פוסט מס' 58. מועדון הפאר של מכבי ת"א בכדורסל ויוגב אוחיון. פוסט מס' 58. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ב- 23 בספטמבר 2012.כלליראשי

פוסט מס' 58.

הערה 1 : הבלוג נמצא עדיין בבנייה טכנולוגית וראשית עיצובו .

הערה 2 : הפקה , מחקר , וכתיבת הבלוג כפופים לזכויות יוצרים .

——————————————————————————————–

פוסט מס' 58 : הועלה לאוויר ב- 23 בספטמבר 2012.

——————————————————————————————–

מועדון הפאר של מכבי ת"א בכדורסל ויוֹגֵב אוֹחָיוֹן. פוסט מס' 58. כל הזכויות שמורות.

סַגָת שחקן הכדורסל של מכבי ת"א יוֹגֵב אוֹחָיוֹן שהודיע אמש במסיבת עיתונאים מתוקשרת כי הוא ממשיך ללבוש את מדי מועדון הפאר של מכבי ת"א, ואיננו נודד לרעות בשדות זרים (בקובאן הרוסית) – מעוררת עניין בציבור וברחוב הספורטיבי. הטלוויזיה והעיתונות הכתובה מעלעלים והופכים בעניין , ואפילו מהדורות החדשות הכלליות ברדיו דיווחו אתמול בשעות הצהריים של שבת – 22 בספטמבר 2012 כמה וכמה פעמים על מסיבת העיתונאים הצפויה שעורך מועדון מכבי ת"א במוצ"ש יחדיו עם השחקן הסורר ששָב לבסוף לכור מחצבתו. לא ראיתי את החוזה הכספי שנחתם בשעתו בין יוגב אוחיון למכבי ת"א. אני נהנה כמוכם מהפרסומים בעיתונות כי קובאן הציעה לו משכורת אגדית לעונה אחת של 2013 – 2012 הנסבה על 1200000 (מיליון ומאתיים אלף) דולר, בעוד במכבי ת"א הוא השתכר בעונה שחלפה 200000 (מאתיים אלף) דולר. אני למד מהעיתונאי רָפִי נָאֶה ב- "ידיעות אחרונות" כי מכבי ת"א מוכנה לשלם ליוגב אוחיון בארבע השנים הבאות קצת יותר מהסכום שקובאן הציעה לו בעונה אחת. ויוגב אוחיון הסכים. בעונה הקרובה זאת של  2013 – 2012 ישתכר יוגב אוחיון 200000 (מאתיים אלף) דולר על פי האמור בחוזה המקורי. בעונת 2014 – 2013 ישודרג החוזה ב- % 75 ויוגב אוחיון יקבל שכר כמעט כפול של 350000 (שלוש מאות וחמישים אלף) דולר. בעונת 2015 – 2014 יתווספו עוד % 14 ושכרו יעמוד על 400000 (ארבע מאות אלף) דולר, ובעונת 2016 – 2015 לאחר תוספת של % 12.5 הוא יגיע למאכסימום של 450000 (ארבע מאות וחמישים אלף) דולר. מדובר בשכר שמשולם לרכז מוביל כדור ולא לסֶנְטֶר עַל שמכריע גורלות מתחת לסל.

כל מאמרי המֵידָע והפרשנות אודות הסַאגָה הזאת יוגב אוחיון – מכבי ת"א שמתפרסמים הבוקר ע"י עופר שלח (מעריב), אבי סגל ואלי סהר (ישראל היום), יצחק ווייסהוף ומעיין אפרת (מעריב) , שרון דווידוביץ' ורז שכניק (ידיעות אחרונות) – משמימים, מחווירים , ובטלים בשישים לעומת האינפורמציה המתמטית והבלעדית שמביא רפי נאה בעיתונו "ידיעות אחרונות". ועם עובדות לא מתווכחים ! אני תמה לדעת אם העורך הישיר שלו במדור הספורט והעורך הכללי של העיתון "ידיעות אחרונות" רוֹן יָרוֹן זימנו אותו כבר למשרדם כדי להחמיא לו . הבעות דעה אישיות מהסוג שמביעים שרון דווידוביץ' ורז שכניק אינן חשובות משום משקלם הדַל של הכותבים עצמם ומפני שאינם משכילים במאום את הקורא. אבי סגל כותב ברשלנות הבוקר הזה בחינמון "ישראל היום" כלהלן : "…ההערכה שהסכום הכללי שיוגב אוחיון ירוויח בשלוש השנים הקרובות יגיע ליותר ממיליון דולר…". באמת אבי סגל…מה אתה אומר…? יותר ממיליון דולר זאת התנסחות כוללנית מידי…! כמה בדיוק…? 1.1 מיליון  ו/או  1.9 מיליון…שני הנתונים נמצאים מעל רָף המיליון…? ב- 3 עונות ו/או ב- 4 עונות…? כל בר בי רב רואה שהעיתונאי הזה מורח וכותב מהרהורי ליבו בעיתון שמעניק את שירותיו בחינם. אני מתפלא שעורך מדור הספורט של "ישראל היום" איננו פוסל את המאמר וניאות להדפיסו כלשונו. הרי כל ילד יכול לשָרְבֵּט הערכות כאלה בלתי מחייבות ולא נכונות ומבלי להיענש. אלי סהר מנסה לכפר במעט על עוונו של הקולגה שלו אך זה איננו מספיק . אני מסכים לשלם ל- "ידיעות אחרונות" בתנאי שאקבל מידע מפורט וראשוני מהסוג שרפי נאה מספק לי הבוקר הזה, ואינני יכול למצוא אותו בשום עיתון אחר.

סיפורו של יוגב אוחיון מעניין . הוא שחקן שמושך את העין ועבר כברת דרך לעבר קצה הפירמידה מקבוצת הגליל העליון למכבי ת"א דרך הפועל ירושלים. המאמן דֵיוִויד בְּלָאט לא עשה טובה לאף אחד משנתן ליוגב אוחיון את ההזדמנות להתבלט בתפקידו . הוא לא ראוי לשום קרדיט על כך . האשראי הוא של יוגב אוחיון בלבד, שחקן פורה ונבון, ששולט היטב בכדור. אך זה איננו הכל . השאלה הגדולה לקראת העונה הממשמשת ובאה האם הוא טוב יותר ממוּרָן רוֹט ? ואם כן בכמה ? האם אישיותו בזירה כה דומיננטית והאם הוא אמור להועיל למכבי ת"א יותר מדוֹרוֹן פֶּרְקִינְס בשעתו ? יוגב אוחיון הוא מוביל כדור שמרכז סביבו תשומת לב אבל הוא איננו צלף מהקו האחורי. הוא מעורר התפעלות כשחקן בחמישייה התחרותית של מכבי ת"א גם מפני היותו ישראלי ואחד משלנו. אני אוהב להתבונן בו אולם חושש לפוטנציאל הכללי של מכבי ת"א בהיעדר זה שנים שני שחקני ציר גבוהים ומצטיינים (2.15 – 2.20) ליד הסל. לא 2.06. 2.20 מ'. הם יותר חשובים ממובילי הכדור. על פי מודל ה- NBA, הרי שלשחקנים גבוהים כמו ג'ורג' מאייקן, ביל ראסל, ווילט צ'מברליין, ביל וולטון, מיץ' קוּפצ'אק, קארים עבדול ג'אבר (לו אלסינדור), האקים אולאג'ואן, שאקיל אוניל, פאו גאסול, ושכמותם – הייתה השפעה מרחיקת לכת ומכרעת על משחק קבוצתם שהביאה לזכייה באליפות ליגת הכדורסל הבכירה בתבל. יוגב אוחיון חשוב למכבי ת"א גם מההיבט התדמיתי – ישראלי אבל חשובים ממנו הם שחקני ציר ענקיים בסביבות הטבעת . את זה אין למכבי ת"א ובלעדיהם היא הופכת לפגיעה. לא רק בחו"ל, גם בארץ.

אינני בקי בפרטי פרשת המחלוקת בין קבוצת מכבי ת"א ליוֹגֵב אוֹחָיוֹן. אני ניצב מחוץ לזירה היום . אולם אני יכול להעיד מניסיוני כמי שהשתתף לאורך שנים ארוכות במו"מ הכספיים וחתימה על החוזים עם מועדון הפאר של מכבי ת"א על מהימנות קברניטי מכבי ת"א. נטלתי חלק בכל המפגשים עם מכבי ת"א לצִדָם של המנכ"לים של רשות השידור יוסף "טומי" לפיד, אורי פורת, אריה מקל, ומוטי קירשנבאום ויחדיו עם סמנכ"ל הכספים המהולל של הרשות בעת ההיא יוֹחָנָן צָנְגֶן והקודמים לו ישראל דוֹרִי ושלמה עַבָּדִי. הם ידעו כי עו"ד שמעון מזרחי, אריה בָּרָאנוֹבִיץ', שמואל "שָמְלוּק" מחרובסקי, ודֵיוִויד פֶדֶרְמַן הם אנשים אמינים שמכבדים כל מילה בחוזים השונים והרבים שנחתמו עימם. למעט פעם אחת : ב- 8 בנובמבר 1984. על כך בפוסט הבא. מועדון מכבי ת"א הרשים אותי עד למאוד כאיש הטלוויזיה הציבורית בשנים 2003 – 1971 וכמי ששימש מנהל מחלקת הספורט בשנים 2002 – 1980. ה- התניה שלי לצעוד עימם שלוב זרוע הייתה ברורה : "עליכם להיות אלופים". כל המנכ"לים ומנהלי הטלוויזיה לדורותיהם תמכו בגרסתי זאת, בנימוקי התוכן והשידור שלי, ובמדיניות הכלכלית שהצעתי להם. לא תמיד שילמנו למכבי ת"א ביד נדיבה . לא פעם ולא פעמיים האגרוף היה קפוץ. השינוי הגדול התחולל עם הופעתו של מוטי קירשנבאום בשמי רשות השידור ב- 18 באפריל 1993. הוא התמנה אז למנכ"ל הרשות ע"י ממשלת יצחק רבין ועל פי המלצה חמה של שרת החינוך והתרבות גב' שולמית אלוני ששימשה גם כשרה ממונה על ביצוע חוק רשות השידור. מוטי קירשנבאום שמר מכל משמר על הקופה הציבורית, אך לאחר החתימה על החוזה היקר ביום חמישי – 17 ביולי 1997 במלון "הילטון" בתל אביב (בעיצומם של משחקי המכבייה ה- 15 אותם כיסינו במרץ רב), היה זה הוא שסיכם את טקס החתימה בחוש ההומור המיוחד שלו ולשונו השנונה : "שמעון ודיוויד אני רוצה שתדעו שאנחנו מאוד נהנים לשלם לכם".

באוקטובר 2000 התחלתי לחקור ולכתוב את הסדרה המפורטת ועָבָת הַכֶּרֶס בת 13 ספרים שקרויה , "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה". הספר השלישי בסדרה הזאת בן 7000 (שבעת אלפים) עמודים דן ביחסי התקשורת ההדוקים בין הטלוויזיה הישראלית הציבורית לבין מועדון הפאר של מכבי ת"א בכדורסל במשך 37 שנים בין 1970 ל- 2007 , ונקרא "הקֶשֶר הַסִימְבְּיוֹטִי". הספר עָב הַכֶּרֶס הוא דרמטי ומרתק ועוסק בתחומים רבים של "הקשר הסימביוטי" ההוא ומסביר ומנמק מדוע צעד השידור הציבורי שלוב זרוע יחדיו עם מכבי ת"א כברת דרך כה ארוכה. הכרך מפרט בין השאר לפרטי פרטים את כל החוזים הרבים שחתמנו בשעתו עם מכבי ת"א. הוא מציג ומתעד את הנתונים המתמטיים של החוזים, באלה תנאים נחתמו, הסיבות שהניעו אותנו ללכת שלובי זרוע במשך יותר משנות דור עם המועדון, וכיצד האישים שהיו מפקדיי ניווטו את השידור הציבורי ששימש גם אכסניית קבע  לשידורי מכבי תל אביב.

טקסט מסמך : זהו שער הכריכה הקדמי של הספר עב הכרס בן כ- 7000 עמודים שחקרתי וכתבתי , והקרוי , "הקשר הסימביוטי" אודות ברית השידור הרלוואנטית שהתקיימה יותר משנות דור בין הטלוויזיה הציבורית של מדינת ישראל לבין מועדון הפאר של מכבי ת"א בכדורסל , בשנים 2007 – 1970 . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

טקסט מסמך : זהו שער הכריכה האחורי של הספר עב הכרס בן כ- 7000 עמודים שחקרתי וכתבתי , והקרוי "הקשר הסימביוטי" אודות ברית השידור הרלוואנטית שהתקיימה יותר משנות דור בין הטלוויזיה הציבורית של מדינת ישראל לבין מועדון הפאר של מכבי ת"א בכדורסל , בשנים 2007 – 1970 . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) . 

הפוסט הקרוב יעסוק גם כן בקשר הסימביוטי שהתפתח ב- 1970 בין השידור הטלוויזיוני הציבורי לבין מועדון הפאר של מכבי ת"א בכדורסל.

סוף הפוסט מס' 58. הועלה לאוויר ב- 23 בספטמבר 2012.

 

 

 

 

 

 


תגובות

פוסט מס' 58. מועדון הפאר של מכבי ת"א בכדורסל ויוגב אוחיון. פוסט מס' 58. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ב- 23 בספטמבר 2012. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>