פוסט מס' 266. אליפות העולם ה- 14 בא"ק של מוסקבה 2013 מול רדידות הביצוע וכישלון הרייטינג של ערוץ 1. (רשימה מס' 8). פוסט מס' 266. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום ראשון – 11 באוגוסט 2013.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים . חל איסור מפורש להעתיק את הטקסטים והתמונות ואף לא לאגור אותן במאגרי מידע שונים לשימוש מכוון ו/או מזדמן מאוחר יותר .

הערה 2 : הבלוג איננו מופק , נכתב , ונערך למען מטרות רווח כספי , ו/או למען רווח מסחרי ו/או לצורכי פרסום אישי .

———————————————————————————————————-

פוסט חדש מס' 266 : הועלה לאוויר בשעות הערב המוקדמות של יום ראשון – 11 באוגוסט 2013.

———————————————————————————————————–

אליפות העולם ה- 14 בא"ק של מוסקבה 2013 מול רדידות הביצוע וכישלון הרייטינג של ערוץ 1 (רשימה מס' 8). פוסט מס' 266. כל הזכויות שמורות.

טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור . נטשתי בטריקת דלת . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

אליפות העולם ה- 14 בא"ק של מוסקבה 2013 מול רדידות הביצוע וכישלון הרייטינג של ערוץ 1. (רשימה מס' 8). כל הזכויות שמורות. פוסט מס' 266.

1. השדר המוביל במוסקבה 2013 מר עמית הורסקי חסר כל אוריינטציה בא"ק ליד הפרשן הוותיק ד"ר גלעד וויינגרטן . לא קיים שום Match up בין כישרון השידור הדל של עמית הורסקי לבין ההשקעה הכספית וכמות זכויות השידורים ששילם ערוץ 1 ל- IAAF בשלוש השנים של 2013 – 2010, סך של כ- 700000 (שבע מאות אלף) דולר. גם לא קיים שום מפגש בין שדר הא"ק של ערוץ 1 במוסקבה לבין 66 (שישים ושש) המצלמות באצטדיון "לוז'ניקי" שמספקות תצלומים מדויקים ונפלאים מהתחרויות. הסיפור הזה הוא בלתי מתקבל על הדעת.

ערוץ 1 ממשיך במסע הכישלונות הטלוויזיוניים שלו בכל שלושת המרכיבים : תכניתית , רייטינג , ושיבוץ כוח אדם למשימות שידור . מישהו בערוץ 1 החליט להציב את מר עמית הורסקי בעמדת השידור באצטדיון "לוז'ניקי" במוסקבה בתחרויות אליפות העולם ה- 14 בא"ק , אירוע על המתקיים בבירת רוסיה בין 10 באוגוסט ל- 18 באוגוסט 2013 . הצבתו שם נראית על פניה כמו "פיצוי טלוויזיוני" לשדר שהודח כבר מזמן מכל תפקידיו כשַדָּר Play by play של משחקי הכדורגל והכדורסל בערוץ 1 (יורם ארבל הושת במקומו על המיקרופון והמסך) וכעת קיבל משום מה פרס . צריך להבין שעמית הורסקי לא שידר ישיר תחרות א"ק כלשהי , שום תחרות א"ק אפילו לא איזוטרית , מאז שידורי הנֶפֶל שלו באליפות העולם ה- 11 שנערכה באוסאקה – יפן בקיץ 2007 . הוא איננו נסים קיוויתי כשם ששני שדרי אליפויות העולם הקודמות בא"ק , אורי לוי של ה- 9 בפאריס ב- 2003 ודני דבורין של ה- 10 בהלסינקי 2005 , לא היו גם הם נסים קיוויתי . כבר דנתי בכך באחד הפוסטים הקודמים . הטלוויזיה כמו כל תחום אחר בחיינו מבוססת על השוואה . במובן הזה נסים קיוויתי הוא הטרגדיה של כל אלו שמתיימרים להיות שדרי א"ק בטלוויזיה מפני שיצר סטנדרט ומודל ברמה הגבוהה ביותר , בינלאומית של ממש . אינני מדבר על פתיחת השידור הישיר אתמול ממוסקבה בשמונה וחצי בבוקר (שבת – 10 באוגוסט 2013) שהחלה בתקלת תקשורת מביכה בה שידר ערוץ 1 במשך כעשר דקות תמונה לוויינית Mute , עד חיבורו של מר עמית הורסקי לשידור ישיר בטלפון חירום מעמדת השידור במוסקבה . תקלות כאלה קורות . הבעיה היא באיזו מהירות מאתרים את התקלות ופותרים אותן . לערוץ 1 זה לקח יותר מידי זמן להתגבר על התקלה מה עוד שהשידור הישיר ממוסקבה לא נעזר ולא מגובה באולפן מנווט בתחנת האם בירושלים . מן ההיבט הזה ערוץ 1 משחק באש . אין דבר כזה לשדר ישיר מאתר ספורט בחו"ל ללא אולפן מנווט . עמית הורסקי נקט טקסט של טירון עם פתיחת השידור הישיר הטלפוני הצורמני ממוסקבה . הוא כלל לא הציג את עצמו . בהיעדר אולפן מנווט בירושלים גם לא היה מי שיציג אותו לצופיו ויזכיר להם את שמו שנשכח . קולו נשמע כמו כרוז אנונימי מהאופל כשלפתע נזכר לומר לפרשן שלו ד"ר גלעד ווינגרטן "חג א"ק שמח" . איזה חג שמח ואיזה נעליים .

מר עמית הורסקי שאיננו שדר א"ק נשלח לגלות במוסקבה ומתגלח על זקנו של הציבור , כפי שעשה ליאן ווילדאו בשידורי אליפות העולם בשחייה של ברצלונה 2013 . עמית הורסקי לא הוכשר מעולם בטח לא ע"י מנהל הספורט בערוץ 1 מר מאיר בר לשמש שדר א"ק ברמתה הגבוהה ביותר . רמתו אפסית בכל פרמטר טלוויזיוני (הנוגעת לשידורי א"ק) ולכן הפרשן שלידו מר גלעד וויינגרטן (בן 75) שהוא ד"ר לפסיכולוגיה מתקבל כפרופסור בא"ק . אולם גלעד וויינגרטן איננו יכול לעשות את העבודה לבד והופך בעל כורחו ובכורח הנסיבות לשדר טלוויזיה משלים . במקום לשמש פרשן ולשם כך נשלח למוסקבה 2013 הוא הופך לשדר שני שמדקלם טקסט ואשר משתמש ב- Voice over משעמם בעת התרחשות הדרמות למיניהן לצדו של השדר הכושל עמית הורסקי . עמית הורסקי לא הוכשר אף פעם להיות שדק א"ק Play by play , אך את אותן המילים ניתן לומר גם על ד"ר גלעד ווינגרטן . גם הוא לא הוכשר להיות שדר טלוויזיה Play by play . שריר וקיים הבדל עצום בין שַדָּר שאמור לשָדֵר דרמה בטלוויזיה לבין פרשן שאמור לפרש אותה . הדוגמא הטובה ביותר לכישלון השידור של שניהם באה לידי ביטוי אמש בריצת הגמר הדרמטית והמרתקת ל- 10000 מ' לגברים בה זכה הבריטי מו פארה (אלוף אולימפיאדת לונדון 2012 בשתי הריצות ל- 5000 מ' ו- 10000 מ') . אנוכי רואה בכך הפרה בוטה של חוק "הכלים השלובים" בעמדת השידור באירועי על בספורט הבינלאומי , איבוד שיווי המשקל , אובדן Balance שידור הכרחי בין השדר לפרשן , ואי תיאום וחלוקת תפקידים שהופכים בסופו של דבר לפארסת שידור . לא פחות .

מר עמית הורסקי שידר ישיר תחרויות א"ק ברמה גבוהה בפעם האחרונה כאמור באליפות העולם ה- 11 בא"ק שהקיימה ב- 2007 באוסאקה – יפן . זה היה לפני שש שנים . טווח זמן עצום במונחי טלוויזיה . בעצם עמית הורסקי הודח וסולק ממיקרופון הא"ק אז ואת מקומו תפש השדר מאיר איינשטיין . עכשיו שָב עמית הורסקי לזירה כשהוא חלוד וחסר לגמרי ביטחון עצמי של שדר טלוויזיה . הוא הצטייר אתמול כגמד טלוויזיוני בעת השידור הישיר של ריצת הגמר ל- 10000 מ' לגברים מול אישיותו הדומיננטית של הפרשן שלו ד"ר גלעד וויינגרטן . אפשר לבדוק זאת על סרט ההקלטה . עמית הורסקי מפני שאיננו מתמצא לחלוטין בא"ק הבינלאומית וויתר מראש על תפקידו כשדר מוביל שמתאר דרמה ובחר ביודעין להתבטל מפני הפרשן . הוא פשוט נעלם במצב כזה נטל גלעד וויינגרטן את היוזמה . הוא חדר לוואקום והפך להיות שדר מוביל כשהוא דוחק אולי בעל כורחו את עמית הורסקי לשוליים . גלעד וויינגרטן הציג לבדו בטרם יריית הזינוק את הרצים השונים , מיומנותם , ההיסטוריה שלהם , וכישרונם הפיסיולוגי . עמית הורסקי שתק . לאחר יריית הזינוק ידע עמית הורסקי לספר לצופים "שריצת הגמר ל- 10000 מ' יצאה לדרך…" ונבלם. גלעד וויינגרטן השתלט על המיקרופון והמשיך לתאר באינטונציה משעממת, טרחנית, ואפרורית את הריצה ואת מיקום ודירוג הרצים, כשעמית הורסקי מבצבץ באקראי מעת לעת. רואים ושומעים שעמית הורסקי איננו מתמצא ולא שולט בחומר . פשוט אין לו מה לומר . הריצה הדרמטית ל- 10000 מ' והמאבק המרתק עד לקו הגמר בין הבריטי מו פארה (27:21.71 דקות ומדליית זהב) לבין האתיופי איבראהים ג'יילן (27:22.23 דקות ומדליית כסף) לבין הקנייתי פול טאנוי (27:22.61 דקות ומדליית ארד) – היא דרמה טלוויזיונית מיטבית שזקוקה לקול טלוויזיוני סמכותי בעל פוטנציאל ללוות את הדרמה ולתאר אותה לצופי הטלוויזיה כפי שעשה זאת השדר הדגול נסים קיוויתי בשעתו . דרמה טלוויזיונית זקוקה לקול טלוויזיוני לקריינות איתנה . לא בכדי נבחרו וולטר קרונקייט , חיים יבין , ויעקב איילון להגיש חדשות – כפי שאין זה יד המקרה כי על דיוויד קולמאן , ברנט מאסברגר , הרולד אייבראהאמס , ונסים קיוויתי – הוטלה המשימה לשדר תחרויות א"ק . נוצרה אתמול (שבת – 10 באוגוסט 2013) בעמדת השידור של ערוץ 1 במוסקבה סיטואציית כֶּשֶל טלוויזיונית שאיננה מחויבת המציאות . תצוגת נפל טלוויזיונית בלתי הגיונית שבה הפרשן והשדר מדקלמים ומשוחחים ביניהם בקֶצֶב הַכְתָּבָה על חשבון תיאור הדרמה המתהווה על המסלול נוכח פני צופי הטלוויזיה במדינת ישראל . עדיין לא מאוחר להתערב בנעשה על מנת להדריך את עמית הורסקי ולהסביר לו את מהות תפקידו כשדר מוביל ואת חלוקת התפקידים בינו לבין הפרשן שלו . שערוריית "ליאן ווילדאו" בברצלונה 2013 היא ננסית וכאין ואפס לעומת שערוריית "עמית הורסקי" המתפתחת במוסקבה 2013 . עדיין ניתן לעצור את המפולת הזאת בתנאי שמישהו מלמעלה יתערב בנעשה , ינהל , יורה , יפקד , ויערוך את השדר ופרשנו .

ברור שלא מתקיים שום Match up בין כישרון השידור הדל של עמית הורסקי לבין ההשקעה הכספית וכמות זכויות השידורים ששילם ערוץ 1 ל- IAAF בשלוש השנים 2013 – 2010, תשלום של כ- 700000 (שבע מאות אלף) דולר. הסיפור הזה הוא בלתי מתקבל על הדעת ועמית הורסקי איננו הנאשם היחיד כפי שהוא דואג להציג את עצמו .

אנוכי חושב בכל זאת שבעמית הורסקי כן גלום פוטנציאל של שדר ספורט שיכול לבנות ולתאר בקולו דרמות. אולם למרות הוותק היחסי שלו בערוץ 1 הוא עדיין פרי בוסר שלא הבשיל ולא הוכשר, לא תודרך, ולא אוּמַן ע"י מומחים , כדי לעסוק ולהתעסק עם משימות שידורים ישירים כה מורכבים שהטילו עליו בטרם עת . אנוכי מעריך שגם את האליפות הזאת של מוסקבה 2013 הוא יכול עדיין לעשות הרבה יותר טוב וטרם מאוחר יותר להעיר לו ולהדריך אותו , למרות הזמן שחולף . חלוקת העבודה בין שדר מוביל לפרשן שלו ליד המיקרופון היא ברורה מקדמת דנה . אנוכי מבין שעמית הורסקי עוסק בעבודת נמלים של לימוד ושינון החומר הרב והעצום שמצטבר בניירת האין סופית שמספקת הוועדה המארגנת לאנשי המדיה אולם אין לכך דבר עם הכישרון ליד המיקרופון . ובכן , מדובר בתחילת אליפות מוסקבה 2013 . עדיין יש זמן לתקן ולשפר .

2. מפולת הרייטינג של ערוץ 1, אתמול בשבת – 10 באוגוסט 2013, בעת השידורים של תחרויות הא"ק באליפות העולם ה- 14 בא"ק בין שמונה וחצי בבוקר לשמונה וחצי בערב – דורשת בירור.

קשה להאמין עד להיכן הגיעה מפולת הרייטינג של ערוץ 1 ועד כמה הוא מנותק מהציבור שמממן את שידוריו . אתמול (שבת – 10 באוגוסט 2013) , שידרו מר עמית הורסקי והפרשן ד"ר גלעד וויינגרטן בין שמונה וחצי לשמונה וחצי בערב (עם הפסקות קלות) . האנשים לא מבינים כי מדובר בעבודת פרך טלוויזיונית בה על שני השדרנים לדעת ולזכור אלפי פרטים של אתלטים ואתלטיות , מוצאם , מדינותיהם , פרטיהם האישיים וההיסטוריה האנושית והמקצועית שלהם , לרבות המון המון תוצאות בהרבה מקצועות . עמית הורסקי אולי איננו מוכשר אך הוא משתדל ויחד עם גלעד וויינגרטן נאנק תחת העול . אנוכי מכיר זאת היטב מקרוב . שהיתי בתעשיית הטלוויזיה המקומית והבינלאומית כ- 40 (ארבעים שנים) . הנה דו"חות הרייטינג ברבעי שעות של אתמול (שבת – 10 באוגוסט 2013) שמשפילים נואשות את ערוץ 1 ציבורי . הציבור שמממן את השידור הציבורי הפנה עורף לשידור הציבורי גם אם מדובר בשני אירועי על בספורט הבינלאומי קודם אליפות העולם ה- 15 בשחייה – ברצלונה 2013 ועכשיו אליפות העולם ה- 14 בא"ק של מוסקבה 2013 . אי אפשר להתווכח עם עובדות ועם המתמטיקה של הרייטינג .

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

טקסט מסמך (1) : שבת – 10 באוגוסט 2013 . דו"ח הרייטינג ברבעי שעות בין שמונה וחצי לאחת עשרה ורבע במדור "כלל האוכלוסייה" ומדור "האוכלוסייה היהודית . ערוץ 1 משדר כמעט תריסר שעות ישיר (בהפסקות קלות) את תחרויות אליפות העולם ה- 14 בא"ק ממוסקבה לירושלים אולם צובר רייטינג מגוחך שאיננו מצדיק לפי שעה את ההשקעה הכספית ואת פתיחת המשדרים וערוצי הלוויין . (באדיבות וועדת המדרוג הארצית) 

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

טקסט מסמך (2) : שבת – 10 באוגוסט 2013 . דו"ח הרייטינג ברבעי שעות בין אחת עשרה לפני הצהריים לאחת ארבעים וחמש אחה"צ במדור "כלל האוכלוסייה" ומדור "האוכלוסייה היהודית. ערוץ 1 משדר כמעט תריסר שעות ישיר (בהפסקות קלות) את תחרויות אליפות העולם ה- 14 בא"ק ממוסקבה לירושלים אולם צובר רייטינג מגוחך שאיננו מצדיק לפי שעה את ההשקעה הכספית ואת פתיחת המשדרים וערוצי הלוויין . (באדיבות וועדת המדרוג הארצית) .

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

טקסט מסמך (3) : שבת – 10 באוגוסט 2013 . דו"ח הרייטינג ברבעי שעות בין אחת וחצי אחה"צ ל- ארבע ורבע אחה"צ במדור "כלל האוכלוסייה" ומדור "האוכלוסייה היהודית. ערוץ 1 משדר כמעט תריסר שעות ישיר (בהפסקות קלות) את תחרויות אליפות העולם ה- 14 בא"ק ממוסקבה לירושלים אולם צובר רייטינג מגוחך שאיננו מצדיק לפי שעה את ההשקעה הכספית ואת פתיחת המשדרים וערוצי הלוויין . (באדיבות וועדת המדרוג הארצית) 

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

טקסט מסמך (4) : שבת – 10 באוגוסט 2013 . דו"ח הרייטינג ברבעי שעות בין ארבע אחה"צ לשש ארבעים וחמש לפנות ערב במדור "כלל האוכלוסייה" ומדור "האוכלוסייה היהודית. ערוץ 1 משדר כמעט תריסר שעות ישיר (בהפסקות קלות) את תחרויות אליפות העולם ה- 14 בא"ק ממוסקבה לירושלים אולם צובר רייטינג מגוחך שאיננו מצדיק לפי שעה את ההשקעה הכספית ואת פתיחת המשדרים וערוצי הלוויין . (באדיבות וועדת המדרוג הארצית) 

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

טקסט מסמך (5) : שבת – 10 באוגוסט 2013 . דו"ח הרייטינג ברבעי שעות בין שש וחצי בערב לתשע ורבע בערב במדור "כלל האוכלוסייה" ומדור "האוכלוסייה היהודית. ערוץ 1 משדר כמעט תריסר שעות ישיר (בהפסקות קלות) את תחרויות אליפות העולם ה- 14 בא"ק ממוסקבה לירושלים אולם צובר רייטינג מגוחך שאיננו מצדיק לפי שעה את ההשקעה הכספית ואת פתיחת המשדרים וערוצי הלוויין . (באדיבות וועדת המדרוג הארצית) .

3. היסטוריה קצרצרה על קצה המזלג של עבודת שַדָּר ופַרְשָן בטלוויזיה

דן שילון הקים את מוסד פרשנות הספורט בטלוויזיה במונדיאל הכדורגל של מכסיקו 1970 . הוא שידר מעמדת שידור באצטדיון ה- "אצטקה" במכסיקו סיטי ב- 21 ביוני 1970 את משחק הגמר ברזיל – איטליה 4 : 1 . מפני שלא החשיב את עצמו כבר סמכה בכדורגל הציב לידו צמד פרשנים , שני שחקני נבחרת ישראל בכדורגל מרדכי שפיגלר וגיורא שפיגל . מכיוון שעמדת השידור הצרה הכילה רק שני מושבים ורק שני מיקרופונים , שימש מרדכי שפיגלר פרשן במחצית הראשונה וגיורא שפיגל החרה – החזיק אחריו במחצית השנייה . ברבות השנים ליוו אין סוף פרשני כדורגל וכדורסל את השידורים הישירים של הטלוויזיה הישראלית הציבורית . המצב התייצב כשגילינו ב- 1980 / 1979 את הפרשן הכדורסל מר אריה מליניאק . אריה מליניאק הניח אז את יסודות הפרשנות של משחק הכדורסל בטלוויזיה הישראלית הציבורית , ועשה עמנו אנשי הטלוויזיה חסד , שאנוכי אינני יכול לשכוח ולא רוצה לשכוח . את פרשנות הכדורסל בטלוויזיה ניתן לחלק עד אריה מליניאק ומאריה מליניאק . בחלוף עשור עשה זאת הפרשן מר אבי רצון בתחום השידורים הישירים בכדורגל . פרשנות הכדורגל בטלוויזיה הישראלית הציבורית הייתה כמוסד נבוב . אבי רצון הניח את יסודות פרשנות הכדורגל בטלוויזיה . הוא ייצב את השורות שלנו .

ד"ר גלעד וויינגרטן הניח את יסודות פרשנות הא"ק בטלוויזיה . הוא והשדר הדגול נסים קיוויתי היו Team במשך שנים רבות באליפויות עולם בא"ק ובתחרויות הא"ק באולימפיאדות . שניהם יחדיו הגשימו את חוק "הכלים השלובים" בעמדת השידור מפני שנסים קיוויתי היה שדר טוב וגלעד וויינגרטן פרשן טוב , מבלי ששניהם חוצים את תחומי ההתמחות איש של רעהו . חלוקת התפקידים הייתה ברורה . נסים קיוויתי משדר את הדרמות וד"ר גלעד וויינגרטן מפרשן אותן . הוא היה הפרשן הראשון שהביא לידיעת צופי הטלוויזיה את פרטי המוכשרות של האתלטים בתחומי הפיסיולוגיה והביו – מכניקה . הוא הסביר חזור והסבר כי השגת התוצאות ברמה העליונה ביותר כמו גם שבירת שיאי עולם איננה יד המקרה , ולא מותנית רק בכישרון , אלא כפופה לעבודת אימונים קשה , שיטתית , ומסודרת לאורך שנים . את אותו הטקסט בדיוק ניתן לומר על ה- Team הוותיק נסים קיוויתי והפרשן יוסף "יוז'ו" טלקי ז"ל ששידרו יחדיו מבריכות השחייה האולימפיות , וגם אודות הצמד בשידורים הישירים של תחרויות ההתעמלות האולימפיות בטלוויזיה מר דני לבנשטיין והפרשן הצמוד שלו יעקב "ז'קי" ווישניה .

קוראי הבלוג הצעירים יכולים להזמין קלטות צפייה מארכיון ערוץ 1 בהן מככב נסים קיוויתי כשדר נפלא של א"ק ושחייה באולימפיאדות מינכן 1972 , מונטריאול 1976 , מוסקבה 1980 , לוס אנג'לס 1984 , וסיאול 1988 . זה יסייע להם להבין על מה אני מדבר . נסים קיוויתי היה שדר א"ק ושחייה מחונן . מורשתו שמורה בארכיון ערוץ 1 .

spiegler

טקסט תמונה : מונדיאל מכסיקו 1986 . הפרשן מרדכי שפיגלר (מימין) ואנוכי במשרד התקשורת , השידורים , וההפקה של הטלוויזיה ישראלית הציבורית ב- IBC במכסיקו סיטי . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

nissim kivity

טקסט תמונה : אולימפיאדת סיאול 1988 . אנוכי יחדיו עם השדר נסים קיוויתי (מימין) והפרשן ד"ר גלעד וויינגטן (משמאל) . (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות) .ratzon

טקסט תמונה : יוני 1996 . אצטדיון "אולד טראפורד" במנצ'סטר . אליפות אירופה לאומות בכדורגל – הEuro של אנגליה 1996 . צוות השידור של הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 בעמדת השידור באצטדיון של מנצ'סטר יונייטד , שהשפיע השפעה מכרעת על התפתחות שידור משחקי הכדורגל בטלוויזיה . מימין , השדר מאיר איינשטיין מימין . משמאל הפרשן המצטיין אבי רצון . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

lebenstein

טקסט מסמך : זהו שדר ההתעמלות האולימפי של הטלוויזיה הישראלית הציבורית מר דני לבנשטיין . הוא שידר את תחרויות ההתעמלות האולימפיות לגברים ונשים יחדיו עם הפרשן הצמוד שלו יעקב "ז'קי" ווישניה בשמונה אולימפיאדות רצופות כלהלן : אולימפיאדת מוסקבה 1980 , אולימפיאדת לוס אנג'לס 1984 , אולימפיאדת סיאול 1988 , אולימפיאדת ברצלונה 1992 , אולימפיאדת אטלנטה 1996 , אולימפיאדת סידני 2000 , אולימפיאדת אתונה 2004 , ואולימפיאדת בייג'ינג 2008 . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

melinyak

טקסט מסמך : ראשית עשור ה- 80 של המאה שעברה . היכל הספורט ביד אליהו . ראשית עידן אריה מליניאק בטלוויזיה הישראלית הציבורית. אנוכי (באמצע) יחדיו עם פרשן הכדורסל אריה מליניאק (משמאל) . מימין , זוהי כתבת חטיבת הספורט בטלוויזיה גב' מיכל הוכשטט . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

meta 18

טקסט תמונה :  אוקטובר 1973 . עמדת השידור של הטלוויזיה הישראלית הציבורית בהיכל הכדורסל של ברצלונה בעת אליפות אירופה בכדורסל – ברצלונה 1973 . השדר דן שילון (מימין) יחדיו עם פרשן הכדורסל משה לרר ז"ל (משמאל) בטרום עידן אריה מליניאק. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

tokyo 7

טקסט תמונה : שנות ה- 60 של המאה שעברה . טרום עידן הטלוויזיה . מאמן נבחרת ישראל בשחייה יוסף "יוז'ו" טלקי חבר קיבוץ כפר מכבי (שלישי משמאל) יחדיו עם קבוצת השחיינים המצטיינת שלו . משמאל , משה גרטל . יושב בין משה גרטל ויוסף טלקי , שחיין הגב יורם שניידר מאגודת הפועל טבעון . ראשון מימין הוא השחיין יצחק לוריא מקיבוץ גבעת ברנר . השחיין השלישי מימן הוא גרשון שפע מקיבוץ גבעת חיים . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

alroey vishnia

טקסט תמונה : אולימפיאדת סידני 2000 . אנוכי (מימין משוחח בטלפון) במשרד ההפקה , התקשורת , והשידורים שלי ב- IBC בסידני יחדיו עם פרשן ההתעמלות הוותיק יעקב "ז'קי" ווישניה . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

סוף הפוסט מס' 266, רשימה מס' 8. הועלה לאוויר בשעות הערב המוקדמות של יום ראשון – 11 באוגוסט 2013.

ראה המשך בפוסט הבא "אליפות העולם ה- 14 בא"ק – מוסקבה 2013, רשימה מס' 9. כל הזכויות שמורות.


תגובות

פוסט מס' 266. אליפות העולם ה- 14 בא"ק של מוסקבה 2013 מול רדידות הביצוע וכישלון הרייטינג של ערוץ 1. (רשימה מס' 8). פוסט מס' 266. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום ראשון – 11 באוגוסט 2013. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>