פוסט מס' 70. בשוּלֵי המשחק ברצלונה – ריאל מדריד 2:2 ב- Nou Camp ב- 7 באוקטובר 2012. פוסט מס' 70. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ב- 9 באוקטובר 2012.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג נמצא עדיין בשלבי התפתחותו הטכנולוגית וראשית עיצובו הגראפי.

הערה 2 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים.

הערה 3 : הבלוג איננו מופק , נערך , ונכתב למטרות רווח ו/או לצורך פרסום אישי.

———————————————————————————

פוסט מס' 70 : הועלה לאוויר ב- 9 באוקטובר 2012.

———————————————————————————

בשוּלֵי המשחק ברצלונה – ריאל מדריד 2:2

ב- Nou Camp ב- 7 באוקטובר 2012. פוסט

מס' 70. כל הזכויות שמורות.

טקסט תמונה : מאי 1975. ראשית הדרך. טקס הפתיחה של כינוס הפועל באצטדיון "בלומפילד" ביפו. זיהוי הנוכחים מימין לשמאל : בני כרמלי, יגאל שילון, פטר סלע, ואנוכי. (באדיבות יוסף "פונצי" הדר ז"ל. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

בשוּלֵי המשחק ברצלונה – ריאל מדריד 2:2 ב- Nou Camp ב- 7 באוקטובר 2012. פוסט מס' 70. כל הזכויות שמורות. 

פרשנות אודות שידור Off tube וכתיבת Off tube.

ההיסטוריה הספורטיבית איננה מספקת ברצף לאורך זמן יריבויות עַל בין ספורטאים מוכשרים באופן מיוחד בתחום ספורט קונקרטי , בין אותן הישויות , כפי שאנחנו עדים לו באחרונה במפגשים בזירת הכדורגל בין לֵיאוֹ מֶסִי מברצלונה וכְּרִיסְטְיָאנוֹ רוֹנָאלְדוֹ של ריאל מדריד . הדוֹר שלי זוכר מאבקים היסטוריים כאלה שהולידו ציפיות וסקרנות רבה בכמה זירות : המפגשים בזירת האגרוף במשקל כבד בשנות ה- 70 של המאה שעברה בין מוחמד עלי וג'ו פרייזר . הטניסאי האמריקני ג'ון מקנרו היה בר פלוגתא חריף של השוודי ביורן בורג מי שהיה אלוף ווימבלדון חמש פעמים ברציפות בשנים 1980 – 1975 . ג'ון מקנרו הדיח אותו מכיסאו הרם ב- 1981 (ההוצאה האירופית של העיתון Herald Tribune הגדירה את האירוע הזה כך : "תמה תקופת הקרח – החלה תקופת האש") . עידן תחרויות הריצות הארוכות בראשית שנות ה- 50 בין הצ'כוסלובקי אמיל זטופק והצרפתי אלן מימון . קרבות הכדורסל ב- NBA בעשור ה- 80 בין קבוצת בוסטון סלטיקס ובראשה לארי בירד וקווין מקהייל לבין לוס אנג'לס לייקרס עם קארים עבדול ג'אבר ומג'יק גונסון , ההתמודדות בתחרויות ההתעמלות לנשים באולימפיאדות מונטריאול 1976 ומוסקבה 1980 בין נבחרת רומניה עם נדיה קומאנצ'י ונבחרת ברה"מ עם אולגה קורבוט ולודמילה טורישצ'בה , ויש עוד כמה וכמה דוגמאות נוספות .

ההתמודדות האישית והקבוצתית שחוזרת על עצמה בין ליאו מסי לבין כריסטיאנו רונאלדו היא ייחודית לתקופה שלנו . אנו חוזים ב- Show ספורטיבי איכותי מעל המקובל וברי מזל להיות עדים לו באמצעות הטלוויזיה הספרדית שעושה עבודה פנטסטית . נראה לי שלפחות במקרים הללו של התמודדויות ספורטיביות יוצאות דופן ברמה הבינלאומית הזאת אין זה הוגן להטיל על שדרני הטלוויזיה ואנשי העיתונות לעשות את עבודתם מהמוניטור בתל אביב . ערוץ 5 בכבלים יכול להרשות לעצמו להטיס לברצלונה את נדב יעקובי והפרשן שלו שגיא כהן . עיתונאות רצינית איננה גוזרת שוב ושוב את גזירת ה- Off tube על שדרניה . גזירה רציפה כזאת לאורך זמן ובכל תנאי מתקבלת ונראית כעונש . כנ"ל אמורים הדברים לגבי עוזי דן מעיתון "הארץ" ועמית לווינטל מעיתון "ישראל היום" שמעתיקים את האינפורמציה עבורנו ממסך הטלוויזיה . הם כמובן אינם אשמים . האשמים הם אלוף בן עורך "הארץ" ועמוס רגב עורך "ישראל היום" . עוזי דן ועמית לווינטל כמו גם הקולגות שלהם עיתונאי "ידיעות אחרונות" ו- "מעריב" משרתים אותנו בנאמנות ומכילים ואוצרים בתוכם ידע וגם כישרון , אך אלו אינם תחליף לדיווח מהשטח ממוקד ההתרחשות .

הבהרה לגבי מונחי הכדורגל : ה- "Double pass", ה- "Wall pass", ו- "Third man theory"  

ברצלונה היא קבוצת כדורגל נפלאה שמעוררת הערצה וקנאה . הערצה בגלל היכולת הקבוצתית ושיתוף הפעולה והפִרגון הפורה בין השחקנים , וקנאה מפני שיש במועדון מישהו שחושב כיצד ליצור הרמוניה ייחודית כזאת . אולם ברצלונה לא המציאה את סגנון המשחק של ריבוי המסירות וחילופי המקום תוך כדי ניסיונות חוזרים ונשנים לאיתור חולשות היריב ונקודות התורפה שלו .

באוקטובר 1975 טסתי עם הבוס שלי אלכס גלעדי ל- לונדון ל- "Workshop" טלוויזיוני בן שבוע שארגנו שתי רשתות הטלוויזיה הבריטיות ה- BBC  הציבורי ו- ITV המסחרי . אלכס גלעדי שהיה כבר אז בעל קשרים בינלאומיים ומפיק מוערך הכיר לי את בִּילִי רָיְיט פרשן הכדורגל של ה- BBC בימים ההם . "יהיה לכם על מה לדבר" , הבטיח לשנינו וכך נוצר המפגש . השיחה המרתקת והחד פעמית עם בִּילִי רָיְיט נסבה על מנהיגות בספורט בכלל ובכדורגל בפרט . בִּילִי רָיְיט שיחק בתפקיד רץ ימני והיה מנהיג וקפטן של נבחרת אנגליה בכדורגל במשך 14 שנים . הוא שיחק בקבוצת "ווּלְבְס" ולבש 105 פעמים את המדים הלאומיים של נבחרת אנגליה . ממנו שמעתי לראשונה את מונחי ה- "ווֹל פַּאס" ואת תיאוריית "האדם השלישי" במשחק הכדורגל , רעיונות או תפישות משחק מקוריים שאפיינו את נבחרת הונגריה של הימים ההם בהנהגת גוּסְטָב שֶבֶּש . בִּילִי רָיְיט (ג'נטלמן מופלא וצנוע) סיפר לי בפרוטרוט אודות מנהיגותו של מאמן אנגליה בעת ההיא וָולְטֶר וִוינְטֶרְבּוֹטוֹם ואודות שתי התבוסות שספגה נבחרת אנגליה תחת שרביטו נגד נבחרת הונגריה, 6:3 באצטדיון "וומבליי" בנובמבר 1953, ו- 1:7 באצטדיון "נֶפּ – סטדיון" בבודפשט במאי 1954. "הוא ואנחנו השחקנים לא היינו עֵרִים להעמדה ההונגרית על המגרש שדמתה למערך 4 – 2 – 4 ולא מודעים לשיטת המשחק וסגנון המשחק שלהם שכלל המון מסירות תוך חילופי מקום תמידיים בשורות החלוצים והרצים. הם איתרו בקלות את החולשות שלנו והכו בנו ללא רחם . במשחק ב- וומבליי בו ניגפנו 3:6 החלוץ המרכזי הנסוג של הונגריה נאנדור הידגקוטי כבש את השער הראשון כבר לאחר 40 שניות  מהפתיחה. לא הפסדנו. הובסנו. ההבדל בינינו לבין ההונגרים היה בחשיבה. הם ניצחו אותנו עוד לפני שהחלה ההתמודדות על כר הדשא".

בסופו של חודש פברואר 1978 טסתי למדריד לשדר ישיר את משחק הכדורסל במסגרת גביע אירופה בין ריאל מדריד למכבי ת"א . RTVE הייתה ה- Host broadcaster. הקולגה הספרדית שלי השדר הֶקְטוֹר קִירוֹגָה סידר לי פגישה בתום המשחק ב- פָּאבִילְיוֹן עם פֶרֶנְץ פּוּשְקָש. היה שם נשף של מועדון ריאל מדריד וגם שחקני הכדורגל הוותיקים הוזמנו . פרנץ פושקש השלים לי ב- 1978 את המידע שנתן לי בִּילִי רָיְיט ב- 1975 : "משחק הכדורגל הוא אולי פשוט – אך נועד לאנשים חושבים". 

אני מעוניין לפַתֵּח באחד הפוסטים הקרובים ולהעלות לדיון את מחשבת הכדורגל שהחלו ההונגרים גוּסְטָב שֶבֶּש, מַרְטוֹן בּוּקוֹבִי , יאנו קאלמאר , וגֶזָה קאלוצ'אי בראשית שנות ה- 50 , המשיך אותה מאמן נבחרת הולנד בשנות ה- 70 רֵיְינוּס מִיכאֶלְס (אז קראו לסגנון משחקה של הולנד "כדורגל טוֹטָלי") , והעלו אותה לדרגת עַל יוֹהָאן קְרוֹיְף ופֶּפּ גְווּאַרְדִיוֹלָה בברצלונה . שיתוף פעולה מהסוג הזה והרמוניה כה מלאה שמבוססים לא רק על טכניקה אישית וכושר גופני , אלא גם על יחסי אמון ואחווה בין השחקנים , ניתן להשיג בהרכבים פחות או יותר קבועים בהם השחקנים מכירים היטב איש את רעהו ו- מוותרים מראש על האֶגוֹ שלהם . וויתור על אֶגוֹ טמון בכישרון המנהיגות של המאמן והקפטן שלו במגרש . גוּסְטָב שֶבֶּש מינה את פֶרֶנְץ פּוּשְקָש לקפטן וביסס את הרכב נבחרת הונגריה על שבעה שחקני האלופה קבוצת "HONVED" ועל עוד כמה מ- MTK . רֵיְינוּס מִיכאֶלְס מינה את יוֹהָאן קְרוֹיְף לקפטן והתבסס על שחקני מועדון "אייאקס" . מאמני נבחרת ספרד בסוף העשור ה- 1 ותחילת ה- 2 של המאה העשרים ואחת לואיס אראגונאס ו- וויסנטה דל בוסקה ניצלו את הצלחת מחשבת הכדורגל של יוהאן קרויף ופפ גווארדיולה . הם הפקידו את סרט הקפטן בידי איקר קאסיאס ומבססים את הרכב נבחרת ספרד על שחקני ריאל מדריד וברצלונה . קבוצת כדורגל היא כמו יחידה צבאית . הגיבוש , האחווה , הדבקות במשימה , והמורל – הכרחיים בדרך לכיבוש הפסגה .

סוף הפוסט מס' 70. הועלה לאוויר ב- 9 באוקטובר 2012.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


תגובות

פוסט מס' 70. בשוּלֵי המשחק ברצלונה – ריאל מדריד 2:2 ב- Nou Camp ב- 7 באוקטובר 2012. פוסט מס' 70. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ב- 9 באוקטובר 2012. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>