פוסט מס' 247. יצחק "צחי" שמעוני ז"ל 2013 – 1926. (רשימה מס' 5 ואחרונה). פוסט מס' 247. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום רביעי – 17 ביולי 2013.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג נמצא עדיין בשלבי התפתחותו הטכנולוגית ועיצובו הגראפי.

הערה 2 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים. חל איסור מפורש להעתיק את הטקסטים והתמונות ואף לא לאגור אותן במאגרי מידע שונים לשימוש מכוון ו/או מזדמן מאוחר יותר.

הערה 3 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי, ו/או למען רווח מסחרי, ו/או לצורכי פרסום אישי.

———————————————————————————————————-

פוסט חדש מס' 247 : הועלה לאוויר לפנות ערב של יום רביעי – 17 ביולי 2013.

———————————————————————————————————- 

טקסט תמונה : 2003 – 2002. אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. נטשתי בטריקת דלת. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

פוסט מס' 247. יצחק "צחי" שמעוני ז"ל, 2013 – 1926. (רשימה מס' 5 ואחרונה). פוסט מס' 247. כל הזכויות שמורות.

1. רקע היסטורי קצר.

זהו הסבר קצר ומקדים את רשימה מס' 5 (טקסט דומה נכתב גם ברשימה מס' 3) אודות איש רשות השידור יִצְחָק "צַחִי" שִמְעוֹנִי ז"ל (2013 – 1926) אדם יקר ואהוב, מי שהיה מנהל חטיבת התוכניות בטלוויזיה הישראלית הציבורית בשנים 1976 – 1969 וכיהן בתפקיד מנהל הטלוויזיה בין מארס 1980 לינואר 1980. הרשימה הזאת זוכרת גם חלקי תקופות של המנכ"ל השני של רשות השידור יצחק לבני (בשנים 1979 – 1974) ושל המנכ"ל השלישי של רשות השידור יוסף "טומי" לפיד ז"ל (1984 – 1979) מפני שיצחק "צחי" שמעוני היה חלק מהן, כפי שהיה חלק מתקופתו של שמואל אלמוג ז"ל מי שהיה המנכ"ל הראשון של רשות השידור בשנים 1974 – 1969. הרשימה הזאת נועדה להבהיר לקוראי הבלוג בעיקר הצעירים משהו על קצה המזלג מ- מְצִיאוּת הימים ההם של התפתחות הניהול והמנהיגות ברשות השידור והטלוויזיה הישראלית הציבורית בעשור ה- 70 של המאה שעברה. ימים של מרץ נעורים ובצדם מחסור בממון , מחסור בטכנולוגיה, מחסור בכוח אדם, וגם עודף בפוליטיזציה ממארת . כאלה שקדמו למינויו של יִצְחָק "צַחִי" שִמְעוֹנִי במארס 1980 בידי מנכ"ל רשות השידור יוסף "טומי" לפיד לתפקיד הרם של מנהל הטלוויזיה הישראלית הציבורית, וגם נותרו אחריהם. יצחק "צחי" שמעוני נחבא בצלו המאיים של מנכ"ל רשות השידור יוסף "טומי" לפיד . במידה רבה ייזכרו שניהם כאומרי "לאו" שיטתי ליוזמות השידור של אלכס גלעדי (ושלי אחריו) בטענות שונות ש- "אין כסף", "אין זמן מסך", "זה לא מעניין", "זה לא חשוב", "אי אפשר עכשיו", "נראה, אולי בשנה הבאה", "נדון בכך מאוחר יותר", ואין ספור תירוצים מרגיזים אחרים. יוסף "טומי" לפיד ויצחק "צחי" שמעוני השיבו בשלילה על % 95 מיוזמות השידור של אָלֶכְּס גִלְעָדִי ושלי . התירוץ אין כסף היה ברוב המקרים לא כנה ולא נכון . איזה אין כסף ואיזה נעליים . אנוכי ניהלתי את תקציב שידורי הספורט בשקיפות וביושרה מוחלטים. עמדו לרשותנו סעיפי תקציב לשידור אירועי ספורט רלוואנטיים בחו"ל אולם היה מדובר בניהול לא רציני ולא מעמיק . האנשים האלה פשוט לא רצו לשדר מעבר להתחייבות היום יומית המקובלת . הפקות הספורט גם הקלות שביניהן נראות כשאיפות התפשטות, ופשוט הפריעה להם . שידורי הספורט הוצבו במקרים רבים בשלב התחתון של סולם העדיפויות בטלוויזיה הישראלית הציבורית. מנהל הטלוויזיה יִצְחָק "צַחִי" שִמְעוֹנִי חסה בצלו של מנכ"ל הרשות יוֹסֵף "טוֹמִי" לַפִּיד כשם שחסה בצִלוֹ של יוֹסֵף "טוֹמִי" לַפִּיד הבא בתור אחרי יִצְחָק "צַחִי" שִמְעוֹנִי, מנהל הטלוויזיה הבא טוּבְיָה סַעַר (בשנים 1985 – 1982). בשלב מסוים כשנה ועשרה חודשים לאחר מינויו לתפקיד הרם חש יִצְחָק "צַחִי" שִמְעוֹנִי תחושת מועקה כבדה והרגיש כי הוא בעצם מכהן בתפקיד מנהל הטלוויזיה על תקן בובה (כך התנסח בשיחות התחקיר בין שנינו) וכי יוֹסֵף "טוֹמִי" לַפִּיד הדומיננטי מתערב כמעט בכל החלטה שלו ולא נותן לו מנוח. או אז החליט להתפטר מתפקידו כמנהל הטלוויזיה . הוא הניח את המפתחות והלך לו. זה היה בינואר 1982.

shimoni lapid lev ari

טקסט תמונה : קיץ 1980. אצטדיון הכדורגל של הפועל ירושלים בקטמון – ירושלים. מנהל הטלוויזיה הישראלית הציבורית יצחק "צחי" שמעוני ז"ל (בן 54 ניצב במרכז בחולצה כהה ידיו על מותניו) יחדיו עם מנכ"ל רשות השידור יוסף "טומי" לפיד ז"ל (בן 48 שלישי מימין) ומנהל רדיו "קול ישראל" גִדְעוֹן לֵב אָרִי ז"ל (שני מימין מרכיב משקפי שמש). גברדיית הניהול של רשות השידור חוגגת ניצחון עם נבחרת הכדורגל של רשות השידור . זיהוי הנוכחים בתמונה משמאל לימין : איש שירותי אומנות אלי מגן, איש חטיבת החדשות אילן קיסר, מנהל מחלקת הספורט לשעבר ששי אפרתי, איש שירותי מנהל יעקב ארמוזה, יצחק "צחי" שמעוני, יוסף "טומי" לפיד, גדעון לב ארי, ואיש לא מזוהה. (התמונה באדיבות יצחק "צחי" שמעוני. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

המסמכים הבאים המצורפים לפוסט מלמדים משהו על רוח התקופה ואודות הקשיים והמגבלות של אווירת הימים ההם . הם מאפשרים לקוראי הבלוג להציץ לסבך הניהול הביורוקרטי והכלכלי של שידורי הספורט בטלוויזיה הישראלית הציבורית בחלק מתקופתם של מנכ"ל רשות השידור מר יוסף "טומי" לפיד ומנהל הטלוויזיה הישראלית הציבורית ומר יצחק "צחי" שמעוני .

gilady 36

טקסט מסמך : 9 בינואר 1981. מסמך שנשלח על ידי למנכ"ל רשות השידור יוסף "טומי" לפיד באמצעות מנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני ומנהל החדשות טוביה סער הדן בשידורים הישירים של גביע העולם הקטן בכדורגל ה- "מונדיאליטו" (בחסות FIFA) שהתקיים במונטבידאו בירת אורוגוואי בתאריכים 10.1.1981 – 30.12.1980, וכן עוסק ביחסים המורכבים והמתוחים בין EBU ל- FIFA הנוגעים לאירוע הנ"ל. עמוד מס' 1 מתוך 2. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 37

טקסט מסמך : 9 בינואר 1981. מסמך שנשלח על ידי למנכ"ל רשות השידור יוסף "טומי" לפיד באמצעות מנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני ומנהל החדשות טוביה סער הדן בשידורים הישירים של גביע העולם הקטן בכדורגל ה- "מונדיאליטו" (בחסות FIFA) שהתקיים במונטבידאו בירת אורוגוואי בתאריכים 10.1.1981 – 30.12.1980, וכן עוסק ביחסים המורכבים והמתוחים בין EBU ל- FIFA הנוגעים לאירוע הנ"ל. עמוד מס' 2 מתוך 2. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 38

טקסט מסמך : 9 בינואר 1981. מכתבי למנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני באמצעות מנהל החדשות טוביה סער כי יורם ארבל יהיה בסופו של דבר השדר בבריסל (ולא אלכס גלעדי כפי שנקבע על ידי קודם לכן) במפגש הכפול של מכבי ת"א נגד צסק"א מוסקבה ב- 28 ו- 29 בינואר 1981, לרבות עלויות הטסתו ושהייתו בבריסל. הערה שלי : רצוני להציב את מר אלכס גלעדי איש NBC בעמדת השידור של הטלוויזיה הישראלית הציבורית בבריסל הייתה בבחינת מחווה ומתנת פרידה שלי עבורו בתום אחת עשרה שנות שירות שלו לתפארת השידור הציבורי של מדינת ישראל. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 39

טקסט מסמך : 9 בינואר 1981. הצעה שלי למנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני למסד את השידור הישיר של משחק הגמר על גביע המדינה בכדורסל – למסורת. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 40

טקסט מסמך (1) : 10 בינואר 1981. תכנון בסיסי של משדרי הספורט הישירים בין חודשים ינואר 1981 – אוקטובר 1981. עמוד מס' 1 מתוך 2. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 41

טקסט מסמך (2) : 10 בינואר 1981. תכנון בסיסי של משדרי הספורט הישירים בין חודשים ינואר 1981 – אוקטובר 1981 . עמוד מס' 1 מתוך 2. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 42

טקסט מסמך (1) : 18 בפברואר 1981. אחת מהתשובות השליליות של מנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני שכה קוממו אותי. לשאלתי אותו : "כיצד אנוכי יכול ליטול אחריות על עצמי את מלאכת הפקת השידורים הבינלאומיים הסופר מורכבים ומסובכים וגם יקרים ללא לימוד החומר (וחלק מלימוד החומר הוא לשהות ב- "כיתת הלימוד" בג'נבה בעת ההרצאות והשיחות הנוגעות לעניין) במסגרת שירותי את הטלוויזיה הישראלית הציבורית ?", השיב לי מִנֵּיה וּבֵיהּ : "אני סומך עליך". עמוד מס' 1 מתוך 2. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 43

טקסט מסמך (1) : 18 בפברואר 1981. אחת מהתשובות השליליות של מנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני שכה קוממו אותי. לשאלתי אותו : "כיצד אנוכי יכול ליטול אחריות על עצמי את מלאכת הפקת השידורים הבינלאומיים הסופר מורכבים ומסובכים וגם יקרים ללא לימוד החומר (וחלק מלימוד החומר הוא לשהות ב- "כיתת הלימוד" בג'נבה בעת ההרצאות והשיחות הנוגעות לעניין) במסגרת שירותי את הטלוויזיה הישראלית הציבורית ?", השיב לי מִנֵּיה וּבֵיהּ : "אני סומך עליך". עמוד מס' 1 מתוך 2. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 44

טקסט מסמך : 20 בפברואר 1981. ההצעה לשידור ישיר של משחק הכדורסל מדן בוס בהולנד, דן בוס נגד מכבי ת"א במסגרת גביע אירופה לאלופות בכדורסל בטרם הסתבכות הפרשה. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 45

טקסט מסמך (1) : 25 בפברואר 1981. הסתבכות השידור הישיר מהולנד של דן בוס – מכבי ת"א והצעתי לבטל את מבצע השידור הישיר הזה (לאחר שיורם ארבל כבר טס להולנד). עמוד מס' 1 מתוך 2. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 46

טקסט מסמך (2) : 25 בפברואר 1981. הסתבכות השידור הישיר מהולנד של דן בוס – מכבי ת"א והצעתי לבטל את מבצע השידור הישיר הזה (לאחר שיורם ארבל כבר טס להולנד). עמוד מס' 2 מתוך 2. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 47

טקסט מסמך (1) : 26 בפברואר 1981. החייאת השידור הישיר מהולנד דן בוס – מכבי ת"א במסגרת גביע אירופה לאלופות בכדורסל. פרשה שהסתבכה והפכה משידור ישיר פשוט כמותו עשיתי מאות ואלפי פעמים למבצע שידור. עמוד מס' 1 מתוך 4. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 48

טקסט מסמך (2) : 26 בפברואר 1981. החייאת השידור הישיר מהולנד דן בוס – מכבי ת"א במסגרת גביע אירופה לאלופות בכדורסל. פרשה שהסתבכה והפכה משידור ישיר פשוט כמותו עשיתי מאות ואלפי פעמים למבצע שידור . עמוד מס' 2 מתוך 4. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 49

טקסט מסמך (3) : 26 בפברואר 1981. החייאת השידור הישיר מהולנד דן בוס – מכבי ת"א במסגרת גביע אירופה לאלופות בכדורסל. פרשה שהסתבכה והפכה משידור ישיר פשוט כמותו עשיתי מאות ואלפי פעמים למבצע שידור. עמוד מס' 3 מתוך 4. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 50

טקסט מסמך (4) : 26 בפברואר 1981. החייאת השידור הישיר מהולנד דן בוס – מכבי ת"א במסגרת גביע אירופה לאלופות בכדורסל. פרשה שהסתבכה והפכה משידור ישיר פשוט כמותו עשיתי מאות ואלפי פעמים למבצע שידור. עמוד מס' 4 ואחרון מתוך 4. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 51

טקסט מסמך (1) : 9 במארס 1981. הצעת עבודה שלי למנהל הטלוויזיה באמצעות מנהל החדשות העוסקת בשידור ישיר בצבע של משחק הגמר על גביע אירופה לאלופות בכדורסל בין מכבי ת"א לבין אלופת איטליה סינודינה בולוניה וכיסוי האירוע כולו ותיעודו בלוויית צוות פילם , אירוע המתוכנן להיערך ב- 26 במארס 1981 בעיר הצרפתית סטרסבורג. הערותיהם הנגטיביות של מנהל הטלוויזיה ומנהל החדשות קוממו והרגיזו אותי. האם הטסת צוות צילום בפילם לצרפת בראשות אורי לוי מייקרת מאוד מאוד את ההפקה ? הערכה כספית משוללת כל יסוד. מדובר באירוע על של הכדורסל הישראלי שמתייצב שוב בפסגת הספורט האירופית בשעה שמנהל חטיבת החדשות מר טוביה סער במקום לסייע לי מפחיד את יצחק "צחי" שמעוני ומדווח לו כי הטסת צוות צילום מייקרת מאוד מאוד את ההפקה. הסלנג העברי המציא לנימוקים המגוחכים האלה הגדרה מדויקת של ממש : "שטויות במיץ עגבניות". עמוד מס' 1 מתוך 2. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 52

טקסט מסמך (2) : 9 במארס 1981. הצעת עבודה שלי למנהל הטלוויזיה באמצעות מנהל החדשות העוסקת בשידור ישיר בצבע של משחק הגמר על גביע אירופה לאלופות בכדורסל בין מכבי ת"א לבין אלופת איטליה סינודינה בולוניה וכיסוי האירוע כולו ותיעודו בלוויית צוות פילם, אירוע המתוכנן להיערך ב- 26 במארס 1981 בעיר הצרפתית סטרסבורג. הערותיהם הנגטיביות של מנהל הטלוויזיה ומנהל החדשות קוממו והרגיזו אותי. האם הטסת צוות צילום בפילם לצרפת בראשות אורי לוי מייקרת מאוד מאוד את ההפקה ? הערכה כספית משוללת כל יסוד. מדובר באירוע על של הכדורסל הישראלי שמתייצב שוב בפסגת הספורט האירופית בשעה שמנהל חטיבת החדשות מר טוביה סער במקום לסייע לי מפחיד את יצחק "צחי" שמעוני ומדווח לו כי הטסת צוות צילום מייקרת מאוד מאוד את ההפקה. הסלנג העברי המציא לנימוקים המגוחכים האלה הגדרה מדויקת : "שטויות במיץ עגבניות". עמוד מס' 2 מתוך 2. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 53

טקסט מסמך : 11 במארס 1981. תשובתו השלילית של מנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני לבקשתי לשדר ישיר בצבע את משחק הגמר על גביע אירופה בכדורסל מכבי ת"א נגד סינודינה בולוניה ב- 26 במארס 1981 בסטרסבורג לרבות הטסת צוות צילום בפילם לתיעוד האירועים סביב המשחק במקומות שהמצלמות האלקטרוניות אינן מגיעות לשם. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות). 

gilady 54

טקסט מסמך (1) : 12 במארס 1981. אנוכי מתעקש פעם נוספת על הטסת צוות צילום ב- Film לסטרסבורג כדי לתעד את אירוע העל של הספורט הישראלי באירופה, ונתקל שוב בתשובות מגוחכות של הבוסים שלי. כמנהל חטיבת הספורט של השידור הציבורי ניהלתי את סעיפי התקציב שלי באחריות, בשקיפות, ובכישרון. היה לי עודף תקציבי בסיקור אירועי חו"ל. עלות הטסת צוות צילום לסטרסבורג ושהייתו שם במשך יומיים – שלושה, לא הייתה אמורה לחרוג מסך של 2600 (אלפיים ושש מאות) דולר. מה זאת אומרת עלות של 2600  דולר עבור רשת טלוויזיה ארצית שמעניקה שירות ברמה גבוהה של תיעוד אירוע ברמה גבוהה לצופים שלה…? הארגומנט התקציבי שהעלה מנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני היה מגוחך ושגוי לחלוטין. אמרתי לו את זה אז בפניו וגם מה אני חושב על התנהלותו כמנהל טלוויזיה, אולם הוא לא שינה את דעתו. עמוד מס' 1 מתוך 3 עמודים. הייתי מאוכזב עד למאוד מיצחק "צחי" שמעוני וגם מטוביה סער. (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות).

gilady 55

טקסט מסמך (2) : 12 במארס 1981 . אנוכי מתעקש פעם נוספת על הטסת צוות צילום ב- Film לסטרסבורג כדי לתעד את אירוע העל של הספורט הישראלי באירופה , ונתקל שוב בתשובות מגוחכות של הבוסים שלי. כמנהל חטיבת הספורט של השידור הציבורי ניהלתי את סעיפי התקציב שלי באחריות, בשקיפות, ובכישרון. היה לי עודף תקציבי בסיקור אירועי חו"ל. עלות הטסת צוות צילום לסטרסבורג ושהייתו שם במשך יומיים – שלושה, לא הייתה אמורה לחרוג מסך של 2600 (אלפיים ושש מאות) דולר. מה זאת אומרת עלות של  2600 דולר עבור רשת טלוויזיה ארצית שמעניקה שירות ברמה גבוהה של אירוע ברמה גבוהה ותיעודו בשביל הצופים שלה…? הארגומנט התקציבי שהעלה מנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני ז"ל היה מגוחך ושגוי לחלוטין. אמרתי לו את זה אז בפניו ומה אני חושב עליו כמנהל טלוויזיה, אולם הוא לא שינה את דעתו. עמוד מס' 2 מתוך 3 עמודים. הייתי מאוכזב עד למאוד מיצחק "צחי" שמעוני ז"ל וגם מטוביה סער יבל"א. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 56

טקסט מסמך (3) : 12 במארס 1981 . אנוכי מתעקש פעם נוספת על הטסת צוות צילום ב- Film לסטרסבורג כדי לתעד את אירוע העל של הספורט הישראלי באירופה, ונתקל שוב בתשובות מגוחכות של הבוסים שלי. כמנהל חטיבת הספורט של השידור הציבורי ניהלתי את סעיפי התקציב שלי באחריות, בשקיפות, ובכישרון. היה לי עודף תקציבי בסיקור אירועי חו"ל. עלות הטסת צוות צילום לסטרסבורג ושהייתו שם במשך יומיים – שלושה , לא הייתה אמורה לחרוג מסך של 2600 (אלפיים ושש מאות) דולר. מה זאת אומרת עלות של  2600 דולר עבור רשת טלוויזיה ארצית שמעניקה שירות ברמה גבוהה של אירוע ברמה גבוהה ותיעודו לצופים שלה…? הארגומנט התקציבי שהעלה מנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני היה מגוחך ושגוי לחלוטין. אמרתי לו את זה אז בפניו וגם מה אני חושב עליו כמנהל טלוויזיה, אולם הוא לא שינה את דעתו. הייתי מאוכזב עד למאוד מיצחק "צחי" שמעוני וגם מטוביה סער. עמוד מס' 3 ואחרון מתוך 3 עמודים. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

arbel and brodie

טקסט תמונה : יום שישי בבוקר – 27 במארס 1981. נמל התעופה של סטרסבורג לקראת החזרה הביתה. השַדָּר יורם ארבל (משמאל) ופרשן הטלוויזיה הישראלית הציבורית שחקן העבר האגדי טל ברודי (משמאל) עם גביע אירופה השני לקבוצות אלופות בכדורסל בו זכתה מכבי ת"א. איש לא שיער לעצמו כי זמן כה רב 20 שנה יפרידו בין הזכייה השנייה של מכבי ת"א בגביע אירופה ב- 1981 לבין זכייתה השלישית ב- 2001. כבר לא היה ספק. מכבי ת"א היא קבוצה לאומית. עשיתי את כל ההכנות הדרושות לכיסוי קבלת הפנים המונית לאלופת אירופה בכדורסל ביום ראשון – 28 במארס 1981  בכיכר מלכי ישראל. (באדיבות אל ברודי. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 58

טקסט מסמך (1) : 25 בנובמבר 1979 . מנהל חטיבת הספורט מר אלכס גלעדי נלחם בתחנות רוח שמייצרות אלימות ברוטאלית על מסך הטלוויזיה. עמוד מס' 1 מתוך 2. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 59

טקסט מסמך (2) : 25 בנובמבר 1979. מנהל חטיבת הספורט מר אלכס גלעדי נלחם בתחנות רוח שמייצרות אלימות ברוטאלית על מסך הטלוויזיה. עמוד מס' 2 מתוך 2. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 57

טקסט מסמך : 18 באוקטובר 1980. אלכס גלעדי כותב בדם ליבו למנהל הטלוויזיה הישראלית הציבורית יצחק "צחי" שמעוני ז"ל בעניין עריכת VTR בשבתות את התוכנית "מבט ספורט". "…הגענו בנושא זה אל סף הסבלנות והסובלנות. לא נסכים להיות שאריות של הקדושה…", כתב בלגלוג אודות קדושת "מבט" וקדושת חטיבת החדשות של הבוס הישיר שלו חיים יבין המקפח תדירות ובאופן שיטתי באמצעי הפקה, צילום, ועריכה. (ארכיון יואש אלרואי את מחלקת הספורט. כל הזכויות שמרות).

maccabiah 81 1

טקסט מסמך (1) : 6 ביוני 1981. פנייה שלי למנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני בעניין תכנון ושינוי בשידורים הישירים של תחרויות משחקי המכבייה ה- 11 בתאריכים 16.7.1981 – 6.7.1981, ותשובו המהוססת הנוגעת לבדיקת העניין עם מנכ"ל רשות השידור יוסף "טומי" לפיד ז"ל בתחום שנמצא באחריותו הבלעדית. עמוד מס' 1 מתוך 2. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

maccabiah 81 2

טקסט מסמך (2) : 6 ביוני 1981. פנייה שלי למנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" ז"ל שמעוני בעניין תכנון ושינוי בשידורים הישירים של תחרויות משחקי המכבייה ה- 11 בתאריכים 16.7.1981 – 6.7.1981, ותשובו המהוססת הנוגעת לבדיקת העניין עם מנכ"ל רשות השידור יוסף "טומי" לפיד בתחום שנמצא באחריותו הבלעדית. עמוד מס' 2 מתוך 2. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

tennis 81 1

טקסט מסמך (1) : 21 ביוני 1981. מכתבי למנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני ז"ל הדן בשידור ישיר של תחרות גביע דייוויס בין ישראל להונגריה במרכז הטניס ברמת השרון. תשובתו של מנהל הטלוויזיה להצעת השידור החלה כמעט כמקובל עם שתי המילים "אי אפשר…". לבסוף הפקתי ושידרתי ישיר את כל תחרות גביע דייוויס ישראל – הונגריה. השדר שלי היה אורי לוי. עמוד מס' 1 מתוך 3. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

tennis 81 2

טקסט מסמך (2) : 21 ביוני 1981. מכתבי למנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני הדן בשידור ישיר של תחרות גביע דייוויס בין ישראל להונגריה במרכז הטניס ברמת השרון. תשובתו של מנהל הטלוויזיה להצעת השידור החלה כמעט כמקובל עם שתי המילים "אי אפשר…". לבסוף הפקתי ושידרתי ישיר את כל תחרות גביע דייוויס ישראל – הונגריה. השדר שלי היה אורי לוי. עמוד מס' 2 מתוך 3. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

tennis 81 3

טקסט מסמך (3) : 21 ביוני 1981. מכתבי למנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני ז"ל הדן בשידור ישיר של תחרות גביע דייוויס בין ישראל להונגריה במרכז הטניס ברמת השרון. תשובתו של מנהל הטלוויזיה להצעת השידור החלה כמעט כמקובל עם שתי המילים "אי אפשר…" . לבסוף הפקתי ושידרתי ישיר את כל תחרות גביע דייוויס ישראל – הונגריה. השדר שלי היה אורי לוי. עמוד מס' 3 מתוך 3. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

barkai 1

טקסט מסמך (1) : 12 באפריל 1981. אני מבקש את מנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני באמצעות מנהל החדשות טוביה סער להעניק תקן ו/או חוזה לאמנון ברקאי עובד Free lancer מוכשר של מחלקת הספורט. התשובה כרגיל מהוססת, "טוביה סער, כידוע לך אין לנו עתה תקנים פנויים . מציע כי נחזור ונבדוק אפשרויות אחרי הבחירות". הערה שלי : יצחק "צחי" שמעוני לא צירף את אמנון ברקאי לסגל עובדי הטלוויזיה גם לאחר הבחירות לכנסת ה- 10 ב- 30 ביוני 1981. אמנון ברקאי הצטרף לתקן באפריל 1983 לאחר השתדלות נוספת שלי אצל מנכ"ל רשות השידור בעת ההיא יוסף "טומי" לפיד ז"ל. עמוד מס' 1 מתוך 2. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

barkai 2

טקסט מסמך (2) : 12 באפריל 1981. אני מבקש את מנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני באמצעות מנהל החדשות טוביה סער להעניק תקן ו/או חוזה לאמנון ברקאי עובד Free lancer מוכשר של מחלקת הספורט. התשובה כרגיל מהוססת, "טוביה סער, כידוע לך אין לנו עתה תקנים פנויים. מציע כי נחזור ונבדוק אפשרויות אחרי הבחירות". הערה שלי : יצחק "צחי" שמעוני לא צירף את אמנון ברקאי לסגל עובדי הטלוויזיה גם לאחר הבחירות לכנסת ה- 10 ב- 30 ביוני 1981. אמנון ברקאי הצטרף לתקן באפריל 1983 לאחר השתדלות נוספת שלי אצל מנכ"ל רשות השידור בעת ההיא יוסף "טומי" לפיד. עמוד מס' 2 מתוך 2. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות). 

barkai + alroey

טקסט תמונה : אולימפיאדת מוסקבה 1980. יולי 1980. משרד מחלקת הספורט בקומה ה- 5 של בניין הטלוויזיה הישראלית הציבורית בשכונת רוממה בירושלים. זיהוי הנוכחים התמונה משמאל לימין : אמנון ברקאי (אחד המפיקים המוכשרים והיעילים ביותר בתולדות השידור הציבורי), אנוכי יואש אלרואי, מגישת "מבט ספורט" והתוכניות האולימפיות גב' אורלי יניב  גיורא צור. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

2. סוף דבר.

יצחק "צחי" שמעוני ז"ל היה אדם אהוב. איש עתיר ידע. בעל תואר אקדמי במתמטיקה ופיזיקה. איש רדיו וותיק ומנהל חטיבת התוכניות בטלוויזיה הישראלית הציבורים בשנים 1976 – 1969. יחידת הזמן הקצרה בה ניהל את הטלוויזיה הישראלית הציבורית ממארס 1980 ועד ינואר 1982 לא הייתה תקופה מזהירה בחייו גם מפני שמנכ"ל רשות השידור יוסף "טומי" לפיד ז"ל שבחר בו לתפקיד הרם האפיל עליו לא רק בסמכויותיו כעורך ראשי של כל שידור רשות השידור ברדיו "קול ישראל" ובטלוויזיה הישראלית הציבורית , אלא גם באישיותו הלוחמנית. יצחק "צחי" שמעוני לא ידע אושר בתקופה ההיא ששימש מנהל הטלוויזיה, כפי שאמר לי לא פעם אחת בשיחות התחקיר בינינו. הוא היה הרבה יותר שמח בחלקו משפנה אולי שב לתחום שעניין ומשך אותו בתקשורת המונים. תחום החידונים. הוא פרח מחדש משהנחה והגיש את החידון המוסיקאלי "אלגרו" ואת חידון הטריוויה "מקבילית המוחות" בטלוויזיה הישראלית הציבורית . עבורי היה יצחק "צחי" שמעוני אישיות ואדם בלתי נשכח.

סוף הפוסט מס' 247. הועלה לאוויר לפנות ערב של יום רביעי – 17 ביולי 2013. 

 


תגובות

פוסט מס' 247. יצחק "צחי" שמעוני ז"ל 2013 – 1926. (רשימה מס' 5 ואחרונה). פוסט מס' 247. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום רביעי – 17 ביולי 2013. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>