להעמיד דברים על דיוקם (2). פוסט מס' 420. כל הזכויות שמורות.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים.

הערה 2 : הבלוג איננו מופק , נכתב , ונערך למען מטרות רווח כספי ו/או פרסום אישי.

הערה 3 : הפוסטים שבים ומתעדכנים מעת לעת.

———————————————————————————–

פוסט חדש מס' 420 : הועלה לאוויר ביום שישי – 1 באוגוסט 2014.

 להעמיד דברים על דיוקם (2). פוסט מס' 420. כל הזכויות שמורות.

———————————————————————————–

טקסט תמונה :  2003 – 2002. אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. עזבתי בטריקת דלת בעקבות הצבתו המופרכת של יוסף בר-אל ב- מארס 2002 בפסגת השידור הציבורי של מדינת ישראל, ובחלוף שלושה חודשים מינוי הקבע שלו ב- 2 ביוני 2002 לתפקיד מנכ"ל רשות השידור בקיץ 2002 ע"י ממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון. שלוש שנים אח"כ ב- 2 במאי 2005 התעשתה אותה ממשלת ישראל בראשות אותו אריאל "אריק" שרון והדיחה לאלתר את אותו יוסף בר-אל מכהונתו הרמה כ- מנכ"ל רשות השידור. בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל ובפעם הראשונה בתולדות רשות השידור הודח וסולק מנכ"ל רשות שידור מכהן. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

הערה 4 : אנוכי שואב את המידע שלי בעתות מלחמה כמו זמן שלום משלושה מקורות עיקריים : ערוץ 10 , רדיו גלי צה"ל , ועיתון "הארץ" . אני מלא הערכה מבקש להודות לשדרנים – עיתונאים האמיצים שדבקים במשימת העיתונאות שלהם ללא דופי אלון בן דוד , אור הלר , אלמוג בוקר , רועי שרון ולחבריהם / חברותיהם לרבות ציוותי הצילום והטכנאים שלהם שמדווחים ללא הפוגה מהשטח תוך חירוף וסיכון נפשם . הם מתייצבים ללא ליאות ובהתמדה בחזית , בקווי האש הקדמיים ברצועת עזה, ובעורף במקומות פגיעות הרקטות והטילים, ועושים עבודה עיתונאית רצינית, שיטתית, ויסודית מהשטח . אין מדובר בשַדְרָנוּת Off tube . אנשי חברת החדשות של ערוץ 10 נוכחים פיזית כל הזמן במוקד ההתרחשויות בעת המלחמה הקשה ומדווחים ממקור ראשון על סמך עדות ראייה ושמיעה . בכך גדולתם ומהימנותם . חברת החדשות של ערוץ 10 על כל מרכיביה בשטח ובאולפנים ולרבות שני פרשניה המצוינים דוברי השפה הערבית על בורייה צבי יחזקאלי וחזי סימן טוב , עושה עבודה עיתונאית טובה וחשובה . ההצדקה לקיומו של ערוץ 10 היא חברת החדשות המצוינת שלו . את אותו הטקסט הנ"ל אני מקדיש גם לכתב הצבאי של גלי צה"ל טַל לֵב – רָם .

הערה 5 : אינני זוכר מההיסטוריה הצבאית הבינלאומית שווינסטון צ'רציל , פרנקלין דילאנו רוזוולט , והארי טרומן ערכו במלחמת העולם ה- 2 הפסקות אש כאלה ואחרות וגם הומניטריות עם הארכי טרוריסט הנאצי אדולף היטלר וגם לא עם קיסר יפן הירואיטו והרמטכ"ל הרדיקאל שלו הידקי טוג'ו . ממתי אדם שפוי עורך הסכמים עם נחש צפעוני וערמומי…? ממתי אדם נבון מנהל מו"מ עם נחש צפע שמבקש להכיש אותו בכל תנאי , גם בהפוגת אש ו/או בהפסקת לחימה הומניטרית…? נחש צפע מטבע בריאתו איננו מכבד הסכמים עם בני אנוש ומתנהג על פי קללת אלוהים אותו כמצוטט בספר בראשית פסוקים 14 ו- 15 : "…ויאמר ה' אלוהים אל הנחש כי עשית זאת ארור אתה מכל הבהמה ומכל חית השדה, על גחונך תלך ועפר תאכל כל ימי חייך…ואיבה אָשִית בינן ובין האישה , ובין זרעך ובין זרעה , הוא יְשוּפְךָ ראש ואתה תְּשוּפֶנוּ עָקֵב…" . ממתי מדינה חופשית מאמינה להבטחות של אנשי דמים וטרור…? ממתי מנהלת מדינה דמוקרטית מו"מ על הסדר מדיני עם ארגון טרור שקורא להשמידה…? על מה יש בדיוק לדון ולשאת ולתת עם יריב שהדוקטרינה הצבאית והאידאולוגיה המדינית שלו חרותים על סלע : השמדת מדינת ישראל . מדהים מה רבים המתים ברצועת עזה שנועדו להאדיר את גדולת החמאס…? מדהים בצדה האחר של המשוואה כמה גרמנים נהרגו במלחמת העולם ה- 2 כדי להעצים את עליונותו ותהילתו של אדולף היטלר…? מאבקו של העולם החופשי בראשות ווינסטון צ'רצ'יל , פרנקלין דילאנו רוזוולט , והארי טרומן בטוטליטאר והמגלומן ורוצח ההמונים המטורף אדולף היטלר ובת בריתו יפן הקיסרית האימפריאליסטית והשאפתנית לבש התנגשות דמים נוראית של קונגלומרטים . מלחמה על החיים ועל המוות בבחינת , "או הם ו/או אנחנו" . עוצמת כוחם הצבאי העצום של שני היריבים הגרמני והיפני במלחמת העולם ה- 2 וגם נחישותם וסגנון מלחמתם הטרוריסטי הנתמך על תורת השמדת אוכלוסיות אזרחיות , הכריח את שלושת הדמוקרטים הדגולים האלו מנהיגי העולם החופשי להגות את סלוגן הדמים שלהם : "טרור יענה בטרור". ווינסטון צ'רצ'יל , הארי טרומן , וסטלין עברו לדון בהסדרים מדיניים עם האויב הגרמני והיפני רק לאחר הכרעתם הברורה , הרתעתם המוחלטת , וכניעתם ללא תנאי .

הערה 6 : ווינסטון צ'רציל הדגול אמר פעם : "בין כל אופני השלטון , הדמוקרטיה היא אולי המשטר הגרוע ביותר – אך אין טוב ממנה" . ובאמת מדינת ישראל היא דמוקרטיה רוויה חולשות אך גם בעלת יתרונות רבים עד שאפילו ח"כ חנין זועבי איננה מסכימה להמירה במולדת אחרת .

הערה 7 : ראש הממשלה בנימין נתניהו הטיף מוּסָר לשריו בפתח ישיבת הממשלה אתמול (יום חמישי – 31 ביולי 2014) וקרא לאחדות השורות בעם וגם בממשלה . אני כמובן מאחל לראש הממשלה את האיחולים הטובים ביותר בניהול המלחמה הקשה נגד הטרור הפְּלִשְתִּי בראשות איסמעיל הנייה ומוחמד דף ובניהול המערכה המדינית שנכונה לו או טו טו . אולם אינני יכול לשכוח שאותו בנימין נתניהו צעד בקיץ 1995 כראש מפלגת הליכוד בצומת רעננה ליד קִיצוֹנֵי הימין כשהם נושאים עִמָם ארון קבורה וחבל תלייה שנועדו לראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל , מבלי להניד עפעף , מבלי לומר להם אפילו מילת גינוי אחת בשם היָרִיבוּת והצְבִיעוּת הפוליטית שניהל נגד יצחק רבין ז"ל , ומבלי לנקוף אצבע . אינני יכול לשכוח כי בסתיו 1995 בהיותו ראש האופוזיציה ומנהיג מפלגת הליכוד ניצב על גזוזטרה בכיכר ציון בירושלים והיה נוכח יחדיו עם אריאל שרון , יצחק שמיר ועוד כמה מנהיגי עבר ועתיד מהליכוד , כשהוא מתבונן בשלווה סטואית מרום נקודת התצפית שלו בהפגנת הסתה המונית אלימה של הימין הקיצוני נגד ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין . בנימין נתניהו הבחין כי המוני הימין הקיצוני נושאים ומניפים Blow ups של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל חובש כפייה דגם יאסר עראפאת ולובש מדי SS נאציים שלבשו היינריך הימלר וריינהארדט היידריך – אולם בחר להחריש .

הערה 8 : איזה פתרון מציעים גדעון לוי , אורי אבנרי , ו- ב. מיכאל כדי לפתור את המצב הצבאי הקשה והסבוך ואת גורל המערכה …? מבלי להתבכיין על הרעים לטיס , מבלי למנות את אבדות האוכלוסייה האזרחית של שני אנשי הדמים ובני מוות איסמעיל הנייה ומוחמד דף , שהם האחראיים הבלעדיים למותם , ומבלי לקחת בחשבון את האזכור האבסורדי של הצהרתו של אחד מגדולי המנוולים בהיסטוריה האנושית הנאצי הארסי יוזף גבלס (ע"י אורי אבנרי במאמרו "צ'רצ'יל המנוול") שאמר ל- ווינסטון צ'רצ'יל, פרנקלין דילאנו רוזוולט, והארי טרומן , "אתם יכולים להשמיד את רכושנו אך לא לשבור את רוחנו" .

הערה 9 : מישהו בגלי צה"ל אמר היום (יום שישי – 1 באוגוסט 2014) כי תמונת הניצחון של המערכה הכבדה עקובה מדם ושנאה נוראית ותהומית שמפגין האויב למדינה שלי תהיה "הסדר מדיני" בשוך קרבות הדמים , אך לא הסביר באלו תנאים אמורה מדינת ישראל לשאת ולתת עם השטן וכיצד עליה להיכנס למבוך הזה שקרוי "הסדר מדיני" ולהאמין שארגון הטרור הרצחני הזה אומנם יסכים להתפרק מנשקו ויחדל מלתקוף את אזרחי מדינת ישראל ברקטות ויפסיק לחפור מנהרות טרור התקפיות לעבר יישובי עוטף עזה . ווינסטון צ'רצ'יל, פראנקלין דילאנו רוזוולט, והארי טרומן לימדו אותי כי הסדר מדיני עושים עם האויב רק לאחר פגיעה אנושה במנהיגותו ובציודו הצבאי.

הערה 10 : בעוד צה"ל נלחם כבר כמעט חודש ימים נגד אויב טרוריסטי חמוש ומאורגן בצורה מקורית , נבלעו בתוך רעם המטוסים והתותחים שתי ידיעות מרעישות :  הראשונה , השידור הציבורי כפי שהעם היושב בציון הכירו במתכונתו הישנה מאז 1968 – נסגר ו- 2000 עובדיו בערוץ 1 , רדיו "קול ישראל" , והטלוויזיה החינוכית נשלחים הביתה . השנייה , המנכ"ל החדש – ישן של ערוץ 10 יוסי וורשבסקי , זה שהתמנה לפני כמה ימים במקומו של המנכ"ל הקודם שהודח רפי גינת , החליט באבחה אחת להעיף לאלתר מלוח השידורים של ערוץ 10 גם את תוכניתו של רפי גינת "כל בו טק" .

הערה 11 : שום יֵשוּת טלוויזיונית איננה יכולה להתקיים לאורך זמן אם בראשה ניצבים מנהיגי שידור ברמה רדודה כמו יוסף בר-אל ו/או לחילופין יוני בן מנחם וזליג רבינוביץ' . עובדה ועם עובדות אמת אי אפשר להתווכח : אותה הממשלה ואותו ראש ממשלה שמינו את יוסף בר-אל הבלתי מוצלח בקיץ 2002 ל,תפקיד מנכ"ל רשות השידור הדיחו אותו לאלתר ממשרתו הרמה בקיץ 2005 . ועוד עובדה שאי אפשר לחלוק עליה ולמסמס אותה : אותה ממשלה ואותו ראש ממשלה שמינו את יוני בן מנחם הכל כך לא מוכשר ב- 2011 למנכ"ל רשות השידור , החליטו בקיץ 2014 לסגור את אותה רשות השידור הכושלת שבראשה הציבו בשעתו את אותו יוני בן מנחם הכושל . סגירת רשות השידור היא סטירת לחי מצלצלת לכל העיתונאים בחטיבת החדשות של ערוץ 1 שחשבו כי ניתן להתעלם מוואקום רדוד שיצרו יוני בן מנחם ועוזרו זליג רבינוביץ' על מנת להשתכשך לאורך זמן בתוך מדמנה , לחיות בתוך בועה ללא הגבלת זמן , לנשום לעַד CO2 בלעדֵי O2 , לדָוֵוש בהילוך סרק , לההנות מתשלום אגרה שנתי גדול ורחב מידות של כ- 1.000000000 (מיליארד) שקל  (להזכירכם שוב, מידי שנה בשנה) , ולייצר רייטינג יומי אפסי שנע בין % 1.0 ל- % 3.0 . דינה של ישות תקשורתית רשלנית ומעוותת שכזאת , עקומה , ומסורסת , חסרת כל יעילות ואסתטיקה היא אחת : להתפורר .

הערה 12 : אחד הפוסטים העתידיים יתייחס לסגירת השידור הטלוויזיוני הציבורי כפי שמדינת ישראל הכירה אותו מאז הקים אותו פרופסור אֵלִיהוּא כָּ"ץ יחדיו עם סגנו עוזי פלד בשנים 1969 – 1967. בהקשר לסעיף הקודם הדן בהתמוטטותו של השידור הציבורי במתכונתו הישנה ב- 2014 אני מציע לקוראי הבלוג לעיין בספרו החשוב והמעניין של הפילוסוף היהודי – גרמני החשוב והבלתי נשכח ארנסט קאסירר (1945 – 1874) "The Mith Of the State" . בחרתי לסיים את הפוסט הנוכחי בכמה ציטוטים הנוגעים לסעיף 11 מטעמו של הדרמטורג האהוב עלי מכל וויליאם שייקספיר אודות מוּסָר אֶמֶת בחיינו והצורך המתמיד לעמוד על המשמר מפני אלה המנסים להפר אותו . הציטוטים האלה נלקחו מהמחזה הטראגי הדרמטי (והנפלא) "המלט נסיך דנמרק" , שוויליאם שייקספיר כתב אותו פעם לתיאטרון בריטי כלשהו . צירוף מקרים מוזר . זה נכון ש- "הַמְלֶט" הוא רק מחזה אולם רשות השידור מאז 2002 הפכה לטרגדיה .

בעת סצנה של המלך הנוכל , השקרן , והרוצח הבוגדני השַח לעצמו ברגע של ווידוי מפתיע מחוסר ברירה : "…מילים יגביהו עוף , המחשבות תכרענה – מילים בלי מחשבות שמימה לא תגענה…".

בעת סצנה המתארתהפקת "תיאטרון בתוך תיאטרון" ע"י הנסיך המלט הישר באדם :

(אופליה) : "מה פשר הדבר נסיך ?"

(המלט נסיך דנמרק) : "מָלֶצ'וֹ בסתר ופשר הדבר נְבָלָה" .

בעת סצנה דרמטית בה מעמיד המלט את בוגדנותו ושקרנותו של של דודו המלך למִבְחָן אֶמֶת . האם בוגדנות המלך ושלטון טרור הרצח והזימה שלו היא עובדה נכונה וקיימת ? ו/או שמא המלט רואה מהרהורי לבו צל הרים כהרים ? המלט עושה זאת באמצעות להקת שחקנים ש- "מזדמנת" לארמון באלסינור . בשעת השיא, ברגע האמת של מבחן האמת שהמלט כופה על דודו קלאודיוס רוצח אביו בסצנה של "תיאטרון בתוך "תיאטרון" , מתפתח המחזה על על פי הטקסט השייקספירי המחודד שמתעד את אחד משיאי הדרמה במחזה כלהלן :

(לוקינוס השחקן שמשחק את המלך הבוגדן) : "נכונה המזימה , הנה הסם הוכן

והשעה כשירה , אין איש רואה בכאן

מרקח עשבי חצות , שיקוי של קֶטֶב , אתה שפעמים שלוש בפי הֶקָטָה

זה כישופך טבעי, וכוחך נזעם בהם חיי אנוש הצמת בפריחתם". (יוצק רעל לאוזנו של הדוכס הישן).

(המלט נסיך דנמרק) : "הנה הוא מרעילו בגן כדי לרשת את מלכותו . שם הדוכס גונזאגו . סיפור המעשה סיפור של אמת הוא ונכתב בלשון איטלקית צחה . עוד מעט ו- תראו איך יזכה הרוצח באהבת אשתו של גונזאגו" .

(אופליה) : "המלך קם !"

(המלט) : "מה ? הנבהל מירייה של סרק ?"

(המלכה , אמו של המלט ועכשיו אשתו של הדוד קלאודיוס המלך הרוצח והבוגדן) : "מה לך המלך ?"

(פולוניוס היועץ העלוב של הממלכה הרקובה) : "הפסיקו ההצגה !"

(המלכה) : "הבו לי אור ! הלאה מפה" .

(כולם) : "אורות !  אורות ! אורות !"

(המלט) : "ילך ויבך לו צבי פצוע והשלם ישמח . אחד ינום אחד ינוע מנהג עולם הוא כך" .

הערה 13 : אף על פי כן אני רואה שיש לי כמה תומכות מבין קוראי "הארץ" .

ראה "הארץ" מ- יום חמישי – 31 ביולי 2014 . עיתון "הארץ" . שתי קוראות שתומכות בי תוקפות את המאמרים המופרכים של גדעון לוי ומורן שריר . 

סוף הפוסט מס' 420.

 

 

 

 

 

 

 


תגובות

להעמיד דברים על דיוקם (2). פוסט מס' 420. כל הזכויות שמורות. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>