פוסט מס' 1000. הכדורגל הוא משחק מְשַעֲמֵם להחריד עד שנוצרים בו כִּיסֵי הזדמנויות מרתקות ו-מאבקי לחימה אישיים בין השוערים לבין יריביהם בעת הבעיטות החופשיות ובעיטות העונשין מ-11 מ'. הבעיטה החופשית של הנער הדני מיקל דאמסגארד (בן 21) לעבר שערו של שוער נבחרת אנגליה ג'ורדאן פיקפורד בדקה ה-30 במשחק חצי הגמר אנגליה – דנמרק 1:2 שנערך באצטדיון "וומבלי" בלונדון במסגרת Euro 2020 ביום רביעי-7 ביולי 2021 הוא טיעון נפלא שמחזק את התיזה הנ"ל שלי ב-1000 מסמרי פלדה. פיאסקו של השַדָּר המוביל רמי ווייץ והפרשן שלו בעת השידור הישיר ההוא של המשחק אנגליה-דנמרק 1:2. שניהם מהווים צֶמֶד שידור כושל, מְשַעֲמֵם, רָחוֹק מלהבין את תורת המשחק, צוות שידור שמדקלם טקסטים צפויים של טריוויה, ו-לא מוכשר ונטול ידע להסביר ולנתח את העובדות ואת נסיבות ההתמודדות שגורמות להתהוות המציאוּת כפי שהצופים רואים אותה על מסך הטלוויזיה שלהם באירועים שונים של המשחק. צוות שידור בלתי כשיר. לא מוצלח בלשון המעטה. הדקה ה-30 ההיא במשחק ההוא בשלב חצי הגמר במשחק אנגליה-דנמרק ביום רביעי-7 ביולי 2021 האצטדיון "וומבלי" בעת הבעיטה החופשית של שחקן נבחרת דנמרק מיקל דאמסגארד, הסבה לשני שדרני הטריוויה הוותיקים נזק עיתונאי-טלוויזיוני מעורר תמיהה. הכותרת של פוסט מס' 1000 דנה בדקה ה-30 של ההתמודדות בין דנמרק לאנגליה. שוב הופר הסדר המתוכנן מראש ו-כאילו הגיוני של חלוקת משימות ההגנה בין השוער האנגלי ג'ורדאן פיקפורד לבין ובתיאום החומה הגבוהה שלו בטרם מיקל דאמסגארד מבצע את הבעיטה החופשית המסובבת קלות המשגשגת שלו אולם איננה רוויית כישרון מטווח של 22 מ'. למזלו הטוב של מיקל דאמסגארד הכל משתבש לפתע בשורות הגנת נבחרת אנגליה השמרנית ולמזלם הרע של צופי הטלוויזיה בישראל גם בעמדת השידור של צמד השידור הטלוויזיוני הישראלי שאותו מוביל שַדָּר בשֵם רמי ווייץ. שדר חלוד ש-איננו בקי בחומר השידור ודַל ביכולת ניתוח נסיבות ההתרחשות ההיא בדקה ה-30, ולצדו פרשן טריוויה פטפטן, קשקשן, ומיותר (אינני יודע איך קוראים לו). זהו פיאסקו של רמי ווייץ + הפרשן שלו + העורכים והמפיקים של ערוצי הספורט 51, 52, 53, ו-54 בכבלים שאינם מתערבים בתיאור המגוחך של שניהם כאילו מדובר בשידור ישיר תקין. רמי ווייץ הופך לאוקסימורון. לפתע אכזבה טלוויזיונית גדולה מול וותק במוניטין תקשורתי. פוסט מס' 1000 הועלה לאוויר בשבת – 10 ביולי 2021. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי.
פוסט מס' 1000.
פוסט מס' 1000. הכדורגל הוא משחק מְשַעֲמֵם להחריד עד שנוצרים בו כִּיסֵי הזדמנויות מרתקות ו-מאבקי לחימה אִישִיים בין השוערים לבין יריביהם בעת הבעיטות החופשיות ובעיטות העונשין מ-11 מ'. הבעיטה החופשית של הנער הדֶנִי מִיקֶל דַאמְסְגָארְד (בן 21) לעבר שערו של שוער נבחרת אנגליה ג'וֹרְדָאן פִּיקְפוֹרְד בדקה ה-30 במשחק חצי הגמר אנגליה-דנמרק 1:2 שנערך באצטדיון "וומבלי" בלונדון ביום רביעי-7 ביולי 2021 הוא טיעון נפלא שמחזק את התיזה הנ"ל שלי ב-1000 מסמרי פְּלָדָה. פיאסקו של השַדָּר המוביל והמדקלם רמי ווייץ והפרשן הכּוֹשֵל שלו בעת השידור הישיר ההוא ב-7 ביוני 2021 מאצטדיון "וומבלי", אנגליה-דנמרק 1:2. שניהם מהווים צֶמֶד שידור כושל, משעמם, רחוק מלהבין את תורת המשחק, צוות שידור שמדקלם טקסטים צפויים של טריוויה, ו-לא מוכשר ונטול יֶדַע להסביר ולנתח את העובדות ואת נסיבות ההתמודדות שגורמות להתהווּת המציאוּת כפי שהצופים רוֹאִים ו-חוֹוִים אותה על מסך הטלוויזיה שלהם באירועים שונים של המשחק. צוות שידור בלתי כשיר. לא מוצלח בלשון המעטה. הדקה ה-30 ההיא במשחק ההוא בשלב חצי הגמר במשחק אנגליה-דנמרק ביום רביעי-7 ביולי 2021 באצטדיון "וומבלי" בעת הבעיטה החופשית של שחקן נבחרת דנמרק מיקל דאמסגארד (Mikkel Damsgaard), הסבה לשני שדרני הטריוויה הוותיקים נעדרי ידע נזק עיתונאי-טלוויזיוני מעורר תמיהה, ועגמת נפש לצופיהם (!). הכותרת של פוסט מס' 1000 דנה בדקה ה-30 של ההתמודדות בין דנמרק לאנגליה. שוּב הוּפַר הסדר המתוכנן מראש ו-כאילו הגיוני של חלוקת משימות ההגנה בין השוער האנגלי ג'ורדאן פיקפורד (Jordan Pickford) לבין ובתיאום עם החומה הגבוהה שלו בטרם מיקל דאמסגארד מבצע את הבעיטה החופשית המסובבת (קַלוֹת, נראית כמו פַּס- מסירה) מטווח של 22 מ' אולם היא נטולת מהימנות ו-איננה רוויית כישרון ו-אף על פי כן משגשגת. למזלו הטוב של מיקל דאמסגארד הכול משתבש לפתע בשורות הגנת נבחרת אנגליה השמרנית (!) ולמזלם הרע של צופי הטלוויזיה בישראל גם בעמדת השידור של צמד השידור הטלוויזיוני הישראלי שאותו מוביל שַדָּר בשֵם רמי ווייץ. רמי ווייץ מחמיץ את הרגע. הוא איננו בָּקִי בחומר השידור המונח ברובו על כר הדשא ב-"וומבלי" (Wembley) בלונדון ודַל ביכולת ניתוח נסיבות ההתרחשויות במשחק 1/2 גמר ההוא אנגליה-דנמרק 1:2, לבטח ניתוח אותו האירוע בדקה ה-30 שהתחולל במשחק אנגליה -דנמרק, אירוע שהופך מייד להיות מוּשָֹא ההתמודדות הבינלאומית הזאת אנגליה-דנמרק שמעריכים כי חצי מיליארד צופי טלוויזיה בכל רחבי תבל התבוננו בה, וצפו כל אחד במדינתו בשידור הישיר של הנ"ל. רמי ווייץ הוא שַדָּר מוֹבִיל מוּגְבָּל גם מפני שלצדו יושב פרשן טריוויה פטפטן, קשקשן, ומיותר (אינני יודע איך קוראים לו). זהו פיאסקו עָגוּם ו-דָאוּב של רמי ווייץ + הפרשן שלו + העורכים והמפיקים של מערכת ערוצי הספורט 51, 52, 53, ו-54 בכבלים שאינם מתערבים בתיאור המגוחך של שני בעלי המיקרופון ולא מעירים להם על דלותם כאילו מדובר בשידור ישיר תקין. רמי ווייץ הופך לאוקסימורון. לפתע הוא מהווה אכזבה טלוויזיונית גדולה (עבורי) מול וותק תקשורתי שלו ומוניטין עבר שלו רָב שנים בשידורים ישירים ו-בהחזקת מיקרופון. כאילו מה שיש לו לומר לצופיו זה רק כי שחקן X מוסר את הכדור לשחקן Y וזה מעביר את הכדור לשחקן Z ו-Z מחזיר את הכדור ל-A שממשיך אותו ל-B שבועט אותו ל-C, וכן הלאה…רמי ווייץ והפרשן שלו אינם מסוגלים לשדר, לנתח, להסביר, ולפַרְשֵן מצבי משחק מורכבים ולמסור אינפורמציה מנומקת לציבור חובבי הכדורגל בארץ ולהסב את תשומת לבם מה מסתתר מאחורי המורכבות הזאת ומה שוכן מעבר לה, כאילו כל נוסחת משחק הכדורגל מסתכמת בתרגיל מתמטיקה ברמה של גן ילדים כמה זה 1+1. רמי ווייץ והפרשן שלו נחשפו ב-Euro 2020 כצוות שידור מְשַעֲמֵם, צוות שידור טריוויה, צוות שידור דַל, צוות שידור עלוב שאפשר להסתדר בלעדיו ו-לחיות הֵיטֵב מול המסך ללא הטקסטים הצפויים הנשנים והחוזרים על עצמם שהוא מדקלם, ולהתעלם מהמיקרופון שאיננו שלהם אלא של ציבור הצופים שלהם. רמי ווייץ והפרשן שלו הם צוות שידור בנאלי, טפל, ונדוש. צוות שידור פטפטן, רווי קְלִישוּת, יבשושי, רָדוּד, עוֹטֶה רִפְיוֹן, איננו מבין את תורת המשחק, חוזר על עצמו, ו-כל כך צפוי ושִטְחִי כמו אנשי ההפקה והמערכת שלהם שהפקידו את המיקרופון הציבורי בידיהם. משחק הכדורגל נועד לאנשים חושבים. גם המיקרופון הטלוויזיוני והרדיופוני אמור להיות מופקד בידי אנשים חושבים והם כידוע מתֵי מעַט. שַדָּר הטלוויזיה רמי ווייץ הוא אכזבה מרה ו-גדולה עבורי. הפתעה לרעה. אולי גם מפני שלידו בעמדת השידור יושב מישהו ברמת מִינוּס (-) שמתחזה לפרשן. שוב הוּכַח שבכל סיטואציית חיים, בכל מִבְנֶה של תורת ההיגיון, ובכל נוסחה מתמטית, (-) גוֹבֵר על ו-מְנַצֵחַ ו-מֵבִיס (+). אינני חוזר ולוּ במילה אחת מהנאמר לעֵיל. ואגב, חוץ מהנאמר לעיל שאלת סיום לשַדָּר המוביל רמי ווייץ בגין השתוממות מרה אודות רמתו הנמוכה הנוגעת לאבחנה ותיאור העובדות המתרחשות על כַּר הָדֶשֶא פלוס אי הבנתו את נתוני הסיטואציה המורכבת של הבעיטה החופשית במשחק הכדורגל על כל מרכיביה המתמטיים- פיזיקאליים והתופעות ה-אווירודינמיות ואופי התנגדות שכבות האוויר הנלוות למסלול תעופתו של הכדור שהוא לחלוטין גוף הנדסי אנטי- אווירודינאמי (!). וגם: אי הכרתו של השדר המוביל את השחקנים האנגליים על בוריים…מי הוא השחקן האנגלי שנשכב על הָדֶשֶא ב-וומבלי" בדקה ה-30 של המשחק הזה מאחורי רגליהם של ארבעת שחקני החומה הבריטית הגבוהה בטרם בעיטתו של מיקל דאמסגארד…? רבים מצופי הטלוויזיה חובבי הכדורגל בארץ, לא רק שאינם יודעים מיהו השחקן האנגלי הזה, אינם מזהים אותו ולא את תפקידו במסגרת ה-התמודדות, אלא לא מבינים מהי מטרת משימתו הקונקרטית הנידונה להישכב שָם על הָדֶשֶא מאחורי רגלי שחקני החומה שלו ? הם אינם יודעים שזהו פְּרִי תִּרְגוֹלֶת ו-כמובן ציווי של מאמנו גארת' סאות'גייט. אך את זאת רמי ווייץ לא מספר להם ולכן הם לא יודעים מה הוא נימוק הציווי לבצע "מעשה ליצני" ו-כאילו מוזר שכזה (לחלוטין לאו), ומהי הסיבה ומדוע הוא עושה זאת…? פוסט מס' 1000. הועלה לאוויר בשבת – 10 ביולי 2021. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי.
טקסט תמונה : 1989. הימים ההם – הזמן ההוא שחלף לפני 32 שנים, לפני יותר משנות דוֹר. תיעוד של חלק מאנשי חטיבת הספורט שלי בטלוויזיה הישראלית הציבורית ניצבים ליד אנטנת ה- EBU המרכזית שלנו שהייתה ממוקמת בחצר האחורית של בניין הטלוויזיה הישראלית הציבורית בשכונת רוממה בירושלים. זיהוי הנוכחים בתמונה משמאל לימין : אורית כסיף, רמי ווייץ (מחבק את אורית כסיף), אמנון ברקאי, נסים קיוויתי (בן 95, היום), משה גרטל, יונתן "יוני" קנלר (מציץ מאחור), אנוכי יואש אלרואי, אורן רוזנשטיין, יורם ארבל בן 80, היום), נסים מזרחי ז"ל, אורי לוי (מציץ מאחור). חסרים בתצלום : רותי ליפקין, לורה קורנפילד, דני לבנשטיין, ששי אפרתי, יצחק "איציק" גליקסברג, מֵרָב מיכאלי, יגאל שמעוני, ואמיר בר – שלום. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
חלפו 59 שנים מאז השתמש שחקן הכדורגל הברזילאי הנודע בכינויו "גארינצ'ה" (Garrincha), המחונן, רב הכישרון, הפלאי, ורב אמן בשליטה וטיפול בכדור לראשונה בבעיטה חופשית מסובבת במשחק 1/4 הגמר נגד אנגליה, 1:3 לזכות ברזיל, ב-מונדיאל צ'ילה 1962 (ברזיל זכתה אז בקיץ 1962 בפעם השנייה ברציפות בגביע העולם. היא עשתה זאת לראשונה באליפות העולם שנערכה בשוודיה ב- 1958). שמו המלא של שחקן הכדורגל הברזילאי "גארינצ'ה", גאון כדורגל, היה מנואל פרנצ'סקו דוס סאנטוס (Manuel Francesco Dos Santos). "גארינצ'ה" (בתרגום לעברית, "הציפור הקטנה") היה Grand Master במשחק הכדורגל, Super מיומן ומהימן בטיפול, שליטה, ובהחזקת הכדור כדי למוטט את השוערים והחומות הניצבים מולו באמצעות בעיטות חופשיות מסובבות (!). "גארינצ'ה" היה פנומן כדורגל ששיחק בתפקיד קיצוני ימני. הוא עשה כך גם לנבחרת בולגריה באחד המשחקים המוקדמים במונדיאל אנגליה 1966. כוכבו של "גארינצ'ה" דרך במונדיאל הכדורגל של שודיה 1958. גם בכל ברזיל הענקית רוויית אין סוף כישרונות כדורגל היה רק Grand master אחד בשם "גארינצ'ה". היה רק "גארינצ'ה" אחד (!). גארינצ'ה נולד ב- 1933 ומת בגיל 50 ב- 1983. הוא וגדולתו ייזכרו לדורות (!).
למרות שעברו מאז מאז מונדיאל צ'ילה 1962 תקופה בת שני דורות, עדיין מאמני כדורגל רבים ו-רוטיניים ונבחרותיהם הרוטיניות על שחקניהם ושועריהם הרוטיניים לא למדו את הצדדים המדעיים המתמטיים – פיזיקאליים המרכיבים את הווייתה של הבעיטה החופשית המסובבת, ואינם מבינים את הקשר המובהק שנגזר מ-מידותיו של הכדורגל (היקפו ומשקלו) לבין תורת מדע האווירודינמיקה המעניק לבעיטה המסובבת את תכונותיה המתמטיות – פיזיקאליות והמשפיע ישירות על תופעת, אופי, ומסלול תנועת המכשיר הזה הנקרא "כדורגל" בחלל האוויר. לכן גם בחלוף תקופת זמן של שני דורות מאז ימי "גארינצ'ה" הברזילאי ההוא האנשים האלה המנווטים היום את תורת משחק הכדורגל הם חסרי מידע ו-אינם יודעים כיצד להתגונן מפניה. גם עכשיו, בטורניר הכדורגל העכשווי של Euro 2020. שחקן נבחרת דנמרק מיקל דאמסגארד (Mikkel Damsgaard) בן 21 וגובהו 1.80 מ' הוכיח זאת שוב ביום רביעי – 7 ביולי 2021 במשחק חצי הגמר אנגליה – דנמרק 1:2 שנערך באצטדיון "וומבליי" בדקה ה- 30 של ההתמודדות, כי השוערים פלוס ההגנות פלוס החומות הבצורות שלהם לא למדו דבר, אולי למדו אבל לא מספיק, משהכניע בקלות את חומת נבחרת אנגליה הגבוהה, התמימה, קלת דעת, ובלתי יעילה וגם את שוער נבחרת אנגליה ג'ורדאן פיקפורד (Jordan Pickford, מתנשא לקומה של 1.85 מ') החלש. לרוע מזלם של צופי הטלוויזיה בארץ מיקל דאמסגארד הכניע גם את שדר הטלוויזיה הישראלי רמי ווייץ ואת הפרשן הצמוד שלו (ששמו כנראה אסור לפרסום). שני שדרני טלוויזיה כושלים.
זיהוי ו- Super imposing עיתונאי – שיטתי במהלך השידורים הישירים (לא פעם ולא פעמיים, וגם לא שלוש) של כל גיבורי העלילה השחקנים, השופטים, ואישי ציבור (וכל Close up שמופיע על מסך הטלוויזיה) הוא חיוני והכרחי (!) ערוצי הספורט מס' 51, 52, 53, ו-54 בכבלים לא עמדו במשימות הזיהוי וגם לא במשימות עיתונאיות אחרות וחשובות. הם למשל מעולם לא ערכו וקיימו ב- Euro 2020 אפילו שיחה טלוויזיונית אחת בתום המשחק עם שני גיבורי העלילה המאמן האלוף האיטלקי רוברטו מאנצ'יני (Roberto Mancini) ולא עם סגן האלוף המאמן האנגלי גארת' סאות'גייט (Gareth Southgate) ולא החליפו שום מילה טלוויזיונית עם השחקנים המנצחים והשחקנים המנוצחים, אף לא עם אחד מהם, לא לפני שריקת הפתיחה ולא בתומה. עיתונאות דגולה לא הייתה כאן. אולם דִקְלוּם, כֵּן.
הערה שלי : כל שיטת העבודה של מערכת הנחת כתוביות ה- Super imposing (שימוש בכתוביות מידע וזיהוי) על מסכי ערוצי הספורט מס' 51, 52, 53, ו-54 בכבלים, הייתה בדרך כלל רעועה, עצלנית, בטלנית, שכחנית, לא שיטתית, ולא עיתונאית לכל אורכו של כיסוי המפעל. גישה עיתונאית מטומטמת. מאות אלפי צופי הטלוויזיה שנכנסים לשידורים הישירים של ערוצי הספורט הנ"ל בכבלים (וגם ל-ערוץ 13 שניזון מהם) באיחור ו/או נוטשים אותו מעת לעת לטובת ערוצים אחרים ושבים ל- Euro 2020, מגלים עם שובם כי הם אינם מזהים כל מיני דמויות שמוקרנות על המסך שלהם ב- Close ups, נשים וגברים בקהל, מאמנים, שחקנים שמתמודדים על כר הדשא וגם של שחקנים מחליפים שממתינים לתורם, של שופטים וקוונים, וכ'ו. הפסדת את אינפורמציית הזיהוי שאולי לא הופיעה כלל על המסך שלך ו/או שהופיעה כשאתה שוטטת בינות הערוצים האחרים והשונים והחמצת אותה, האשמה מוטלת עליך על פי תורתם של מפיקי ועורכי מבצע השידורים הישירים של Euro 2020. מערכת ההפקה והעריכה העיתונאית של ערוצי הספורט מס' 51, 52, 53, ו- 54 בכבלים מענישה אותך ומתחשבנת עמך. היא איננה מזהה עבורך את הנוכחים על המסך על פי שיטה, בתדירות מקובלת, ועל פי צורך עיתונאי שלך כצופה, אלא על פי איך שמתחשק לה, ושחה לך במחשבותיה ובאמצעות רעיון הביצוע, משהו כמו, "…או שתהיה עמנו כל הזמן וצמוד למסך שלנו כל העת, ו/או שתפסיד את כתוביות הזיהוי של גיבורי העלילה…איננו עובדים אצלך…". כל איש מדע שאמון על תורת הטלוויזיה והקולנוע יודע ומבין שהפיכתם של מסך הטלוויזיה ומסך הקולנוע לממכרים (בתוך כל שכבות הציבור ובכל הגילאים) אינם רק עניין של איכות, טיב, ואופי העלילה שהם מציגים לצופיהם על המסך הקטן ברשתות הטלוויזיה שלהן בפני התא המשפחתי הקטן, ו/או על המסך הגדול באולמות הקולנוע, אלא גם יכולתם של הצופים שלהם לזהות זיהוי מוחלט את גיבורי העלילה, ובכך לחבר אותם בעבותות של סקרנות ועניין לכורסת הטלוויזיה שלהם בביתם הפרטי, ו/או לקשור אותם בחבלים מתוחים של דריכות, של מציצנות, של תשומת לב, ו-סקרנות בעודם יושבים על מושבם באולמות הקולנוע הגדולים.
שוער אנגליה ג'ורדאן פיקפורד מחלק לשתיים את משימת ההתגוננות מפני מפני הבעיטה החופשית של מיקל דאמסגארד העתידה להתבצע בתוך זמן קצר ביותר : הוא ישמור על אזור קו השער הנושק לקורה השמאלית מנקודת מבטו ואילו ארבעת אנשי החומה הרמה שלו ובראשם שני השחקנים הבריטיים הגבוהים הארי קיין (1.88 מ') והארי מגואייר (1.94 מ') יתייצבו מול הכדור ו-יפקחו עין על האזור הסמוך לקורה הימנית מנקודת מבטם. הכל נעשה כמובן בידיעתו והדרכתו של מאמן נבחרת אנגליה גארת' סאותגייט (Gareth Southgate). זהו הסדר העולמי המובהק מזה עשרות השנים הנהוג בתורת משחק הכדורגל בעת התגוננות מפני בעיטות חופשיות, הקובע כלהלן : השוער, ובמקרה הנדון השוער האנגלי ג'ורדאן פיקפורד מנהל את קרב ההגנה הדו משימתי מול הבועט המיועד הדני מיקל דאמסגארד, ומשרטט אותו כלהלן : "הוא האיש שמנהל את קרב ההגנה. השוער האנגלי שומר על אגף אחד הסמוך כאמור לקורה השמאלית מנקודת מבטו, ובמקביל משמש גם אדריכל של בניין החומה. הוא קובע את מקום הצבת החומה, ואת גודלה, רוחבה, ועובייה. החומה שלו (צריך לציין שוב, החומה הגבוהה שלו) מגינה על האגף האחר הקרוב יותר לקורה הימנית של השער מנקודת מבטם של האנגלים. השחקנים האנגליים חייבים לבנות את החומה במרחק של 9.15 ס"מ מ-מקום תנוחת הכדור על כר הדשא (כאמור בחוק מס' 14 של ספר חוקת הכדורגל) אולם הם מבלפים ומצמצמים את הטווח ללא תגובת השופט ההולנדי דני מאקלי / Danny Makkelie. עסק קריטי ולא הגון". ואז מגיע לזירת ההתמודדות שחקן נבחרת דנמרק, הצעיר בן 21 מיקל דאמסגארד, ואף על פי כן טורף את הקלפים. הוא מכניע את ג'ורדאן פיקפורד וגם את צוות השידור הטלוויזיוני רמי ווייץ והפרשן שלו שנכשלים בשרטוט מבנה שדה הקרב ו-בתיאור תמונת המאבק בין מיקל דאמסגארד לבין ג'ורדן פיקפורד.
שניהם, רמי ווייץ והפרשן שלו מקמצים בהענקת מידע עובדתי לצופיהם מה באמת התחולל בדקה ה-30 של המשחק ברגע ביצוע חלוקת משימות ההגנה הפנימיות הבריטיות וההתמודדות מול סכנת הבעיטה החופשית של מיקל דאמסגארד ומאותו שבריר השנייה של מגע נעלו של מיקל דאמסגארד בכדור הבעיטה החופשית הנדונה. שניהם אינם מגלים, לא מדווחים, ולא מנתחים לציבור צופיהם את האינפורמציות הנדרשות הבאות כדי להבין את נסיבות ההבקעה הדנית, כלהלן:
1. הם אינם מציינים את מיקום הכדור ביחס לשער.
2. אינם מציינים את טווח הכדור המונח על כר הדשא מהשער האנגלי.
3. אינם מזהים את שמות ארבעת אנשי החומה הבריטית ואת גובהם האישי.
4. לא אומרים ולא מזהים את שמו של השחקן האנגלי שמתחבא ושוכב כ- "גיבוי" מאחורי רגליהם של אותם ארבעת אנשי החומה הבריטיים.
5. את המעשה הנון-שלאנטי של השלישייה הדנית ש-כאילו "מעבה" את החומה האנגלית אולם בפועל היא חוסמת לאלתר את שדה הראייה של השוער האנגלי.
6. אינם מנתחים את חוק מס' 14. החומה האנגלית איננה ניצבת במרחק של 9.15 מ' מהכדור החופשי הדני כפי שמצווה חוק מס' 14 ב-ספר חוקת הכדורגל, אלא מקסימום בין 7 מ' ל- 8 מ', ללא תגובת השופט, וללא תגובתם והתייחסותם של השדר המוביל והפרשן שלו.
7. הצמד הכושל איננו משוחח ולא מגלה לציבור את המסלול הפוטנציאלי של הבעיטה החופשית הנדונה הנובעת מהעובדה ש-מיקל דאמסגארד בועט את בעיטות החופשיות רק ברגל ימין שלו.
8. הצמד איננו חושף לציבור צופיו את המהירות הממוצעת של תנועת הכדור החופשי שבעט מיקל דאמסגארד,
9. הצמד רמי ווייץ והפרשן שלו אינם דנים, לא מנתחים, ולא מספרים לציבור הצופים שום פרט על תופעת ה-השפעות האווירודינמית שאמורות ללוות את מסע הכדור החופשי (שוקל כ-430 גרם והיקפו כ- 70 ס"מ) שחולף על פני 22 המטרים בתוך שנייה אחת (!) וצובר מהירות ממוצעת של 79 קמ"ש (!).
עיתונאות דְגוּלָה לא הייתה כאן. אבל דִקְלוּם היה גם היה.
טקסט תמונה (1) : יום רביעי – 7 ביולי 2021. זוהי זירת המשחק ב-אצטדיון "וומבלי" בלונדון בירת אנגליה, והדקה ה-30 במשחק חצי הגמר בטורניר אליפות אירופה בכדורגל הקרויה, "Euro 2020", בין נבחרות אנגליה ודנמרק. שוער נבחרת אנגליה ג'ורדאן פיקפורד (ראשון מימין בתלבושת הצהובה ניצב ליד הקורה הימנית של שערו) מתדרך את שחקני החומה שלו בתלבושת לבנה – שחורה היכן להתייצב, לעמוד, ולהיבנות מול הסכנה הדנית שקוראים לה "מיקל דאמסגארד". מיקל דאמסגארד בן ה- 21 (קיצוני משמאל, גובהו 1.80 מ') הוא שחקן נבחרת דנמרק עליו הוטלה המשימה להכניע את השוער הבריטי ג'ורדאן פיקפורד בבעיטה חופשית מטווח של 22 מ'. התיעוד הטלוויזיוני מגלה כי החומה האנגלית מתייצבת במרחק של 8 מטרים מהכדור למרות שחוק מס' 14 בספר החוקה של משחק הכדורגל מצווה עליה לבנות את עצמה במרחק של 9.15 מטרים ממנו (לפחות). שופט המשחק איננו מקפיד על ביצוע חוק מס' 14 ש-מופר ע"י שחקני נבחרת אנגליה. איש לא שם לב כי בינתיים בטרם הבעיטה ע"י מיקל דאמסגארד שלישיית שחקנים דנים בתלבושת אדומה משחקת תפקיד דרמטי וחשוב באותה הדקה ה- 30 של המשחק כשהיא נכנסת ב- "נון שלנטיות" לתמונה בקדמת החומה הבריטית ובעצם סוגרת "פרצה" ו-מעבה קיר והפכת אותו ל-אָטוּם בו השוער הבריטי ג'ורדאן פיקפורד מאבד לחלוטין את שדה הראייה שלו ואת קשר העין עם הבועט הדני מיקל דאמסגארד. תיעוד טלוויזיוני מדהים בעל חשיבות רבה (!). רמי ווייץ והפרשן שלו נחשפו כצוות שידור מגוחך וכושל שאיננו מכיר את חומר השידור, לא את חוק מס' 14 בספר חוקת המשחק, ולא את עובדות ונסיבות האירוע של הבעיטה החופשית המדוברת הקונקרטית הזאת. (באדיבות ערוצי הספורט מס' 51. 52, 53, ו-54 בכבלים. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (2) : יום רביעי – 7 ביולי 2021. אצטדיון "וומבלי" בלונדון בירת אנגליה. זוהי תמונת המוצא של הדרמה שהתחוללה בדקה ה-30 בעת משחק חצי הגמר בטורניר אליפות אירופה בכדורגל הקרויה, "Euro 2020", בין נבחרות אנגליה ודנמרק. מיקל דאמסגארד (בתלבושת האדומה שני משמאל) מתכונן להוציא לפועל את גזר הדין ולבעוט את הבעיטה החופשית שלו מטווח של 22 מ'. השלישייה הדנית בקדמת החומה האנגלית תסגור מייד את פרצת הרווח בחומה האנגלית, זאת הפותחת קו ראייה בין השוער לכדור ולשחקן היריב הבועט בו, מעין "חלון תצפית" בעל חשיבות יתירה שאמור לאפשר לשוערה ג'ורדאן פיקפורד לעקוב אחר תנועת הרגל הבועטת של מיקל גאמסגארד ולאתר את מסלול תעופת הכדור (נח על כר הדשא במרחק של 22 מ' מהשער האנגלי) ואשר עתיד לצבור מהירות תנועה של 22 מ' בתוך שנייה אחת, מהירות תנועה ש-שווה ל- 79 קמ"ש. תפקידה של שלישיית הכדורגלנים הדֶנִים הזאת הייתה לסתום את "פרצת חלון התצפית" הזאת שנבנה במיוחד עבור השוער ג'ורדאן פיקפורד (כאמור כדי לשמור על קשר עין בין השוער האנגלי לבין מקום תנוחת הכדור והבועט הָדֶנִי בו) והפכה את החומה הבריטית למעין קיר אָטוּם ואת ג'ורדאן פיקפורד לסוּמָא ועִיוֵור. (באדיבות ערוצי הספורט מס' 51. 52, 53, ו-54 בכבלים. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (3) : יום רביעי – 7 ביולי 2021. אצטדיון "וומבלי" בלונדון בירת אנגליה. זוהי תמונת המוצא של הדרמה שהתחוללה בדקה ה-30 במשחק חצי הגמר בטורניר אליפות אירופה בכדורגל הקרויה, "Euro 2020", בעת ההתמודדות בין נבחרות אנגליה ודנמרק. הבועט מיקל דאמסגארד (בתלבושת האדומה שני משמאל) נמצא כשבריר שנייה בטרם הבעיטה החופשית שלו ברגל ימין בכדור מטווח של 22 מ'. ניתוח ה- Frame הטלוויזיוני הזה מתעד את השלישייה הדנית בקדמת החומה האנגלית שסגרה כבר את פרצת הרווח בחומה האנגלית, זאת שאמורה הייתה לפתוח קו ראייה בין השוער ג'ורדאן פיקפורד לבין מקום תנוחתו של הכדור החופשי הנח על כר הדשא במרחק של 22 מ' מהשער האנגלי ולשחקן הבועט בו, מעין "חלון תצפית" (!) בעל חשיבות יתירה שאמור לאפשר לשוער ג'ורדאן פיקפורד לעקוב אחר תנועת הרגל הבועטת של מיקל דאמסגארד ולאתר את מסלול תעופת הכדור שעתיד לצבור מהירות תנועה של 22 מ' בתוך שנייה אחת, מהירות תנועה ש-שווה ל- 79 קמ"ש. השלישייה הדנית סתמה את "פרצת חלון התצפית" הזה שנבנה במיוחד עבור השוער ג'ורדאן פיקפורד והפכה את החומה הבריטית למעין קיר אטום ואת ג'ורדאן פיקפורד לסומָא ועִיוֵור. הצילום מתעד את ג'ורדאן פיקפורד כשהוא ניצב סמוך יותר לקורתו השמאלית (מנקודת מבטו) מאשר לקורה הימנית של שערו. (באדיבות ערוצי הספורט מס' 51. 52, 53, ו-54 בכבלים. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (4) : יום רביעי – 7 ביולי 2021. זוהי הדקה ה- 30 במשחק 1/2 הגמר אנגליה – דנמרק 1:2 ב- Euro 2020 באצטדיון "וומבלי" בלונדון. זוהי הדקה ה- 30 במשחק המדובר. תיעוד טלוויזיוני נפלא, נדיר, ומדויק של המצלמה האחורית הקרקעית הרחוקה (ניצבת ליד השער של שוער נבחרת דנמרק, שמייכל) שחושפת ו-מראה כי הצטרפות של שלושה שחקני דנמרק לקדמת החומה האנגלית יוצרת קיר אָטוּם ומצמצמת את שדה הראייה של ג'ורדאן פיקפורד לאפס בטרם הבעיטה החופשית של השחקן הדני מיקל דאמסגארד (בתלבושת האדומה, נושא את המספר 14). מאמן נבחרת אנגליה גארת' סאות'גייט ו-השוער ג'ורדאן פיקפורד מציבים חומה גבוהה מול מיקל דאמסגארד (על פי תרגול קבוע מראש). ארבעת השחקנים האנגליים גבוהי הקומה העומדים במרכז החומה בתלבושת לבנה / שחורה מול הכדור ש-מייד יבעט אותו מיקל דאמסגארד הם הארי קיין (מס' 9, גובהו 1.88 מ'), הארי מגואייר (מס' 6, מתנשא לקומה של 1.94 מ'), ג'ון סטונס (מס' 5, שגובהו 1.88 מ'), ו- דקלאן רייס (מס' 4, שקומתו היא 1.85 מ'), מתכוננים לנתר מעלה כדי לבלום את הכדור החופשי בראשם. בצד ימין של התיעוד הקונקרטי הזה נראה השחקן האנגלי מייסון מאונט (מס' 19, וגובהו 1.78 מ'). הערה נוספת חמורה : רמי ווייץ והפרשן שלו אינם מזהים ׁ(!) מי הוא השחקן האנגלי שמשתרע על הדשא מאחורי רביעיית שחקני החומה הבריטית כדי לבלום בגופו כדור שטוח אם מיקל דאמסגארד יחליט לשלוח את הכדור שלו ל- לָחֵך את כר הדשא מתחת ל-רגליהם של ארבעת שחקני החומה המנתרים מעלה כדי לבלום את הכדור האווירי בראשם. (באדיבות ערוצי הספורט מס' 51. 52, 53, ו-54 בכבלים. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
ובאותה נשימה : גם צוות השידור של ערוץ "ספורט 1" בכבלים, רמי ווייץ + הפרשן הפטפטן שלו ששידרו ישיר את המשחק המדובר הזה אנגליה – דנמרק 1:2 לא רק לא למדו דבר בתחום אלא גם לא ניתחו, לא הסבירו, ו-השמיטו מצופיהם מידע (עשו זאת מפני ששניהם שדרנים עיתונאים חובבניים וחסרי ידע), מידע שהשפיע על המאבק האישי המסקרן והמעניין המתרחש בין השוער הבריטי ג'ורדאן פיקפורד והחומה הגבוהה שלו לבין הבועט הָדֶנִי מיקל דאמסגארד בדקה ה- 30 של ההתמודדות ההיא בשלב חצי הגמר של Euro 2020 בין נבחרות אנגליה ודנמרק, כאמור ביום רביעי של 7 בינוי 2020 באצטדיון "וומבלי" בלונדון.
שניהם, שני השדרנים החלשים האלה לא התייחסו לעובדות ונתונים רוויי שגיאות הקורים, מתרחשים, ומתהווים בעת מהלכי ההתגוננות בדקה ה-30 של נבחרת אנגליה, שגיאות שבלטו היטב בהילוכים החוזרים של מצלמות הטלוויזיה, והצביעו ללא כל ספק על טעות בהצבה ו-מיקום החומה ועובייה מעשה הוראותיו של ג'ורדאן פיקפורד. טעות במיקום החומה שנעשתה ע"י השוער האנגלי עצמו (רווי ביטחון עצמי) בטרם הבעיטה החופשית של מיקל דאמסגארד, פלוס ה-"צירוף" המתוחכם של שלושה שחקנים דנים כמעט בחשאי, במעֵין, "תנועת התגנבות יחידים נון שלאנטית" שלהם לעבר פרצת ה-רווח ש-שררה בקדמת שורת שחקני החומה האנגליים חרצה את גורלו של ג'ורדאן פיקפורד לשבט. המהלך הדֶנִי המתוחכם ה-כאילו של "עיבוי החומה" האנגלית ע"י שלושה שחקנים דֶנִים תוך כדי כאמור תנועה סתמית "נון שלאנטית" ואדישה לא בולטת לעבר קדמת החומה המרובעת הגבוהה האנגלית, צמצמה מייד עד לאֶפֶס את שדה הראייה של ג'ורדן פיקפורד, כפי שמוכיח ההילוך החוזר הבא (מ-טעמי) (!).
טקסט תמונה (5) : התבוננות ועיון נוספים ברגע העגום של הנבחרת האנגלית המתגוננת מפני הבעיטה החופשית של שחקן נבחרת דנמרק המאושרת בתלבושת האדומה מיקל דאמסגארד (מס' 14) ביום רביעי – 7 ביולי 2021, שבריר שנייה בטרם ביצועה (!). זוהי הדקה ה- 30 במשחק 1/2 הגמר המדובר אנגליה – דנמרק 1:2 ב- Euro 2020 באצטדיון "וומבלי" בלונדון. זהו תיעוד טלוויזיוני נדיר של מצלמות הטלוויזיה המראה ומוכיח כי ה-הצטרפות של שלושה שחקני דנמרק לקדמת החומה האנגלית יוצרת בסופו של דבר קיר אטום ומצמצמת את שדה הראייה של ג'ורדאן פיקפורד לאֶפֶס (!) בטרם הבעיטה החופשית של השחקן הדני מיקל דאמסגארד (בתלבושת האדומה וכאמור נושא את המספר 14 על גבו). כאמור, מאמן נבחרת אנגליה גארת' סאות'גייט ו-השוער ג'ורדאן פיקפורד מציבים חומה גבוהה מול מיקל דאמסגארד (על פי אימון ו-תרגוּל קבוע מראש). ארבעת השחקנים האנגליים גבוהי הקומה העומדים במרכז החומה בתלבושת לבנה / שחורה מול הכדור שמייד יבעט אותו מיקל דאמסגארד הם הארי קיין (מס' 9, גובהו 1.88 מ'), הארי מגואייר (מס' 6, מתנשא לקומה של 1.94 מ'), ג'ון סטונס (מס' 5, שגובהו 1.88 מ'), ו- דקלאן רייס (מס' 4, שקומתו היא 1.85 מ'), מתכוננים לנתר מעלה כדי לבלום את הכדור החופשי בראשם. חומת כדורגל אֱנוֹשִית כדוגמת זאת האנגלית היא גבוהה (מאוד), ו-נחשבת ל- "חומה בְּצוּרָה". בצד ימין של התיעוד הקונקרטי הזה נראה השחקן האנגלי מייסון מאונט (מס' 19, וגובהו 1.78 מ'). רמי ווייץ והפרשן שלו אינם מזהים את השחקן האנגלי ששוכב על כר הדשא מאחורי רגליהם של ארבעת אנשי החומה הבריטית. הערה נוספת חמורה : רמי ווייץ והפרשן שלו אינם מזהים ׁ(!) מי הוא השחקן האנגלי שמשתרע על הדשא מאחורי רביעיית שחקני החומה הבריטית כדי לבלום בגופו כדור שטוח אם מיקל דאמסגארד יחליט לשלוח את הכדור שלו ל- לָחֵך את כר הדשא מתחת ל-רגליהם של ארבעת שחקני החומה המנתרים מעלה כדי לבלום את הכדור האווירי בראשם. (באדיבות ערוצי הספורט מס' 51. 52, 53, ו-54 בכבלים. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (5.א.) : יום רביעי – 7 ביולי 2021. זוהי הדקה ה- 30 במשחק 1/2 הגמר המדובר אנגליה – דנמרק 1:2 ב- Euro 2020 שנערך באצטדיון "וומבלי" בלונדון. תיעוד טלוויזיוני נדיר של מצלמות הטלוויזיה הקרקעית האחורית מראה כי כפפת יד ימין של שוער נבחרת אנגליה נמצאת כ-מטחוֵוי אצבעות ספורות מהכדור החופשי שבעט מיקל דאמסגארד לפני שנייה אחת אולם לא מצליח לבלום אותו. הכדור החופשי שבעט מיקל דאמסגארד מעין בעיטת "חצי פס / חצי מסובב" מטווח של 22 מ' צבר מהירות ממוצעת של 79 קמ"ש. הערה נוספת חמורה : רמי ווייץ והפרשן שלו אינם מזהים ׁ(!) מי הוא השחקן האנגלי שמשתרע על הדשא מאחורי רביעיית שחקני החומה הבריטית כדי לבלום בגופו כדור שטוח אם מיקל דאמסגארד יחליט לשלוח את הכדור שלו ל- לָחֵך את כר הדשא מתחת ל-רגליהם של ארבעת שחקני החומה המנתרים מעלה כדי לבלום את הכדור האווירי בראשם. (באדיבות ערוצי הספורט מס' 51. 52, 53, ו-54 בכבלים. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
רמי ווייץ והפרשן שלו נחשפו בדקה ה-30 של ההתמודדות במשחק 1/2 הגמר בין נבחרות אנגליה ודנמרק ביום רביעי-7 ביוני 2021 באצטדיון "וומבלי" בלונדון, כצוות שידור טלוויזיוני דַל ומגוחך. שני מוֹסְרֵי אינפורמציה שאינם מבינים דבר בתחום הדרמטי והמסקרן של נושא הבעיטה החופשית הכל כך מסוכנת מטווחים של 30-16 מ' במשחק הכדורגל, ואינם מתעניינים במאבק וקרב מוחות אישי שמתנהל בין השחקן התוקף לבין השוער שמגונן על שערו. מדובר בצוות שידור טלוויזיוני ישראלי חלש ועני שאיננו בקי בחומר השידור המתמטי -פיזיקאלי – אווירודינאמי שנקרה לו לפֶתַּע בדרכו. לא צריך להיות פרופסור אלברט איינשטיין כדי להסביר ולנתח בצורה בהירה, פשוטה, תמציתית ו-פופולארית לציבור הרחב את הנסיבות ה-אווירודינאמיות מדוע השוער הבריטי רווי הביטחון העצמי ג'ורדאן פיקפורד נכנע בסופו של דבר לבעיטה החופשית המסובבת (הבלתי גמורה) למרות ביצוע נטול כישרון, לא כל כך יָעִיל, לא כל כך מדויק, ולא כל כך מוצלח (מפני שהיא דומה יותר ל-"פַּס מָדוּד" מאשר ל-"כַדוּר מְסוּבָּב"…) שמבצע ובועט השחקן הדֶנִי הצעיר בן 21, ששמו, מיקל דאמסגארד. אף על פי כן הכדור החופשי שלו צבר מהירות ממוצעת גבוהה של 79 קמ"ש לאחר שעבר רת הטווח של 22 מ' בשנייה אחת.
רמי ווייץ והפרשן שלו לא ניצלו את 43 השניות שהפרידו בין שריקת השופט המרכזי המכריזה על בעיטה חופשית לזכות דנמרק לבין הוצאתה לפועל ע"י מיקל דאמסגארד כדי למסור מידע מסודר לציבור הצופים. שניהם התעלמו מהפרט החשוב של ציון טווח הבעיטה החופשית (22 מ') משערה של אנגליה. רמי ווייץ והפרשן הנספח אליו נמנעו מלדון בפרטי מיקום החומה האנגלית וממדיה. שניהם לא מפרטים ולא מזהים את ארבעת השחקנים האנגלים הגבוהים המרכיבים את החומה. לא את שמם, לא את גובהם, ולא את תפקידם בהתמודדות. שניהם אינם מתייחסים כלל לשחקן האנגלי (לא לתפקידו ולא לשמו) שנשכב על כר הדשא מאחורי רגליהם של ארבעת שחקני החומה. שני האוחזים במיקרופונים אינם ממלאים את תפקידם. רמי ווייץ (חלוד) ולצדו פרשן טריוויה דברן ופטפטן שמפיק כמות כפולה של מילים מהשדר המוביל שלו ואף על פי כן איננו מפרשן ולא אומר דבר (הוא מיותר לגמרי). הפרשן הנגרר וגם השדר המוביל לא התייחסו כלל לטווח הבעיטה החופשית המסובבת (קלות, מפני שאיננו משלים את סיבוב קרסול רגל ימין שמאלה) ולא לתורת האווירודינמיקה ל-הפרדת הכוחות בעת מגע רגלו של מיקל דאמסגארד בכדור (בועט ברגל ימין), כשכוח A מאיץ את הכדור לפנים וכוח B מסובב את הכדור סביב מרכז הכובד שלו מימין לשמאל (ולכן הכדור מקבל מסלול קשתי ונע בהתמדה שמאלה (לעבר הקורה השמאלית מנקודת מבטו של צופה הטלוויזיה, והימנית מנקודת מבטו של השוער האנגלי). שניהם לא ניתחו ולא סיפרו לצופיהם כי למרות הפרדת הכוחות, הכדור המסובב קלות של מיקל דאמסגארד (הערה : סיבוב לא מספיק מהיר, לא מוצלח, ולא יעיל בהשוואה למשל לבעיטת השדה המסובבת הנפלאה ההיא של שחקן נבחרת צרפת פוגבה (POGBA) מטווח של 21 מ' ב- 28 ביוני 2021 באצטדיון בקופנהאגן בדקה ה- 75 במשחק נגד שווייץ) צבר מהירות ממוצעת של 79 קמ"ש אולם היה רחוק כ- 1/3 מרחק מהקורה השמאלית של ג'ורדאן פיקפורד / Jordan Pickford (מנקודת מבטו של השוער האנגלי) ולכן בסופה של ההתמודדות האישית בינו לבין מיקל דאמסגארד / Mikell Damsgaard, הוא ג'ורדאן פיקפורד כמעט עצר את הכדור חופשי הזה. כפפת יד ימין שלו שִפשפה קלות את הכדור שבעט מיקל דאמסגארד אולם לא בלמה את מסלול תעופתו. הוא נכנע. מדהים שהשדר המוביל רמי ווייץ איננו מתייחס ליעילות וחשיבות מבנה החומה הבריטית, לא מזהה את הפרטים המרכיבים אותה ומציין גם שהארי קיין הוא הגבוה מבין שחקני נבחרת אנגליה. לא נכון (!). השחקן הגבוה ביותר בחומה הבריטית הוא דווקא הארי מגואייר (1.94 מ'). מוזר ותמוה מדוע צוות השידור החלש איננו מתייחס לביצוע הבלתי מושלם, האיטי, והבלתי מדויק של הבעיטה החופשית מעשה רגלו הימנית של מיקל דאמסגארד, אולם בסופו של דבר הניבה שער.
הטקסט של השֹדָּר המוביל רמי ווייץ בדקה ה-30 של המשחק אנגליה-דנמרק ב-7 ביוני 2021 לאחר כיבוש השער האנגלי ע"י מיקל דאמסגארד, בשלב חצי הגמר של Euro 2021:
"…יש…איזה שער של דאמסגארד (רמי ווייץ מכנה אותו דאמסגארו ומחליף את האות האחרונה "D" בשם המשפחה שלו ב-אות "Oׂ")…דנמרק מדהימה את וומבליי…דאמסגארד הילד הנפלא הזה, משחק שמיני הנבחרת, שער רביעי בנבחרת, וזהו החשוב מכולם…השער שמקרב את דנמרק לגמר…".
הטקסט הנלווה של הפרשן (של רמי ווייץ) במשחק המדובר הנ"ל:
הפרשן החובבן (איך קוראים לו ?) של רמי ווייץ מפיק את האינפורמציה הבובמבאסטית הזאת אודותיו של הבועט הדני מיקל דאמסגארד בן ה-21, וכה שַח לצופיו, כלהלן : "…והילד הזה כוכב, קודם כל הדרך שבה הוא בועט…זה פשוט אומנות… זאת בעיטה… (כאן נכנס לאוויר טקסט לא ברור של הפרשן שמחבר ובולע מילים) הוא נכנס בצורה מושלמת במרכז הכדור…הוא בא ב-פס פתוח…אין שום סיכוי ל-פיקפורד אחרי שהוא מלטף אותו בקצה האמה…איזה ביצוע אדיר של שחקן עם פוטנציאל ל-הגיע לגבהים מטורפים…". טקסט ניתוח פרשני תפל, שגוי, חנפני, לא מדויק, ולא נכון לכל אורכו. היה מדובר בביצוע כושל כפול של מיקל דאמסגארד בר המזל : עוצמת הבעיטה הקלושה שלו של מיקל דאמסגארד וגם הכישרון הפגום והמדאיג (בבעיטה הקונקרטית המדוברת) להעניק לכדור סחרור מהיר סביב מרכז הכובד שלו הפך לאיטי ומוגבל, צלחו למרות ו-בכל זאת מול שוער אנגלי רברבן שאיננו אמון על מדע ו-תורת הבעיטה החופשית במשחק הכדורגל, ואשר התייצב סמוך מידי לקורה השמאלית של שערו (מנקודת מבטו). איזה אומנות ואיזה נעליים…איזה ביצוע אדיר ואיזה גרביים…גם נבואתו של הפרשן שניסח ו-שח לצופיו, כלהלן : "…שחקן עם פוטנציאל להגיע לגבהים מטורפים…", רוויה אין סוף סימני שאלה. את זה עוד ראֹה נִרְאֶה.
רמי ווייץ מוסיף :
"…והכדור עבר מעל האיש הכי גבוה במגרש, קיין, שניתר אבל לא הצליח להגיע…". (לא נכון השחקן הגבוה ביותר בשורת שחקני נבחרת אנגליה הוא הארי מגואייר מי שלובש את חולצה מס' 6, ומתנשא ל-1.94 מ').
השוער הבריטי ג'ורדאן פיקפורד (Jordan Pickford, גובהו 1.85 מ') והשחקן הדני נער בן 21 שקוראים לו מיקל דאמסגארד (Mikkel Damsgaard, גובהו 1.80 מ') מפיקים יחדיו דרמת כדורגל בדקה ה-30 של משחק 1/2 הגמר Euro 2020 באצטדיון "וומבלי", בין נבחרות אנגליה ודנמרק.
טקסט תמונה (6) : ההתחלה. בטרם יריית הזינוק. יום רביעי – 7 ביולי 2021. אצטדיון "וומבלי" בלונדון בירת אנגליה. זוהי הדקה ה-30 משחק חצי הגמר בטורניר אליפות אירופה בכדורגל הקרויה, "Euro 2020", בין נבחרות אנגליה ודנמרק. שוער נבחרת אנגליה ג'ורדאן פיקפורד (ראשון מימין בתלבושת הצהובה ניצב ליד הקורה הימנית של שערו) מתדרך את שחקני החומה שלו בתלבושת לבנה – שחורה היכן להתייצב, לעמוד, ולהיבנות מול הסכנה הדנית שקוראים לה "מיקל דאמסגארד". מיקל דאמסגארד בן ה- 21 (קיצוני משמאל, גובהו 1.80 מ') הוא שחקן נבחרת דנמרק עליו הוטלה המשימה להכניע את השוער הבריטי ג'ורדאן פיקפורד בבעיטה חופשית מטווח של 22 מ'. התיעוד הטלוויזיוני מגלה כי החומה האנגלית מתייצבת במרחק של כ- 8 מטרים מהכדור למרות שחוק מס' 14 בספר החוקה של משחק הכדורגל מצווה עליה לבנות את עצמה במרחק של 9.15 מטרים ממנו (לפחות). שופט המשחק איננו מקפיד על ביצוע חוק מס' 14 ע"י שחקני נבחרת אנגליה. איש לא שם לב כי בינתיים בטרם הבעיטה ע"י מיקל דאמסגארד שלישיית שחקנים דנים בתלבושת אדומה משחקת תפקיד דרמטי וחשוב בדקה ה- 30 של המשחק כשהיא נכנסת ב- "נון שלנטיות" לתמונה בקדמת החומה הבריטית ובעצם מעבה קיר אטום בו השוער הבריטי ג'ורדאן פיקפורד מאבד לחלוטין את שדה הראייה שלו. תיעוד טלוויזיוני מדהים ובעל חשיבות רבה (!). רמי ווייץ והפרשן שלו נחשפו כצוות שידור מגוחך וכושל שאיננו מכיר את חומר השידור, לא את חוק מס' 13 בספר חוקת המשחק, ולא את עובדות ונסיבות האירוע של הבעיטה החופשית המדוברת הקונקרטית הזאת. (באדיבות ערוצי הספורט מס' 51. 52, 53, ו-54 בכבלים. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (6.א.) : יום רביעי – 7 ביולי 2021. אצטדיון "וומבלי" בלונדון בירת אנגליה. זוהי הדקה ה-30 משחק חצי הגמר בטורניר אליפות אירופה בכדורגל הקרויה, "Euro 2020", בין נבחרות אנגליה ודנמרק. שוער נבחרת אנגליה ג'ורדאן פיקפורד עושה את מה שלימדו אותו כילד. החומה הגבוהה שלו מופקדת ו-שומרת על צדו הימני של שערו (מנקודת מבטו) ואילו הוא מופקד לשמור על הצד השמאלי של שערו מנקודת מבטו. (באדיבות ערוצי הספורט מס' 51. 52, 53, ו-54 בכבלים. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (7) : יום רביעי – 7 ביולי 2021. אצטדיון "וומבלי" בלונדון בירת אנגליה. זוהי הדקה ה-30 משחק חצי הגמר בטורניר אליפות אירופה בכדורגל הקרויה, "Euro 2020", בין נבחרות אנגליה ודנמרק. שוער נבחרת אנגליה ג'ורדאן פיקפורד (בתלבושת הצהובה ניצב סמוך ליד הקורה השמאלית של שערו). החומה מסתירה לו את כיוון מסלול התעופה של הכדור החופשי שבעט מיקל דאמסגארד לפני שבריר שנייה. (באדיבות ערוצי הספורט מס' 51. 52, 53, ו-54 בכבלים. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (8) : יום רביעי – 7 ביולי 2021. אצטדיון "וומבלי" בלונדון בירת אנגליה. זוהי הדקה ה-30 משחק חצי הגמר בטורניר אליפות אירופה בכדורגל הקרויה, "Euro 2020", בין נבחרות אנגליה ודנמרק. הכדור החופשי שבעט מיקל דאמסגארד מפציע עכשיו מעל החומה הבריטית הגבוהה והצפופה שהסתירה לו את כיוון מסלול התעופה של הכדור החופשי שבעט מיקל דאמסגארד לפני שבריר שנייה. ג'ורדאן פיקפורד מתחיל את תנועתו המאוחרת לצדו הימני כדי לבלום את הכדור אולם מאחר את המועד. נותרו לו לג'ורדאן פיקפורד עכשיו כמה עשיריות בודדות של שנייה להציל את את שערו אולם הוא נכשל. 0:1 לזכות דנמרק. (באדיבות ערוצי הספורט מס' 51. 52, 53, ו-54 בכבלים. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
טקסט תמונה (9) : יום רביעי – 7 ביולי 2021. אצטדיון "וומבלי" בלונדון בירת אנגליה. ה- Finale של הדקה ה-30 משחק חצי הגמר בטורניר אליפות אירופה בכדורגל הקרויה, "Euro 2020", בין נבחרות אנגליה ודנמרק. שוער נבחרת אנגליה ג'ורדאן פיקפורד רחוק כדי רווח של כמה אצבעות מהכדור החופשי של מיקל דאמסגארד אולם הוא נכשל. 0:1 לזכות דנמרק. (באדיבות ערוצי הספורט מס' 51. 52, 53, ו-54 בכבלים. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
סיכום ב-חמישים ושש מילים : השידור הישיר של הנ"ל אנגליה .Vs דנמרק 1:2 באצטדיון "וומבלי" ביום רביעי – 7 ביוני 2021 ע"י רמי ווייץ והפרשן שלו מהווה שערורייה מכוערת, עלובה, ונפסדת של חוסר ידע, והיעדר מפליג של אמינות ומהימנות. חרבון עיתונאי ללא התערבות ובלי הערות ו- תיקון של המערכת העיתונאית של ערוצי 51, 52, 53, ו-54 שמפעילה אותם, אפילו לא במילה אחת (!).
סיכום בחמש מילים. ציטוט שלי את הזמר, המלחין, והמשורר הנודע שלום חנוך, שאמר פעם, כלהלן : "הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם (!!)". שלום חנוך הזמר והמוסיקאי הנערץ צודק.
סיכום בארבע מילים : ביזיון טלוויזיוני. בושה וחרפה (!!!).
פוסט מס' 1000 (אלף). הועלה לאוויר בשבת – 10 ביולי 2021. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי.
תגובות
פוסט מס' 1000. הכדורגל הוא משחק מְשַעֲמֵם להחריד עד שנוצרים בו כִּיסֵי הזדמנויות מרתקות ו-מאבקי לחימה אישיים בין השוערים לבין יריביהם בעת הבעיטות החופשיות ובעיטות העונשין מ-11 מ'. הבעיטה החופשית של הנער הדני מיקל דאמסגארד (בן 21) לעבר שערו של שוער נבחרת אנגליה ג'ורדאן פיקפורד בדקה ה-30 במשחק חצי הגמר אנגליה – דנמרק 1:2 שנערך באצטדיון "וומבלי" בלונדון במסגרת Euro 2020 ביום רביעי-7 ביולי 2021 הוא טיעון נפלא שמחזק את התיזה הנ"ל שלי ב-1000 מסמרי פלדה. פיאסקו של השַדָּר המוביל רמי ווייץ והפרשן שלו בעת השידור הישיר ההוא של המשחק אנגליה-דנמרק 1:2. שניהם מהווים צֶמֶד שידור כושל, מְשַעֲמֵם, רָחוֹק מלהבין את תורת המשחק, צוות שידור שמדקלם טקסטים צפויים של טריוויה, ו-לא מוכשר ונטול ידע להסביר ולנתח את העובדות ואת נסיבות ההתמודדות שגורמות להתהוות המציאוּת כפי שהצופים רואים אותה על מסך הטלוויזיה שלהם באירועים שונים של המשחק. צוות שידור בלתי כשיר. לא מוצלח בלשון המעטה. הדקה ה-30 ההיא במשחק ההוא בשלב חצי הגמר במשחק אנגליה-דנמרק ביום רביעי-7 ביולי 2021 האצטדיון "וומבלי" בעת הבעיטה החופשית של שחקן נבחרת דנמרק מיקל דאמסגארד, הסבה לשני שדרני הטריוויה הוותיקים נזק עיתונאי-טלוויזיוני מעורר תמיהה. הכותרת של פוסט מס' 1000 דנה בדקה ה-30 של ההתמודדות בין דנמרק לאנגליה. שוב הופר הסדר המתוכנן מראש ו-כאילו הגיוני של חלוקת משימות ההגנה בין השוער האנגלי ג'ורדאן פיקפורד לבין ובתיאום החומה הגבוהה שלו בטרם מיקל דאמסגארד מבצע את הבעיטה החופשית המסובבת קלות המשגשגת שלו אולם איננה רוויית כישרון מטווח של 22 מ'. למזלו הטוב של מיקל דאמסגארד הכל משתבש לפתע בשורות הגנת נבחרת אנגליה השמרנית ולמזלם הרע של צופי הטלוויזיה בישראל גם בעמדת השידור של צמד השידור הטלוויזיוני הישראלי שאותו מוביל שַדָּר בשֵם רמי ווייץ. שדר חלוד ש-איננו בקי בחומר השידור ודַל ביכולת ניתוח נסיבות ההתרחשות ההיא בדקה ה-30, ולצדו פרשן טריוויה פטפטן, קשקשן, ומיותר (אינני יודע איך קוראים לו). זהו פיאסקו של רמי ווייץ + הפרשן שלו + העורכים והמפיקים של ערוצי הספורט 51, 52, 53, ו-54 בכבלים שאינם מתערבים בתיאור המגוחך של שניהם כאילו מדובר בשידור ישיר תקין. רמי ווייץ הופך לאוקסימורון. לפתע אכזבה טלוויזיונית גדולה מול וותק במוניטין תקשורתי. פוסט מס' 1000 הועלה לאוויר בשבת – 10 ביולי 2021. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי. — אין תגובות
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>