פוסט מס' 236. מנהיגות, ניהול, ומדרוג בערוץ 10. פוסט מס' 236. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שלישי – 25 ביוני 2013.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג נמצא עדיין בשלבי התפתחותו הטכנולוגית ועיצובו הגראפי.

הערה 2 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים. חל איסור מפורש להעתיק את הטקסטים והתמונות ואף לא לאגור אותן במאגרי מידע שונים לשימוש מכוון ו/או מזדמן מאוחר יותר.

הערה 3 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי, ו/או למען רווח מסחרי ו/או לצורכי פרסום אישי.

הערה 4 : הבלוג ממשיך לשגשג. כמות הקוראים הנכנסת אליו מידי יום ביומו היא גדולה ביחס לרובד הצר והמצומצם באוכלוסייה שאליו פונה הבלוג.

פוסט מס' 236. מנהיגות, ניהול, ומִדְרוּג בערוץ 10. פוסט מס' 236. כל הזכויות שמורות.

——————————————————————————————————-

פוסט חדש מס' 236 : הועלה לאוויר ביום שלישי – 25 ביוני 2013.

——————————————————————————————————-

טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור . נטשתי בטריקת דלת . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

פוסט מס' 236. מנהיגות, ניהול, ומִדְרוּג בערוץ 10. פוסט מס' 236. כל הזכויות שמורות.

המשך של הפוסט הקודם .

מינויו של מר רפי גינת למנכ"ל החדש של ערוץ 10 הוא עבורו מבחן עליון של מנהיגות, הבנה בכלכלה טלוויזיונית, וכישרון ניהול של מוסד טלוויזיה מסחרי. במידה ולא יצליח הוא מסכן לא רק את שמו אלא גם את המותג הפרטי שלו שקרוי "כל בו טק". אנוכי מכיר את רפי גינת היטב מזה 39 (שלושים ותשע) שנים . הוא איש טלוויזיה רווי שאיפות ומוכשר בתחומים רבים של התעשייה שהוכיח את עצמו למרות ביקורות ציבוריות ואישיות רבות שספג. אולם שרד ונותר יציב בפסגה. הפעם נטל על עצמו משימה קשה. הוא נטש לפני זמן קצר את ביתו במשך שנים רבות "רשת" יחדיו עם המותג שלו יציר כפיו "כל בו טק" כדי לבנות בית חדש ולהשיב מלחמה שערה מול ערוץ 2 (מורכב משתי הזכייניות "רשת" ו- "קשת") שהפך בעשור הראשון של שנות ה- 2000 למכרה רייטינג . טלוויזיה מסחרית היא עסק בומבסטי כמו גם תהליכי הקידום של שיווק מרכולתה . אתה מתבונן מהצד ומשתומם מהיומרנות וההעזה של ערוץ 10 עד כמה הוא מוכן להרחיק לכת ביחסי הציבור והשיווק שלו . רשת טלוויזיה מסחרית שפניה להצלחה אמורה להיות חוצפנית . אין היא רשאית לסמוך רק על איכות אלא מחויבת לתמוך גם במוצרי שידור פופולריים שאינם חשובים ובעלי סגולה וערך , אך נצפים. ההנהלה הקודמת של ערוץ 10 נקטה כבר ביוזמה הטלוויזיונית הזאת כשהדיחה בשעתו את "לונדון את קירשנבאום" לתחתית לשֵש בערב , וקידמה את תוכנית הרכילות של גיא פינס ולירון ווייצמן לשבע בערב. רפי גינת נדד מערוץ 2 לערוץ 10 ומנהל כעת אכסניה טלוויזיונית חדשה. יחד עם מעברו לערוץ 10 גרר עמו נדוניה פרטית שלו תוכנית התחקירים רבת המוניטין שלו בתחום הצרכנות "כל בו טק".

ראה תמונה ב- "סוף שבוע". מאי – יוני 2013. ערוץ 10 תחת מנכלותו של מר רפי גינת משווק את מרכולתו בתקיפות בטקסט ותמונה : "שישי החדש של ערוץ 10" , מכריזה מודעת השיווק . בתמונה נראים משמאל לימין כוכבי הטלוויזיה שאמורים לשנות את תוצאות המדרוג מול ערוץ 2 . 

ראה תמונה ב- "סוף שבוע" . מאי – יוני 2013 . מודעת שיווק יומרנית נוספת : "מגישי הטלוויזיה אלון בן דוד וטלי מורנו בונים שישי חדש בערוץ 10" . 

התבוננות במפות הרייטינג של ימי חמישי ושישי האחרונים (20 ביוני 2013 ו- 21 ביוני 2013 בהתאמה) מוכיחות כי עוד הדרך רב עוד רבה המלחמה . למנכ"ל ערוץ 10 רפי גינת נכונה עבודה עצומה כדי לשנות את נתוני המדרוג שהם לרעתו .

rating 1 20 6 2013

טקסט מסמך : מפת הרייטינג של יום חמישי – 20 ביוני 2013 ברבעי שעות בין 21.00 לבין 22.30 . תוכניתו של רפי גינת "כל בו טק" מביסה לחלוטין את ערוץ 1 המגוחך והבלתי מוכשר אך רחוקה שנות אור מזה של ערוץ 2 . הרייטינג של "כל בו טק" ששודר באכסניה הישנה שלו בשעתו ב- "רשת" של ערוץ 2 היה כמעט כפול מזה של "כל בו טק" הנוכחי המשודר באכסניה החדשה שלו בערוץ 10 . (באדיבות וועדת המדרוג) .

rating 2 21 6 2013

טקסט מסמך : מפת הרייטינג של יום שישי – 21 ביוני 2013 ברבעי שעות בין 19.45 בערב לבין 22.30 בערב . מגזין החדשות "שישי" בהגשת והנחיית אלון בן דוד וטלי מורנו המשודר ראש בראש במשך שעה וחצי בין 19.57 ל- 21.30 מול "יומן" של ערוץ 1 בראשות איילה חסון ו- "אולפן שישי" של ערוץ 2 בראשות דני קושמרו – מפסיד לשניהם . ה- Promo התקיף ומלאכת הקידום האגרסיבית של "שישי" אינם מיטיבים עמו בינתיים .

תוכנית הבידור של שי שטרן בערוץ 10 "שי בשישי" ניגפת שוב בין 21.30 ל- 22.30 בפני תוכנית הטריוויה "אחד נגד מאה" בהגשת והנחיית מר אברי גלעד אולם גוברת על "מחר שבת" של ערוץ 1. הבעיה המרכזית של "שי בשישי" שהיא מגיעה ברבע שעה השנייה של ל- Peak של % 5.0 אך מאבדת גובה בהמשך וברבע שעה הרביעית והאחרונה של צוברת רק % 2.8 . 

rating 3 21 6 2013

טקסט מסמך : מפת הרייטינג של יום שישי – 21 ביוני 2013 ברבעי שעות בין עשר ורבע בערב לבין אחת בלילה. תוכנית הבידור של רועי בר נתן "מה נסגר" בערוץ 10 בין 22.30 ל- 23.45 מביסה ללא תנאי את ערוץ 1 הדלוח אך עדיין מפסידה לערוץ 2 ברצועת ה- Late night. (באדיבות וועדת המדרוג).

יהיה מעניין לעקוב אחר התפתחות המִדְרוּג המחודשת של ערוץ 10 תחת מנכלותו ומנהיגותו של רפי גינת . ויש כאן עוד דבר . ערוץ 10 מכיל בשורותיו ברגע זה ארבע תוכניות תחקיר : "כל בו טק" של רפי גינת עצמו שחורגת פעמים רבות מתחום הצרכנות ופונה לתחום הפלילי , "המקור" של רביב דרוקר , "הפנים האמיתיות" של אמנון לוי , ו- "חוזרים עם תשובה" של אוֹרְלִי וִוילְנָאִי וגָיְא מָרוֹז . תוכניות התחקיר האלה הן חשובות אך תופשות נפח בתחום הדוקומנטרי שאיננו מניב רייטינג , במידה רבה מתחרות בינן לבין עצמן , ומעניקות לערוץ 10 דימוי בכל כורחו של מצפון הציבור . חלפו להם ממזמן ימי המצפון , הערך , והסגולה שטיפחה הטלוויזיה הישראלית הציבורית בסוף שנות ה- 60 ועשורי ה- 70 ו- 80 במאה שעברה. הציבור מחפש לעצמו בערוצי הטלוויזיה ראשית דבר בידור על תחומיו השונים מרגע הופעתו של ערוץ 2 בחודש נובמבר של שנת 1993. אין כל פלא שערוץ 2 התמחה בטיפוח תוכניות בידור נושאות פרסים כספיים מרגע בריאתו ובראשן מי שזוכר "גלגל המזל" של אֶרֶז טַל (Wheel of Fortune) ומסובבות הגלגל שלו גב' סִיגָל שָחְמוֹן וגב' רוּת גוֹנְזָאלֶס. ערוץ 2 ביקש לשוות לעצמו כבר מההתחלה דימוי של רשת תקשורת שעוסקת בבידור וספורט ומייחדת לכך זמן מסך עצום ובד בבד מתרחקת מתיעוד ודוקומנטציה, וקמעא גם מחדשות. אח"כ טיפח ערוץ 2 את תחום הבידור שעוסק בתוכניות ה- "ריאליטי". עוצמות הרייטינג של תוכניות הריאליטי לגווניהן "כוכב נולד", רוקדים עם כוכבים", וה- "מירוץ למיליון", ו- "האח הגדול" הן פנטסטיות . ערוץ 10 הצטרף למהפכת ה- "ריאליטי" עם התוכנית "הישרדות" בהנחיית גיא זוארץ (כוכב טלוויזיה סולידי, תרבותי, ונעים הליכות) , אולם איומי סגירה חוזרים ונשנים ובעקבותיהם זעזועי הישרדות אמיתיים , טלטלו אותו נואשות שוב ושוב בין חיים למוות . פלא שצופיו שמרו לו אימונים . זהו הישג לא קטן שמצביע על יכולתו הפוטנציאלית הכנה להשיב מלחמה שערה . נראה אם רפי גינת יוכל לשמור על שקט תעשייתי בתוככי ערוץ 10 וגם כלפי חוץ , והאם יהיה מוכשר דיו לנהל כלכלה יעילה ובתוכה קיצוץ משכורות של כל מיני אנשים בערוץ 10 שמתהדרים בכינוי "Talent", אולם הרייטינג הדליל שהם צוברים איננו עולה לחלוטין בקנה אחד עם משכורתם היומרנית , והאם ייאות לשמש הוא בעצמו דוגמא אישית בחסכנות מוניטארית . הרי הוא לא יוכל להצטייר לאורך זמן כפושט יד בפני הבוס העליון שלו רוֹן לָאוּדֶר . הביאו אותו לערוץ 10 כדי לייצב את השורות ועל מנת באמת להשיב מלחמה שערה, ציטוט שבא מפיו, כפי שהוא מצהיר שוב ושוב  ראֹה נִרְאֶה אם מנכ"ל ערוץ 10 רפי גינת ייאות ו/או יהיה מסוגל לקָצֵץ ממשכורות הבכירים שלו שחלקם וודאי נושאים מוניטין אך התוכניות שלהם דלות רייטינג ונמצאות בשלב התחתון בסולם המִדְרוּג מול ערוץ 2 . כל מיני טלנטים בערוץ 10 מדשדשים בנאות הרייטינג אך מבלי כישרון ללחך אותו . רבים מהם דומים לרוכבי אופניים שמדוושים בהילוך סרק. אין מה לקנא ברפי גינת. הוא ניצב בפני אין סוף דאגות קיומיות שאינן מרפות מ- ערוץ 10.

אַלוֹן בֵּן דָוִד הסתבך בטיעונו בפני רָז שֶכְנִיק בעניין המשכורות המופלגות של חלק מאנשי הטלוויזיה, "למה לפתוח עין על שכר המגישים ? אני לא שואל כמה מרוויחים מגישי ה- "ריאליטי". אם אלה המספרים בתחום, העבודה שלנו לא פחות חשובה מלהגיש את "האח הגדול" ". טעות. בדרך כלל משכורות הטלוויזיה עומדות ביחס ישר לרמת עמדת הניהול והניווט, יכולת ההפקה, ומיומנות ההגשה ההנחיה של התוכן. מידת כישרונו של אותו המנהל והמנווט להשפיע על איכות ופופולריות המוצר שמתבטא בכמות הרייטינג שהוא צובר קובעת את גובה משכורתו . זהו מבחן יום יומי שנעשה באמצעות הצבת אנשים מוכשרים ע"י אותו המנהל באותן עמדות הטלוויזיה שאותם הטאלנטים אמורים לאייש . ארז טל תוצר של מנכ"ל "קשת" בימים ההם מר אלכס גלעדי היה הראשון גזר קופונים אדירי ממדים בהנחיית השעשועונים שלו והפך לאיש עשיר . מאמן מכבי ת"א פיני גרשון הרוויח משכורת שנתית של 1.000000 (מיליון) דולר לאחר שטביעת העין המקצועית שלו הביאה לשורות קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א שחקנים כמו אנת'וני פארקר , שארונאס יסקביצ'יוס , ניקולא וויצ'יץ' , ו- מייסאו באסטון . יתירה מזאת בזכות אישיותו המיוחדת והידע המקצועי הרב שלו הצליח לייצר הרמוניה בין הזרים לשחקנים המקומיים כמו נדב הנפלד , גור שלף , טל בורשטיין , דריק שארפ ואחרים . פיני גרשון לא רק זכה באליפויות ה- Euroleague עם מכבי ת"א אלא "דאג" לכך שהיכל הספורט ביד אליהו יהיה מלא מפה לפה בכל משחק ומשחק במשך שנים . הנהלת מכבי ת"א תגמלה אותו בתמורה בשכר נאה .

ראה "תמונה ב- "ידיעות אחרונות" . 21 ביוני 2013 . המוסף "7 ימים" של העיתון "ידיעות אחרונות" . מגיש "שישי" מכריז בפרהסיה , " למה לפתוח עין על שכר המגישים ? אני לא שואל כמה מרוויחים מגישי הריאליטי . אם אלה המספרים בתחום , אז העבודה שלנו לא פחות חשובה מלהגיש את "האח הגדול" " .

הנהלת מכבי ת"א לא היססה לרגע בימים אלה לחתוך את החוזה שלה עם הקפטן – שחקן שלה ליאור אליהו שאיבד מיכולתו והודיעה לו חד משמעית , כי אם הוא רוצה להמשיך לשחק בשורות המועדון בשנים הבאות עליו לקָצֵץ 300000 (שלוש מאות אלף) דולר ממשכורתו . הוכחה לניהול נחרץ , ענייני , ונטול רגשות . אולי רפי גינת יכול ללמוד משהו משמעון מזרחי ודיוויד פדרמן .

שחקן הכדורגל הארגנטיני דייגו ארמאנדו מאראדונה (Diego Armando Maradona) סיים בקושי ח' כיתות ב- 1973 בבואנוס איירס אולם כישרון הכדורגל העצום שחונן בו הפך אותו למולטי מיליונר . אלוויס פרסלי (Elvis Presley) סיים י"ב שנות לימוד בביה"ס התיכון "יומז" (Humes) בממפיס והפך לנהג משאית בחברת אלקטרוניקה בעיר. לפתע הוברר כי מיתרי גרונו מפיקים צליל שטרם נשמע כמותו בעולם והשירים שלו גורפים מאות מיליוני מעריצים בעולם וגם מאות מליוני דולרים . מוזר אולם ב- 1955 כל נער ונערה אמריקניים ידעו לזמזם את המילים הילדותיות מהשיר "HOUND DOG" (מכר בחודש ינואר בלבד של שנת 1956 9.000000 (תשעה מיליון) תקליטים , "…You ain't nothing but hound dog" , ו/או מהשיר "LOVE ME" את הטקסט "…Treat me like a full…treat me like a crule…but love me", ו/או את מילות הפתיחה של השיר "HEARTBRAKE HOTEL", כמו "…Well since my baby left me". תוכן שלא היה בו כל איכות אך כזה שהתפוצץ מפופולריות. אלוויס פרסלי בקושי סיים בי"ס תיכון אולם מכר בארה"ב וברחבי תבל יותר תקליטים (ו- CD) מאשר מוצרט, בטהובן, בך, מנדלסון, היידן, צ'ייקובסקי, סיבליוס, חאצ'אטוריאן, שטראוס, וויוואלדי, וה- Beatles  – ביחד . אנוכי מאוד אוהב את אלוויס פרסלי ומחזיק בחדר העבודה שלי מאות CD שלו, את כל 612 (שש מאות ושניים עשר) שיריו , מאות שעות של קלטות Video שתיעדו את הופעותיו , ו- 70 (שבעים) ספרים תיעודיים שנכתבו אודותיו . הזמר הדרומי יפה התואר הזה שאלוהי השירה חנן אותו במיתרי קול ייחודיים מת בגיל צעיר ב- 16 באוגוסט 1977 בהיותו בן 42 בלבד . בחייו ובמותו מכר כ- 2.000000000 (שני מיליארד תקליטים ו- CD) . האם זה אומר שאלוויס פרסלי איכותי יותר מהקומפוזיטורים הקלסיים ? בפירוש לא. הוא יותר פופולרי מהם בתחום מסוים של המוסיקה ומתברר כי הציבור מסכים לשלם לא רק בעבור מוצרי איכות אלא גם בעבור מוצרים פופולריים . האיכות איננה קובעת תמיד ואיננה המצרך היחיד בחיינו . אלון בן דוד יכול להיות מגיש רציני בעל משקל סְגוּלִי יֶתֶּר מצֶדִי צרפתי וצבי הדר אולם הם הרבה יותר פופולריים ממנו ומייצרים רייטינג ללא שיעור יותר ממנו , ולכן שכרם במסגרת הטלוויזיה המסחרית גבוה יותר . בתקופת מנהיגותי וניווטי את שידורי הספורט לגוונים השונים בטלוויזיה הישראלית הציבורית בשנים 2002 – 1980 , תרמתי את כל מרצי וכישרוני למען ערוץ 1 והבאתי באורח קבע במשך 22 (עשרים ושתיים) שנים במשדרים שהייתי אחראי עליהם וניהלתי אותם כמות רייטינג שנעה בין % 30 (לא פחות) ל- % 50 ויותר , אולם הבוסים שלי בשידור הציבורי תגמלו אותי במכתבי הערכה בלבד ולא במשכורת . שילמו לי על פי התקשי"ר הקיבוצי . בראשית 1998 העתקתי את מקום מגוריי מירושלים לתל אביב . הנדידה הכריחה אותי לנהוג יותר מ- 4500 (ארבעת אלפים וחמש מאות ק"מ) בכל חודש . ביקשתי ממנכ"ל רשות השידור בעת ההיא מוטי קירשנבאום כי יכסה את הוצאות הדלק , והוא בניסיון משותף עם מנהל כוח אדם ברשות מר עמרם עמר ובמאמץ רב הצליחו איך שהוא לבסוף למצוא פתרון חלקי למימון נסיעותיי הארוכות . איכות איננה מענה בלבדי לקשיי החיים ותשלום משכורות הוא לפעמים הדבר הכי לא צודק בעולם .

סוף הפוסט מס' 236. הועלה לאוויר ביום שלישי – 25 ביוני 2013.


תגובות

פוסט מס' 236. מנהיגות, ניהול, ומדרוג בערוץ 10. פוסט מס' 236. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שלישי – 25 ביוני 2013. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>