פוסט מס' 87. שנת 2000. הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 נגד ערוץ מס' 55 בכבלים. לעולם אל תתרפס בפני אויבך. אתה יכול להפסיד לאחרים אך אסור לך להפסיד לעצמך. פוסט מס' 87. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ב- 30 באוקטובר 2012.כלליראשי

תגובות

פוסט מס' 87. שנת 2000. הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 נגד ערוץ מס' 55 בכבלים. לעולם אל תתרפס בפני אויבך. אתה יכול להפסיד לאחרים אך אסור לך להפסיד לעצמך. פוסט מס' 87. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ב- 30 באוקטובר 2012. — תגובה אחת

  1. קודם כל דני ענבר עשה סרט מעולה וביחד עם הסרט המעולה של ערוץ ההיסטוריה "היום ה11" שיצא השנה ונעשה מספר חודשים לפני ענבר וביחד עם הבלוגים האדירים של יואש וביחד עם הראיון של סוקולסקי אצל דן שילון שיצא ביוטיוב אפשר לסגור מעגל ועכשיו הכל ברור לי.זה מדהים גם איך לאחר 40 שנה תמיד מתבררים עוד פרטים חדשים.

    נתחיל עם סוקולסקי .שיסלח לי ואני לא עומד במקומו אבל הוא לא אמין והוא משנה גרסאות.בראיון שנמצא ביו טיוב שהיה בצהרי אותו יום מספר שעות לאחר השתלטות המחבלים סוקולסקי אומר במפורש שהוא היה עם יעקב שפרינגר באותו חדר (ולא עם גוטפרוינד).זה מסתדר כי הם מאותו ענף של הרמת משקולות בשונה מגוטפרוינד ובעוד שפרינגר מנסה לחסום את החדר לאחר שגוטפרוינד מנסה לסגור את הדלת מלמטה ,לוקח סוקולסקי את מכנסיו של שפרינגר וקופץ מהמרפסת מהקומה הראשונה ולא מקומת הקרקע(וזה נתמך בתרשים שהוציאה העתונות הגרמנית מיד לאחר האסון).כך ממש מעיד סוקולסקי כמה שעות לאחר השתלטות המחבלים.סוקולסקי עוד אומר שם שהוא שמע יריות.ברור שאלה יריות שהיו נגד ויינברג שניסה לתקוף את המחבלים ונורה בסנטרו.לאחר שקרה האסון הרי ברור שמשפחת שפרינגר שראתה את הראיון עם סוקולסקי תאשים את סוקולסקי עכשיו ,למה הוא לא עזר ? סוקולסקי מחליט לשנות גירסה (גם לדני ענבר וגם ליואש)- הוא היה בחדר עם גוטפרוינד (שהיה בכלל מענף אחר ) וברח מקומת הקרקע.אגב שב20 הדקות הקריטיות בין הפריצה לדירה 1 לבין הפריצה לדירה 3 ,אני מאמין שהוא פגש בשוטר ואת זה סוקולסקי אמר גם אז וגם היום.אבל צריך לזכור שלא היו שוטרים חמושים בכפר האולימפי ועד שהחמושים הגיעו זה פשוט לקח זמן.
    לפי הסרט של דני ענבר הבנתי שצברי ושאול לדני כועסים על סוקולסקי.עכשיו ברור לי למה סוקולסקי למה לא זומן לפני כשנה להפקה של "היום ה11" שדן בכל הניצולים מהאירוע.הם פשוט לא רצו שהוא יהיה לידם במיוחד צברי.
    צריך לשבח את ענבר על כך שהוא הראשון שמתעד את דירות 1 ו3 על איך שהם נראים היום מבפנים – אף אחד לא עשה את זה לפניו.
    צברי קבע שלוש עובדות :
    1.אילנה רומנו עשתה מיוסף ז"ל גיבור – אני נוטה להסכים לצברי שרומנו הלך על קביים .גם לפי הבלוגים של יואש רומנו הלך על קביים.בסרטים הוליוודיים "23 שעות במינכן" וב"מינכן" רומנו רץ לכל מקום ואז תוקף את אחד המחבלים ונהרג.יתרה מזו בסרט מינכן של שפילברג רואים שרומנו עומד לקפוץ מהחלון דירה 3
    מתחרט (האם אילנה רומנו שכתבה את התסריט ועוקצת בכך את סוקולסקי?) והולך ודוקר מחבל חוטף ממנו את הנשק ואז נהרג ממחבל אחר – נו באמת ? קצת אמינות.אילנה גם האשימה את הקלעים בכך שלא סייעו – בקיצור המון כעסים ומתח.
    2.ויינברג הלך לדירה 3 כי רצה שצברי ימות (שוב יחסים עכורים )- לא ממש נכון הרי גם חלפין וסלבין היו חניכים של ויינברג.צברי צריך לדעת שלפי ויקיפדיה ולפי הסרט מינכן ויינברג כשחזר לדירה 1 מדירה 3 התחיל לתקוף את המחבלים תוך כדי שהוא ראה שצברי בורח לחופשי (הרי הוא היה מאחוריו) ואז ווינברג נורה סופית למוות.בעיני ויינברג הוא גיבור אמיתי.יתכן שצברי היה נורה למוות לולא ויינברג שעכב את המחבלים.חבל שצברי לא חושב כך.
    3.סוקולסקי הסתתר אצל הקנדים ולא קרא לשוטרים שהיו מונעים יציאת המחבלים לדירה 3 20 דקות אחרי – אני מקווה שבסוף הסרט הוא האמין באמת לסוקולסקי שאמר לו שקרא לשוטרים .
    יואש מרבה להזכיר את תרומתו של ללקין.אני חייב לציין שלפי הסרט היום ה11 לדני ואברהם מלמד מדירה 2 לא אהבו אותו בכלל.לפי לדני ללקין שהיה מרוחק מהמחבלים בדירה 4 כשבא לדני אליו בבריחתו מדירה 2 הוא ראה את ללקין כבר לבוש והדבר הראשון שללקין אמר ללדני לפי דלני היה "אני צריך להתקשר לראשי המשלחת שנמצאים בבתי המלון" במקום לעשות דברים יותר פרקטיים באותו רגע כמו לשאול את לדני איפה נמצאים כולם.אגב לפי צברי ללקין ראה אותו לאחר מספר שעות והוא היה בטוח שהוא ביחד עם הנישבים ואז ללקין כראה את צברי חשב שכולם שוחררו (לפי הסרט "היום ה11") .כלומר ללקין לא עשה בדיקה יסודית מי היה בחיים ומי לא ולדווח למשפחות.אני משוכנע שיש היום משפחות שכועסות עליו עד היום.
    אם האירוע היה קורה היום,אני בטוח שללקין היה חוטף בראש מהתקשורת והיה מועף עקב כך מהועד האולימפי הישראלי.ברור שהספורטאים לא היו צריכים לדאוג לבטחון.ללקין היה צריך לצעוק יותר על השב"כ לעזרה ולא לאשר את המגורים.לפי הסרטים גם צברי וגם סוקולסקי התפלאו שלא היתה אבטחה ואפילו גולדה מאיר אמרה ברגע שנודע לה על החטיפה "איך לא היתה להם הבטחה" (פורסם רק לפני חודשיים).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>