פוסט מס' 1146. צל"ג (חֵלְקִי שהופך בהמשך ל-שָלֵם אבסולוטי) לקבוצת ההפקה של ערוץ "כָּאן 11" את אירועי מונדיאל קָאטָאר 1022, חברת הפקה שעושה כל מאמץ וממשיכה להחביא מציבור הצופים ולשמור בסוד את המידע שמזהה בכתוביות על המסך (Super imposing) מי הם השדרנים והפרשניות + הפרשנים שמובילים את כלל השידורים הישירים של מונדיאל קאטאר 2022 כמו למשל המשחק (נערך ביום שני – 28 בנובמבר 2022) סרביה – קמרון 3:3. חיש מתברר שאין מדובר במקרה בודד אלא בשיטה כוללת. אין מדפיסים ולא מזהים על המסך את שמות השדרנים + שמות הפרשנים והפרשניות. לא רק תמוה. אלא מֵבִיךְ, מוּזָר, פָּסוּל, ובלתי מְקוּבָּל. ה-צל"ג החֵלְקִי הופך מהר מידי ל-שָלֵם אבסולוטי בעקבות יתרונות טלוויזיוניים ש-יש אותם ל- "כאן 11" אך הוא מתעקש ל-הפוך אותם לחסרונות, והוא מצליח. פוסט מס' 1146. הועלה לאוויר ביום שני – 28 בנובמבר 2022. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי.
פוסט מס' 1146. חוֹקֵר וְכוֹתֵּב יואש אלרואי. הועלה לאוויר ביום שני-28 בנובמבר 2022. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי.
צל"ג (חֶלְקִי שהופך בהמשך ל-שָלֵם אבסולוטי) מוענק לקבוצת ההפקה של ערוץ הטלוויזיה "כאן 11" המפיקה ואחראית על העברת אירועי מונדיאל קָאטָאר 2022 בשידורים ישירים, מ-קָאטָאר למדינת ישראל. זאת חברת הפקה מיוחדת במינה שעושה משום מה כל מאמץ וממשיכה להחביא מציבור הצופים במדינת ישראל ולשמור ב-סוֹד באופן שיטתי את המידע שאמור לזהות לצופים (שלה!) באמצעות כתוביות בולטות על המסך (Super imposing) מי הם כלל כוח האדם של "כאן 11" השדרנים, הפרשנים והפרשניות, המפיקים והטכנאים שמעבירים, משדרים, ומפרשנים מ-קָאטָאר לציבור הישראלי היושב ב-ציוֹן את אירועי ומשחקי גביע העולם בכדורגל של קאטאר 2022. פשוט מדהים. למשל: חברת ההפקה הנ"ל הזאת מצליחה להסתיר מאיתנו מי הוא השדרן שמוביל את השידור הישיר של המשחק (יום שני-28 בנובמבר 2022) סֶרְבִּיָה (Serbia) נגד קָמֶרוּן (Cameroon) 3:3, ומי היא השדרנית/פרשנית שיושבת לידו בעמדת השידור באצטדיון ב-קָאטָאר 2022, ו-משמשת מִשְעָן עבורו, שותפה, ו-עֵזֶר כנגדו בעמדת השידור המשותפת של שניהם באחריות "כאן 11", ב-קָָאטאָר 2022. המשחק הנ"ל הזה הסתיים כבר לפני שעה אולם עד לרגע כתיבת פוסט זה מס' 1146 ו-עלייתו לאוויר, אינני יודע מי הם השניים האנונימיים הללו הנ"ל השייכים לקבוצת השידור של "כאן 11", מה שמם ותחום מומחיותם, ו-גם של כל מיני האחרים נשים וגברים, שנבחרו ע"י הנהלת "כאן 11" לאייש את האולפן המנווט ו-להעביר למאות אלפי צופים (וגם לי) את המֵידָע הנ"ל הנוגע לשידורים הישירים שמיובאים מ-קָאטָאר לביתי הפרטי ברחוב אבן גבירול בצפון היָשָן של תל אביב. מתברר ו/או לפחות זאת התחושה כי מדובר בשיטה של בעלי זכויות השידורים הלא היא רשת "כאן 11 הציבורית", בה הוא נמנעת בכוונה תחילה וכעיקרון מביצוע חובה סיסטמתי של מסירת המידע ו-איננה מזהה לציבור את עובדיה באמצעות כתוביות על המסך (!), מי הם נציגיו ונציגותיו, שדרני ופרשני + הפרשניות שמעבירים בשידורים ישירים מ-קָאטָאר לישראל את כלל המשחקים, את כלל האירועים וכלל ההתרשמויות של מונדיאל קָאטָאר 2022 (!!). מה זה צריך להיות הדבר הזה…??? האם מדובר בסוֹד צבאי…??? כנ"ל ואותו הדבר בעניין ה-מדובר שעוסק באי זיהוי מכֻוון לטובת ציבור הצופים בארץ באמצעות כתוביות על המסך את האנשים בעלי התפקידים המשתתפים ב-איוש אולפן הדיונים של ערוץ 11 ב-קָאטָאר. את הפרשן אלי אוחנה אנוכי מכיר מימים-ימימה, ומזהה אותו מייד, אולם לא את השאר המקבילים לו בתפקידם. מדוע…??? מביך, מוזר, ו-שלילי…!!! מדובר ברשת טלוויזיה שהיא אנטי טלוויזיה-עיתונאית. "אנטי/ anti"…בכך שהיא אמורה ליָידֵעַ את צופיה מי הם האוחזים במיקרופון השדרנים, הפרשנים, והפרשניות – אלה שמשדרים ומוסרים לציבור שלה בשידורים ישירים את מהלך המשחקים ותוצאותיהם ב-מונדיאל קָאטָאר 2022, אולם שומרת את המֵידָע לעצמה, ו-איננה עושה זאת על פי נוֹהַג ונוֹהַל, כ-דרך ארץ, ב-יושרה, כבוד, נאמנות, וכ-תרבות שידור טלוויזיונית של אספקת אינפורמציה חיונית ושיטתית כפי שנהוג ומקובל לעשות בכלל תעשיית הטלוויזיה הבינלאומית (!). תמוה מאוד מחַד וטעון הֶסְבֵּר מאידך ומייד (!). ה-צל"ג החלקי הופך חיש מהר ל-שָלֵם בעקבות יתרונות טלוויזיוניים ש-יש ל-"כאן 11" אולם הוא מתעקש משום מה ו-הופך אותם לחסרונות. זאת הפעם הראשונה ב-חיי שאנוכי נתקל בתופעה טלוויזיונית כזאת בה ה-Host broadcaster הישראלי (במקרה זה, "כאן 11") מחביא את זהותם ולא מגלה את שמותיהם של ציוותי השידור שלו שנוכחים ו-מאיישים את עמדות השידור שלו באצטדיונים (באמצעות כתוביות על המסך) וגם את אלה שמאיישים ומאיישות את מושבי האולפן המנווט ב-קאטאר, כאילו מדובר בסוד צבאי. במקום להבליט את נוכחותם הטלוויזיונית העיתונאית של אנשיו העושים במלאכה במקומות ובמחוזות הנדרשים ב-קָאטָאר של מונדיאל 2022 (כאמור לעיל גם באמצעות כתוביות זיהוי), ו-להפגין ו-לחבר את המומחיות והמוניטין שלהם לציבור שלהם הצופה בהם, אזי המדפסת של "כאן 11" נותרת אילמת (!). תמוה עד למאוד כיצד הנהלת "כאן 11" עוברת לסדר היום כאילו לא אירע מאום, שותקת, ו-איננה מתערבת ולא מתקנת את הקשקוש הטלוויזיוני המגוחך, העלוב, והמטופש הנ"ל הזה של מחסור באינפורמציה, המחייב התערבות ותיקון מיידיים (!). אין דָבָר כזה ב-תעשיית הטלוויזיה באשר היא שלא לזהות את דמויות הנוכחים על מסך הטלוויזיה (במקרה הנדון של "כאן 11") ולעשות את מלאכת הזיהוי רק באמצעות מֶלֶל מבלי להעניק תשומת לב ו-תמיכת זיהוי גם בסיוע כתוביות על ה-מסך (!). בשתי מילים: לא בסדר. במילה אחת: עָגוּם.
אולם בס"ה צריך לומר ל-אנשי "כאן 11" הציבורי כבר עכשיו תודה גדולה (!). מדובר במאמצים אנושיים + טכנולוגיים + כספיים/כלכליים יקרים + לוגיסטיים + מרוחקים ו-ממושכים (באצטדיונים ב-קאטאר ובתפעול האולפן התומך והמנווט ב-קאטאר)-לחלוטין לא פשוטים עבור כלל השידור הציבורי הקרוי, "כאן 11". כל התחלה קשה. אין ספק שהם אנשי ונשות "כאן 11" ישתפרו ו-יתעשתו בהמשך. שוב, תודה לכולכם לכל אנשי ונשות השידור הציבורי העושים במלאכה. תבורכו כולכם, אלה ששוהים ב-קאטאר, ואלה שנותרו בארץ (!). הצל"ג יהפוך במהרה ל-צל"ש.
יכול להיות שהם, השדרן והפרשנית שלו, מזהים את עצמם בקולם שלהם במהלך השידור הישיר אולם האינפורמציה הזאת הולכת לאיבוד בשעה שמשפחה גדולה + שלושה ילדים של ההורים + 10 נכדים ונכדות + חברים צופה יחדיו בשידור הישיר בסלון ביתם של הסבא והסבתא כשהם מתפעלים, מְּתָּקְשֵרִים, ומפטפטים בינם לבין עצמם, ולכן קולם וזיהויים של מוסרי המידע הזורם מ-קָאטָאר לישראל הולך מעת לעת לאיבוד. סלון הבית של הסבא והסבתא הוא לא רק לעיתים קרובות, אלא תמיד, מקום מפגש וריכוז "גיאוגראפי" משפחתי, מלבב ו-מְקָרֵב לבבות, ואיננו בית קולנוע ציבורי שדורש שקט אבסולוטי מהצופים קוני הכרטיסים המבקרים בו. מדובר בכישלון מובהק ובאי הבנה מוחלטת של קבוצת המפיקים / מפיקות של "כאן 11" המייבאים ארצה באמצעות לווייני תקשורת את אירועי מונדיאל קָָאטָאר 2022 את הצורך לזָהוֹת לציבור כל הזמן את מספרי העלילה, אולם לא ממלאים את הצו הטלוויזיוני ההכרחי הזה ופוסחים עליו. זהו כלל טלוויזיוני עתיק יומין וידוע : מספרי העלילה חשובים כמו גיבורי העלילה שבה הם דנים ואת אודותיה הם מדווחים לציבור צופיהם (!!). הטורבינות של הפקת "כאן 11" פועלות במלוא הקיטור אך מבלי לזהות שוב ושוב את שמותיהם של השדרנים והשדרניות באצטדיונים ובאולפן המנווט ב-קָָָאטָאר האחראים על ההעברה ומסירת מֵידָע העלילה לציבור (ואומר שוב, באמצעות כתוביות על המסך, לפחות ארבע – חמש פעמים בטרם תחילת השידור הישיר ו-לאורך כל מהלכו), אינפורמציה שעושה דרך ארוכה מ-קָאטָאר למדינת ישראל. זיהויים של כל העושים במלאכה והניצבים על כר הדשא (באמצעות Super imposing) לרבות מאמני הנבחרות + שחקני הנבחרות + שופטי וקווני המשחקים, וגם את אלה שהופקדה בידיהם הבכורה מטעם מנהליהם הטלוויזיוניים להחזיק בידיהם בעמדות השידור באצטדיונים ב-קאטאר את המיקרופון של השידור הציבורי הישראלי – איננה פריבילגיה ולא זכות יֶתֶּר (!) אלא חוֹבָה עיתונאית ראשונית, יסודית, ומינימאלית (!). מֵידַע הכרחי שבה הם הצופים בבית עושים שוב ושוב הכרה עם האיש בעל הבכורה (אלי אוחנה) שעליו הוטלה המשימה ל-נתח ו-להסביר את מהות ומרכיבי תורת משחק הכדורגל ונסיבות האירועים ל-"פשוטי העם" (!). השיטה הזאת של הסתרת האינפורמציה מהצופים (גם באמצעות חשיפה והדפסת כתוביות האמורות להופיע על המסך הקטן) ע"י מי הם של מחזיקי המיקרופונים הטלוויזיוניים ומוסרי המידע מהאצטדיונים ב- קָאטָאר לצופי הטלוויזיה בישראל, היא בבחינת שערורייה עיתונאית – טלוויזיונית בלתי מתקבלת על הדעת. סקנדל שמוקף בשני מעגלים בצבע קודר של שָחוֹר ובצבע בוהק אָדוֹם של סכנה המעידים על טמטום, טיפשות, מנת IQ בכמות מועטה ו-מוגבלת, ואי הבנה יסודית את העיתונאות הטלוויזיונית של בניית קשר עין וקשר של הסברה, חוכמה, ונבונות בל יינתקו בין מספקי המידע הטלוויזיוני-עיתונאי באמצעות המיקרופונים ובסיוע הנוכחות הפיזית שלהם בשטח ב-קאטאר לבין אלה צופי הטלוויזיה הצורכים אותו. אלו אותם צופי הטלוויזיה במדינת ישראל שעושים זאת באמצעות מכשיר הטלוויזיה המוצב בסלון ביתם הפרטי (!). מבצע תקשורתי צולע, כושל, ו-לא מוצלח בינתיים בכמה שלבים של ההפקה והשידור (!). לא בכולם. מדהים שהאחראים מטעם "כאן 11" על ההפקה המונדיאלית הרחוקה, הנרחבת, המורכבת (טכנולוגית ולוגיסטית), והמסקרנת של "שידורי גביע העולם בכדורגל – קָאטָאר 2022", אינם מבינים זאת בעצמם ובכוחות עצמם. אנוכי יודע היטב מי זה אלי אוחנה (!). מנקודת מבטי הוא דמות היסטורית רבת מוניטין השייכת לכדורגל הישראלי ההוא, אולם עבור הנכדים והנכדות היקרים שלי שאף הם צופים בחלק מהשידורים הישירים של קאטאר 2022, האיש אלי אוחנה שמופיע ב- Close up על מסך "כאן 11" והשֵם אלי אוחנה הוא נעלם, ש-לא אומר להם דבר וחצי דבר. וודאי לא הצד ההיסטורי שלו הכתוב ומתועד ב- "דברי הימים" שלנו המחברים אותו לכדורגל הישראלי לתולדותיו (!). הזיהוי הטלוויזיוני למשל את אֵלִי אוֹחַנָה (גבר יפה תואר ומראה בעל פוטנציאל טלוויזיוני לא רק מפני שהוא פוטוגני, אלא ראשית דבר מפני שהוא איש נבון וחכם, בקי בתחום הפרשנות הנדון, ויודע ומוכשר להביע את רעיונותיו בצניעות ובמינימום מילים. אלי אוחנה איננו פטפטן. הוא מנומס, יעיל בהסבריו, ותמיד נותר Cool. זה המון בתעשיית הטלוויזיה (!). האיש פשוט בורך באישיות תקשורתית / טלוויזיונית אמינה ומהימנה. מעניין אותי כעת להקשיב לדברי הביאור וההסבר שלו) על מסך הטלוויזיה הישראלי הציבורית אמור להיות רב צדדי ומורכב מ-תזכורת רבת פרטים מהיכן הוא שואב ולוקח את הסמכות לשַמֵש פרשן ראשי ומוביל באולפן של "כאן 11" ב- דוֹחָה בירת קאטאר במונדיאל 2022. מדוע דווקא הוא נבחר למשימה כבדת המשקל ולא אחרים. חסרה אינפורמציה אודותיו. הדור החדש איננו מכיר אותו כמו הוותיקים שקדמו. מעניין לדעת למשל, כמה פעמים שיחק בנבחרת ישראל בכדורגל, כמה שערים הבקיע במדים הלאומיים, וגם כמה משפטי מידע היכן ובאיזה מועדון ינק את תורת משחק הכדורגל בילדותו ובתקופת נעוריו, היכן התמחה במקצוע פרשנות הכדורגל, בן כמה הוא היום, ו-כו'…מדיניות השידור וחשיפת המידע של "כאן 11" אודות שדרניו המובילים ופרשניו ופרשניותיו הצמודים לשדרנים המובילים היא עֲצֵלָה, יְשָנָה, ו-יָשְנוּנִית. בלתי מובנת. אלי אוחנה הוא פרשן נבון בעל פוטנציאל וגם בעל הופעה חיצונית נאה, אולם חסר השכלה טלוויזיונית בסיסית כדי למַמֵש את הניסיון והכישרון שרכש בשעתו על כר הדשא, על מנת להעבירו ולתרגמו ב-עמדת השידור הטלוויזיונית שאותה הוא מאייש ב-אולפן "כאן 11" ב- קאטאר 2022. אין שום קֶשֶר בין מוניטין וכישרון טלוויזיוני לבין מוניטין וכישרון על כַּר הדשא. נסים קיוויתי (בן 96, היום) לא היה שחקן כדורגל אולם היה שַדָּר טלוויזיה מצטיין ונפלא. כנ"ל יורם ארבל. וכנ"ל גם רמי ווייץ. מאיר איינשטיין ז"ל לא היה מעולם כדורגלן אולם היה שַדָּר טלוויזיה מצטיין ונפלא שהוביל כמעט באופן בלעדי ובלבדי את שידורי חטיבת הספורט שלי ב-טלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 בתחומי הכדורגל, הכדורסל, וה- א"ק בתריסר השנים ההן שבין 1990 ל- 2002. כנ"ל אגב גם הָשַדָּר המוביל ההוא של ה-BBC הציבורי הבריטי דייוויד קולמן (David Coleman) המנוח, מי שהייתה לו בלעדיות בשידורי ה- BBC הבריטי בימים ההם על ענפי הספורט בזירות הכדורגל וה- א"ק (!). ל-אלי אוחנה יש כלים ו-נתונים טובים להיות פרשן – עיתונאי טלוויזיוני, אולם הוא חייב לקחת מורה דרך ו-מאמן טלוויזיה לצידו (לשעה קלה) ולקבל שיעורים בשלב זה של הקריירה הטלוויזיונית שלו, כדי שבאמת יוכל להשאיר בעתיד את חותמו על המיקרופון הטלוויזיוני בתעשיית הטלוויזיה בארץ. מוניטין ספורטיבי לכשעצמו לעולם איננו מספיק. הפרשן הטלוויזיוני ההוא אבי רצון (אדם נבון וחכם בעל היגיון הגיוני) לא היה כדורגלן בעל שֵם, אולם הוא נחשב על ידי לגדול פרשני הכדורגל הטלוויזיוניים-העיתונאיים אי פעם שכיהן בתפקידו בטלוויזיה ישראלית הציבורית – ערוץ 1 בתריסר השנים ההן שחלפו בין 1990 ל- 2002 (!). אנשי הנהלת "כאן 11" התרשלו בהכנת שיעורי הבית שלהם לקראת הפקה יסודית, מורכבת, ומסובכת טכנולוגית ו-תכנית, של 64 שידורים ישירים של 64 משחקי מונדיאל קאטאר 2022. מַר ובמידה לא מועטה גם רשלני (!).
תזכורת : שנת 1996 תחת שלטונם של מנכ"ל רשות השידור מוטי קירשנבאום ז"ל ומנהל הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 יאיר שטרן הייתה שנה עמוסה בשידורי ספורט ישירים בינלאומיים בטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ההיא. חטיבת הספורט שאותה ניווטתי ובראשה ניצבתי אז הייתה אז בשיא פעילותה (!). ביום ראשון – 30 ביוני סיימנו את מבצע השידור הארוך, הממושך, והמורכב ההוא של אליפות אירופה בכדורגל – אנגליה 1996 בשידור ישיר מאִצטדיון "וומבלי" (Wembley) בלונדון של משחק הגמר בין נבחרות גרמניה וצ'כיה. צ'כיה הובילה 0:1 משער שכבש פטריק ברגר בבעיטת עונשין מ-11 מטר בדקה ה- 59. אוֹלִיבֶר בִּירְהוֹף הִשווה ל- 1:1 בדקה ה- 73. הגרמנים בהדרכתו של מאמנם בֶּרְטִי פוֹגְטְס הציגו משחק בעל סגנון גופני מובהק ודבקות במשימה אך חסר כל השראה וברק. זה הספיק להם לנצח בשער זָהָב מקרי של אוֹלִיבֶר בִּירְהוֹף בדקה ה- 95 בתוך תקופת ההארכה (השוער הצ'כי פֶּטֶר קוֹבָה השמיט כדור טיפשי לתוך שערו) ולנצח 1:2 כדי לזכות בכתר. מאיר איינשטיין ז"ל ואבי רצון יבד"ל נשאו כרגיל אז לפני יותר מ-רבע מאה של שנים בעוֹל העיקרי של השידורים הישירים ההם משמונת האצטדיונים ברחבי אנגליה, אך גם הצוות השני שלי זוֹהֵייר בַּהָלוּל והפרשן שלו חַיִים בַּרְעַם עשו עבודה טובה, רצינית, ואחראית (!). רחשתי להם הערכה מקצועית רבה. אהבתי אותם. הם שניהם היו אנשי מיקרופון מקצועיים, אמינים, ומהימנים – ונותרו כאלה. זהו הזיכרון שלי מהם גם בחלוף יותר מרבע מאה של שנים.
טקסט תמונה : תזכורת מ-קיץ 1996. אליפות אירופה לאומות בכדורגל – אנגליה 1996 (EURO 96ׂ). הימים ההם – הזמן ההוא לפני 26 שנים. הצמד הבלתי נשכח ההוא. השַדָּר מאיר איינשטיין ז"ל והפַּרְֹשָן אָבִי רָצוֹן יבד"ל מאיישים את עמדת השידור של חטיבת הספורט בראשותי בטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 הממוקמת באִצטדיון "אולד טראפורד" (OLD TRAFFORD) של מנצ'סטר יונייטד, ביוני 1996, בעֵת השידורים הישירים ההם של "1996 EURO". צוות השידור המוביל הזה, "איינשטיין + רצון" היה בבת עיני. הסיבה פשוטה : שניהם היו לא רק שדרים מוכשרים אלא גם עיתונאים אמינים, מהימנים, ו-רבי ידע בתחום. לצוות השידור הזה בעל היתרונות הרבים הייתה השפעה עצומה על הצלחה, שגשוג, ופופולאריות רבה מהם נהנו שידורי הכדורגל בטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ההוא בעשור ה- 90 במאה הקודמת. אבי רצון הציב רָף גבוה בזמנו בפרשנות ספורט לא רק אצלי בחטיבת הספורט של הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ההוא, אלא בתעשיית הטלוויזיה בכללה. הוא היה ללא ספק גדול פרשני הכדורגל בטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 בכל הזמנים. אהבתי אותו ורחשתי לו הערכה רבה בימים ההם שחלפו לבלי שוב. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).
אנשי "כאן 11" האחראים עכשיו על הפקת השידורים הישירים של מונדיאל קאטאר 2022 והבאתם מ-קאטאר ל-ישראל באמצעות תקשורת לוויינים משוכללת, יודעים וודאי, כי מאות אלפי צופי טלוויזיה סקרנים במדינת ישראל מתחברים ל-"כאן 11" בטרם ובמהלך השידורים הישירים. מתחברים אולם אינם סוגדים להם בעידן "הטלוויזיה הקופצנית" רוויה ב-אירועים ו-גירויים וויזואליים מושכים תשומת לב מכל הסוגים. ולכן אותם צופי הכדורגל והם רבים מתנתקים מהם מעת לעת, ועוברים לצפות בתכנים טלוויזיוניים אחרים, ואח"כ שבים לשידורי מונדיאל קאטאר 2022, ושוב מתנתקים ממנו ועוד פעם חוזרים אליו, וחוזר חלילה…!!! שידורי מונדיאל קאטאר 2022 הם מעניינים אולם אינם מלאכת קודש ואינם כתבי קודש. הם אינם שיעורי תנ"ך, מתמטיקה, והיסטוריה ש-חוֹבָה להיצמד אליהם. אחזור, אומר, ואשנה שוב את הרעיון המרכזי : אי זיהוי שיטתי ו-מתמיד של גיבורי העלילה על כר הדשא באצטדיוני קָאטָאר וגם של אלה המשדרים בעמדות השידור הטלוויזיוניות של "כאן 11" את התפתחויות העלילות על כרי הדשא, ונִרְאוּתָם על המסך הקטן, ע"י, בידֵי, ובאמצעות אנשי "כאן 11" – חושף שוב ושוב את קטנותם ואת חוסר הבנתם הבסיסי של מנהיגי השידורים הטלוויזיוניים הישירים של "כאן 11" ו-את יתרונותיה המיידיים והמהירים של תעשיית הטלוויזיה (באשר היא) מול צרכי המידע המינימאליים והסקרנות האקטיבית ו-לוּ המינימאלית של צופיהם (!). זיהוי שוֹטֵף ועדכני של גיבורי העלילה שיוצרים אותה על כַּר הָדֶשֶא ושל אלה המספרים ומדווחים אודותיה מחוּצָה לוֹ באמצעות המיקרופונים, שומר על קשר תקשורתי מעניין דו קוטבי בל יינתק בין מְסַפֵּק המידע והאינפורמציה הטלוויזיוניים, לבין הצופה בביתו הפרטי והוא ש-צוֹרֵךְ אותם.
זאת דעתי.
סוף פוסט מס' 1146. הועלה לאוויר ביום שני – 28 בנובמבר 2022. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי
תגובות
פוסט מס' 1146. צל"ג (חֵלְקִי שהופך בהמשך ל-שָלֵם אבסולוטי) לקבוצת ההפקה של ערוץ "כָּאן 11" את אירועי מונדיאל קָאטָאר 1022, חברת הפקה שעושה כל מאמץ וממשיכה להחביא מציבור הצופים ולשמור בסוד את המידע שמזהה בכתוביות על המסך (Super imposing) מי הם השדרנים והפרשניות + הפרשנים שמובילים את כלל השידורים הישירים של מונדיאל קאטאר 2022 כמו למשל המשחק (נערך ביום שני – 28 בנובמבר 2022) סרביה – קמרון 3:3. חיש מתברר שאין מדובר במקרה בודד אלא בשיטה כוללת. אין מדפיסים ולא מזהים על המסך את שמות השדרנים + שמות הפרשנים והפרשניות. לא רק תמוה. אלא מֵבִיךְ, מוּזָר, פָּסוּל, ובלתי מְקוּבָּל. ה-צל"ג החֵלְקִי הופך מהר מידי ל-שָלֵם אבסולוטי בעקבות יתרונות טלוויזיוניים ש-יש אותם ל- "כאן 11" אך הוא מתעקש ל-הפוך אותם לחסרונות, והוא מצליח. פוסט מס' 1146. הועלה לאוויר ביום שני – 28 בנובמבר 2022. כל הזכויות שמורות לחוקר ולמחבר יואש אלרואי. — אין תגובות
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>