פוסט מס' 174. ערוץ 1 צריך לחשוב גם על עצמו. הוא אומנם שידור ציבורי אך איננו משוחרר מעול הרייטינג. גמר גביע המדינה לנשים בכדורסל מכבי אשדוד – הופעל פ"ת 68:95 . פוסט מס' 174. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר בליל שישי – 8 במארס 2013.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג נמצא עדיין בשלבי התפתחותו הטכנולוגית ועיצובו הגראפי.

הערה 2 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים . חל איסור מפורש להעתיק את הטקסטים והתמונות ואף לא לאגור אותן במאגרי מידע שונים לשימוש מכוון ו/או מזדמן מאוחר יותר.

הערה 3 : הבלוג איננו מופק, ו/או נכתב, ו/או נערך למען מטרות רווח כספי, ו/או למען רווח מסחרי, ו/או לצורכי פרסום אישי.

——————————————————————————————————–

פוסט חדש מס' 174 : הועלה לאוויר בליל שישי – 8 במארס 2013.

——————————————————————————————————–

פוסט מס' 174. ערוץ 1 צריך לחשוב גם על עצמו. הוא אומנם שידור ציבורי אך איננו משוחרר מעוֹל הרייטינג. גמר גביע המדינה לנשים בכדורסל מכבי אשדוד – הפועל פ"ת 68:95 . פוסט מס' 174. כל הזכויות שמורות.

טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור . נטשתי בטריקת דלת . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

הערה 4 : השידור הישיר אמש בערוץ 10 של המשחק פנרבאחצ'ה – מכבי ת"א 85 : 94 במסגרת המחזור ה- 10 בבית מס' 6 ב- Top 16 של ה- Euroleague לא עסק בדיוק במשחק כדורסל . השדר ניב רסקין והפרשן שלו צבי שרף דיווחו לצופים שלהם משהו אודות מאבק בין קבוצת ספורט די משעממת ודי נטולת כישרון אך עדיין רווייה באמביציות על פי מסורת ורוח המועדון לבין קבוצה אחרת שהיא שבר כלי של ממש. הדברים נאמרים ב- Understatement . מכבי ת"א הביסה אתמול בקלות את פנרבאחצ'ה הטורקית , נבחרת שחקנים אבל לא קבוצה , שתקציבה נאמד ב- 40000000 (ארבעים מיליון) יורו (על פי המידע שמסר אמש בשידור הישיר ניב רסקין) . רמת הכדורסל שמפגינות חלק מקבוצות ה- Euroleague בעונה הזאת של 2013 – 2012 היא פשוט מגוחכת . המשחק אמש פנרבאחצ'ה – מכבי ת"א היה יָרוּד בכל קנה מידה והפך לעלוב ולא מרגש גם מחמת היעדר קהל. הדממה בהיכל הטורקי הייתה כה מעיקה עד אפשר היה לשמוע את צליל החיכוך של נעלי הכדורסלנים עם פרקט העץ . 15 משולשים מתוך 27 ניסיונות הצילו את מכבי ת"א וערוץ 10 שהוציא אתמול שוב מקופתו סך של כ- 110000 (מאה ועשרה אלף) דולר : תשלום עבור זכויות השידורים , עבור הוצאות הפקה ושימוש בתקשורת לוויינים , ובעבור הטסת צוות השידור שלו למוקד ההתרחשות . לפתע נדמה כי הליגה ישראלית מקשה את החיים על מכבי ת"א יותר מיריבותיה ב- Euroleage . פרדוקס . 

ערוץ 10 עושה מאמץ כלכלי גדול ועיתונאי לשמר את גחלת מכבי ת"א בשורותיו ומפרפר כמו המועדון מתקווה לתקווה וממשחק למשחק . יש להעריך את ערוץ 10 שדוגל בעיתונאות מהשטח ומתנגד בכל כוחותיו למדיניות שידור Off tube . אתמול בערב צבר ערוץ 10 בין 21.00 ל- 23.45 רייטינג ממוצע של % 8.40 . ה- Peak היה בטווח הזמן שבין 23.15 ל- 23.30 ונמדד בו % 11.3 רייטינג . ערוץ 2 צבר בין 21.00 ל- 23.45 רייטינג ממוצע של % 20.36. הוא עושה שַמוֹת ברייטינג של ערוץ 10 כאשר ה- Peak שלו מתייצב פעמיים בטווח הזמן של השעה 21.45 – 21.30 ובטווח הזמן של השעה 22.30 – 22.15 על % 29.5 ועל % 27.9 (בהתאמה) . אח"כ משהוא נחלש ונעשה רָפֶה, צומח במשהו הרייטינג של ערוץ 10 . ערוץ 1 המסכן איננו נמצא כלל בתמונת המאבק. בין 21.00 ל- 23.45 צובר השידור הציבורי רייטינג דַל שניצב בתחתית הסולם על % 5.80 . המִדְרוּג הכָּחוּש והַנוּגֶה מעורר תמיהה ושאלה עקרונית מי רואה את ערוץ 1 הציבורי והאם במתכונתו זאת הוא ראוי לקיום כה קלוש שדוֹמֶה לגסיסה ממושכת . יש בערוץ 1 גם דברים טובים אולם הניהול הכושל שלוֹ , ה- Programming הבעייתי עד אין קֵץ שלוֹ , ומורל העובדים הירוד שלוֹ מסגירים את מצבו הקשה והחמור ומציבים אותו על סַף הַחִידָלוֹן . 

הערה 5 : לי קורזיץ היא לא פחות מ- מדהימה . ספורטאית ישראלית אמיצה ודגולה בכל קנה מידה עולמי ובינלאומי . מופת ומודל להערצה וחיקוי עבור הציבור בארץ וודאי בשביל הנוער הישראלי . בת מושב מכמורת אלופת עולם בגלשני רוח בפעם השלישית ברציפות. פנטסטי. ספורטאית פייטרית מזן מיוחד. זה מחד. מאידך : שום כלי תקשורת לא טלוויזיה , לא רדיו , ולא מישהו מהעיתונות הכתובה – סירבו להרחיק לחופי ברזיל כדי לכסות את פועלה ומפעלה . כולם מסתפקים כאן בכיסוי ,שידור , וכתיבה Off tube . כל ארבעת העיתונים המובילים בישראל השתמשו באותה תמונה של אלופת העולם הישראלית לי קורזיץ (פרי צילום ותיעוד של בן פינקלשטיין) כדי לעטר באופן כה דומה את כתיבת ה- Off tube שלהם. לי קורזיץ את ראויה להערכה רבה ולכבוד ויקר רבים. בשתי מילים : אין כמוך !

ראה "ידיעות אחרונות". כתבי העיתון "ידיעות אחרונות" נדב צנציפר ואורן אהרוני מהללים השבוע את לי קורזיץ מרחוק. הם נשארו בארץ ולא היו בברזיל. 

ראה "מעריב". עיתון "מעריב" מדווח על הצלחתה הסנסציונית של לי קורזיץ מתל אביב . הכתב האולימפי שלו מר ניר שועלי נשאר בארץ .

ראה "הארץ". כתב עיתון "הארץ" מר רמי היפש מדווח מתל אביב על זכייתה של לי קורזיץ באליפות העלם בברזיל. לא היה קיים סיכוי מראש שעורך העיתון אלוף בן יטיס אותו למוקד ההתרחשות בברזיל. 

ראה "ישראל היום". עדי רובינשטיין עיתונאי "ישראל היום" מספר לקוראיו על הצלחתן של לי קורזיץ ומעיין דווידוביץ' באליפות העולם בברזיל . הוא לא היה שם . 

הערה 6 : UEFA (התאחדות הכדורגל האירופית) מתייצבת כולה מאחורי החלטתו (הלא פופולארית) של השופט הטורקי צ'ונייט צ'אקיר להניף כרטיס אדום ולסלק את כדורגלן מנצ'סטר יונייטד נָאנִי מכר הדשא לאחר פגיעתו בנעל מסומרת בתנופה רבה בחזהו של שחקן ריאל מדריד אָרְבֶּלוֹאָה . עיון והתבוננות נוספים במסכת ההילוכים החוזרים של ההתנגשות ההיא בין נָאנִי ל- אָרְבֶּלוֹאָה בדקה ה- 56 במשחק מנצ'סטר יונייטד – ריאל מדריד מעלה לדיון את השאלה מדוע אָרְבֶּלוֹאָה מנתר לכדור האווירי ומנסה להשתלט עליו בגופו וראשו (כשרגליו שמוטות מטה) בעוד נָאנִי מנתר לעבר הכדור כשרגלו נעולה בנעל מסומרת מונפת אל על בצורה מסוכנת ביותר, ומראש איננו מוכן להיכנס למאבק עם גופו וראשו . ההחלטה הנכונה והצודקת של צ'ונייט צ'אקיר מתבססת על ידע והבנת החוקה . הוא החליט את מה שהחליט כפי שמצווה עליו החוק . האחרים בונים את הידע שלהם על תחושות ורגשות . ראוי להם לשדרים והפרשנים שיחזיקו בעמדת השידור את ספר חוקת הכדורגל וישננו אותו היטב בטרם הם מדליקים את נורת המיקרופון .

ערוץ 1 צריך לחשוב גם על עצמו. הוא אומנם שידור ציבורי אך איננו משוחרר מעוֹל הרייטינג. גמר גביע המדינה לנשים בכדורסל מכבי אשדוד – הפועל פ"ת 95 : 68 .

יפה מאוד שערוץ 1 מתגייס לכיסוי ושידור ישיר של משחקי חצי הגמר ומשחק הגמר על גביע המדינה בכדורסל לנשים . נחמד שיורם ארבל שדר הספורט הטוב במדינה נרתם למשימת השידור הישיר אמש שעסקה בין קבוצות הנשים של מכבי אשדוד והפועל פ"ת . מלבב וחינני שערוץ 1 מזמן לעמדת הפרשנות את שחקנית העבר המצטיינת לימור מזרחי . צריך היה לתדרך אותה לפני כן מה הוא תפקידה כפרשנית בטלוויזיה (כל מילה שנייה שלה הייתה "ווינרית" וכו'…מה שלחלוטין לא הופך אותה לפרשנית) אולם לא זה לֵב העניין . העניין הוא בכך שערוץ טלוויזיה ציבורי – ארצי מעז לחטוא את החטא הקולנועי הראשון ולשדר בעידן השוק הגלובאלי (גם אם מדובר ב- Pre Prime שלו) עלילה ספורטיבית כלשהי מבלי לערוך היכרות מוקדמת וזיהוי ברור לקהל הצופים שלו עם גיבורות העלילה בטרם השידור הישיר . ערוך 1 שוכח שהוא איננו משוחרר מעוּלוֹ של הרייטינג למרות ואל אף שהוא מוגדר כשידור ציבורי . אז מה, האם שידור ציבורי רשאי לשדר במשך שעתיים ורבע הפרה – פריים שלו אינפורמציה לקהל שכמותו נמדדת ברייטינג של % 1.0 ? יש כאלה ברשות השידור שרוחצים בניקיון כפיהם ומתכחשים לרייטינג בתירוץ שהם שייכים לשידור הציבורי . המִדְרוּג הדליל איננו נוגע להם . נראה כי המונח "שידור ציבורי" משמש כסות לחוסר כישרונם כאילו נגזר על ערוץ 1 לשהות בשוליים לנצח . הדבר הזה איננו בא בחשבון בתקופה הטלוויזיה הרב ערוצית . בהיעדר תשתית של צופים פוטנציאליים יוצא ערוץ 1 הציבורי להרפתקה טלוויזיונית חשובה אך כושלת. הוא ייענש על כך בתוך זמן קצר ביותר (כפי שניתן לראות בירכתי ה- Post). כאילו כדי להרחיב את הפער בין הציבור למושא השידור מתברר חיש מהר כי אין כאן גם כל תחרות . מכבי אשדוד עם השחקנית הזרה הנפלאה שלה דניאל אדאמס עדיפה בהרבה ושמה את הפועל פ"ת בכיס הקטן שלה. לא כוחות . המשחק מסתיים ב- 27 נקודות הפרש אולם זה היה יכול להינעל גם בפער של 50 נקודות.

לא רק שאין זיהוי והיכרות מוקדמת אלא ששתי הקבוצות רוויות שחקניות זרות אמריקניות שאיש לא שמע את שמן לציבור הישראלי אין שום קשר ומודעות לשחקניות הישראליות , חלקן מרשימות כמו מירב דורי, שירן צעירי, נועה גנור, ג'ניפר פליישר, (גובהה 1.91 מ') , אוריאן אמסלם, ועוד כמה אחרות . קל וחומר ולא כל שכן אין צופי הטלוויזיה בארץ מזדהים עם שחקניות החיזוק האמריקניות . האמריקניזציה הפולשנית פוגעת בכדורסל הנשי הישראלי כשם שהיא הורסת את הכדורסל הגברי בארץ . התגייסותו של ערוץ 1 לכיסוי הכדורסל הנשי בארץ היא בעיקרון חיובית אולם לחלוטין אמביוולנטית. נקודתית , אקראית , ולא שיטתית . יורם ארבל איננו עושה את מיטבו. הוא אומנם תגבורת חשובה מבחינה קוֹלית אך הוא לא בקי מראש בחומר . שחקנית הכדורסל המצטיינת לימור מזרחי היא בעלת עבר בלתי נשכח אולם היא טירונית טלוויזיה . מישהו שם בערוץ 1 שאין לו מושג בתעשיית הטלוויזיה מנסה לרכוב על איזה גל יחסי ציבור עכור מבלי להכין את דעת הקהל שלו לקראת הלא נודע, ומשלם על כך בריבית דה ריבית. הרייטינג אֶמֶש ביום חמישי – 7 במארס 2013 היה אָפְסִי . זה נכון שערוץ 1 הציבורי שידר את שני משחקי חצי הגמר של הנשים ביום שלישי האחרון ואת משחק הגמר אמש. אולם למי ובעבור מי? איזו כמות צופים בארץ התעניינה בשידור הישיר אמש ? מה היה גובהה של עמודת הרייטינג אמש ? מה זה צריך להיות כל העסק הנָבוּב הזה ? המתמטיקה של הרייטינג קובעת בבירור כי ערוץ 1 הוא חובבן בכל קנה מידה. בעיקר במקום שמתחילה חשיבה טלוויזיונית ותכנון מוקדם. מה זה פה ? ככה באים בהיחבא , מציבים מצלמות בהסתר , משדרים למיעוט כה דל שאפשר לספור את כמותו על אצבעות יד אחת , ואח"כ מפרקים ציוד והולכים הביתה ? ככה לא עושים טלוויזיה. מהיכן נובע חוסר הכישרון והאי אכפתיות הזאת ?

דווקא מפני שהכדורסל הנשי בארץ הוא כל כך אנונימי (ואנמי) במשך כל חודשי השנה, הוא זקוק לחשיפה מוקדמת ו- "יחסי ציבור" בטלוויזיה בטרם השידור הישיר . יורם ארבל שימש אתמול גימיק . האיש כלל איננו מכיר את האובייקט עליו הוא ממונה הובא כתגבורת . מושא השידור זר לו לחלוטין . הוא לא מכיר את השחקניות על הפרקט. כשפער הנקודות גדל הוא משתעמם ומשעמם את צופיו . אני מתפלא על לימור מזרחי שאיננה מאירה פינות אפלות על הפרקט לפחות מהזווית הפיננסית . היא מחמיצה הזדמנות להעביר מידע ומסר חשוב לציבור. לא מעטים חושבים שלענף כדורסל נשים שהוא רווי בעיות כספיות וכתוצאה מכך שרוי ב- בעיות ניהוליות חריפות, אין זכות קיום. לא בטוח שזאת צריכה להיות הגישה . הכדורסל הנשי זקוק לעזרה ותמיכה . לאחרונה התפטרה מתפקידה המנכ"לית גב' גילי שם טוב מי שהייתה ממונה באיגוד הכדורסל על פעילות הכדורסל הנשי בנימוק ותירוץ של קשיים כלכליים , אין לה מקורות מימון , וכך איננה יכולה למלא את תפקידה. ערוץ 1 הפסיד אמש שעת כושר חשובה לערוך לציבור שלו הכרה רשמית עם ספורטאיות שרחוקות מהתודעה הציבורית כרחוק מזרח ממערב. היה עליו להביא לידיעת הציבור בטרם השידור הישיר אינפורמציה שנוגעת למבנה ליגת הכדורסל לנשים בארץ ולקשייו , להסביר את תלותן הכלכלית המוחלטת של קבוצות הנשים בכדורסל בשלטון העירוני – פוליטי , מי הן שחקניות הכדורסל הבכירות בארץ, עריכת ראיונות עמן, האם הן מקצועניות ו/או סמי – מקצועניות , מה גובה משכורתן , מהיכן נובע הכסף להבאת שחקניות כדורסל אמריקניות זרות מליגת ה- WNBA ברמה של דניאל אדאמס, האם מדובר בכסף פרטי ו/או כסף ציבורי , האם תושבי אשדוד יודעים כי ראש העיר שלהם מממן את קבוצת הנשים בכספם (ו/או שמא לא) , ואם כן האם הם מסכימים, מי הספונסרים של הקבוצות, כמה משלם הספונסר הראשי של מכבי אשדוד "קבוצת אוצר השקעות" למכבי אשדוד, כיצד ועל איזה בסיס כלכלי – ספורטיבי מתנהלות קבוצות הכדורסל של הנשים בארץ . אני מתפלא על ערוץ 1 שנמנע מהפקה , עריכה , ושידור של לפחות ארבע – חמש כתבות במסגרת "מבט" לקראת וכ- Build up בטרם השידור הישיר, ואשר אמורות לקדם את מושא השידור שלו עצמו שהוא בחר לחשוף אותו בפני קהלו. הרייטינג צועד שלוב זרוע עם הידוענים ומנתק מגע מהאנונימיים.

"ידיעות אחרונות" ו- "מעריב" הכינו טוב יותר את דעת הקהל של קוראיהם בטרם שריקת הפתיחה. העיתון של מר ארנון מוזס הדפיס אתמול  כתבה נרחבת , מעניינת , ו- Illustrated אודות דניאל אדאמס שחקנית מכבי אשדוד והעיתון של שלמה בן צבי הביא אינפורמציה המפרטת את הסגלים של שתי הפינאליסטיות לרבות גיל , גובה , ותפקידן של השחקניות בזו אחר זו על הפרקט. לאינפורמציית המבוא וחשיפת גיבורי העלילה יש חשיבות גדולה בהזדהות הקורא עם חומר הקריאה שלו . שום דבר איננו אוטומטי ומובן מאליו . מה שעשה ערוץ 1 שלשום שווה בדיקה מחודשת של מנהליו . הוא לקח אירוע ספורטיבי בלתי מוכר ולא מזוהה ששוחק בראשל"צ, ירה אותו לפרצופם של הקליינטים שלו, ושב לשכונת רוממה בירושלים חבול רייטינג ומוכה מִדְרוּג.

ראה "ידיעות אחרונות" מ- יום חמישי – 7 במארס 2013 . העיתון "ידיעות אחרונות" של מר ארנון מוזס מדווח לקוראיו אודות שחקנית המפתח של מכבי אשדוד האמריקנית דניאל אדאמס (גובהה 1.85 מ' ומשקלה 108 ק"ג) . (באדיבות "ידיעות אחרונות") .

ראה "מעריב" מ- יום חמישי – 7 במארס 2013 . העיתון "מעריב" של שלמה בן צבי מפרסם את פרטי הסגלים של שתי הקבוצות מכבי אשדוד והפועל פ"ת . זהו המינימום הנרש כדי לערוך היכרות מוקדמת בין גיבורות העלילה ומושא השידור לבין הקוראים . 

שרת הספורט גב' לימור העניקה את הגביע לקפטנית של מכבי אשדוד מירב דורי הנאה (מדוע לא הנשיא שמעון פרס) אולם אין השרה הנכבדה יכולה לבנות על תהילה ופופולאריות פוליטית שיביאו לה מצלמות ערוץ 1 . הרייטינג עושה שַמוֹת בשידור הציבורי . לא פחות . ערוץ 1 ניכווה קשות אמש במדרוג בכלל האוכלוסייה וגם באוכלוסייה היהודית . השידור הישיר של המשחק מכבי אשדוד – הפועל פ"ת בהנחיית גב' מירי אליקים עולה לאוויר ב- 17.30. בין 17.30 ל- 17.45 הוא צובר % 0.5 , בין 17.45 ל- 18.00 % 0.6 , בין 18.00 ל- 18.15 % 1.0 , בין 18.15 ל- 18.30 % 1.0 , בין 18.30 ל- 18.45 % 1.1 , בין 18.45 ל- 19.00 % 1.2 , בין 19.00 ל- 19.15 % 1.8 , בין 19.15 ל- 19.30 % 1.6 , ברבע שעה האחרונה של השידור הישיר בין 19.30 ל- 19.45 הוא צובר % 1.3 . ברור שערוץ 1 נוחל מפלה קשה . אין זאת כי אנשים לא רציניים מנווטים שם את מחשבת הטלוויזיה שלוֹ .

טקסט מסמך : מפת הרייטינג הטלוויזיונית של יום חמישי – 7 במארס 2013 עושה שַמוֹת בשידור הציבורי המכונה ערוץ 1 . השידור הישיר של משחק הגמר על גביע המדינה לנשים בכדורסל מכבי אשדוד – הפועל פ"ת 95 : 68 צובר רייטינג ממוצע איום ונורא , ומשמים , רק % 1.12 (באדיבות וועדת המדרוג) .

ערוץ 1 חטף אמש סטירה מצלצלת בפרהסיה . מכיוון שהוא סופג שוב ושוב תבוסות שידור ומצטייר כערוץ מפסידן עליו לחשוב גם על עצמו . הוא אומנם שידור ציבורי אך איננו משוחרר מעוּלוֹ של הרייטינג . התעסקות עם מושאי שידור אנונימיים דורשת מומחיות וחשיבה משותפת של המערכת כולה . ברור שערוץ 1 יכול להתייצב קבל עם ועדה ולהכריז : "מילאתי את הציווי ואת חובתי . שידרתי כדורסל נשים" . זה כמובן קשקוש מוחלט . זה נכון , הוא שידר ישיר אמש אך למי ? ברור שזה היה שידור סרק . נֶפֶל מוחלט . כדורסל נשים איננו פופופלארי דיו אולם במקרים רבים הוא עשוי להיות מעניין ואפילו מרתק . אפשר להתעסק עמו בתנאי שהמהלכים המקדימים בטרם שיא השידור הישיר ייעשו על פי תורת הטלוויזיה . הרייטינג האפסי מציב את ערוץ 1 בפני דילמה הישרדותית. עד מתי אפשר יהיה לסמוך רק על תשלום האגרה האוטומטי מבלי להציג קבלות והישגי שידור .

הבוקר הזה של יום שישי – 8 במארס 2013 מביאים שני העיתונים הללו "ידיעות אחרונות" ו- "מעריב" דיווח מפורט אודות ההתמודדות אמש לרבות מידע סטטיסטי ותמונה . זה בדיוק מה שמצפה הקורא מהעיתון שלו .

ראה "ידיעות אחרונות" מ- יום חמישי – 7 במארס 2013 . אם מאמן מכבי אשדוד עדני דגן היה צנוע יותר ומבין טיפ טיפה טוב יותר ביחסי ציבור ושיווק של כדורסל הנשים בארץ הוא היה מתנשק דווקא עם הקפטנית שלו גב' מירב דורי . (באדיבות "ידיעות אחרונות") .

ראה "מעריב" מ- יום חמישי – 7 במארס 2013 . התייחסות דומה של העיתון "מעריב" לסצנת הניצחון של מכבי אשדוד על הפועל פ"ת בגמר גביע המדינה לנשים בכדורסל . 

כמי שקורא את מדורי הספורט בעיתונות הכתובה אני מלא הערכה לעיתונים "הארץ" , "ידיעות אחרונות" , ו- "מעריב" שמוצאים לנכון לייחד מקום למידע הסטטיסטי של המשחק למרות שמדובר כאילו באירוע נחות בהשוואה לגמר גביע המדינה בכדורסל לגברים . יפה מאוד .

ראה "הארץ" מ- 8 במארס 2013 . המידע הסטטיסטי של עיתון "הארץ" . 

ראה "ידיעות אחרונות" מ- 8 במארס 2013 . המידע הסטטיסטי של העיתון "ידיעות אחרונות". 

ראה "מעריב" מ- 8 במארס 2013 . המידע הסטטיסטי של העיתון "מעריב" . 

בתום המשחק אמר מאמן הפועל פ"ת מר גיל סלע למראיינת שלו גב' מירי אליקים כי בתוך כמה ימים תתקיים פגישה עם ראש העיר שם יוחלט על תקציבה של הקבוצה ועתידה הכלכלי – ספורטיבי. גיל סלע הסגיר את מצבו הנואש של הכדורסל הנשי בפתח תקווה, אולם המראיינת הטירונית אולי בלתי עירנית דיה, לא דחקה בו ולא שאלה אותו כיצד ראש העיר יכול לעזור אם ממילא אין לו קהל, ובהיעדר קהל הוא משולל הכנסות. קיומו של המאמן גיל סלע ושל קבוצת הנשים של הפועל פ"ת תלויים ברצונו הטוב של ראש עיריית פתח תקווה. מצב פתטי ובלתי נסבל . הכדורסל הנשי בארץ הוא נטול קהל ואיננו נושא את עצמו לחלוטין מההיבט הכלכלי. הוא תלוי בחסדם של הגורמים המוניציפליים. תמונת הסיום של המשחק בה מאמן קבוצת מכבי אשדוד הזוכה בגביע מר עדני דגן מתחבק עם שתי גיבורות הניצחון שלו השחקניות הזרות מארה"ב דניאל אדאמס ואשלי שילדס מעידה על מצבו העגום של כדורסל הנשים בארץ. חולשתו לא רק בהיעדר קהל אלא גם בגלל ההתבוללות הבלתי נלאית שלו כמו כדורסל הגברים בארץ עם האמריקניזציה הדורסנית.

השידור הישיר אמש של משחק הגמר בכדורסל על גביע המדינה לנשים ע"י ערוץ 1 בו הביסה מכבי אשדוד את הפועל פ"ת 68:95 היה חשוב אולם הרייטינג הדליל הפך אותו לכישלון טלוויזיוני קולוסאלי . לשדר ישיר צריך. השאלה איך. ברור שלכדורסל הנשים בארץ יש פוטנציאל מִדְרוּג גבוה הרבה יותר מאשר ליקט ערוץ 1.

סוף הפוסט מס' 174. הועלה לאוויר בליל שישי – 8 במארס 2013.


תגובות

פוסט מס' 174. ערוץ 1 צריך לחשוב גם על עצמו. הוא אומנם שידור ציבורי אך איננו משוחרר מעול הרייטינג. גמר גביע המדינה לנשים בכדורסל מכבי אשדוד – הופעל פ"ת 68:95 . פוסט מס' 174. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר בליל שישי – 8 במארס 2013. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>