פוסט מס' 484. זוּטוֹת (3). פוסט מס' 484. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שני – 16 במארס 2015.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים . חל איסור מפורש להעתיק את הטקסטים והתמונות ואף לא לאגור אותן במאגרי מידע שונים לשימוש מכוון ו/או מזדמן מאוחר יותר . האינטרנט איננו מוסד תקשורת פרוץ וגם לא אכסניית מידע שפתוחה למפרי חוק. גם עליו חלים זכויות יוצרים.

הערה 2 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי, ו/או לטובת רווח מסחרי, ו/או לצורכי פרסום אישי.

—————————————————————————————————-

פוסט חדש מס' 484 : הועלה לאוויר ביום שני – 16 במארס 2015.

—————————————————————————————————-

זוּטוֹת (3). פוסט מס' 484. כל הזכויות שמורות. פוסט מס' 484. כל הזכויות שמורות. הימים ההם – הזמן ההוא.

yoash 15

טקסט תמונה : חורף 1984. הימים ההם – הזמן ההוא. משרדי חטיבת הספורט בקומה החמישית של בניין הטלוויזיה הישראלית הציבורית בשכונת רוממה בירושלים. בטרם עליית "משחק השבת" לאוויר במוצ"ש בשמונה בערב. זיהוי הנוכחים בתמונה מימין לשמאל : כתב אורן נהרי, הבימאי יואב פלג, המגיש אורי לוי, ואנוכי יואש אלרואי מנווט, עורך ראשי ומפיק ראשי של תוכניות הספורט המשודרות בטלוויזיה הישראלית הציבורית. יש לי את כל הסמכות הטלוויזיונית לסמן Victory למצלמה שתיעדה אותי לפני 31 שנים. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

yoash 16

טקסט תמונה : חורף 1984 .  הימים ההם – הזמן ההוא . משרדי חטיבת הספורט בקומה החמישית של בניין הטלוויזיה הישראלית הציבורית בשכונת רוממה בירושלים . בטרם עליית אחת מתוכניות "משחק השבת" לאוויר במוצ"ש בשמונה בערב . זיהוי הנוכחים בתמונה מימין לשמאל : הבימאי המצוין שלי יואב פלג והמגיש אורי לוי . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

טקסט תמונה : 17 באוקטובר 1988. הימים ההם – הזמן ההוא. מכתב הערכה שנשלח אלי ע"י מנכ"ל רשות השידור אורי פורת ז"ל בתום מבצע השידורים הטלוויזיוני של אולימפיאדת סיאול 1988 . 132 שעות שידורים ישירים בתוך תקופה של 16 ימים . שהיתי בסיאול 88' 37 ימים . מבצע השידורים צלח באופן פנטסטי . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

טקסט תמונה : 7 באוקטובר 1988 . הימים ההם – הזמן ההוא . מכתב הערכה ששלח לי מנהל הטלוויזיה הישראלית הציבורית חיים יבין בתום מבצע השידורים הישירים הטלוויזיוני של המשחקים האולימפיים של סיאול 1988,ואשר כלל בתוכו 132 שעות בפרק זמן של 16 ימים. (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

 

טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. עזבתי בטריקת דלת לאחר שממשלת ישראל בראשות אריאל "אריק" שרון ז"ל עשתה מעשה מופרך ומינתה בקיץ 2002 את יוסף בר-אל לתפקיד הרם של מנכ"ל רשות השידור. באוקטובר 1998 (לאחר שובי מה- WBM ה-1 שנערך בסידני – אוסטרליה לקראת שידורי הטלוויזיה והרדיו של אולימפיאדת סידני 2000) התחלתי לחקור ולכתוב את הסדרה רבת ה- היקף ועבת כרס בת 13 ספרים שעוסקת בקורות הטלוויזיה בעולם ובארץ בשנים 2014 – 1884, ואשר הענקתי לה את השם , "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה". הסדרה כוללת בתוכה כ- 72 (שבעים ושניים) כרכים שמשתרעים על פני כ- 130000 (מאה ושלושים אלף) עמודי מחשב (A4). המחקר והכתיבה של הסדרה אמורים להסתיים ב- 2019 , לכל המאוחר ב- 2020.

סדרת 13 הספרים היא מסת טלוויזיה שדנה בתחומי התפתחות סיקור הספורט, החדשות, והתיעוד בטלוויזיה הבינלאומית ובארץ כמו גם התפתחות הטכנולוגיה הטלוויזיונית מאז 1884 (מאז ימיו של מהנדס האלקטרוניקה הגרמני פאול ניפקואו), כלכלה טלוויזיונית, מו"מ וזכויות שידורים, הפקה ומשאבי אנוש, כישרון שידור Play by play, הגשה והנחייה באולפן הטלוויזיה ובשטח, ו- מהימנות בעריכת ראיונות. לצורך כתיבת הסדרה ראיינתי כ- 2200 (אלפיים ומאתיים) אנשים בעולם ובארץ. היא עבת כרס מפני שהיא כוללת בתוכה מלבד הכתיבה שלי עשרות אלפי תמונות + מסמכים אותנטיים + קטעי עיתונות וכמובן תיעוד מפורט של אותם כ- 2200 אנשי תעשיית הטלוויזיה בעולם ובארץ שניאותו למסור לי את עדותם ולסקור עמי את ההיסטוריה של הטלוויזיה שהם היו חלק ממנה. להיסטוריה הטלוויזיונית הזאת יש תכונה סלקטיבית. חלק מהאנשים שעמם דיברתי היא מציבה בראש הרשימה. לחלק היא מייעדת מקום באמצעיתה. ולא מעט אחרים שניצבו בעמדות מפתח היא מותירה בירכתיים משום שהתברר כי היו אנשים כושלים ולכן לא חשובים. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

זוטא 1 : ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הטקסט נכתב כאן בעצב . מדובר באיש מוכשר שהפך להיות מסית ומדיח שאין להאמין ולוּ למילה אחת שלו . אפילו נאמנו לשעבר משה כחלון יו"ר "כולנו" מעיד On camera כי הבטחתו העכשווית של ביבי נתניהו "כי אם ייבחר שוב לראש ממשלה ימנה אותו את משה כחלון לשר אוצר…" , הוא ספין מובהק בחזקת הבטחת סְרָק . אולם לא רק זה הוא לֵב העניין . ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אמש בעצרת הימין בכיכר רבין ומהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10 בראשות המגישה תמר איש שלום תיעדה את הנאום (לא באופן רצוף) בה נחשף ראש הממשלה כמסית ומדיח מתוחכם ומסוכן . הוא כמובן פתח במסע חנופה לכלל הציבור וסיפר שהוא ראש ממשלה של כל הישראליים גם אלה שלא מצביעים עבורו וקרא לקהל ישראל להימנע מהסתה ולכבד את חוקי המשחק הדמוקרטיים אולם כעבור דקות ספורות בלבד שָב לסוּרוֹ והפך להיות למה שהוא יודע הכי טוב לעשות כראש ממשלה : לפַלֵג , לסכסך , ולהתסיס . ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי מתנהל קמפיין חובק עולם להפלתו מהשלטון ותקף את השמאל ושותפיו כשהוא קובע , "להם יש V15 ולנו יש צו 8". מדובר בנוכלות פוליטית . ה- מדיח וה- מסית הזה לא שכח כמובן להודיע לצאן מרעיתו כי הוא זה שבנה את ירושלים ובוז'י הרצוג וציפי לבני יחלקו אותה . סכסכן שכמותו . עצוב ומבהיל. אני מאוכזב מאוד מהתנהגותו הפלגנית של ראש הממשלה שלי בנימין נתניהו שחושף את עצמו שוב ושוב כעסקן מפלגתי ולא כמנהיג האומה . היום כמו אז .

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא היום בן 65 . גם בחלוף 20 (עשרים) שנים נותר מסית ומדיח . הוא לא השתנה כנראה מאז 1995 בה היה יו"ר הליכוד ומי שטען לכתרו של ראש הממשלה דאז ובן המלכות יצחק רבין ז"ל . זהו הרעיון שהטריד והניע אותי להתייחס בשעתו להצעה המשובשת והמעוותת של העיתונאי הוותיק יעקב אחימאיר להזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו יריבו הפוליטי המר של יצחק רבין ז"ל לנאום בעצרת האֵבֶל ההיא , המציינת את קטילתו של ראש ממשלה ושר ביטחון במדינה חופשית ודמוקרטית בכיכר העיר בתל אביב בידי בן עוולה ישראלי . הרי יצחק רבין הגדיר באוקטובר 1995 את הטוען לכתר בנימין נתניהו בטרם הירצחו , "צָבוּעַ" (!) . העיתונות לכל גווניה תיעדה זאת והעניקה לכינוי הזה "צבוע" כותרות ראשיות . המילון של אבן שושן מעניק כמה פירושים למילה צָבוּעַ : "איש מזימות , "בוגד" , "דו פרצופי" , "ערום" , ו- "רמאי" . כיצד זה שוכנת הצביעות של בנימין נתניהו ליד ועם הזיכרון הלאומי של בֵּן מַלְכוּת בדמותו של יצחק רבין ז"ל ? בין ראש הממשלה יצחק רבין לבין ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התקיימה בשנים 1995 – 1992 יריבות ומחלוקת פוליטית מָרָה. חמוּרָה. אולם ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל שמר על הגינות מוחלטת ולא חצה קווים אדומים . גם אם מדובר בוויכוח פוליטי נוֹקֵב וקשה . מה אם כן הביא את יצחק רבין ז"ל לצאת בהצהרות כה חריפות בפומבי בחודשים ספטמבר , אוקטובר , ונובמבר של  1995 נגד בנימין נתניהו וחבריו במפלגת הליכוד , הצהרות ש- כמעט בלתי מקובלות , ולכנותם בכינוי הבלע "צְבוּעִים" . ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל מדינאי עַל , היה הראשון שזיהה את מלחמת החורמה הנבזית והאלימה שמנהל נגדו באופן שיטתי גוש הימין על כל מרכיביו (ימין מתון + ימין קיצוני) בעקבות המחלוקת אודות הסכמי אוסלו א' ו- ב' שחתמה ממשלת ישראל עם יו"ר הרשות הפלסטינית יאסר עראפאת בשנים 1995 – 1993. איזה ימין מתון ואיזה נעליים .

טקסט מסמך : חודש אוקטובר של שנת 1995. העיתון ידיעות אחרונות". ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין מתייחס ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו ולהפצת Blow ups שלו לבוש במדי הגסטאפו של הרייכספיהרר היינריך הימלר , ו- אומר בכותרת הראשית כחודש – חודשיים לפני הירצחו :  "זו הלהטת יצרים תחת הכותרת של מניעת קרע בעם", ומוסיף בכותרת המשנה : "צבועים". (באדיבות העיתון "ידיעות אחרונות").

טקסט תמונה : עשור ה- 70 של המאה הקודמת. הימים ההם – הזמן ההוא. העיתונאי ושדר הטלוויזיה הישראלית הציבורית יעקב אחימאיר מראיין את ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל בקדנציה הראשונה שלו בשנים 1977 – 1974. יעקב אחימאיר רחש הערכה רבה ליצחק רבין ז"ל. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות). 

ב- 13 בספטמבר של שנת 1995 התקיימה הפגנה של הימין בתוספת הימין הקיצוני ליד צומת רעננה בראשות מנהיג הליכוד בנימין נתניהו . ממש לידו נישא ע"י מפגיני הימין ארון קבורה עליו כתוב "רבין ממית את הציונות" . מישהו לא רחוק מהם מנושאי הארון החזיק בידיו חבל תלייה . לא צריך היה להתאמץ יתר על המידה כדי להבין למי מיועד ארון הקבורה וחבל התלייה. בנימין נתניהו לא התנער מהמחזה המביש. הוא לא גער באנשים המוסתים ולא תבע מהם להסתלק ולסור מעל פניו . בנימין נתניהו שתק . למי שזיכרונו קצר יכול למצוא את התיעוד הזה ב- "Youtube" וגם בארכיון העיתונות ב- "בית אריאלה" בתל אביב . בנימין נתניהו וחבריו המשיכו לנוע במסלול התהלוכה כרגיל , כאילו לא קרה דבר . היה ברור כי חלק מקבוצת האנשים שהתנהלו וצעדו ליד מנהיג הליכוד בנימין נתניהו ב- 1995 ומאחוריו , נושאי ארון הקבורה , מבקשים את נפשו של יצחק רבין ז"ל ראש הממשלה ושר הביטחון של מדינת ישראל , מי שנבחר לתפקידו בהצבעה דמוקרטית ע"י רוב ברור בעם .

טקסט מסמך : חודש אוקטובר של שנת 1995 . העיתון "ידיעות אחרונות". ראש הממשלה יצחק רבין בכותרת הראשית : "הליכוד נותן השראה לפורעים". ראש הממשלה יצחק רבין מאשים את מנהיגי הליכוד במתן השראה לאותם חוגי בימין שמנסים לתקוף פיזית אותו ואת שרי הממשלה, ואומר בגוף הכתבה : "כשראשי הליכוד מגנים זאת הם מגלים צביעות . הם הרי משתתפים בהפגנות של אותם אנשי ימין , הם נוקטים אלימות מילולית בלתי נסבלת כלפי הממשלה הזו, והם נותנים לגיטימציה לחמומי מוח כהניסטיים לנסות לפגוע בי ובשרים בממשלתי". יצחק רבין היה איש אמיץ ומנהיג למופת . הסובבים אותו היו נאיביים וכשלו בהגנה עליו. (באדיבות העיתון "ידיעות אחרונות).

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו אמר באחת ההזדמנויות ב- 1995 כהאי לישנא : "כל הצביעות של יצחק רבין ומקורביו מדהימה אותי . הם מנסים להציג את אנשי הליכוד כאשמים באלימות אולם הם המתחסדים האמיתיים והם הצבועים שמתחבאים מאחורי האמת" . ביום חמישי – 5 באוקטובר 1995 יממה אחרי יום הכיפורים אישרה הכנסת את הסכם אוסלו ב' . באותו הערב ההוא של 5 באוקטובר 1995 התקיימה בכיכר ציון בירושלים הפגנת ענק של הימין והימין הקיצוני נגד הסכמי אוסלו א' ו- ב' . 30000 (שלושים אלף) אנשים נטלו חלק במפגן של אלימות קיצונית ביותר עשויה מ- תרכובת של שנאה ותיעוב כלפי ממשלת ישראל בראשות יצחק רבין ז"ל שכיהן גם בתפקיד שר הביטחון . על הגזוזטרה שהשקיפה על ההמון המוסת והמשולהב ניצבו ראש הליכוד בנימין נתניהו , אריאל "אריק" שרון , משה קצב , ואם אני מבחין נכון ניתן לראות שם גם את דוד לוי . ההמון המוסט הלביש את יצחק רבין במדי SS גרמניים וסמל צלב הקרס היישר מהמלתחה של הצורר היינריך הימלר ובכפייה של יאסר עראפאת , וזעק בקול ניחר בזעקות קצובות : "יצחק רבין רוצח", יצחק רבין בוגד", יצחק רבין נאצי", "בדם ואש את יצחק רבין נגרש" , ועוד סיסמאות טרור ו- תועבה . בנימין נתניהו שניצב על הגזוזטרה עם אנשיו ראה את המראות הקשים ושמע את קולות הרשע אך לא היסה את המנאצים המטורפים . יתירה מזאת : הוא בנימין נתניהו נשאר על עומדו ולא עזב את הבימה כאות מחאה נגד הימין הקיצוני . בנימין נתניהו ראה כמו כל האחרים את ה- blow ups הבוגדניים בהם ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל מופיע בתוך פוסטרים מוחזקים בידי ההמון כשהוא לבוש במדי SS נאציים וחובש כפייה כמו זאת של יאסר עאראפאת ואיננו מגיב כפי שאמור להגיב מדינאי נאור .

ראה גם העיתונים "ידיעות אחרונות" , "הארץ" ו- "מעריב" מ- 5 באוקטובר 1995 . הפגנה אלימה , ארסית , ונבזית של כ- 30000 (שלושים אלף) אנשי הימין + הימין הקיצוני בכיכר ציון בירושלים נגד הסכמי אוסלו א' ו- ב'. ראש הממשלה ושר הביטחון של מדינת ישראל יצחק רבין ז"ל מולבש ע"י מתנגדיו במדי SS נאציים כפי שהגה מפקד הגסטאפו היינריך הימלר . כבודו של יצחק רבין בן מלכות, מפקד עליון בפלמ"ח ובארגון "ההגנה" שהגן בחירוף נפש במלחמת העצמאות ב- 1948 על מדינת ישראל בפני שבע צבאות של מדינות ערב , ורמטכ"ל צה"ל בניצחון המזהיר במלחמת ששת הימים ב- 1967 – נרמס ומחולל. בנימין נתניהו ומרעיו במפלגת הליכוד ראו את המראות המבישים ושמע את הגידופים והנאצות, ושתקו. הוא בנימין נתניהו וחבר מרעיו נותרו במקומם ולא אמרו הרף. הם כולם אנשי הליכוד התבוננו בנעשה ולא הסתלקו מהבימה. 

ראה העיתונים "ידיעות אחרונות" , "מעריב" , ו- "הארץ" מ- 5 באוקטובר 1995 . כיכר ציון בירושלים . הימין הקיצוני מוביל הפגנה אלימה ונבזית נגד ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין . הם מכנים את בן המלכות שקרן . צעירים חובשי כיפות נושאים Blow up בו נראה יצחק רבין חובש כפייה ערבית בסגנון יאסר עראפאת . צמרת הנהגת הליכוד שניצבה על הגזוזטרה המוגבהת בכיכר ציון בירושלים חזתה במראה המביש ובלמה את פיה. מדובר בנבזות כאילו בפוליטיקה הכל מותר.

ראה "מעריב" מ- אוקטובר 1995 . העיתון "מעריב". ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין מצהיר : "ראשי הליכוד מגלים צביעות . הם הרי משתתפים בהפגנות של אותם אנשי ימין , הם נוקטים אלימות מילולית בלתי נסבלת כלפי הממשלה , והם מעניקים לגיטימציה לחמומי מוח כהניסטים לנסות לפגוע בי ובשרים אחרים". בגוף המסמך הזה עונה ח"כ גב' לימור לבנת לראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ומאשימה את מפלגת העבודה בעריכת מסע הסתה מאורגן נגד מפלגת הליכוד , כהאי לישנא : "הסכנה היחידה הצפויה לראשי מפלגת העבודה היא תבוסה בקלפי . אין כל סכנה לשלומם של ראשי מפלגת העבודה. בדרכה זאת תיאלץ הממשלה להוציא אל מחוץ לחוק יותר ממחצית הציבור השולל את מדיניותה".

ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל נרצח בכיכר העיר של תל אביב ב- 5 בנובמבר 1995 . כעבור חצי שנה נבחר בנימין נתניהו לראש הממשלה ומינה את נאמנתו לימור לבנת לשרת התקשורת . ברור שלמינוי היו תופעות לוואי מכוערות ואנטי דמוקרטיות .  

א' : לאחר ניצחונו של הליכוד בבחירות לכנסת ה- 14 ב- 29 במאי 1996 מינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את גב' לימור לבנת לשָרָת התקשורת . השָרָה חסרת הנימוס והידע מיהרה להודיע לאחר המינוי בלשון בוטה של עסקנית מפלגתית : "מוטי קירשנבאום מנכ"ל רשות השידור יתחיל להזיע עכשיו" .

ב' : באולימפיאדת אתונה 2004 זכה הגוֹלֵש גל פרידמן במדליית זהב . השָרָה לימור לבנת שביקרה באירוע הפרה את כללי הנימוס האולימפיים משזינקה מטעמים פטריוטיים לפודיום (דוכן סטרילי לחלוטין שמיועד למנצחים האולימפיים בלבד) כדי לתפוש תמונה עם האלוף האולימפי הישראלי .

ג' : ב- 17 במאי 1977 ניצח הליכוד בבחירות לכנסת ה- 9 ומנחם בגין המנהיג והדמוקרט הדגול התייצב לראשונה בחייו בראש ממשלת ישראל. עסקנים קטנוניים ממפלגתו פנו אליו כדי שיעיף את מנכ"ל רשות השידור המכהן יִצְחָק לִבְנִי, פרי מינוי באפריל 1974 של ממשלת גב 'גולדה מאיר ועל פי המלצת שר התקשורת בימים ההם שמעון פרס. "הוא לא משלנו", הטיחו העסקנים במנחם בגין. בהיותו אדם בעל יושרה, כבוד, ודרך ארץ ודמוקרט בעל שיעור קומה, דחה ראש הממשלה מנחם בגין את התביעה על הסף . יִצְחָק לִבְנִי השלים חמש שנות כהונה על פי החוֹק . ב- 1 באפריל 1979 התמנה במקומו למשרה הרמה עיתונאי "מעריב" יוסף "טומי" לפיד.

ד' : ב- 5 באוקטובר 1995 ניצב דוד לוי על הגזוזטרה בכיכר ציון בירושלים ליד בנימין נתניהו ואריאל שרון בעת ההפגנה האלימה והנבזית של 30000 אנשי הימין נגד החלטת ממשלת ישראל בראשות יצחק רבין המאשרת את הסכמי אוסלו . דוד לוי החל את נאומו אולם ההמון המוסת גירש אותו מהמיקרופון . דוד לוי סיים את נאומו שטרם התחיל במילים האלה : "אין לי חלק ונחלה עימכם…" ופרש , במקום לומר זאת למנהיג הליכוד ששתק באותו הרגע הבזוי ההוא, "מר בנימין נתניהו אין לי עוד חלק ונחלה עימך". בני בגין ודן מרידור הביעו סלידה מהמעמד המטורף רווי חזיונות שווא אלימים בליל חמישי ההוא של 5 באוקטובר 1995 , אולם אמרו את דעתם בקול מינורי מידי.

שֵרָתִּי בימים ההם של חודשים ספטמבר, אוקטובר, ונובמבר של 1995 את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 כעיתונאי ומנהל מחלקת הספורט. הייתי עֵד כמו רבים למחלוקת הפוליטית הקשה בעם . ממש כמו ב- 2015. היה ברור שנערך שיתוף פעולה פוליטי הדוק בין כל אגפי הימין ומתקיימת אופוזיציה אגרסיבית ביותר נגד שִלטונו של יצחק רבין , גם אם נשמעו (באיחור) כל מיני קריאות מצד הימין המתון לעבר הימין הקיצוני , "הם זה לא אנחנו". בעת הפגנות הימין נטמעו אנשיהם זה זה מבלי יכולת להבחין ולזהות מי הוא מה . הימין הקיצוני , האלים והמאיים , וההרסני שימש פלטפורמה לגוש הימין בכללו כדי לסלול את הדרך לשלטון . אנשיו ביקשו להסיר בכוח הזרוע את הנֵּזֶר וְהַאֶצְעָדָה מבֵּן הַמַלְכוּת הנבחר יצחק רבין ז"ל כדי להעבירם ליריבו בנימין נתניהו שאיננו בוחל בשום אמצעי כדי להשיגם . מביש . אני מתנגד מכל וכול לאישיותו ולאופיו של בנימין נתניהו ול- הופעותיו של ראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו באסיפות ובטקסי הזיכרון לזכרו של הקברניט שנרצח . לא נראה לי כאזרח מן השורה שמי שיצחק רבין הגדיר אותו בחייו "צָבוּעַ" הוא זה שיקונן על קברו ויזיל דִּמְעוֹת תַּנִּין , גם אם הוא ראש ממשלה מכהן .

ב- 4 בנובמבר 2015 ימלאו 20 (עשרים) שנים לרצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל בכיכר העיר בתל אביב . העליתי לדיון את אותם הפוסטים המורכבים והארוכים שנכתבו בזמנו אודות הרצח : הראשון נקרא : "אחרי רצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין. החיים היו חזקים מהמתים" . השני נקרא : "יצחק רבין בֵּן הַמַלְכוּת נָפַל . הַנֵּזֶר וְהַאֶצְעָדָה נגזלו ממנו" . הפוסטים ההם מבוססים בחלקם על פרולוג חלקים א' ו- ב' של סדרת הספרים רחבת ההיקף שקרויה "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה" . ראה להלן את השערים הקדמיים והאחוריים של הספרים פרולוג א' ופרולוג ב' שחקרתי וכתבתי .

revolution 1

טקסט מסמך : השער הקדמי של פרולוג חלק א' : "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה". (ארכיון יואש אלרואי . כל נזכויות שמורות) .

revolution 2

טקסט מסמך : השער האחורי של פרולוג חלק א' : "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה". (ארכיון יואש אלרואי . כל נזכויות שמורות) . 

טקסט מסמך : השער הקדמי של פרולוג חלק ב' : "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה" . רצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין בכיכר מלכי ישראל בתל אביב , במוצ"ש – 4 בנובמבר 1995 (מנקודת מבטן של מצלמות ערוץ 1 וערוץ 2 שלא היו שָם) .

טקסט מסמך : השער האחורי של פרולוג חלק ב' : "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה". רצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין בכיכר מלכי ישראל בתל אביב , במוצ"ש – 4 בנובמבר 1995 (מנקודת מבטן של מצלמות ערוץ 1 וערוץ 2 שלא היו שָם).

משנתו המדינית של בנימין נתניהו ומנהיגותו הביטחונית היא עניין אחד ונתונה לוויכוח . איכות אופיו כמנהיג של אומה שלמה הוא עסק אחר לגמרי . מדובר במסית , מדיח , ו- סכסכן .

שלשום אירחה רינה מצליח (מראיינת משעממת , נעדרת חדות , שנינות , ועומק , וגם חסרה כל נוכחות טלוויזיונית) בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 את ראש הממשלה בנימין נתניהו . כמובן שמנהיג האומה החל במסע הסתה והדחה , ואמר , "כשרציתי לבנות שכונות יהודיות בירושלים , בוז'י הרצוג וציפי לבני התנגדו ולא תמכו…אני רוצה את ירושלים מאוחדת אבל הם בוז'י הרצוג וציפי לבני רוצים לחלק את בירת ישראל…" . גב' רינה מצליח מפקירה את מסך ערוץ 2 לטובת בנימין נתניהו ואיננה קוטעת אותו . ראש הממשלה הפלגן והמסית מדבר כמובן רק נגד המחנה הציוני וכשאפשר גם נגד איראן ו- אבו מאזן . אולם שום מילה על הסוציולוגיה הלאומית של מדינת ישראל , שום מילה על כלכלה לאומית , שום מילה על דיור לאומי , שום מילה על יוקר המחיה , שום מילה על בנקים ו- אילי ההון , שום מילה על השגת דרך לברית עתידית מושלמת עם האזרחים הערביים של מדינת ישראל , שום מילה על עתיד הנוער הישראלי ואודות עשרות אלפי אזרחים ישראליים צעירים שהם ומשפחותיהם נטשו זה את המדינה מפני שלא יכלו להתפרנס כאן בכבוד . מדובר בראש ממשלה בעייתי ועלוב . פלגן , מדיח , ומסית . בנימין נתניהו מסוכן מפני שהוא משקר ללא אבחנה כאילו באקראי . כשצריך הוא עושה זאת גם ביודעין . הוא מספר כלהלן : "את ביצוע ההתנתקות של אלפי תושבי ההתנחלויות הישראליות ברצועת עזה , מבצע שהחל ב- 15 באוגוסט 2005 , ביצעה מפלגת "קדימה" . זה לא נכון . את ההתנקות ביצעה מפלגת "הליכוד" בראשות אריאל אריק שרון ובנימין נתניהו היה חבר באותה מפלגת "הליכוד" ההיא . מפלגת "קדימה" הוקמה מאוחר יותר בחודש נובמבר 2005 , לאחר ביצוע ההתנתקות . ראש הממשלה בנימין נתניהו בנימין נתניהו איננו מהסס לשקר למען צרכיו הפוליטיים . בריאיון רדיו שהעניק ל- "רדיו דרום" רימה שוב את מאזיניו וסיפר להם , "כי הוא מצפה משותפיו הטבעיים משה כחלון ויאיר לפיד להודיע על תמיכה במועמדותו לראשות הממשלה" . זאת איננה פליטת פה מקרית .זהו בלוף מתוכנן .

זוטא 2 : יצחק "בוז'י" הרצוג יו"ר מפלגת "המחנה הציוני". 

הופעתו של בוז'י הרצוג שלשום באולפן "פגוש את העיתונות" של ערוץ 2 אצל רינה מצליח התאפיינה בנסיקה והתרסקות בסיום , בעת העימות ראש בראש האקראי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו (התראיין מירושלים ולא היה נוכח באולפן) . בנימין נתניהו חזר על המנטרה והודיע כי הוא ישמור על אחדות ירושלים . בוז'י הרצוג בעל הקול הצווחני הגבוה נגרר והכריז מולו קבל עם ועלם , "כי הוא כראש המחנה הציוני ישמור  על נתניהו מאוחדת". פליטת פה פרוידיאנית חסרת כל פשר, היגיון , והסבר . הוא אפילו לא חש בטעותו המרה ו- לא תיקן את עצמו . גם המנחה המשעממת והישנונית גב' רינה מצליח בעלת קול הרוטיני והאפרורי האנטי רדיופוני , לא שמה לב לשגיאה המטופשת של בוז'י הרצוג . כיצד מתרחשת טעות פרוידיאנית כזאת…??? מאות אלפי צופי ערוץ 2 הוכו בתדהמה נוכח הטעות הפרוידיאנית של בוז'י הרצוג מבלי שהוא מתקן את עצמו . רק ביבי נתניהו גיחך בלגלוג בזווית פיו . בוז'י הרצוג נזכר לסנן משהו אודות הזנחת תכנון הדיור הלאומי ע"י בנימין נתניהו , הטיח בפניו אשמה מגומגמת , ועזב את אולפן ערוץ 2 . למשך כמה דקות בסיום המפגש עם רינה מצליח הרגו המצלמות והמיקרופונים של ערוץ 2 את בוז'י הרצוג . הוא נראה מבולבל וחסר ישע לגמרי . אם כך אני הולך לתת את קולי ב- 17 במארס 2015 למנהיגה הפוליטית האנמית שלי ונטולת הכריזמה , זהבה גלאון .

זוטא 3 : רינה מצליח אשת ערוץ 2 ב-"פגוש את העיתונות".

אינני כופר בזכותה של רינה מצליח להיכנס לנעליים גדולות של המגישה, מנחה, והמובילה של התוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 . רצונה – כבודה . אולם היא איננה אשת טלוויזיה . מדובר במראיינת כושלת , מנומנמת , בלתי עירנית , בעלת תגובה איטית , לא חדה , נעדרת שנינות , ומעוררת גיחוך . אפוא היא ואפוא האיכות של יונית לוי ? אפוא היא ואפוא הפוטנציאל של דנה ווייס ? אנוכי כופר ברצונה של חברת החדשות של ערוץ 2 להציב מישהי בלתי מוכשרת בעליל בקדמת חלון הראווה שלו . עומס הראיונות הפוליטיים שניהלה רינה מצליח שלשום (שבת – 14 במארס 2015) היה כבד מידי והותיר את כתפיה שחוחות . אפוא רוני דניאל ? אפוא אמנון אברמוביץ' ? אפוא אהוד יערי ? אפוא עמית סגל ? כל אחד מהם יכול לעשות את עבודה פי אלף טובה יותר מרינה מצליח , וודאי יונית לוי ודָנָה ווייס .

matsliah 1

טקסט תמונה : ינואר 1988 . מערכת הטלוויזיה הישראלית הציבורית בקרייה בתל אביב . זוהי גב' רינה מצליח בעת Screen test שערכתי כדי למצוא מחליפה ראויה לאורלי יניב . לא נזקקתי למאמץ גדול כדי לראות מייד שרינה מצליח השאפתנית נעדרת כל כישורים להוביל תוכנית עיתונאית טלוויזיונית. במקומה נבחרה לתפקיד מגישת תוכניות הספורט בטלוויזיה הישראלית הציבורית ב- 1988 , מרב מיכאלי (היום ח"כ מטעם "המחנה הציוני") , והיא החליפה את אורלי יניב . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) . 

זוטא 4 : יעל דן אשת רדיו גלי צה"ל.

הקשבתי לריאיון סרק שניהלה אתמול יעל דן עם העיתונאי אראל סגל מ- "מקור ראשון" (עיתון ש- ממומן ע"י שלדון אריסון) . זכותו של אראל סגל להכריז על עצמו כעיתונאי – יומרנית . הוא עיתונאי אבל לא על פי הקריטריונים שאני מכיר . הוא מתחזה ו- איננו מתקרב בשום אופן לרמתו ודרגתו של העיתונאי נחום ברנע מ- "ידיעות אחרונות" . אראל סגל מתנסח בכבדות וכותב משעמם . זכורות הופעותיו חסרות החיוניות בפנל הפרשנים של התוכנית "משחק השבת" בערוץ 55 בכבלים . (אפוא הוא אראל סגל ואפוא סימה קדמון למשל ? אפוא הוא אראל סגל ואפוא מאיר שלו ? אפוא הוא אראל סגל ויוסי ורטר מ- "הארץ" ?) . זכותו של הקולגה שלו שלום ירושלמי (מרואיין נוסף אצל יעל דן) להתחנף ולהחמיא לרינה מצליח המגוחכת ולשבח את עבודה ב- "פגוש את העיתונות" . אולם אין זאת פריבילגיה של יעל דן לנהל רב שיח מרובע כל כך מגוחך . אראל סגל סיפר למאזיני רדיו גלי צה"ל כי כל התקשורת במדינת ישראל קשרה קשר וגמרה אומר להפיל את בנימין נתניהו ולסלק אותו מכס ראש הממשלה . בקול נרגש ו- נאנק , ו- ייסר את עצמו ואת שומעיו בהכללה , "מדובר בעיתונות ישראלית על כל גווניה , מוטית וחד צדדית לרעת בנימין נתניהו…הציבור יפסיק להאמין לנו" . כמובן שמדובר בדיווח מוכלל ו- לא נכון . אינני מאמין לעיתונאי אראל סגל לפני קמפיין הבחירות ואמשיך להאמין לנחום ברנע גם אחרי הבחירות . אראל סגל מדקלם הכללות אולם המנחה יעל דן איננה מהסה אותו ולא מתריסה כלפיו אלא מאפשרת לו למסור מידע לא נכון למאזיני גלי צה"ל . לבסוף מצטרף לרב שיח איש ערוץ 10 רביב דרוקר , מרגיע את המצב , וסותר את אראל סגל . זאת לא הייתה אתמול שעתה היפה של יעל דן שנחשפה לפתע כ- שטחית ו- פתטית .

זוטא 5 : יאיר לפיד יו"ר יש עתיד.

מדובר בפוליטיקאי שיודע להתנסח במהירות עצומה וברהיטות אולם פער עצום מפריד בין מחשבתו הפוליטית ורעיונותיו לבין יכולת הביצוע שלו ומימוש מחשבותיו . התברר שכ- שר אוצר בילף במידה רבה את בוחריו . זה נכון שהוא תמיד נראה כשְרִירָן שמצטלם בבגדים שחורים אולם המצלמה חושפת אותו כאיש נמוך קומה . הסקרים מוכיחים כי יאיר לפיד עומד לאבד % 40 – % 30 ממחלפותיו אולם עדיין יש לו העוז להציג את עצמו כמנצח . בדיבורים הוא חזק .

זוטא 6 : ערוץ 1 ומכבי ת"א מול "גב האומה". ליאור שליין. 

ערוץ 1 שידר ישיר אמש (יום ראשון – 15 במארס 2015) את משחק הכדור סל המרכזי בליגת העל מכבי ת"א – הפועל אילת 86 : 68 וצבר רייטינג מזערי של 3.2% בלבד . התוכנית המצוינת עבת הרייטינג "גב האומה" בהובלת ליאור שליין (מדרוג של % 16.0 בערוץ 10 והתוכנית המגוחכת ה- "המתנחל" בראשות חנוך דאום (% 11.5 גם בערוץ 10) – אמש (יום ראשון – 15 במארס 2015) מוטטו את שידור הכדורסל של ערוץ 1 בהובלת אורי לוי וגור שלף . ליאור שליין משמו ומעלה אירח אֶמֶש (יום ראשון – 15 במארס 2015) בתוכניתו "גב האומה" את מגישת החדשות של ערוץ 10 תמר איש שלום , מי שמצטיירת כ- יָפָה יותר משְנוּנָה. אני תמה לדעת מתי יזמן ליאור שליין ל- "גב האומה" מישהו שהוא שנון , חד, כריזמטי, ויותר מהיר תגובה טלוויזיוני ממנו , נאמר מישהו בדמותם של המנוחים ג'ורג' ברנארד שו ו/או ג'וני קארסון, ו/או ייבדל לחיים ארוכים מר אלכס אנסקי . ליאור שליין איננו כזה מוכשר אולם בחברת גורי אלפי , אורנה בנאי , ועינב גלילי הוא מצטייר כ- גאון טלוויזיוני . שידור הכדורסל דַל המִדְרוּג קיזז יותר מ- 200000 (מאתיים אלף) שקל מקופתו הדלה של ערוץ 1 . מכבי ת"א מצטיירת כשועל באירופה ואריה בישראל . היא מביסה ללא תנאי את הפועל אילת בראשות המאמן האפרורי ו- נטול כריזמה אריק שיבק (החליף לאחרונה בהצלחה חלקית ביותר את דן שמיר) בתוצאה 86 : 68 . במהלך המשחק הגיע פער הנקודות בין שתי הקבוצות ל- 30 . אין תחרות . אין מאבק . אין מתח . אין דרמה . אין כלום . טקסט השידור הישיר של ערוץ 1 וגוון קולו של צוות השידור משמעם כמו ההתמודדות שלא הייתה . הקלטתי את המשחק וצפיתי בו בחצות הלֵיל כשאני מוצא את עצמי עסוק במקביל בפתרון שתי חידות ה- "סודוקו" (קשה מאוד ו- קטלני) שהופיעו במוסף המשבצת של "מעריב" מיום שישי – 13 במארס 2015) .

yoash 14

טקסט מסמך : מוסף "המשבצת" של העיתון "מעריב" מיום שישי – 13 במארס 2015 . אלו שני הפתרונות שלי לשתי חידות ה- "סודוקו" , קשה מאוד וקטלני כפי שהתפרסמו ב- "משבצת" . העיסוק בפתרון ה- "סודוקו" הפיג את השעמום מהשידור הישיר של אורי לוי וגור שלף ומהשעמום של התחרות עצמה. (באדיבות "מעריב").

זוטא 7 : ראש הממשלה לשעבר הנשיא לשעבר שמעון פרס וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק שיווקו הודעות תמיכה ב- בוז'י הרצוג ובמחנה הציוני לקראת הבחירות ביום שלישי – 17 במארס 2015.

לא בטוח שזה יעזור. אולי אפילו יזיק. 

סוף פוסט מס' 484. הועלה לאוויר ביום שני – 16 במארס 2015.


תגובות

פוסט מס' 484. זוּטוֹת (3). פוסט מס' 484. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שני – 16 במארס 2015. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>