פוסט מס' 471. א. אנטי אסתטיקה טלוויזיונית (2). ב. לחלק מהם מעניין להקשיב. פוסט מס' 471. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שלישי – 27 בינואר 2015.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים . אין להעתיק , לשכפל , ולעשות כל שימוש בטקסט ובתמונות .

הערה 2 : הבלוג איננו מופק , נכתב , ונערך למען מטרת רווח כספי ו/או לצורך פרסום אישי. הוא מוענק בחינם לקוראים. 

א. אנטי אסתטיקה טלוויזיונית (2). ב. לחלק מהם מעניין להקשיב. פוסט מס' 471. כל הזכויות שמורות.

הערה 3 : חלק מהפוסטים המתפרסמים בבלוג נשענים גם על מחקר וכתיבה שלי שעוסקים ב- סדרת טלוויזיה רחבת ממדים בת 13 ספרים הקרויה "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה" . התחלתי את המחקר והכתיבה ב- 1998 (לאחר השתתפותי ב- WBM הראשון שהתקיים בסידני לקראת אולימפיאדת סידני 2000) ואני אמור לסיים את עבודתי זאת ב- 2019 . לכל המאוחר ב- 2020 .

הערה 4 : מחקר וכתיבת סדרה תיעודית רחבת היקף ביותר הכוללת בתוכה 13 ספרים עבי כרס (כתיבה שהיא לעיתים אגרסיבית ובוטה) , ואשר קרויה , "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה", חייבת להיות מוכחת ומגובה ועטופה במסמכים שיוכיחו את אמיתות המחקר.

—————————————————————————————————-

פוסט מס' 471 : הועלה לאוויר ביום שלישי – 27 בינואר 2015.

—————————————————————————————————-

טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. עזבתי בטריקת דלת לאחר שממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון ז"ל עשתה מעשה מופרך ומינתה בקיץ 2002 את יוסף בר-אל לתפקיד הרם של מנכ"ל רשות השידור. באוקטובר 1998 (לאחר שובי מה- WBM ה-1 שנערך בסידני – אוסטרליה לקראת שידורי הטלוויזיה והרדיו של אולימפיאדת סידני 2000) התחלתי לחקור ולכתוב את הסדרה רבת ה- היקף ועבת כרס בת 13 ספרים שעוסקת בקורות הטלוויזיה בעולם ובארץ בשנים 2014 – 1884, ואשר הענקתי לה את השם , "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה". הסדרה כוללת בתוכה כ- 72 (שבעים ושניים) כרכים שמשתרעים על פני כ- 130000 (מאה ושלושים אלף) עמודי מחשב (A4). המחקר והכתיבה של הסדרה אמורים להסתיים ב- 2019 , לכל המאוחר ב- 2010 .

סדרת 13 הספרים היא מסת טלוויזיה שדנה בתחומי התפתחות סיקור הספורט, החדשות, והתיעוד בטלוויזיה הבינלאומית ובארץ כמו גם התפתחות הטכנולוגיה הטלוויזיונית מאז 1884 (מאז ימיו של מהנדס האלקטרוניקה הגרמני פאול ניפקואו) , כלכלה טלוויזיונית, מו"מ וזכויות שידורים, הפקה ומשאבי אנוש, כישרון שידור Play by play , הגשה , הנחייה , ומהימנות בעריכת ראיונות. לצורך כתיבת הסדרה ראיינתי כ- 2200 (אלפיים ומאתיים) אנשים בעולם ובארץ . היא עבת כרס מפני שהיא כוללת בתוכה מלבד הכתיבה שלי עשרות אלפי תמונות + מסמכים אותנטיים + קטעי עיתונות וכמובן תיעוד מפורט של אותם 2200 אנשי תעשיית הטלוויזיה בעולם ובארץ שניאותו למסור לי עדותם ולסקור עמי את ההיסטוריה של הטלוויזיה שהם היו חלק ממנה . להיסטוריה הטלוויזיונית הזאת יש תכונה סלקטיבית . חלק מהאנשים שעמם דיברתי היא מציבה בראש הרשימה . לחלק היא מייעדת מקום באמצעיתה . ולא מעט אחרים שניצבו בעמדות מפתח היא מותירה בירכתיים משום שהתברר כי היו אנשים כושלים ולכן לא חשובים . (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

א. אנטי אסתטיקה טלוויזיונית (2). ב. לחלק מהם מעניין להקשיב. פוסט מס' 471. כל הזכויות שמורות.

הערה 5 : היה מעניין להקשיב לעיתונאית ושדרנית ערוץ 10 אושרת קוטלר בעת שראיינה באומץ ביושרה, בחדות ושנינות, ומבלי להתכופף את מר אברהם בורג. אני אוהב את אושרת קוטלר. היא עיתונאית כלבבי שעושה היטב את מלאכתה בערוץ 10. ("המגזין" בערוץ 10 במוצ"ש – 24 בינואר 2015) .

הערה 6 : היה מעניין להקשיב לעוזר מאמן קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א פיני גרשון מתראיין אצל עיתונאי ושדרן ערוץ 10 טל שורר . ("שישי" בערוץ 10 בערב שבת – 23 בינואר 2015) .

הערה 7 : היה מעניין לעקוב אחר תוכניתו הדוקומנטארית הדרמטית בת שני חלקים של העיתונאי החוקר, והשדרן עומרי אסנהיים ששודרה ב- "עובדה" ועסקה בכנופיית הכרם ההיא בשנות ה- 70 של המאה שעברה בראשותם של טוביה אושרי ו- רחמים "גומדי" אהרוני. טוביה אושרי נחשף ע"י עומרי אסנהיים כאישיות מרתקת ובה בעת גם מעוררת רחמים .(שני החלקים הוקרנו ב-"עובדה" בהגשת אילנה דיין בתאריכים 19 ו- 26 בינואר 2015 בערוץ 2). אינני בקי בתנאי ופרטי ההסכם שנחתם בין עומרי אסנהיים לשלושת גיבורי העלילה מר טוביה אושרי , מר רחמים "גומדי", וגב' שרה "שורי" דנוך בטרם הפקת המסמך הדוקומנטארי אולם מדובר בהישג עיתונאי נכבד ביותר. עומרי אסנהיים ו- "עובדה" רשאים להיות גאים בו.

הערה 8 : חובתם העיתונאית של אפי טריגר ואלי ישראלי בתוכנית הספורט השבועית של רדיו גלי צה"ל בימי חמישי בשבוע בין 12.00 ל- 14.00 – ידועה וברורה. לא ברור מדוע נדרש יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורגל מר יורם באומן שרואיין על ידם לצאת מגדרו ו- להעטיר על שניהם שבחים כה רבים (המילים ממש נעתקו מפיו) שגבלו בחנופה מגוחך.

הערה 9 : ח"כ איתן כבל ממפלגת העבודה (קרויה ברגע זה "המחנה הציוני") איבד את עשתונותיו בוויכוח שלו עם מר ינון מגל (בכיר ברשימת "הבית היהודי" של נפתלי בנט) בתוכנית "המטה המרכזי" של ערוץ 10 בהנחיית נדב פרי (מוצ"ש – 24 בינואר 2015) . איתן כבל נדלק ו- ניהל וויכוח פוליטי בטלוויזיה עם יריבו בהתלהמות , צעקות , נפנוף ידיים , וטקסטים מאיימים מגוחכים. אני תומך במפלגת העבודה בבחירות הממשמשות לכנסת ב- 17 במארס 2015 אך לא הייתי רוצה שנציגיי בכנסת יאבדו את צדקת דרכם בעת וויכוחים בגלל הרמת קול , נהימות , וחשיפת שיניים.

הערה 10 : המשורר , הוגה הדעות , וההומניסט הגרמני יוהאן וולפגנג פון גתה אמר פעם כי טבעם של אנשים הוא להתפעל מדברים טיפשיים והתכוון גם להתפעלותו של נפתלי מבט מהכדורגלן אלי אוחנה . עד כדי כך התפעל ממנו נפתלי בנט עד שהציב אותו כמועמד משוריין במפלגת "הבית היהודי" לקראת הבחירות לכנסת ב- 17 במארס 2015.

א. אנטי אסתטיקה טלוויזיונית (2). ב. לחלק מהם מעניין להקשיב. פוסט מס' 471. כל הזכויות שמורות.

בשנות ה- 70 של המאה הקודמת פרסם ה- EBU (איגוד השידור האירופי) את מסמך עקרונות הפרסום המסחרי המותרים בסיקור אירועי הספורט בשידור הציבורי . טקסט המסמך נוסח בזהירות ובקפידה ע"י הוועדה האדמיניסטרטיבית של האיגוד ואושר לביצוע ע"י כל המנכ"לים של רשתות הטלוויזיה הציבורית המאוגדות ב- EBU . שני הכללים הראשונים של הגבלת חשיפת פרסומות מסחריות בשידור הציבורי מתבססות על שני נימוקים מרכזיים כלהלן :

א. אסור שהפרסומת תשפיע על איכות שידור הטלוויזיה ו/או תשפיע על שלמות השידור והאסתטיקה שלו בעיני ציבור צופי הטלוויזיה .

ב. אסור שהפרסומת תסב את תשומת הלב של צופי הטלוויזיה מהאירוע המסוקר .

רשות השידור והטלוויזיה הישראלית הציבורית אימצו את מסמך העקרונות הנ"ל של ה- EBU ו- ניהלו כמעט מלחמת חורמה מאז הימים ההם כדי לשמור על ניקיון המסך הציבורי מפני שלל הפרסומות המסחריות שארבו לו בכל קרן ופינה . הן עשו זאת בדרך כלל בהצלחה . מאז שנות ה- 2000 קיימת הפחתה בפיקוח הציבורי . שלטי הפרסומות המסחריות הרימו ראש בשידורי הספורט והן מגיחות אל ציבור הצופים מאין סוף זוויות התבוננות ומלכלכות את המסך . במקום לחזות בגיבורי העלילה אתה מוצא את עצמך בוהה בעל כורחך בערב רב של פרסומות מסחריות . התופעה המכוערת הזאת בעת שידורים עיתונאיים הוזנחה כמעט לחלוטין ולא זכתה לטיפול המתאים בתקופת המנכ"ל הקודם של רשות השידור יוני בן מנחם ויו"ר הוועד המנהל שלרשות השידור אמיר גילת . על שני מנהיגי השידור הציבורי הנוכחיים המנכ"ל יונה וויזנטל (בן השידור המסחרי) ומנהל ערוץ 1 אלי בבא (נולד בשידור הציבורי) מוטלת החובה להגן על ציבור צרכני הטלוויזיה ולהגביל מייד את הפרץ העצום של הפרסומות המסחריות השופע אל המסך הציבורי שלהם מכל הכיוונים , מזוויות ראייה שונות , וברומים שונים בתוככי תכולת אתרי הספורט . אין שום רשת טלוויזיה ציבורית ו/או מסחרית רצינית ובעלת כבוד שמאפשרת לחולל בלגן כזה המתבטא לא רק בהקרנת כמות פנטסטית של פרסומות מסחריות מכוערות לרוֹב אלא מרשה גם להציבן ברקע של המגישים, הפרשנים, והשדרנים שלהן .מגוחך. מנכ"ל רשות השידור יונה וויזנטל ומנהל ערוץ 1 הציבורי קיבלו ירושה בעייתית ביותר (מנוגדת לחוק רשות השידור) מההנהלה הקודמת בראשות המנכ"ל יוני בן מנחם ויו"ר הוועד המנהל של רשות השידור אמיר גילת . מדובר אם כך בטלוויזיה ציבורית חסרת ניהול ומשמעת שידור בבחינת , "בימים ההם אין מלך בישראל איש הישר בעיניו יעשה" .

שידורי הספורט בערוץ 1 הציבורי רוויים זוהמה פרסומית בכמות בלתי מתקבלת על הדעת ואסורה על פי חוק רשות השידור . בזמנו היה קיים "מודוס וויוונדי" בעניין כמות הפרסומות המסחריות המותרות להצבה באתרי הספורט המצולמים . הטלוויזיה הישראלית הציבורית בעידן המונופוליזם וגם בעידן הרב ערוצי חלקה הסכמה מפורשת עם הוועדות המארגנות בנושא כמות מותרת של חשיפת פרסומות מסחריות בשידור הציבורי. ה- "מודוס וויוונדי" הזה נפרץ לחלוטין בעידן ההנהלה הקודמת של רשות השידור. על מנכ"ל רשות השידור יונה וויזנטל ומנהל ערוץ 1 אלי בבא מוטלת החובה להיפגש עם הוועדות המארגנות עמן נחתמו חוזי השידור, קרי התאחדות הכדורגל ואיגוד הכדורסל, ולהתריע בפניהם כי העסק הזה של שיתוף פעולה טלוויזיוני – ספורטיבי לא עובד ככה מבחינתם . על שניהם להגן על צופיהם ! ה- Issue הנ"ל של לִכְלוּך המסך הציבורי בפרסומות מסחריות עלה לדיון בכמה הזדמנויות עבר בבלוג. דנתי כאן בזמנו שוב ושוב בטענות שהועלו נגד נשיאת מועצת העיתונות הישראלית כבוד השופטת גב' דליה דורנר שלפי עניות דעתי הייתה אמורה להתערב בתופעה המכוערת ולהגן על ציבור צופי הטלוויזיה. על פי הידוע לי לא נעשה דבר לתיקון המצב. בסוף הפוסט הנוכחי מובא מסמך העקרונות הזה של ה- EBU (מתורגם) כפי שהובא בשעתו על ידי לידיעתו של סמנכ"ל הכספים של הרשות מר יוחנן צנגן ב- 11 במאי 1989.

tv 1

טקסט תמונה : יום ראשון – 25 בינואר 2015. מגרש קבוצת הפועל קריית שמונה . הפועל קריית שמונה – סכנין 1 : 1. פרשן ערוץ 1 גיא עזורי (משמאל) משוחח בעמדת השידור של ערוץ 1 עם כדורגלן עבר בנבחרת ישראל וקבוצת סכנין עבאס סוואן (מימין). בימאי השידור הישיר של ערוץ 1 מר אמנון אוסמן הופך את השידור הציבורי לפלקט מהלך של פרסומות מסחריות המכערות את Frame הצילום וגם אסורות להצבה כמות שהן על פי חוק רשות השידור . מדוע נגזר על צופי הטלוויזיה של ערוץ 1 לצפות בעל כורחם בפרסומות מסחריות "איתוראן" ו- "Winner" המוצבות ברקע של אלה שמגישים להם את מנת השידור הישיר ?  (צילום ב- iphone ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1).

tv 2

טקסט תמונה : יום ראשון – 25 בינואר 2015. מגרש קבוצת הפועל קריית שמונה. הפועל קריית שמונה – סכנין 1 : 1. מגישת השידור הישיר הפועל קריית שמונה – סכנין 1 : 1 שרון פרי וברקע כמות ענקית של פרסומות מסחריות שלא רק מכערות את Frame הצילום אלא אסורות גם על פי חוק רשות השידור. (צילום ב- iphone ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1).

tv 4

טקסט תמונה : יום ראשון – 25 בינואר 2015. מגרש קבוצת הפועל קריית שמונה. הפועל קריית שמונה – סכנין 1 : 1. פרשני ערוץ 1 של השידור הישיר הפועל קריית שמונה – סכנין 1:1 מצטלמים כשברקע שלהם כמות ענקית של פרסומות מסחריות שמכערות את Frame הצילום וגם אסורות על פי חוק רשות השידור. (צילום ב- iphone ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1).

tv 7

טקסט תמונה : יום ראשון – 25 בינואר 2015. מגרש קבוצת הפועל קריית שמונה . הפועל קריית שמונה – סכנין 1 : 1. בימאי השידור הישיר של ערוץ 1 מר אמנון אוסמן מריץ בתומו את ה- Roller Credits של העושים במלאכה , ובד בבד הופך את השידור הציבורי לפלקט מהלך של פרסומות מסחריות המכערות את Frame הצילום וגם אסורות להצבה כמות שהן על פי חוק רשות השידור. ציבור הצופים נחשף בעל כורחו לכמויות פנטסטיות של פרסומות מסחריות האסורות להקרנה בשידור הציבורי (צילום ב- iphone ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1).

מסמך העקרונות של ה- EBU (מתורגם מ- 11 במאי 1989) הדן בהגבלת חשיפת פרסומות מסחריות בעת שידורי ספורט ברשתות טלוויזיה ציבוריות.

ebu 1

טקסט תמונה : מסמך העקרונות של ה- EBU (מתורגם מ- 11 במאי 1989) הדן בחשיפת פרסומות מסחריות בעת שידורי ספורט ברשתות טלוויזיה ציבוריות . (עמוד מס' 1 מ- 2). (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

ebu 2

טקסט תמונה : מסמך העקרונות של ה- EBU (מתורגם מ- 11 במאי 1989) הדן בחשיפת פרסומות מסחריות בעת שידורי ספורט ברשתות טלוויזיה ציבוריות . (עמוד מס' 2 מ- 2). (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

קיימות אין סוף עדויות הנוגעות להקרנת פרסומות מסחריות חורגות בשידור הציבורי. הנה חלק מהן. בלתי מתקבל על הדעת.

טקסט תמונה : יום שישי אחה"צ – 22 במארס 2013 . אצטדיון ר"ג . ערוץ 1 הציבורי משדר תמונת טלוויזיה מכוערת גדושה בפרסומות מסחריות אסורות ב- סיום השידור הישיר של משחק הכדורגל ישראל נגד פורטוגל 3 : 3, במסגרת קדם גביע העולם של ברזיל 2014 . זהו המגיש בוני גינזבורג בעת ההגשה וההנחייה של ה- Post Game Show בערוץ 1 הציבורי בטרם המעבר לשלושת אנשי הפאנל שלו, שני שחקני נבחרת ישראל בעבר אבי נמני ואייל ברקוביץ', והעיתונאי אבי רצון. בימאי ערוץ 1 אמנון אוסמן מעלה לאוויר שוב תמונת פרסומת שערורייתית על המסך הציבורי בה נראה המגיש והמנחה הראשי בוני גינזבורג כשהוא עטור פרסומות מסחריות בוטות ומוּגְבָּהוֹת האסורות לחלוטין לחשיפה כמות שהן על המסך הציבורי. הדבר נעשה ללא התערבות, פיקוח, ותגובה מידיים של מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם ויו"ר הוועד המנהל של רשות השידור ד"ר אמיר גילת. מדובר בתמונת טלוויזיה בלתי מתקבלת על הדעת. (צולם מ- iphone את סיגנל הטלוויזיה של ערוץ 1).

gilboa galil maccabi 4טקסט תמונה : יום שני – 12 במאי 2014 . עדות נוספת. אולם הכדורסל "גן נר" אולמה הביתי של קבוצת הכדורסל הפועל גלבוע / גליל . Frame טלוויזיה מכוער. צוות השידור של ערוץ 1 עורך את הפרזנטציה שלו בשידור ישיר לקראת המשחק הפועל גלבוע / גליל נגד קבוצת מכבי ת"א 65 : 94 על רקע שלטי פרסומת מסחרית האסורה להקרנה בערוץ 1 על פי חוק רשות השידור. בחירת זווית הצילום באקראי ו/או ביודעין ע"י הבימאים, המפיקים, והעורכים וחשיפת הפרזנטורים של ערוץ 1 הציבורי, כשברקע שלהם מצטלמות פרסומות מסחריות היא שערורייה צילומית ניהולית, ופיקודית. בלתי מתקבל על הדעת. (צילום במצלמת סאמסונג ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1).gilboa galil maccabi 5טקסט תמונה : יום שני – 12 במאי 2014 . עדות נוספת. אולם הכדורסל "גן נר" אולמה הביתי של קבוצת הכדורסל הפועל גלבוע / גליל. Frame טלוויזיה מכוער. שדר הקווים של ערוץ 1 ליאן ווילדאו עורך את הפרזנטציה שלו בטרם שריקת הפתיחה למשחק הפועל גלבוע / גליל – מכבי ת"א 65 : 94 על רקע שלטי פרסומת מסחרית האסורה להקרנה בערוץ 1 על פי חוק רשות השידור. המשחק הועבר שלשום בשידור ישיר. בחירת זווית הצילום באקראי ו/או ביודעין ע"י הבימאים , המפיקים , והעורכים וחשיפת הפרזנטורים של ערוץ 1 כשברקע שלהם מצטלמות פרסומות מסחריות היא שערורייה צילומית, ניהולית, ופיקודית. בלתי מתקבל על הדעת. (צילום במצלמת סאמסונג ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1) .gilboa galil maccabi 6טקסט תמונה : יום שני – 12 במאי 2014 . עדות נוספת. אולם "גן נר" אולמה הביתי של הפועל גלבוע / גליל. שידור ישיר בערוץ 1 של המשחק הפועל גלבוע / גליל – מכבי ת"א 65 : 94 חושף את הציבור בעל כורחו לכמות פנטסטית של פרסומות מסחריות האסורות להקרנה בשידור הציבורי על פי חוק רשות השידורבחירת זווית הצילום באקראי ו/או ביודעין ע"י הבימאים, המפיקים, והעורכים וחשיפת הפרזנטורים של ערוץ 1 כשברקע שלהם מצטלמות פרסומות מסחריות היא שערורייה צילומית ניהולית, ופיקודית. (צילום במצלמת סאמסונג ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1).gilboa galil maccabi 7טקסט תמונה : יום שלישי – 13 במאי 2014 . עדות נוספת. אצטדיון דוחה בעיירה סכנין . ערוץ 1 מעביר בשידור ישיר את המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל סכנין – הפועל ת"א וחושף את הצופים שלו לכמוויות פנטסטיות של פרסומות מסחריות האסורות להקרנה בשידור הציבורי על פי חוק רשות השידור . בחירת זווית הצילום באקראי ו/או ביודעין ע"י הבימאים , המפיקים , והעורכים וחשיפת הפרזנטורים של ערוץ 1 כשברקע שלהם מצטלמות פרסומות מסחריות היא שערורייה צילומית , ניהולית , ופיקודית . (צילום במצלמת סאמסונג ממסך ערוץ 1 . באדיבות ערוץ 1) .gilboa galil maccabi 8טקסט תמונה : יום שלישי – 13 במאי 2014 . עדות נוספת. אצטדיון דוחה בעיירה סכנין . ערוץ 1 מעביר בשידור ישיר את המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל סכנין – הפועל ת"א וחושף את הצופים שלו לכמויות פנטסטיות של פרסומות מסחריות האסורות להקרנה בשידור הציבורי על פי חוק רשות השידור . בחירת זווית הצילום באקראי ו/או ביודעין ע"י הבימאים , המפיקים , והעורכים וחשיפת הפרזנטורים של ערוץ 1 כשברקע שלהם מצטלמות פרסומות מסחריות היא שערורייה צילומית, ניהולית, ופיקודית. (צילום במצלמת סאמסונג ממסך ערוץ 1. באדיבות ערוץ 1).gilboa galil maccabi 9טקסט תמונה : יום שלישי – 13 במאי 2014 . עדות נוספת. אצטדיון דוחה בעיירה סכנין . ערוץ 1 מעביר בשידור ישיר את המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל סכנין – הפועל ת"א וחושף את הצופים שלו לכמויות פנטסטיות של פרסומות מסחריות האסורות להקרנה בשידור הציבורי על פי חוק רשות השידור . בחירת זווית הצילום באקראי ו/או ביודעין ע"י הבימאים , המפיקים , והעורכים וחשיפת הפרזנטורים של ערוץ 1 כשברקע שלהם מצטלמות פרסומות מסחריות היא שערורייה צילומית , ניהולית , ופיקודית . (צילום במצלמת סאמסונג ממסך ערוץ 1 . באדיבות ערוץ 1) .

adver 1

טקסט תמונה : יום שני – 17 בפברואר 2014 . אצטדיון "ווסרמיל" ב- באר שבע . טקס פתיחת המשחק בו מארחת הפועל באר שבע (מימין) את קבוצת בני סכנין. המצלמה המובילה של ערוץ 1 ברום היציע המערבי מגלה תמונה מכוערת וחושפת את צופי הטלוויזיה בארץ בעל כורחם לכמות פנטסטית של פרסומות מסחריות . רשתות הטלוויזיה במדינות מתוקנות כאנגליה וארה"ב הגיעו כבר מזמן למודוס – וויוונטי עם הוועדות המארגנות כי מותר להציב שלטי פרסומות מסחריות באצטדיוני הכדורגל והכדורסל לאורך קווי האורך והרוחב של המגרשים בלבד . גובה השלטים מטר אחד . הוחלט ונקבע כבר לפני זמן רב כי אין להציב שלטי פרסומות מסחריות בגובה מפני שהן מכערות ומלכלכות את תמונות הטלוויזיה . הן מושכות אליהן את תשומת לב הצופים יתר על המידה מגיבורי העלילה . הכדורגלנים והכדורסלנים הולכים לאיבוד ב- Frame הטלוויזיה בשל גודש הפרסומות המסחריות . תמונת טלוויזיה בלתי מתקבלת על הדעת . (צולם ב- ipad שלי ממסך ערוץ 1) .

טקסט תמונה : שבת – 15 בדצמבר 2012 . מגרש הכדורגל של רמת השרון . שחקני רמת השרון ואשדוד חוסים בצִילָה של פרסומת מסחרית ענקית , נבלעים בבליל השלטים , והולכים לאיבוד על מסך הטלוויזיה . סקנדל . (באדיבות ערוץ 5 בכבלים) .

דו"ח RATING ומִדְרוּג של ערוץ 1 ב- 25 בינואר 2015 וב- 26 בינואר 2015.

1. שידור ישיר של משחק הכדורגל הפועל קריית שמונה – סכנין 1 : 1 בליגת העל בערוץ 1 ביום ראשון – 25 בינואר 2015 בין 20.50 ל- 23.00.

רייטינג ממוצע : % 6.0

רייטינג שיא : % 9.0 (בין 22.30 ל- 22.45)

כמות צופים : 200000 (מאתיים אלף)

2. שידור ישיר של משחק הכדורסל הפועל ת"א – מכבי ת"א 76 : 79 בליגת העל בערוץ 1 ביום שני – 26 בינואר 2015 בין 20.45 ל- 22.45 .

רייטינג ממוצע : % 6.2 

רייטינג שיא : % 9.9 (בין 22.30 ל- 22.45)

כמות צופים : 144000 (מאה ארבעים וארבעה אלף)

לצורכי השוואה : דו"ח RATING ומִדְרוּג בימים ההם – בזמן ההוא לפני 21 שנים של ספינות הדגל של הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1, מ- 9 במארס 1994.

rating 1טקסט מסמך : מארס 1994. לקט קטעי עיתונות של רשות השידור המצביע על צבירת רייטינג של ספינות הדגל של הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 כלהלן :

1. שידור ישיר של המשחק בליגה הלאומית (ליגת העל היום) מכבי ת"א – מכבי חיפה :% 39.8

2. שידור ישיר של משחק הגמר על גביע הטוטו בית"ר ירושלים – מכבי חיפה : % 30.7

3. "מבט" : % 34.1

4. "רואים עולם" : % 32.3

5. "פופוליטיקה" : % 25.2

6. תוכנית הספורט "משחק השבת" : % 22.1

7. "סוף שבוע" תוכינית בידור המשודר בערבי שישי ע"י רבקה מיכאלי : % 17.2

8. "יומן תרבות" : % 9.9

9. "מבט שני" : % 6.3

סוף הפוסט מס' 471. הועלה לאוויר ביום שלישי – 27 בינואר 2015.


תגובות

פוסט מס' 471. א. אנטי אסתטיקה טלוויזיונית (2). ב. לחלק מהם מעניין להקשיב. פוסט מס' 471. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שלישי – 27 בינואר 2015. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>