פוסט מס' 384. שחקן הכדורסל של קבוצת מכבי ת"א סופקליס שחורציאניטיס איננו אָשֵם (3). פוסט מס' 384. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שלישי – 29 באפריל 2014.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים.

הערה 2 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי ו/או פרסום אישי.

———————————————————————————————–

פוסט חדש מס' 384 : הועלה לאוויר בשעות הערב המוקדמות של יום שלישי – 29  באפריל 2014.

———————————————————————————————–

פוסט מס' 384. שחקן הכדורסל של קבוצת מכבי ת"א סוֹפוֹקְלִיס שְחוֹרְצִיָאנִיטִיס איננו אָשֵם (3). פוסט מס' 384. כל הזכויות שמורות.

טקסט תמונה :  2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. עזבתי בטריקת דלת בעקבות הצבתו המופרכת של יוסף בר-אל בפסגת השידור הציבורי של מדינת ישראל ו-מינויו לתפקיד מנכ"ל רשות השידור בקיץ 2002 ע"י ממשלת ישראל בראשותו של אריאל "אריק" שרון. ב- 2 במאי 2005 הדיחה ממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון את יוסף בר-אל מכהונתו הרמה כ- מנכ"ל רשות השידור. בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל ובפעם הראשונה בתולדות רשות השידור הודח וסולק מתפקידו הרָם מנכ"ל רשות שידור מכהן. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

הערה 3 : השידור הישיר אֶמֶש (יום שני – 28 באפריל 2014) בערוץ 5 בכבלים מהיכל הספורט ביד אליהו (שדר ניב רסקין + פרשן פיני גרשון) של המשחק בו גברה מכבי ת"א הטוענת לכתר על האלופה מכבי חיפה 74 : 59 – הפך לשיעמומון. משחק שהיה ל- אפרורי ואַפָּאתִּי גם בשל שידור עצלני של ניב רסקין ומתחכם מידי של פיני גרשון. משחק בצמרת ליגת העל הישראלית הפך לתצוגה רשלנית ברמה כה נמוכה שאיננה מצדיקה היצמדות למסך הטלוויזיה שלי בביתי ברחוב אבן גבירול בתל אביב. שתי קבוצות הצמרת הללו האלופה מכבי חיפה וסגניתה מכבי ת"א הן בעלות תוכניות משחק גרנדיוזיות אולי על הנייר, אולם בפועל בעלות יכולת ירודה של הוצאה לפועל, משהו ברמה של כיתה ג'. שתיהן איבדו יחדיו 31 כדורים (מכבי ת"א 15 איבודים ומכבי חיפה 16 איבודים). שחקני מכבי ת"א קלעו רק 7 פעמים לשלוש מ- 24 ניסיונות (% 29.16 במגרשם הביתי). שחקני מכבי חיפה היו עוד פחות מדויקים מיריביהם כשקלעו לשלוש רק 4 פעמים מ- 18 (% 22.22). נתונים עגומים שמעידים איזה טיפשים היו אֶמֶש צופי ערוץ 5 בכבלים משבזבזו שעתיים מחייהם על כלום. המשחק האירוני אמש הופך לבדיחה וקֶלֶס בשעה שערוץ 5 בכבלים מריץ בהפסקות השידור הישיר מיד אליהו Promosions משוכללים שלו הנוגעים לשידורי ה- NBA הממשמשים ובאים. ההשוואה בלתי נמנעת. מדובר באותם חוקי משחק בארץ ובארה"ב, אך בכדורסל אחר ושונה לגמרי. מדהים ששחקני כדורסל ישראליים ואמריקניים מקצועניים שמשתכרים הון עתק (במונחים מקומיים) מרשים לעצמם להפיק יכולת כה חלשה. היטיב לתאר את המשחק היָרוּד מאמן מכבי חיפה מר דָנִי פְרָנְקוֹ בריאיון הסיכום בתום המשחק עם אנשי ערוץ 5 בכבלים. הוא בעצמו היה מבולבל ונבוך מתצוגת הנפל של שחקניו, ופִילְבֵּל עיניים לעבר מראיינו. דֵיְוִויד בְּלָּאט מאידך תירץ את רמת המשחק הנמוכה של שחקניו בירידת מתח טבעית אחרי המאמץ העצום נגד אַרְמָאנִי מִילָאנוֹ. תירוץ שחוק. לפחות לי הוא נשמע כזה. מועדון הכדורסל של מכבי ת"א ניצב כעת בפני שתי משימות : כיבוש ה- Euroleague וזכייה באליפות המדינה. בימים כתיקונם אפשר היה לומר על מכבי ת"א הצועדת בגאווה, "…The best is yet to come". אולם מועדון הפאר הזה של מכבי ת"א הוא היום קבוצה מוגבלת, צפויה, ורוטינית שעלולה למצוא את עצמה לפתע ניצבת בפני סְלוֹגָן הפוך ומסוכן : "The worst is yet to come".

הערה 4 :סוֹפוֹקְלִיס שְחוֹרְצִיָאנִיטִיס לא שיחק אמש לאחר שהורחק ע"י דייני איגוד הכדורסל לשבעה משחקים ונקנס ב- 65000 (שישים וחמישה אלף) שקלים . אין לי צורך לפרט את מהות החלטות השופטים. אפשר למצוא אותן בכתובים אצל כתבי הכדורסל הוותיקים והפעלתניים אָבִי סֶגָל מ- "ישראל היום" ורָפִי נָאֶה מ- "ידיעות אחרונות", אולם יש טעם להרהר ולערער על עצם האישום וגזר הדין. סופוקליס שחורציאניטיס איננו אשם. מדובר בעונש לא רק לא מידתי אלא גם לא צודק.

schwartz 1

טקסט מסמך קטע עיתונות : יום שלישי – 29 באפריל 2014. זוהי הידיעה של עיתונאי "ידיעות אחרונות " הוותיק, הנמרץ, והפעלתן מר רפי נאה המדווח כי בית הדין של איגוד הכדורסל החליט להרחיק את שחקן מכבי ת"א סופוקליס שחורציאניטיס משבעה משחקים בפועל והטיל עליו גם קנס של 65000 שקלים בגין התפרעותו בתום משחק הדרבי התל אביבי בכדורסל ב- 7 באפריל 2014 באולם הדר יוסף, משטיפס ליציע ורדף אחרי אוהד הפועל ת"א שחרף וגידף, וקילל אותו קללות נמרצות. דייני איגוד הכדורסל קבעו כלהלן על פי דיווחו של מר רפי נאה : "מעשיו של השחקן חמורים ביותר וחסרי תקדים. השחקן ובאי כוחו שמו דגש על הפרובוקציה כלפי השחקן ככזו שלא מצדיקה את מעשיו, אבל יש בה כדי להקל משמעותית בעונשו. לא נתעלם מכך, אך משחקן בכיר כמו הנאשם נדרשת יכולת האיפוק הדרושה . השחקן הביע את בפנינו את החרטה שלו על מעשיו אך טוב היה עושה השחקן לו היה מנצל את השבועיים שחלפו מאז האירוע לחרטה והתנצלות מפורשים ופומביים". כאזרח מהשורה אני מטיל ספק בצדקת החלטת דייני בית הדין של איגוד הכדורסל. (באדיבות העיתון "ידיעות אחרונות").

avi segal 2 טקסט מסמך קטע עיתונות : יום שלישי – 29 באפריל 2014 . זוהי הידיעה של עיתונאי "ישראל היום" הנמרץ והפעלתן מר אבי סגל , המדווח כי בית הדין של איגוד הכדורסל החליט להרחיק את שחקן מכבי ת"א סופוקליס שחורציאניטיס משבעה משחקים בפועל והטיל עליו גם קנס של 65000 שקלים בגין התפרעותו בתום משחק הדרבי התל אביבי בכדורסל ב- 7 באפריל 2014 באולם הדר יוסף , משטיפס ליציע ורדף אחרי אוהד הפועל ת"א שחרף וגידף , וקילל אותו קללות נמרצות . דייני איגוד הכדורסל קבעו כלהלן , "לא נתעלם מכך שלהשתוללות של סופוקליס שחורציאניטיס קדמה פרובוקציה חריפה מצד אוהד הפועל ת"א ונדרשת מידה של שליטה עצמית כדי להתגבר על הדחף הראשוני להגיב, אך משחקן ובפרט שהוא בכיר נדרשת יכולת האיפוק הדרושה" . כאזרח מהשורה אני מטיל ספק בצדקת החלטת דייני בית הדין של איגוד הכדורסל . (באדיבות העיתון "ישראל היום") .

פוסט מס' 384. שחקן הכדורסל של קבוצת מכבי ת"א סוֹפוֹקְלִיס שְחוֹרְצִיָאנִיטִיס איננו אָשֵם (3). פוסט מס' 384. כל הזכויות שמורות.

הערה 5 : ההחלטה האמיצה של מר אָדָם סִילְבֶר הקומישינר החדש של ליגת ה- NBA האמריקנית בכדורסל (החליף לפני זמן מה בתפקיד הרם את דיוויד סטרן הוותיק) להרחיק לאלתר ומייד את את בעלי לוס אנג'לס קליפרס דונלד סטרלינג לכל ימי חייו מכל מסגרות ה- NBA בשל טקסט והתבטאות גזענית, ברברית, ופוגענית – היא מכוננת וחסרת תקדים ! הכרעה זאת של אדם סילבר היא אַנְטִי תֶּזָה וסותרת במידה רבה את דבריו של מר מולי שפירא הצדקן איש רדיו גלי צה"ל, שקבע לפני שבועיים וחצי בתוכנית שלו "עושים תרבות" כי קללות הנאצה שקיללו אוהדי הפועל ת"א את שחקן מכבי ת"א סופוקליס שחורציאניטיס (ואת יו"ר מועדון מכבי ת"א עו"ד שמעון מזרחי) באולם הכדורסל של הדר יוסף – הן לגיטימיות, מפני שנאמרו בזירת ספורט ולא באולם קונצרטים, ולכן השחקן המְקוּלָל היה צָרִיך ואָמוּר להבליג. אילו אוהדי הפועל ת"א היו משמיעים טקסטים נבזיים ונאסטיים כאלה (כפי שהופנו לעברו של סופוקליס שחורציאניטיס) בזירת כדורסל כלשהי בארה"ב, הם היו מוצאים את עצם מייד מאחורי סורג ובריח. משחקי ה- NBA הם בגדר מופע תרבות גם אם מדובר בפורום ספורטיבי. באופן ודרך התנהלותם סותרים אף הם לחלוטין את דבריו המטופשים של מר מולי שפירא כי זירת הספורט איננה היכל קונצרטים, ולכן מותר לאוהד כזה ו/או אחר להתנהג בתוכה ובסביבתה כעוֹכֵר, מְזַהֵם, ומְטַנֵף.

גזר הדין שגזרו דייני איגוד הכדורסל על סוֹפוֹקְלִיס שְחוֹרְצִיָאנִיטִיס המרחיק אותו משבעה משחקים + קנס כספי של 65000 שקלים מקבל בעצם את הטענה הבסיסית של איש רדיו גלי צה"ל מר מולי שפירא , שאמר כלהלן לפני כשבועיים וחצי בתוכנית "עושים תרבות""השמעת נאצות נבזיות כאלה ע"י אוהדי ספורט היא לגיטימית …מפני שזירות הכדורגל והכדורסל אינן אולמות קונצרטים ולכן על הספורטאי המקצועני להבליג ולהסכין עמן…" . את הטענה הזאת השמיע כאמור מר מוּלִי שַפִּירָא ביום שישי – 11 באפריל 2014 בתוכנית "עושים תרבות" באוזניו של פרשן הספורט של רדיו גלי צה"ל מר מוטי קירשנבאום. מדובר בעיניי בטענה מופרכת מיסודה. טענת סְרָק מְבִישָה ומחורבנת של מר מוּלִי שַפִּירָא. הנימוק המטופש שלו כי זירות הספורט אינן אולמות קונצרטים ולכן יש להן פטור ומותר שָם לקָלֵל – ראוי לכל גינוי . האופן והצורה בה העלה עורך ומגיש הרדיו הוותיק מוּלִי שַפִּירָא , מי שאחראי על התוכנית "עושים תרבות" ברדיו גלי צה"ל את נימוקיו לדיון הם על פי שיקול דעתי לעג לרש. על פי מוּלִי שַפִּירָא חייבים להתנהג כבני אדם רק באולמות קונצרטים. מחוצה להם מותר להתנהג כ- וַונְדָלִים , חמסנים ואכזריים , חסרי תרבות , וברברים. נימוק מגוחך של אדם שמתיימר להיות בעצמו איש תרבות ומגיש תוכנית תרבות ברשת רדיו לאומית. זאת דעתי. אולם בית הדין של איגוד הכדורסל קיבל אתמול (יום שני – 28 באפריל 2014) דווקא את נימוקיו של מר מוּלִי שַפִּירָא ולא את השקפת עולמי. מדובר בעיניי באי צדק בסיסי . סופוקליס שחורציאניטיס איננו אָשֵם . אותו אוהד מושבע של הפועל תל אביב מר יוֹאָב אָמִיר בן 32 (בעל חנות אופנה כמדומני ב- "דיזנגוף סנטר") שניאץ וקילל את סופוקליס שחורציאניטיס קללות נמרצות (ולא רק הוא) באותו משחק הדרבי התל אביבי בכדורסל ב- 7 באפריל 2014 באולם הדר יוסף, צריך לאזור עוֹז ולמצוא שביב של טיפת אומץ לב מוסרית , כדי לבקש סליחה אישית בריש גלי ממי שפגע בהם, בשמעון מזרחי וסופוקליס שחורציאניטיס, בצורה כל כך ארסית ונאסטית. לטקסט צִפְעוֹנִי, עָרוּם, מעליב, ופוגעני יש כוח יותר מאגרופים . על פי שיקול דעתי השופטים הנכבדים – טעו . אנוכי חולק עליהם. ממתי מותר במדינת ישראל לקלל מישהו בפרהסיה קללות נמרצות מבלי להיענש על כך ? ממתי הפכה קדרת הספורט במדינת ישראל לתבשיל חוקי של ארס, לנזיד מקובל וראוי של רוש ולענה ?

צלם העיתונות המצטיין של העיתון "ידיעות אחרונות" רְאוּבֵן שְוָורְץ , תיעד היטב במצלמתו באותו יום שני ההוא של 7 באפריל 2014 באולם "הדר יוסף" את התנועות המגונות ומראות האֶרֶס והשִטְנָה ששיגרו אוהדי הפועל ת"א בתום המשחק לעברם של סופוקליס שחורציאניטיס ויו"ר מועדון מכבי ת"א עו"ד שמעון מזרחי . בלתי מתקבל על הדעת כי אדם באשר הוא מנפנף בסמרטוט אדום כלפי שוֹר ובא אח"כ בטענות מפני שהשוֹר הזועם תוקף אותו בקרניו .

sofo 1 טקסט תמונה (1) : יום שני – 7 באפריל 2014. אולם הכדורסל ב- "הדר יוסף" בתום משחק הדרבי התל אביבי הפועל ת"א נגד מכבי ת"א. אוהדי הפועל ת"א ובתוכם מר יואב אמיר (מימין בחולצה לבנה) ניצבים בפתח מנהרת – שרוול השחקנים, ומנאצים ומקללים קללות נמרצות מלווים בתנועות גסות את סופוקליס שחורציאניטיס (לא נראה בתמונה, נמצא כמה מטרים קדימה) ואת יו"ר מועדון מכבי ת"א מר שמעון מזרחי (משמאל, בחולצה משובצת). (התמונה באדיבות הצלם ראובן שוורץ. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).sofo 2טקסט תמונה (2) : יום שני – 7 באפריל 2014. אולם הכדורסל ב- "הדר יוסף" בתום משחק הדרבי התל אביבי הפועל ת"א נגד מכבי ת"א. אוהדי הפועל ת"א ובתוכם מר יואב אמיר (מימין בחולצה לבנה) ניצבים בפתח מנהרת – שרוול השחקנים, ומנאצים ומקללים קללות נמרצות מלווים בתנועות גסות את סופוקליס שחורציאניטיס ואת יו"ר מועדון מכבי ת"א מר שמעון מזרחי. (התמונה באדיבות הצלם ראובן שוורץ. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות). ñéåí äîùç÷ ñåôå åäàåäã äî÷ìì ñôåøèטקסט תמונה (3) : יום שני – 7 באפריל 2014 . אולם הכדורסל ב- "הדר יוסף" בתום משחק הדרבי התל אביבי הפועל ת"א נגד מכבי ת"א. אוהדי הפועל ת"א ובתוכם מר יואב אמיר (מימין בחולצה לבנה) ניצבים בפתח מנהרת – שרוול השחקנים, ומנאצים ומקללים קללות נמרצות מלווים בתנועות גסות את סופוקליס שחורציאניטיס ואת יו"ר מועדון מכבי ת"א מר שמעון מזרחי. (התמונה באדיבות הצלם ראובן שוורץ. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות). sofo 7טקסט תמונה (4) : יום שני – 7 באפריל 2014 . אולם הכדורסל ב- "הדר יוסף". אשתו של סופוקליס שחורציאניטיס (במרכז) ושני ילדיהם  בעת משחק הדרבי התל אביבי הפועל ת"א נגד מכבי ת"א. (התמונה באדיבות הצלם ראובן שוורץ . ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות). sofo 3טקסט תמונה (4) : יום שני – 7 באפריל 2014. אולם הכדורסל ב- "הדר יוסף" בתום משחק הדרבי התל אביבי הפועל ת"א נגד מכבי ת"א. סופוקליס שחורציאניטיס (במרכז בחולצה כחולה) נחרד מהקללות והנאצות שהופנו כלפיו וכלפי משפחתו ע"י אוהדי הפועל ת"א ויוצא להגן כבודו האישי וכבוד ילדיו ורעייתו. חברו לקבוצה ג'ו אינגלס (משמאל בבגד אימון אפור) מנסה לחסום את סופוקליס שחורציאניטיס ולמנוע את הקטטה הצפויה. אוהד הפועל ת"א מר יואב אמיר שניאץ וקילל ברח בינתיים במעלה היציע מפחד מהסתערותו של שחקן מכבי ת"א סופוקליס שחורציאניטיס לעברו. (התמונה באדיבות הצלם ראובן שוורץ. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות). sofo 4טקסט תמונה (5) : יום שני – 7 באפריל 2014. אולם הכדורסל ב- "הדר יוסף" בתום משחק הדרבי התל אביבי הפועל ת"א נגד מכבי ת"א. סופוקליס שחורציאניטיס (במרכז בחולצה כחולה) נחרד מהקללות והנאצות שהופנו כלפיו וכלפי משפחתו ע"י אוהדי הפועל ת"א ויוצא להגן כבודו האישי וכבוד ילדיו ורעייתו. חברו לקבוצה ג'ו אינגלס (משמאל בבגד אימון אפור) מנסה לחסום את סופוקליס שחורציאניטיס ולמנוע את הקטטה הצפויה. אוהד הפועל ת"א מר יואב אמיר שניאץ וקילל ברח בינתיים במעלה היציע מפחד הסתערותו של שחקן מכבי ת"א סופוקליס שחורציאניטיס לעברו. (התמונה באדיבות הצלם ראובן שוורץ . ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).sofo 8

טקסט תמונה (5) : יום שני – 7 באפריל 2014. אולם הכדורסל ב- "הדר יוסף" בתום משחק הדרבי התל אביבי הפועל ת"א נגד מכבי ת"א. סופוקליס שחורציאניטיס (במרכז בחולצה כחולה) נחרד מהקללות והנאצות שהופנו כלפיו וכלפי משפחתו ע"י אוהדי הפועל ת"א ויוצא להגן כבודו האישי וכבוד ילדיו ורעייתו. חברו לקבוצה ג'ו אינגלס (משמאל בבגד אימון אפור) מנסה לחסום את סופוקליס שחורציאניטיס ולמנוע את הקטטה הצפויה. אוהד הפועל ת"א מר יואב אמיר שניאץ וקילל ברח בינתיים במעלה היציע מפחד הסתערותו של שחקן מכבי ת"א סופוקליס שחורציאניטיס לעברו. (התמונה באדיבות הצלם ראובן שוורץ. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

לא ניתן היה לחקור ולכתוב את הפוסט הקונקרטי הזה ללא עדותו המצולמת של צלם מערכת "ידיעות אחרונות" ראובן שוורץ בן 62 נשוי + 4 חבר קיבוץ רמת הכובש. מדובר בצלם עיתונות מוכשר, עירני, חרוץ, ודבק במשימה שפועל בתחום מזה שלוש עשרות שנים . הוא מהווה נכס עיתונאי עבור עיתונו וגם עבורי .

schwartz 2

טקסט תמונה : ראובן שוורץ חבר קיבוץ רמת הכובש למד צילום בקמרה מייה בשעורי ערב. ביום עבד בענף הגינון והנוי של הקיבוץ. הוא החל לצלם אירועי ספורט בעיתון הוורוד "עולם הספורט" בעריכתו של עורך העַל מר אבי רצון. משם עבר לתקופה קצרה לעיתון "מעריב", והמשיך במקומונים של רשת "ידיעות תקשורת". בשנת 1990 חתם על חוזה אישי כצלם עיתונות בעיתון הנפוץ המדינה "ידיעות אחרונות". (התמונה באדיבות ראובן שוורץ . ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות).

תודה לך מר ראובן שוורץ.

סוף הפוסט מס' 384. הועלה לאוויר בשעות הערב המוקדמות של יום שלישי – 29 באפריל 2014.


תגובות

פוסט מס' 384. שחקן הכדורסל של קבוצת מכבי ת"א סופקליס שחורציאניטיס איננו אָשֵם (3). פוסט מס' 384. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שלישי – 29 באפריל 2014. — תגובה אחת

  1. הי יואש פעם ראשונה בשלושים שנה אחרונות שאני מתנתק ממשחק של מכבי ת"א ומכבי חיפה.עוד לפני המחצית עברתי לערוצי הסרטים בYES שם מצאתי "נחמה" ומיקלט מהדברים המשמימים בטלוויזיה. בידידות יוסי קינן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>