פוסט מס' 465. "המטה המרכזי" בערוץ 10. ביקורת טלוויזיה. פוסט מס' 465. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום ראשון – 4 בינואר 2015.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים אין להעתיק, לשכפל, ולעשות כל שימוש בטקסט ובתמונות.

הערה 2 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרת רווח כספי ו/או לצורך פרסום אישי. הוא מוענק בחינם לקוראים. 

פוסט מס' 465. "המטה המרכזי" בערוץ 10. ביקורת טלוויזיה. פוסט מס' 465. כל הזכויות שמורות.

הערה 3 : חלק מהפוסטים המתפרסמים בבלוג נשענים גם על מחקר וכתיבה שלי שעוסקים ב- סדרת טלוויזיה רחבת היקף וממדים בת 13 ספרים הקרויה "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה". התחלתי את המחקר והכתיבה ב- 1998 (לאחר השתתפותי ב- WBM הראשון שהתקיים בסידני לקראת אולימפיאדת סידני 2000) ואני אמור לסיים את עבודתי זאת ב- 2019 . לכל המאוחר ב- 2020.

הערה 4 : מחקר וכתיבת סדרה תיעודית רחבת היקף ביותר הכוללת בתוכה 13 ספרים עבי כרס (כתיבה שהיא לעיתים אגרסיבית ובוטה), ואשר קרויה, "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה", חייבת להיות מוכחת ומגובה ועטופה במסמכים שיוכיחו את אמיתות המחקר.

———————————————————————————–

פוסט מס' 465 : הועלה לאוויר ביום ראשון – 4 בינואר 2015.

———————————————————————————–

טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. עזבתי בטריקת דלת לאחר שממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון ז"ל עשתה מעשה מופרך ומינתה בקיץ 2002 את יוסף בר-אל לתפקיד הרם של מנכ"ל רשות השידור. באוקטובר 1998 (לאחר שובי מה- WBM ה-1 שנערך בסידני – אוסטרליה לקראת אולימפיאדת סידני 2000) התחלתי לחקור ולכתוב את הסדרה רבת ה- היקף ועבת כרס בת 13 ספרים אודות קורות הטלוויזיה בעולם ובארץ בשנים 2014 – 1884, ואשר קרויה , "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה". סדרת 13 הספרים היא סדרת טלוויזיה שעוסקת בתחומי התפתחות סיקור הספורט, החדשות, והתיעוד בטלוויזיה הבינלאומית ובארץ כמו גם התפתחות הטכנולוגיה הטלוויזיונית מאז 1884, כלכלה טלוויזיונית, מו"מ, וזכויות שידורים, הפקה ומשאבי אנוש, כישרון שידור, הגשה, הנחייה, ומהימנות בעריכת ראיונות. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

הערה 5 : רדיו גלי צה"ל ייחד אתמול (שבת – 3 בינואר 2015) שעתיים בין 14.00 ל- 16.00 למורשתו המוסיקאלית של הזָמָר האמריקני הנפלא והבלתי נשכח אֶלְבִיס פְּרֶסְלִי (Elvis Presley). אלביס פרסלי מת באחוזתו המפוארת "Graceland" ב- מֶמְפִיס בטֶנֶסִי ב- 16 באוגוסט 1977. אילו חי היום היה בן 80. אֶלְבִיס פְּרֶסְלִי נולד בטוּפֶּלוֹ – מִיסִיסִיפִּי ב- 8 בינואר 1935 . אינני יודע מי היה עורך התוכנית המוסיקאלית הזאת אתמול ומי הגיש אותה. ככה לא מספרים סיפור . ללא התחלה (ב- 1954) , ללא אמצע , ובלי הסוף המר אודות זמר ייחודי שהפך בגיל כה צעיר לתופעה אמריקנית ובינלאומית ו- מצא את מותו הפתאומי בהיותו בן 42 בלבד. מדובר בצמד חובבנים מגלי צה"ל שעשה תוכנית רדיו מחורבנת מכל היבט . בחירת שירים לקויה, טקסטים רדודים ומילות קישור משעממות, אי הכרת ההיסטוריה המוסיקאלית של אֶלְבִיס פְּרֶסְלִי, ומבנה לא נכון בלתי הגיוני של התוכנית כולה. מדובר בחלטורה רדיופונית שאיננה שווה ביקורת משום שהיא מתחת לכל ביקורת. אני מחזיק בחדר העבודה בביתי את כל שיריו של אֶלְבִיס פְּרֶסְלִי, מאות שעות Video העוסקות בהופעותיו הווירטואוזיות ברחבי ארה"ב ובשלוש רשתות הטלוויזיה האמריקניות הגדולות בימים ההם CBS , NBC , ו- ABC ויותר מ- 60 ספרים אודותיו. אלוהי המוסיקה העניק לאֶלְבִיס פְּרֶסְלִי שני יתרונות גורפים : יופי וקול. הוא וה- Promoter שלו ומנהלו האישי קולונל טוֹם פָּארְקֶר (Tom Parker – מהגר הולנדי לא חוקי) ניצלו זאת עד תום . אֶלְבִיס פְּרֶסְלִי הפך למיליארדר מוסיקאלי וגם הקולונל לא נותר איש עני מחוסר כל. ברור לחלוטין שאפשר היה לעשות על אֶלְבִיס פְּרֶסְלִי וקורותיו במלאת לו 80 תוכנית רדיו פי אֶלֶף יותר טובה. החמצה. הייתה לי ידידה בקיבוץ אפיקים חברת הקיבוץ הִילָה שָרֵת – לוּלָב ז"ל בתו של המוסיקאי יְהוּדָה שָרֵת (אחיו של משֶה שָרֵת). הִילָה נהגה לעלות מעת לעת לחדרי בקיבוץ אפיקים כדי להאזין יחדיו לאלביס פרסלי. גם בחלוף שנים כה רבות אני נושא אותה בזיכרוני אומרת לי, "מה אכפת לך מה מרכלים עליך חברי הקיבוץ, בחרת בזמר נפלא שהופך אותך למאושר יותר…השאר לא חשוב".

elvis 1

טקסט תמונה : אלביס פרסלי (Elvis Presley) ב- 1957, בן 22. הוא מכר בחייו ובמותו כ- 2.000000000 (שני מיליארד) תקליטים ו- CD. יותר מאשר מכרו מוצרט, בטהובן, בך, היידן, צ'ייקובסקי, ברהאמס, פרנק סינטרה, בינג קרוסבי, פט בון, ריקי נלסון, פרי קומו, קליף ריצ'ארד, והחיפושיות – ביחד (!). (מקור ובאדיבות "The King on the road").

elvis 4

טקסט תמונה : 1956. אלוויס פרסלי בן 21 באחת מהופעותיו החיות ברחבי ארה"ב. (מקור ובאדיבות "The King on the road").

elvis 5

טקסט תמונה : זמר הרוקנ'רול האמריקני אלביס פרסלי בראשית הקריירה המדהימה שלו. (מקור ובאדיבות "The King on the road").

הערה 6 : רזי ברקאי שידר ב- "המקור" של רביב דרוקר (יום רביעי – 31 בדצמבר 2014) בערוץ 10 תוכנית מחקר יוצאת דופן באיכותה שדנה במרגל היהודי – אמריקני יונתן פולארד. יונתן פולארד נתפש על חם בעת מעשי הריגול הצבאיים שלו ב- 1985 בארה"ב, נשפט למאסר ממושך, ושרוי בבית אסורים אמריקני כבר כ- 30 שנים. המחקר הטלוויזיוני של רזי ברקאי אודות פרשת יונתן פולארד הוא בי"ס לעיתונאות בכלל ועיתונאות טלוויזיונית מצוינת בפרט.

"המטה המרכזי" בערוץ 10. ביקורת טלוויזיה. פוסט מס' 465. כל הזכויות שמורות.

חברת החדשות של ערוץ 10 הטילה על מר נדב פרי הבקי והידען בענייני מפלגות ופוליטיקה פנים ישראלית לנווט מידי מוצ"ש את הדיונים והוויכוחים באולפן "המטה המרכזי" לקראת הבחירות הממשמשות ובאות במארס 2015. אמש (שבת – 3 בינואר 2015) התארח באולפן "המטה המרכזי" של נדב פרי גם שר האוצר לשעבר ויו"ר מפלגת "יש עתיד" מר יאיר לפיד. מדובר באיש שיודע לדבר ולהתנסח היטב בע"פ ובכתב ואשר גרף וגרר אחריו לכנסת האחרונה 19 (תשעה עשר) מנדטים. יאיר לפיד נשא אצל נדב פרי טקסט חריף נגד השחיתות הפוליטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו והילל את המוסר ותכונות דרך ארץ שעוטפים את התנהלותם של אנשי "יש עתיד". לדַבֵּר הוא יודע ועושה זאת על המסך ביעילות ובמהירות. הוא יורה מֶלֶל מבלי ל- לָפְּסֵס, איננו מתבלבל , ודבריו נשמעים כדרבנות ממקום מושבי בכורסת הטלוויזיה שלי ברחוב אבן גבירול בתל אביב. יאיר לפיד ניחן בביטחון עצמי לא מבוטל. הוא נותר קר רוח ליד המיקרופון ומול המסך. הם לא מזיזים לו. בפתיחת "המטה המרכזי" אומר לו המנחה נדב פרי, "ברכותיי…!" ויאיר לפיד משיב לו בנון שלנטיות "על מה….?". יאיר לפיד נשמע כאילו  אָמִין גם בגלל איך שהוא נראה בטלוויזיה ויכולת הבעת הפנים הרצינית שלו. כשהוא כועס ונחוש הגבות השחורות שלו מקבלות קצת מבנה קשתי והופכות לגבינים ביניהן מפרידים שני חריצי קמטים חרושים היטב שמשווים לו מעמד של אדם חושב. יש לו מראה של שחקן קולנוע. חיש מהר הוא מצליח להשכיח בפרזנטציה המעולה שלו אֶמֶש (מוצ"ש – 3 בינואר 2015) באולפן ערוץ 10 את עברו כשר האוצר של מדינת ישראל שעשה ההפך מהמצע הפוליטי, החברתי, והכלכלי שהציע לבוחריו.

yair lapid 1

טקסט תמונה : מוצ"ש – 3 בינואר 2015. ח"כ יאיר לפיד (שר האוצר לשעבר) מתארח אצל נדב פרי באולפן "המטה המרכזי" בערוץ 10. הפרזנטציה שלו בטלוויזיה היא כמו של שחקן קולנוע. (צילום ב- Iphone ממסך ערוץ 10. באדיבות ערוץ 10). 

יאיר לפיד משיב לנדב פרי שאומר לו, "ברכותיי , גילית את המאבק בשחיתות השלטונית" : "אני לא חושב, אני חושב שהובלנו את המאבק הזה גם קודם…מה זה היה המאבק נגד המטות של ראש הממשלה…? מה זה היה המאבק נגד נבחרת הדירקטורים והמינויים הפוליטיים…?" . 

יאיר לפיד : "שלטון השחיתות של ראש הממשלה בנימין נתניהו זה להזמין גלידה פיסטוק לביתו על חשבון הציבור…לבקש שיישלמו לו על המים בבריכה הפרטית שלו…ושייקנו לו מטוס…" .

יאיר לפיד : "נדב פרי, זה לא הגון…זה פשוט לא נכון…אתה אומר דברים שבינם לבין המציאות אין קשר…".

יאיר לפיד : "נדב פרי אתה לוקח שברירי אינפורמציה מהאינטרנט ומכפיש את מפלגת "יש עתיד"…"

יאיר לפיד : "נדב פרי , אתה לא יכול לעשות את מה שאתה עושה עכשיו…לוקח את המפלגה הכי הגונה בישראל ומכפיש אותה…" .

יאיר לפיד : "נדב פרי , אנחנו במפלגת "יש עתיד" אנשים ישרים ולאנשים ישרים יש את הזכות לדבר נגד שחיתות…" .

יאיר לפיד : "נדב פרי , אנחנו "יש עתיד" היא המפלגה היחידה שמורכבת מאנשים ישרים…" .

יאיר לפיד : "נדב פרי , אין לי מערכת חברות אישית עם אביגדור ליברמן ולא עם שום איש אחר שתמנע מאתנו להילחם בשחיתות הפוליטית…" .

יאיר לפיד : "אני מקווה בשבילך נדב פרי , לא בשבילך ככתב פוליטי , אלא כאדם – שעולמך לא כל כך ציני…" .

יאיר לפיד : "נדב פרי , אנחנו אנשי מפלגת "יש עתיד" אנשים נקיים שבאנו להילחם על מלחמה צודקת…" .

יאיר לפיד : "נדב פרי , ידעתי שמציעים לי את משרד האוצר כמלכודת…" .

יאיר לפיד מהלל את עצמו כשר אוצר : "נדב פרי , קיבלתי 40.000000000 (ארבעים מיליארד) שקל מינוס בחשבון הבנק של מדינת ישראל וקיבלתי גירעון של % 4.3…כשעזבתי לא היה 40 מיליארד…והגירעון ירד ל- % 2.6…והצמיחה זינקה חזרה…" .

יאיר לפיד (בתשובה לשאלה של נדב פרי האם הוא שואף לראשות הממשלה) : "נדב פרי , אני אהיה אפוא שאזרחי ישראל יחליטו שאהיה…אני אהיה בכל מקום שיגידו לי להיות…" .

יאיר לפיד : "נדב פרי , אדרוש חבילת חקיקה נגד השחיתות הפוליטית…" .

יאיר לפיד : "נדב פרי , הבחירות האלה הן בחירות מיותרות שבהן הכל יכול לקרות…ובהן גורלה של מדינת ישראל מונח על הכף…" .

יאיר לפיד בתשובה לאיש הפנל ב- "המטה המרכזי" העיתונאי שמעון שיפר מ- "ידיעות אחרונות" שמעיר לו כי אם גורלה של ישראל מונח על הכף הרי שהבחירות אינן מיותרות : "יש סיכוי שהבחירות הכי מיותרות בתולדות ישראל – יהיו אחת המהפכות הגדולות בתולדות ישראל…" .

נדב פרי ניסה להקשות על שר האוצר לשעבר יאיר לפיד אולם חיש מהר התברר כי אין מדובר בכוחות שווים. לא הייתה כאן התמודדות שקולה. יאיר לפיד הוא אישיות טלוויזיונית יותר מוכשרת מנדב פרי. הרבה יותר מוכשרת ויש לו גם עדיפות וויזואלית. עדיפותו – באוטוריטה שהוא נוטל לעצמו ובבגרות שהוא מקרין מהמסך. המצלמות באולפן מעניקות הרבה יותר תשומת לב לאורח מאשר למארח. יאיר לפיד מהווה איום על נדב פרי שנראה כמו ילד לעומתו. טמונה בכך סכנה תקשורתית. לא אצל הפוליטיקאי אלא של המתווך. נדב פרי הוא ידען שבקי בעולם הפוליטי הישראלי, אולם בדיון שנפרס אמש נתפש כמטריד ושוֹרֵט בלבד. הוא איננו פוצע את יאיר לפיד ומשום מה לא שואל בסיכום הדיון את השאלה המכרעת שהייתה חייבת להישאל על ידו כלהלן, "תגיד לי מר יאיר לפיד אם אתה באמת כזה מוכשר, וכזה צודק, וכזה מְשָרֵת ציבור נקי כפיים שכה רגיש לשחיתויות בכלל ופוליטיות בפרט, ומתפאר ביושרה הציבורית שלך, כיצד זה ומדוע תחושות הסקרים הנוגעות לך ולמפלגתך "יש עתיד" אינן נוחות ומפחיתות % 50 מהמחלפות הפוליטיות שלך…?". נדב פרי לא לבד. שר האוצר לשעבר יאיר לפיד מאפיל בקלות גם על אנשי הפנל האחרים של נדב פרי יונה לייבזון מרדיו גלי צה"ל, חנוך דאום, ושמעון שיפר.

"המטה המרכזי" הוא Pip Show פוליטי, עוד הברקה ועֵדוּת לקיומה של חברת החדשות המצטיינת של ערוץ 10. אולם נדב פרי איננו וולטר קרונקייט (Walter Cronckite) . הוא זקוק לשחקן חיזוק לידו ובדחיפות, ו/או שמא ייהפך לגב' רינה מצליח מי שמנחה לבדה את התוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, תוכנית שגדולה עליה בכמה מידות . מפליא שעורך "המטה המרכזי" בערוץ 10 מר אהרון "ארהל'ה" גולדפינגר מ- ממציאי "פופוליטיקה" ההיא בטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 בראשית שנות ה- 90 של המאה הקודמת בעידן יוסף בר-אל , איננו עֵר לבעיה . ככל שינקוף הזמן והימים יחלפו , המפלגות יתעוררו מהחום הפוליטי ויתחילו להכיש האחת את השנייה. "המטה המרכזי" תהפוך לבון – טון לאבן פינה בהוויית הטלוויזיה שלנו. אי אפשר להשאיר את אבן הפינה הזאת נשענת על נדבך אחד בלבד אם הוא איננו וולטר קרונקייט.

שמעון שִיפֶר הוא עיתונאי וותיק ועתיר זכויות, פעם שדרן מוצלח ורב ניסיון ברדיו "קול ישראל" ומזה שנים רבות עיתונאי בכיר בעל מוניטין ב- "ידיעות אחרונות". אף על פי כן הופעתו הטלוויזיונית אנמית. עדיין לא מאוחר לקחת קורס טלוויזיה כיצד להופיע באופן מרשים במדיה הוויזואלית התובענית הזאת. אף על פי כן שמעון שיפר טוב יותר מחנוך דאום שהופך את עצמו במו פיו לפטפטן ומיותר וגם מיונה לייבזון שאיננה שְנוּנָה דיה ולגמרי לא ממוקדת במפגש שלה אמש עם יאיר לפיד. מפתיע שיונה לייבזון איננה מבינה כי טלוויזיה היא מדיה שונה לחלוטין ונפרדת מרדיו. מר שמעון שיפר דיבר הרבה פחות מהקולגות שלו אולם התזכורות הקצרות שלו מאמש – נחרתו . בפעם הראשונה זה אירע אמש כש- ח"כ היוצאת ציפי חוטובלי (מקום 26 ומתנדנד ברשימת הליכוד העתידית בבחירות במארס 2015) הגנה בלהט באולפן "המטה המרכזי" על ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנתה את זכויותיו. שמעון שיפר מיהר להרגיע אותה והצהיר באוזניה , "אם בנימין נתניהו יהיה שוב ראש ממשלה את לא תהי ח"כ בכנסת הבאה" . אח"כ התפנה לטפל בזיווג בוז'י הרצוג וציפי לבני, "אני חושב שזה לא עבד בשום מקום וגם לא יעבוד. זה אולי עקב אכילס של התנועה המשותפת הזאת "הרצוג את לבני", ובהמשך נראה את זליגת המנדטים משם…". לבסוף הגה את משנתו אודות הפריימריז בליכוד, "זה פרצופו של הליכוד…כך נראית הדמוקרטיה שלהם…דילים…הליכוד יסיימו עם 15 (חמישה עשר) מנדטים בבחירות במארס 2015…". שמעון שיפר רשמתי.

בפוליטיקה, אני נותן את קולי למפלגת העבודה בראשות יצחק הרצוג. בטלוויזיה, אני בוחר בחברת החדשות של ערוץ 10.

סוף הפוסט 465. הועלה לאוויר ביום ראשון – 4 בינואר 2015.

 


תגובות

פוסט מס' 465. "המטה המרכזי" בערוץ 10. ביקורת טלוויזיה. פוסט מס' 465. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום ראשון – 4 בינואר 2015. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>