פוסט מורכב ומפורט מס' 995. אינפורמציה אֵיכוּתִית ומֵידָע מְהֵימָן הם מרכיבים חיוניים והכרחיים בכל עיתונות ועיתונאות באשר הן, אלקטרונית ו/או כתובה (4). וגם: חוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל עולה לדיון בעת משחק 1/8 הגמר ב- Euro 2021 בו מדיחה נבחרת שווייץ ביום שני – 28 ביוני 2021 בבוקרשט את נבחרת צרפת בדו קרב הפנדלים שלא על פי דין ולא בצֶדֶק (!). קיליאן אמבפה (Kilian Ambepa) הבועט ה-5 בסדרת הבועטים את בעיטות ההכרעה מ-11 מ' של נבחרת צרפת היה זכאי באופן מובהק לבעיטה חוזרת בדו קרב הפנדלים (בתום 3:3 לאחר 120 דקות) לאחר שהשוער השווייצרי יָאן סוֹמֶר (Yann Sommer) הֵפֶר באופן בּוֹטֶה וחָמוּר את חוֹק מס' 14 בספר חוּקָת הכדורגל. חוֹק מס' 14 קובע כי השוער רשאי לנטוש את קו שערו ולנוע קדימה רק לאחר מַגָע רגלו של הבועט בכדור העונשין. יאן סומר עשה זאת לפני כן (כלומר הוא נטש את קו שערו ונע לפנים בטרם מגע נעלו של קיליאן אמבפה בכדור העונשין) ועצר את הכדור שבעט קיליאן אמבפה, אך הֵפֶר את חוק מס' 14 ללא תגובת השופט המרכזי במשחק הארגנטיני פרנאנדו ראפאליני / Fernando Rapallini ושופטי ה-VAR) כפי שמוכיחות מצלמות הטלוויזיה (!). וגם ללא נימוק, הסבר, וניתוח של צוותי השידור הפטפטנים ונעדרי ידע (לא כולם, רובם) של השדרנים, הפרשנים, והמגישים בערוצי הספורט בכבלים 51, 52, 53, ו-54 ששידרו ישיר את המשחק הנ"ל בערוץ 13. שווייץ ניצחה 4:5 במאזן פנדלי ההכרעה והעפילה שלֹא בצֶדֶק לשלב 1/4 הגמר ב-Euro 2020. צרפת הודחה שלא על פי דִין אֶמֶת בשל טעות שיפוט חָמוּרָה ו-תמוהה של פרנאנדו ראפאליני ועוזריו. פרשת הפרת חוק מס' 14 ע"י שוער שווייץ יָאן סוֹמֶר עברה וחמקה מתחת לראדאר של אנשי הטלוויזיה ומתחת לחיישנים של מוסד השיפוט של UEFA. מדהים,תמוה, ובלתי מובן (!). אין ספק בכלל ששוער שווייץ יאן סומר הפר את חוק מס' 14 בספר חוקת משחק הכדורגל וקיליאן אמבפה היה זכאי לקבל בעיטה חוזרת. נשגב מבינתי מדוע שדרני ופרשני ערוץ הספורט מס' 51, 52, 53, ו-54 בכבלים לא ערכו שום ריאיון הבהרה חוּקָתִי טלוויזיוני עם שופט המשחק פרנאנדו ראפאליני אודות טעותו החמורה, וגם לא עם מאמן צרפת דידייה דשאן, וגם לא עם השחקן הנפגע שלו קיליאן אמבפה. עיתונאות דגולה לא הייתה כאן. מרבית השדרנים והפרשנים מאוהבים קשות במיקרופון הטלוויזיה שההנהלה שלהם הפקידה בידיהם אולם באותה מידה הם ברברנים ו-עיתונאים קטנים לא סקרנים ושאינם מתעניינים בנעשה סביבם. החברה הדַלִים האלה מנהלים רומן אהבה עם המיקרופון הציבורי כאילו הוא רכוש פרטי שלהם אולם לא עם בעלי הבית האמיתיים שלו, קהל צופיהם. פוסט מס' 995. הועלה לאוויר ביום שלישי – 29 ביוני 2021. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי.
פוסט מס' 995.
פוסט מורכב ומפורט מס' 995. אינפורמציה אֵיכוּתִית ומֵידָע מְהֵימָן הם מרכיבים חיוניים והכרחיים בכל עיתונות ועיתונאות באשר הן, אלקטרונית ו/או כתובה (4). וגם: חוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל עולה לדיון בעת משחק 1/8 הגמר ב- Euro 2021 בו מדיחה נבחרת שווייץ ביום שני-28 ביוני 2021 בבוקרשט את נבחרת צרפת בדו קרב הפנדלים שלא על פי דין ולא בצדק (!). קִילְיָאן אָמְבֶּפָּה (Kilian Ambepa) הבועט ה-5 בסדרת הבועטים את בעיטות ההכרעה מ-11 מ' של נבחרת צרפת היה זכאי באופן מובהק לבעיטה חוזרת בדו קרב הפנדלים (בתום 3:3 לאחר 120 דקות) לאחר שהשוער השווייצרי יאן סומר (Yann Sommer) הפר באופן בוטה וחמור את חוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל. חוק מס' 14 קובע כי השוער רשאי לנטוש את קו שערו ולנוע קדימה רק לאחר מגע רגלו של הבועט בכדור העונשין. יָאן סוֹמֶר עשה זאת לפני כן (כלומר הוא נטש את קו שערו ונע לפנים בטרם מגע נעלו של קיליאן אמבפה בכדור העונשין) ועצר את הכדור שבעט קיליאן אמבפה, אך הפר את חוק מס' 14 ללא תגובת השופט המרכזי במשחק הארגנטיני פרנאנדו ראפאליני / Fernando Rapallini ושופטי ה-VAR) כפי שמוכיחות מצלמות הטלוויזיה (!). וגם ללא נימוק, הסבר, וניתוח של צוותי השידור הפטפטנים ונעדרי ידע (לא כולם, רובם) של השדרנים, הפרשנים, והמגישים בערוצי הספורט בכבלים 51, 52, 53, ו-54 ששידרו ישיר את המשחק הנ"ל בערוץ 13. שווייץ ניצחה 4:5 במאזן פנדלי ההכרעה והעפילה שלא בצדק לשלב 1/4 הגמר ב-Euro 2020. צרפת הודחה שלא על פי דִין אֶמֶת בשל טעות שיפוט חָמוּרָה ו-תמוהה של פרנאנדו ראפאליני ועוזריו. פרשת הפרת חוק מס' 14 ע"י שוער שווייץ יאן סומר עברה וחמקה מתחת לראדאר של אנשי הטלוויזיה ומתחת לראדאר מוסד השיפוט של UEFA. מדהים, תמוה, ובלתי מובן (!). אין ספק בכלל ששוער שווייץ יאן סומר הפר את חוֹק מס' 14 בספר חוּקָת משחק הכדורגל וקיליאן אמבפה היה זכאי לקבל בעיטה חוזרת.
טקסט תמונה (2) : יום שני – 28 ביוני 2021. אצטדיון הכדורגל ב- בוקרשט בירת רומניה. שלב ההכרעה בעיטות מ- 11 מ' במשחק 1/8 הגמר בין נבחרות צרפת ו-שווייץ שהסתיים בתוצאת תיקו 3:3 בתום 120 דקות. שווייץ מובילה 4:5 בבעיטות ההכרעה מ- 11 מ'. זהו הבועט מס' 5 של נבחרת צרפת קיליאן אמבפה שנע לעבר הכדור כדי לבצע את משימתו ולהכניע את השוער השווייצרי יאן סומר על מנת להשוות את המאזן ל- 5:5. התיעוד הזה מראה בבירור כי יאן סומר מפר את חוק מס' 14, נוטש קו שערו ונע לפנים בטרם יצירת מגע בין נעלו של הבועט לבין הכדור. (באדיבות ערוץ הספורט מס' 53 בכבלים).
טקסט תמונה (3) : יום שני – 28 ביוני 2021. אצטדיון הכדורגל ב- בוקרשט בירת רומניה. זהו שלב ההכרעה בעיטות מ- 11 מ' במשחק 1/8 הגמר בין נבחרות צרפת ו-שווייץ שהסתיים בתוצאת תיקו 3:3 בתום 120 דקות. שווייץ מובילה 4:5 בבעיטות ההכרעה מ- 11 מ'. זהו הבועט מס' 5 של נבחרת צרפת קיליאן אמבפה שנע לעבר הכדור כדי לבצע את משימתו ולהכניע את השוער השווייצרי יאן סומר על מנת להשוות את המאזן ל- 5:5. התיעוד הזה מראה בבירור כי יאן סומר מפר את חוק מס' 14, נוטש קו שערו ונע כמטר לפנים שבריר שנייה בטרם יצירת מגע בין נעלו של הבועט לבין הכדור. מדובר בהפרה ברורה של חוק מס' 14 בספר חוקת משחק הכדורגל. קיליאן אמבפה היה זכאי לקבל משופט המשחק בעיטה חוזרת (!). (באדיבות ערוץ הספורט מס' 53 בכבלים).
נשגב מבינתי מדוע שדרני ופרשני ערוץ הספורט מס' 51, 52, 53, ו-54 בכבלים לא ערכו שום ריאיון הבהרה טלוויזיוני עם שופט המשחק פרנאנדו ראפאליני אודות טעותו החמורה, וגם לא עם מאמן צרפת דידייה דשאן, וגם לא עם השחקן הנפגע שלו קיליאן אמבפה. עיתונאות דְגוּלָה לא הייתה כאן. מרבית השדרנים והפרשנים מאוהבים קשות במיקרופון הטלוויזיה שההנהלה שלהם הפקידה בידיהם אולם באותה מידה הם ברברנים ו-עיתונאים קטנים לא סקרנים ושאינם מתעניינים בנעשה סביבם. החברה הדַלִים האלה מנהלים רומן אהבה עם המיקרופון הציבורי כאילו הוא רכוש פרטי שלהם אולם לא עם בעלי הבית האמיתיים שלו, קהל צופיהם. פוסט מס' 995. הועלה לאוויר ביום שלישי – 29 ביוני 2021. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי.
הערה 1 : הפוסטים מתעדכנים גם לאחר שראו כבר אור.
הערה 2 : כל התמונות והמסמכים בכל הפוסטים הם בלעדיים ותחת זכויות יוצרים. חל איסור מפורש להעתיקם ולהשתמש בהם. הם מתפרסמים כדי לאשש את הטקסט וכדי להקל על הקורא להבין ולהכיר את רוח התקופה של הימים ההם. כמי ששהה 40 (ארבעים) שנים בתעשיית הטלוויזיה אני אמון על הסלוגן כי תמונה אחת שווה לפעמים אלף מילים.
——————————————————————————–
פוסט מס' 995 : הועלה לאוויר ביום שלישי – 29 ביוני 2021.
——————————————————————————–
פוסט מס' 995. שַדָּרוּת ספורט בטלוויזיה היא אחד התחומים המורכבים, הרגישים, הדרמטיים, והייחודיים ביותר בתעשיית ה- Media. ישנם המון המוני שדרנים Play by play, מגישים, מנחים, ופרשנים בטלוויזיה. בודדים ו-ספורים מביניהם הם באמת טובים. רובם שרלטנים ופטפטנים. יורם ארבל (בן 79, היום) ניצב אולי בראש הרשימה של הטובים ביותר אולם יש כאן אֲבָל…אֲבָל גדול…פלוס סימני שאלה. עליותיו אינן יכולות לפצות ולהסתיר את נפילותיו הרשלניות והמביכות בקריירה הטלוויזיונית הארוכה שלו, והן היו לא מעטות. ביקורת טלוויזיה. פוסט מס' 995. הועלה לאוויר ביום שלישי – 29 ביוני 2021. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי.
טקסט תמונה : 2003 – 2002. אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. נטשתי בטריקת דלת. אינני מצטער על כך לרגע. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
פוסט מס' 995. שַדָּרוּת ספורט בטלוויזיה היא אחד התחומים המורכבים, הרגישים, הדרמטיים, והייחודיים ביותר בתעשיית ה- Media. ישנם המון המוני שדרני טלוויזיה Play by play, וגם המון המוני מגישים, מנחים, ופרשנים בתחומי השידור השונים בתעשיית הטלוויזיה. רוּבָּם שרלטנים ופטפטנים. בודדים ו-ספורים מביניהם באמת טובים. יורם ארבל (בן 79, היום) ניצב אולי בראש הרשימה של הטובים ביותר אולם יש כאן אֲבָל…אֲבָל גדול…פלוס סימני שאלה. עליותיו אינן יכולות לפצות ולהסתיר את נפילותיו הרשלניות והמביכות בקריירה הטלוויזיונית הארוכה שלו, והן היו לא מעטות. ביקורת טלוויזיה. פוסט מס' 995. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי.
הקדמה (1) נשנֵית, חוזרת, ומודגשת. מוטלת עליי החובה לשמור על אגפי ההיסטוריה ועל האגפים שלי גם מפני אנשים שאינם נחשבים אולי ל-רכלנים, פטפטנים, ושרלטנים אופייניים וטיפוסיים אך הם אינם רחוקים כל כך מהרמה המִגדרית המשולשת הירודה הזאת ומההגדרה הקבוצתית השלילית של הנ"ל.
לא הייתי כותב את מכלול הפוסטים הללו מס' 993, מס' 994, ומס' 995 והבאים אחריהם לולא התרחש האירוע המגוחך של הופעתו המביכה של יורם ארבל בתוכנית האקטואליה הטלוויזיונית הפופולארית אולם חובבנית ולא עיתונאית הקרויה, "אופירה וברקוביץ", ששודרה ביום שישי – 23 באפריל 2021 בערוץ 12. הופתעתי לרעה מאיכותו הירודה, הדלה, והחנפנית של אייל ברקוביץ' שערך מסע יחסי ציבור ושיווק למענו ולטובתו של יורם ארבל. לא הופתעתי אז ולא התפלאתי בשעה ש- מ"מ מנכ"ל רשות השידור יונה וויזנטל ב- 2014 בחסותו של פרופסור דוד הָאן החליט לסלק מייד ולאלתר את שני השכירים השדר יורם ארבל והפרשן שלו דני נוימן משורות הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 בתום ביצוע משימות הָנֶפֶל שלהם בברזיל בעת כיסוי מונדיאל ברזיל 2014. היה מדובר בצוות מוביל שהורכב מ-שַדְרָן כושל ועצלן בשם יורם ארבל ולצִדוֹ פרשן דַל, רָש, אֶבְיוֹן, ועָלוּב שקוראים לו דני נוימן. לא בכדי מ"מ מנכ"ל רשות השידור יונה וויזנטל בעת ההיא הרחיק לאלתר את שניהם משורות השידור הציבורי ב- 2014 בתום מבצע שידורי הָנֶפֶל של שניהם כ- צוות שידור מוביל במונדיאל ברזיל לפני שבע שנים. התייצבותם והופעתם של שניהם ב-מונדיאל ברזיל 2014 כנציגי השידור הציבורי שהיה קרוי בפי כל "ערוץ 1" היו מְלֻווים ב-כיסוי טלוויזיוני עלוב, פגום, ומחורבן של אותו מונדיאל ברזיל 2014 ההוא ע"י שניהם במלל ובטקסטים רוויי מאות שגיאות וטעויות, אי הכרת חומר השידור והיעדר בקיאות בו, הפקה רשלנית, לוגיסטיקה כושלת, היעדר משמעת שידור והיעדר משמעת לוגיסטית, ובצד כל אלה היעדר חתירה והיעדר נאמנות של שניהם למושג שקרוי דבקות מוחלטת במשימה (!).
הקדמה (2) נשנֵית, חוזרת, ומודגשת. מוטלת עליי החובה לשמור על אגפי ההיסטוריה ועל האגפים שלי גם מפני אנשים שאינם נחשבים אולי ל-רכלנים, פטפטנים, ושרלטנים אופייניים וטיפוסיים אך הם אינם רחוקים כל כך מהרמה המגדרית המשולשת היְרוּדָה הזאת ומההגדרה הקבוצתית השלילית של הנ"ל.
וגם : לא הייתי חוקר וכותב את פוסט מס' 993, פוסט מס' 994, ואת פוסט מס' 995 ואת שורת הפוסטים העתידים לבוא בעקבותיהם אילולא החליטה מערכת תוכנית האקטואליה היומית, "שש בערב עם עודד בן עמי", המשודרת בערוץ 12 להביא לאולפן שלה ביום שני – 21 ביוני 2021 דווקא את יורם ארבל כדי "להספיד" ולהעביר זיכרונות לציבור הצופים אודות העבר ההיסטורי בחלקו מפואר של הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 בעת הריסת כור מחצבתו בימים אלה של השידור הציבורי ז"ל ההוא. על הריסותיו של בניין הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ההוא שניצב בשכונת רוממה בירושלים ייבנו עכשיו בתים פרטיים. למה ומדוע היה צריך לארח דווקא את יורם ארבל בשעת החרבתו וריסוקו של הבניין הוותיק ההוא הבית של הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ז"ל ש-שכן ו-ניצב ל-תפארת בשכונת רוממה בירושלים במשך 54 שנים בין 1967 ל- 2021. בחירת מערכת התוכנית "שש בערב עם עודד בן עמי" להזמין את יורם ארבל לאולפן היא תמוהה, מביכה, ואנטי עיתונאית לחלוטין ולמפרע. הרי יורם ארבל ערק ונטש את השידור הציבורי ב- 1990, כלומר לפני 21 שנים (ו-גם 17 שנים לפני שהשידור הציבורי ההוא נשם את נשימותיו האחרונות ונסתם עליו הגוֹלֵֹל). מה יש לו ליורם ארבל לומר בכלל…??? מדוע לא לגייס לאולפן ערוץ 12 למשל את יאיר שטרן ואת דומיו…??? חיים עדיין בין שורותינו עשרות רבות של אנשי טלוויזיה וותיקים שהיו שותפים להקמתו וביסוסו של השידור הטלוויזיוני הציבורי ההוא בשנים ההן של 1967 ו- 1968 ורלוואנטים פי 1000 מיורם ארבל לנושא הנחקר. מה פתאום להזמין את יורם ארבל הבלתי אמין ולא מהימן בתחומי הטלוויזיה המשיקים לתכנון קצר מועד וארוך טווח של מדיניות שידורים, כלכלה טלוויזיונית, ניהול מו"מ כספיים והשגת זכויות שידורים בארץ ובחו"ל, ניהול משאבי אנוש, בחירת יעדי שידור בארץ ובחו"ל, ניהול כספים ותקציבים קצרי טווח וארוכי מועד, חשיבה, ארגון, וניהול קשרי טלוויזיה בארץ ו-בינלאומיים, וכו'…??? יורם ארבל היה חייל – שדר בחטיבת הספורט של הטלוויזיה הישראלית הציבורית ו-קריין פרסומות מסחריות של כל מיני חברות מסחריות ברדיו תמורת תשלומי ממון מהחברות שאותם פרסם בקול הבריטון שלו והלכו לכיסו הפרטי. הרצון להיעזר בשירות זיכרונותיו של יורם ארבל הנוגעים לעסקי הטלוויזיה הישראלית הציבורית וענייני רשות השידור שהם כל כך מורכבים והמסובכים (כלכלית, טכנולוגית, תכנית, ו-לוגיסטית) הוא כישלון מובהק של אנשי המערכת העיתונאית של "שש בערב עם עודד בן עמי". מביך, פתטי, ומגוחך. מדובר בעיתונאות מחורבנת של תחקירני התוכנית הנ"ל. בושה וחרפה. את יורם ארבל אתם מביאים לאולפן שלכם בסופו של יום…???
פוסט מורכב ומפורט מס' 995. הימים ההם שחלפו לבלי שוב. אינפורמציה איכותית ומידע מהימן הם מרכיבים חיוניים והכרחיים בכל עיתונות ועיתונאות באשר הן, אלקטרונית ו/או כתובה (4). פוסט מס' 995. הועלה לאוויר ביום שלישי – 29 ביוני 2021. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי.
ימי בראשית ההם ב-1966 לפני 55 שנים.
מנהל רדיו "קול ישראל" בשנים 1967 – 1960 חֲנוֹךְ גִבְתּוֹן ז"ל היה היוזם וחתן ההסכם ב- 1966 של רשות השידור עם רשת הטלוויזיה האמריקנית CBS להקמת טלוויזיה בישראל. חנוך גבתון ראה את עצמו כמועמד מוביל וַודָאִי למשרת מנהל הטלוויזיה הישראלית הציבורית לכשתקום. הוא היה גם היחיד שערך בעת ההיא בראשית עשור ה- 60 סיור לימודי טלוויזיוני בארה"ב וביקר באולפני הרשתות הגדולות CBS ,NBC, ו- ABC בניו יורק. הוא היה מנהל רדיו "קול ישראל" וותיק, נוֹעַז, ובעל כוח וקשרים פוליטיים, שברוב חוצפתו אף "כבש" חלקים מ- "בית היהלומים" שעמד ריק בשכונת רוממה בירושלים כדי לשכן שָם את הטלוויזיה הישראלית הציבורית העתידית הממשמשת ובאה, ותקומתה היא רק עניין של זמן. טלוויזיה היא תעשייה עצומה ויקרה ואשר זקוקה לשטח ומקום נרחבים [1]. הציבור כינה אותה בשנותיה הראשונות, "הטלוויזיה הכללית".
טקסט תמונה : 1966. ירושלים. שכונת רוממה. ימי בראשית. זהו "בניין היהלומים", מבנה גדול בעל חמש קומות, שהוקם בשכונת רוממה בירושלים ונועד לליטוש יהלומים. הבניין הגדול ניצב בשיממונו ב- 1966 למעט הקומה הראשונה שם הקים בנק איגוד לישראל את אחד הסניפים שלו. "הטלוויזיה הכללית" דאז (הלא היא הטלוויזיה הישראלית הציבורית) ראתה בו ב- קיץ 1967 לאחר מלחמת ששת הימים מבנה ראוי להשתכן בתוכו ולמסד בבניין הזה את מבצרה על כל מערכותיה ו-אגפיה העיתונאיים, הטכנולוגיים, והלוגיסטיים. (צלם לא ידוע. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
חֲנוך גִבְתּוֹן ז"ל היה איש מקצוע מספר אחד במדיה האלקטרונית של רדיו "קול ישראל" והיה בטוח שימונה לראש צוות ההקמה של הטלוויזיה הישראלית הציבורית בבוא העת. עד כדי כך האמין בכריזמה שלו (והוא היה כריזמטי) ובכוח שליטתו בפוליטיקאים ותמיד חשב שהוא גם חכם מהם. הוא לא תיאר לעצמו כי באותה שעה שצְבִי גִיל חתם בשמו ב- 1966 על הסכם הייעוץ עם CBS, מכין לו השַר ישראל גָלִילִי הפתעה מארץ ההפתעות בתמיכת ראש הממשלה לוי אשכול, ו/או ליתר דיוק טומן לו מלכודת ממנה לא יוכל להיחלץ.
מפעל הכדורגל Euro 2020 (אליפות אירופה לאומות בכדורגל) נדחה לקיץ 2021 בגלל מגיפת הקורונה הבינלאומית. הוא משודר ישיר בערוצי הספורט בכבלים מס' 51, 52, 53, 54, וגם בערוץ 13, ומסוקר בהרחבה בעיתונות היומית. משחקי שמינית הגמר ב- Euro 2020 מעוררho ציפיות וסקרנות ציבורית מחדש, אולם כרגיל הדיווחים של השדרנים והפרשנים ברשתות הטלוויזיה הישראליות הנ"ל הם רווי טעויות שידור. לרבות אי ידיעת חוקת הכדורגל, אי הבנת תפקידם כמוסרי אינפורמציה, ואי יכולתם לנתח מהיבט מתמטי – פיזיקאלי את אפקט יעילות בעיטות ההסעה ובעיטות מסובבות מטווחים של 30 – 16 מ' המבוצעות בהצלחה לא מועטה ע"י שחקנים שונים ומוכשרים (כמו פאול פוגבה / Paul Pogba הצרפתי למשל) ואת הסכנות האווירו-דינאמיות הטמונות בהן בבעיטות הנ"ל, והנובעות מנתוני משקלו והיקפו של הכדור פלוס מהירות תנועתו לפנים באוויר פלוס השפעת התנגדות שכבות האוויר על מסלול תנועתו.
לפני יורם ארבל (ברור שאחזור אליו בפוסט מס' 997 כדי לספר את האֶמֶת ההיא לאלה שלא ידעו אותה ו/או אולי שכחו אותה. פוסט מס' 996 ייוחד לירון ווילנסקי השַדָּר המוביל של תוכנית האקטואליה היומית והבעייתית "חמש בערב" המשודרת ברדיו גלי צה"ל ולפַּרְשָן שלו יעקב ברדוגו). הכותרת הראשית של פוסט מס' 995 היא התייחסות שלי למפעל אליפות Euro 2020 בכדורגל ולחוק מס' 14 ב-סֶפֶר חוּקָת משחק הכדורגל. שלב 1/8 הגמר. שווייץ מסיימת את משחקה עם צרפת בתוצאת תיקו 3:3 בתום 120 דקות אולם מנצחת אותה 4:5 במאזן בעיטות ה-הכרעה מ-11 מ'. צרפת ניגפת למרות שב-שורותיה משחקים שלושה חלוצי פאר קארים בנזאמה, קיליאן אמבפה, ו-פאול פוגבה (Paul Pogba). שידור ישיר כושל, לקוי, ומוחמץ של שדרני ופרשני ערוצי הטלוויזיה 53 ו-54 בכבלים שאינם בקיאים בחוקה של תורת משחק הכדורגל.
הערות למר עוזי דן ומר ניר צדוק, שני כתבי ועיתונאי מדור הספורט של עיתון "הארץ" ו-מעמודי התווך של המדור בכלל ובטורניר Euro 2020 בפרט. אנוכי רוחש להם הערכה אולם שניהם אינם נקיים מכתיבה לא מדויקת בעיתונם "הָאָרֶץ" מתאריך יום שלישי – 28 ביוני 2021).
עוזי דן ("הָאָרֶץ", 28 ביוני 2021).
ניתוח השער שהבקיע השחקן הבלגי תורגן הזאר במשחק בלגיה – פורטוגל 0:1 לקוראי "הארץ" ע"י עוזי דן היה רשלני, לא מדויק, ובסופו של דבר לא נכון. עוזי דן כותב כלהלן : "…תורגאן הזאר ירה כדור מסובב אלכסוני מקרוב ל- 20 מ' באחד השערים היפי של הטורניר…". לא מדויק ולא נכון. אי אפשר לדווח ולנתח את השער הנ"ל של תורגאן הזאר מבלי לעבד את נתוני המתמטיקה הפיזיקאלית של תנועת הכדור באוויר עבור ציבור הקוראים, ולנתח במשפט וחצי את השפעת התנגדות האוויר על מסעו המהיר של הכדור שהקנה לו תורגאן הזאר (משהו בסביבות 70 – 65 קמ"ש) ונתוני מידות משקלו והיקפו של הכדור. לא היה מדובר בבעיטה מסובבת של תורגאן הזאר אלא דווקא בבעיטת "הסעה" בה שכבות האוויר מסיטות את הכדור מצד לצד וגם מעלה מטה. משקלו של הכדורגל כ- 430 גרם והיקפו כ- 70 ס"מ הופכים אותו למעין בלון (כבד יותר מהבלונים הרגילים שאנחנו מכירים) אולם אף על פי כן רגיש מאוד לתנודות שכבות האוויר המקיפות וסובבות אותו בעת טיסתו המהירה לפנים. צריך להבין ש-התנגדות האוויר למהירות תנועת הכדור עולה בריבוע (!). בהילוך החוזר האחורי מהזווית הנגדית רואים בבירור כי הכדור שבעט תורגאן הזאר ו-נע לפנים בצורה "לא מסודרת" במהירות גבוהה של עשרות רבות של קילומטרים בשעה, משנה לפתע את תזוזתו בשבריר השנייה האחרון ומטעה ומכניע את שוער פורטוגל רוי פטריסיו שזרועותיו וכפות ידיו עטויות כפפות כמעט נוגעות בו.
ניר צדוק ("הָאָרֶץ", 28 ביוני 2021).
כתבתו של ניר צדוק ב- "הארץ" ב- 28 ביוני 2021 לקוראיו אודות המשחק איטליה – אוסטריה 1:2 בתום תקופת ההארכה היא רגשנית, פומפוזית, ומסורבלת, לרבות דעתו הספרותית רוויית ספק ו- אמוציות אודות היתרון העצום ו-חשיבותו המתמטית וההכרחית של שיתוף הפעולה של השופטים המרכזיים במשחקים עם "השופט הראשי" ה- VAR בטוּרניר Euro 2020 (!).
חובבנות ו-רדידות של אנשי הנהלת ערוצי הספורט בכבלים מס' 51, 52, 53, ו- 54 בנעשה בשידורים הישירים של משחקי טורניר אליפות אירופה בכדורגל ביוני / יולי 2021, טורניר כדורגל הקרוי בשמו היָשָן, "Euro 2020".
מדהים ומעניין אותי לדעת בכל האמור לעיל היכן ו-מדוע אנשי הנהלת ערותי הספורט מס' 51, 52, 53, ו-54 אינם מתערבים ולא אומרים את דברם אודות חוסר המשמעת, הפטפטנות, ההתנסחויות המסורבלות, ואי ידיעת החוקה של השדרנים והפרשנים שלהם אודות הנעשה באצטדיוני הכדורגל של טורניר Euro 2020,
פאול פוגבה (Paul Pogba).
בואו ניקח לרגע את שערו של השחקן הצרפתי פאול פוגבה אמש (יום שני – 28 ביוני 2021) אותו כבש בבעיטה (מסובבת) מטווח של 22 מ' בדקה ה- 75 במשחק 1/8 הגמר ב- Euro 2020 נגד שווייץ (נערך בבוקרשט), והעלה את נבחרתו ליתרון ולתוצאה מבטיחה של 1:3 (שלא הספיקה למרות שנותרה רבע שעה בלבד לסיום המשחק, בטרם השוותה נבחרת שווייץ את התוצאה ל- 3:3, כפתה הארכה בהתמודדות, וניצחה את צרפת 4:5 בבעיטות ההכרעה מ- 11 מ').
היעדר הניתוח הנדרש אבל המוחמץ של שדרני ערוצי הספורט מס' 51, 52, 53, ו- 54 בכבלים את שערו הנדון המדויק והיפהפה של פאול פוגבה (נכבש כאמור בדקה ה- 75 של ההתמודדות) למרות 7 הילוכים חוזרים מזוויות צילום שונות שהעלה לאוויר ה- Host broadcaster (אודות שערו המדובר של פאול פוגבה) שנכבש מטווח של 22 מ', ואשר הכניע את יאן סומר (Yann Sommer) שוערה של נבחרת שווייץ, מעורר דאגה. אלה הן הערותיי :
א. הכדור (המסובב) של רב אמן פאול פוגבה נבעט ברגל ימין שלו מטווח של 22 מ' עבר את כברת הדרך הנ"ל הזאת וחצה את קו שערו של יאן סומר, בתוך פחות מ-שנייה אחת, 0.8. בתוך 8 עשיריות של שנייה אחת (!). כלומר הכדור הזה של פאול פוגבה בחישוב מתמטי פשוט צבר מהירות (ממוצעת) של 99 קמ"ש.
ב. למרות שעוצמת הבעיטה המסובבת והמדויקת של פאול פוגבה עברה תהליך של הפרדת כוחות (על ידו ו/או בעצם ע"י רגלו הימנית), כוח א' האיץ את הכדור לפנים וכוח ב' סובב את הכדור סביב עצמו (נגד כיוון השעון), צבר הכדור בכל זאת מהירות ממוצעת גבוהה של כמעט מאה ק"מ בשעה.
ג. הפרשי לחצי האוויר משני צידי הכדור המסובב (הכדור שוקל כ- 430 גרם והיקפו כ- 70 ס"מ), המסתובב סביב עצמו (!) ואשר נגרמים ע"י שכבות התנגדות האוויר הסיטו אותו בהתמדה שמאלה. זרועותיו של השוער השווייצרי יאן סומר וכפות ידיו העוטות "כפפות שוער", היו סמוכות מאוד וקרובות לכדור שבעט פאול פוגבה וכמעט נגעו בו, אולם הוא היה מהיר מהן, חצה את קו השער, וחדר פנימה בזווית שבין הקורה השמאלית של יאן סומר למשקוף שערו, עד שנעצר ע"י הרשת.
טקסט תמונה (1) : יום שני – 28 ביוני 2021. בוקרשט. זוהי הדקה ה- 75 במשחק 1/8 הגמר ב- Euro 2020 בין נבחרות צרפת (בתלבושת הכחולה) לבין שווייץ (בתלבושת הלבנה). התצלום מתעד את פאול פוגבה שבריר שנייה לפני בעיטתו מעשה רב אמן מטווח של 22 מ' שהכניעה את שוער שווייץ יאן סומר, והעלתה את צרפת ליתרון 1:3. (באדיבות ערוץ מס' מס' 53 בכבלים).
טקסט תמונה (1) : יום שני – 28 ביוני 2021. בוקרשט. זוהי הדקה ה- 75 במשחק 1/8 הגמר ב- Euro 2020 בין נבחרות צרפת (בתלבושת הכחולה) לבין שווייץ (בתלבושת הלבנה). זרועותיו וכפות ידיו עטויות כפפות של השוער השווייצרי יאן סומר סמוכות לכדור אך הן נכנעות בסופו של דבר לבעיטת רב אמן של הצרפתי פאול פוגבה מטווח של 22 מ'. כיבוש השער מעלה את צרפת ליתרון 1:3. (באדיבות ערוץ מס' מס' 53 בכבלים).
קיליאן אמבפה (Kilian Anbepa).
קיליאן אמבפה נקבע ע"י מאמנו להיות הבועט החמישי של נבחרת צרפת בדו קרב הפנדלים נגד נבחרת שווייץ במשחק 1/8 הגמר נגד נבחרת שווייץ ב- Euro 2020 שנערך בבוקרשט בירת רומניה ביום שני – 28 ביוני 2021. השוער הלאומי של שווייץ יאן סומר (שוערה של הקבוצה הגרמנית בורוסיה מינשנגלאדבאך) עצר והדף בקלות את בעיטתו של קיליאן אמבפה. התיעוד של מצלמת הטלוויזיה האחורית הקרקעית של ה- Host broadcaster מגלה כי יאן סומר הפר את חוק מס' 14 של חוקת הכדורגל שאוסר על השוער לנטוש את קו שערו ולנוע לפנים בטרם מגע נעלו של שהשחקן הבועט בכדור (במקרה המדובר הזה, קיליאן אמבפה). השופט הראשי הרשלן של המשחק הנ"ל הארגנטיני פרנאנדו ראפאליני מאשר את כיבוש השער ואת הפרת חוק מס' 14 ע"י השוער השווייצרי יאן סומר (Yann Sommer)
נוּסַח חוֹק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל של FIFA, באנגלית :
The goalkeeper must stand on the goal line between the goal posts until the ball is kicked. Lateral movement is allowed, but the goalkeeper is not permitted to come off the goal line by stepping or lunging forward until the ball is in play. The assistant referee responsible for the goal line where the penalty kick is being taken is positioned at the intersection of the penalty area and goal line, and assists the referee in looking for infringements and/or whether a goal is scored. The goalkeeper infringes the Laws of the Game : If the ball enters the goal, a goal is awarded. If the ball doea not enter, the kick is retaken.
נוסח חוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל של FIFA, בשפה העברית :
הבעיטה מבוצעת מנקודה במרכז הרחבה, הנמצאת במרחק אחד עשר מטרים מהשער, ובעת ביצועה רשאים להימצא בתוך רחבת ה-16 רק השחקן שנבחר לבצע את בעיטת העונשין ושוער הקבוצה שנענשה. בנוסף, כמו בכל בעיטה חופשית, על שאר השחקנים לעמוד במרחק של לפחות 9.15 מטרים מהכדור בזמן הבעיטה. לשם כך מסומן על הדשא מחוץ לרחבה קו מעגלי ברדיוס של 9.15 מטר מנקודת הפנדל. לשוער מותר לנוּעַ על קו השער, אך אסור לו לצאת משערו לפני הבעיטה. אם השוער מפר את החוק ונע לפנים בטרם מגע נעלו של הבועט בכדור, ואף על פי כן הכדור חודר לשער, ייחשב השער כ- מובקע. אם הכדור לא חודר לשער יפסוק השופט על בעיטה חוזרת. מרגע שבוצעה הבעיטה, מותר לכל השחקנים להיכנס אל תוך רחבת ה-16 והמשחק ממשיך כרגיל, מה שמאפשר לשחקנים לבעוט בכדור שנהדף על ידי השוער או ניתז מקורות או משקוף השער. לשחקן שביצע את בעיטת העונשין אסור לגעת בו שוב לפני שנגע בו שחקן אחר. השחקן הבועט רשאי למסור את הכדור לאחד מחבריו לקבוצה, כל עוד המסירה קירבה את הכדור לשער ולא בוצעה לאחור. אפשרות זו פחות שכיחה בשל אי יעילותה, שכן עדיף לבצע בעיטה ישירה.
כמעט כל השוערים בארץ ובעולם מפרים ביודעין את חוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל של FIFA. ל- תנועת השוערים (בתחילה על קו השער) ומייד אח"כ תזוזה גם קדימה לפנים לעבר כדור העונשין במקביל לתנועת השחקן הבועט אליו יש תכלית אחת : לצמצם, להקטין, ולקצר את קו ההגנה האחרון של השוער, כפי שמסביר השרטוט הסכמטי הרצ"ב. שופטי כדורגל רבים מאוד בארץ וגם בעולם מתייחסים לכלל ספר החוקה של ה- FIFA וגם לחוק מס' 14 כאל מסמך ספרותי ולא מתמטי, ולכן כזה שלא מחייב אותם, ולכן מרשים לעצמם לא רק לפתח 1001 פרשנויות כאלה ואחרות, אלא גם לוותר לשוערים, להעלים עין מנטישתם הלא חוקית את קו שערם והתקדמותם לפנים בטרם מגע רגלו של הבועט בכדור העונשין.
טקסט מסמך : רצ"ב ההסבר הגיאומטרי בגוף המסמך מדוע כדאי לשוער להפר את חוק מס' 14 ולנוע לפנים לפני מגע נעלו של השחקן הבועט בכדור. השוער המתקדם לפנים בטרם מגע נעלו של הבועט בכדור העונשין מ- 11 מ', מצמצם, מקטין, ומקצר את קו ההגנה החדש שלו יחסית לאורכו של קו השער. אורך קו השער הנמתח בין שתי קורות עמודי השער הוא 7.32 מ' (שבעה מטרים ו-32 ס"מ). (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
אכיפת חוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל של FIFA איננה רק Issue בו שופטים רבים במשחקים שונים נחשפים כמי שאינם בקיאים בחוקה ומעלימים עין, אלא גם שדרני הטלוויזיה וכתבי העיתונות הכתובה שכמו השופטים על כר הדשא, גם הם בעמדות השידור שלהם באצטדיונים אינם מכירים את טקסט חוקת משחק הכדורגל על בורייה לרבות כאמור אי ידיעת חוק מס' 14 בחוקת המשחק. שדרני הטלוויזיה והפרשנים שלהם בערוצי הספורט מס' 51, 52, 53, ו-54 נמנעים מלהתייחס לשוערים שמפרים ביודעין ובכוונה תחילה את חוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל, ורואים בהם את גיבורי הרגע. לא בסדר (!). מרבית שדרני ופרשני ערוצי הספורט הנ"ל לרבות המגיש המוביל וחבר רֵעַיו באולפן השידור של ערוצי הספורט מס' 51, 52, 53, ו-54 מגוחכים, פטפטנים, רשלנים, נטולי רמה, וכאלה שלא מכירים את חוקת משחק הכדורגל על בּוּרְיָה (!). מַר.
ובכן, שופט המשחק וגם לא שופטי ה- VAR אינם מעניקים בעיטה חוזרת לטובתו של קיליאן אמבפה. גם לא שדרני ערוצי 53 ו- 54 בטלוויזיה בכבלים. הם אינם מתריעים על העוול ולא מחדדים את האינפורמציה והחוקה הנלווית אליהם לטובת צופיהם (!). פשוט בושה וחרפה (!). התיעוד הטלוויזיוני הבא מראה באופן מפורש כי קיליאן אמבפה ונבחרת צרפת קופחו באופן מר ומשווע ע"י השופט המרכזי של המשחק פרנאנדו ראפאליני לאחר שהשוער השווייצרי יאן סומר נטש את קו שערו ונע לפנים בטרם מגע נעלו של קיליאן אמבפה בכדור העונשין מ- 11 מ', ובכך הפר באופן בוטה וחמור את חוק מס' 14 בספר חוּקת הכדורגל.
טקסט תמונה (1) : יום שני – 28 ביוני 2021. אצטדיון הכדורגל ב- בוקרשט בירת רומניה. שלב ההכרעה בעיטות מ- 11 מ' במשחק 1/8 הגמר בין נבחרות צרפת ו-שווייץ שהסתיים בתוצאת תיקו 3:3 בתום 120 דקות. שווייץ מובילה 4:5 בבעיטות ההכרעה מ- 11 מ'. זהו הבועט מס' 5 של נבחרת צרפת קיליאן אמבפה הניצב בפני המשימה להכניע את השוער השווייצרי יאן סומר על מנת להשוות את מאזן הפנדלים ל- 5:5. יאן סומר ניצב בשתי רגליו על קו השער כפי שמחייב חוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל. חל עליו איסור חוקתי מפורש לנטוש את קו שערו ולנוע לפנים בטרם יצירת המגע בין נעלו של הבועט לבין הכדור. (באדיבות ערוץ הספורט מס' 53 בכבלים).
טקסט תמונה (2) : יום שני – 28 ביוני 2021. אצטדיון הכדורגל ב- בוקרשט בירת רומניה. שלב ההכרעה בעיטות מ- 11 מ' במשחק 1/8 הגמר בין נבחרות צרפת ו-שווייץ שהסתיים בתוצאת תיקו 3:3 בתום 120 דקות. שווייץ מובילה 4:5 בבעיטות ההכרעה מ- 11 מ'. זהו הבועט מס' 5 של נבחרת צרפת קיליאן אמבפה שנע לעבר הכדור כדי לבצע את משימתו ולהכניע את השוער השווייצרי יאן סומר על מנת להשוות את המאזן ל- 5:5. התיעוד הזה מראה בבירור כי יאן סומר מפר את חוק מס' 14, נוטש קו שערו ונע לפנים בטרם יצירת מגע בין נעלו של הבועט לבין הכדור. (באדיבות ערוץ הספורט מס' 53 בכבלים).
טקסט תמונה (3) : יום שני – 28 ביוני 2021. אצטדיון הכדורגל ב- בוקרשט בירת רומניה. זהו שלב ההכרעה בעיטות מ- 11 מ' במשחק 1/8 הגמר בין נבחרות צרפת ו-שווייץ שהסתיים בתוצאת תיקו 3:3 בתום 120 דקות. שווייץ מובילה 4:5 בבעיטות ההכרעה מ- 11 מ'. זהו הבועט מס' 5 של נבחרת צרפת קיליאן אמבפה שנע לעבר הכדור כדי לבצע את משימתו ולהכניע את השוער השווייצרי יאן סומר על מנת להשוות את המאזן ל- 5:5. התיעוד הזה מראה בבירור כי יאן סומר מפר את חוק מס' 14, נוטש קו שערו ונע כמטר לפנים שבריר שנייה בטרם יצירת מגע בין נעלו של הבועט לבין הכדור. (באדיבות ערוץ הספורט מס' 53 בכבלים).
טקסט תמונה (4) : יום שני – 28 ביוני 2021. אצטדיון הכדורגל ב- בוקרשט בירת רומניה. זהו שלב ההכרעה בעיטות מ- 11 מ' במשחק 1/8 הגמר בין נבחרות צרפת ו-שווייץ שהסתיים בתוצאת תיקו 3:3 בתום 120 דקות. שווייץ מובילה 4:5 בבעיטות ההכרעה מ- 11 מ'. זהו הבועט מס' 5 של נבחרת צרפת קיליאן אמבפה שבעט בכדור כדי לבצע את משימתו ולהכניע את השוער השווייצרי יאן סומר על מנת להשוות את המאזן ל- 5:5. הוא נכשל ואיננו מצליח מפני ש- יאן סומר הפר את חוק מס' 14, והוא נמצא כעת בדרכו לבלום, לעצור, ולהדוף את הכדור שבעט קיליאן אמבפה. (באדיבות ערוץ הספורט מס' 53 בכבלים).
טקסט תמונה (5) : יום שני – 28 ביוני 2021. אצטדיון הכדורגל ב- בוקרשט בירת רומניה. זהו שלב ההכרעה בעיטות מ- 11 מ' במשחק 1/8 הגמר בין נבחרות צרפת ו-שווייץ שהסתיים בתוצאת תיקו 3:3 בתום 120 דקות. שווייץ מובילה 4:5 בבעיטות ההכרעה מ- 11 מ'. זהו הבועט מס' 5 של נבחרת צרפת קיליאן אמבפה שבעט בכדור כדי לבצע את משימתו ולהכניע את השוער השווייצרי יאן סומר על מנת להשוות את המאזן ל- 5:5. קיליאן אמבפה נכשל. יאן סומר שמפר את חוק מס' 14 ונוטש בטרם עת את קו שערו (ללא תגובת שופט המשחק), בולם, עוצר, והודף את הכדור שבועט קיליאן אמבפה. שווייץ מנצחת 4:5 את צרפת במאזן בעיטות ההכרעה מ- 11 מ' ומעפילה לשלב 1/4 הגמר שלא בצדק. נבחרת צרפת מודחת שלא על פי דין (!). שופט המשחק היה חייב להעניק על פי הכתוב בחוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל בעיטה חוזרת לקיליאן אמבפה. (באדיבות ערוץ הספורט מס' 53 בכבלים).
סוף הפוסט מס' 995. הועלה לאוויר ביום שלישי – 29 ביוני 2021. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי. אשוב ליורם ארבל בפוסט מס' 996.
תגובות
פוסט מורכב ומפורט מס' 995. אינפורמציה אֵיכוּתִית ומֵידָע מְהֵימָן הם מרכיבים חיוניים והכרחיים בכל עיתונות ועיתונאות באשר הן, אלקטרונית ו/או כתובה (4). וגם: חוק מס' 14 בספר חוקת הכדורגל עולה לדיון בעת משחק 1/8 הגמר ב- Euro 2021 בו מדיחה נבחרת שווייץ ביום שני – 28 ביוני 2021 בבוקרשט את נבחרת צרפת בדו קרב הפנדלים שלא על פי דין ולא בצֶדֶק (!). קיליאן אמבפה (Kilian Ambepa) הבועט ה-5 בסדרת הבועטים את בעיטות ההכרעה מ-11 מ' של נבחרת צרפת היה זכאי באופן מובהק לבעיטה חוזרת בדו קרב הפנדלים (בתום 3:3 לאחר 120 דקות) לאחר שהשוער השווייצרי יָאן סוֹמֶר (Yann Sommer) הֵפֶר באופן בּוֹטֶה וחָמוּר את חוֹק מס' 14 בספר חוּקָת הכדורגל. חוֹק מס' 14 קובע כי השוער רשאי לנטוש את קו שערו ולנוע קדימה רק לאחר מַגָע רגלו של הבועט בכדור העונשין. יאן סומר עשה זאת לפני כן (כלומר הוא נטש את קו שערו ונע לפנים בטרם מגע נעלו של קיליאן אמבפה בכדור העונשין) ועצר את הכדור שבעט קיליאן אמבפה, אך הֵפֶר את חוק מס' 14 ללא תגובת השופט המרכזי במשחק הארגנטיני פרנאנדו ראפאליני / Fernando Rapallini ושופטי ה-VAR) כפי שמוכיחות מצלמות הטלוויזיה (!). וגם ללא נימוק, הסבר, וניתוח של צוותי השידור הפטפטנים ונעדרי ידע (לא כולם, רובם) של השדרנים, הפרשנים, והמגישים בערוצי הספורט בכבלים 51, 52, 53, ו-54 ששידרו ישיר את המשחק הנ"ל בערוץ 13. שווייץ ניצחה 4:5 במאזן פנדלי ההכרעה והעפילה שלֹא בצֶדֶק לשלב 1/4 הגמר ב-Euro 2020. צרפת הודחה שלא על פי דִין אֶמֶת בשל טעות שיפוט חָמוּרָה ו-תמוהה של פרנאנדו ראפאליני ועוזריו. פרשת הפרת חוק מס' 14 ע"י שוער שווייץ יָאן סוֹמֶר עברה וחמקה מתחת לראדאר של אנשי הטלוויזיה ומתחת לחיישנים של מוסד השיפוט של UEFA. מדהים,תמוה, ובלתי מובן (!). אין ספק בכלל ששוער שווייץ יאן סומר הפר את חוק מס' 14 בספר חוקת משחק הכדורגל וקיליאן אמבפה היה זכאי לקבל בעיטה חוזרת. נשגב מבינתי מדוע שדרני ופרשני ערוץ הספורט מס' 51, 52, 53, ו-54 בכבלים לא ערכו שום ריאיון הבהרה חוּקָתִי טלוויזיוני עם שופט המשחק פרנאנדו ראפאליני אודות טעותו החמורה, וגם לא עם מאמן צרפת דידייה דשאן, וגם לא עם השחקן הנפגע שלו קיליאן אמבפה. עיתונאות דגולה לא הייתה כאן. מרבית השדרנים והפרשנים מאוהבים קשות במיקרופון הטלוויזיה שההנהלה שלהם הפקידה בידיהם אולם באותה מידה הם ברברנים ו-עיתונאים קטנים לא סקרנים ושאינם מתעניינים בנעשה סביבם. החברה הדַלִים האלה מנהלים רומן אהבה עם המיקרופון הציבורי כאילו הוא רכוש פרטי שלהם אולם לא עם בעלי הבית האמיתיים שלו, קהל צופיהם. פוסט מס' 995. הועלה לאוויר ביום שלישי – 29 ביוני 2021. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי. — אין תגובות
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>