להעמיד דברים על דיוקם (1). פוסט מס' 419. כל הזכויות שמורות.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים.

הערה 2 : הבלוג איננו מופק , נכתב , ונערך למען מטרות רווח כספי ו/או פרסום אישי.

הערה 3 : הפוסטים שבים ומתעדכנים מעת לעת.

———————————————————————————–

פוסט חדש מס' 419 : הועלה לאוויר ביום רביעי – 30 ביולי 2014.

 להעמיד דברים על דיוקם (1). פוסט מס' 419. כל הזכויות שמורות.

———————————————————————————–

טקסט תמונה :  2003 – 2002. אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. עזבתי בטריקת דלת בעקבות הצבתו המופרכת של יוסף בר-אל ב- מארס 2002 בפסגת השידור הציבורי של מדינת ישראל, ובחלוף שלושה חודשים מינוי הקבע שלו ב- 2 ביוני 2002 לתפקיד מנכ"ל רשות השידור בקיץ 2002 ע"י ממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון. שלוש שנים אח"כ ב- 2 במאי 2005 התעשתה אותה ממשלת ישראל בראשות אותו אריאל "אריק" שרון והדיחה לאלתר את אותו יוסף בר-אל מכהונתו הרמה כ- מנכ"ל רשות השידור. בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל ובפעם הראשונה בתולדות רשות השידור הודח וסולק מנכ"ל רשות שידור מכהן. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

הערה 4. מקורות המידע הראשיים שלי הם ערוץ 10 ורדיו גלי צה"ל . לא כל שכן בעת המלחמה הזאת שמנהלת מדינת ישראל כבר כשלושה שבועות וחצי נגד מדינת טרור ואויב המחומשת היטב של החמאס ברצועת עזה בראשות איסמעיל הנייה והרמטכ"ל שלו מוחמד דֶף . בקרבות הלא פשוטים האלה המתנהלים מקרוב מאוד בשטחים בנויים ואוכלוסייה עוינת צפופה בין צה"ל לאויב , צריך להדגיש , כי אין לחיילי החי"ר וההנדסה שלנו שם יתרון  על מחבלי הטרור במלחמה מהסוג הזה של מלחמה בשטח בנוי , רווייה גם במלכודות פתאים שהכין האויב מבעוד מועד , ובחייליו שמסתתרים במחילות ואורבים מחופרים לחיילינו , וגם מכירים את גזרות  הלחימה . בלחימה הקשה נוטלים חלק כוחות צבאיים גדולים מ- מיטב הכוחות של צה"ל בתוכם חטיבות חי"ר , הנדסה , שריון , תותחנים , חיל הים , וחיל האוויר של צה"ל . מוזר שבמלחמה הקשה והמסוכנת הזאת , העקובה מדם , ו- רווייה באש רבה משני הצדדים , עדיין מישהו בממשלה מתעקש משום מה לכנות אותה מִבְצָע "צוק איתן" . לראשונה מזה שנים בגלל הסכנה הגדולה הנשקפת ליישובי עוטף עזה הסמוכים למוקדי הלחימה , גם בגלל שימוש האויב במנהרות התקפיות , מחליט צה"ל לפנות את מרבית האוכלוסייה האזרחית מהאזור . מדובר במלחמה . לא במבצע .

הערה 5. חברת החדשות של ערוץ 10 – היא מערכת עיתונאית מצטיינת , חרוצה , ודבקה במשימה . זה ידוע לכולם . היא עושה כמו תמיד גם הפעם עבודה מעולה בכיסוי וסיקור מלחמת "צוק איתן" . אף על פי כן צריך להעיר לה הערה טלוויזיונית אחת חשובה . עליה לזהות כל הזמן ב- Super imposing (כתובית) את המרואיינים , הפרשנים , והאורחים הרבים המאיישים את האולפנים שלה בירושלים ובגבעתיים . למשל : האלוף במיל. יִצְחָק בֵּן יִשְרָאֵל הוא דמות מוכרת ואחד הפרשנים המועדפים על חברת החדשות של ערוץ 10 ומקומו יכירנו מידי בוקר , צהריים , וערב באולפנים שלו . אף על פי כן יש לזהות אותו ואת תחום המומחיות שלו שוב ושוב בכתובית ברורה ונהירה לקריאה בכל פעם שבימאי המשדר מעלה לאותו ל- "אוויר" , לאותו חלק מציבור הרחב שמצטרף לצפייה בערוץ 10 . זיהוי מתמיד של גיבורי העלילה גם במהדורות חדשות , הכרחי ביותר כדי לשמור על קשר עם הצופים . האלוף במיל. יצחק בן ישראל הוא בבחינת "גיבור עלילה" שמפתח , מגיש , ומנחה מר דוב גילהר . יש חשיבות עליונה לזיהוי האנשים המופיעים באולפן בכל סוג של מִשְדָר לבטח במִשְדָּרֵי חדשות ואקטואליה . מדובר במערך טלוויזיוני תחרותי שופע ונמרץ מאין כמותו שהתפתח ברבות השנים (מאז 1990) במדינת ישראל שכולל מאות ערוצי טלוויזיה בטכנולוגיות לווייניות וכבלים , בו נדידת הצופים מערוץ אחד למשנהו הפכו לתזזיתיים . לכן חוקי הצפייה הישנים הופרו ו- השתנו לבלי הכר . זיהוי חד פעמי של מרואיין כזה ו/או אחר כפי שהיה נהוג בעבר בעידן המונופול של הטלוויזיה הישראלית הציבורית איננו תופש עוד . צופה טלוויזיה שאיננו מזהה את האנשים שמתארחים אצלו בסלון ביתו אך הוא איננו מכירם , הופך לאדיש , מתעלם מהם , ונוטה חיש לזפזפ .

בשידורי האקטואליה היום של ערוץ 10 (יום רביעי – 30 ביולי 2014) שמתי לב כי מערכת הערוץ זיהתה לפתע באופן שיטתי שוב ושוב את המרואיינים שלה האלוף במיל. יצחק בן ישראל , גב' רננה יעקב מ- ניר עוז , תא"ל במיל משה שלי לשעבר קצין הנדסה ראשי , ליאור וויינטרוב לשעבר דובר שגרירות ישראל בוושינגטון , ויועז הנדל . כך צריך להיות . אחד מפקודות הפק"ל שלי לפיקודים שלי (בימאים , מפיקים , ועוזרות הפקה) בשעתו בעת ניהול שידורי חטיבת הספורט של הטלוויזיה הישראלית הציבורית לאחר קום ערוץ 5 ומיסוד ערוץ 2 – הייתה החובה לזהות באמצעות Super imposing כל אישיות באשר היא הנמצאת ב- "אוויר" גם אם זוהתה כבר קודם לכן . אני זוכר שיחה שהייתה לי עם אנשי CNN באחד משני סיורי קדם ההפקה שלי באטלנטה לקראת אולימפיאדת אטלנטה 1996, בה הסברתי להם את עקרונות ותורת הזיהוי שלי בעידן הטלוויזיה התחרותית . הם הסכימו לכל מילה שלי .

הערה 6. רוני דניאל ראש הדסק הצבאי של ערוץ 2 הוא עיתונאי מצוין בימי מלחמה כבימי שלום . הוא אחד מעמודי התווך של חברת החדשות של ערוץ 2 . עיתונאי מהימן בעל מקורות טובים , אמיץ ויישר דרך , בעל דוגמא אישית ודבק במשימה . מהמלחמה הזאת "צוק איתן" אזכור את שדרני הטלוויזיה רוני דניאל ואת אלון בן דוד וחבריהם לענף . ההאשמות שטופלים מעת לעת על רוני דניאל כי הוא מהווה שופר של דובר צה"ל הן מגוחכות וילדותיות וחסרות כל בסיס . רוני דניאל הוא עיתונאי חרוץ שמגשים את הסלוגן הטלוויזיוני שטווה ברגע של הברקה עילאית מנכ"ל רשות השידור לשעבר יוסף "טומי" לפיד בשנים 1984 – 1979 , כשאמר להלן : "אני רוצה טלוויזיה אובייקטיבית אבל לא ניטראלית" . האזנתי לריאיון מכובד שערך מר רזי ברקאי ערך לפני כמה ימים עם רוני דניאל . בריאיון הזה השיב רוני דניאל בצניעות ובענווה לכל מיני אתגרים שהציב בפניו רזי ברקאי והצדיק את המוניטין העיתונאי שלו כאחד המובילים בחברת החדשות של ערוץ 2 .

הערה 7. מאמרו של מר ב. מיכאל אודות מלחמת "צוק איתן" החומל על אוכלוסיית רצועת עזה מחד ונוזף ומגנה את צה"ל ומפקדיו היום (יום רביעי – 30 ביולי 2014) בעיתון "הארץ" וכותרתו "בשיטת אולמרט" – טריביאלי , מגוחך , ומקומם . ב. מיכאל לא מספר כמובן לקוראיו כי שלטון החמאס האיסלאמי הרדיקלי ברצועת עזה בראשות איסמעיל הנייה ומוחמד דֶף מנהל מלחמת השמד נגד מדינת ישראל מאז 2000 . ב. מיכאל לא מדווח לקוראיו כי איסמעיל הנייה ומוחמד דֶף אימצו לעצמם את מדיניות הטרור והדוקטרינה ההיטלראית האומרת כי כדי למוטט את מדינת ישראל אין צורך לנצח את צה"ל, אלא צריך להביס את האוכלוסייה האזרחית הישראלית הבלתי מוגנת . נדרש לבלבל , לתזז , ולהכריח את האוכלוסייה האזרחית לנטוש את מוקדי ההתיישבות שלה כדי להפוך אותה לאוכלוסיית פליטים שבורחת ומגורשת מהגבולות אל פנים הארץ . צריך לשבור את המורל שלה באמצעות אש מסיבית של של 100000 (מאה אלף) רקטות נושאות חומרי נפץ שנורית לעברה במשך ארבע עשרה שנים ובעזרת מנהרות תופת התקפיות שנחפרות לעבר עשרות יישובים אזרחיים בעוטף עזה . ב. מיכאל יודע היטב כי כל הרוג ברצועת עזה במלחמה העקובה מדם המתנהלת בין מדינה דמוקרטית וחופשית כישראל לבין מדינת הטרור של עזה הוא אשמה ישירה של שני אנשי המוות איסמעיל הנייה ומוחמד דֶף . עליהם יחולו דם אזרחיהם . הם האשמים הבלעדיים . מדובר במנהיגות איסלאמית נבזית שמאמצת דוקטרינת הרג ורצח נבזית בה כל ישראלי טוב – הוא ישראלי מת . על צה"ל מוטלת החובה להוריד את שיבתם של איסמעיל הנייה ומוחמד דֶף בדָם שְאוֹל . ב. מיכאל מכיר את עובדות האמת הללו הנזכרות לעיל אולם מעדיף להשתמש בטריק מחורבן . בעוד מדינת ישראל כורה עכשיו המון קברים לחיילי צה"ל גיבורי המערכה הכבדה שחרפו למענה את נפשם ובעוד רבבות מלווים את ארונות החללים בדרכם האחרונה , בוחר ב. מיכאל טקטיקן בגרוש , לחמול ולמנות דווקא את הרוגי רצועת עזה שנספו בגלל מדיניות הטרור של מנהיגיהם ומבלי לנתח את סיבות מותם . אין לי מושג מה מביא את ב. מיכאל לכתוב פוסט כל כך שגוי , כל כך לא מאוזן , כל כך רווי נימוקים אבסורדיים , וכתוצאה מכך גם כל כך מקומם ומוסבר לא טוב . אין לי מושג מי מילדיו ו/או נכדיו של ב. מיכאל משרת בעת הזאת במערכה הכבדה הניטשת ברצועת עזה ומסכן שם את חייו למען ביטחון האומה כולה . אני בטוח ששום עיתונאי ישראלי שהוא אבא וסבא לילדים ונכדים חיילים קרביים שנלחמים כעת בכל כוחם ברצועת עזה ומקיזים שם את דמם לא היה מעיז לכתוב עכשיו פוסט מרגיז ומקומם שכזה שתוכנו כתוכן "בשיטת אולמרט" . הכותב ב. מיכאל מנסה להיות הומניסט – צדקן על חשבוני ושכמותי . האיש מיתמם ומתחסד , ומבקש להצטייר בכוח כ- "איש שלום" אולטימטיבי בעת מלחמה מרה ואכזרית ומורכבת נגד אויב מְנוּבָז , ערמומי , וארסי .

ראה "הארץ" מ- 30 ביולי 2014 . עיתון "הארץ" . מאמרו המופרך של ב. מיכאל "בשיטת אולמרט" . אבא שלי ז"ל מבוני קיבוץ אפיקים בעמק הירדן לא היה מעלה בדעתו לכתוב מאמר מהסוג הזה בעל תוכן שכזה בעוד אני הבן שלו נלחם בחזית בקו האש הקדמי . 

ב. מיכאל מאשים את מדינת ישראל וצה"ל האשמה חמורה במדיניות מכוונת של הֶרֶג המוני ברצועת עזה . הוא יודע כמובן שזה מידע כוזב ולא נכון . אילו היה מדובר בפוסט צודק והגיוני היה סופח המונים אליו . רוב עצום בציבור הישראלי תומך בצה"ל . במלחמה הזאת על החיים ועל המוות של כולנו מטיף לי ב. מיכאל מוּסָר אולם איננו מציע חלופה אחרת , שיטה צבאית הומנית שונה מדרך הלחימה העכשווית של צה"ל שמתמודד במלחמה סבוכה וקשה . ווינסטון צ'רציל , פרנקלין דילאנו רוזוולט , הארי טרומן , ואנוכי איננו שוחרי שלום פחות מ- ב. מיכאל וגם לא פחות הגונים ומוסריים ממנו . אני לומד מהם וצועד בעקבותיהם . שלושת המנהיגים הדמוקרטיים הדגולים האלה הגו במלחמת העולם ה- 2 את הסלוגן "טרור ייענה בטרור" במאבק על החיים ועל המוות נגד הארכי טרוריסט אדולף היטלר ונגד הכת הצבאית היפנית הרדיקאלית בראשות הרמטכ"ל הידקי טוג'ו . הארי טרומן הגיש לקיסר יפן הירואיטו ב- 26 ביולי 1945 אולטימטום : כניעה ללא תנאי ו/או הפעלת נשק השמדה המוני נגד אזרחיו . ארה"ב לא התכוונה להקריב 2.000000 (שני מיליון) חיילים שלה בכיבוש יפן והכנעת צבאה . הכת הצבאית היפנית טענה שהארי טרומן מפקד הכוחות המזוינים של ארה"ב מאיים על יפן באקדח נטול מחסנית , וסירבה להיכנע . חיל האוויר של ארה"ב הטיל בתגובה שתי פצצות אטום ב- 6 באוגוסט 1945 על העיר הירושימה וב- 8 באוגוסט 1945 על העיר נאגאסאקי . 200000 (מאתיים אלף) אזרחים יפניים בתוכם ילדים , נשים , וזקנים נקטלו בתוך 2 שניות . מאות אלפים אחרים נכוו בכוויות גרעיניות חסוכות מרפא ושילמו בחייהם מאוחר יותר . רק אז נזכרו היפנים להיכנע ללא תנאי . הידקי טוג'ו נחשב ע"י האמריקנים לבן מוות (נתלה ב- 1948 ע"י בין דין אמריקני באשמת פשעי מלחמה) בדיוק כשֵם שאיסמעיל הנייה ומוחמד דף הם בני מוות .

הערה 8. זכותו של מזכ"ל האום באן קי מון לחיות בסרט . זה כמובן לא מחייב אותי .

הערה 9 : אם מלחמת "צוק איתן" תסתיים ללא הכרעה צבאית , ללא פגיעת מוות במנהיגות החמאס הטרוריסטית , וללא פירוז אבסולוטי של רצועת עזה מנשק , הסֶבֶב הבא יכלול שימוש בנשקים לא קונבנציונליים . ואז רק לקב"ה פתרונים .

סוף הפוסט מס' 419. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


תגובות

להעמיד דברים על דיוקם (1). פוסט מס' 419. כל הזכויות שמורות. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>