחתם על נבואתו בריש גלי יצא טיפש. אֶמֶש (יום ראשון – 4 באוגוסט 2013) בעת פסילתה של נבחרת ארה"ב במשחה הגמר לשליחים 4 פעמים 100 מ' בארבעה סגנונות – לגברים, היה הפרשן כבר הרבה יותר זהיר. גם בוקי צ'יש בין הנופלים. בטרם הזינוק למשחה הגמר ל- 50 מ' גברים פוסק ליאן ווילדאו כי הדרמה ניצבת בפתח ותכף תתחיל והפרשן מחרה – מחזיק אחריו, "תהיה דרמה". איזה דרמה ואיזה נעליים. הייתה דרמה אך ללא שני השחיינים הישראלים שסיימו בשני המקומות האחרונים. גם הפרשן כמו השדר צובר ירידות וזקוק ל- ליווי והשגחה טלוויזיוניים צמודים. הפרשן הוותיק גם לא תפש בתחילת האליפות עד כמה קומתם של השחיינים והשחייניות וכפועל יוצא אורך מוטת הידיים שלהם וגודלם של כפות הידיים והרגליים – היא קרדינלית בדרך ובמאבק על המדליות. לפחות בתחילת השידורים הישירים הנתון הזה של גובה השחיינים והשחיניות נחשב לפרט צדדי ושולי. ד"ר ברוך "בוקי" צ'יש נותר פרשן בינוני ואפרורי כמו השחיינים הישראליים בבריכה בברצלונה אותם הגדיר במו פיו "אפרוריים". בוקי צ'יש הצטייר באופן מביך באליפות ברצלונה 2013 לפחות מהיבט אחד : הוא וויתר על שירותיו של השַדָּר הוותיק משה גרטל (לצדו ישב בעמדת השידור כפרשן בחמש אולימפיאדות אטלנטה 1996, סידני 2000, אתונה 2004, בייג'ינג 2008, ולונדון 2012) שנקלע למאבק מנהלי עם מנהל מחלקת הספורט בערוץ 1 מר מאיר בר בטרם אליפות ברצלונה 2013 , והסכים לשמש פרשן של שַדָּר זוּטָר העונה לשם ליאן ווילדאו, במקום להניח את המפתחות ולהסתלק מעמדת שידור דלה שכזאת . בהתנהגותו הדלה זאת של בוקי צ'יש לא מצאתי כל מהימנות חברות מקצועית, ונאמנות טלוויזיונית, כאילו ה- Accreditation וההופעה בטלוויזיה הם נכס העומד בפני עצמו.

הערה 7 : ערוץ 1 שמחזיק בזכויות השידורים הבלעדיות של אליפות העולם ה- 15 בשחייה – ברצלונה מתנהג כמו פָּרִיץ. אתמול (מוצ"ש – 3 באוגוסט 2013) נדרש ליאן ווילדאו להחזיר שוב את השידור הישיר מברצלונה לאולפן בירושלים לצורך שידור מהדורת חדשות, בטרם השידור הישיר של שני משחי חצי גמר ל- 50 מ' בסגנון גב לגברים בהשתתפות שני ישראליים גיא ברנע ויונתן קופילוב. השדר המוביל התחייב בפני הצופים כי מגישת החדשות של ערוץ 1 גב' מיכל רבינוביץ' (מגישה מהימנה טובת מַרְאֶה, בעלת ארשת נעימה, וערבה לאוזן) אומנם תחזיר לו את השידור לצורך השידור הישיר של משחה חצי הגמר הראשון בהשתתפות גיא ברנע ויונתן קופילוב. "אל תדאגו, אנחנו אומנם קוטעים עכשיו את השידור הישיר לטובת מהדורת חדשות השבת המשודרת מהאולפן בירושלים , אבל הם בירושלים יפרצו אלינו לברצלונה לשידור הישיר של המשחה המסקרן בהשתתפות שני הישראליים", התנסח ליאן ווילדאו בהתרגשות רבה , אולם אנוכי ובני ביתי לא כל האמנו להבטחה שלו . בצר לנו בשל חוסר הוודאות לחצנו על ערוץ 51 בשלט ועברנו לצפות בשידור הישיר בשפה האנגלית ב- Eurosport . מאוחר יותר נדדתי בחזרה לערוץ 1. התברר כי מיכל רבינוביץ באמת השיבה את השידור מהאולפן בירושלים ל- ליאן ווילדאו בברצלונה בטרם יצא המשחה הראשון בחצי גמר 50 מ' בסגנון גב לגברים לדרכו. גיא ברנע ניצח והעפיל ללא ספק למשחה הגמר (% 200 כפי שבישר בוקי ציש) אולם מעמדו של יונתן קופילוב שסיים רביעי לא היה ברור. היה צריך להמתין לתוצאות משחה חצי הגמר השני בסגנון גב לגברים שטרם יצא לדרך כדי לוודא אם יש לנו במשחה הגמר נציג אחד ו/או שניים. ואז נדרש ליאן ווילדאו להחזיר שוב את השידור לירושלים מבלי לדעת מה עלה בגורלו של יונתן קופילוב. האם העפיל לשלב הגמר או לאו. הטמטום והאיוולת מכלים כל חלקה טובה שהייתה פעם בערוץ 1 הציבורי. barcelona 4 טקסט מסמך : שבת – 3 באוגוסט 2013. אליפות העולם ה- 15 בשחייה – ברצלונה 2013. השחיין הישראלי גיא ברנע מנצח במקצה הראשון בחצי הגמר 50 מ' בסגנון גב לגברים, ומעפיל למשחה הגמר. הוא מצטרף לשורת שחיינים בכירה שמעניקה שוב ושוב מוניטין עצום לחברת השעונים השווייצרית הוותיקה OMEGA . (צולם מ- IPHONE באדיבות ערוץ 1). barcelona 7 טקסט מסמך : מוצ"ש – 3 באוגוסט 2013. זוהי גב' מיכל רבינוביץ' מגישת מהדורת חדשות השבת בערוץ 1 הציבורי. נראה שצפוי לה עתיד בתחום של הנחייה בטלוויזיה ולא רק בהגשת חדשות. (צולם מ- IPHONE באדיבות ערוץ 1). barcelona 5 טקסט מסמך : מוצ"ש – 3 באוגוסט 2013 . מחשב התוצאות של OMEGA מדרג את מיקום השחיינים במקצה הראשון ב- 50 מ' בסגנון גב לגברים. השחיין הישראלי גיא ברנע מחולל סנסציה ומקדים ב- 0.06 מאיות השנייה את האמריקני גבה הקומה מאט גראֶוואֶרס (2.03 מ'). השחיין הישראלי השני יונתן קופלוב מדורג במקום הרביעי. בתום הצגת טבלת המדרוג החזיר השדר ליאן ווילדאו את השידור למיכל רבינוביץ' להמשך שידור מהדורת חדשות השבת, והתעלם על פי הוראה מגבוה מ- מקצה מס' 2 ה- 50 מ' בסגנון גב לגברים. צופי הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 לא ידעו במשך זמן רב אם גם יונתן קופלוב העפיל לשלב הגמר.

צריך להבין כי ערוץ 1 הציבורי שרכש את זכויות השידורים הבלעדיות של ברצלונה 2013 ניגף לחלוטין בפני מהדורות החדשות בשבת של ערוץ 2 וערוץ 10. הוא מפסיד בכל מקרה ובל תנאי . לכן היה עליו להישאר בברצלונה כדי להשלים את המידע הנוגע לשחיין הישראלי יונתן קופלוב . לא היה קורה לו שום דבר חמור אם היה ממתין קמעא עם המהדורה המובסת שלו בעיקר מפני שחתך את השחייה ובחר להתעסק עם פרק נוסטלגיה במהדורה בהגשת דן כנר (המצוין) שלבטח היה יכול לחכות קצת.

להלן , חלוקת הרייטינג בין שלושת הערוצים 1 , 2 , ו- 10 ברבעי שעות במוצ"ש – 3 באוגוסט 2013 בין השעות 19.45 ל- 20.45 ,בכלל האוכלוסייה ובאוכלוסייה היהודית (מקרא : כחול – כלל האוכלוסייה , אדום האוכלוסייה היהודית :

  זמנים                            ערוץ 1                        ערוץ 2                         ערוץ 10

20.00 – 19.45            % 2.0 ו- % 2.3         % 7.2 ו- % 8.2           % 1.6 ו- % 1.5

20.15 – 20.00            % 2.4  ו – 2.8            % 11.3 ו – 12.8          % 3.7 ו- 3.8

20.30 – 20.15            % 2.0  ו- 2.3             % 13.0 ו- 14.8           % 6.3 ו- 6.7 

20.45 – 20.30            % 1.8  ו- 2.1             % 17.4 ו- 20.1            % 6.2 ו- 6.8 

הערה 8 : מדוע מפיק שידורי ערוץ 1 בברצלונה 2013 מר יונתן קנלר איננו מסוגל להפיק ראיונות טלוויזיה בו יוכלו ליאן ווילדאו ובוקי צ'יש להיפגש עם שחייני על ברמתם של האמריקני ריאן לוכטה, האמריקנית מליסה "מיסי" פראנקלין (זכתה ב- 6 מדליות זהב), האוסטרלי ג'יימס מאגנוסן (ניצח ב- 100 מ' בסגנון חופשי) , הדרום אפריקני צ'אד לה קלוס (ניצח ב- 100 מ' ו- 200 מ' בסגנון פרפר), הסיני סון יאנג (ניצחח ב- 400 מ', 800 מ', ו- 1500 מ' בסגנון חופשי לגברים), האמריקנית קייטי לדקי (ניצחה ב- 400 מ', 800 מ', ו- 1500 מ' בסגנון חופשי לנשים), ואחרים, ולהביא בשמם מֶסֶר  לילדים ולנוער בישראל במה כרוך, איזו השקעה, וכמה זמן ואימונים נדרשים מספורטאי (מוכשר) בהווה, גופנית ונפשית, שמבקש היום להעפיל לפסגה ולהתייצב בצמרת השחייה העולמית. אם אין ביכולתו לעשות את מלאכת ההפקה בעצמו, היה יונתן קנלר יכול לנצל את קשריו של חבר IOC מר אלכס גלעדי שנמצא בברצלונה בימי האליפות ובוודאי היה שמח לעזור לו ולערוץ 1. תפקידו של ערוץ 1 הציבורי ב- 2013 איננו רק לשדר Play by play מברצלונה. barcelona 8 טקסט תמונה : 3 באוגוסט 2013. אליפות העולם ה- 15 בשחייה – ברצלונה 2013 . מר אלכס גלעדי אחד מאנשי הטלוויזיה הבינלאומיים הדגולים בני זמננו וגם חבר IOC ו- סגן נשיא בכיר ברשת הטלוויזיה האמריקנית NBC, ויו"ר וועדת הטלוויזיה של IAAF, מעניק את מדליית הזהב לשחיינית האמריקנית קייטי לדקי לאחר ניצחונה במשחה 800 מ' בסגנון חופשי. (צולם מ- IPHONE באדיבות ערוץ 1).  barcelona 9 טקסט תמונה : 3 באוגוסט 2013 . אליפות העולם ה- 15 בשחייה – ברצלונה 2013 . מר אלכס גלעדי אחד מאנשי הטלוויזיה הבינלאומיים הדגולים בני זמננו וגם חבר IOC ו- סגן נשיא בכיר ברשת הטלוויזיה האמריקנית NBC, ויו"ר וועדת הטלוויזיה של IAAF, מברך את השחיינית האמריקנית קייטי לדקי בתום טקס המדליות ולאחר ניצחונה במשחה 800 מ' בסגנון חופשי . (צולם מ- IPHONE באדיבות ערוץ 1).

הערה 9 : השתתפות מסיבית כזאת של משלחת שחיינים ושחייניות ישראליים באליפות העולם ה- 15 בשחייה – ברצלונה 2013, 12 אנשים (8 שחיינים ו- 4 מלווים) הצדיקה הטסת צוות צילום  ENG וכתב של ערוץ 1 לסיקור מיוחד שלהם. צוות ENG כזה בנוסף לסיקור אודות הנעשה במשלחת הישראלית מאחורי הקלעים של האליפות היה יכול גם לעשות כתבות על שחייני ושחייניות העל הבינלאומיים שכישרונם נוגע בקצה גבול היכולת האנושית בספורט והם אלה שמעצבים היום את טבלאות השיאים . משהו רעוע מן היסוד מזעזע חדשים לבקרים את תשתיתו של ערוץ 1 הציבורי.

הערה 10 : ערוץ 1 חסר כל כישרון טלוויזיוני בחר לשדר את ברצלונה 2013 ללא אולפן מנווט, ללא הגשה והנחייה מתאימה ולבטח ללא פנל פרשנים שהיה מסוגל להאיר פינות "אפלות" נסתרות מעיניהם של ליאן ווילדאו ובוקי צ'יש. למרות שהחזיק בזכויות השידורים הבלעדיות של אירוע העַל הזה בחר ערוץ 1 להתעלם לחלוטין מטורניר הכדור מים בו זכתה נבחרת הונגריה שגברה על נבחרת מונטנגרו. אפשר היה לעשות את העבודה בברצלונה 2013 הרבה הרבה יותר טוב.

סיכום קצרצר.

אינני מכיר את ליאן ווילדאו. מעולם לא ראיתיו ואף פעם לא שוחחתי עמו. הוא איננו בן דורי. ערוץ 1 עשה לי הכרה עמו כשַדָּר קווים במשחקי הכדורגל בהגשת בוני גינזבורג ושרון פרי ובשידורם ע"י יורם ארבל ודני נוימן. אני כותב את טקסט הסיכומון הקצרצרון כמי שחווה משהו בארץ ובחו"ל בחייו הטלוויזיוניים הארוכים. אנוכי מקווה בשבילו כי אליפות העולם ה- 15 בשחייה של ברצלונה 2013 לימדה אותו לקח מאלף בתורת השידור בטלוויזיה, לא כל שכן בתורת השידור הישיר. אני מקווה בשבילו כי המסקנה הראשונה שהסיק בתום שידורי האליפות כי אין ניתן לקבל ולזכות במיקרופון מן ההפקר. עליו ללמוד. ברור שעבודתו כשַדָּר מוביל לצדו של הפרשן בוקי צ'יש מעוררת מחשבות נוגות וגעגועים עזים לצמד שדרני השחייה הבלתי נשכח של הימים ההם, השדר נסים קיוויתי והפרשן יוסף "יוז'ו" טלקי ז"ל. ליאן ווילדאו הוא איש טלוויזיה צעיר. הוא יידרש להתייצב בפני עוד ועוד משימות שידור כאלה ואחרות. כדי להצליח עליו ללמוד, להתכונן, לשנן, ולהתאמן. ל- ליאן ווילדאו לא ניחן בשום כישור כדי להיכנס לנעליו הגדולות של נסים קיוויתי . הוא נכנס ראנדומאלי, By chance, בעל כורחו לנעליו של משה גרטל. עם משה גרטל העניין הוא אחר לגמרי. ברגע שהתאהב במיקרופון – הוא איבד את מחלפותיו. משה גרטל זקוק למערכת פיקוח רצינית ושיטתית ולעורכים ומפיקים בעלי שיעור קומה לצדו שיזכירו לו כי המיקרופון איננו שייך לו. מה שאירע לו ולפרשן שלו בוקי צ'יש בבריכת השחייה האולימפית בלונדון 2012 היא פַארְסָת השידור הגדולה ביותר בהיסטוריה של השידור הספורטיבי הציבורי מבלי ששניהם נענשו. אפילו לא ננזפו. הטרגדיה הגדולה של ערוץ 1 באליפות העולם ה- 15 בשחייה – ברצלונה 2013 היא טרגדיית הרייטינג . פועל יוצא של כל מיני ווקטורים טלוויזיוניים חלשלושים של חוסר כישרון להוציא לפועל שמניב כישלון ביצוע, אי הבנה בתעשיית הטלוויזיה, כוח אדם דַל שאיננו מצויד בידע טלוויזיוני מקצועי וגם לא בידע ספורטיבי, וציוותי שידור נטולים כל כריזמה וקסם אישי. ערוץ 1 הציבורי לא הצליח לקוֹשֵש צופים בשני זמני הצפייה העיקריים של 19.00 – 17.30 ושל  21.00 – 19.00 באמצעות אורי לוי ומירי אליקים ובאמצעות ליאן ווילדאו ובוקי צ'יש, למרות שמדבר באירוע עַל בספורט הבינלאומי שעורר עניין רב בכל רשתות הטלוויזיה ברחבי תבל . טבלאות הרייטינג של וועדת המדרוג הארצית הותירה את השידור הציבורי בארץ ואת השחייה הבינלאומית שוממים ונוגים חסרי כל מעמד בערוץ טלוויזיה ארצי. הנה מבט קצר על טבלאות הרייטינג של יום חמישי – 1 באוגוסט 2013, יום שישי – 2 באוגוסט 2013, שבת – 3 באוגוסט 2013 , ויום ראשון – 4 באוגוסט 2013 , שאינן מותירות כל ספק באשר לפוזיציה, לתנוחה הטלוויזיונית של ערוץ 1 הציבורי. לא ייאמן…? דווקא ייאמן…! rating 4 טקסט מסמך : יום חמישי – 1 באוגוסט 2013 . מפת המדרוג ברבעי שעות בין ארבע וחצי אחה"צ ל- לשמונה ארבעים וחמש בערב. בין 17.30 ל- 19.00 שידרו מר אורי לוי וגב' מירי אליקים ישיר ב- ערוץ 1 את תחרויות הקפיצות למים מגובה רב. גב' מירי אליקים סיפרה לאורי לוי בתחילת אחד המשדרים הישירים השוליים ונטולי החשיבות האלה כי אנשים ברחוב פוגשים אותה ומביעים עניין וסקרנות בתחרויות האתגריות האלה של קפיצות למים מגובה של 27 מ' לגברים ומגובה של 20 מ' לנשים , אולם העובדות המתמטיות מציירות תמונה שונה ועגומה. ערוץ 1 צובר בתקופת הזמן הזאת הנזכרת לעיל בכלל האוכלוסייה רייטינג ממוצע של % 1.5 ובאוכלוסייה היהודית % 1.76 . אין מתווכחים עם עובדות . (באדיבות וועדת המדרוג הארצית) . rating 5 טקסט מסמך : יום חמישי – 1 באוגוסט 2013. מפת המדרוג ברבעי שעות בין שש וחצי בערב ל- תשע ארבעים וחמש בערב. (באדיבות וועדת המדרוג הארצית). rating 6 טקסט מסמך : יום חמישי – 1 באוגוסט 2013. מפת המדרוג ברבעי שעות בין תשע בערב ל- אחת עשרה ארבעים וחמש בלילה. (באדיבות וועדת המדרוג הארצית). rating 2 טקסט מסמך : יום שישי – 2 באוגוסט 2013 . מפת המדרוג ברבעי שעות בין שבע בערב ל- תשע ארבעים וחמש בערב. (באדיבות וועדת המדרוג הארצית). rating 3 טקסט מסמך : יום שישי – 2 באוגוסט 2013. מפת המדרוג ברבעי שעות בין תשע וחצי בערב ל- לחצות ורבע. (באדיבות וועדת המדרוג הארצית). rating 1 טקסט מסמך : מוצ"ש – 3 באוגוסט 2013. מפת המדרוג ברבעי שעות בין שבע בערב ל- לתשע ארבעים וחמש בערב. (באדיבות וועדת המדרוג הארצית). r 1 r 3 טקסט מסמך : יום ראשון – 4 באוגוסט 2013 . מפת המדרוג של ערוץ 1 בין השעות ארבע וחצי אחה"צ לבין חצות וחצי, ביום האחרון של אליפות העולם ה- 15 בשחייה – ברצלונה 2013 . ערוץ 1 צובר בשני ה- Sessions של השחייה 19.50 – 18.55 ו- 21.30 – 20.30 שכוללים משחי גמר בלבד % 2.6 ו- % 3.1 בהתאמה. מהדורת "מבט" של ערוץ 1 צוברת % 5.5. (באדיבות וועדת המדרוג הארצית).r 4 טקסט מסמך : יום ראשון – 4 באוגוסט 2013. מפת המדרוג של ערוץ 1 בין השעות ארבע וחצי אחה"צ לבין חצות וחצי, ביום האחרון של אליפות העולם ה- 15 בשחייה – ברצלונה 2013. מהרות החדשות של ערוץ 2 ו- "האח הגדול" עושים שמות בערוץ 1 וערוץ 10. (באדיבות וועדת המדרוג הארצית). r 5 טקסט מסמך : יום ראשון – 4 באוגוסט 2013 . מפת המדרוג של ערוץ 1 בין השעות ארבע וחצי אחה"צ לבין חצות וחצי , ביום האחרון של אליפות העולם ה- 15 בשחייה – ברצלונה 2013 . מהדורת החדשות של ערוץ 10 מנצחת בקלות את "מבט" של ערוץ 1. (באדיבות וועדת המדרוג הארצית).

המשפט האחרון נוגע ל- Fina. לא ייתכן כי ה- Super imposing המרכזי והעיקרי בהצגת השחיינים בטרם יריית הזינוק יכלול רק את שמם ושם מדינתם. FINA חייבת לדרוש מעצמה ומה- Host broadcaster הטלוויזיוני לבצע תחקיר לא מסובך ולהעלות ב- Super imposing גם את הנתונים האישיים של השחיינים גובה, משקל, ומשקל סגולי. מאידך פורטת FINA את השחייה לפרוטות עם כל הכנסת המשחים ל- 50 מ' בכל הסגנונות לגברים ונשים ללוח תחרויות האולימפיות ואליפות העולם, ויוצרת הילה מלאכותית. השתתפותם של שני שחיינים ישראליים במשחה הגמר ל- 50 מ' בסגנון גב איננו מבשר על שום שינוי דרמטי במאזן ואיכות השחייה הכללית במדינת ישראל בהשוואה למתחולל בעולם, בעיקר כשמדובר במעצמות שחייה ברמתן של ארה"ב, אוסטרליה, סין , צרפת, יפן, דרום אפריקה, הונגריה, ואפילו אנגליה. זהו הישג יפה אך לא חשוב מידי.

סוף הפוסט מס' 257. הועלה לאוויר בשעות אחה"צ של יום שני – 5 באוגוסט 2013. 


תגובות

פוסט מס' 257. אליפות העולם ה- 15 בשחייה – ברצלונה 2013 מול הביצוע הכושל וטרגדיית הרייטינג של ערוץ 1 (רשימה מס' 7 ואחרונה). פוסט מס' 257. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שני – 5 באוגוסט 2013. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>