חמישה משחקי כדורסל בשבוע (מתוכם 4 הפסדים וניצחון בודד) זה מעט – שכיבה ב- 27 מארבי לילה צה"ליים בתוך חודש אחד עם חגור ונשק על מנת להגן על גבולות המדינה זה המון. פוסט מס' 284. כל הזכויות שמורותכלליראשי

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים . חל איסור מפורש להעתיק את הטקסטים והתמונות ואף לא לאגור אותן במאגרי מידע שונים לשימוש מכוון ו/או מזדמן מאוחר יותר .

הערה 2 : הבלוג איננו מופק , נכתב , ונערך למען מטרות רווח כספי , ו/או למען רווח מסחרי ו/או לצורכי פרסום אישי .

——————————————————————————————————————

פוסט חדש מס' 284 : הועלה לאוויר בשעות הערב של יום שלישי – 10 בספטמבר 2013

—————————————————————————————————————— 

חמישה משחקי כדורסל בשבוע (מתוכם 4 הפסדים וניצחון בודד) זה מעט – שכיבה ב- 27 מארבי לילה צה"ליים בתוך חודש אחד עם חגור ונשק על מנת להגן על גבולות המדינה זה המון. פוסט מס' 284. כל הזכויות שמורות. 

טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור . נטשתי בטריקת דלת . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

הערה 3 : הבלוג הזה yoashtvblog.co.il פונה לרובד צר ומצומצם באוכלוסייה ועוסק בתחום קונקרטי – אף על פי כן כמות הנכנסים היא סנסציונית .

הערה 4 : הצמד הרדוד והצפוי אברי גלעד וג'קי לוי שמשדר ברדיו גלי צה"ל (ערוץ הבית שלי) את התוכנית "המילה האחרונה" בין 11.00 ל- 12.00 הוא בר מזל מפני שהצוות המקביל לו עירית לינור וקובי אריאלי אף משעמם ממנו . אולם הצמד הרוטיני הזה אברי גלעד וג'קי לוי איננו בר מזל עד הסוף משום שהוא חשוף להשוואה גם בצדו האחר של ה- Line up של התחנה . הצמד הוותיק והכחוש הבלתי מוכשר הזה משדר תוכנית מצומקת ערך שבאה אחרי תוכנית חדשות ואקטואליה יומית מעניינת בהנחיית רזי ברקאי , והופך לשגרתי ובלתי נחוץ לאחר שכוכבת גלי צה"ל גב' יעל דן עולה לשידור בחצות היום ומייד ממוססת ומשכיחה את שניהם . פעם לא הבחנתי בעובדה הזאת עד כמה הם לא מעניינים , צפויים , משעממים , ולא חשובים . מדוע מגיע למאזיני גלי צה"ל עונש ? את מי זה מעניין לשמוע מידי יום את חוות דעתם של שני פטפטנים שאין בהם שום גְדוּלָה אודות אירועי השעה ועובדות החיים .

חמישה משחקי כדורסל בשבוע (מתוכם 4 הפסדים וניצחון בודד) זה מעט – שכיבה ב- 27 מארבי לילה בתוך חודש אחד עם חגור ונשק על מנת להגן על גבולות המדינה זה המון. כל הזכויות שמורות.

נבחרת הכדורסל המגוחכת של ישראל בראשות מאמנה הכושל אריק שיבק הודחה אמש בבושת פנים מאליפות אירופה בכדורסל – סלובניה 2013 לאחר שהפסידה אתמול בערב לחמישייה השנייה של גרמניה 76 : 80 . קודם לכן הפסידה ישראל לאנגליה החלשה 71 : 75 , הפסידה לאוקראינה 67 : 74 , הפסידה לצרפת בתוצאה 63 : 82 , ניצחה את בלגיה 87 : 69 , והפסידה כאמור אמש 76 : 80 לגרמניה . ברור שמדובר באכזבה ספורטיבית עצומה לא רק בגלל עצם התבוסות אלא מפני היעדר רוח לחימה קבוצתית ושאיפה להתחרות על מנת לנצח . מדובר בנבחרת לאומית שקשה להזדהות עמה בגלל היעדר לכידות קבוצתית , חוסר רצון להילחם בעבור הדגל , וגם מפני ששחקניה כפרטים חושבים שלרוץ על הפרקט זה הדבר הכי קשה בעולם . אנוכי לא בטוח , אך נראה לי כי השחקנים הלאומיים אינם מודעים עד הסוף לשליחות הלאומית . למתבונן מהצד נראה כי השחקנים הישראליים הלאומיים (חלקם משתכרים משכורות עתק) אינם מתאמצים דיים . אתה יכול להיות חסר כישרון כשחקן לאומי , חסר ידע , חסר קואורדינציה באותו משחק קונקרטי , ואולי חסר מזל – אולם אוהדי הכדורסל בישראל לא יסלחו לך לעולם אם אינך מתאמץ ואם אינך מקריב את עצמך למען הדגל על הפרקט ו/או על כר הדשא . אנשים שמתגוררים בחברה אחת ביחידה קרבית צה"לית , בקיבוץ , ו/או בקבוצת ספורט יילחמו איש בעבור רעהו רק אם שוררת בתוכם וביניהם חברות כנה . הטלוויזיה הסלובנית הראתה ניגודים "סוציולוגיים" בין נבחרות ישראל ובלגיה בטרם שריקת הפתיחה להתמודדות . ראיתי זאת היטב בעת נגינת ההמנונים בטרם שריקת הפתיחה (שלשום , יום ראשון – 8 בספטמבר 2013) במשחק העֶרֶב נגד בלגיה . בעוד הנבחרת הבלגית ניצבה חבוקה על הפרקט , שורת השחקנים כמו חבורת המאמנים שלה , עמדה לה נבחרת ישראל בטור עורפי מפורק ולא אחיד , כמעט לא אִכפתי , כשהשחקנים מנותקים זה מזה . הטלוויזיה הסלובנית חשפה בנגינת ההמנונים נבחרת ישראלית אך לא קבוצה ישראלית . הריטואל הטלוויזיוני של כיסוי נבחרות בעת נגינת ההמנונים הוא חשוב מפני שהמצלמה שמרחפת מקרוב על פני השחקנים הנבחרים ב- Close up , מסייעת לצופי הטלוויזיה להזדהות עם גיבורי העלילה בטרם התרחשותה . נגינת ההמנון הלאומי של מדינת ישראל בטורניר הכדורסל של סלובניה 2013 כרוכה בפרסטיז'ה וריספקט , ודורשת אף ממני כאזרח נאמן וכצופה טלוויזיה בתל אביב לקום מכורסתי ולעמוד דום לכבודו . זהו רגע תהילה גדול בו ההמנון הלאומי "התקווה" מנוגן בהיכל הכדורסל "טיבולי" בלובליאנה בירת סלובניה , אולם אינני מזדהה עם נְצִיגָיי שָם מפני שנראה לי שהם אינם מתאמצים . ההשוואה הראשונה שרצה לי בראש היא עם בני גילם לוחמי צה"ל ונֶכְדִי הבכור בתוכם .

הדיון המסכם אמש באולפן ערוץ 5 בכבלים אותו הובילה גב' ובהשתתפות אלי סהר ורון קופמן בתום ההפסד לגרמניה 76 : 80 ואשר דן בהדחת נבחרת ישראל – היה חסר , לקוי , ומתלהם יתר על המידה . לא ברור כיצד זה דווקא הפרשן הראשי אריה מליניאק מי שהוביל לאורך כל טורניר סלובניה 2013 את שידורי אולפן הבית המנווט של ערוץ 5 בכבלים בארץ , את Pre Game Show , את ההפסקות שבין המחציות , וגם את ניתוח ה- Post Game Show – הוא זה שנעדר בסופו של דבר מהדיון המסכם . במקומו מציבה ההנהלה פרשן אורח מר אלי סהר שהוא איש דתי חוזר בתשובה , שבכלל  לא ראה חלק ממשחקי סלובניה 2013 , בגלל ההתנגשות שלהם בערב ראש השנה תשע"ד (ישראל בריטניה) ובשני ימי החג של ראש השנה תשע"ד (ישראל – אוקראינה וישראל – צרפת) . תמוה , מוזר , ומביך .

אריק שיבק יודע כדורסל . זה בטוח . כישלון סלובניה 2013 רשום על שמו כמאמן לאומי אולם לא הוא האשם היחיד כמובן . כשאתה רואה שחקן NBA ישראלי בעל מוניטין שאמור לשמש עמוד תווך בנבחרת ישראל כ- עומרי כספי והוא בשיא חולשתו , אתה לא רק חומל עליו אלא מבין שאריק שיבק לא לבד בצרות האלה שנפלו על הכדורסל הישראלי , ולא לפתע . אתה שואל את עצמך כיצד פיגורת כדורסל כל כך אפורה כ- עומרי כספי מגיעה בכלל לשורות ה- NBA . בסופו של דבר הוא כמעט ולא משחק שם ויושב אחרון על ספסל המחליפים בקבוצתו . היה זה ה- Head Coach מאמן קבוצת קליבלנד קאוואלירס ביירון סקוט (לשעבר שחקן מצטיין בשורות קבוצת Los Angeles Lakers שהבחין ראשון בחוסר כישרונו של עומרי כספי ואי התאמתו למסגרת האמריקנית הגבוהה מה שמביא אותי לשאול את עצמי למה המאמן הלאומי מצרף לרשימת הנבחרים שלו שחקן שלא משחק ב – NBA , אחד שהילת ליגת הכדורסל הטובה בעולם סך הכל מרחפת מעל ראשו אך הוא כלל איננו שותף לה . עומרי כספי הוא שחקן כדורסל שאנוכי כפטריוט אינני יכול להזדהות עמו . אין בו שמץ של מנהיגות , לא טמונה בו שום יכולת הובלה, ואין בו שום דבר מרוח הקבוצה ושום השפעה על טיפוח המורל של נבחרת ישראל.

ברור שהתהליך הפעיל של ה- "אמריקניזציה" המונה עשרות רבות של שחקני חיזוק אמריקניים שמתנחלים כאן בארץ , מְכַלֶה כל חלקה טובה בליגת העל של הכדורסל הישראלי אולם נעזוב את זה עכשיו . אני שב למאמן הלאומי אריק שיבק . הכרזתו בפני המיקרופון של ניב רסקין ביום שישי – 6 בספטמבר 2013) באולם "טיבולי" בלובליאנה לאחר שלושת התבוסות לאנגליה , אוקראינה , וצרפת , כהאי לישנא (תוך כדי רמיזות לפרשן פיני גרשון) : "תודה לאלוהים שהביא אותנו למצב שבו אנחנו נמצאים עכשיו …שני ניצחונות ואנחנו יכולים לעלות לטופ 12" – היא מטופשת , חוצפנית , ומקוממת . אמונתו של אריק שיבק בבורא עולם היא עניינו האישי ואת תפילותיו אם הן כנות שישמור לדברים חשובים יותר בחיים מאשר הצלחות בכדורסל . אין הוא אמור לשתף את הציבור במשהו כל כך פרטי שהוא בין נפשו למצפונו . תפקידו של המצביא הוא לנצח ולא להשתפך בפני הציבור בענייני נִסִים ואמונה דתית . אבי ומייסד הטלוויזיה הישראלית הציבורית ב- 1968 פרופסור אליהוא כ"ץ סיפר לי באחת משיחות התחקיר שלי עמו בעת מחקר וכתיבת הסדרה רחבת ההיקף בת 13 הספרים העוסקים ב- "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה" , כלהלן : "היהודים לא רק מאמינים בנסים – הם גם סומכים עליהם…הצרה היא שזה לא תמיד מצליח" . פרופסור אליהוא כ"ץ  התייחס לשני השידורים הישירים הראשונים בהיסטוריה של הטלוויזיה הישראלית הציבורית מירושלים ביום חמישי של 2 במאי 1968 – חג העצמאות ה- 20 של מדינת ישראל . הטלוויזיה הישראלית הציבורית שטרם עמדה יציבה על רגליה והייתה שרויה עדיין בשלבי הקמתה , שידרה ישיר ביום העצמאות ההוא ב- 2 במאי 1968 שני שידורים ישירים בטכנולוגיה רעועה ומוגבלת מאוד ולחלוטין ללא כל גיבוי – בצהריים את מצעד צה"ל בירושלים שחוברה לה יחדיו (על ציר הגבעה הצרפתית – העיר העתיקה) , ובעֶרֶב את הקונצרט של התזמורת הפילהרמונית בניצוחו של לאונארד ברנשטיין שהתקיים בבנייני האומה בירושלים . אולם רוחם של ציוותי השידור הישראליים בימים ההם (גם בסיוע אנשי רשת הטלוויזיה האמריקנית CBS ביצירת תשתיות הנוגעות להקמת הטלוויזיה הישראלית מעפרה) הייתה כבירה ועצומה . האנשים הצעירים הללו ובתוכם חיים יבין , רם עברון , יורם רונן , חיים פודגור , סטנלי "סטן" גרנדייזי , לואיס "לואי" לנטין , ורבים אחרים וכמובן בראשם שני ראשי צוות ההקמה פרופסור אליהוא כ"ץ וסגנו עוזי פלד – התגייסו בכל מאודם ונפשם למען ביצוע שתי משימות השידור . אין תחליף להתלהבות , הקרבה , וגאוות יחידה . ובאמת שני השידורים הישירים ההם לפני יותר מארבעים וחמש שנים עברו בשלום , אפילו ללא תקלה אחת , והיו בבחינת נֵס טלוויזיה .

כמה ציטוטים של אנשי ערוץ 5 בכבלים מעצימים עוד יותר את כישלון הכדורסל הישראלי באליפות אירופה של סלובניה 2013 :

פרשן ערוץ 5 בכבלים בסלובניה 2013 פיני גרשון סיכם אמש את ההדחה המבישה ליד השדר שלו ניב רסקין באולם "טיבולי" בלובליאנה כלהלן : "אם הבלגים עלו לשלב הבא ואנחנו לא – צריך להתבייש . דרוש חריש עמוק" .

העיתונאי רון קופמן (1) נביא הזעם של הספורט הישראלי סיכם אמש את הדיון בערוץ 5 בכבלים את פועלו של המאמן הלאומי אריק שיבק כלהלן : "אתה גם מאמן וגם מנהל האגף מקצועי…כל ההכנה שלך הייתה לקויה…בחירת הסגל לקויה…בניית הסגל לקויה…אתה יודע שכל השחקנים שונאים את עומרי כספי…אתה מתעלם מהמשבר החברתי בנבחרת שאתה מאמן אותה וממתין ש- וועד ההורים יעשה לך את העבודה…".

העיתונאי רון קופמן (2) על אריק שיבק : "אתה הסרת את הפרקט בלובליאנה ועכשיו אתה מספר לי דברים טובים…עם מי פתחת…? עם חבורה של ארבעה כליזמרים…" .

השדרנית מירי נבו על המאמן הלאומי אריק שיבק : "תחושת מפח נפש…מאמן מבולבל ונסער…מתפתל מול ניב רסקין…הוא בעצמו כבר לא יודע אפוא הוא בדיוק נמצא… ולא איך הוא מגיב כיצד נראתה הנבחרת שלו שנראתה רע ואין על כך עוררין…הוא מנסה להגן עליהם…אולם גם מבין את גודל הבושה והמבוכה באליפות הזאת…" .

אריה מליניאק על נבחרת ישראל בכדורסל : "הנבחרת חולה במחלת הכדררת…" .

אלי סהר (1) על המאמן הלאומי אריק שיבק : "הוא לא חושב מחוץ לקופסה" .

אלי סהר (2) על הנבחרת : "היה צריך להביא לשורות הנבחרת את מורן רוט באוזניים…" .

אלי סהר (3) על הנבחרת : "כולם מביאים שחקנים גבוהים מעל 2.10 מ'…אנחנו לא…! מאמינים…חכמים, מהירים , ונבונים…" . (דווקא אריה מליניאק מטיל את אחריות ההצלחה על הגארדים ולא על השחקנים הגבוהים)

קיטונות של רותחין נשפכו אמש על ראשו של המאמן הלאומי אריק שיבק באולפן הבית המנווט של ערוץ 5 בכבלים . כמתבונן מהצד נראה לי הדיון החם והמתלהם כ- מוקדם מידי . אני מצפה שערוץ 5 בכבלים יפיק בהקדם משדר טלוויזיה מקיף ורב שיח אינטראקטיבי בהשתתפות קהל בעקבות הכישלון וההדחה מסלובניה 2013 בו ייטלו חלק גם השדר המוביל ניב רסקין ושני הפרשנים אריה מליניאק ופיני גרשון , וכמובן גם בהשתתפות המאמן הלאומי אריק שיבק .

לא ניתן לסיים את הפוסט הזה מבלי להעיר בסיום שתי הערות :

1. אריה מליניאק כותב היום (יום שלישי – 10 בספטמבר 2013) בטור שלו ב- "ידיעות אחרונות" פוסט פרשנות אודות משחק ההפסד אמש של נבחרת ישראל בכדורסל לגרמניה 76 : 80 , ומתחיל אותו בהומור בטעם רע ומטופש , מביך , ותמוה : "לא מבין את הגרמנים . משחק שלא קבע להם , הזדמנות בלתי חוזרת לכפר על עוונותיהם , את נבחרת ישראל הניצחון היה מעלה לשלב הבא" , והוא מסיים את הפסקה הראשונה בשאלה מטומטמת באנגלית באותיות בעברית כאילו בבדחנות , "האם העם היהודי לא סבל מספיק ?" . תגיד לי אריה מליניאק יצאת לגמרי מדעתך ? כיצד אתה מעז להכניס את השואה והשמדת 6.000000 יהודים ע"י גרמניה הנאצית לתוך טקסט ספורטיבי , כאילו בבדיחות הדעת , וכאילו הפסד פוטנציאלי גרמני אמש בזירת הכדורסל בלובליאנה לנבחרת ישראל יכול לשמש ארגומנט ו/או שיקול בכפרת עוונות גרמניים הנוגעים לפשעים נגד האנושות ונגד העם היהודי ? תגיד מה קורה לך בן אדם ? לא מדובר בהומור ו/או בהתלוצצות , מדובר במשהו טפל באופן קיצוני , אטימות וערפול מחשבה . דווקא אתה אריה מליניאק חסר בינה ? אריה מליניאק מועד ונופל לבור עמוק אך אפוא העורך שלו במוסף הספורט של "ידיעות אחרונות" שאמור להציל אותו ?

2. ניתן לקבוע מפורשות כי שַדָּר הטלוויזיה המוביל ניב רסקין ממלא באופן מיטבי את שליחותו העיתונאית באליפות אירופה בכדורסל – סלובניה 2013. לא רק כשדר אלא גם כמראיין חוקר וסקרן ואשר איננו חושש לשאול בצורה תרבותית ומכובדת שאלות נוקבות את המאמן הלאומי הנוגעות לאחריותו האישית למפולת : "מילה אחרונה אריק שיבק . כמי שעומד בראש המערכת הזאת וזאת שאלה מתבקשת אחרי טורניר שכזה , האם אתה לוקח אחריות על הדבר הזה ? האם אתה רואה את עצמך כממשיך להיות מאמן נבחרת ישראל ו/או שאתה אומר נכשלתי…? אריק שיבק לא עונה לשאלה , אלא מונה באוזניו של ניב רסקין את המאזן שלו כמאמן לאומי . התשובה איננה חשובה כבר . העיתונאי ניב רסקין מציב את עצמו בשורה הראשונה של העיתונות והעיתונאות הישראלית . הוא איש הטלוויזיה הבולט ביותר והמרכזי ביותר בצוות הרחב של ערוץ 5 בכבלים – בסלובניה וגם בארץ .

סוף הפוסט מס' 284.

 


תגובות

חמישה משחקי כדורסל בשבוע (מתוכם 4 הפסדים וניצחון בודד) זה מעט – שכיבה ב- 27 מארבי לילה צה"ליים בתוך חודש אחד עם חגור ונשק על מנת להגן על גבולות המדינה זה המון. פוסט מס' 284. כל הזכויות שמורות — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>