פוסט מס' 133. ניקיון התמונה הטלוויזיונית. שילוט מסחרי בטניס הישראלי ב- 1980 בעידן ד"ר איאן פרומן (רשימה מס' 11). פוסט מס' 133. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום חמישי – 3 בינואר 2013.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג נמצא עדיין בהתפתחותו הטכנולוגית ועיצובו הגראפי.

הערה 2 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים.

הערה 3 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי, ו/או לטובת רווח מסחרי, ו/או לצורך פרסום אישי. 

————————————————————————————————— 

פוסט חדש מס' 133 : הועלה לאוויר בצהרי יום חמישי – 3 בינואר 2013.

—————————————————————————————————

פוסט מס' 133. ניקיון התמונה הטלוויזיונית. שילוט מסחרי בטניס הישראלי ב- 1980 בעידן ד"ר איאן פרומן (רשימה מס' 11 ואחרונה לפי שעה) בנושא הקונקרטי הזה של "ניקיון התמונה הטלוויזיונית". פוסט מס' 133. כל הזכויות שמורות.

טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור . נטשתי בטריקת דלת . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) . 

פוסט מס' 133. ניקיון התמונה הטלוויזיונית. שילוט מסחרי בטניס הישראלי ב- 1980 בעידן ד"ר איאן פרומן (רשימה מס' 11 ואחרונה לפי שעה)  בנושא הקונקרטי הזה של "ניקיון התמונה הטלוויזיונית". פוסט מס' 133. כל הזכויות שמורות.

ד"ר איאן פרומן הוא אדם בעל איכויות שהפך בבת אחת מודל להערצה. ברור שבאופן אישי חשתי כלפיו חיבה (כמו רבים אחרים). אולם המפגשים המשותפים בינינו, אנוכי כאיש טלוויזיה והוא כיו"ר וועדה מארגנת של אירוע טניס מרכזי במדינת ישראל שהפך למושא שידור נעלה שלי – לא היו אישיים אלא מקצועיים ובעלי אינטרסים, רובם משותפים. אנחנו כעיתונאים שאפנו לשדר לציבור ישיר מידע שחשבנו שהוא מעניין וכמובן לצבור רייטינג ויוקרה ואילו ד"ר איאן פרומן עשה מאמץ על לחשוף את פרי עמלו באמצעות הטלוויזיה, אך בהיעדר תשלום זכויות שידורים מהגוף המשדר, ביקש לפצות את עצמו מההיבט הכספי, ע"י הכנסת פרסומת מסחרית למגרשי הטניס ברמת השרון בשילוט וגם על בגדי השופטים. עודף הפרסומות על פי הבנתי את תשעת העקרונות של ה- EBU הוליד התכתשויות וכעסים. היה לי מאוד לא נוח לעצור את השידור הישיר בטלוויזיה הישראלית הציבורית באוקטובר 1980 של משחק הגמר (השתתף בו שלמה גליקשטיין) ולהורות לד"ר איאן פרומן כי יצווה על השופטים להפוך את החולצות לצדן השני, כדי להימנע מהפרסומת של "סברה ליקר" שהודפסה עליהן. פעלתי בשליחות הבוס הישיר שלי אלכס גלעדי ומנכ"ל רשות השידור יוסף "טומי" לפיד והם פעלו בשליחות הוועד המנהל של רשות השידור. ניקיון התמונה הטלוויזיונית מפרסומת מסחרית עודפת הייתה כמעין צו מלכותי שאין להפר אותו. ניידת השידור שלנו ה- "OB הלבן" (חנתה ליד אצטדיון "קנדה") כללה 5 מצלמות בשחור / לבן . ברור שמצלמות הטלוויזיה חשפו לא רק את טורי הפרסומות המסחריות המגרש שהוצבו כראוי, אלא גם כל מיני באנרים שנתלו בכל חור באצטדיון : בתוך מושבי הצופים, על הגדרות, וליד לוחות התוצאות. לא ניתן היה להימנע לחלוטין משלטי פרסומות שהוצבו במקומות אסורים בתוך שדה הצילום הרחב של הטלוויזיה.

 

טקסט תמונה : אוקטובר 1980. הימים ההם – הזמן ההוא. טורניר הטניס ברמת השרון. למעלה : השופטים הופכים את חולצותיהם שנושאות פרסומת מסחרית של "סאברה ליקר" כדי שהטלוויזיה הישראלית הציבורית תוכל לשדר ישיר את המשחקים. למטה : שחקן הטניס ההולנדי תום אוקר הולנד ניצב לפני שורה חוקית של שלטי פרסומות. (תיעוד וצילום יואש אלרואי. ארכיון יואש אלרואי. מתוך דו"ח הפקה שהוגש על ידי לאלכס גלעדי ומנכ"ל רשות השידור יוסף "טומי" לפיד).

טקסט תמונה : אוקטובר 1980. הימים ההם – הזמן ההוא. טורניר הטניס ברמת השרון. צלם הטלוויזיה בעמדה התחתונה קרלוס פופ ומצלמת המארקוני שלו ניצבים ליד Banner של "סברה ליקר". (תיעוד וצילום יואש אלרואי. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות). 

 

טקסט תמונה : אוקטובר 1980. הימים ההם – הזמן ההוא. הצלם המוביל טדי למברג בצדו הצפוני של אצטדיון "קנדה" על רקע יציע ריק. התמונה צולמה באחד המשחקים המוקדמים של הטורניר. (תיעוד וצילום יואש אלרואי. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

טקסט תמונות : אוקטובר 1980. הימים ההם – הזמן ההוא. טורניר הטניס ברמת השרון. פסיפס התמונות מראה את שלל הבאנרים שהושתלו בתוך האצטדיון לרבות ברקע של עמדת השידור של הטלוויזיה. (תיעוד וצילום יואש אלרואי. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).   

טקסט תמונה : אוקטובר 1980. הימים ההם – הזמן ההוא. טורניר הטניס ברמת השרון. הטניסאי ההולנדי תום אוקר עורך חימום בטרם תחילת המשחק כשמאחוריו קוון לובש חולצה עם פרסומת מסחרית של סברה ליקר. (תיעוד וצילום יואש אלרואי. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

טקסט תמונה : אוקטובר 1980. הימ ים ההם – הזמן ההוא. טורניר הטניס ברמת השרון. פרסומות מסחרים מפוזרות בתוך הקהל. (תיעוד וצילום יואש אלרואי. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

טקסט תמונה : אוקטובר 1980. הימים ההם – הזמן ההוא. טורניר הטניס ברמת השרון. משחק הגמר בין הטניסאי הישראלי שלמה גליקשטיין לבין הטניסאי האמריקני הרולד סלומון. הוסכם ביני לבין ד"ר איאן פרומן והמנכ"ל שלו פסח פוני ערב פתיחת השידורים הישירים כי הצבת שלטי הפרסומות המסחריות תהיה לאורך שני קווי הרוחב בלבד. אף על פי כן חרגה הוועדה המארגנת מההסכם והציבה כמה שלטים גם לאורך קו האורך של המגרש (המרוחק ממצלמות הטלוויזיה). בתמונה התחתונה רואים את שלמה גליקשטיין וברקע את הקהל העצום שנאסף באצטדיון "קנדה" כדי לצפות במשחק הגמר. (תיעוד וצילום יואש אלרואי. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות. מתוך דו"ח הפקה שהוגש על ידי למנהל חטיבת הספורט אלכס גלעדי ומנכ"ל רשות השידור יוסף "טומי" לפיד).

טקסט תמונה : אוקטובר 1980. הימים ההם – הזמן ההוא. מרכז הטניס ברמת השרון. המפיק שלי ויד ימיני אמנון ברקאי מציג לראווה בפני מצלמת הסטילס שלי את חולצות הקוונים שנושאות פרסומת מסחרית של סברה ליקר. לא ניתן היה לשדר ישיר בטלוויזיה הציבורית שהיא איננה מסחרית, משחק טניס בו השופטים, הקוונים, והילדים אוספי הכדורים נושאים פרסומת מסחרית. בלתי קביל. (תיעוד וצילום יואש אלרואי . ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

טקסט תמונה : אוקטובר 1980. הימים ההם – הזמן ההוא. משחק הגמר של טורניר הפרס הגדול במרכז הטניס ברמת השרון. למעלה : קוון הופך את חולצתו על פי הצו שלי כמפיק ועורך השידורים ההם כדי להסתיר את הפרסומת סברה ליקר. (תיעוד וצילום יואש אלרואי. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

טקסט תמונה : אוקטובר 1980. הימים ההם – הזמן ההוא. טורניר ה- "הפרס הגדול" במרכז הטניס ברמת השרון. ד"ר איאן פרומן מצווה על פועליו לתלות Banners נושאי פרסומות מסחריות ברום אצטדיון "קנדה" ואשר מושכות את תשומת לבם של הנהגים החולפים במכוניותיהם בכביש הראשי ליד מרכז הטניס. (תיעוד וצילום יואש אלרואי. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

טקסט תמונה : אוקטובר 1980. הימים ההם – הזמן ההוא. טורניר ה- "הפרס הגדול" במרכז הטניס ברמת השרון. אינפורמציה דומה מזווית צילום קצת שונה. ד"ר איאן פרומן מצווה על פועליו לתלות Banners נושאי פרסומות מסחריות ברום אצטדיון "קנדה" ואשר מושכות את תשומת לבם של הנהגים החולפים במכוניותיהם בכביש הראשי ליד המרכז. (תיעוד וצילום יואש אלרואי. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות). 

טקסט תמונה : אוקטובר 1980. הימים ההם – הזמן ההוא. טורניר הפרס הגדול במרכז הטניס ברמת השרון. המעבר הארוך שהוביל מבניין ההנהלה לעבר אצטדיון "קנדה" מכוסה באין ספור פרסומות מסחריות. האיש שיושב מתחת לפרסומת "Gali" הוא שדר הטלוויזיה הישראלית הציבורית נסים קיוויתי. ברור שהבאנרים ושלטי הפרסומות המסחריות שהוצבו מחוץ לאצטדיון "קנדה" לא היו מעניינינו ולא הפריעו לשידורים הישירים. (תיעוד וצילום יואש אלרואי. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות) .

סוף הפוסט מס' 133. הועלה לאוויר בצהרי יום חמישי – 3 בינואר 2013.

 

 


תגובות

פוסט מס' 133. ניקיון התמונה הטלוויזיונית. שילוט מסחרי בטניס הישראלי ב- 1980 בעידן ד"ר איאן פרומן (רשימה מס' 11). פוסט מס' 133. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום חמישי – 3 בינואר 2013. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>