פוסט מס' 391. בימאי ערוץ 10 מר רְאוּבֵן "רוּבִיק" פּוֹדְגוֹר ומפיק ערוץ 10 מר רוֹנֵן רָץ הם ה- אחראיים (הבימוי וההפקה שלהם נעשו במוקד ההתרחשות ב- מילאנו) על שגשוג הרייטינג חסר התקדים של ערוץ 10 בעת השידור הישיר של משחק הגמר על אליפות ה- Euroleague, מכבי ת"א – ריאל מדריד 98 : 86. פוסט מס' 391. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום חמישי – 22 במאי 2014.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים.

הערה 2 : הבלוג איננו מופק , נכתב , ונערך למען מטרות רווח כספי ו/או פרסום אישי. 

הערה 3 : הפוסטים שבים ומתעדנים מעת לעת .

———————————————————————————————–

פוסט חדש מס' 391 : הועלה לאוויר ביום חמישי – 22 במאי 2014.

———————————————————————————————–

פוסט מס' 391. בימאי ערוץ 10 מר רְאוּבֵן "רוּבִיק" פּוֹדְגוֹר ומפיק ערוץ 10 מר רוֹנֵן רָץ הם ה- אחראיים הראשיים (הבימוי וההפקה שלהם נעשו במוקד ההתרחשות ב- מילאנו) על שגשוג הרייטינג חסר התקדים של ערוץ 10 בעת השידור הישיר של משחק הגמר על אליפות ה- Euroleague, מכבי ת"א – ריאל מדריד 86:98. פוסט מס' 391. כל הזכויות שמורות. 

טקסט תמונה : 2003 – 2002. אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. עזבתי בטריקת דלת בעקבות הצבתו המופרכת של יוסף בר-אל בפסגת השידור הציבורי של מדינת ישראל ו-מינויו לתפקיד מנכ"ל רשות השידור בקיץ 2002 ע"י ממשלת ישראל בראשותו של אריאל "אריק" שרון. ב- 2 במאי 2005 הדיחה ממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון את יוסף בר-אל מכהונתו הרמה כ- מנכ"ל רשות השידור. בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל ובפעם הראשונה בתולדות רשות השידור הודח וסולק מתפקידו הרָם מנכ"ל רשות שידור מכהן. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

1. הקדמה .

יוֹרָם אָרְבֵּל סיים במילאנו ביום ראשון – 18 במאי 2014 בחצות הליל את השידור הישיר עתיר הרייטינג של ערוץ 10 בו זכתה מכבי ת"א באליפות ה- Euroleague לאחר שהדבירה את ריאל מדריד בתוצאה 98 : 86 , במילות תודה למר ראובן פודגור ומר רונן רץ . שני האישים הפעלתניים האלה ששהו ב- מִילָאנוֹ 2014 בעת שידור ה- Final four האירופי בכדורסל שייכים ל- ערוץ 10 ואחראיים ישירות על הצלחת שני השידורים הישירים המיטביים של מכבי ת"א – צסק"א מוסקבה 68 : 67 ושל מכבי ת"א – ריאל מדריד 98 : 86 . יוֹרָם אָרְבֵּל הודה לשניהם אך לא פירט במה הייתה תועלתם ומה היה פועלם . מוזר מאוד ומשונה מאוד מפני שמדובר בשני אנשי טלוויזיה מוכשרים ובכירים ביותר בערוץ 10 שבלעדיהם יורם ארבל שווה כקליפת השום . מר רְאוּבֵן פּוֹדְגוֹר הוא בימאי הספורט והחדשות הראשי והמחונן של ערוץ 10 ורוֹנֵן רָץ הוא המפיק הראשי המצטיין של ערוץ 10 . שניהם היו האחראיים הראשיים על 30 (שלושים) השידורים הישירים של משחקי מכבי ת"א ב- Euroleague בערוץ 10 בעונת 2014 – 2013 .

מעניין מאוד מדוע תולדות הפקה טלוויזיונית משופרת שכזאת ב- מילאנו 2014 בראשות ראובן פודגור ורונן רץ ואשר מעידה על מאמץ רציני , בעל עומק , וכֵּנֶה של ערוץ 10 לטובת צופי ערוץ 10 איננה מובאת ומסופרת לידיעת כלל ציבור צופי הטלוויזיה בישראל… ? מדוע לא התפרסמה שום כתבה עיתונאית ושום ידיעה אודות מבנה ההפקה הטלוויזיונית המתוגברת והמשופרת של ערוץ 10 ב- מילאנו 2014 , לא ב- "ידיעות אחרונות" , לא "מעריב" , וגם לא ב- "בישראל היום"… ? כיצד ולמה , ומי מסתיר ביודעין מידע כל חשוב ומעניין מהציבור בארץ הנוגע לרצינות וההתכוננות היסודיות של ערוץ 10…? מה הם הנימוקים…? מוזר , מביך , ובלתי מובן . היכן מערך ההסברה ואגף יחסי הציבור והשיווק של ערוץ 10…? ברור שמדובר בכישלון עיתונאי …! אין מדובר כאן בטפיחה עצמית על השכם אלא בחשיפת מידע מעניין לציבור המסביר לו כיצד פועלת תעשיית הטלוויזיה בכללה וערוץ 10 בפרט , ובמקרה הקונקרטי הזה של סיקור משופר וחרוץ של ה- Final four האירופי של מילאנו 2014 ע"י ערוץ 10 (בהשקעה כספית לא קטנה כלל ועיקר) . הסתרת המידע הנ"ל (ע"י ערוץ 10 עצמו) באקראי ו/או בכוונה נראה לי קשקוש אמיתי . מגוחך שאינפורמציה כל כך רלוואנטית שנוגעת ישירות למבצע של שני השידורים הישירים נגד צסק"א מוסקבה וריאל מדריד מוסתרת ממני ומ- מיליון צופי טלוויזיה נוספים שכמהים למידע שכזה מטעם מחזיק זכויות השידורים . אם כך אהיה אני לדובר עבור קוראי הבלוג המשגשג שלי שקרוי yoashtvblog.co.il , ואסביר גם אם באיחור מה את פועלם היונילאטראלי של מר רְאוּבֵן פּוֹדְגוֹר ומר רוֹנֵן רָץ ב- מִִילָָאנוֹֹ ב- 16 ו- 18 במאי 2014 .

2. הבימאי רְאוּבֵן פּוֹדְגוֹר והמפיק רוֹנֵן רָץ שני אנשי ערוץ 10

לרשות רשת הטלוויזיה האיטלקית Fox Italia שכיסתה את ה- Final four האירופי בכדורסל ב- מִילָאנוֹ 2014 עמדו 17 (שבע עשרה) מצלמות בתוכן 3 (שלוש) מצלמות SSM (ראשי תיבות של המונח Super Slow Motion) , ומצלמת High Speed אחת , מצלמת רחף אחת , ומצלמת סטדיקאם אלחוטית . אני אוהב במיוחד את שתי המצלמות הגבוהות של Fox Italia (מתוך ה- 17) האחראיות על מראה פני המגרש באמצעות צילומים אחוריים – אלכסוניים .

צוות ערוץ 10 ב- Final four  האירופי בכדורסל של מילאנו בחודש מאי של שנת 2014 בראשות הבימאי רוביק פודגור והמפיק רונן רץ (חרוצים ומוכשרים) עשה עבודה חשובה ויעילה משהעשיר באמצעי צילום נוספים את התמונה ה- Multilateral שסיפקה ניידת בשידור האיטלקית של Fox Italia . העשרת התמונה הכללית נעשתה ע"י רוביק פודגור ורונן רץ באמצעות ניידת שידור איטלקית נוספת (Unilateral) ששכר ערוץ 10 ובה 5 מצלמות . ה- Shots המיוחדים והנוספים של ניידת השידור ה- Unilateral של ערוץ 10 נותבו ל- "אוויר" של השידור הכללי ושולבו בו . עבודה טלוויזיונית משולבת שכזאת היא מורכבת ודורשת דיוק רב והתמצאות והכרת רזי ו- תורת הטלוויזיה כמו הבנה מרבית את חוקי המשחק . קל מאוד לשגות בעבודת טלוויזיה משולבת ומורכבת שכזאת,  מעין פרודקשן משותף איטלקי – ישראלי (שני המקורות הטלוויזיוניים משדרים על סיגנל משותף) , בו הבימאי הישראלי רוביק פודגור חייב להיזהר זהירות רבה מכפילות (double cuts) מלהעלות ל- "אוויר" אותם שוטים ו/או שוטים דומים , שהעלה לפניו רק עתה הבימאי האיטלקי . פעילות הטלוויזיונית המדויקת להפליא של רוביק פודגור ב-  Final four של 2014 דומה למה שחולל כבר ב- Final four של  2008 וב- Final four של 2011 . מדובר בהפקת Unilateral מושקעת של ערוץ 10 ב- מִילָאנוֹ 2014 . ערוץ 10 שכר כאמור ניידת שידור לוויינית איטלקית (DSNG) ששימשה ניידת השידור פרטית רק שלו בעת מבצע השידור מ- מִילָאנוֹ. החברה האיטלקית סיפקה לערוץ 10 חמישה אנשי צוות איטלקיים בהם , מפקח טכני , 2 צלמים , ושני עוזרי צלם . ערוץ 10 הביא עמו ל- מִילָאנוֹ צלם נוסף (שימש גם כצלם ENG  של טל שורר לצורך צילום כתבות אווירה) , מפקח סאונד מר ירון הייזלר , בימאי – נתב תמונה מר ראובן פודגור , מפיק ראשי רונן רץ , טכנאי מר אלעד הראל , ומפיק חדשות מר ירין סרף . 

לניידת ה- Unilateral האיטלקית של ראובן פודגור הגיעו 8 (שמונה) Feeds שונים על פי דרישתו של הבימאי הישראלי כלהלן : 

א. 3 מצלמות מ- ניידת השידור ה- Multi של Fox Italia .

ב. מצלמה אלחוטית .

ג. Beauty shot מה-Host broadcaster האיטלקי .

ד. מצלמת רחף מה- Host broadcaster האיטלקי .

ה. Program feed + גרפיקה מה-  VTR של ה- Host broadcaster האיטלקי , ש- שימש להרצת Beauty Shot של היכל "מדיולנום" מרחוק ואשר הוקלט באמצעות מצלמת ה-ENG של ערוץ 10 מוקדם יותר ודימה מצלמת Beauty Shot בעת שידור ישיר (Live) .

כל צילומי ה-Pre-Game Show של ערוץ 10 נעשו באמצעות המצלמות של הבימאי ראובן פודגור בלבד, כאשר כל האולפן של ערוץ 10 מוגדר ב- מִילָאנוֹ ללא שום אולפן עזר במקום אחר באיטליה ו/או בישראל . מדובר בעבודה טלוויזיונית מדויקת של הצוות הישראלי בראשות ראובן פודגור ורונן רץ שהיא תוצאה של מחקר ומחשבה נכונה מראש . אלו הביאו לביצוע נקי ומרשים . תעשיית הטלוויזיה דורשת השקעה כספית ומחשבה יסודית ועמן היערכות מוקדמת שקולה ומדוקדקת . תעשיית הטלוויזיה אינה סובלת מזל ולא נשענת על שיטת "הסמוך…יהיה בסדר…אל תדאג" . בעת המשחק עצמו , ה- Feed המנותב של Fox Italia עבר כמובן דרך הניידת של ראובן פודגור , עליו הוסיף את המצלמות שלו וניתב בעיקר לקהל של מכבי ת"א ואל הספסל של מכבי תל אביב . כאמור לבצע בימוי משני על בימוי קיים זאת איננה משימה קלה כלל וכלל . הבימאי הישראלי ראובן פודגור חייב היה להימנע מכפילות מ- Double cuts. המשימה העיקרית של ראובן פודגור הייתה להוסיף לשידור הישיר של Fox Italia ולא להפריע לו . ראובן פודגור וציוותו הישראלי עמדו במשימה . צופה הטלוויזיה הישראלי יכול היה להיהנות לאורך כל השידור הישיר מה- אווירה האותנטית  שיצרו כ- 10000 (רבבה) אוהדי מכבי ת"א ביציעי ההיכל ב- מִילָאנוֹ באולם . השידור הישיר המקורי.של Fox Italia התייחס מטבע הדברים פחות לקהל האוהדים הישראלי .

את האווירה המדהימה שהתהוותה ביציעי ה- "מדיולנום" הצליח ראובן פודגור להביא למסך ערוץ 10 גם באמצעות מצלמה אלחוטית שהובאה מהארץ (וחוברה לשידור ה- Unilateral) . הבימאי ראובן פודגור נתן לצלם חופשיות מוחלטת בזמן המשחק , וכן את האפשרות להסתובב חופשי על הפרקט בסיום המשחק הדרמטי (בחצי גמר נגד צסק"א מוסקבה וגם בגמר נגד ריאל מדריד) .3 מצלמות של ניידת השידור ה- Unilateral כיסו את צוות השידור של ערוץ 10 השַדָּר המוביל יורם ארבל והפרשן שלו פיני גרשון , כמו גם את חדר ההלבשה של מכבי ת"א בעת השידור הישיר , כמו גם את עמדת הראיונות (Flash) , וכמובן סייעה רבות בחשיפת פעילות הקהל המכביסטי והראתה מהנעשה סביב הספסלים של מכבי ת"א וריאל מדריד בזמן המשחק .בנוסף לכל הפעילות הענפה ה- Unilateral של ערוץ 10 ב- מִילָאנוֹ , השתמש ראובן פודגור ב- Control של  JCS בתל אביב כדי לנגן את כל הכתבות שנערכו בארץ ועל מנת להעלות את כל הגרפיקות של השידורים הישירים מ- מִילָאנוֹ .

ב- 18 ו- 20 באפריל בשנת 2000 ניהלתי כמנווט שידורי הספורט של ערוץ 1 הפקה Unilateral דומה (מקבילה להפקה ה- Multilateral של הטלוויזיה היוונית הציבורית ERT) בעת השידורים הישירים של ה- Final four האירופי של סלוניקי 2000 "ראש בראש" מול ערוץ 5 בכבלים של מיילן טנזר . היה מדובר בעלות נוספת של עוד כ- 30000 (שלושים אלף) דולר שאושרה ע"י מנכ"ל רשות השידור אורי פורת ז"ל . האישור מגבוה ניתן לאחר שזכינו לתמיכה כספית אז באמצעות שקופיות חסות מאת חברת "פלא פון" בגובה של 250000 (רבע מיליון) דולר . ההפקה היונילאטראלית סייעה לנו להכות שוק על ירך ברייטינג את יריבנו C- ערוץ 5 בכבלים . אנוכי מעריך שעלות ההפקה היונילאטראלית הנוספת של ערוץ 10 ב- מילאנו בראשות ראובן פודגור ורונן רץ האמירה לסדר גודל של עוד 60000 – 50000 (חמישים – שישים אלף) דולר . הפיצוי הוא הכיסוי העיתונאי המקיף והיעיל ובעקבותיו הרייטינג המצוין וחסר התקדים שהשיג ערוץ 10 (ניצח את ערוץ 2 והביס את ערוץ 1) ב- 16 במאי 2014 וב- 18 במאי 2014. ממוצע מִדְרוּג של % 33.1 ושני שיאים של % 38 ו- % 42 בין 22.45 ל- 23.15 . הוא רק יכול לחלום על רייטינג שכזה בימים כתיקונם . על כל פנים ללא ההפקה היונילאטראלית המדויקת עליה היו מופקדים ראובן פודגור ורונן רץ לא ניתן היה להגיע לכיסוי מיטבי ומירבי . ערוץ 10 התעלה על עצמו .  

רוביק פודגור ורונן רץ – תודה ! כיף ואושר גדול עבורי להתבונן בשני אנשי טלוויזיה חושבים , חרוצים , יצירתיים , ודבקים במשימה . אולי זאת קלישאה אולם ברור ש- אשרי ערוץ 10 שאלו הם אנשיו !

untitled

טקסט תמונה : יום ראשון – 18 במאי 2014 . מילאנו . בימאי הטלוויזיה המצטיין של ערוץ 10 מר ראובן "רוביק" פודגור (שלישי מימין משקפי שמש על ראשו, מחזיק בידיו את שרטוט מערך המצלמות) מתדרך את הצוות האיטלקי ה- Unilateral שלו בטרם השידור הישיר של משחק הגמר על אליפות ה- Euroleague מכבי ת"א – ריאל מדריד 98 : 86 . מאחוריו נראית ניידת השידור האיטלקית ה- Unilateral (כללה בתוכה חמש מצלמות) ששכר ערוץ 10 בה השתמש רוביק פודגור בנוסף ל- Feed ה- Multilateral שסיפקה ניידת השידור האיטלקית הגדולה של Fox Italia . (באדיבות ראובן "רוביק" פודגור . ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

ruvik 2טקסט תמונה : יום ראשון – 18 במאי 2014 . מילאנו . בימאי ערוץ 10 מר ראובן "רוביק" פודגור (למעלה מימין) מתרווח בתוך ניידת השידור האיטלקית הקטנה ה- Unilateral שעמדה לרשות ערוץ 10 אותה תפעלו הוא והמפיק שלו רונן רץ . התמונה צולמה בטרם שריקת הפתיחה למשחק הגמר על אליפות ה- Euroleague בו ניצחה מכבי ת"א את ריאל מדריד 98 : 86 וזכתה בגביע . (באדיבות רוביק פודגור . ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) . 

ruvik 3

טקסט תמונה : יום ראשון – 18 במאי 2014 . מילאנו . טורניר הכדורסל של ה- Final four האירופי . זהו קומפאונד רשתות הטלוויזיה הממוקם ליד היכל הכדורסל של מילאנו "מדיולנום פורום" (TELEVISION COMPOUND MILANO) . ניידות השידור הללו עסקו בכיסוי טורניר הכדורסל הפורה של ה- Final four האירופי בתומו זכה מועדון הפאר של מכבי תל אביב באליפות ה- Euroleage . (התמונה באדיבות רוביק פודגור . ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות .

4. רוביק פודגור ואביו חיים פודגור. וגם יואב פלג.

רוביק פודגור שימש שנים רבות צלם ספורט וחדשות מצטיין (וחרוץ) בטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 מאז מחצית שנות ה- 80 של המאה שעברה . היה לו ממי ללמוד . אבא שלו חיים פודגור היה צלם מעולה כ- 40 (ארבעים) שנים בטלוויזיה הלימודית – חינוכית וגם בטלוויזיה הישראלית הציבורית , אף הוא בתחום סיקור אירועי חדשות וספורט . חיים פודגור ובנו רוביק פודגור נטלו חלק בצילום אלפי אירועי ספורט בשעה שניווטתי את שידורי הספורט במשך רבע של שנים עבור הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 . מאוחר יותר הפך רוביק פודגור לבימאי חדשות וספורט בערוץ 1 , ואח"כ בערוץ 5 בכבלים ובערוץ 10 . גם בתחום זה היה לו ממי ללמוד , מיואב פלג אחד מבימאי הספורט והחדשות הטובים ביותר בטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ובתעשיית הטלוויזיה בארץ בכלל . יואב פלג כמו ראובן פודגור – הם שניהם עבורי בלתי נשכחים . אנוכי שולף כמה תמונות מהארכיון הפרטי שלי שחושף את השלושה בעת פעילותם הטלוויזיונית הממושכת ארוכת השנים , והברוכה .

podgor 1

טקסט תמונה : מחצית עשור ה- 90 של המאה שעברה . היכל הספורט ביד אליהו . חיים פודגור (מימין) ובנו ראובן פודגור מצלמים יחדיו את משחקי מכבי ת"א בגביע אירופה לאלופות בכדורסל . (באדיבות חיים פודגור . ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

podgor 2

טקסט תמונה : אוקטובר 1980 . אצטדיון "בלומפילד" ביפו -תל אביב . שני הצלמים חיים פודגור (במרכז) ואיזי אברון ז"ל (מימין) מתקינים חצובה עבור מצלמת ה- Video מסוג Maraconi בטרם צילום משחק כדורגל עבור תוכנית הטלוויזיה "מבט ספורט" . משמאל , הילד רוביק פודגור מלווה את אביו במלאכתו הטלוויזיונית . (תיעוד וצילום יואש אלרואי . ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

peleg 1

טקסט תמונה : ראשית עשור ה- 80 של המאה הקודמת . זהו בימאי הספורט והחדשות המצוין יואב פלג . התמונה הזאת צולמה על ידי בעת צילום והפקה של אליפות ישראל בסקי מים בכינרת . ניצח באליפות נער בן 17 בשם משה גנזי . (תיעוד וצילום יואש אלרואי . ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

peleg 2

טקסט תמונה : אחד ממוצאי השבת בחורף של 1981 . "מבט ספורט" רץ – On Air מאז תשע בערב . שימו לב כי מחוגי השעון מורים על השעה תשע ו- 12 דקות . זהו אולפן ב' הישן בבניין הטלוויזיה הישראלית הציבורית הממוקם בשכונת רוממה בירושלים . זיהוי הנוכחים מימין לשמאל : הבימאי יואב פלג , עוזרת ההפקה ריקי אריכא – רנד , והכתב אורי לוי . (תיעוד וצילום יואש אלרואי . ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות" .

podgor 3

טקסט תמונה : סתיו 1989 . אולם הכדורסל של ראשל"צ. הצלם ראובן "רוביק" פודגור (שני מימין חובש Headset ומדבר למיקרופון שלו) משתתף בסיקור משחק כדורסל עבור התוכנית "משחק השבת". זיהוי הנוכחים בעמדת השידור של הטלוויזיה הישראלית הציבורית משמאל לימין : רמי שמש , דני לבנשטיין , השדר אורי לוי , הטכנאי חזי קוקה ז"ל , והצלם ראובן "רוביק" פודגור. האיש העומד מימין איננו מזוהה. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

סוף הפוסט. הועלה לאוויר ביום חמישי – 22 במאי 2014.


תגובות

פוסט מס' 391. בימאי ערוץ 10 מר רְאוּבֵן "רוּבִיק" פּוֹדְגוֹר ומפיק ערוץ 10 מר רוֹנֵן רָץ הם ה- אחראיים (הבימוי וההפקה שלהם נעשו במוקד ההתרחשות ב- מילאנו) על שגשוג הרייטינג חסר התקדים של ערוץ 10 בעת השידור הישיר של משחק הגמר על אליפות ה- Euroleague, מכבי ת"א – ריאל מדריד 98 : 86. פוסט מס' 391. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום חמישי – 22 במאי 2014. — תגובה אחת

  1. יואש ידידי היקר ,
    שמחתי לקרוא את כל מה שכתבת על חיים ורובי פודגור , כל מילה שכתבת חקוקה בסלע . אכן יצא לי להכיר גם את רובי כצלם , ועם השנים כבמאי , כמו כן יצא לי להכיר שנים רבות את אביו חיים כשהיה צלם ברשות השידור . אב ובן , שני אנשים מוכשרים ומהמקצוענים שיש לנו כיום בטלויזיה .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>