פוסט מס' 771. אנשים ו- ערכים, ו/או ערכים ו- אנשים. כל ניסוח טוב. פוסט מס' 771. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שישי – 19 באוקטובר 2018.כלליראשי

הפוסט מס' 771.

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים.

הערה 2 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי ו/או פרסום אישי.

הערה 3 : חלק מהפוסטים שבים ומתעדכנים מעת לעת על פי הצורך.

הערה 4 : הבלוג מוענק לפי שָעָה ב- חִינָם לקוראים.

הערה 5 : כמות המתעניינים, הנכנסים, והקוראים את הבלוג yoashtvblog.co.il נעה סביב 3/4 מיליון ברוטו.

————————————————————————————————

פוסט חדש מס' 771 : הועלה לאוויר ביום שישי – 19 באוקטובר 2018.

————————————————————————————————

פוסט מס' 771. אנשים ו-ערכים, ו/או ערכים ו- אנשים. כל ניסוח טוב. פוסט מס' 770. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שישי-19 באוקטובר 2018.

טקסט תמונה : 2003 – 2002. אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור. נטשתי בטריקת דלת לאחר שממשלת ישראל בראשות אריאל שרון מינתה במארס 2002 את יוסף בר-אל ל- מ"מ מנכ"ל רשות השידור במקום המנכ"ל הזמני רן גלינקא שהודח, ואח"כ העניקה לו ליוסף בר-אל ב- 2 ביוני 2002 מינוי של קבע לתקופה של חמש שנים. המינוי הרָם התגלה באיחור רָב כמופרך לחלוטין. לשידור הציבורי נגרמו כבר בשלוש השנים הללו נזקים בלתי הפיכים. מנהיגות טְמֵאָה ומוּסָר יָרוּד, עלוב, ו- מלוכלך טינפו את כתליו של השידור הציבורי. לא היה ניתן עוד להסיר את הכתמים השחורים משחור. היה צורך להפיל את העמודים ולבנות תחתיהם חדשים, נקיים, וצחורים. ממשלת ישראל התעוררה מאוחר מידי. רק בחלוף שלוש שנים מאז מינויו הכושל והמופרך, ב- 2 במאי 2005, התעשתה אותה הממשלה ואותו ראש הממשלה אריאל שרון שהעניקו שלוש שנים קודם לכן ב- 2 ביוני 2002 ל- יוסף בר-אל את מינוי הקבע של מנכ"ל רשות השידור, והציבו אותו בפסגת השידור הציבורי של מדינת ישראל לתקופה של 5 שנים עד חודש יוני של 2007. יוסף בר-אל המנכ"ל המושחת של רשות השידור ומעניק שוחד מסך, לא הגיע ליעד הסופי. כאמור, ממשלת ישראל בתמיכתו של היועץ המשפטי שלה עו"ד מֶנִי מָזוּז נִטְרֶלָה ו- הדיחה את האיש המֵבִיש הַלָזֶה בבושת פנים (גם אם באיחור רב) לפינה אפלולית בירכתי ההיסטוריה הארוכה של השידור הציבורי ז"ל ההוא ש- מעד. יוסף בר-אל הִמְעִיד את רשות השידור ומוטט אותו. ב- 2002 החלה הספירה לאחור. ב- 2017 היא הסתיימה. רשות השידור קרסה ונקברה תחת הריסותיה והפכה ל- ז"ל. על חורבותיה קם תאגיד השידור הציבורי החדש "כאן". בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל ובפעם הראשונה בתולדות רשות השידור הודח מנכ"ל רשות שידור פעיל מכהן. יוסף בר-אל סוּלָק מהמִשְרָה הרָמָה בגין שחיתות ושוחד מסך והודח ל- קרן זווית לא חשובה, זניחה, בירכתי ההיסטוריה של השידור הציבורי. בפינה אפלולית שלה. הפרוטוקול הממשלתי ההוא אודות נסיבות פרשת הדחתו של מנכ"ל רשות השידור ע"י ממשלת ישראל ב- 2 במאי 2005, מפרט את הסיבות לסילוקו של אותו יוסף בר-אל ההוא, ו- מצוי על מדפי ארכיון הממשלה. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

פוסט מס' 771. אנשים ו-ערכים, ו/או ערכים ו- אנשים. כל ניסוח טוב. פוסט מס' 770. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שישי-19 באוקטובר 2018.

הקדמה.

רוח הסתיו הקרירה, החרישית, והנעימה שחולפת לה עכשיו במחצית חודש אוקטובר של שנת 2018 מבין חלונות ביתנו העתיק ברחוב אבן גבירול בצפון הישן של תל אביב ומנשבת בין כתלי הבית בתום הקיץ החם, הלח, והמהביל, מעניקה לי אושר ו- שלווה ו- מאריכה את חיי. אין עוד צורך במזגנים. לא הייתי מחליף את תל אביב בחודשי הסתיו ב- שוּם עיר אחרת בארץ וגם לא בעולם.

1. עונת ה- Euroleague של הכדורסל האירופי של עונת 2019 – 2018 ממשיכה לנוע קדימה. מכבי ת"א גברה בפודגוריצה בירת מונטנגרו במחזור השלישי של המִפְעַל על קבוצת בודצ'נוסט בתוצאה 78:68 (יום חמישי – 18 באוקטובר 2018. שידור ישיר Off tube יָרוּד, רָדוּד, ומשעמם ו- דַל מידע של ניב רסקין וגור שלף מהאולפן בהרצליה). היה מגוחך לראות שאנשי הטלוויזיה המונטנגרית עלומי שם מראיינים על הפרקט בפודגוריצה עבור צופי הטלוויזיה בארץ את נוון ספחיה וסקוטי ווילבקין ראיונות קצרצרים נטולי כל חשיבות עיתונאית רק כדי לצאת ידי חובתם במקום שניב רסקין ורותם ישראל יעשו זאת שם. בושה וחרפה. עסק עלוב. טלוויזיית Off tube מחורבנת. מגיע לי הרבה יותר.  

לא ראיתי את המשחק הנ"ל ולא הקשבתי ל- תמלילי ה- Off tube של ניב רסקין וגור שלף. בעצם צפיתי רק בראשיתו. התנתקתי מהמסך לאחר שראיתי את תמונות הלוויין הראשונות שמקורן ב- פודגוריצה בירת מדינת מונטנגרו מגיחות ונוחתות בסלון ביתי ברחוב אבן גבירול בצפון הישן של תל אביב. זאת הייתה הסיבה הראשונה לאיפול המוניטור והתנתקותי מהמסך. כותרת תמונות הלוויין הראשונות הללו בישרו לי כי בחמישייה הפותחת של מכבי ת"א אין אפילו שחקן ישראלי אחד. כולם אמריקניים. קבוצת הכדורסל של מכבי ארה"ב / תל אביב בהרכבה זה לא מעניינת אותי. גם לא את זְקֵנְתִי.

טקסט תמונה : זאת לא טעות. המצלמה איננה משקרת. זוהי באמת קבוצת הכדורסל הישראלית שקוראים לה בשפה העברית מכבי ת"א אולם חמשת השחקנים בתמונת ה- Video הזאת הם אמריקניים שאינם מדברים כלל את שפתנו. הם שכירים שמשחקים במכבי ת"א תמורת ממון ולא ב- עבור סמל המועדון. התמונה צולמה בערבו של יום חמישי – 18 באוקטובר 2018 ב- היכל הכדורסל המקומי של קבוצת בודצ'נוסט ב- פודגוריצה בירת מונטנגרו דקות ספורות בטרם שריקת הפתיחה למשחק בודצ'נוסט – מכבי ת"א במסגרת המחזור ה- 3 של ה- Euroleague בעונת 2019 – 2018. תיעוד דיראון : זאת החמישייה הפותחת של מכבי ת"א. כולם אמריקניים. אין שָם אף שחקן ישראלי ו- לוּ אחד. קבוצת הכדורסל מכבי אמריקה / תל אביב בהרכבה זה ללא שחקנים ישראליים לא מעניינת אותי וגם לא את זקנתי. זאת הייתה הסיבה הראשונה לכיבוי המוניטור והתנתקותי מהמסך. ש- יבוּשַם לשמעון מזרחי חתן פרס ישראל וחבריו שכך הם מנהלים את המועדון שלהם. הכדורסל הישראלי האיכותי והמקורי כפי שהיכרנו אותו פעם, איננו עוד. מה הפלא שנבחרת ישראל הנוכחית תחת שרביטו של המאמן הלאומי עודד קטש כשלה להעפיל לטורניר אליפות העולם בכדורסל שתיערך בקיץ 2019 בסין. האמריקניזציה כילתה וממשיכה לכלות כאן כל חלקת כדורסל ישראלי אותנטי. האמריקניזציה מכווצת כל תקווה ישראלית. האמריקניזציה גזרה וגוזרת כיליון על עתודת הכדורסל הצעירה של מדינת ישראל בשנים הבאות. (צילום ב- iphone. באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים).

טקסט תמונה : יום חמישי – 18 באוקטובר 2018. הנהלת ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים שורקת צפצוף ארוך בעל צליל Off tube בפרהסיה על צופיה. תצלום ה- Long shot הזה משקיף על היכל הכדורסל של קבוצת בודצ'נוסט ב- פודגוריצה בירת מדינת מונטנגרו דקות ספורות בטרם שריקת הפתיחה למשחק בודצ'נוסט – מכבי ת"א במסגרת המחזור ה- 3 של ה- Euroleague בעונת 2019 – 2018. תוכנו של ה- Super imposing שמופיע בצד ימין של תחתית מסך הטלוויזיה של כל צופה בסלון ביתו, מבשר דיראון : ה- Originate מחזיק זכויות השידורים הבלעדיות של משחקי מכבי ארה"ב / תל אביב מודיע לצופיו באמצעות הכתובית הזאת כי הוא משאיר בארץ את שני העיתונאים – השדרנים שלו ניב רסקין וגור שלף, ולכן הם משדרים את ההתמודדות הזאת Off tube מהאולפן בהרצליה (במקום לטוּס למקום התרחשות האירוע בפודגוריצה בירת מונטנגרו). בושה וחרפה. אינני משלם לערוץ הספורט מס' 55 בכבלים עבור עיתונאות Off tube מחורבנת במקום להתייצב בשטח. זאת היא הסיבה השנייה מדוע נעלתי את המוניטור שלי והתנתקתי מהמסך. הנהלת ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים (המיר לאחרונה את שמו ל- "ערוץ הספורט של ישראל") עושה צחוק מציבור צופיה המממנים את פעולותיה במיטב כספם. ההנהלה הזאת גורפת הון עתק מ- מינויי YES, וחוסכת את ממונה על גבם של המינויים. ההנהלה הזאת מעדיפה להעתיק מהמסך על פני עיתונאות שטח, והופכת את צוות השידור ה- Off tube שלה ניב רסקין וגור שלף, ל- משת"פים. הראיונות הקצרצרים והמגוחכים שמנהלת הטלוויזיה המונטנגרית (במקום אנשי ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים) עם גיבורי העלילה כמו המאמן נוון ספחיה וסקוטי ווילבקין, בבחינת לקט תגובות, הם תת רמה עיתונאית שאינם ראויים כלל לביקורת מפני שהם מתחת לכל ביקורת. עסק עלוב. (צילום ב- iphone. באדיבות ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים).    

2. מה הייתה הסיבה להתמוטטותו הטכנולוגית המוחלטת במשך כ- 1/4 שעה של ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים בתום השידור הישיר מאתונה של משחק הכדורסל מאתונה פאנאתאנאייקוס – מכבי ת"א 85:89 במחזור הראשון של ה- Euroleague של עונת 2019 – 2018 (יום חמישי – 11 באוקטובר 2018), ובטרם עריכת הראיונות שקיים ניב רסקין על פרקט הזירה היוונית באתונה עם מאמן מכבי ת"א הקרואטי נוון ספחיה ועם רכז המשחק של הקבוצה האמריקני סקוטי ווילבקין…??? מה היו הסיבות לכשל ולברדק התקשורתי הממושך שהתנהל ב- "אוויר" של  ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים לעיניהם המשתאות של צופיהם…???

עד לרגע זה טרם קיבלתי תשובה וגם לא התנצלות.

3. ההיסטוריה התנ"כית הגלובאלית אודות בנייתו ונפילתו של "מגדל בבל" (ספר "בראשית" פרק י"א) היא דיווח אמת וסיפור כֵּן ומדויק שהתחולל פעם בהיסטוריה העתיקה של המזרח התיכון, ואומנם התרחש. אנשים – מדענים חכמים מידַי, נבונים מידַי, סקרנים מידַי, חוקרים מידַי, ושאפתנים מידַי – שחיפשו שלֵמוּת וביקשו להגיע לשמיים בעת ההיא לפני אלפי שנים, פגמו בטבע האלוהי, והביאו לבסוף לקריסתו של המגדל האמביציוזי ועמו הרס האנושות העתיקה ההיא. היה צריך אז להתחיל את הכל מההתחלה. עכשיו ההיסטוריה התנ"כית סבה על צירה. האנושות המודרנית החכמה והידענית של ה- 120 וה- 121 עושה כל מאמץ לחקור ולחפש כל דרך, שביל, ומשעול כדי ל- הגיע לכליל האושר, העושר, השלֵמוּת, הרווחה, והנוחיות, ובדרך לכַלוֹת את עצמה, ואולי היא תידרש שוב כמו בעידן "מגדל בבל" להתחיל את הכּל מחָדָש.

טקסט מסמך (1) : פרק י"א של ספר "בראשית" בתנ"ך. סיפור "מגדל בבל". בורא העולם התערב במעשיה של אנושות סקרנית מידי ושאפתנית מידי, והודיע לה, עד כאן.

טקסט מסמך (2) : ראשית פרק י"א של ספר "בראשית" בתנ"ך. סיפור "מגדל בבל". בורא העולם התערב במעשיה של אנושות סקרנית מידי ושאפתנית מידי, והודיע לה חד משמעית, עד כאן (!).

טקסט תמונה : מלאכת הבניין של "מגדל בבל" בימים ההם היה שיא הסקרנות, השאפתנות, והידע הטכנולוגי שאִפיינו החזון האנושי העתיק ההוא כפי שהוא מסופר ובא לידי ביטוי בפסוק מס' 4 בפרק י"א בספר "בראשית", כלהלן : "…ויאמרו, הבה נבנה לנו עיר ומגדל וראשו בשמיים ונעשה לנו שֵם פן נפוּץ על פני כל הארץ…". ציור ההאנשה של "מגדל בבל" פרי מכחולו של הצייר הצרפתי גוסטאב דורה ב- מאה התשע עשרה.

הריאיון המדעי המעניין והמרתק שניהל השבוע ערן סיקורל (עיתונאי מעולה) ברשת ב' של רדיו תאגיד "כאן" עם פרופסור גב' טובה פנסטר ראש החוג לגיאוגרפיה וסביבת האדם באוניברסיטת ת"א, יחדיו עם הפוסט שפרסם צפריר רינת השבוע ב- עיתון "הָאָרֶץ" אודות סכנת קיומו של כדור הארץ בגלל ה- התחממות הגלובאלית והחוכמה האנושית שאיננה יודעת גבולות על מנת לנצל לטובתה את מכמני האנרגיה של הטבע עד תומם, החזירו אותי באחת לסיפורו של העיתונאי התנ"כי ההוא שדיווח לכולנו אודות התמוטטותו וקריסתו לבסוף של מגדל בבל. זאת לא הייתה יד המקרה. זאת הייתה ידו הנטויה של הטבע האלוהי. אין צורך להרבות כאן במילים ותיאורים. דו"ח דַּקְדְּקָנִי של האו"ם מחודש ספטמבר של 2018 קובע מפורשות כי פליטת גָז החממה פחמן דו חמצני (CO2) בכמויות פנטסטיות במשך עשרות שנים ע"י תעשיות טכנולוגיות מפותחות ועתירות ידע הפרוסות לאורכו ורוחבו של הגלובוס, תגרום להתחממות כדור הארץ במעלה וחצי עד 2030. התחממות כדור הארץ במעלה וחצי (בשל מעשה ידי האדם הנבון) מסכנת את קיום כלל האנושות. היובש ש- יִיוָוצֵר לא יותיר מי שתייה מתוקים לכל היקום והשְרֵפוֹת יְכָלוּ את העצים ואת הירק, ויהפכו בסופו של דבר את רגבי האדמה לבלתי פוריים. לא יוותר אוֹכֶל כדי ל- כַלְכֵּל 9 – 8 מיליארד בני אדם. האנושות המודרנית החכמה מכלה את עצמה ביודעין, בשיטתיות, בהדרגה, והתמדה, ועומדת בפני פשיטת רגל. האנושות המודרנית מוּעֶדֶת ל- גווע אם לא תתגייס במהרה להציל את עצמה מעצמה. סיפור התמוטטותו של "מגדל בבל" וחלומה הנגוז של האנושות העתיקה ההיא הסקרנית והאמביציוזית להגיע ללב השמיים הוא סיפור מדהים. סיפור אמת. כלל לא קיימת כאן השאלה האם האירוע ההוא של התמוטטות "מגדל בבל" באמת התרחש. השאלה היא האם הוא ישמש עכשיו שיעור ו- לֶקַח לאנשי הַעוֹלָם הַזֶה בני דורנו.

4. מעשיה ומאמציה של יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו גב' יוליה שמאלוב – ברקוביץ' אשת הליכוד לקעקע, לסגור, ולחנוק את ערוץ 10 למוות – ראויים לכל גנאי.

האם מדובר במישהי שהיא באמת מנהיגת שידור מקצוענית ובאמת בעלת יושרה ומצפון ? ו/או שמא בסרח עודף, במישהי פוליטית שקוראים לה יוליה שמאלוב – ברקוביץ', והיא בכלל שליחתו בפועל ועוֹשָה דברו של של ראש הממשלה בנימין נתניהו ? בכל מקרה מדובר במעשה נוֹאָל ונבזי של שליט המדינה כלפי אנשי ערוץ 10, מעשה חרפה שאין לו כל הצדקה. בלתי מתקבל על הדעת. האזנתי לטענותיה הַכֵּנוֹת של אושרת קוטלר אשת ערוץ 10 אצל שדרני רדיו גלי צה"ל רינו צרור ויעל דן נגד מהלכיה המלוכלכים והעלובים של יוליה שמאלוב – ברקוביץ'. אפשר היה לשמוע את ייאושה המר בעוד חֶרֶב יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו נחה על צווארה. אושרת קוטלר אמרה בדם ליבה, "…OK יוליה שמאלוב – ברקוביץ' תקטלי אותי כבר אולם אל תמשכי ואל תשאירי את הלא נודע בחלל האוויר כאילו זאת נורמה…מדובר במאות עובדים שחוששים לגורלם…"אני מבין ל- ליבה של אושרת קוטלר. לִבִּי שֶלִי עמה. אני מאמין לטענותיה הכנות נגד יוליה שמאלוב – ברקוביץ'. אושרת קוטלר צודקת לחלוטין ב- % 100. אני רושם כאן גם את אותה ההתייחסות הנ"ל שלי לשיחה שניהל איש ערוץ 10 מתן חודורוב עם אותה יוליה שמאלוב – ברקוביץ' יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. מתן חודורוב צודק. יוליה שמאלוב – ברקוביץ' היא עסקנית פוליטית שעושה את החשבון הפוליטי האישי שלה כשהיא מחזיקה ב- דוֹקְרָן ביד ימין שלה, ולא את טובתה של מדינה חופשית ודמוקרטית שקוראים לה ישראל.

5. מודי בר און איש ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים. מדובר ברשת טלוויזיה עשירה שמחזיקה בידיה זכויות שידורים בלעדיות חשובות אולם סך העיתונאות שלה דלה, סטגנאטית, ונטולת יוזמה ויכולות.  

מגיעות אלי תגובות של קוראים אודות התנהגותו הפסולה של מודי בר און משפסע אז באולפן בהרצליה מאחורי גבם של שני פרשניו אלי גוטמן ועומרי אפק. אני עוזב את זה. זה מאחוריי. ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים שהמיר את שמו ל- "ערוץ הספורט של ישראל" הוא ערוץ עשיר (מחזיק בזכויות השידורים בלעדיות של אירועים רבים בארץ ובעולם) וממשיך לשחק בפני צופיו כאילו גזירת ה- Off tube היא גזירה משמיים. מדובר בבלוף. מדובר בערוץ טלוויזיה בעל ממון שגם לעולם לא משוחח ואיננו מראיין (בחו"ל) את גיבורי העלילה שהוא קושר את גורלו בגורלה. לא בטרם תחילתה ולא בסיומה. ערוץ הספורט מס' 55 בכבלים מעולם לא הטיס את השלישייה נדב יעקובי + אבי מלר + רותם ישראל (עיתונאית עירנית ו- מעניינת וגם פוטוגנית) לחו"ל כדי למַסֵד למשל סדרה בה יראיינו אנשיהם עבור צופיהם במשך כ- "שעה אישית שלושה נגד אחד" את ליאו מסי, ואח"כ את כריסטיאנו רונאלדו, ואחריו את אנטואן גריזמן, וגם את קיליאן אמבפה, ואת ניימאר, וגנרלים אחרים בכדורגל הבינלאומי שחקנים ומאמנים. כפי שהוא מעולם לא הטיס ל- ארה"ב ל- NBA את ניב רסקין + גור שלף + שי האוזמן + מאיה רונן על מנת שיראיינו עבור צופיהם ב- "שעה אישית ארבעה נגד אחד" את גיבורי העלילה הראשיים, שחקנים ומאמנים בליגת הכדורסל הטובה בעולם, נתחיל מ- גולדן סטייט. בדיוק כפי ש- אותו "ערוץ הספורט של ישראל" לא הטיס מעולם את שדרני הטניס שלו לאירופה כדי לראיין עבור סדרה כזאת של "ספורטאי על" את נובאק דג'וקוביץ + רפאל נאדאל + רוג'ר פדרר. החבר'ה העשירים האלה מערוץ הספורט מס' 55 בכבלים הם גיבורים רק בארץ. באשר לאירועי חו"ל, הם נותרים אופטיובניקים שמעתיקים את האינפורמציה שלהם בארץ מהמוניטורים בהרצליה, ושווים ביכולתם העיתונאית בדומה ל- כל צופה רגיל שלהם שמשקיף על הנעשה ממוניטור הטלוויזיה המותקן בסלון ביתו הפרטי. רוש ולענה. מדהים אותי שכל השדרנים, הפרשנים, והעיתונאים בערוץ הספורט מס' 55 בכבלים, אנשים פחדנים נעדרי אומץ לב אזרחי מינימאלי ויושרה מינימאלית (ללא יוצא מן הכלל) ממלאים את פיהם מים נוכח אנשי הנהלתם הדלה הכופה עליהם את מלאכת ה- Off tube. עסק עלוב.

6. קרן מרציאנו מגישה, מנחה, ומראיינת בחברת החדשות המשותפת לערוצים 12 + 13, ניצבת בדרגה שלימה מעל שתי הקולגות שלה יונית לוי ודני קושמרו.

קרן מרציאנו היא מגישה, מנחה, ופרזנטורית טלוויזיונית מעולה, מעניינת, ו- טובה יותר בדרגה שלימה מיונית לוי ולבטח מ- דני קושמרו (נופל אין סוף פעמים ב- Back announcements שלו). היא הטובה ביותר שנראתה כאן בשנים האחרונות אולם נותרת לפי שעה מאחור. מישהו בחברת החדשות המשותפת של ערוצים 12 + 13 איננו מאפשר לה לפרוץ לקדמת הבימה ומחביא אותה מאחור. הנוכחות שלה מול מצלמות הטלוויזיה המילולית, שפת גופה, מימיקת פניה, יכולת ההתנסחות שלה, רהיטות דיבורה החסכוני, והקורקטיות שלה – מיטביים.

7. הילה אלרואי אשת ערוץ 10.

התאהבתי בעיתונאית ואשת הטלוויזיה הילה אלרואי בתום הקרנת סרטה התיעודי של הבימאית והעיתונאית מאיה איידן (אף היא אשת ערוץ 10) אודות התמודדותה הגלויה ואמיצת הלב של הילה אלרואי עם מחלת סרטן השד. הילה אלרואי היא לא רק אישה יפה. היא גיבורה.

8. נתן דטנר ואודיה קורן.

מעניין אותי בדרך כלל להקשיב לשיחת שניהם מידי יום שישי בשבוע ברדיו גלי צה"ל בין 13.00 ל- 14.00. מדובר בדו שיח (לעיתים פילוסופי) בענייני דיומא בתחומים שונים ורבים בחיינו שמושך אותי להאזין להם, גם מפני ששניהם אינם מתנשאים, הם מכבדים איש את רעהו ואת מאזיניהם, ו- מדברים אליהם ישיר ובפשטות בגובה העיניים, פלוס חוכמה וניסיון חיים.

9. מכבי ת"א מפסידה בשני משחקיה הראשונים בעונת ה- Euroleague של עונת 2019 – 2018 לפאנאתאנאייקוס היוונית (באתונה) ול- צסק"א מוסקבה (בהיכל הספורט ביד אליהו). וכעת מנצחת את בודצ'נוסט המונטנגרית. 

אשנה ואומר שוב : מעניין את זקנתי.

10. נגידת בנק ישראל הפורשת קרנית פלוג.

המדינה אמורה להצדיע לנגידת בנק ישראל המוכשרת, הידענית, המאופקת, הענווה והצנועה, ויישרת דרך גב' קרנית פלוג שמסיימת את תפקידה האחראי וכבד המשקל הנוגע לכלכלת ישראל בתום חמש שנים. קרנית פלוג, תבורכי (!).

11. עמיר פלג עיתונאי "ידיעות אחרונות".

חובה לקרוא מידי יום חמישי בשבוע את טורו של עמיר פלג שומר הסַף ב- "ידיעות אחרונות". יש לו מקלדת נהדרת והיגיון רווי יושרה.

12. האם הצהרתו של אריה ליבנת ב- 4 באוקטובר 2018 בעיתון "הארץ" אודות מאמן הכדורסל של קבוצת מכבי ראשל"צ צבי שרף, כי, "…גם היום, כנראה שכל מה שקבוצה צריכה זה צביקה שרף…", עדיין תקפה ב- 19 באוקטובר 2018 ? כזכור ה- מאמן המצ'ופר הזה ע"י אריה ליבנת הפסיד בשני המשחקים הראשונים של קבוצתו בליגת העל : בבית לנֵס ציונה (תחת שרביט האימון של נדב זילברשטיין) בתוצאה 90:84, ובחוץ ל- הפועל ירושלים (תחת שרביטו של המאמן עודד קטש) ספג תבוסה, 76:94.

טקסט מסמך : יום חמישי – 4 באוקטובר 2018. עיתון "הארץ". זוהי הכותרת ראשית המחמיאה, "…גם היום, כנראה שכל מה שקבוצה צריכה זה צביקה שרף…", כפי שהגה העיתונאי אריה ליבנת אודות שגשוגו המחודש של מאמן הכדורסל צבי שרף היום מאמנה של קבוצת מכבי ראשל"צ מחזיקת גביע "Winner" בכדורסל לשנת 2018. האם מדובר בכותרת עניינית ו/או רק רעשנית…? (באדיבות "הארץ" ומו"ל העיתון עמוס שוקן).

אריה ליבנת העניק קרדיט עצום לצבי שרף עוד בטרם החלו משחקי ליגת העל לעונת 2019 – 2018. זה נכון שהוא צבי שרף גבר עכשיו על מכבי ת"א והפועל ירושלים במסגרת תחרויות "גביע Winner" ואח"כ גם ניצח במשחק הגמר את הפועל באר שבע וזכה בבכורה, אולם מדובר יותר במשחקי מבחן והכנה מאשר במשחקים תחרותיים. עוד רָאֹה נִרְאֶה אם צבי שרף ראוי באמת לאשראי הנאה שהעניק לו אריה ליבנת, ו/או שמא הדבר נעשה בטרם עת ובהיסח הדעת. והנה, Sure enough : מכבי ראשל"צ מפסידה בביתה במחזור המשחקים הראשון של ליגת העל לקבוצת עירוני נס ציונה ביום ראשון בערב של 7 באוקטובר 2018, בתוצאה 90:84. מאמן עירוני נס ציונה נדב זילברשטיין מנצח במשחק חוץ את צבי שרף מאמן מכבי ראשל"צ. ואח"כ בא מאמן הפועל ירושלים עודד קטש ומביס אף הוא בארנה הירושלמית את אותו צבי שרף מאמן מכבי ראשל"צ בתוצאה 76:94 (שבת – 13 באוקטובר 2018). לפתע מתברר, ש- "…גם היום, כנראה שכל מה שקבוצה צריכה זה צביקה שרף…", היא כותרת ראוותנית יותר ממה שהיא מציאותית. "…עוד הדרך רָב – עוד רבה המלחמה…", אמר המשורר, והתכוון גם לצבי שרף מאמן קבוצת הכדורסל של מכבי ראשל"צ. נראה אותו ואת קבוצתו במשחק הבא שלהם נגד קבוצת עירוני נהריה (יום שני – 22 באוקטובר 2018).

13. נוצרו כאן בשנים האחרונות שתי מדינות : מדינת תל אביב ומדינת דרום ישראל של היישובים הישראליים ב- עוטף עזה.

לא לימדו אותי כאזרח ו- חייל כיצד להילחם נגד טרור. לימדו אותי איך להילחם נגד צבא סדיר. מאז מארס 2018 הצליח הטרור העזתי עז הפנים בראשות איסמעיל הנייה ו- יחיא סאנוואר להרים ראש ו- לשרוף באמצעות בלוני תבערה כ- 100000 (מאה אלף) דונם של שדות חקלאים פוריים מניבים דגן ותבואה. מאות אלפי אזרחים ישראליים השייכים ל- אוכלוסיית הדרום ישנים ב- ממ"דים (מרחב מוגן דירתי), שרויים תחת לחץ ביטחוני כבד, וחייבים להיות דרוכים ו- עֵירָנִיים כדי לשמוע במועד את אזעקות "צבע אדום", ולרוץ מייד ל- ממ"דים. במדינת תל אביב לעומת זאת הכל גן עדן. המסעדות, הפאבים, ובתי הקולנוע, פתוחים לכל דיכפין ו- מלאים עד אפס מקום. הלימודים של הטף, הילדים, והנוער בגנים ובבתי הספר מתקיימים כסדרם. מדינת ישראל ניצבת גם כעת מול מצב פוליטי וצבאי לא נוח נוכח פני רצועת עזה הטרוריסטית. זוהי עובדה אחת. העובדה השנייה היא שההנהגות המדינית והצבאית של מדינת ישראל אינן מסבירות לציבור האזרחים את המצב לאשורו ואת הפתרונות שהממשלה וצה"ל מחזיקים בידיהם כדי להילחם נגד הטרור העזתי. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נתפש כדברן גדול ולצדו רמטכ"ל צה"ל גדי אייזנקוט כ- הססן וחששן. אולי הם יודעים סודות שהציבור איננו יודע. מדיניות ההבלגה הממושכת ו- הבלתי מובנת שלהם מול טרור החמאס האנטישמי יוצרת בעל כורחה שתי מדינות : מדינת דרום ישראל ו-מדינת תל אביב. אינני זוכר שמישהו מבין המומחים סתר בשעתו את טיעוני הפוסט המעניין והמנומק ההוא שהעלתה לאוויר פרופסור דינה פורת, ואשר התפרסם ב- "הָאָרֶץ" ב- 3 באוגוסט 2014, וכותרתו "פניו האנטישמיות של החמאס". הנה תזכורת :

הייתה זאת אשת האקדמיה ההיסטוריונית פרופסור דינה פורת שהעלתה לראשונה לדיון ב-3 באוגוסט 2014 בעיתון "הָאָרֶץ" את הטיעונים והנימוקים בהם היא מאשימה את ארגון הטרור המסוכן "חמאס" באנטישמיות בעיצומו של מלחמת "צוּק אֵיתָן" בתאריכים 26.8.2014- 8.7.2014 העורך אלוף בן והמו"ל עמוס שוקן פרסמו את המאמר בעיתון "הָאָרֶץ".

טקסט מסמך : 3 באוגוסט 2014. עיתון "הארץ". בעת עיצומה של מלחמת "צוק איתן" מפרסמת פרופסור דינה פורת ב- "הָאָרֶץ" את הפוסט שלה שכותרתו "פניו האנטישמיות של החמאס". (באדיבות עיתון "הארץ" והמו"ל עמוס שוקן).

ארגון הטרור האנטישמי של חמאס בראשות איסמעיל הנייה ויחיא סאנוואר איננו נלחם נגד צה"ל אלא פועל נגד אוכלוסייה אזרחית ישראלית שלווה, זורע פחד ומטיל עליה אימה. מִשְנָת הטרור של החמאס הארור גורסת כי כדי להחליש את מדינת ישראל ולהוריד אותה על ברכיה אין כלל צורך להילחם בחיילי צבא ההגנה לישראל הניצבים בחזית, אלא יש לפגוע ולהרוג את אזרחי מדינת ישראל הנמצאים מאחור, ובכך להתיש לשבש חיש מהר את כלל אורחות חייה של כל מדינת ישראל. אין בכך כל רְבוּתָא ולא חידוש. זאת הייתה בדיוק גם דוקטרינה מלחמת הטרור ההרסנית של הפיהרר הגרמני אדולף היטלר משפתח ב- 1 בספטמבר 1939 במלחמת העולם ה- 2, בתחילה נגד פולין. אדולף היטלר גרס כי כדי להכניע את פולין החצופה, אין צורך להילחם נגד צבאה אלא נגד אזרחיה. פגיעה מסיבית קשה בערי פולין ותושביה תוריד מהר ובאופן אוטומטי את צבא פולין ממילא דַל על ברכיו. בתוך חמישה שבועות נקטלו יותר מ- 2.000000 (שני מיליון) אזרחים פולניים וגם חיילים. פולין נכנעה.

טקסט תמונה : ספטמבר 1939. מלחמת העולם ה- 2. ילד פולני בודד ועזוב יושב על חורבות ביתו ב- ווארשה שהופצצה מהאוויר ע"י חיל האוויר הגרמני ה- "לופטוואווה" ונהרסה עד היסוד. יותר מ- 2.000000 (שני מיליון) אזרחים פולניים נהרגו בתוך חמישה שבועות. דוקטרינת המלחמה הנבזית והמנוולת של פיהרר גרמניה הנאצית אדולף היטלר הייתה גלויה, מוחשית, וההפך מאבסטרקטית. אדולף היטלר טען והורה לצבאו כי יש לפגוע אנושות בעוצמה רבה קודם כל באזרחי מדינת האויב, ש- גרמניה וה- "וורמאכט" הגרמני הולכים להילחם נגדה, ולא בהכרח ב- ראשית ההתנגשות נגד צבאה. זריעת הרס עצום בקרב האוכלוסייה האזרחית ייצור מורל ירוד ו- יביא בסופו של דבר לכניעת צבאה. (סוכנויות)

זאת הייתה הדוקטרינה הצבאית של גדול הגנגסטרים הטרוריסטיים בהיסטוריה, אדולף היטלר. זאת הייתה גם דוקטרינת המלחמה בה השתמש אדולף היטלר במלחמה נגד בריטניה. צריך לפגוע ראשית דבר פגיעה אנושה בתושבי לונדון באמצעות הפצצות מהאוויר ע"י מטוסי ה- "לופטוואפה" (חיל האוויר הגרמני) בטרם פלישה לאיים הבריטיים. שום צבא איננו יכול להילחם כראוי בחזית כאשר אזרחיו נקטלים מאחור. שלטון הטרור של החמאס האנטישמי אימץ מזמן את דוקטרינת המלחמה הטרוריסטית של גרמניה הנאצית. לא צריך להילחם נגד צה"ל – צריך להילחם נגד אזרחי ישראל באשר הם ולהמאיס בהתמדה באמצעות רקטות וטילים את חייו של העם היושב בציון. זוהי גם דוקטרינת המלחמה של ארגון הטרור "חיזבאללה" היושב בלבנון בגבולה הצפוני של מדינת ישראל, וגם של רודן סוריה בשאר אסד. אין צורך להילחם בצה"ל. צריך להבריח את אוכלוסיית ישראל לממ"דים ולמקלטים עד שתישבר רוחם.

ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו וצה"ל בראשות הרמטכ"ל שלו רב אלוף גדי אייזנקוט משדרים לאומה הישראלית הססנות, תבוסתנות, ומורך לב מול הטרור הנבזי המתעצם מאז מארס 2018 של החמאס העזתי בראשות איסמעיל הנייה ויחיא סאנוואר. מדיניות מערכת ההסברה והתעמולה של מדינת ישראל החופשית והדמוקרטית נחשפת ונתפשת ע"י רבים מאזרחיה כ- אימפוטנטית ולא יעילה. הציבור הישראלי בדרום חש חשוף ולא מוגן, וגם מודאג מאוד. 100000 (מאה אלף) דונם של אדמה חקלאית מניבה יבול של יישובי וקיבוצי עוטף עזה לרבות חורשות רבות של עצים נשרפו מבלוני ועפיפוני האש והתבערה של טרור החמאס מאז מארס 2018 והיו כלא היו. משהו מאוד לא בסדר, לא הגיוני, תמוה, לא ברור, לא מוּבָן, ולא הָגוּן מתרחש כעֵת לנגד עינינו בגבולה של מדינת דרום ישראל. אנוכי מסייג את עצמי שוב : ייתכן וראש הממשלה בנימין נתניהו ורמטכ"ל צה"ל רב אלוף גדי אייזנקוט מחזיקים בידיהם מֵידָע ו- אינפורמציה מדינית – צבאית סודית, מגובה בכל מיני אופציות חובקות תבל, שלציבור הרגיל והפשוט בארץ אין לו צֵל של מושג. אולי. ייתכן.

אינני זוכר שמישהו הטיל דופי במדיניותם של גדולי הדמוקרטים בעולם החופשי ראש ממשלת אנגליה ווינסטון צ'רצ'יל ונשיא ארה"ב פרנקלין דילנו רוזוולט, שהחליטו להילחם מלחמת חורמה נגד גדול הטרוריסטים בהיסטוריה המודרנית הגרמני אדולף היטלר ולהכריע אותו גם באמצעות דוקטרינת המלחמה הטרוריסטית והנבזית שלו שהוא לא רק המציא אותה אלא הוציא אותה לפועל הלכה למעשה במלחמת העולם ה- 2, ושילם בגינה גם בדם גרמני בריבית דה ריבית. 9.000000 (תשעה מיליון) אזרחים וחיילים גרמניים נהרגו בשש שנות מלחמת העולם ה- 2 בין ספטמבר 1939 לאוגוסט 1945. שיאה של מלחמת העולם ה- 2 בין העולם החופשי לבין שתי המעצמות הטוטליטריות גרמניה ויפן, בה נקבע כי מטרות דוקטרינת המלחמה הממושכת איננה רק צבאיות, כלומר צבא תמורת מטרות צבאיות, אלא גם השמדת אזרחים תמורת השמדת אזרחים – היה ב- 6 וב- 8 באוגוסט 1945. נשיא ארה"ב הארי טרומן (ירש את כיסאו של הנשיא פרנקלין דילנו רוזוולט שמת ב- 12 באפריל 1945) ומטהו הצבאי החליטו אז לראשונה בהיסטוריה להשתמש בנשק לא קונבנציונלי לצורכי השמדה המונית כדי לקָצֵר את המלחמה נגד האויב היפני, למנוע לגמרי את פלישת צבא ארה"ב לאיי מדינת יפן שהייתה גוררת עמה מאות אלפים רבים של חיילים אמריקניים הרוגים, ופקדו על חיל האוויר שלהם להטיל שתי פצצות אטום על שתי ערים אזרחיות יפניות נטולות הגנה, הירושימה (6.8.1945) ו- נאגאסאקי (6.8.1945). דוקטרינת המלחמה של ארה"ב הדמוקרטית והחופשית נגד יפן הפשיסטית והטוטליטרית גרסה שיש לפגוע אנושות באזרחי יפן על מנת לשכנע את קיסר יפן הירואיטו וצבאו להיכנע. הפור נפל וחיל האוויר האמריקני הוריד שתי פצצות אטום, כל אחת שווה בעוצמתה ל- 20000 (עשרים אלף) טון ט.נ.ט. כאמור על הירושימה ונאגאסאקי. הירואיטו וממשלתו ומה שנשאר מצבא יפן, נכנעו. ב- 8 באוגוסט 1945 הסתיימה מלחמת העולם ה- 2. 65.000000 (שישים וחמישה מיליון) אזרחים וחיילים קיפדו את חייהם במהלך שֵש שנות המלחמה בין 1939 ל- 1945.

המצב הזה של היווצרות שתי מדינות בתוך מדינת ישראל, מדינת תל אביב ומדינת יישובי עוטף עזה הנאנקים שוּב תחת עול הטרור מאז מארס 2018 הוא בלתי נסבל, לא צודק, ולא הגון. שום מדינה בעולם הצבוע לא הייתה שוקטת על שמריה השעה ששדותיה החקלאים נשרפים בכמויות אדירות, עפיפוני תבערה ונפץ משייטים באופן חופשי בשמיה הריבוניים, וגדר הגבול המפרידה בין רצועת עזה לבין יישובי ישראל בעוטף עזה נפרצת שוב ושוב ע"י פורעי ושליחי איסמעיל הנייה ויחיא סאנוואר. ממשלת ישראל בראשות ראש ממשלתה בנימין נתניהו משדרת לאומה חולשה, הססנות, ומורך לב על חשבון אזרחי מדינת דרום ישראל. איזה מדינה בעולם הייתה עוברת לסדר היום לאחר שטיל אויב פגע בביתה של משפחה שלווה שנמה את שנתה בעיר באר שבע.

14. ראש הממשלה בנימין נתניהו התנהג בפומבי בגסות רוח ונכלוליות נגד אזרחית מדינת ישראל תושבת קריית שמונה גב' אורנה פרץ, בשעה שנשא נאום בעיר קריית שמונה.

ראש הממשלה של כולם בנימין נתניהו ירד לשפל חדש. בעת נאום שנשא השבוע בקריית שמונה, נזף בצורה המכוערת והמעליבה ביותר באזרחית המדינה גב' אורנה פרץ תושבת קריית שמונה (קראה קריאות ביניים בעת נאומו) ואמר לה בצורה הפוגענית והנכלולית ביותר קבל עם ועולם, כלהלן, "…את לא מעניינת…את משעממת…". יותר מבושה וחרפה. בלתי נסבל ולא מתקבל על הדעת.

15. שני אנשי רדיו גלי צה"ל יעקב ברדוגו וירון ווילנסקי והשַר צחי הנגבי בתוכנית "חמש בערב" ביום רביעי – 17 באוקטובר 2018.

יעקב ברדוגו וירון ווילנסקי חשפו את השַר צחי הנגבי כ- הססן, נעדר ביטחון עצמי, לא יודע מהחיים שלו, חסר אופי, נעדר יכולת החלטה, ובעיקר ציירו אותו כמשרת נרפה של ראש הממשלה שלו בנימין נתניהו. השיחה בין שני שדרני גלי צה"ל יעקב ברדוגו (Number one) והמשנה שלו ירון ווילנסקי ב- "חמש בערב" של יום רביעי – 17 באוקטובר 2018 עם השר צחי הנגבי נסבה אודות מידת התגובה שמדינת ישראל נדרשת לנקוט נגד ארגון הטרור של החמאס לאחר שטיל של האויב שנורה מרצועת עזה נושא 30 ק"ג חומר נפץ פגע ישירות בבית של משפחת תמנו בעיר בבאר שבע והרס את הבית לגמרי מן היסוד. השַר צחי הנגבי מעד שוב ושוב, פסח על הסעיפים פעם אחר פעם, התפתל ו- כשכש בזנבו, הסתובב סביב עצמו, וגמגם במורך לב. אני זוכר את הפחדן הזה שהפך בינתיים לשר בישראל בשעה שנלחם ב- 1982 ב- "אומץ לב" נגד חיילי צה"ל שביקשו לפנות את תושבי הישוב ימית (על פי החלטת ממשלת ישראל), בידיעה שלא יקרה לו כלום. סתם, מעניין אותי לדעת היכן, באיזה יחידה קרבית בצה"ל, שירת צחי הנגבי את שירותו הצבאי בן שלוש שנים, באלו מלחמות ישראל השתתף, ואם כן האם לחם בחזית ו/או נשאר בעורף, ואפוא הוא עושה כעת את שירות המילואים שלו, האיש החמקמק הזה. הופעתו של השר צחי הנגבי ב- "ערב חדש" ברדיו גלי צה"ל ביום רביעי – 17 באוקטובר 2018 מול יעקב ברדוגו וירון ווילנסקי הייתה מחורבנת. דברן חמקן שלא אומר כלום.

16. העסקנצ'יק הפוליטי יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד וחתונתם של אזרחית ישראל הערבייה לוסי אהריש ואזרח ישראל היהודי צחי לוי.

על פי פרסומים בכלי התקשורת יצא יאיר לפיד יצא חוצץ נגד חתונתם "המעורבת" של לוסי אהריש וצחי לוי בנימוק שדרוש לשמור על העם היהודי מפני התבוללות. הוא הצהיר ברדיו גלי צה"ל, כלהלן : "…יש לי בעיה עם נישואי תערובת…העם היהודי הוא עם קטן…ואני רוצה שהעם היהודי יגדל ולא יקטן…". מדובר בטקסט פוליטי – נכלולי, מפני שגברים ונשים מתחתנים וכורתים ברית נצח בגלל אהבה, ולא בגלל נאמנות לעמם ו/או למוצאם. יאיר לפיד הוא פוליטיקאי לא מהימן ולא כֶּן, פוליטיקאי זממן, כזה שמבקש להיות ראש ממשלה בכל מחיר. מוריס בארה חיווה את דעתו אודות עסקנים פוליטיים מסוגו של יאיר לפיד כשאמר אודותיהם, כלהלן "הפוליטיקאי הוא לוליין – אקרובט השומר על שיווי משקלו באומרו את ההפך ממה שהוא עושה". תשאלו את ליאור שליין המגיש והמנחה האקסקלוסיבי של "גב האומה" מה הוא חושב באופן אישי על יאיר לפיד, ומה אמר קינגסלי אמיס אודות אנשים מסוגו של יאיר לפיד, "…הצרה העיקרית באשר לשקרנים היא שאין כל ערובה שהם לא ידברו לעיתים אמת…". לא הייתי רוצה שיאיר לפיד יהיה ראש הממשלה שלי. גם מפני שהוא לעולם לא היה חייל קרבי נושא עליו את נשקו האישי. הוא לא נלחם בחזיתות נגד האויב עם גולני, לא עם הצנחנים, לא עם גבעתי, לא עם ההנדסה הקרבית, לא עם התותחנים, וגם לא עם השריון. הוא היה בשירותו הצבאי כתב "במחנה".

17. רפי רשף איש ערוץ 10 מראיין ב- "אינטימי" (מוצ"ש – 13 באוקטובר 2018) את העיתונאי ושדרן הטלוויזיה גיא זוהר מגיש את מהדורת החדשות הלילית "היום שהיה" בערוץ 10.

מדהים כיצד המרואיין גיא זוהר נכנע למראיין שלו רפי רשף ואט אט מתערטל בפניו ב- "אינטימי" (מוצ"ש – 13 באוקטובר 2018). מסיר את כל בגדיו וגם את תחתוניו. מדהים לראות איך רפי רשף מכניע את גיא זוהר, מנצח אותו, וכופה עליו להתפשט. מה יש בו במראיין רפי רשף שהוא מביס גם את גיא זוהר ? ומה יש בגיא זוהר שהוא מסכים להיכנע ולהיות מובס ? גיא זוהר הוא אדם נבון ורגיש שקורא לעצמו "מספר חדשות" (ולא "קריין חדשות"). שהיתי 40 שנים בתעשיית הטלוויזיה בארץ ובעולם ומעולם לא שמעתי את המונח הטלוויזיוני "מספר חדשות". דיבורו של גיא זוהר איננו רהוט. הוא פגום משהו ולא נקי דיו. הוא מגמגם קלות אולם זה כמעט לא מורגש. ב- מילים מסוימות הוא כאילו נתקע ודורש מעצמו להתחיל את בניין המשפט מחדש. הטקסטים שהוא הוגה אינם רצופים וודאי לא מהירים. יש תחושה שהוא נזהר ובורר מילים שקַל לו יותר להשתמש בהן בתחילת ניסוחיו. קיימים מרווחי זמן בין המשפטים שהוא הוגה ומשגר לצופיו. עכשיו אני מבין טוב יותר את הגדרתו על עצמו שהוא "מספר חדשות" ואת המידע שהוא מוסר לרפי רשף כי רוצה להמשיך להיות "מספר חדשות". אני אומר כאן את התרשמותי בלבד ורק את דעתי שלי. אוסיף ואומר שאני אוהב את איש הטלוויזיה ואיש החדשות גיא זוהר ורוחש לו אמון כבר שנים רבות, מפני שהוא מחפה על הכל ביושרה שלו ובאמינותו. זה המון בתקשורת המונים. לא צריך יותר.

18. הבעיטה החופשית המסובבת במשחר הכדורגל. חוק מס' 13.

יש חשיבות גדולה להקפדה מדוקדקת של שופט המשחק על התייצבות החומה במרחק של 9.15 מ' מהכדור הנייח כפי שמצווה החוק. צמצום הטווח יקשה על מלאכת הבועט לעקוף את החומה.

19. מאמן הכדורגל גיא לוזון.

המשימות שהוא לוקח על עצמו להגשימן גדולות ממידות כישרונו. סטטיסטיקת האימון שלו בארץ ובחו"ל מדברת בגנותו.

20. ההמנון הלאומי "התקווה".

כל פעם שמנגנים את ה- המנון הלאומי אני קם מייד מכורסת הטלוויזיה שלי ועומד דום.

21. ליאור שליין מגיש ומנחה את התוכנית "גב האומה" המשודרת בערוץ 10.

ליאור שליין הוא איש טלוויזיה חכם, חריף, חד מענה ו- ושנון, מהיר תגובה, וגם הגון. "התעמרותו" החוזרת ונשנית בראש הממשלה בנימין נתניהו ב- "גב האומה" כמו זאת שהייתה במוצ"ש – 13 באוקטובר 2018, הייתה מוצדקת. ליאור שליין חשף את חולשותיו הנכלוליות של בנימין נתניהו באותה מסיבת העיתונאים הילדותית, הקטנונית, ולא רצינית שהוא ערך השבוע בהפתעה גמורה ממנה נעדרו כל עיתונאי הטלוויזיה, הרדיו, והעיתונות הבכירים והמשמעותיים כמו רביב דרוקר + אמנון אברמוביץ' + נחום ברנע + סימה קדמון + דנה ווייס + קרן מרציאנו ורבים אחרים. בהיעדרם של כל הנ"ל שיחק בנימין נתניהו את הגיבור וביקש מאותם העיתונאים שכן נכחו שָם לאתגר אותו. הוא לא סתם ביקש. הוא האיץ בהם לשאול אותו שאלות ככל שיחפצו. בהיעדרם של כל רשימת העיתונאים הבכירים הנ"ל היה מדובר במסיבת עיתונאים לא חשובה ש- מתה בטרם החלה. היה מדובר בהצגת טלוויזיה נכלולית ומחורבנת של ראש ממשלת ישראל. ליאור שליין עלה על הנתונים האלה וחשף שוב ושוב את בנימין נתניהו כעסקנצ'יק פוליטי יָרוּד, לא יָשָר, לא כֵּן, ולא נאמן. אפילו לא 1/4 מנהיג. פשוט ביזיון.

סוף הפוסט מס' 771. כל הזכויות שמורות. 


תגובות

פוסט מס' 771. אנשים ו- ערכים, ו/או ערכים ו- אנשים. כל ניסוח טוב. פוסט מס' 771. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שישי – 19 באוקטובר 2018. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>