פוסט מס' 1055. הִיבְּרִידַצְיָה של הָא עם דָא במדינת ישראל רוויית כישרונות אבל מְפוּרְטֶצֶ'ת + נעדרת סֵדֶר + נעדרת משמעת + נעדרת אִרְגוּן + נעדרת אין סוף יכולות מבצעיות וארגוניות שנדרשות מ-משטרת ישראל כדי ל-אֶכוֹף את חוקי מדינת ישראל על אזרחיה. וגם: הזָמָר, היוֹצֵר, והמוסיקאי הנפלא והאדם המעניין, הכובש, ומושך תשומת לֵב שָלוֹם חֲנוֹךְ כפי שבימאית הטלוויזיה ענת גורן משרטטת את דמותו הייחודית. וגם: הָצֶמֶד אסי עזר ורותם סלע הם שני מנחים ילדותיים של המשדר "נִינְגָ'ה ישראל" (משודר בערוץ 12) יחדיו עם ניב רסקין וירדן ג'רבי שאמורים להיות שני שדרנים מובילים ומקצועניים בתחום, אולם נגלים ונחשפים לציבור צופיהם שוב ושוב כ-שדרני טלוויזיה ברמה נמוכה, חלשים, חובבניים, דַלֵי אינפורמציה, מגוחכים, ו-נעדרי יֶדַע מינימאלי וחסרי השכלה יסודית הֶכְרָחִית בתחומי המדעים של האנטומיה וה-פיסיולוגיה פלוס הפיסיולוגיה של המאמץ של גוף האדם, הנוגעים באופן ישיר ו-קונקרטי לרמה וטיב ואיכות הסיקור שלהם את תחרויות "נִינְגָ'ה יִשְרָאֵל". נֵפֶל, פָּתֵּטִי, שִטְחִי, רָדוּד, ו-מַר. במילה אחת פשוט עָלוּב. וגם: העיתונאי יוסי מלמן תוקף בעיתונו "הָאָרֶץ" בעמוד 11 (יום רביעי-9 בפברואר 2022) בחריפות רבה וחסרת תקדים בסגנון כתיבת הביקורת שלו ובשלל נימוקיו את רמטכ"ל צה"ל רב אלוף אביב כוכבי, ומכנה אותו, "רמטכ"ל יוּמְרָנִי וכוֹשֵל (!)". לא פחות (!). מדובר בהטלת כתב אישום קטגורי כבד ע"י העיתונאי יוסי מלמן שמתפרסם בעיתון "הָאָרֶץ" נגד מפקד צבאות ישראל. היה לי מאוד לא פשוט לקרוא את המֵידָע השלילי הנ"ל בן כ-1000 (אלף) מילים שרשם אתמול יוסי מלמן אודות רמטכ"ל צה"ל רב אלוף אָבִיב כּוֹכָבִי. אינני זוכר ש-אֵי מִי מהרמטכ"לים של צה"ל מאז תקופתו של רמטכ"ל צה"ל הראשון רב אלוף יעקב דורי בעת מלחמת העצמאות ב-1948 וגם לא אֵי מי מ-מפקדי צבאות ישראל בתקופה התנ"כית בימי המלכים שָאוּל הָמֶלֶךְ, דָוִד הָמֶלֶךְ, ושְלֹמֹה הָמֶלֶךְ הוגדרו ו-כוּנוּ ע"י בני הדוֹר הנוכחי ובני הדורות הם בתקופת התנ"ך, "כ-מפקד צבאי יומרני וכושל". לא אבנר בֶּן נֵר רמטכ"ל צבא שָאוּל המלך, לא יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה רמטכ"ל צבא דָוִד המלך, וגם לא בְּנָיָהוּ בֶּן יְהוֹיָדָע רמטכ"ל צבא שְלֹמֹה המלך. ההיסטוריונים התנ"כיים מהללים אותם. הפוסט המדובר של יוסי מלמן כפי שהופיע בעיתון "הָאָרֶץ" ביום רביעי-9 בפברואר 2022 אודות רמטכ"ל צה"ל רב אלוף אביב כוכבי וכותרתו הנוראית והמביכה, "רמטכ"ל יוּמְרָנִי וכוֹשֵל (!)", מהווה הפתעה מַרָה עבורי. המידע שפרסם יוסי מלמן אודות רב אלוף אביב כוכבי הָמַם אותי. נפל דָבָר בישראל. וגם: הציבור ממתין גם לתגובתו של איש רדיו גלי צה"ל המפוטר יעקב ברדוגו. מס' 1055. הועלה לאוויר ביום שלישי-8 בפברואר 2022 ונוסף לו עוד מידע ביום רביעי-9 בפברואר 2022. אזרחים וותיקים ותמימים כמוני מצפים לתגובה של רב אלוף אביב כוכבי כנגד האשמות החמורות שמעלה נגדו העיתונאי יוסי מלמן והמתומצתים בשלוש המילים הקטלניות האלה, "רמטכ"ל יוּמְרָנִי וכוֹשֵל (!)". כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי.
פוסט מס' 1055.
פוסט מס' 1055. הִיבְּרִידַצְיָה של הָא עם דָא במדינת ישראל רוויית כישרונות אבל מְפוּרְטֶצֶ'ת + נעדרת סֵדֶר + נעדרת משמעת + נעדרת אִרְגוּן + נעדרת אין סוף יכולות מבצעיות וארגוניות שנדרשות מ-משטרת ישראל כדי ל-אֶכוֹף את חוקי מדינת ישראל על אזרחיה. וגם: הזָמָר, היוֹצֵר, והמוסיקאי הנפלא והאדם המעניין, הכובש, ומושך תשומת לב שָלוֹם חֲנוֹךְ כפי שבימאית הטלוויזיה ענת גורן משרטטת את דמותו הייחודית. וגם: הָצֶמֶד אסי עזר ורותם סלע הם שני מנחים ילדותיים-שטותניקים של המִשְדָר "נִינְגָ'ה ישראל" (משודר בערוץ 12) יחדיו עם הזוּג ניב רסקין וירדן ג'רבי (אלופת הג'ודו). ניב רסקין (שדר הכדורסל הבכיר של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים) וירדן ג'רבי אמורים להביא למָסָךְ את כישרון השידור ואת מהימנות המידע, ו-להיות שני אנשי טלוויזיה מומחים, מובילים, ומדריכים מקצועניים בתחום תחרויות הנינג'ה. לשם כך הם נבחרו. אולם שניהם נגלים ונחשפים לציבור צופיהם שוב ושוב כ-שדרני טלוויזיה ברמה נמוכה. בעלי בית חובבניים של המיקרופון, דַלֵי אינפורמציה, מגוחכים, נעדרי יֶדַע מינימאלי, וחסרי השכלה יסודית הֶכְרָחִית בתחומי המדעים של האנטומיה וה-פיסיולוגיה פלוס הפיסיולוגיה של המאמץ של גוף האדם כדי להוביל שידורים מהסוג הזה הקרויים "נִינְגָ'ה". הכיסוי הטלוויזיוני של "נינג'ה ישראל" איננו שידור של משחק כדורסל ו/או תיאור של תחרות ג'ודו. נדרשים מ-שני השדרנים הדלים אבל מובילים הנ"ל יֶדַע, הבנה, ובקיאות מפורטת בתורת המדעים הנ"ל מפני שהם נוגעים באופן ישיר ו-קונקרטי לרָמָה, ליכולת, ולטיב הביצוע של המתחרים, ומנגד משיקים ל-אֵיכוּת הסיקור הטלוויזיוני של ניב רסקין וירדן ג'רבי את תחרויות "נִינְגָ'ה יִשְרָאֵל". לעולם לא תשמע מילת הסבר מפיהם למשל אודות המושג הפיסיולוגי "חוּמְצָת חָלָב" ומינימום מידע אודות תהליך היווצרות "חוּמְצָת חָלָב" בשרירים בעת ביצועי ה-נִינְגָ'ה. מה זה אומר, מה פירוש הדבר, ומה מידת ההשפעה שיש לתופעת הצטברות "חוּמְצָת חָלָב" על יכולת הפעולה של שרירי גוף האדם. "חוּמְצָת חָלָב" היא חומר פסולת-רעלי שמייצר גוף האדם בכמויות גבוהות בעיקר במאמצי עבודה גדולים, ממושכים וקשים, אולם לאו דווקא רק בעת ביצועי ספורט. קציר ממושך של אספסת ו/או תלתן בשדה של האדם החקלאי באמצעות חרמש היא עבודה גופנית קשה. העמסת ירק ו/או חבילות חציר על פלטפורמה רתומה לסוסים ו/או פרדים ע"י החקלאי באמצעות קִילְשוֹן היא עבודה פיזית קשה ומאומצת בה הגוף מייצר חומצת חלב ולכן עליו לערוך הפסקות מנוחה מעֵת לעֵת. בעת מנוחה זרימת הדם בגוף האדם איננה "מבזבזת" זמן ו-מסלקת את "חוּמְצָת הֶחָלָב" מהשרירים ומעבירה אותה דרך אֵיבָר ה-כָּבֵד, שבאמצעות תהליך כימי מזהיר הופך את פסולת "חוּמְצָת הֶחָלָב" ה-רעלית לרָב סוּכָּר הקרוי גְלִיקוֹגֶן. הגליקוגן הוא חומר אנרגטי שמסייע לאדם העובד להפעיל שוב ו-מחדש את שריריו הנדרש ממנו בעת ביצוע המאמצים השונים והרבים בתחומי חייו השונים וודאי בעת תחרויות ספורט. גוף האדם הוא יצירה פלאית, מורכבת (מאוד), ו-פנטסטית של "מכונת חיים" שחייבים להכיר אותה היטב בטרם מפעילים אותה ובטרם מפעילים אותה. ובכן, בלעדי הבנה ובקיאות הכרחיים במדעי האנטומיה והפיסיולוגיה, הרי ש-מלאכת השידור הטלוויזיוני של ניב רסקין וירדן ג'רבי "נִינְגָ'ה יִשְרָאֵל" הופכת חיש מהר ל-נֵטֶל ו-נֵפֶל. החמצה ופספוס נטולי ערך. פס הקול של שניהם של ניב רסקין וירדן ג'רבי נשמע פָּתֵּטִי, שִטְחִי, מְשַעֲמֵם, רָדוּד, ו-מַר. לעולם לא תשמע מניב רסקין וירדן ג'רבי שום מילת הסבר מתמטי-פיסיקלי אודות מבנה המנופים ההפוכים של שרירי גוף האדם שאומנם מעצבים את מראהו הסימטרי ומושך תשומת לב סקרנית ו-מירבית ו-גורמים לו להיראות "יָפֶה וסֶקְסִי" (שום גבר ואישה לא יחמיצו לעולם את ההזדמנות להציץ ולהתבונן בגופם של גברים ונשים אחרים), אולם מבנה המנופים ההפוכים מכריחים את שרירי גוף האדם לבצע (כל הזמן) עבודה ומאמץ ענקיים (גם בתחרויות הנינג'ה), אך הביצועים המורכבים והמסובכים אינם יעילים ו-גורמים לשרירים השונים להתעייף במהירות. ובכן, הספורטאים שעושים את מיטבם על מסלול הנינג'ה ומחוללים את הדרמות על המסך (היציבים והנופלים כאחד) אינם אשמים בכישלון השידור הטלוויזיוני, אלא שני שדרני הטלוויזיה הכחושים ניב רסקין וירדן ג'רבי שמתארים אותם ואת מהלכי הנינג'ה שלהם. ניב רסקין וירדן ג'רבי הם הכושלים. בהם נעוץ ה-אָֹשָם. במילה אחת, פשוט עָלוּב. בשתי מילים: פספוס והחמצה. וגם: העיתונאי יוסי מלמן תוקף בעיתונו "הָאָרֶץ" בעמוד 11 (יום רביעי-9 בפברואר 2022) בחריפות רבה וחסרת תקדים בסגנון כתיבת הביקורת שלו ובשלל נימוקיו את רמטכ"ל צה"ל רב אלוף אביב כוכבי, ומכנה אותו בכותרת ראשית, "רמטכ"ל יוּמְרָנִי וכוֹשֵל (!)". לא פחות (!). מדובר בהטלת כתב אישום קטגורי כבד ע"י העיתונאי יוסי מלמן שמתפרסם בעיתון "הָאָרֶץ" נגד מפקד צבאות ישראל. היה לי באופן אישי מאוד לא פשוט ולא נוח לקרוא את המֵידָע השלילי הנ"ל בן כ-1000 (אלף) מילים שרשם אתמול יוסי מלמן אודות רמטכ"ל צה"ל רב אלוף אָבִיב כּוֹכָבִי. אינני זוכר ש-אֵי מִי מהרמטכ"לים של צה"ל מאז תקופתו של רמטכ"ל צה"ל הראשון רב אלוף יעקב דורי בעת מלחמת העצמאות ב-1948 וגם לא אֵי מי מ-מפקדי צבאות ישראל בתקופה התנ"כית בימי המלכים שָאוּל הָמֶלֶךְ, דָוִד הָמֶלֶךְ, ושְלֹמֹה הָמֶלֶךְ – הוגדרו ו-כוּנוּ ע"י בני הדוֹר הנוכחי ובני הדורות ההם בתקופת התנ"ך, "כ-מפקד צבאי יומרני וכושל". לא אבנר בֶּן נֵר רמטכ"ל צבא שָאוּל המלך, לא יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה רמטכ"ל צבא דָוִד המלך, וגם לא בְּנָיָהוּ בֶּן יְהוֹיָדָע רמטכ"ל צבא שְלֹמֹה המלך. ההיסטוריונים התנ"כיים מהללים אותם. הפוסט המדובר של יוסי מלמן כפי שהופיע בעיתון "הָאָרֶץ" ביום רביעי-9 בפברואר 2022 אודות רמטכ"ל צה"ל רב אלוף אביב כוכבי וכותרתו הנוראית, המביכה, והמבלבלת, "רמטכ"ל יוּמְרָנִי וכוֹשֵל (!)", מהווה כתם שחור ו-הפתעה מַרָה עבורי. המידע שפרסם יוסי מלמן אודות רב אלוף אביב כוכבי הָמַם אותי. נפל דָבָר בישראל. וגם: הפרשן הפוליטי הדומיננטי של רדיו גלי צה"ל יעקב ברדוגו בחמש השנים האחרונות ומי ששידר לצדו של השַדָּר המוביל שלו ירון ווילנסקי את "חֲמֵש בַּעֶרֶב", הודח וסולק מתפקידו. פוסט מס' 1055. הועלה לאוויר ביום שלישי-8 בפברואר 2022 ונוספו לו מידעים חדשים ביום רביעי-9 בפברואר 2022 וביום חמישי-10 בפברואר 2022. אזרחים וותיקים ותמימים כמוני מצפים לתגובה של רב אלוף אביב כוכבי כנגד האשמות החמורות שמעלה נגדו בפרהסיה העיתונאי יוסי מלמן והמתומצתות בשלוש המילים הקטלניות האלה: "רמטכ"ל יוּמְרָנִי וכוֹשֵל (!)". וגם: הציבור ממתין לתגובתו של איש רדיו גלי צה"ל המפוטר הפרשן הוותיק יעקב ברדוגו. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי. פוסט מס' 1055. הועלה לאוויר ביום שלישי-8 בפברואר 2022 ונוספו לו מידעים חדשים ביום רביעי-9 בפברואר 2022 וביום חמישי-10 בפברואר 2022.
טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. נטשתי בטריקת דלת. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
1. התנצלות.
אנוכי מתנצל על שאינני עונה לתגובות של מאות רבות של אזרחים שהגיבו לפוסט מס' 1054 ואשר דן בגב' אתי קרייף (הפכה בתוך זמן קצר בדרך מאוד מסוימת ובתנאים מאוד קונקרטיים ל- Celebrity לאומית). הבלוג YOASHTVBLOG.CO.IL פתוח מאז קיץ 2012 לכל דיכפין, קורא, ו/או מתעניין באשר הוא, אולם אינני עונה למגיבים. מענה למגיבים (והם כאמור המוני המונים) גוזל ממני יותר מידי זמן שהוא יקר מפז עבורי. מתנצל ומבקש סליחה.
2. אדיר מילר הוא קומיקאי יָרוּד וכושל.
הופעת ה- Seat up של אדיר מילר בערוץ 12 הנוגעת ומתייחסת לנסיך האנגלי צ'ארלס ולכתר המלוכה הבריטי שבשעה זאת עדיין מונח על ראשה של אמו המלכה אליזבט ה- 2 מזה 70 שנה (מלכת אנגליה היא בת 95, היום) היה עלוב, יָרוּד, ודוֹחֶה. כיצד עודד בן עמי מסכים לשדר נפולת של Item כזה בתוכנית טלוויזיה שהוא מגיש אותה ומזוהה עם שמו..
3. שערוריית השימוש בתוכנת הרוגלה NSO ע"י משטרת ישראל נגד אזרחים ישראליים. האם זה נכון…???
שערוריית הריגול של משטרת ישראל הבאה לידי ביטוי בהאזנה, במעקב, ובפריצת מכשירי הטלפונים הסלולאריים של עשרות אישים בכירים במדינת ישראל באמצעות תוכנת ה-רוגלה NSO, לא רק שאיננה מאפיינת את חייה של מדינה דמוקרטית, אלא מדובר ברעידת אדמה של ממש (!). בלתי נסבל ולא מתקבל על הדעת. דרושה הקמה מיידית של וועדת חקירה ממלכתית בכל הנוגע לפרשה ה-נ"ל כיצד מתרחשת תופעה מזוויעה ומעוררת חלחלה שכזאת במדינה חופשית ודמוקרטית כ- ישראל. ישראל איננה רוסיה ולא וולדימיר פוטין מנהל אותה. הרבה יותר מבושה וחרפה.
4. תחרות הספורט "נינג'ה ישראל" המשודרת בערוץ 12 חושפת מידי שבוע את חובבנותם, רמתם הנמוכה, והנחייתם הילדותית והקטנונית של שני מנחי התוכנית אסי עזר ורותם סלע. החשיפה הטלוויזיונית איננה מיטיבה גם עם שני השדרנים – פרשנים של "נינג'ה ישראל" ניב רסקין וירדן ג'רבי נעדרי כל ידע בתורת האנטומיה וה-פיזיולוגיה של גוף האדם ולכן האינפורמציה שהם מוסרים לצופיהם הופכת למידע שטחי, ריק, חלול, לא חשוב, וחסר ערך.
תחרות הספורט "נינג'ה ישראל" המשודרת בערוץ 12 חושפת מידי שבוע את חובבנותם, רמתם הנמוכה, והנחייתם הילדותית והקטנונית של שני מנחי התוכנית אסי עזר ורותם סלע. החשיפה הטלוויזיונית איננה מיטיבה גם עם שני השדרנים – פרשנים של "נינג'ה ישראל" ניב רסקין וירדן ג'רבי נעדרי כל ידע בתורת האנטומיה וה-פיזיולוגיה של גוף האדם ולכן האינפורמציה שהם מוסרים לצופיהם הופכת למידע שטחי, ריק, חלול, לא חשוב, וחסר ערך. שניהם, ניב רסקין וירדן ג'רבי רשלנים בידע והבנת תורות האנטומיה והפיסיולוגיה של גוף האדם. רמת המידע שלהם בתחום – מגוחכת (!), שניהם אינם מתייחסים כלל ליחסים שבין נתון גובהם של המתחרים לבין נתון משקלם של המתחרים הנושאים בעול, ו/או בניסוח פיזיקאלי פופולארי הם אינם דורשים תשומת לב מצופיהם ליחסים המתמטיים שמתקיימים לאורך כל הדרך רוויית המכשולים של מסלול הנינג'ה בין גודל ומשקלה של המסה של גוף האדם לבין מידת אורכה וגובהה. שניהם אינם מתייחסים לעולם ולא מסבירים לצופיהם את העובדה ו/או אם תרצו את הנתון שמרבית המכשולים המרכיבים את מסלול הנינג'ה הם מכשולי תלייה. אין מדובר כאן במסלול שדורש מהמתמודדים והמתמודדות כישרון אקרובטי קרקעי כלשהו. מכשולי התלייה מעצימים את מאבקו "האווירי" הממושך של הספורטאי באמצעות קבוצות שרירים קונקרטיים, אלה הם השרירים הכופפים של זרועותיו, ידיו, וכפות ידיו, שרירי כתפיו (כמו שריר הדלתא / Delta), שרירי החזה הגדול, שרירי הגב הגדול, ושרירי הבטן – כנגד כוח המשיכה של כדור הארץ (!). שניהם, ניב רסקין וירדן ג'רבי אף פעם אינם מתייחסים ולא מדווחים לצופיהם כאמור לעיל אלו קבוצות שרירים בגופו של הספורטאי הם אלה שנדרשים לבצע את המאמץ הגדול ביותר, הראשי ביותר, והעיקרי ביותר בעת ניסיון מאבקיו לצלוח את מסלול הנינג'ה לכל אורכו כדי להגיע בשלום אל ה-באזר. הם לעולם אינם מתייחסים לעובדה הפיסיולוגית המכרעת (!) כי בעת המאמץ השרירי העצום הנדרש ע"י הספורטאי כדי "להכניע" בזרועותיו, ידיו, וכפות ידיו את מכשירי התלייה המאכלסים את מסלול הנינג'ה לכל אורכו, גופו התלוי באוויר והמתנגד לכוח המשיכה של האדמה (הפועל עליו ללא הפסק), מייצר את החומר ה-רעלי הקרוי "חומצת חלב", ואשר משפיע מייד על כושר ויעילות עבודת שרירי הזרועות וכפות הידיים העייפים מנשוא (!). ניב רסקין וירדן ג'רבי הם שני שדרני טלוויזיה טריביאליים, רשלנים, עניים, ונעדרים כל אינפורמציה מינימאלית הדנה בעיקרי מדעי האנטומיה וה-פיסיולוגיה של גוף האדם באותו ענף הספורט הקונקרטי הזה הקרוי "נינג'ה ישראל". ניב רסקין וירדן ג'רבי נעדרים כל מושג ב- "תורת התנועה" אודות מבנה ופעולת שרירי השלד המניעים את תנועת עצמות השלד, אך הם כולם עובדים על עיקרון המנופים ההפוכים (!). גוף האדם הוא בריאה נפלאה ויפהפייה אך עבודת השרירים (הרצוניים) של גופו המניעים את גופו מורכבים ממנופים לא יעילים ולכן מתעייפים חיש מהר שניהם, ניב רסקין וגם ירדן ג'רבי אלה שנבחרו ע"י הנהלת ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים לאייש את עמדת השידור הטלוויזיונית של "נינג'ה ישראל", והופקדו על החזקת המיקרופונים, מחמיצים פעם אחר פעם ו-לאלתר את משימת השידור הטלוויזיונית המקצועית שהוטלה עליהם לשדר ולנתח במיומנות ובמומחיות תוך הפגנת ידע ב-תחומים הנ"ל, את מהלך תחרויות "נינג'ה ישראל" עבור הציבור בישראל. ניב רסקין ו-ירדן ג'רבי מהווים צוות שידור כושל ו-אכזבה גדולה (!). חיש מהר מתברר כי הם שני שדרני טלוויזיה טריוויה חובבניים, בורים, משעממים, וכושלים שאינם בקיאים ולא ברי סמכא בתחום המדובר. עסק עלוב. לצורך השוואה : ערוץ 12 זקוק באופן דחוף לפרשן ו/או פרשנית בעת שידור "נינג'ה ישראל" (מישהו ו/או מישהי) ברמה של פרופסור גבי ברבש (פרשן נפלא, רהוט, ומהימן במדע הרפואה), מי שמאיר מעת לעת באולפן החדשות של ערוץ 12 בשפת הרפואה החסכונית, המדויקת, והמובנת שלו את עיניו של הציבור, ומנתח ומפרשן היטב את פרטי תחלואת מגיפת נגיף הקורונה הנוגעים לגורמי התחוללותה והתפשטותה בקרב הציבור כולו מדינת ישראל. ניב רסקין וירדן ג'רבי אינם מתקרבים אפילו לקרסוליו של פרופסור גבי ברבש המוכשר שבין היתר נולד כאישיות טלוויזיונית. שניהם, ניב רסקין וירדן ג'רבי כל כך רדודים, טריביאליים, וסתמיים עד שהם הופכים ל-חסרי ערך. צוות השידור של "נינג'ה ישראל" המשודר בערוץ 12 זקוק באופן דחוף לפרשן ו/או פרשנית לפחות ברמה של פרשן הכדורסל כמו מר שי האוזמן, לדוגמא. מישהו ו/או מישהי שמדע האנטומיה והפיסיולוגיה של גוף האדם הוא לחם חוקו ושגור בפיו. אסכם זאת כך : מדינת ישראל רוויה בכישרונות טלוויזיוניים שיודעים ומסוגלים לעשות עבודה פי 1000 (אֶלֶף) טובה יותר מזאת הטריביאלית, המשעממת, והבלתי מקצועית שעושים שני הצמדים אסי עזר + רותם סלע וניב רסקין + ירדן ג'רבי. פספוס והחמצה טלוויזיוניים מַרִים של ערוץ 12 (!).
5. תוכנית הטלוויזיה "מאסטר שף VIP" (כוללת בתוכה ידוענים כאלה ואחרים) המשודרת אף היא בערוץ 12, הופכת לכישלון קולוסאלי בעקבות ארבעת השופטים שלה חיים כהן, ישראל אהרוני, אייל שני, ומיכל אנסקי.
תוכנית הטלוויזיה "מאסטר שף VIP" (כוללת בתוכה ידוענים כאלה ואחרים) המשודרת אף היא בערוץ 12, הופכת לכישלון קולוסאלי בעקבות ארבעת השופטים / מנחים שלה חיים כהן, ישראל אהרוני, אייל שני, ומיכל אנסקי. כל ארבעת השופטים/ מנחים הנ"ל נחשפים כמשת"פים שמפחדים ו-יראים את אימת המוניטין של המשתתפים הסלבריטאים בתחרות. כל ארבעת השופטים / מנחים האלה מנהלים מעין מסע חנופה (כמעט מושלם) אל משתתפי ה- VIP,. ומתייחסים לתבשיליהם של הסלבריטיז בסלחנות יתירה כשהם מזמזמים לכבודם את מנגינת הללויה. כל המתחרים והמתחרות שם נפלאים, מוצלחים, וכישרוניים ברמה הגבוהה ביותר של עשיית אוכל ונושאים חן בעיני ארבעת השופטים הנ"ל. אין במתחרים כל פגם מ-לאה שנירר ועד דודי אמסלם, אלכס חזנוב, וחנה לסלאו. מדובר במכירת חיסול. הצגת טלוויזיה חלשה וזולה שאיננה שווה ביקורת מפני שהיא מתחת לכל ביקורת. טקסטי השבח האין סופיים שמעניקים חיים כהן + ישראל אהרוני + אייל שני + מיכל אנסקי למתחרי ה- VIP הם הפתעה לרעה.
6. מוסיקה.
אנוכי אוהב מוסיקה. מאוד אוהב מוסיקה. מאוד אוהב מוסיקה קלאסית וקלה על כל גווניה ואפשרויותיה. המוסיקה לגווניה השונים היא אחד הגלגלים החשובים המניעים את לבי את משאבת הדם של גופי. אנוכי יכול ויודע לשרוק (ו/או לזמזם) בע"פ לעצמי את "הקונצרט לכינור" של מנדלסון ואת "הקונצרט לחצוצרה" של היידן, ואת "וואלס הדנובה הכחולה" של יוהאן שטראוס ואת "חליל הקסם" של מוצרט, ואת "פינלנדיה" של יאן סיבליוס, ואת "מחול החרבות" של חאצ'אטוריאן ו- עוד עשרות רבות אולי מאות של יצירות מוסיקאליות קלאסיות אחרות של קומפוזיטורים נוספים שהפכו אותי למאושר יותר בחיי. אנוכי בן 84 היום, אולם במקביל אני יכול ויודע לשרוק ולזמזם את המוסיקה ואת שיריו של הזמר האמריקני האחד והיחיד האהוב עליי ביותר אלוויס פרסלי (Elvis Presley), כמו Love me tender, Jailhouse rock, King Creole ו/או Heartbreak Hotel, ועוד המון שירים אחרים שלו. לא היה זמר כמו אלוויס פרסלי שמיתרי גרונו העניקו לו גוון קול בריטון ייחודי ומיוחד שהיה רק שלו. הוריו אִמוֹ גלאדיס (Gladis) ו-אָבִיו וורנון (Vernon) שרטטו בעזרת הגנטיקה שלהם נער יפה תואר ומראה שהיה גם זמר נפלא. על אחד המדפים בחדר העבודה שלי נשענים יותר מ-50 ספרים תיעודים אודותיו של אלוויס פרסלי. אנוכי רוחש לו אהבה רבה מאז שנת 1957. אנוכי מחזיק בתקליטיה שלי את כל שיריו (יותר מ- 700) וכל תקליטיו (CD) של אלוויס פרסלי. אין דבר כזה מוסיקה לא טובה. אולם יש דבר כזה מוסיקה שאתה אוהב ומוסיקה שאתה פחות אוהב. ואיך אפשר שלא להקריא כמעט באותה נשימה עוד זמר אמריקני דגול בלתי נשכח את Ricky Nelson, שגם אותו אנוכי מאוד אוהב אלוויס פרסלי וריקי נלסון ודור שלם של עוד ועוד זמרים וזמרות נוספים ונוספות שהפכו אותי מאושר יותר בחיי. ובכן כל מה שנותר לי ברגע זה הוא להתנחם בסיפור הטלוויזיוני המעניין והמפורט אודות הזמר, המלחין והיוצר הישראלי שלום חנוך כפי שמספרת אותו בימאית הטלוויזיה המצוינת, ענת גורן. אבל, ויחד עם זה, אנוכי שוב נתקל בתופעה מעניינת שלא הוסברה ולא נותחה ע"י ענת גורן (וגם לא ע"י אחרים שבקיאים בתחום) : כיצד קרה שדווקא בקיבוץ משמרות עלו לגדולה שלושה זמרים ישראליים נודעים, מוכשרים, ובעלי מוניטין שהיטיבו עם אוזניי כמו שלום חנוך יבד"ל, חנן יוֹבֵל יבד"ל, ו-מאיר אריאל ז"ל…??? שלום חנוך איננו רק מוסיקאי נפלא. שלום חנוך איננו רק יוצר מזהיר, ושלום חנוך איננו רק זָמָר דָגוּל בעל מורשת. הוא ראשית דבר אדם בעל אישיות ברמה גבוהה. אדם בעל קומה ענקית. איש מעניין, חכם, נבון, ומרתק שמצלמת הטלוויזיה והמיקרופון, שלא באורח פלא, מחבבים אותו ומחמיאים לו. תודה טלוויזיונית שלי לענת גורן ותודה לשלום חנוך. מדובר בתיעוד חשוב. אנוכי בן 84, היום. אנוכי אוהב מאוד מוסיקה על כל גווניה וצורותיה. גדלתי על שלום חנוך (שירו "משיח לא בא ו-משיח גם לא מטלפן" הוא לעד בלתי נשכח), אריק איינשטיין ז"ל, יורם גאון, שלמה ארצי, הדודאים (בני אמדורסקי ז"ל וישראל גוריון יבד"ל), שושנה דמארי ז"ל, יפה ירקוני ז"ל, אילקה ואביבה ("מה יפים הלילות בכנען"), חווה אלברשטיין, יהודית רביץ, להקת "בנזין" ויהודה פוליקר, שלושת אנשי וזמרי "הגשש החיוור" (שייקה לוי, גברי בנאי יבד"ל וישראל פוליאקוב ז"ל) ועוד רבים ורבות אחרים שלא הזכרתי כאן. הרשימה הישראלית היא כמעט אין סופית. לפני שנים רבות שלושת ילדיי הקטנים תלו על הקירות בחדרם תמונות פוסטרים גדולות של אריק איינשטיין ושלום חנוך. זאת הייתה האווירה במשפחתנו. גדלתי על המוסיקה הישראלית בדיוק כפי שגדלתי על אלוויס פרסלי, ריקי נלסון, פט בון, החיפושיות, דין מרטין, פרנק סינטרה, בינג קרוסבי, בילי היילי, ריצ'ארד הקטן, קליף ריצ'ארד, ברנדה לי, דוריס דיי, קוני פראנסיס, פגי לי, הלן שפירו, אלה פיצג'ראלד, שרה ווהן, ואשנה ואומר שוב, ועוד רבים ורבות אחרים שעשו אותי לאדם מאושר יותר בחיי. גם הרשימה הבינלאומית היא אין סופית. אנוכי אוהב מאוד גם להקשיב ולהאזין למוסיקה קלאסית על יוצריה השונים וגווניה השונים. גם כאן הרשימה היא אין סופית. אסכם זאת כך במילים האלה : התיעוד של אשת הטלוויזיה ענת גורן את המוסיקאי, היוצר, והזמר שלום חנוך הוא מרגש, מעניין, חשוב, ונוגע ל-לִבִּי.
7. מלאכת ההשוואה בכל תחומי חיינו היא מהלך טבעי וכמעט אוטומטי שכל אדם בעל היגיון משתמש בה שוב ושוב ו-פעם אחר פעם, ועוד פעם שוב ושוב ו-פעם אחר פעם.
מזלו הרע של המגיש המוסיקאלי גדי ליבנה ברשת ב' של תאגיד "כאן 11" את התוכנית "רגעי קסם" הוא הימצאותו בסביבה של מגיש מוסיקאלי נוסף אחר שעולה עליו פי כמה וכמה וללא כל השוואה, לא עשרת מונים אלא אלף מונים, וקוראים לו דן כנר. דן כנר שמגיש ברשת ב' של תאגיד "כאן 11" את מתוק מאז. דן כנר הוא עילוי בתחום הרדיופוני. מגיש, מנחה, וקריין ברמה בינלאומית גבוהה (!). גדי ליבנה לידו הוא ברמה של גמד. Tabula Rasa.
8. פעם ראשונה שאנוכי מוצא את עצמי קורא כי רמטכ"ל צה"ל רב אלוף אביב כוכבי מותקף בגלוי ע"י העיתונות בטקסט ארוך, רחב, ו-עמוק בן כ-1000 (אלף) מילים וחסר תקדים בחריפותו, כפי שכתב אותו עיתונאי "הָאָרֶץ" בעיתון "הָאָרֶץ" יוסי מלמן ביום רביעי – 9 בפברואר 2022.
ראה עיתון "הָאָרֶץ" מיום רביעי – 9 בפברואר 2022 עמוד 11. התוקף הוא העיתונאי יוסי מלמן וכותרת פוסט התקיפה שלו היא, "רמטכ"ל יומרני וכושל". בכותרת המשנית של פוסט התקיפה החריף הנושא כמעט 1000 (אלף) מילים כותב ומדגיש יוסי מלמן, כלהלן : "בתאונות שגרמו למות לוחמים, כוכבי קידם כמה מהקצינים שסרחו והתנערו מאחריות, ואף המעיט בחומרת התקרית". במהלך הפוסט החריף מוסיף יוסי מלמן את חוות דעתו הבאה הזאת : "כוכבי היה יכול להיות הרמטכ"ל האולטימטיבי. הוא צמח בצנחנים, רהוט, מתנסח היטב, אינטליגנטי, מפגין ביטחון עצמי ונראה כמו גנרל מיליון דולר. אין פלא שהתקוות שתלו בו עם כניסתו לתפקיד הרקיעו שחקים, אבל דווקא התכונות האלה עומדות לו לרועץ…". מדובר בפוסט קטגורי מפורט מאוד, מנומק, ו-רווי טענות רציניות וכבדות משקל נגד רב אלוף אביב כוכבי. אנוכי בן 84, היום. אינני זוכר שעיתונאי כלשהו כתב בעיתון כלשהו אי פעם את חוות דעתו על אי מי מ-רמטכ"לי צה"ל מאז ימיו של הרמטכ"ל צה"ל הראשון רב אלוף יעקב דורי במלחמת העצמאות ב- 1948 טקסט כה אגרסיבי, כה תוקפני, כה בּוֹטֶה, כה חָמוּר, וכה אָלִים המכנה את מפקד צבאות ישראל בשלוש מילים, "רמטכ"ל יומרני וכושל". לא פחות ממדהים ומאכזב. אינני זוכר גם את ההיסטוריונים של התנ"ך מכנים בשפה כה בוטה ואגרסיבית ושלילית את מי מ-אי מפקדי צבאות ישראל בימים ההם לפני אלפי שנים, וודאי לא את אלה של שאול המלך (אבנר בן נר), של דוד המלך (יואב בן צרויה), ושל שלמה המלך (בניהו בן יהוידע).ה- פוסט מהסוג הזה שכתב יוסי מלמן כה רחב בהיקפו, באגרסיביותו, ובנימוקיו (!), איננו יכול להישאר ללא תגובת צה"ל, ללא תגובת ממשלת ישראל, וללא תגובת משרד הביטחון. עד כמה שאנוכי יודע רב אלוף אביב כוכבי הוא מפקד צבאי מוכשר מאוד ואמיץ מאוד, בעל עבר קרבי עשיר, איש צבא לא רק עתיר ניסיון ובעל דוגמא אישית ומוּסָר אִישִי, אלא בראש וראשונה הוא מנהיג צבאי חכם, נבון, בעל חזון, וצנוע. כתב הקטגוריה של יוסי מלמן כפי שהוא מתפרסם בעיתון "הָאָרֶץ" ביום רביעי – 9 בפברואר 2022 דורש מייד להעמיד מולו כתב סנגוריה לזכותו של רמטכ"ל צה"ל רב אלוף אביב כוכבי.
9. תוכנית האקטואליה "חמש בערב" המשודרת ברדיו גלי צה"ל בהובלת שדרן רדיו גלי צה"ל הוותיק ירון ווילנסקי והפרשן הצמוד שלו מזה כ-חמש שנים יעקב ברדוגו בוטלה בהרכבה הנוכחי החל מהיום, יום חמישי – 10 בפברואר 2022. יעקב ברדוגו הוּדַח וסולק מרדיו גלי צה"ל.
מדינת ישראל רוויה באין סוף כישרונות רדיופוניים וטלוויזיוניים שיודעים ומסוגלים להיכנס מייד לנעליו הקטנות, ולחלל צר המידות בנוי ומורכב מארבעה כתלים ימניים, שהותיר אחריו יעקב ברדוגו. וזאת למרות שיעקב ברדוגו הוא שדרן רדיו מוכשר ודומיננטי שעשה בי"ס לשַדָּר המוביל החלש, הנִרְפֶּה, המשעמם, והוותיק שלו ירון ווילנסקי. סילוקו והדחתו של יעקב ברדוגו מהמיקרופון של רדיו גלי צה"ל הוא יותר מאשר הנפת סמרטוט אדום מתגרה ראשית דבר מול ולנגד עיניו של ירון ווילנסקי, כאמור השַדָּר המוביל של יעקב ברדוגו. נראה מה יהיה גובה הגלים, רמת הדי בת קול, פרטי איכות וטיב התגובה והריאקציה, אופן המענה, ועוצמת ה-רזוננס הנוגעים לסילוקו, הדחתו, והרחקתו של הפרשן יעקב ברדוגו ממיקרופון רדיו גלי צה"ל. אנשי הליכוד והימין ובראשם הפוליטיקאים בנימין נתניהו, אמיר אוחנה, מירי רגב, יואב קיש, וגם אחרים מ-אוהדיו של יעקב ברדוגו כבר מיהרו להודיע ולהצהיר לאומה שסילוקו של יעקב ברדוגו מהמיקרופון הצה"לי הוא מעשה הדחה פוליטי. הרוחות ברדיו גלי צה"ל סוערות והגלים הרועשים, גבוהים (!). שום דבר לא נגמר. יהיה לכך המשך. הפתרון הנכון להתרת הפלונטר הרדיופוני ב- "חמש בערב", איננו נמצא במשוואת ההדחה הנמהרת שננקטה כנגד יעקב ברדוגו. את יעקב ברדוגו היה צריך להשאיר על מושב הפרשן מצדה האחד של המשוואה, ודווקא לפטר ולהעיף את השדר המוביל החלשלוש שלו ירון ווילנסקי מצדה השני של המשוואה המתמטית הבלתי מאוזנת הזאת. משקלו הרדיופוני של יעקב ברדוגו גדול לאין ערוך מהאיש שיושב מולו בצד השני של המאזניים. ירון ווילנסקי החלש ובמידה לא מועטה גם מגוחך איננו משתווה בשום מהלך כזה ו/או אחר ליעקב ברדוגו הדומיננטי. עוד לא מאוחר להציב במקומו של ירון ווילנסקי מוביל ומנווט חדש ברמה של מנהיג שידור : את אמנון אברמוביץ' למשל ו/או את רביב דרוקר (ו/או כל מישהו אחר בדמותם), ובכך לייצר משוואה טלוויזיונית מתמטית מאוזנת וגם הרבה יותר מעניינת ומרתקת. אנוכי מת לראות את אמנון אברמוביץ' ו/או את רביב דרוקר מובילים ומנהיגים את "חמש בערב" ברדיו גלי צה"ל כאשר לימינם ו/או משמאלם יושב לו אותו האיש הנדון, המודח, והמנותח בפוסט 1055 שקוראים לו יעקב ברדוגו.
סוף הפוסט מס' 1055. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי. הועלה לאוויר ביום שלישי – 8 בפברואר 2022.
תגובות
פוסט מס' 1055. הִיבְּרִידַצְיָה של הָא עם דָא במדינת ישראל רוויית כישרונות אבל מְפוּרְטֶצֶ'ת + נעדרת סֵדֶר + נעדרת משמעת + נעדרת אִרְגוּן + נעדרת אין סוף יכולות מבצעיות וארגוניות שנדרשות מ-משטרת ישראל כדי ל-אֶכוֹף את חוקי מדינת ישראל על אזרחיה. וגם: הזָמָר, היוֹצֵר, והמוסיקאי הנפלא והאדם המעניין, הכובש, ומושך תשומת לֵב שָלוֹם חֲנוֹךְ כפי שבימאית הטלוויזיה ענת גורן משרטטת את דמותו הייחודית. וגם: הָצֶמֶד אסי עזר ורותם סלע הם שני מנחים ילדותיים של המשדר "נִינְגָ'ה ישראל" (משודר בערוץ 12) יחדיו עם ניב רסקין וירדן ג'רבי שאמורים להיות שני שדרנים מובילים ומקצועניים בתחום, אולם נגלים ונחשפים לציבור צופיהם שוב ושוב כ-שדרני טלוויזיה ברמה נמוכה, חלשים, חובבניים, דַלֵי אינפורמציה, מגוחכים, ו-נעדרי יֶדַע מינימאלי וחסרי השכלה יסודית הֶכְרָחִית בתחומי המדעים של האנטומיה וה-פיסיולוגיה פלוס הפיסיולוגיה של המאמץ של גוף האדם, הנוגעים באופן ישיר ו-קונקרטי לרמה וטיב ואיכות הסיקור שלהם את תחרויות "נִינְגָ'ה יִשְרָאֵל". נֵפֶל, פָּתֵּטִי, שִטְחִי, רָדוּד, ו-מַר. במילה אחת פשוט עָלוּב. וגם: העיתונאי יוסי מלמן תוקף בעיתונו "הָאָרֶץ" בעמוד 11 (יום רביעי-9 בפברואר 2022) בחריפות רבה וחסרת תקדים בסגנון כתיבת הביקורת שלו ובשלל נימוקיו את רמטכ"ל צה"ל רב אלוף אביב כוכבי, ומכנה אותו, "רמטכ"ל יוּמְרָנִי וכוֹשֵל (!)". לא פחות (!). מדובר בהטלת כתב אישום קטגורי כבד ע"י העיתונאי יוסי מלמן שמתפרסם בעיתון "הָאָרֶץ" נגד מפקד צבאות ישראל. היה לי מאוד לא פשוט לקרוא את המֵידָע השלילי הנ"ל בן כ-1000 (אלף) מילים שרשם אתמול יוסי מלמן אודות רמטכ"ל צה"ל רב אלוף אָבִיב כּוֹכָבִי. אינני זוכר ש-אֵי מִי מהרמטכ"לים של צה"ל מאז תקופתו של רמטכ"ל צה"ל הראשון רב אלוף יעקב דורי בעת מלחמת העצמאות ב-1948 וגם לא אֵי מי מ-מפקדי צבאות ישראל בתקופה התנ"כית בימי המלכים שָאוּל הָמֶלֶךְ, דָוִד הָמֶלֶךְ, ושְלֹמֹה הָמֶלֶךְ הוגדרו ו-כוּנוּ ע"י בני הדוֹר הנוכחי ובני הדורות הם בתקופת התנ"ך, "כ-מפקד צבאי יומרני וכושל". לא אבנר בֶּן נֵר רמטכ"ל צבא שָאוּל המלך, לא יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה רמטכ"ל צבא דָוִד המלך, וגם לא בְּנָיָהוּ בֶּן יְהוֹיָדָע רמטכ"ל צבא שְלֹמֹה המלך. ההיסטוריונים התנ"כיים מהללים אותם. הפוסט המדובר של יוסי מלמן כפי שהופיע בעיתון "הָאָרֶץ" ביום רביעי-9 בפברואר 2022 אודות רמטכ"ל צה"ל רב אלוף אביב כוכבי וכותרתו הנוראית והמביכה, "רמטכ"ל יוּמְרָנִי וכוֹשֵל (!)", מהווה הפתעה מַרָה עבורי. המידע שפרסם יוסי מלמן אודות רב אלוף אביב כוכבי הָמַם אותי. נפל דָבָר בישראל. וגם: הציבור ממתין גם לתגובתו של איש רדיו גלי צה"ל המפוטר יעקב ברדוגו. מס' 1055. הועלה לאוויר ביום שלישי-8 בפברואר 2022 ונוסף לו עוד מידע ביום רביעי-9 בפברואר 2022. אזרחים וותיקים ותמימים כמוני מצפים לתגובה של רב אלוף אביב כוכבי כנגד האשמות החמורות שמעלה נגדו העיתונאי יוסי מלמן והמתומצתים בשלוש המילים הקטלניות האלה, "רמטכ"ל יוּמְרָנִי וכוֹשֵל (!)". כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי. — אין תגובות
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>